Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    23-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 23 december
    Hallo allemaal,

    Hier ben ik dan weer,....
    We hebben hier wat drukke dagen gehad hoor,....
    Veel genoten van de sneeuw,...de weg naar Aartrijke gevonden zondagavond,...Het was heel ,heel gevaarlijk maar ik wou mijn schattekkes bij me.
    Robin was zondag heel zottekes,....het liep echt over met als gevolg dat we maandagmorgen 2 grote epilepsie aanvallen hadden,....
    Maandag was hij dan heel moe en lieten we hem dan ook veel rusten want in de namiddag  was het feest voor zijn verjaardag en hij heeft er toch van genoten op zijn eigen "Robins ",hij vond de aandacht en de taart toch wel lekker ,....Anoukje had ook wat last van haar neusje,...
    Ze heeft een snotvalling,....
    Dinsdag was mijn ventje dus jarig ,maar het was opnieuw een slaperke dat ik had,hij was met geen stokken wakker te krijgen,...en ja ,wat doe je dan,...Ik liet hem rust,ging wel 25 keer naar hem kijken,gaf hem vele zoentjes ,....had het wel wat moeilijk want ik ging zo graag met mijn ventje ergens naartoe gaan maar zo gaat dit niet,...Maar we houden dit zeker te goed,....
    Ik wil iedereen wel bedanken voor de kaartjes,de smsjes,berichtjes ,...want het is hartverwarmend te weten dat er heel veel mensen om ons geven.
    Zo,ik heb eventjes geprobeerd om een video op mijn blogje te plaatsen...Dank je wel Nathalie voor de tips en uitleg,...

    Heel veel liefs,Ann

    http://www.youtube.com/watch?v=1LvVzRcyDe0

    23-12-2009 om 21:46 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuwpret,..
    Dag allemaal,

    Wat is er nu mooier dan de vakantie te beginnen dan met sneeuwpret voor al de kids,...
    Ik vind het zo idyllisch mooi hé buiten,....alleen als je er door moet met de wagen is het heel gevaarlijk,...
    Hier gaat alles goed,....we zijn aan het aftellen naar de verjaardag van mijn robbedoesje,....
    Morgen komen de tantes en nonkels en oma en opa om taart te eten,....
    de kids stellen het nog steeds goed,...ze hebben deze week in school 2 leuke kerstfeestjes gehad,...en de juf vertelde dat ze heel alert waren,...
    Eigenlijk is kerst voor Robin een heel leuke periode aangezien hij zot is van de lichtjes,....
    Vanavond komen ze naar huis want oma is gisteren geweest om te wandelen,....
    Onze Timmy deed het volgens zijn kunnen toch wel goed op school,....zijn gon begeleidster was heel tevreden over zijn inzet en zo kan hij nu zorgeloos genieten van 2 weken vakantie,...

    Zo,ik wens jullie allemaal een heel fijne zondag en veel sneeuwplezier,....
    Een dikke knuf,ann

    20-12-2009 om 11:59 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    16-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even wegmijmeren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    We naderen stilaan Kerstdag,.....en dan ook de verjaardag van mijn Robbedoesje.
    Hij wordt volgende week dinsdag (22/12) 12 jaar,....
    Wat gaat de tijd vlug hé,....
    12 jaar geleden zag alles er nog zo goed uit,....
    12 jaar geleden kon ons geluk niet op,....We hadden een flinke zoon,de droom van elke moeder,....
    Mijn klein ventje was zo mooi,zo volmaakt,niets mankeerde aan hem,....
    Toen Robin 4 maand oud was begon de ellende,hij deed zijn eerste stuipen,...we stonden doodsangsten uit,.....Neen,het kan toch niet waar zijn,toch niet met Robin,...Hij moest gereanimeerd worden,....wat zouden de gevolgen zijn van alles,....De CT scan toonde niets speciaals aan,dat was een hele geruststelling,....er werd anti -epileptica opgestart,....en we probeerden dit te aanvaarden,....
    Toen Robin 10 maand was zagen we weinig verandering in de evolutie van ons ventje en we werden doorgestuurd naar het UZ Gent bij Prof van Coster,....opnieuw veel schrik want ja,ik dacht naar het UZ ga je niet voor een banale verkoudheid,.....
    Alles werd onderzocht en nagezien en ook hier kwam er niets uit,....Maar wat is er dan aan de hand???
    We werden wel verteld dat we een heel zwaar gehandicapt kindje hadden,....Misschien gaat Robin kunnen stappen,....Misschien niet? ,Probeer dit maar een plaats te geven hoor?Nu 12 jaar verder weten we het nog steeds niet,...
    Maar toch moet je vooruit met heel veel vallen en opstaan,....telkens weer opnieuw,....En iedere keer word je met de beperkingen geconfronteerd,....er word een zitschelp gemaakt,....toen die stoel arriveerde weende ik tranen met tuiten want ja,we hadden een mooie kinderstoel maar daar kon hij niet inzitten ,....en zo telkens opnieuw kwamer er dingen bij.
    Het is een heel leer en aanvaardingsproces,.....
    Maar nu 12 jaar later en heel veel ervaringen verder ben ik nog steeds heel gelukkig met mijn ventje,....
    Hij is "anders " maar is zo "speciaal " en hij blijft voor altijd mijn hele grote hartedief,....
    Weet je Robin is samen met Anoukje een verrijking van ons leven,....Zij tonen ons wat genieten is,...wat liefde is,....
    Ik ben zo apetrots op mijn 2 heel lieve kapoentjes.

    Lieve Robin en Anouk,ik hou ontzettend veel van jullie,....

    Dikke knuf,jullie mama

    16-12-2009 om 20:42 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    13-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geweldig weekend
    Hallo,

    Wat is het toch eens gezellig om eens rustig thuis te zijn op een zondagnamiddag,....
    We hebben hier al enkele drukke ,maar o zo mooie dagen achter de rug met 2 heel  lieve en brave kindjes,....
    Vrijdagavond ging papa Erwin ze halen naar Aartrijke,....want mama en Timmy zijn samen met de mama van KYano naar Clouseau in het sportpaleis gegaan,....Het was SUPER,....we zaten aub vlak aan het podium en Koentje flaneerde dan ook de hele tijd voor onze neus,....
    Kijk,ik heb daar nu echt eens deugd van,....Clouseau heeft me adrenaline en dat heb je toch af en toe eens nodig hé,....

    Zaterdagmorgen waren we hier al vroeg op want we werden verwacht in het sociaal centrum van Kachtem,we kregen er een ontbijt als nieuwe inwoners van Izegem en ook een woordje uitleg van de burgemeester en de schepenen,....natuurlijk moesten de kids mee en ook hier hadden we weer bekijks met hen ,heel veel mensen die toch even een babbeltje wouden slaan en die heel veel bewondering hebben voor de kids en voor ons,....dit is hartverwarmend.
    s'Avonds gingen we dan naar oma Izegem ,want ze was gisteren jarig,....Proficiat ma en dank je wel voor alles,...
    We zaten met de hele bende samen en ons ma had croque monsieurs gemaakt en verse soep.Anoukje was in topvorm,...ze heeft de hele avond gegierd van het lachen,...wat zie ik mijn poppetje graag en Robin die had het wat moeilijker en we hebben dan wat bij oma in bedje gestoken en daar genoot hij op zijn eigen en rustige manier van de lichtjes en zo waren ze allebei content.
    Robin heeft dit echt wel af en toe eens nodig.,....

    Vanmorgen zijn ze blij opgestaan,hebben een goede eetlust en rusten we wat uit ,want grote broer moet nog studeren voor de examens en ja,soms is dit wat lastig voor onze student,...
    We zijn fier op hem  ,....

    Heel veel lieve groetjes van ons allemaal.




    13-12-2009 om 16:52 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    09-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe maagsonde
    Hallo allemaal,

    We zijn alweer halverwege de week en vandaag was het een drukke dag voor mama en Robin.
    De maagsonde moest verwisseld worden aangezien dit de eerste keer was moest dit onder narcose gebeuren,....ik vind dit telkens zo akelig hé,...
    Maarja,ik wil er altijd bijzijn,....zodat ik niets mis van wat er met hem gebeurt.
    Deze morgen deed Robin om 03u45 een epilepsie aanval,ik had het zien aankomen hé,...
    Gisterenavond waren we hem halen naar school en hij was content maar wel nerveus en alles bewoog aan mijn venteke en ik dacht morgen hebben we hier een aanval,...ik ken mijn sloeberkes op een draad hé.Hij was dan wel wat onrustig erna ,...
    Maarja,naar het schijnt voelt dit raar aan hoor in het hoofd,....en dan nog naar het ziekenhuis en die narcose,....
    Maar hij deed het SUPER GOED ,...ik ben apetrots op hem,....Wanneer hij wakker kwam was hij er alweer door en kon dan weer glimlachen ,na nog een uurtje te wachten in het ziekenhuis zijn we naar huis gekomen want wat was het druk op pediatrie,...
    Ik gaf hem thuis dan wat sondevoeding en de papa had lekkere pudding gemaakt ,....
    En dan moest hij terug naar school want mama moet morgen ook naar de les,...
    Weet je,hier heb ik het dan moeilijk mee,....ik wil dit gewoon niet,...ik had hem liever nog een nachtje thuis gehouden maarja de plicht roept,...
    Gelukkig is alles in orde en met mijn poppemieke ook.

    En vrijdag ga ik naar Clouseau samen met de mama van Kyano,....wat gaat dit genieten worden,...ik ben  super fan van de broertjes ,...ze zijn mijn therapie voor als het even minder gaat.

    Lieve groetjes,Ann

    09-12-2009 om 21:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas
    Dag allemaal,

    Is de sint ook bij jullie op bezoek geweest,....
    Hier kwam hij alvast met wat lekkers voor mijn 3 brave kindjes,...
    En voor mama bracht hij een splinternieuwe kerstboom met heel veel mooie dingen aan,...
    Zo,zijn we stillekes weer aan de gezelligste periode van het jaar gekomen,...alé dat vind ik toch,...
    Ik kan zo genieten van de gezelligheid en warmte in huis,...Robin die is stapelgek van lichtjes dus voor hem is het nu volle pret hé en mijn poppeke houd van de rust,....
    We genoten hier van een rustig weekendje,...zaterdag ging oma wandelen met de kids en vandaag zijn we ze gaan halen,...dan zijn ze weer zo als altijd heel blij hoor,ze kennen en voelen zo goed de mama aan hé en dat voelt zo fijn voor me.
    Ze hadden een heel grote eetlust en smulden dan ook goed.
    Deze namiddag gingen we naar oma Izegem met de hele familie en dat is pret verzekerd,ze genieten dan van al het lawaai om hen heen en aten van die lekkere klaaskoeken met verse chocolademelk dat oma had klaargemaakt,....Hmmmmmmmmmmm heel lekker.

    Woensdag moet Robin voor een dagje naar het ziekenhuis want hij moet een nieuwe maagsonde gestoken worden,...zijn andere is letterlijk helemaal op en versleten en ik zou niet graag met de eindejaarsdagen in de miserie zitten vandaar dat we dit nu gaan doen,...
    Verder is er hier niets speciaals ,...woensdag begint grote broer met zijn examens.
    Aan alle studenten dan ook heel veel succes voor de komende examens hé.

    Heel veel liefs en een dikke knuf ,Ann en haar kapoentjes

    06-12-2009 om 21:34 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn Schattekes
                                                           Dag mijn lieve Robin en Anouk,

                          Hier zit ik weer te denken aan jullie,....
                          Hoe was jullie dag vandaag,...
                          Zusje heb jij van die mooie staartjes in je haar,...ben jij aan het lachen,...?
                          Broertje,....Ben jij ook content vandaag,...of gaat het niet goed vandaag,....?
                          Gelukkig is het bijna 18 uur dan kan ik bellen naar jullie,....
                          Weet je,elke dag kijk ik hier naar uit want jullie zitten heel diep in mama"s hartje hé
                          Kon het soms maar anders ,...Konden jullie maar elke dag bij me zijn,....
                          Mijn lieve Robin en Anouk,ik hou ontzettend veel van jullie,...
                          Dank je wel om jullie mooie glimlach van gisteren want als ik dit zie,....
                          Dan weet ik dat het goed met jullie gaat.

                         Een hele dikke knuf,jullie mama.

    03-12-2009 om 17:03 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fijn weekend,...
    Hallo allemaal,

    Na een nachtje goed geslapen ben ik weer frisser en kan ik jullie nu mijn fijn weekend vertellen,....
    Vrijdagvoormiddag hebben de kindjes genoten van een grootouderfeest in de klas met oma en opa ,...en zijn ze heel flink geweest.
    In de namiddag zijn we dan naar Brugge geweest om de gipsjes af te doen en dat vonden ze dus wel heel leuk hoor,...
    s'Avonds moesten mama en papa naar een instuif van onze vrienden aan zee en we hadden een heel fijne avond.
    Zaterdagmorgen zijn we dan de sloeberkes gaan halen,....Ze waren heel blij,...na hun middagdutje kwamen nathalie en mario al langs en zo maakten we ons klaar om richting Wetteren te vertrekken,....We hadden echt wel een keileuke avond hoor,....We hebben heel veel gelachen,lekker gegeten en gedronken,...Wat gek gedaan,....gewoon ons goed voelen in heel fijn gezelschap.Weet je,...het doet gewoon deugd om samen onder vrienden te zijn,....Hugo en Marianne dank je wel voor alles.
    En mijn 2 schattekes waren zo content hé,....ze voelen het ook hoor dat ze in goed gezelschap zijn,....ze genoten van de knuffeltjes ,de lichtjes en de kindjes rond hen heen want Kyano zorgde toch wel goed voor hen,...
    Ze mochten dan ook heeeeeeeeeeel lang opblijven ,we waren pas om 1uur30 thuis,...
    Zondagmorgen sliepen we dan lang uit,want we waren wel moe,.....
    In de namiddag moest de papa werken en moest mémé Ann taxi spelen,want Elke (mijn metekindje)en Jens mochten naar de sint van hun papa's werk maar de sint had voor een groot cadeau gezorgd en daarvoor was de grote auto nodig.Anoukje ging bij oma uitrusten want ze was echt wel heel moe mijn poppeke en Robin die ging mee en wat heeft mijn venteke genoten,...er was een clown en dat vond hij wel best grappig,...
    Ik was dan gisteren ook doodmoe na een heel weekend op stap te gaan ,maar we hebben er deugd van gehad,....want we leven maar 1 keer hé.
    Genieten jullie maar mee van enkele foto's.

    Dikke knuf,Ann







    30-11-2009 om 16:40 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    29-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 29 november
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    Ik kom jullie juist vertellen dat wij een heel mooi en supergezellig weekend gehad hebben samen met mijn lieve kapoenen,...
    Maar nu ben ik doodop en ga in mijn bedje kruipen ,...Morgen ga ik een uitgebreid verslagje brengen
    Toch wil ik jullie al een heel mooie en lieve foto tonen,...

    Heel veel liefs en een dikke knuf

    29-11-2009 om 20:51 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    25-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 25 november
    Hallo allemaal,

    Hoe gaat het met juliie? Weet je,ik heb het even nodig om van me af te schrijven,...
    Met mijn 2 lievelingen gaat alles goed,...ze zijn content,...zijn gisteren naar de tandarts geweest en ze naderen stilaan het einde van de gipsjes,...
    Vrijdagnamiddag mogen ze eraf en dat gaat feest worden in het weekend,...lekkere massage van de beentjes en voetjes,een lekker badje,...
    Vrijdagmorgen is het grootouderfeest in school en dan gaan mijn ouders naar hen toe,...

    Vandaag ben ik naar de begrafenis geweest van het kindje uit Aartrijke,...het was opnieuw heel zwaar voor me,...
    De dienst was zo mooi ,...er was zoveel aandacht voor het "anders " zijn maar toch "zo mooi ".
    We waren met heel veel ouders van speciallekes ,...omdat we hetzelfde voelen,hetzelfde meemaken,hetzelfde beleven,...
    Weet je,onze kindjes zijn ons leven,we hebben vaak moeilijke en lastige momenten maar ook zoveel mooie momenten om te koesteren,...
    Er zijn verschillende aktiviteiten in school,je groeit op met andere ouders ,je voelt je verbonden ,...En wanneer je kind dan sterft dan valt er een groot deel weg,...
    Toen ik vanavond naar aartrijke belde had ik het erover met de opvoeder,...Hij zei me ook,...Het doet je eens stilstaan bij onze taak ,we hebben idd ook een grote rol bij de ouders,een goed gesprek is heel belangrijk,...want we zijn soms zo kwetsbaar.
    Vanmiddag moest ik dan de laten werken,...en soms begrijp ik echt de ingesteldheid niet van mijn collega's hé,...alles moet vlug,vlugger en om het vlugst en soms staan ze wel niet stil bij de noden van de patïent.
    Vele mensen hebben het krantenartikel gelezen en spraken me daarover aan,...het doet deugd hoor ,...maar ik zei hen ook dat ik heel goed besef dat woorden helend kunnen zijn,dat ik heel goed begrijp en een beetje kan voelen hoe het is om slecht nieuws te ontvangen,...

    Gelukkig heb ik dan als ik thuiskom een schatteke die me opvangt,die het eten klaarmaakt,die er gewoon voor me is,....
    Ik verlang zo naar het weekend hé,dan zijn we weer samen thuis,kunnen we weer samen genieten en zaterdag gaan we dan naar onze vrienden in wetteren,het belooft dus om heel gezellig te worden,...
    Weet je,dan gaan we ook eens aan onszelf denken en gewoon genieten van alles wat ons lief is,...en dat is wat telt,...Liefde en een mooie vriendschap,...

    Dikke knuf,Ann

    25-11-2009 om 20:14 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    22-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 22 november
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    Het is zondagmiddag,en het waait heel hard,...het zonnetje komt piepen,...het is een mix van alles en nog wat.
    En weet je,in mijn lichaam is het ook zo op dit moment,...
    Ik wil helemaal niet negatief zijn,ik wil vechten voor alles maar soms gaat het eventjes moeilijk want vorige week donderdag kreeg ik nogmaals droevig nieuws,...Lucas een jongen die aartrijke verbleef is ook gestorven,we zaten samen met zijn ouders in de ouderraad van school,...
    Ik kende Lucas niet persoonlijk ,maar aangezien ik zijn mama en papa ken weet ik heel zeker dat hij ook een heel toffe jongen was,...

    Langs de andere kant gaat het toch ook al beter met me,...want ik heb hier 2 heel blije schattekes bij me,...ze zijn zo lief  en content,...
    Gelukkig,....Weet je,Robin en Anouk zijn mijn therapie voor alles,ik heb ze zo broodnodig hé,...
    Mijn traantjes vloeien ook vandaag nog,...Telkens ik in hun lieve oogjes kijk vraag ik me dan af,....Hoe gaat het met jullie?,...
    Hoe voelen jullie dit allemaal aan,maar ik ben heel zeker van hun grote inzet en doorzetting in alles wat ze doen,....
    Ze zijn gelukkig en dat is alles wat ik nu echt wel nodig heb,...
    We gaan nog heel veel genieten vandaag van elkaar en de vele zoentjes want dit doet ons zo'n deugd,...

    Gisteren had ik bijscholing in Leuven over oncologie,...over oncologische verpleegkundige zijn en er zat een tem in over burn -out bij verpleegkundigen,het was een heel boeiend verhaal over hoe een VPK toch moet proberen een stuk van alle zorgen naast zich te zetten en goed evenwicht te zoeken tussen werk en ontspanning.
    Maar soms is dit niet zo evident hé want ik heb ook een heel zware rugzak mee te dragen die me dan ook zo kwetsbaar maakt want ik weet heel goed hoe het voelt om slecht nieuws te krijgen en te vechten elke dag opnieuw,...
    Maar uit dit alles weet ik wel dat ik een boeiende job heb die me toch ook wel steun geeft om mijn zorgen een plaats te geven,...

    We naderen stilaan het eindejaar en ik heb me zelf voorgenomen om zo goed mogelijk te genieten met mijn sloeberkes en na nieuwjaar gaan we ons voorbereiden op een heel mooi feest voor mijne Robin want die doet op 8 mei zijn plechtige communie,...en dat zijn van die momenten waar ik naar uit kijk,...en die geven me kracht en zo geraak ik weer vooruit.

    Dank je wel voor jullie steun allemaal.

    Lieve groetjes Ann en een dikke knuf van Robin en Anouk

    22-11-2009 om 14:09 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    19-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eventjes moeilijk,...

    Dag allemaal,

    Wat heb ik een helse week gehad,....
    Ik zou eens heel hard willen schreeuwen en alle zorgen en verdriet achter mij laten hoor,...
    Maandag moest ik naar de dokter voor mijn rug,...en ja,die kan niets doen tenzij opereren maar dit is geen garantie,er is zodanig veel arthrose en slijtage dat het infeite niet veel zin heeft,....en ook ik zou niet meer mogen heffen,en dit kan ik toch niet maken voor de kids,....
    Dinsdag had ik stamcelafname,...en die was heel intensief voor de patiënt,...wat had ik met hem te doen,....Hij was donor voor zijn broer ,maar die meneer heeft afgezien,ik had zo een medelijden met hem,...;Ik moest overwerken en kwam dan ook vermoeid thuis.
    Woensdagmorgen was het dan de begrafenis van Thomasje,...heel zwaar hoor,....ik heb al zoveel geweend deze week,...ik kan het zo moeilijk verwerken en alles een plaats geven,...Hoe komt het toch,...
    Weet je ouder zijn van een specialleke is zo intens,...we moeten zo zorgen voor onze kindjes dat het loslaten extra zwaar is,....
    Thomas vriendje,...We gaan je missen,...
    s'Avonds ben ik dan naar de kindjes gegaan,...en ze waren zo suf,door hun nieuwe medicatie,...Rivotril heeft dit als bijwerking,...
    En ja ,de traantjes waren er weer,....Verdorie toch,...Ik wil sterk zijn maar het lukt me echt niet,...
    Robin en Anouk moeten maar medicatie slikken ,maar ze kunnen niet zeggen hoe ze zich voelen hé,...
    Gelukkig gaven ze mama een heel mooie glimlach,...
    Schattekes,ik hou zielsveel van jullie voor altijd hé,...mama mist jullie hoor,...
    Ik hoop dat ik morgen wat beter ben,ik heb een vrije dag,...en ga eens aan mezelf denken,....
    Zaterdag moet ik dan op bijscholing naar Leuven en zondag haal ik mijn kids,...

    Dikke knuf,Ann

    19-11-2009 om 16:49 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallokes,....
    Dag allemaal,

    Hier zijn we dan weer terug,...
    We hadden een mooi weekend achter de rug met heel diep in ons hart "Thomasje",het vriendje van Robin en Anouk.
    Ja,het laat me niet los hé,in alles wat ik doe,...zie ik mijn lief vriendje,...
    Zaterdag zijn we de kids gaan halen en zijn dan even doorgereden naar zee,...het was zalig hoor,...even uitwaaien en eens alle stress vergeten,...
    Robin en Anouk vonden het super om te genieten van de wind in hun gezichtje,...we gingen even op het strand,...en het deed echt wel deugd.
    Weet je,telkens ik de zee zie en ruik heb ik een gevoel van vrijheid,eens alles loslaten,....
    We gingen dan nog een  snackske eten en eens bij vrienden langs en keerden moe terug ,...

    Vandaag hielden we het rustig,...Robin en Anouk genoten van het zonnetje van achter het vensterraam,....
    we hebben heel veel geknuffeld en genoten van elkaar en lekker eten,...
    Terwijl mama de strijk deed genoten de kindjes van studio 100 TV ,...oma en opa kwamen nog eens langs en jammer maar helaas het weekend is dan weer voorbij en moesten de kindjes terug naar school,...
    Ik ga ze weer zo missen hé,...ik heb ze nu veel bij me gehad deze week en dan is het afscheid nemen nog veel zwaarder.

    Lieve broer en zus,ik hou zielsveel van jullie,...
    Dikke knuf,mama





    15-11-2009 om 21:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    12-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 12 november
    Hallo allemaal,

    We zijn alweer bijna weekend en we hebben hier een drukke week gehad,...eerst naar Gent en vandaag moesten we terug naar AZ Brugge voor de gipsjes af te doen en weer nieuwe aan te doen voor nogmaals 2 weken.
    En opnieuw waren mijn schattekes heel blij en flink.
    We zijn gisteren de kids gaan halen en Robin is weer helemaal de oude,lachen en kraaien ,hij speelde zelfs in zijn loopfiets,...
    Anoukje had wat last van haar vaccin tegen de mexicaanse griep,ze had wat krampjes,maar met wat junifen ging het over,...
    Ik heb heel hard genoten van mijn lievekes,...

    Vanmorgen kreeg ik dan het heel droevige nieuws dat Thomasje ,het vriendje van Robin en Anouk is heengegaan,...
    Thomasje was een heel lief specialleke met een grote vechtlust. Hij is 12 jaar,...
    We gaan je missen ,lieve vriend,...
    Weet je,ik heb een verschrikkelijke dag gehad en de tranen rollen hier over mijn wangen,...want weet je,als ik zo iets hoor dan besef ik maar al te goed dat het mijn kids ook kan overkomen,...daarom is het dan heel moeilijk om ze zo vaak te missen,...want ik weet dat ik misschien niet zoveel tijd heb om te genieten van de kindjes,...
    Ik weet het,ik mag daar niet aan denken maar het is de realiteit,...
    Daarom moeten we echt wel genieten en is ieder moment die ik heb met Robin en Anouk zo kostbaar,...
    Mama's van speciallekes gaan me wel begrijpen hoor ,...
    Lieve Robin en anouk ,mama houd zielsveel van jullie,...Dikke zoen en tot zaterdag,...Love You

    Liefs,Ann

    12-11-2009 om 19:26 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    09-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje UZ Gent
    Goedenavond allemaal,

    Vanmorgen waren we hier al vroeg uit de veren,....Robin was om 5.00 uur al wakker en had heel veel te vertellen,....
    Hij was heel content ,precies weer de oude Robin van weleer,.....
    We moesten dus vandaag naar het CP referentiecentrum vandaag,...dat is een centrum die personen met een hersenverlamming of aandoening opvolgt op elk gebied,
    We zijn eerst bij de ergotherapeute geweest die het dossier van het Vlaams Fonds opvolgt en daar hebben ze blijkbaar veel tijd nodig hoor,ik heb dus een douchebrancard en een tillift gevraagd maar ik moet al maanden wachten op een goedkeuring,...
    Ik vraag me dan soms af ,moest een minister in mijn geval zijn,zou dit ook zo lang duren,...Grrrrrrrrrr
    Dan was het de beurt aan de diëtiste en de logopedie,vervolgens de kinisiste en de orthopedist en dan voor ons heel belangrijk de neuroloog,...
    want ze deden toch wel meer epilepsie-aanvallen,...de dokter wou eerst een EEG ,maar dit bleek vrij normaal.
    Ze hebben dan toch besloten om een derde anti-epileptica erbij op te starten,Rivotril,...en zo zien hoe het zal evolueren.
    Ik ben alleen heel fier op mijn schattekes want ze zijn de hele tijd SUPER flink geweest.
    Het enige wat we willen is dat ze zo comfortabel en gelukkig mogelijk zijn,dan is iedereen content.

    Lieve groetjes,Ann

    09-11-2009 om 19:26 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genezen
    Dag allemaal,

    Hier zijn we dan terug met wat beter nieuws,...
    De kindjes zijn weer genezen,...eten terug goed,....en vooral ze geven mama weer een mooie glimlach,...
    Wat doet dit deugd,...want het was toch wel een emotionele week hoor voor me,...
    Eerst de verjaardag van Anoukje,...Dank je wel voor de kaartjes en de vele reacties die ik ook via facebook mocht ontvangen,...
    Dat doet heel veel deugd .
    En dan het ziek zijn van hen,...ik weet het ,...op zich is dit allemaal niet zo erg,maar in mijn geval sta je daar zo machteloos tegen,...ze zijn al zo beperkt,...en ze zijn dan niet thuis,....je wil het gewoon allemaal zelf doen,...
    Nu,gelukkig krijg ik heel veel steun van vele mensen en dat maakt het allemaal wat dragelijker,...
    Toen ik dan vanmorgen ze ging halen zag ik gelukkig weer 2 betere kindjes en nu is het zalig genieten voor me,...ze zijn weer de oude en vertellen en brabbelen,...dat is wat elke mama wil hé,....

    Morgen moeten we vroeg uit de veren want we worden om 9.00 uur in het UZ Gent verwacht,....

    Lieve groetjes van ons allen

    08-11-2009 om 13:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hallo,...
    Dag allemaal,

    Na 3 weken thuis te zijn van mijn werk ben ik vandaag weer gaan werken,...Ik was toch wel blij om weer onder de collega's te zijn,...
    Niets voor de gewone dagelijkse sleur ,...
    Maar langs de andere kant is het weer zo moeilijk om mijn kindjes te missen,...
    Ik geraak het echt niet gewoon om ze terug te brengen naar het internaat,...
    Waarom moet dit toch zo,....Weet je,ik moet ieder keer een gevecht met mezelf voeren,...en dat vraagt zoveel energie,....
    Weetje,als ze thuis zijn,dan doe ik gewoon mijn ding,...doe ik ze hun mooie kleertjes aan,...neem ik ze uit hun stoel wanneer ik er de behoefte aan heb,...steek ik ze gewoon in bedje wanneer ze moe zijn,terwijl het in school toch anders is,...ik weet het,het kan niet anders voor hen,...
    Maar dat is toch wat elke mama wil doen met zijn kinderen,...maar ik moet het zo vaak missen,....
    Ik hou zoveel van mijn speciallekes hé,....ze zijn altijd in mijn gedachten,...heel dicht in mijn hart,....

    Robin is beter hoor,de koorts is weg en hij kon alweer lachen,...at goed,...hij geraakt er weer bovenop,...
    Anoukje had nog wat last van het buikje ,maar heeft gisteren zo genoten van de vele knuffeltjes hé ,...
    Ik las haar ook de kaartjes voor ,...gaf haar dan telkens een zoen en ze vond het super !!!
    Geloof maar dat ze het wist dat het haar verjaardag was,...dat ze de aandacht kreeg,...
    Poppemie, ...Ik hou van jou,....
    En onze Timmy die heeft ook een serieuze verkoudheid vast en die slaat er zich ook doorheen,....

    Zo,ik ga nu proberen mijn huishouden weer op z'n plooi te krijgen want volgende week is het hier druk,...
    Maandag met de kids naar het UZ Gent en donderdag naar het AZ Brugge voor de gipsjes,...maar er is één voordeel,ik ga ze heel veel bij me hebben en ze heel veel kunnen knuffelen want dit hebben we nodig,...

    Heel veel liefs ,...en dank je wel allemaal voor de kaartjes,...
    Ann

    04-11-2009 om 16:30 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    02-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anouk 10 jaar
    Hallo,

    Hier ben ik dan terug vanuit de ziekenboeg,....
    Robin is ziekjes hoor,....dat kleine ventje,...hij had gisterenmiddag weer een grote epilepsie aanval,en begon daarachter hevig te daveren van de koorts,...Er zat niets anders op dan hem in zijn bedje te laten en hem rust te geven,...met de nodige medicatie kwam hij weer tot rust en heeft de hele tijd geslapen,....geslapen en geslapen,.....
    Vandaag is de koorts wat weg,maar is hij nog steeds bleekjes en heel moe,...en wil alleen maar uitrusten en weeral slapen en ook dicht tegen de mama aanleunen,....
    Ondertussen is Timmy vanmorgen ook opgestaan met buikpijn,hoofdpijn en hoesten,....ja die is ook aan het uitrusten,...

    En mijn klein meisje wordt morgen 10 JAAR,....
    OOk Anoukje is niet 100% in vorm,al 2 dagen wat last van buikkrampjes,maar ze doet geen koorts,...
    Ondanks alle zieken hier hebben we gisteren genoten van deel 2 van haar verjaardags feest,...oma en opa Izegem en tante Sophie kwamen ook taart eten ,....en Anouk vond het heel fijn en gezellig en genoot van de knuffeltjes en de taart,....
    Vandaag is mijn klein meisje weer heel content en geniet van het zonnetje in haar gezicht en het gewoon thuis zijn,....
    Morgen gaan we er nog een gezellig dagje onder elkaar van maken en gewoon genieten van het samenzijn,...daarmee is Anoukje en ook mama heel content.
    Ondertussen staan er hier ook al heel wat kaartjes,....DANK JE WEL ,...allemaal


    Mijn lief klein Anoukje,we wensen jou morgen een HEEL FIJNE VERJAARDAG toe,...

    Dikke zoen ,mama en de rest van ons gezinnetje,...WE LOVE YOU,...





    02-11-2009 om 15:13 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    31-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De gipsjes
    Hallo allemaal,

    Hier ben ik dan terug met wat nieuws over mijn schattekes,...
    Ik was zo blij,....om ze gisteren te zien hé en mijn kinnekes ook hoor,...
    We zijn dan eerst naar het AZ Brugge geweest om ze in te gipsen aan de onderbeentjes en ze waren SUPER flink ,...we hebben ze niet gehoord.

    Vanmorgen waren ze allebei nogal vroeg wakker en kwam de thuisverpleegster voor de eerste maal om me te helpen en ik moet zeggen het is heel vlot gegaan en ik was toch wat ontlast,....want ja,deze namiddag was het eerste deel van het verjaardagsfeest,...
    Mémé Els kwam met haar gezin en toonde ook meteen hoe ik mijn tillift moest gebruiken,...al zal dat wennen worden hoor,...
    Anouk genoot met volle teugen van haar aandacht hoor en vooral van haar lekkere Nijntjestaart,....
    En plots deed Robin een echte grote epilepsie aanval,ik was nogal verschoten,zulle Amai,...
    Ik voelde aan hem en hij had gloeiend heet,...40°C en ja ,de dokter van wacht gebeld,...ze is komen zien en ze ziet dan zijn oortje wat ontstoken is en de keel lichtjes rood,maar het kan evengoed de griep zijn hé,maar het ventje kan niet zeggen hoe hij hem voelt of als hij spierpijn heeft,...Aangezien de grote aanval heeft ze toch maar antibiotica gestart,...Gelukkig had hij vlug zij goed humeur terug en genoot hij dan toch van een stukje taart.
    Vanavond was de koorts al goed gezakt en liggen ze nu zalig te slapen,.....
    Maar ik ben zo blij dat ze heel dicht bij me zijn en ik ga er dan ook volop van genieten,....

    Lieve groetjes,Ann





    31-10-2009 om 21:14 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 29 oktober
    Hallo allemaal,

    Hier ben ik even terug,.....na een hele week in en uit mijn bedje te vertoefen want ik heb er goed van gehad hoor,....en tis nog niet 100% over maar het begint te lukken,...ik ben daarjuist eens op boodschappen geweest want alle kasten en de frigo was leeg,....en ja,die moest gevuld geraken hé tegen morgen want dan komen mijn lievelingen eigenlijk naar huis,....
    Ik denk dat ik hier ballonnen ga hangen,want wat heb ik ze verdorie heel hard gemist,....dat is soms zo moeilijk uit te leggen hé,hoe ik me dan voel,....
    Gelukkig is het einde in zicht,....
    Met de kindjes is het nog steeds allemaal in orde,...en morgen moeten ze dus in het gips,....
    Verder is alles hier rustig,....
    Maar het weekend word drukker hoor,want we houden een heel feestweekend want mijn klein poppemieke word op 3 november 10 jaar,...dan zitten we hier met 3 tieners in huis,....Worden wij ouder zeg,....
    Ik ga jullie proberen op de hoogte te houden met foto's van mijn klein feestvarkentje,....Ik denk dat ze heel veeeeeeeeeeeel piepezoentjes gaat krijgen,.....
    Ik ga nu nog wat verder rusten,zodat ik er nog eens bovenop geraak,....

    Heel veel liefs,Ann

    P.S. ik wil dan ook nog ne keer mijn ventje bedanken dat hij zoveel voor me doet ,daarom is het me na heel veel pogingen gelukt om een liedje in mijn blogje te plaatsen heel speciaal voor hem
    Genieten maar
    http://www.youtube.com/watch?v=iGBWqaYugYE

    29-10-2009 om 17:31 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs