Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    07-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 7 maart 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hallo,

    Vanmorgen zijn we het weekend al heeeeeeel vroeg begonnen.Robin was om 04.00 uur wakker ,hij bekent hem dan niet direct in zijn bedje en ja mama moet dan opstaan om hem wat te troosten en een klein lampje aan te steken,Na een 1/2 uur pruttelen valt hij dan weer in slaap hoor en tegen 05.30 is zusje daar dan,heel boos was ze want juffrouwke had honger,Wat wil je ,ze hebben haar sondevoeding bijgegeven en nu is ze alweer op haar gewicht maar ondertussen is ze het gewoon en zit mama met de gevolgen.Ik heb er dan ook maar bijgegeven en ze is dan ook nog wat in slaap gevallen maar ondertussen was mama klaarwakker.Anoukje is de laatste tijd niet in haar gewone doen hoor,de ene keer zit ze hardop te lachen en 5 min later weent ze hevig.Kon ze maar ne keer zeggen wat er in haar hoofdje omgaat.Ze geven haar maar sondevoeding bij,passen haar medicatie aan en zo is mijn poppetje helemaal ontregeld.Soms heb ik het daar moeilijk mee hoor,ik heb het lang tegengehouden om extra voeding te geven maar ik had beter volgehouden want nu moet ze weer helemaal op haar effen komen en is het voor Anouk niet makkelijk ,maar ook niet voor mama ,als mijn meisje ongemakkelijk is,dan voel ik me ook zo.Je wilt haar helpen maarja,ze kan het niet zeggen.Gelukkig zijn er de vele knuffels.
    Ze is dan welgezind opgestaan,genoot van haar badje en nu liggen ze allebei wat te slapen om hun schade in te halen.
    Deze namiddag gaan we dan naar mijn vriendin Sonia,die ook een gehandicapt kindje heeft. Ik denk wel dat ze er zullen van genieten want Sonia heeft ze dan ook wat extra knuffels.

    Zo,ik wens jullie alvast een mooi weekend hoor.
    Liefs,Ann
    Dikke knuffels van Robin en Anouk

    07-03-2009 om 13:43 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 5 maart
    Hallo allemaal,

    Vandaag gaat het wat beter met me hoor,ik ben eens vroeg in mijn bedje gekropen gisteren en een nachtje goed slapen kan wonderen doen hé.
    Op het werk was het redelijk rustig  vandaag.
    Deze namiddag ben ik dan naar de osteopaat gegaan om mijn rugske weer op zijn plaats te krijgen.
    Ja,hij doet weer pijn maar het zal voor eeuwig en altijd zijn zeker.
    Hij  heeft hem weer op zijn plooi gekregen,gelukkig.
    Mijn ventje is bezig met een omheining te plaatsen bij mijn zus en zo heeft zus voor ons gyros met frietjes klaargemaakt.Dank je wel hoor!!
    Ik belde dan naar Aartrijke om te weten hoe het met mijn sloeberkes ging.
    Robin is flink geweest en is mogen gaan wandelen.Ja,als het ventje maar buiten kan.
    Anoukje was ook content. En morgen,........gaan we allen content zijn ,dan komen ze naar huis.

    Lieve groetjes van ons allen

    05-03-2009 om 19:22 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    04-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lieve Robin en Anouk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag mijn lieve schatten,

    Mama heeft het wat moeilijk hoor,ik heb zo af en toe van die periodes dat ik dit alles moeilijk een plaats kan geven.
    Waarom moet mij dit al overkomen,waarom zijn jullie op internaat,we hebben het zo niet gewild hé,.......
    Ik weet dat ze heeeeeeeeeeel goed voor jullie zorgen,en daarom ben ik iedereen in Aartrijke heel dankbaar voor de goede zorgen ,de vele liefde die ze jullie geven,het luisterend oor .Iedereen weet dat het de juiste beslissing is die ik genomen heb maar het blijft zo moeilijk te aanvaarden.

    Hopelijks komt het zonnetje gauw om ons wat extre kracht te geven hé.
    Mama heeft voor jullie een heel mooi gedichtje gevonden.

    Een wereld zo mooi,........

                                                                       Mijn lieve schat,
                                                             Hoe moet jou wereld zijn?
                                                         Is die zoveel anders als de mijne?
                                                              Zie jij het gras ook zo groen?
                                                          Fluiten de vogeltjes ook zo fijn?
                                                   Of zingen ze voor jou een heel ander refrein?

                                                                     Mijn lieve schat,
                                                        Hoe moet jouw wereld zijn?
                                                   We lopen,zingen,praten en spelen
                                             Iets waarin jij het geluk niet mee kan delen.
                                                 Doet het jou erg veel pijn omdat wij toch
                                                         iets anders zijn dan jou zijn?

                                                                  Mijn lieve schat,
                                                      Hoe moet jouw wereld zijn?
                                                 Soms ben je boos,soms ben je blij.
                                             Soms gaan er dingen je zomaar voorbij.
                                                    Toch blijf je lachen en ben je blij.
                                      De kracht die jij bezit is sterker dan die van mij.

                                                                Mijn lieve schat,
                                                       Hoe moet jouw wereld zijn?
                                            Het is toch moeilijk om gehandicapt te zijn?
                                                  Soms is het moeilijk ook voor mij.
                                                     Maar dan kijk je naar mij.
                                                En lach je met je liefste lach.

                                                        Ja,elke wereld is mooi,
                                       zolang je hem op je eigen manier beleven mag!!!!!!!!!!!!!

    04-03-2009 om 17:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    03-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 3 maart 2009
    Dag allemaal,

    .Hier ben ik dan weer en dan nog op de laptopvan onze Timmy want wij hebben nog een oude PC  en die is bezig met schijfopruiming.
    Dank je wel,lieve jongen.;
    Gisteren had ik opnieuw stamcelafname en dit loopt altijd uit met als gevolg dat ik gisteren niet naar mijn sloebers ben geweest
    Weet je ,ik had het echt wel moeilijk hoor en ik kon daardoor niets op mijn blogje schrijven.
    Wat had ik daardoor een rot gevoel,Timmy was zondagavond ook al overstuur thuis gekomen van op vakantie op zijn mama en het ventje had me nodig.Ik vind het zo spijtig dat zijn mama van Timmy hem zo moei lijk begrijpt,Gelukkig heeft hij mama Ann en kan hij zijn hartje luchten.We hebben dan eens goed geknuffeld en het ventje voelt hem al beter.Het is zo belangrijk dat je kan luisteren naar je kind hé.

    Vandaag kon niemand mij dan tegenhouden om naar mijn sloeberkes te gaan;
    Na mijn  werk ben ik direct in mijn auto gesprongen en richting Aartrijke gegaan want het was tijd hoor,7 dagen is gewoon veel te lang,maarja,.............
    Toen ik toekwam was Anoukje mee met de kinisiste en zat Robin op de bedbox,hij was wat humeurig maar toen hoorde hij mama's stem en kwam het hoofdje omhoog,hij zuchte eens diep en ja,hij was gerustgesteld.K"heb hem dan maar vlug bij mij genomen en flink geknuffeld.
    Weet je,de traantjes kwamen boven hoor bij mama,gewoon ook omdat de opvoedsters zien en voelen dat de kindjes mama nodig hebben en mama de kindjes; Ik ken zo goed mijn sloebers en voel aan iedere beweging van hen wat ze willen en daar kan er niemand tussen of bij.
    Anouk was heel boos geweest tijdens de kini,ze was doodop,had honger en wilde geknuffeld worden.
    Nadat ik broertje had eten gegeven heb ik Anouk uitgebreid geknuffeld en dat moest je gezien hebben,ze begon hartelijk te lachen.
    Wat smolt mijn hart zeg;
    Ze at dan heel goed haar bordje leeg.
    De Dokter keek nog eens naar Anouk en haar oortjes zijn al veel beter maar hij wil toch nog de antibiotica 1week verder geven.
    Alléé,ik voel me toch al wat beter nu ik ze weer gezien heb.

    Gelukkig heb ik goede vooruitzichten,ik ga ze vrijdagavond halen tot dinsdagavond en dan gaan we alle schade inhalen want lieve Robin en Anouk,mama houdt zielsveel van jullie

    Lieve groetjes,Ann

    03-03-2009 om 21:41 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    01-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 1 maart 2009
    Dag allemaal,

    Hebben jullie ook genoten van een zonnig weekend?
    Wat kan dit de mensen opfleuren hé

    Voor ons was het een rustig weekendje,we hadden geen kindjes thuis.Timmy komt vanavond thuis na enkele dagen vakantie bij zijn mama.
    Mijn sloeberkes zijn tot deze namiddag naar oma en opa Rollegem geweest;
    Ik heb regelmatig eens gebeld naar hen om te weten hoe het met hen ging.Ze waren gisteren allebei heel stil en hebben heel veel geslapen.Toen ik vanmiddag belde was oma toch wat ongerust geweest want  Robin had echt wel de hele tijd geslapen en vanmorgen heeft ze hem dan toch wel wakker gemaakt en het was nu vandaag beter.Ja,dan denk ik ,wat is dit toch een opgave voor hen.
    Ik ben ze wel heel dankbaar alhoewel ik ze enorm mis hoor,ik zei het gisteren tegen oma dat dit echt lastig is voor mij en dat dit moeilijk uit te leggen is.Ze begrijpt me wel hoor maarja,ze hebben ook eens recht op hun kleinkinderen hé.Morgen ga ik vlug naar Aartrijke ,gaan zien want het is nu al lang genoeg dat ik ze niet meer gezien heb en dan begint dit te knagen aan me

    Vrijdagavond gingen we naar het toneel ",het gezin van Paemel".
    Het was heel mooi en ontspannend.
    Gisteren voelden we ons precies weer tieners,we zijn eens uitgegaan en ne keer op café gegaan.Twas heel tof maar geef ons maar ons zetelke en onze kindjes hoor .
    Vandaag sliepen we lekker lang uit,gingen eens naar de nieuwbouw zien en al wat dromen er over.Zalig,..........
    We gingen dan nog eens wandelen naar stad en er was opendeur dag in een Scapa winkel en ja ,mijn ventje geeft me in het nieuw gezet omdat ik dit verdien zegt hij,lief hé.We moeten op 3 mei naar het communiefeest van mijn nichtje en ja ,tante moet toch mooi zijn.

    Heel veel liefs,Ann

    Heel veel liefs,Ann

    01-03-2009 om 19:43 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    27-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettig Weekend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dag allemaal,

    Ik heb zojuist naar Aartrijke gebeld om te weten hoe het met mijn sloebers gaat.Gisteren had ik het moeilijk om jullie te vertellen dat ze eigenlijk een mindere dag gehad hebben en ja,mama is er dan een hele tijd mee bezig.Mijn poppemieke had de hele dag geweend en broertjes was ook niet welgezind.Ocharme, .Ik denk dan soms zouden ze nu weten dat ik er niet ben of wat gaat er in hun hoofdje om?

    Vandaag hebben ze Anoukje aan de dokter getoond en ze zit met een lichte oorontsteking(vandaar gisteren die huilbuien) en moet Antibiotica nemen.Robin heeft zijn klop van de hamer ,wat ik al had kunnen denken want hij was hier bij mij 3 dagen in superactie en ja,hij moet het dan bekopen.Hij had al de hele middag geslapen.
    Nu morgen gaat het dan beter gaan..
    Jammergenoeg komen ze niet naar huis bij mij, ;Ik belde nog even naar oma en ze zijn toch van plan om ze te halen en ja,wat kan ik doen?
    Nu,ze zei me wel als het te lastig is of als de kindjes hen niet goed voelen dat ze ze terug naar school gaan brengen.
    Ik ga dan maandag op bezoek gaan en weer uitkijken naar het volgende weekend.Gelukkig komen ze dan 4 dagen naar huis.
    Ja,ik moet dan daar maar kracht uithalen zeker.Soms heb ik het daar moeilijk mee maar wat kan ik doen.Het is zo moeilijk uit te leggen,.........
    Lieve Robin en Anouk,mama ziet jullie heel graag en mist jullie hoor.

    Ik ga proberen samen met mijn ventje te genieten van een ontspannend weekend.Vanavond gaan we samen met mijn ouders naar een toneel en morgen gaan we op stap met mijn zus.Hopelijks word het wat zonnig dat ik wat energie kan opdoen.
    Ik wens jullie alvast een super goed weekend toe.
    Geniet van elkaar
    Dikke zoen,Ann

    27-02-2009 om 18:30 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag lieve mensen
    Dag allemaal,

    Vandaag gaat het weer wat beter met me en dat komt ook door jullie.
    Ik vind het echt fantastisch dat ik zoveel waardering en respect krijg van iedereen.
    Duizend maal dank,.................
    Lieve knuffel ,Ann
                                         
                                                              GEVOEL

                         Op een mooie dag als deze,
                         waarop de zon niet schijnt
                         en het eigenlijk droog zou moeten wezen.
                         Denk ik aan de mensen die mij lief zijn
                         en dan overvalt mij een gevoel van warmte
                         en juist dat voelt erg fijn
                         Want dan pas voel ik me rijk
                         en kan ik me gelukkig  prijzen   ,
                         als ik om me heen kijk.
                         Door deze mensen blijf ik positief,
                         ze zijn altijd in de buurt
                         en zij hebben me lief.
                         Met liefde en warmte omgeven
                         krijg ik rust in mijn hoofd
                         en denk ik...........Wat een mooi leven   
                                                                      

    26-02-2009 om 22:28 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 25 februari
    Dag allemaal,

    Vandaag was het een beetje een triestige dag voor me.
    Weet je,mijn sloeberkes zijn weer in school en na 3 fijne dagen ze opnieuw moeten achterlaten doet heel veel pijn.
    Toen ik vanmorgen hun kamer binnenging om te kamer op te ruimen kreeg ik het moeilijk,ik vind het gewoon niet eerlijk dat ik ze nu weer moet misssen,...........
    Ik kreeg ook nog telefoon van oma Rollegem(mama van hun papa) dat ze van plan zijn de kindjes voor heel het weekend te halen ,maar die mensen zijn al 77 jr en 73 jr en ik vind het niet verantwoord dat ze daar nog overnachten,alhoewel ik het hen gun hoor,maar mijn sloebers hebben zoveel zorgen nodig,die sondevoeding komt erbij,die aanvallen ,ik mag er gewoon niet aan denken dat hen iets overkomt,.........
    Mijn moederhart is o zo gevoelig.Robin en Anouk,ik hou van jullie.

    Deze morgen ben ik ook nog naar de begrafenis geweest van een groottante,ze was 94 jaar maar toch,elk afscheid doet pijn,.......
    Het was zo een warme ,lieve vrouw.Tante ,we gaan je missen,...........

    Toen,ik vanmiddag toe kwam op het werk was er ook minder goed nieuws,Er was een patiënte gestorven waarbij ik stamcelafname heb gedaan, Tijdens een afname liggen de mensen 4 uur aan een toestel en ik zit er dan bij en dan vertellen de mensen hun verhaal ,ook soms dingen dat ze tegen niemand anders kwijt kunnen .Het was zo een lieve,innemende mevrouw en weet je,dan is het heel moeilijk om dit te aanvaarden.
    Hoe ouder ik word,hoe moeilijker het voor me is om dit los te laten,............

    Heel veel liefs,Ann

    25-02-2009 om 21:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    24-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn allerliefste schatten,.................
    Dag allemaal,

    Kon het voor mij maar elke dag vakantie zijn,dan zou ik elke dag kunnen genieten van mijn sloebers.
    Jammer maar helaas moet ik morgen weer werken en moeten de kindjes vanavond weer naar school.
    Ik heb opnieuw 2 superbrave kindjes die één en al glimlach zijn.
    T'is zo zalig.
    Vanmorgen genoten ze van hun badje en daarna was het verkleedsessie in hun winnie the pooh pakjes.T'was mooi om te zien en ze hadden er blijkbaar ook zin in.
    Ze gaan dus vrijdag wel schitteren hé op het karnavalsfeest in school.

    Deze namiddag gaan we nog even wandelen terwijl het zonnetje schijnt en daarna nog wat opruimen en dan is het weer tijd om naar school te gaan.
    Timmy gaat vanavond ook weer naar zijn mama,wat gaat het hier weer stil zijn.

    Eeen grote winnie the pooh knuffel,Ann,Robin,Anouk







    24-02-2009 om 14:21 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    23-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celien 12 jaar
    Hallo,

    Ik ben nog laat bezig hé,maar daar is een goede redenen voor want wij komen juist van het verjaardagsfeestje van Celien.
    Mijn sloebers hebben zich heel goed geamuseerd,wat wil je,met alle neven en nichten tesamen.
    Echt wat heb ik een mooie dag gehad met mijn sloebers.Deze morgen genoten ze van een lekker badje,en daarna was het tijd om wat te turnen.Robin stond wat recht in zijn staanapparaat en Anoukje rolde heen en weer.Deze middag deed Anouk een grote tuk zodat ze fris was om naar het feest te gaan en ze genoot echt met volle teugen.Iedereen had er plezier van.Echt leuk.
    Robin rustte wat uit in bed vanmiddag met mama,alhoewel mama dommelde wat in en broer zat te turnen,die sloeber maar toch was hij fit genoeg om de hele avond te gieren en te kraaien;
    Weet je,dat geeft me dan echt energie om verder te gaan,zulke schatten dat ik heb.
    We hielden dan ook nog een verkleedpartij want ik vroeg aan mijn zus of ze soms geen kleren meer had voor karnaval en ja ,ze hadden nog 2 winnie the pooh pakjes en natuurlijk moest Elke dat eens aandoen.
    Morgen ga ik dan eens een fotosessie met die pakjes aan.
    Zo,ik ga in ieder geval goed slapen.
    Dikke zoen van een tevreden gezinnetje





    23-02-2009 om 21:42 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sven Nijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    Ik kreeg dit vanmorgen toegestuurd en mijn groot idool kan toch niet ontbreken op mijn blogje hé.
    Dank je wel hoor Cedric

    Liefs,Ann

    23-02-2009 om 11:12 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAG 22 FEBRUARI 09
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,
    Gisterenavond zijn we gaan bowlen met de collega's van op mijn werk.Het was gezellig,we aten eerst stonegrill en dan was het tijd voor 2 partijtjes bowlen alhoewel ,ik toeschouwer en fotograaf was hoor,ik durfde niet te bowlen voor mijn rug.
    Onze Timmy is voor de eerste keer alleen thuisgebleven.Nu,Sander was er nog en ze vonden het leuk.Wat wil je met chips en frisdrank in de kast.Ze speelden wat op de P.C en ook wat Risk.

    Vanmorgen zijn we dan achter mijn sloeberkes geweest.Anoukje was gisteren wat ziek,ze had koorts maar de dokter vond niets speciaals ,waarschijnlijk een virale infectie,mijn meisje heeft dan gisteren de hele namiddag geslapen en vanmorgen was het een ander.
    Wat kan mijn meisje toch mooi lachen.Weet je,Ik voel me nu zo gelukkig dat ze weer thuis zijn.
    Kon dit maar elke dag.................
    Anoukje ligt nu wat te slapen in haar bedje

    Met mijn robbedoesje is alles ok,zijn haar zit in de gel,en zijn humeur is opperbest.
    Hij ligt nu aan zijn sonevoeding want hij at niet veel deze middag.Hij ligt zo graag in de relax te turnrn hé ,mijn vriend.En weet je wat,wij hebben al heel veel geknuffeld.
    Ik wens jullie nog een fijne zondag

    Hallo,
    Ik kom jullie graag nog eens zeggen dat ik een supernamiddag gehad heb.
    Mijne Sven Nijs heeft gewonnen,maar het allerbelangrijkste is dat ik echt wel 2 hele flinke kindjes gehad heb.
    Robin is echt in topvorm en giert van het lachen terwijl zusje zo zalig ligt de glimlachen.
    Man,wat is dit genieten voor mij.
    Zo zie je maar,een simpele glimlach maakt mijne dag supergoed.
    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

    22-02-2009 om 20:12 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    21-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons droomhuis
    Dag allemaal,

    Boven Roeselare is het zonnetje aan het schijnen .Zalig hé.Deze morgen is mijn ventje wat aan de nieuwbouw gaan opruimen en ik ben vlug eens gaan zien,terwijl ik toch nog boodschappen moest doen.We zitten ook met een logéé.Timmy,zijn vriend van aan zee is gekomen voor 3 dagen en fijn dat ze het vinden om elkaar terug te zien.
    Ik heb in mijn berichtje eens enkele foto's van onze nieuwbouw gezet.
    Je ziet oa. het huis van langs de voor en zijkant.,ook een zicht in de living en ook een detail van de verzonken vloer in de badkamer voor mijn sloebers.
    Voor de nieuwsgierigen ga ik eens vertellen hoe de beneden eruit ziet,.We hebben centraal de voordeur met een hall en dan hebben we een ruime living die dan overgaat in een open keuken (L- vormig)..We hebben dan van de keuken een schuifdeur die gaat naar de badkamer voor de kindjes waar we gaan werken met een open douche en waar ook een douchebrancard gaat komen,dan hebben we nog een schuifdeur die dan naar de kamer van de kindjes gaat. Echt wat zie ik daar naar uit ,dat ik eigenlijk mijn plaats ga hebben.
    Nog 2 maandjes geduld hé,......
    Zo,geniet wat van het zonnetje en het weekend.

    Dikke zoen,Ann







    21-02-2009 om 13:28 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    20-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cedric
    Dag allemaal,

    Ik heb zonet vele leuke blogjes gelezen ,blijkbaar was er overal karnaval.Heel mooi al die verklede kindjes.
    Bij mijn sloebers word er woensdag op de leefgroep karnaval gevierd kben benieuwd.
    Vandaag zijn we naar de Makro geweest om ons tuinhuis te bestellen voor onze nieuwbouw.Het ziet er mooi uit.
    Bij het terugkeren zijn we nog eens gestopt bij mijn ouders.
    Ik vertelde jullie nog niet dan mijn neefje Cédric (9 jr) 5 jaar geleden ook geconfronteerd werd met het grote K- monster ,hij had de ziekte van Hodgkin ,na 8 chemo's en 11 bestralingen is alles weer in orde met hem.
    Cédric is gepassioneerd door de koers en heeft dan ook enkele jaren geleden een hele mooie Make -a -wisch dag gehad,Hij mocht een hele dag op stap met zijn idool Sven Vanthourenhout,hij kreeg een koersfiets en mocht nog een koerske rijden met enkele profcoureurs.
    Het was een superdag voor hem.
    Weet je ,wat mijn ma daarjuist zei,ze hadden hen gebeld vanuit het UZ Gent dat er voor het openingsweekend van het koersseizoen ,3 kindjes meemogen als VIp een hele dag lang en ze hadden direct aan Cedric gedacht.En daar moest hij niet over twijfelen hé.Weet je,ik vind dit echt wel super van die mensen.Wat hebben zij een groot hart zeg.
    Ondertussen gaat alles goed met hen en denkt hij zelf ook aan koersen ,hij rijdt al wedstrijdjes en amuseren dat hij hem doet..

    Morgen ga ik nog wat opruimen en zondag ga ik dan mijn kampioenen gaan halen voor 3 dagen.Wat zie ik er naar uit.
    Ik wens jullie allemaal een goed weekend.

    Liefs,Ann

    20-02-2009 om 22:05 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    20-02-2009 om 21:53 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Timmy
    Dag allemaal

    Het is alweer bijna avond.Vandaag enkele beenmergpunkties gedaan op het werk.Verder was het redelijk rustig en mijn rugje doet het ook goed.Houden zo!!!!!!!!!!!

    Deze namiddag is mijn ventje naar het gon- overleg geweest van Timmy.
    Timmy heeft een autismespectrumstoornis (ASS) waardoor het voor Timmy soms moeilijk is om bepaalde zaken te begrijpen.Hij zit nu in het 2° Technisch electro -mechanica en het gaat heel goed mits zijn gon - begeleiding,dat is een leerkracht die hem helpt om bepaalde dingen te verduidelijken.vb alles moet steeds goed genoteerd staan in zijn agenda wat hij juist moet doen vb Engels blz 15 oef 8 en dan lukt het hem heel goed.Dagelijks controleren we dan ook zijn agenda en helpen we hem waar nodig.Wat ook typisch is voor hem is zijn structuur.Hij gaat om 21.00 uur slapen en als hij dan eens heel moe is en hij wil vroeger gaan slapen ,dan vraagt hij of het wel mag want het is nog geen 21.00 uur.Tis echt wel komiek.Timmy weet dat hij ASS heeft maar ondervind daar zelf weinig hinder van .Wat wel typisch is een sociale doofheid,hij sluit zich soms af in groep alhoewel dit erg aan het beteren is,hij amuseert zich wel in school en heeft vrienden.Timmy is wel altijd bezig,als het niet voor school is,dan is het de P.C,playstation of zijn legotechnics.Man,wat maakt hij hele constructies.
    Weet je,ik ben echt fier op hem want voor hem was het ook wennen om mijn 2 sloeberkes te leren kennen maar hij heeft daar dus geen enkel probleem mee hé,integendeel!!!!.
    Zo zie je maar,al heb je één of ander mankementje ,toch lacht het leven je toe omdat je nooit mag opgeven.

    Gisteren ben ik nog eens naar Robin en Anouk gegaan vooraleer de vergadering begon.
    Anoukje was wat humeurig ,ze was doodmoe,die kleine schat van me maar ze hadden dan ook karnaval gevierd in school.
    Ze had bij de opvoedsters niet willen eten of toch niet veel maar bij mama op het schootje at ze nog een puddingkse.Na een extra knuffel was ze blij om te kunnen slapen.
    Broertje was ook wat moe en wou met rust gelaten worden.Alhoewel op mamas arm was het toch leuk hoor.Wat verstaat hij goed mama's stem.Ik vertelde hem dan ook dat het bijna vakantie is en dat hij dan voor 3 lange dagendicht bij mama zal zijn en ja,het ventje kraaide van plezier.

    Dikke zoen van ons allen

    19-02-2009 om 17:43 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 18 februari 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Eerst en vooral dank je wel om het bezoeken van mijn blog.
    Ik vind het heel fijn om leuke reacties te krijgen,het heeft me ook een warm gevoel dat mijn verhaal gewaardeerd wordt.
    Echt fijn,dank je wel allemaal;

    Vandaag ging op het werk alles zijn gewone gangetje.Vanavond ga ik dan naar Aartrijke want het is ouderraad in de school van de kids en ik ben de secretaris.Ik ga vlug nog eens binnenspringen bij mijn sloeberkes dan kan ik ze nog eens knuffelen.

    Graag wil ik jullie ook nog eens iets vertellen over Karen.
    Ik leerde Karen 4 jaar geleden kennen tijdens een vakantie in Lourdes waar ik samen met mijn ma en kindjes naar toe ben gegaan met Kijolo,dat is een groep die elk jaar op bedevaart gaan met mensen die een beperking hebben;
    Karen was toen mee met haar oma en opa die ook op bedevaart waren.
    Karen was direct helemaal weg van mijn kabouterkes en was er dan ook veel mee bezig,ze vond en vind Anoukje zo een schattig meisje. Na onze reis stuurde Karen me af en toe een briefje en wou heel graag verder de kindjes ontmoeten.
    Ik moet zeggen,ik heb heel veel bewondering voor haar dat ze toen als meisje van 12 jaar zo begaan was met mij en de kindjes,het deed me wel wat.Ik vind dit heel moedig van haar.
    Na verloop van tijd is Karen al een paar keer komen slapen zodat we dan samen leuke dingen konden doen met hen,Ze vond het leuk om samen te snoezelen,te gaan wandelen,naar zee te gaan ,...... Gewoon eens mee te maken hoe het dagelijks gaat met die schatjes.
    Karen,als je dit leest ,wil ik je echt heel graag bedanken voor al jou liefde en genegenheid.
    Je bent een prachtmeid

    Liefs,Ann

    18-02-2009 om 16:44 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 17 februari 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    Vandaag heb ik er mijn eerste werkdag er terug opzitten en ja,het is goed gegaan.Ik voel juist wat vermoeidheid in mijn rug maar das normaal na een hele dag rond te stappen;
    Ik heb zonet naar Aartrijke gebeld en daar waren de kindjes heel de dag content geweest.
    Er is alleen het een en ander verandert wat de medicatie betreft,ze hebben bij Anoukje haar Keppra(tegen epilepsie)wat verhoogd omdat ze de voorbije weken toch wel wat aanvalletjes gedaan had.Ipv 2 x 3,5 cc word het nu 2 x 4 cc en eens zien wat dit gaat doen.
    We zaten dan ook nog met het probleem dat haar gewicht niet meer omhoog gaat nochtans eet ze heel goed.Ze was 1 kg vermagerd en weegt amper 15,3 kg en dat vinden de dokters wat te weinig.De pediater heeft nu voorgesteld om ze s'achts wat sondevoeding bij te geven tot ze 17 kg weegt zodat ze wat reserves heeft;
    Ja,het is weer een beslissing dat ik moet nemen ,maarja,we moeten aan de kindjes denken hé. Ze gaan het in school s'nachts geven omdat ze echt wel voldoende eet hoor maar ze verbrandt het waarschijnlijk vel te rap.
     Mijn moedergevoel zegt ook dat het door die verdomde medicatie komt maarja,ze hebben het nodig hé.
    Zo zie je maar met die sloeberkes van mij is het elke dag wat anders en ben je daar wel veel mee bezig.Ik vind het soms niet eerlijk en dan vraag ik me af.Waarom Robin en waarom Anouk,ze hebben al zoveel doorstaan,maar aangezien het zo een vechterkes zijn om iets te bereiken kan ik hen alleen maar heel graag zien en veel liefde geven.
    Lieve schattekes van mij,ik hou heel veel van jullie.Dikke zoen

    Liefs,Ann

    17-02-2009 om 18:54 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    16-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dr Plasschaert
    Hallo,
    Vandaag ben ik weer naar mijn sloeberkes geweest in Aartrijke want deze namiddag moesten ze op controle bij Dr Plasschaert  voor hun rugje en heupjes te controleren en ook voor het aanvragen van een nieuwe zitschelp enzo...De Dr heeft de foto's bekeken en alles is in orde,ze hebben nog geen scoliose en de heupjes zitten ook nog goed op hun plaats.Gelukkig,dat is dan iets om ons geen zorgen over te maken.De kinisiste is ook content ,soms is Anouk wel heel spastisch maar met oefeningen en kiné kan ze nog goed de spanning doorbreken.Robbedoesje beweegt zich genoeg.Toen ik toekwam lag anoukje in de bedbox rustig te slapen,wat had ze er deugd van.Robin zat in zijn bedje en wat zag ik,ze hadden deze morgen al carnaval gevierd en zijn gezichtje was geschilderd.IK most echt kijken naar mijn meisje,ze was heel content en zo af en toe wil ze precies iets zeggen,echt schattig.Weet je,dan ben ik echt gelukkig als ik zie dat alles goed gaat met hen.IK heb ze dan op het gemak hun pyamaatje aangedaan en dan was het tijd om te eten.Ze aten allebei heel goed.Het was heel druk in de leefgroep want er is vandaag een nieuw kindje gestart ,de opvoedsters zijn dan heel blij als ik ga om ze eten te geven want ja,je bent gauw een klein uurtje kwijt hé tegen dat die 2 sloebers alles binnen hebben.Ik ben echt met een goed gevoel naar huis gekomen ,ook al mis ik ze,...........Het moest da nog lukken,op de radio hoorde ik het liedje "Girl " van Anouk en dan moet ik direct aan mijn meisje denken,.Mijn Anouk heeft precies ook zo een power zoals de zangeres ,echt waar.Daarom is het de moeite om elke dag voor hen te vechten,hen te verzorgen en van hen te genieten.Robin en Anouk ,mama ziet jullie heel graag.
    Dikke zoen,..........
    En ja,morgen ga ik opnieuw werken,de rug is veel beter en laat ons hopen dat het zo blijft.
    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag



    16-02-2009 om 19:39 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 15 februari 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,
    Zo te lezen op jullie blogjes hebben jullie allemaal een heel mooi weekend gehad.
    Wel,bij ons was dit ook zo hoor,weliswaar waren onze sloebers er niet maar ze zijn steeds in ons gedachten.
    Gisteren zijn we bij vrienden geweest want mijn ventje moest daar een boompje snoeien,ja,voor degenen die het nog niet weten mijn ventje is een tuinaanlegger van opleiding en zo word hij af en toe eens om raad gevraagd hé.
    Pascal en Sonja hadden ook voor eten gezorgd en we hadden echt een heel mooie namiddag,lekker wat tetteren bij een glaasje wijn.We zijn dan nog eens met hen naar de nieuwbouw gaan zien,en ja,wat verlangen we ernaar,het zonnetje scheen zo mooi en nu onze vloeren er liggen is het echt wel mooi.s'Avonds hielden wij het heel gezellig onder ons tweetje,met een vers stokbroodje en wat kaas ,lekkere aardbeien  en vooral elkaar en natuurlijk was er dan nog Dirty Dancing op T.V..Ik weet het,het is een vrouwenfim ,maar na 20 jaar is het nog steeds een heel mooie film.
    Deze morgen hebben we lekker uit geslapen ,na een lekker ontbijt en een heerlijk badje zijn we deze middag samen gaan eten.Lekkere scampi's ,daarna zijn we naar de bouwbeurs gaan zien want we hebben nog laminaat nodig voor onzen boven. Dan nog even binnengesprongen bij ons ma en pa.
    Daarjuist belde ik naar Aartrijke en met de sloeberkes was alles in orde,ze zijn superflink geweest.Ik zei tegen de opvoedster dat ik ze miste maar kreeg al direct het antwoord dat ik toch ook op mezelf moest denken maarja,das soms gemakkelijker gezegd dan gedaan.
    Ik ben echt wel mijn ventje dankbaar dat hij me soms eens met mijn voetjes op de grond zet want soms ben ik onvermoeibaar en das niet goed hé,dan krijg je een klop.
    Ik heb echt wel genoten van ons weekend samen en weetje wat,volgende week is het dan vakantie en dan komen de kindjes extra lang naar huis en morgen ga ik terug naar school bij hen.

    Liefs Ann
    Weet je,het deed ons echt deugd om eens samen te zijn,,zo op ons gemak,zonder verplichtingen

    15-02-2009 om 19:19 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (5)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs