Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    25-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speciaal voor jullie

    Voor mijn lieve Robin,

    Dag mijn allerliefste ventje, mijn robbedoesje
    Mijn allergrootste keppe.
    Mama heeft zoveel van die woordjes voor jou,......
    Weet je,steeds denk ik aan jou,........
    Jij  bent mijn hartedief
    Jij  bent zo speciaal
    Jij  bent zo lief
    Soms ben je blij ,soms ben je kwaad
    en dan vraag ik me af,Wat wil jij,..........
    Lieve jongen,Kon je het me maar
    één keer zeggen wat je wou,......
    Maar wat ik weet is dat ik zielsveel van je hou,.........
    En je koester elke dag een beetje meer.

    Je mama,xxx

    Voor mijn Lieve Anouk,

    Dag mijn poppemieke,mijn Louiseke,
    Mijn schoonste meisje van de wereld
    Ja zusje,zo kan ik nog veel lieve woordjes schrijven,..........
    Weet je,ik denk aan jou,.......
    Jij  bent zo speciaal
    Jij  bent zo uniek
    Jij bent mijn hartedief
    Lief meisje van mij,
    Ik wou dat ik je elke dag
    kon knuffelen,je zoentjes geven,
    je in mijn armen sluiten
    Want dit is waar jij van houd.
    Je mooie glimlach maakt me blij
    Jij bent mijn zonneschijn.

    Je mama,xxx

     

     

    25-03-2009 om 11:56 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dindag 24 maart
    Hallo,

    Na een gevuld weekend ,heb ik het gisteren wat rustig gehouden hoor.
    Het is voor mij dan steeds lastig om het kamertje van mijn sloeberkes in orde te maken.Ik ben dan bezig met hun kleertjes aan het wassen ,aan het uithangen en ja,dan denk ik aan hen hé.
    Na 5 jaar geraak ik het nog steeds niet gewend hoor,dat internaat maarja,wat doe je eraan,.........
    Gelukkig haal ik dan de moed uit hun blije gezichtjes en bekijk ik dan wat de foto's en weet ik dat ze mijn grootste Godsgeschenk zijn,..
    Ze betekenen zoveel voor me ook al zijn ze anders dan anders,.............
    Het was voor mij zondag heel erg genieten dat ze er konden bijzijn op het feest van oma en opa,dan voel ik me compleet ,want weet je,ik kan ze niet overal meenemen hoor.In het begin bleef ik dan ook thuis maar nu heb ik toch al leren beseffen dat ik ook eens moet genieten;
    De ene keer lukt me dat en de andere keer niet.
    Gisterenavond ben ik dan naar de ouderpraatgroepAartrijke geweest,dat is een bijeenkomst met allemaal mama's ,en enkele opvoedsters uit 2 leefgroepen,We hebben als doel om een aktiviteit te organiseren om eens samen te komen met onze kindjes zonder dat we ons zorgen moeten maken dat we scheef bekeken worden want het is ook niet altijd evident om met 2 rolstoelgebonden kindjes op stap te gaan,.......;

    Gisteren ben ik ook terug naar de dokter geweest voor mijn rug,ik kreeg opnieuw een infiltratie zodat die zenuw verder kan genezen,ik moet zeggen het gaat al wat beter maar het is nog niet gedaan.
    Het zal nog een hele week platte rust worden want ik wil dat die rug geneest;

    Lieve groetjes,Ann

    24-03-2009 om 09:12 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    22-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.40 jaar getrouwd
    Dag allemaal,

    Vandaag was het alweer een heel mooie dag voor mij en de kindjes.
    Mijn ma en pa zijn 40 jaar getrouwd en ja,dan moeten we feest vieren hé.
    Gisteren hadden mijn zussen en ik al voor 40 rode rozen gezorgd en vandaag hebben we ze verrast met een mooi etentje met alle kinderen en kleinkinderen .
    Ze waren toch wel verwonderd hoor en het deed hen veel deugd.
    Mijn sloeberkes waren er ook bij.Vanmorgen hebben ze eerst genoten van een badje,dan heb ik ze in hun nieuwe kleertjes gestopt en nog wat laten rusten.
    Ze vonden het heel fijn om te genieten van het feest.Weet je,ze voelen het dan hoor wanneer alle neven en nichtjes er zijn.Ze worden dan eens extra geknuffeld,krijgen lekker eten  .Ze genieten gewoon van het samenzijn.
    Ze waren dan ook heel moe vanavond,we brachten ze terug naar Aartrijke ,want ja,de rug van mama moet nog rusten hé.
    Ik gaf ze nog hun eten en stopte ze dan in bedje en wat waren ze content om neer te liggen.
    Voila,mama is weer heel tevreden dat ze genoten heeft van een mooi weekend met de sloeberkes.Dat geeft me weer kracht om verder te doen.
    Want Roben en Anouk ,dat zijn mijn leven.
    Ik wil ook nog mijn ventje en Timmy eens bedanken om alles wat ze voor mij en de kindjes doen hoor,ze hebben me het hele weekend geholpen om hen op te tillen.Wat zie ik hen graag.

    Liefs,Ann





    22-03-2009 om 20:53 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    21-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zee
    Goedenavond allemaal,

    Zoals beloofd ben ik nog eens terug.
    De kindjes waren heel flink vandaag.
    Deze namiddag zijn we dus gaan wandelen aan zee.Gewoon zalig genieten.
    Weet je,dat laadt nu eens de batterijen op hoor.
    We deden een grote wandeling in Koksijde langs de zeedijk.Robin en Anouk waren heel goed ingeduffeld maar toch het zonnetje gaf warmte hoor.
    Na een flink dutje (zie foto Anoukje) was het tijd om te genieten van een Pannekoek met een lekkere warme chocomelk(hhhhhhhhhhmmmmmm).
    Als mijn Robbedoesje maar kan genieten van het zonnetje.
    Nu liggen ze al lekker in dromenland want morgen wordt het weer druk,we gaan feest vieren want oma en opa zijn 40 jaar getrouwd.
    Proficiat Ma en Pa.

    Dikke zoen van een heel tevreden gezinnetje.



    21-03-2009 om 20:59 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goedemorgen
    Dag allemaal,

    Hier is alles goed hoor.
    Wat wil je ,mijn allerliefste sloebers zijn thuis.En het doet ons allemaal deugd hoor.
    Gisterenavond zijn we er om geweest en na nog een knuffel was het gauw bedtijd.
    Ze sliepen vlug in.Robin heeft hier thuis zijn hondje liggen in bed en dat is zijn lieveling hoor,het is mooi om te zien,hij legt daar dan zijn hoofdje op.Echt schattig
    Mijn poppemieke was ook zo blij om thuis te zijn.
    Weet je,ze hebben het echt eens nodig om eens thuis te zijn,ne keer weg van de drukte en dicht bij mama.
    Vandaag gaan we lekker genieten van het zonnetje.Deze namiddag gaan we eens wandelen aan zee.
    Misschien kom ik vanavond nog eens terug om jullie te vertellen hoe het was.
    We wensen jullie alvast allemaal een heel mooi weekend toe.
    Dikke zoen van ons allen

    21-03-2009 om 20:53 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    19-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag mijn schatjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag mijn Lieve Robin en Anouk,

    Mama is nu thuis van haar werk en moet veel rusten,daarom denkt ze zoveel aan jullie.
    Lieve schatten ,wat zie ik jullie graag;
    Jullie zijn zo uniek ,zo speciaal voor mij,.........................

    Mama heeft het soms moeilijk hoor om jullie te moeten missen,...................
    Dan denk ik,bij momenten,Wat zouden ze nu doen..................s'Morgens denk ik .dan ,wat voor kleertjes hebben jullie aan,
    Zusje,Heb jij weer van die mooie staartjes,...........
    Broertje,hoe is het op school,
    Mag je van Juf Sylvie op je verhoogde matras spelen of ben je aan het genieten van een heerlijke massage,...........
    Vandaag is het donderdag en dan mag Anoukje genieten met een namiddag bij meester Sam;
    Ja,lieve broer en zus ,je bent steeds in mijn gedachten
    Jullie lieve broer Timmy vraagt dan ook,wanneer komen Robin en Anouk weer naar huis;

    En ja,morgen komt mama jullie halen hoor voor een leuk wekend,
    Dikke zoen,mama

    19-03-2009 om 17:04 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    18-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 18 maart 2009
    Hallo,

    Ik ben net terug van Aartrijke,en mijn 2 kapoenen hebben de slaapziekte vandaag.Robin heeft echt de hele tijd geslapen,zijn koorts is weg maarja nu moet hij uitzieken hé.
    Ik zei het nog hé,nadat hij vorige week zo weinig heeft geslapen moet hij het nu bekopen.Ocharme,hij at wel redelijk
    Anoukje sliep ook veel,ze had geen koorts meer,toen ik aan haar bedje kwam begon ze wel te lachen.
    Wat kent ze goed de mama,de opvoedsters hielpen ze dan op mama's schootje om haar eten te geven.
    Laat ons hopen dat het tegen het weekend beter is.
    Onze Timmy heeft volgende week examens en ja,de mama moet wat helpen en bijsturen hé want onze sloeber zo ne keer vergeten te leren.
    Als ik het hem dan zeg ,dan doet hij het wel.;
    Weet je,wat hij me zei: Jij ,bent de allerliefste en beste moeder van de hele wereld.
    En ja,dat doet heel veel deugd;
    Wat zie ik graag alle drie mijn schatten.

    Lieve groetjes,Ann

    18-03-2009 om 19:17 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze nieuwe keuken
    Dag allemaal,

    Om algemeen verzoek zijn hier dan de foto's van mijn nieuwe keuken.
    Ik vind hem heel geslaagd en mooi.
    We hadden wel pech,er was een deuk in de gootsteen en zo word er een nieuwe besteld zodat die er nog niet inzit.
    Ja,het begint toch wel echt te kriebelen hoor,........
    Ik vertelde het nog tegen die installateur ,hoe ik er naar uit kijk.
    Eindelijk de ruimte voor mijn kapoenen.
    Verder hield ik het nog steeds rustig,Flink hé,ik heb de hele namiddag geslapen zodat mijn rug helemaal kan ontspannen.
    Deze morgen ben ik wat bezig geweest met papieren.Ja,als je hier in Belgïe ook iets moeten krijgen hé,dan moet je een hele voormiddag telefoneren.Ik heb dus een aavraag ingediend binnen het Vlaam Agentschap voor Personen met een Handicap om terugbetaling te krijgen voor een douchebrancard  (dit zou ik als hun bad en ook als verzorgingstafel gebruiken)en een stalen verpleegster(zo een liftje waarmee je de kindjes kan tillen ). Nu ,ik ben een bedrag toegekend maar het is nog maar ong de helft van de totale prijs.
    Je kan het voledig terugkrijgen wanneer die aanvraag dan voor een bijzondere commissie komt,dus moest ik nieuwe prijsoffertes krijgen van de firma.Die mensen zeiden natuurlijk dat ik daar recht op heb omdat ik dus wel 2 speciallekes heb en tenslotte koop je dit gerief niet voor je plezier hé.
    Weet je,soms maakt dit me boos hoor,altijd opnieuw je moeten verantwoorden.Het is al erg genoeg dat de kindjes hulp nodig hebben en als ze je dan nog eens de boom injagen,dan krijg ik het.Nu,ik ben alweer rustig hoor.
    Ik zeg hen dan soms,Kom jij eens zorgen voor hen om te zien hoe het gaat?,dan heb je geen reactie hoor?

    Met de kindjes gaat alles goed hoor,ze zijn flink deze week en eten goed,gnieten van het zonnetje en morgen ga ik op bezoek .
    Dan is het weer tijd om te knuffelen.

    Groetjes,Ann








    Hallo,
    Ik ben nog ne keer terug.
    Ja,ik mag gelijk met wat bezig zijn,wanneer het rond 18.15 draait dan moet ik gewoon naar Aartrijke bellen en dat zal ik nooit vergeten hoor,ze weten het al in de leefgroep.Gelukkig begrijpen ze me.
    Ja,mijn sloeberkes hadden vanmorgen allebei lichte koorts,38 °.
    Ze hebben ze dan wat perdolan gegeven en terug in bedje gelegd en deze middag getoond aan de dokter.
    Ze zitten weer allebei met een vuil neusje en krijgen nu Vibrocil neusdruppels,hun longen enzo zijn goed,waarschijnlijk een virale infectie.
    Er zijn momenteel veel kindjes ziek in de leefgroep. Vanavond hadden ze dan allebei 37,7.
    Allé, Laat ons hopen dat het vlug overgaat.

    Liefs,Ann

    17-03-2009 om 18:34 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 16 maart 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,

    Vandaag is het opnieuw heel mooi weer in West- Vlaanderen,volop zonneschijn .Gewoon zalig.
    Alhoewel ik het een beetje van uit mijn bedje volg want ik heb al veel gerust.Ik ben juist eens tot aan de bouw gegaan en ze zijn volop bezig met de keuken te plaatsen,de trap aan het zetten en mijn ventje is bezig met buiten wat op te ruimen.
    En ik ,kan alleen maar toekijken want ik kan en mag niet sleuren ,ik heb toch een uurtje zonneschijn gehad;

    Verder was ik aan het dagdromen over mijn allerliefste sloeberkes.
    Zouden zij nu ook op wandel zijn met school in het zonnetje? Ja,ik denk het wel.
    Plots was ik in de ban van "zon".
    In hun vroegere school MPI Zonnebloem waren ze altijd bezig over de zonnetjes in huis en dat was mijn robbedoesje,ja het ventje had vroeger altijd plezier,nu is hij af en toe eens humeurig maar ik ben er wel van overtuigd dat hij vandaag gaat genieten met zijn neusje in de zon,ik zie het zo voor me,........

    Vandaar heb ik een heel mooi klein gedichtje gevonden over "mijn zonnetje"

                                       Zonnetje,zonnetje,
                                       Laat je stralen schijnen
                                       Zonnetje,zonnetje
                                       Laat de wolkjes verdwijnen
                                       Je maakt de mensen zo blij
                                       Zonnetje,zonnetje
                                       Je bent zo speciaal voor mij

    Mijn allerliefste zonnetjes,mama houdt van jullie.
    Dikke Zoen

    16-03-2009 om 16:27 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zonnetje

    Hallo,

    Vanmorgen kwam ik wakker en ik zag het zonnetje,zalig,..........
    Ik heb dan maar meteen  het vensterraam opengezet en dan hoor je de vogeltjes fluiten een voel je de lente,................
    Weet je,op zo'n momenten wil je naar buiten om diep adem te halen en te genieten,Nog enkele weken en het is zover,dan naar ons huis met tuin en terrras.Wat snak ik ernaar.
    Echt waar,ik heb de buitenlucht nodig ,net als iedereen.
    Mijn ventje is al het hele weekend druk bezig ,in de voormiddag is hij omheining aan het plaatsen bij mijn zus en in de namiddag moet hij wacht lopen.
    Mijn zus vind ook dat ik moet rusten en daarom mochtenTimmy en ik gaan eten,ik heb dan natuurlijk geprofiteerd van het zonnetje,wat deed het deugd.Dank je wel zus.
    Na een uurtje platte rust ben ik dan samen met Timmy naar Aartrijke gegaan.
    Toen ik toekwam was Robin aan het wenen,eenmaal op mama's arm kwam het zonnetje op zijn gezicht.
    We hebben dan maar vlug zijn jasje aangedaan en zijn we gaan wandelen.Mijn poppemieke was er ook helemaal klaar voor;
    Als Robin maar buiten kan,heeft hij dit van mama?.
    Alle verdriet was over en ze genoten allebei van de wandeling.Anoukje was hele vertellingen aan het doen,als was het in haar eigen taal.
    Voila,en zo was mama weer wat opgebeurd.
    Terug in de leefgroep hielden we nog een knuffelpartij en kon mama nog eens goed babbelen met de opvoedsters.
    Het lucht me toch eens op dat ik hen eens kan vertellen hoe ik me soms voel wanneer de kindjes niet bij mij zijn.Dank je wel voor jullie luisterend oor.
    Met de rug gaat het redelijk,maar ik hou me koest hoor,in Aartrijke hebben zij de hele tijd alle hef en til werk voor me gedaan;,Zodat ik toch volgend weekend kan genieten van mijn kindjes.

    Liefs,Ann







    15-03-2009 om 19:20 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    14-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kom op tegen kanker show
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goeimorgen lieve mensen,

    Gisterenavond heb ik met tranen in de ogen gekeken naar Kom op tegen Kanker show.
    Het was heel aangrijpend hé.
    Weet je ,als verpleegkundige op oncologie besef je maar al te goed hoe zwaar de lijdensweg is voor al die mensen,...........
    Als je dan ziet dat het bij kinderen is,dan breekt je hart.Waarom moet hen dit overkomen,.........
    Maar wat ik wel gezien heb is dat al die kinderen zo moedig zijn,zo een vechtlust hebben ondanks al die zware bijverschijnselen door de chemo.
    Als je het dagelijks zelf meemaakt op het werk en ziet dan besef je meer dan ooit hoe zwaar het is.
    Ze zeggen altijd als je het zelf niet hebt meegemaakt ,dan je het niet kan weten.
    Ik kan het me toch een beetje voorstellen,............
    Daarom wou ik al de mensen die ik nu ondertussen via het bloggen heb leren kennen een hart onder de riem steken.
    Jullie zijn allemaal heel prachtige en moedige mensen.Ik denk zo vaak aan jullie kindjes,........; Waarom moeten zij dit ondergaan,waarom zijn er al zoveel sterretjes aan de hemel *******.
    Geloof me,als verpleegster en als mama  ben ik daar echt heel veel mee bezig.Als er dan op het werk opnieuw een jonge patïent binnenkomt ,dan heb ik het daar heel moeilijk mee en is het soms moeilijk om los te laten.
    Het komt ook doordat ik zelf al veel heb doorstaan ,dat ik meer dan ooit een beetje kan voelen wat zij voelen.
    Wanneer je het slechte nieuws krijgt staat je wereld stil,maar toch moet je verder ,dit gaat met vallen en opstaan.
    Lieve mensen,ik wens jullie allemaal heel veel moed en liefs.

    Genegen,Ann

    14-03-2009 om 08:35 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    13-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 13 maart 09
    Hallo,

    Het is alweer weekend en voor mij zal  het noodgedwongen eentje zonder kindjes zijn,ik moet echt rusten met die rug ,zodat het tegen volgend weekend beter is om ze weer te halen.
    Nu,ze gaan morgen voor een dagje naar oma Rollegem en zondag ga ik in de namiddag op bezoek gaan en een wandelingtje gaan maken in Aartrijke.

    Ik heb zojuist naar Aartrijke gebeld en alles was in orde met de sloeberkes ,ze waren content en hadden goed gegeten.
    Gisteren zijn ze op daguitstap geweest met de leefgroep,ze zijn eerst gaan uiteten in Brugge,gehaktballetjes in tomatensaus en puree en dat viel in hun smaak,daarna zijn ze naar de bioscoop gegaan en Anouk vond het zalig,ja ,ze zat op het schootje van de opvoedster,maar Robbedoes had zijn toertje op de verkeerde dag hé want vandaag is hij super.
    ja het ventje,kan er ook niets aan doen hé.

    Verder is hier alles rustig,vanmorgen ben ik juist tot aan de bouw gegaan omdat ze keuken kwamen leveren,en dan deze namiddag was het bedrust. Ik stond dan even met mijn gezicht in het zonnetje,en wat doet dit deugd.Ik hoop echt dat we een mooie lente krijgen hoor want we hebben het nodig om de batterijen op te laden want ik denk dat de mijne op halfplat staan,ik ben dan soms zo kwaad op mezelf hé,want ik wil vooruit en mijn lichaam zegt stop en daar baal ik van,.........
    Nu,ik hoop dat die rust me nu goed zal doen.

    Zo,ik wens jullie allemaal een mooi en ontspannend weekend toe.
    Dikke zoen,Ann

    13-03-2009 om 18:35 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Die verdomde rug !!!!
    Hoi,

    Hier ben ik dan weer met minder goed nieuws over  "mijn verdomde rug".
    Ik had de hele nacht niet geslapen en stond geblokkkeerd als ik wilde opstaan om naar het toilet tegaan.
    Ik kon het echt niet meer verdragen,het is nu al maanden dat ik telkens wakker kom van de pijn.
    Ik huilde,..............
    Mijn ventje zei me om thuis te blijven,maar kben toch vertrokken naar het werk met pijnstillers,mijn collega's vroegen hen natuurlijk af waarom ik er zo uitzag,......
    Ja,ze zeiden me dat ik naar de dokter moest van fysische geneeskunde,ik gebeld en ben dan deze middag geweest.Je hebt maar 1 rug en denk nu eens aan jezelf!!!
    De hernia's zijn ontstoken en daardoor heb ik heel veel pijn.
    De dokter heeft me nu een epidurale infiltratie gegeven met cortisone en xylocaïne recht op de zenuw.En een ziektebriefje tot eind van de maand.
    En met de boodschap ,rust,rust,rust,rust,......;
    Ik denk dat ik het nu ga moeten doen hé.
    Maarja,mijn kindjes hé,ik krijg direct van iedereen te horen wees voorzichtig met het heffen.Tis al gemakkelijker gezegd dan gedaan.
    Het is een gevoelig onderwerp hoor voor me,.......;
    Ik belde dan naar mijn ma om te zeggen dat ik thuis ben en ze is dan deze namiddag gekomen om mijn strijk te doen.
    Dank je wel,ma.Ik zie je graag
    Heel veel liefs,Ann

    12-03-2009 om 18:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    11-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kapper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    Na een nachtje heel goed slapen ,was het vanmorgen weer tijd om te werken.
    Toen ik toekwam lag er al veel werk op mij te wachten ,ik heb vandaag 6 beenmergpunkties gedaan en je bent daar een tijdje zoet mee hoor.
    Verder was het heel druk,dan denk je ;"al die mensen met kanker,waar komen die al vandaan".
    Lieve mensen,geniet van jullie leven zoveel als je kan want het kan soms vroeger gedaan zijn dan we willen.
    Dat heeft me al zoveel aan het denken gezet!!!
    Ik heb een zware job ,maar toch ook wel een dankbare job,de mensen bij ons hebben zoveel respect voor ons.
    Ze zijn heel dankbaar om het luisterend oor en weet je,door de handicap van Robin en Anouk weet ik ook ,hoe zwaar het is om slecht nieuws te krijgen,............. en hoe belangrijk dat het is als er iemand luistert.

    Na mijn werk ben ik met Timmy laminaat gaan bestellen voor in de nieuwbouw en ben ik ook nog eens gaan zien.
    Het einde is in zicht;

    Ik ben dan ook nog met mijne puber naar de kapper geweest en hij wou een cool kapsel. En tis gelukt.

    Groetjes,Ann

    11-03-2009 om 20:52 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UZ Gent
    Hallo,

    Na een kort nachtje slapen,ja mijne robbedoes was wel supervroeg wakker,om 00.30 zat hij te vertellen en te roepen,kheb dan maar het lichtje aangestoken,hij viel dan weer stil en dan was het aan zusje,ze vielen uiteindelijk weer in slaap ,maar om 06.00 uur moesten we op omdat we om 08.00 moesten vertrekken richting Gent.Na veel file en regen kwamen we op tijd aan in Gent en dan zijn we direct naar boven gegaan voor een EEG en dat vond Robin super hoor,kraaien en lachen ,het kon niet op.Anoukje liet het ook gewillig gebeuren.
    Dan moesten we bij Prof Van Coster en zijn assistente.De dokter is content ,op het EEG was alles rustig en goed volgens hun toestand.
    Pfff,wat een geruststelling.Daarom mag hun medicatie dan ook gelijk blijven. Ja,veel kunnen we niet meer veranderen aan hun ontwikkeling,het belangrijkste is dat de kindjes comfortabel zijn en GELUKKIG;;
    Vandaag zagen ze er ook wel heel gelukkig uit.
    Ja,ik ben fier op mijn flinke kapoenen want het is niet te onderschatten hoor voor hen,ze waren vroeg op,een hele tijd in hun stoel zonder te kunnen rusten  ,ze bleven maar content.
    Tegen 12.30 waren uit de K5 en dan was het tijd om te gaan eten,mama en papa hadden honger maar de kindjes minder.
    Mijn poppemieke was doodmoe maar at toch haar bordje leeg en Robin was te zotjes en wou niet eten,gelukkig was ik gewapend met spuit en sondevoeding zodat ik dit kon geven.
    Dan reden we weer naar Aartrijke ,want mama moet morgen weer werken.
    Ze waren echt doodmoe,Robin moest dan nog gegipst worden om zijn loopfietsje te maken maar hij bleef flink
    Ze kregen nog alletwee een brobbelbadje want hun haartjes zaten in de gel van het EEG
    En dan .............Eindelijk hun bedje en mijn meisje viel als een blok in slaap.Ocharme ,dat poppetje.;
    Zo,kon mama tevreden terugblikken op een paar dagen met haar sloebers.

    Liefs,Ann



    10-03-2009 om 18:13 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (6)
    09-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 9 maart 09
    Goeiemiddag,

    Vandaag ben ik aan het genieten van 2 flinke kindjes.Ja,mijne robbedoes is met het juiste been opgestaan,het was wel om 5.45 uur maarja,hij denkt zeker dan heb ik een lange dag .
    Anoukje had vroeg honger en ik gaf ze dan maar wat sondevoeding .
    Na hun ontbijt keken ze wat T.V naar studio 100 hits.Blijkbaar komt Robin daar toch tot rust mee want gisterenavond zette ik hem ook wat voor de T.V en plots was zijn glimlach daar weer.
    Anouk is rustig vandaag ,ze moet nog wat bekomen van haar aanval van gisteren.
    Ze hebben wel allebei een verstopte neus hoor,het zijn precies 2 varkentjes die hier aan het knorren zijn.Ze doen geen koorts
    Alléé,ik ben al blij dat ze hun goede doen terug gevonden hebben.
    We gaan het nog rustig houden vandaag want morgen moeten we vroeg op om naar Gent te gaan.Behalve wat knuffelen en keppe doen hé
    Deze namiddag komt de pedicure nog voor mama en dan ga ik aan de strijk beginnen( 2 manden).

    Heel veel liefs,Ann ,Robin en Anouk

    09-03-2009 om 13:59 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    08-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 8 maart
    Dag allemaal,
    Het weekend is alweer bijna voorbij.Wij hebben genoten van een rustig weekend want mijn sloeberkes zijn niet in hun opperbeste doen.Ja,het is ne keer zo hé.
    Bij Robin zit er weer iets verkeerd,hij heeft dan zo van die momenten dat hij heel boos is en waarom?Kon ik dat eens weten.Gisterennamiddag gingen we dus naar mijn vriendin en het stond hem niet aan,we hebben hem dan maar wat apart gelegd want hij kan dan zo tieren dat het op ieder zijn systeem werkt,na 1,5 uur was hij dan kalmer en was alles weer in orde,hij heeft dan naar T.V gekeken.
    Anoukje was na de middag weer content,ze weende wel op weg naar hen maar ja,juffrouwke had alweer honger,ze smulde een groot stuk taart naar binnen en heeft dan de rest van de namiddag hartelijk zitten lachen.
    Mijn vriendin heeft dus ook een specialleke ,Jonas ,hij is 15 jaar maar is een echte lieve jongen en hij ziet me zo graag,vandaar de foto,hij komt dan op mijn schootje zitten want hij wil zo graag geknuffeld worden.Tegen 21.00 uur zaten ze dan in hun bedje.
    Vanmorgen zijn ze wel content opgestaan,allee zusje toch want Robin stond met het verkeerde been op,hij zat dan in zijn stoel en heeft dan van die momenten,zou ik lachen of wenen,hij kan wat schow verkopen hoor. Gelukkig ken ik hem op een draad ,die sloeber.Het eten lukt ook niet goed vandaag.Deze middag sliep hij dan een grote tuk en ja,om 16 .00 was het weer serenade,we deden nochtans een wandeling maarja,hij moest van geen liefde weten.Nu is hij rustig en zit wat naar studio 100 hits te kijken.Laat ons hopen dat hij morgen met het juiste been opstaat.
    Anoukje was heel blij vandaag en deed vanmiddag een grote tuk en ja ,zusje deed rond 16.00 een grote epilepsie aanval,ik denk dat het van haar antibiotica komt.Deze morgen hebben ze tesamen wat liggen turnen op bed,en dat doen ze graag samen.Ja,op de foto's zie je Robin veel met een slabbetje aan ;maarja anders is zijn trui in het eerste halfuur kletsnat vandaar dat ik hem wat bescherm.
    Morgen zijn ze ook nog thuis bij mama want op dinsdag moeten we tegen 9.30 uur in het UZ Gent zijn bij prof van Coster,ze moeten ook een EEG hebben,dus het zal een zware dag worden.
    Laat ons hopen dat ze morgen kunnen genieten van een rustige dag.
    Ja,onze dagen zijn ook niet altijd gelijk hé en wij kunnen dan eens met een deur slaan of eens goed kwaad zijn.Robin en Anouk doen het dan al wenend . Ik ben daar veel mee bezig hoor,Ik denk dan soms ,ze moeten zitten of liggen wanneer wij het willen of denken dat zij dit willen,ze kunnen ook niet zeggen wat ze graag lusten,het is steeds een gok voor ons.

    Zo,ik wens jullie nog een mooie zondagavond.
    Liefs,Ann en een dikke knuffel van Mijn sloeberkes



    08-03-2009 om 17:58 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 7 maart 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo,

    Vanmorgen zijn we het weekend al heeeeeeel vroeg begonnen.Robin was om 04.00 uur wakker ,hij bekent hem dan niet direct in zijn bedje en ja mama moet dan opstaan om hem wat te troosten en een klein lampje aan te steken,Na een 1/2 uur pruttelen valt hij dan weer in slaap hoor en tegen 05.30 is zusje daar dan,heel boos was ze want juffrouwke had honger,Wat wil je ,ze hebben haar sondevoeding bijgegeven en nu is ze alweer op haar gewicht maar ondertussen is ze het gewoon en zit mama met de gevolgen.Ik heb er dan ook maar bijgegeven en ze is dan ook nog wat in slaap gevallen maar ondertussen was mama klaarwakker.Anoukje is de laatste tijd niet in haar gewone doen hoor,de ene keer zit ze hardop te lachen en 5 min later weent ze hevig.Kon ze maar ne keer zeggen wat er in haar hoofdje omgaat.Ze geven haar maar sondevoeding bij,passen haar medicatie aan en zo is mijn poppetje helemaal ontregeld.Soms heb ik het daar moeilijk mee hoor,ik heb het lang tegengehouden om extra voeding te geven maar ik had beter volgehouden want nu moet ze weer helemaal op haar effen komen en is het voor Anouk niet makkelijk ,maar ook niet voor mama ,als mijn meisje ongemakkelijk is,dan voel ik me ook zo.Je wilt haar helpen maarja,ze kan het niet zeggen.Gelukkig zijn er de vele knuffels.
    Ze is dan welgezind opgestaan,genoot van haar badje en nu liggen ze allebei wat te slapen om hun schade in te halen.
    Deze namiddag gaan we dan naar mijn vriendin Sonia,die ook een gehandicapt kindje heeft. Ik denk wel dat ze er zullen van genieten want Sonia heeft ze dan ook wat extra knuffels.

    Zo,ik wens jullie alvast een mooi weekend hoor.
    Liefs,Ann
    Dikke knuffels van Robin en Anouk

    07-03-2009 om 13:43 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 5 maart
    Hallo allemaal,

    Vandaag gaat het wat beter met me hoor,ik ben eens vroeg in mijn bedje gekropen gisteren en een nachtje goed slapen kan wonderen doen hé.
    Op het werk was het redelijk rustig  vandaag.
    Deze namiddag ben ik dan naar de osteopaat gegaan om mijn rugske weer op zijn plaats te krijgen.
    Ja,hij doet weer pijn maar het zal voor eeuwig en altijd zijn zeker.
    Hij  heeft hem weer op zijn plooi gekregen,gelukkig.
    Mijn ventje is bezig met een omheining te plaatsen bij mijn zus en zo heeft zus voor ons gyros met frietjes klaargemaakt.Dank je wel hoor!!
    Ik belde dan naar Aartrijke om te weten hoe het met mijn sloeberkes ging.
    Robin is flink geweest en is mogen gaan wandelen.Ja,als het ventje maar buiten kan.
    Anoukje was ook content. En morgen,........gaan we allen content zijn ,dan komen ze naar huis.

    Lieve groetjes van ons allen

    05-03-2009 om 19:22 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    04-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieve Robin en Anouk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag mijn lieve schatten,

    Mama heeft het wat moeilijk hoor,ik heb zo af en toe van die periodes dat ik dit alles moeilijk een plaats kan geven.
    Waarom moet mij dit al overkomen,waarom zijn jullie op internaat,we hebben het zo niet gewild hé,.......
    Ik weet dat ze heeeeeeeeeeel goed voor jullie zorgen,en daarom ben ik iedereen in Aartrijke heel dankbaar voor de goede zorgen ,de vele liefde die ze jullie geven,het luisterend oor .Iedereen weet dat het de juiste beslissing is die ik genomen heb maar het blijft zo moeilijk te aanvaarden.

    Hopelijks komt het zonnetje gauw om ons wat extre kracht te geven hé.
    Mama heeft voor jullie een heel mooi gedichtje gevonden.

    Een wereld zo mooi,........

                                                                       Mijn lieve schat,
                                                             Hoe moet jou wereld zijn?
                                                         Is die zoveel anders als de mijne?
                                                              Zie jij het gras ook zo groen?
                                                          Fluiten de vogeltjes ook zo fijn?
                                                   Of zingen ze voor jou een heel ander refrein?

                                                                     Mijn lieve schat,
                                                        Hoe moet jouw wereld zijn?
                                                   We lopen,zingen,praten en spelen
                                             Iets waarin jij het geluk niet mee kan delen.
                                                 Doet het jou erg veel pijn omdat wij toch
                                                         iets anders zijn dan jou zijn?

                                                                  Mijn lieve schat,
                                                      Hoe moet jouw wereld zijn?
                                                 Soms ben je boos,soms ben je blij.
                                             Soms gaan er dingen je zomaar voorbij.
                                                    Toch blijf je lachen en ben je blij.
                                      De kracht die jij bezit is sterker dan die van mij.

                                                                Mijn lieve schat,
                                                       Hoe moet jouw wereld zijn?
                                            Het is toch moeilijk om gehandicapt te zijn?
                                                  Soms is het moeilijk ook voor mij.
                                                     Maar dan kijk je naar mij.
                                                En lach je met je liefste lach.

                                                        Ja,elke wereld is mooi,
                                       zolang je hem op je eigen manier beleven mag!!!!!!!!!!!!!

    04-03-2009 om 17:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (5)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs