Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 30 augustus
    Hallo,

    We zijn alweer zondagavond,het einde van de vakntie,........Morgen is het back to work,.........
    Maar we hebben hier nog enkele fijne dagen gehad met onze sloeberkes thuis,........
    Weet je,ik ben zo blij dat ik weer thuis ben,dat ik hen weer dicht bij me heb,kan knuffelen,....
    Alhoewel dat ik super genoten heb hoor in Turkije,we moeten hier duidelijk aklimatiseren,wat hebben we al koud gehad.

    Donderdagavond ben ik de kids gaan halen nadat ik een bezoekje bracht aan hun klasje,ze zitten allebei bij Juf Gwendoline,...
    Wat gaan ze weer verwend worden,....

    Vrijdag waren ze allebei wat moe,in de voormiddag kwam tante Sophie langs met Elke en Jens en werden ze geknuffeld,ikn de namiddag deed mama haar strijk.

    Zaterdag stonden ze heel welgezind op ,genoten van het zonnetje,al was het achter het glas,Robin in zijn loopfiets en zusje in de schommelstoel.
    In de namiddag gingen we naar een nieuw winkelcentrum die hier pas is geopend in Izegem en dat vond broertje super,......
    Ja het kan ook niet anders,al die lichtjes,er waren ook ballons,mijn ventje zat te kraaien van plezier,.....
    Wat had ik hier deugd van.
    s' Avonds kwamen onze buren iets drinken en keken we naar de foto's van Turkije.

    Vandaag was het echt genieten van 2 heel flinke kindjes,Robin had hele vertellingen te doen en Anoukje was zo aan het glimlachen.
    Weet je,ik kan dan uren naar hen kijken,ik zie ze zo graag bezig hé.In de namiddag ging we een wandelingetje maken en helaas was het dan weer tijd om ze terug te brengen,........
    En zo heb ik mijn vakantie in schoonheid geëindigd,we hebben genoten en kunnen er weer tegenaan.

    Heel veel liefs en slaapwel,Ann

    30-08-2009 om 21:13 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    26-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto's
    Hallo,
    Mijn ventje heeft zojuist de foto's op de computer gezet.
    Geniet maar mee,..........

    Liefs,Ann









    26-08-2009 om 18:50 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn terug
    Hallo allemaal,

    Hier zijn we dan terug,........Ik heb samen met Timmy en mijn ventje genoten van een weekje Turkije,..........
    Het was echt super,heel goed hotel,snikheet,..........heel lekker eten ,heel mooi zwembad.
    Het heeft ons echt heel veel deugd gedaan hoor,.........er eventjes tussen uit,......relaxen,gediend worden,.....
    Ja,een mens heeft het eens nodig om de batterijen op te laden,gewoon eens weg zijn van de dagelijkse sleur,...........;
    Alhoewel dat ik er 2 heel hard gemist heb hoor ,vandaar mijn vorig berichtje.
    Weet je ,voor ik vertrok,terwijl ze hier nog thuis waren kreeg ik het heel moeilijk,.......;heb een hele nacht gehuild omdat ik hen ging missen,....
    Mijn hartedieven laten me dan ook nooit los en gewapend met hun foto dicht bij me en mijn gsm was ik de hele tijd op de hoogte.
    We hadden nochtans deze morgen een nachtvlucht en hebben amper 3 uurtjes geslapen,maar het eerste wat ik gedaan heb is naar hen toe geweest om te zien of alles in orde was,want Anoukje is gisteren naar het ziekenhuis gemoeten,ze zat met een gezwollen elleboog en de dokter wou foto's,........
    Gelukkig is alles in orde en is het niets. ergs en ben ik weer gerust,.........Oef,.........
    Morgen ga ik ze dan halen tot zondagavond,maar nu ga ik eerst mijn was proberen rond te krijgen en eens goed uit te slapen zodat ik morgen weer fris en monter ben,........;
    En ja,de foto's volgen ook nog,............

    Dikke knuf,Ann

    26-08-2009 om 17:21 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn gevoelens,.........
    Hallo,

    Hier ben ik dan terug,...........
    Weet je,ik wou het gewoon nog eens van me afschrijven hoe ik me voel wanneer Robin en Anouk bij me zijn,...........
    Tijdens de vakantie zijn ze nu al heel veel naar huis gekomen,.........en telkens ik ze terug naar school moet brengen krijg ik het moeilijk,....
    Mijn ma kwam juist langs en ook deze namiddag had ik koffievisite,......Robin en Anouk zaten heel dicht bij me,.........
    Robin is echt in topvorm,mijn venteke heeft de hele dag zitten schaterlachen,reed rond in zijn loopfietsje,het was echt genieten ,.......
    Anoukje was wat stil en sliep veiel ,maar toch waren daar die mooie lachjes van mijn meisje,...........
    Ik zei het nog tegen mijn ma : "Robin en Anouk zijn mijn alles en niet iedereen voelt aan hoe speciaal de kids voor me zijn"
    Ze kunnen niet verstaan hoe ik kan genieten van hen,hoe zwak ze ook zijn,.........
    Weet je,daar heb ik het nu soms moeilijk mee en dan begin ik te denken,.......krijg ik het moeilijk.
    Robin en Anouk vullen zo mijn leven,laten me mama zijn,ook al is het op voor iemand anders niet zo vanzelfsprekend.
    Ik ben vooral een zorgmama hé,ze hebben me voor alles wat ze doen nodig,voor eten te geven,om zich te wassen,voor hun medicatie,..........
    En ik doe het zo graag voor hen,....want gewoon een simpele glimlach van hen tonen me dat ze blij zijn,dat ze voldaan zijn,............
    Ze liggen nu zo mooi en zachtjes te slapen en het gebeurt dan dat ik zo'n 4 a 5 keer ga kijken naar hen,dan sta ik te genieten,dan voel ik hun handjes,..........dan ben ik gelukkig,alleen jammer dat dit niet elke dag kan,.........
    ik wil het gewoon iedereen laten weten dat het  leven met "mijn 2 speciallekes " zo "heel speciaal " is .

    Liefs,Ann

    17-08-2009 om 21:26 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo,.....
    Dag allemaal,

    Wij hebben onze congé alvast goed ingezet hoor ,
    We zijn gewoon niet thuis geweest,.............

    Gisteren zijn we gaan fuiven voor de papa van Kyano,..........
    alhoewel,ik veel pijn heb in die rug was het super heerlijk om even de beentjes los te maken en te dansen,......
    Wat heeft het deugd gedaan en de stijve spieren vandaag neem ik er graag bij.

    Vanmorgen zijn we dan om de sloeberkes geweest en ja ,ze waren allebei heel blij en content.
    Wat was ik zo blij om ze weer bij me te hebben die lieverds,..........ik hou van hen,.........
    Deze middag waren we dan uitgenodigd bij Karen en haar ouders en het was heerlijk.
    We hebben genoten van lekker eten ,de zon,de glimlach van mijn lieve kapoenen.
    Robbedoes is van 12.00 uur tot 19.00 uur buiten geweest en had heel veel te vertellen
    en zusje zat er zoals gewoonlijk heel rustig met een brede glimlach bij,.............
    Ja,dat is nu vakantie sè,.....

    Lieve groetjes ,Ann

    16-08-2009 om 21:00 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    13-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn Rug

    Hallo,

    Wat vliegt de tijd toch supersnel,............
    Nog 1 dagje werken en dan vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Deze week heb ik het al druk gehad,ik ben maandag naar de dokter geweest voor mijn rug en die stelde me een voor om een paar onderzoeken uit te voeren om te zien hoe het is met mijn rug,........
    Het is nu dus al weken dat ik op handen en voeten uit mijn bed of uit een zetel kruip,eenmaal ik dan een half uurtje op ben gaat het wat beter,.......
    daarom ga ik verder werken want rusten is niet echt een optie.
    Gisteren heb ik dus een MNR gehad,een RX foto en een botscan om te zien hoe het met de schade is,........
    Morgen moet ik terug naar de dokter,ondertussen vroeg ik al aan mijn arts om de resultaten even voor me uit te printen,........en vanavond moest ik naar mijn osteopaat,........;en ja,ik zit dus met slijtage waar er weinig aan te doen is ,met een neiging tot hernia en sclerose,........
    En wat nu te doen,..........er mee leren leven en infiltraties tot de ontsteking weg zijn zeker,.........Ben benieuwd wat hij zal zeggen???

    Gisteren zijn we naar de kindjes geweest en ze waren rustig,......een beetje moe en wat last van de warmte,weinig eetlust,........
    En ja,ik mocht niet heffen van mijn ventje en de opvoedsters en je had me dan moeten zien zitten,.....Ik heb me op de bedbox gezet en ze hebben de kids bij mij gelegd en weet je,ik heb genoten van ze dicht bij mij te hebben,ze te voelen en te knuffelen en Robin en Anouk vonden het ook goed.
    Ik was doodmoe gisteren en toch deed het me deugd om naar hen te gaan want zij geven me energie,ik heb ze zo nodig,.......
    Verder gaat alles hier rustig zijn gangetje verder,onze Timmy komt morgen naar huis,......en zondag komen de kindjes dan weer voor enkele dagen naar huis.
    Laat ons hopen op schitterend weer,........zodat we volop kunnen genieten,.......

    We gaan er dan volgende week ook eventjes tussenuit om onze batterijen op te laden,.......zodat ik weer volop energie zal hebben om voor mijn 2 kabouterkes te zorgen,.........

    Heel veel liefs,Ann


    Dag mijn lieve kabouterkes,

    Ik heb hier zopas wat op mijn en jullie blogje gekeken,..........
    En weten jullie wel,hoe trots ik ben op jullie,.......
    Hoe jullie mij gelukkig maken en mijn leven zo veel zin geven,...
    ook al heb ik het soms zwaar ,wanneer ik die foto's van jullie bekijk,dan zie ik
    dat alles goed met jullie gaat,..........
    Lieve Robin en Anouk,
    Dank je wel voor jullie liefde;
    Dank je wel voor jullie glimlach,..........
    Ik hou zielsveel van jullie,...........
    En zoals Timmy zegt: "Love You",

    Dikke knuf,mama

    13-08-2009 om 21:39 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo,.....
    Goeiemorgen allemaal,

    We zijn alweer zondag en we hebben het hier naar onze zin hoor.
    Ik heb hier 2 flinke kindjes bij me.
    Ik ben ze gisteren gaan halen en ze waren heel blij,......we gingen in de namiddag naar oma Izegem waar we gingen wandelen.
    Ja,mijn ventje moest werken en als ik dan alleen ben met de kids dan kan ik niet weg hé,.........
    Dank je wel ,oma om met me mee te gaan.
    Wat hebben ze toch deugd van buiten te zijn,......ze zijn zo content hé.

    Deze morgen is Robin weer wakker geworden met een epilepsie-aanval,......het zal waarschijnlijk de warmte zijn ,deze week had hij ook wat diarree en de medicatie werkt dan niet optimaal,..........
    Nu,is hij wat nerveus en is hem aan het afreageren in zijn loopfietsje,die handjes en voetjes slaan nogal hoor,.....zo geraakt hij wat zijn woede kwijt,.......
    En mijn poppemieke,weet je,ik kan er uren naar kijken,..........dat meisje hé heeft me zoveel energie met haar stralende glimlach,.......
    Wat ben ik toch blij om hun mama te zijn,............

    Nu nog 1 weekje werken en dan congé,............


    Heel veel liefs en een dikke knuf van ons drietjes

    09-08-2009 om 11:13 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.warm

    Hallo,

    Hebben jullie ook warm genoeg?
    Amai is dat puffen,.............
    De tijd gaat zo vlug,we zijn alweer donderdagavond.
    Ik ben net terug van bij mijn kabouterkes,...........ze zijn nog steeds heel content en al de kindjes op de leefgroep waren wat moe,.....
    Ze lieten ze dan ook wat uitrusten deze namiddag.
    Dinsdag heeft de neurologe de medicatie van Robin wat aangepast omdat hij de laatste tijd wat meer aanvalletjes deed,..........
    Nu zijn gewicht is wat omhoog en zo moet de dosis aangepast worden,............

    Verder ben ik de hele week al gaan werken,.........heb ik last van de rug.Normaal moest ik gisteren naar de dokter maar die was weggeroepen voor een dringende operatie en mijn afspraak is verzet naar volgende week maandag.
    Nog 1 dagje en 1 week werken en dan 2 weken congé,.............Zalig hé .

    Ik gan nu vlug nog wat genieten van het mooie weer,..........
    Alvast een dikke knuf van mijn sloeberkes en heel veel liefs van mij.
    Daaaaaaaaaaaaaaaaag

    06-08-2009 om 20:32 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mooi weekend
    Hoi hoi,

    Hier ben ik dan weer en ik kom jullie vertellen dat ik opnieuw 3 mooie dagen gehad heb met mijn sloeberkes.
    Ik ben ze vrijdag morgen gaan halen ,de zon was van de partij en we genoten van het buiten zitten terwijl papa aan het werken was in zijn tuin,
    Amai,mijn venteke weet nog steeds wat te doen hoor
    Mijn zus kwam op bezoek en we zaten wat te kletsen.
    Ze waren allebei heel content ,alhoewel broertje plots een aanval deed ,maar t'was vlug over.

    Zaterdag hadden we bezoek,mijn vriendin kwam langs en mijn andere zus en we genoten van de zon en barbeque,........
    Anouk genoot met volle teugen en Robin had een mindere dag,want hij had s'morgens rond 04.00 uur weer een aanvalletje gedaan,...
    Ik liet hem dan ook uitrusten en hij genoot dan toch van het buiten zijn.
    Mijn klein poppetje was er wel graag bij ,wat wil je lekker eten en geknuffeld worden.
    Het was een gezellige dag,..........

    Gisteren zijn we dan naar zee gaan wandelen,we brachten onze vrienden een bezoekje zodat ik de kids daar eten kon geven en dan hebben we een grote wandeling langs de zeedijk gemaakt,........
    Zalig
    Wat doet dat toch ne keer deugd,samen genieten van de zon,zee en strand en .........mijn liefste keppetjes.
    Ja,dat heb ik toch wel af en toe nodig.
    Weet je,de zee heeft me een gevoel van vrijheid,ge,nieten,alles eens loslaten,..........gewoon zaligheid..
    En Robin was er weer helemaal door ,.........
    Enzo bracht ik de kindjes met mooi gebruinde wangetjes terug naar school.
    We waren allemaal moe maar heel voldaan,.........

    Liefs van ons allen





    03-08-2009 om 20:54 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs