Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    20-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.




    20-02-2009 om 21:53 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Timmy
    Dag allemaal

    Het is alweer bijna avond.Vandaag enkele beenmergpunkties gedaan op het werk.Verder was het redelijk rustig en mijn rugje doet het ook goed.Houden zo!!!!!!!!!!!

    Deze namiddag is mijn ventje naar het gon- overleg geweest van Timmy.
    Timmy heeft een autismespectrumstoornis (ASS) waardoor het voor Timmy soms moeilijk is om bepaalde zaken te begrijpen.Hij zit nu in het 2° Technisch electro -mechanica en het gaat heel goed mits zijn gon - begeleiding,dat is een leerkracht die hem helpt om bepaalde dingen te verduidelijken.vb alles moet steeds goed genoteerd staan in zijn agenda wat hij juist moet doen vb Engels blz 15 oef 8 en dan lukt het hem heel goed.Dagelijks controleren we dan ook zijn agenda en helpen we hem waar nodig.Wat ook typisch is voor hem is zijn structuur.Hij gaat om 21.00 uur slapen en als hij dan eens heel moe is en hij wil vroeger gaan slapen ,dan vraagt hij of het wel mag want het is nog geen 21.00 uur.Tis echt wel komiek.Timmy weet dat hij ASS heeft maar ondervind daar zelf weinig hinder van .Wat wel typisch is een sociale doofheid,hij sluit zich soms af in groep alhoewel dit erg aan het beteren is,hij amuseert zich wel in school en heeft vrienden.Timmy is wel altijd bezig,als het niet voor school is,dan is het de P.C,playstation of zijn legotechnics.Man,wat maakt hij hele constructies.
    Weet je,ik ben echt fier op hem want voor hem was het ook wennen om mijn 2 sloeberkes te leren kennen maar hij heeft daar dus geen enkel probleem mee hé,integendeel!!!!.
    Zo zie je maar,al heb je één of ander mankementje ,toch lacht het leven je toe omdat je nooit mag opgeven.

    Gisteren ben ik nog eens naar Robin en Anouk gegaan vooraleer de vergadering begon.
    Anoukje was wat humeurig ,ze was doodmoe,die kleine schat van me maar ze hadden dan ook karnaval gevierd in school.
    Ze had bij de opvoedsters niet willen eten of toch niet veel maar bij mama op het schootje at ze nog een puddingkse.Na een extra knuffel was ze blij om te kunnen slapen.
    Broertje was ook wat moe en wou met rust gelaten worden.Alhoewel op mamas arm was het toch leuk hoor.Wat verstaat hij goed mama's stem.Ik vertelde hem dan ook dat het bijna vakantie is en dat hij dan voor 3 lange dagendicht bij mama zal zijn en ja,het ventje kraaide van plezier.

    Dikke zoen van ons allen

    19-02-2009 om 17:43 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    18-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 18 februari 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,
    Eerst en vooral dank je wel om het bezoeken van mijn blog.
    Ik vind het heel fijn om leuke reacties te krijgen,het heeft me ook een warm gevoel dat mijn verhaal gewaardeerd wordt.
    Echt fijn,dank je wel allemaal;

    Vandaag ging op het werk alles zijn gewone gangetje.Vanavond ga ik dan naar Aartrijke want het is ouderraad in de school van de kids en ik ben de secretaris.Ik ga vlug nog eens binnenspringen bij mijn sloeberkes dan kan ik ze nog eens knuffelen.

    Graag wil ik jullie ook nog eens iets vertellen over Karen.
    Ik leerde Karen 4 jaar geleden kennen tijdens een vakantie in Lourdes waar ik samen met mijn ma en kindjes naar toe ben gegaan met Kijolo,dat is een groep die elk jaar op bedevaart gaan met mensen die een beperking hebben;
    Karen was toen mee met haar oma en opa die ook op bedevaart waren.
    Karen was direct helemaal weg van mijn kabouterkes en was er dan ook veel mee bezig,ze vond en vind Anoukje zo een schattig meisje. Na onze reis stuurde Karen me af en toe een briefje en wou heel graag verder de kindjes ontmoeten.
    Ik moet zeggen,ik heb heel veel bewondering voor haar dat ze toen als meisje van 12 jaar zo begaan was met mij en de kindjes,het deed me wel wat.Ik vind dit heel moedig van haar.
    Na verloop van tijd is Karen al een paar keer komen slapen zodat we dan samen leuke dingen konden doen met hen,Ze vond het leuk om samen te snoezelen,te gaan wandelen,naar zee te gaan ,...... Gewoon eens mee te maken hoe het dagelijks gaat met die schatjes.
    Karen,als je dit leest ,wil ik je echt heel graag bedanken voor al jou liefde en genegenheid.
    Je bent een prachtmeid

    Liefs,Ann

    18-02-2009 om 16:44 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    17-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 17 februari 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    Vandaag heb ik er mijn eerste werkdag er terug opzitten en ja,het is goed gegaan.Ik voel juist wat vermoeidheid in mijn rug maar das normaal na een hele dag rond te stappen;
    Ik heb zonet naar Aartrijke gebeld en daar waren de kindjes heel de dag content geweest.
    Er is alleen het een en ander verandert wat de medicatie betreft,ze hebben bij Anoukje haar Keppra(tegen epilepsie)wat verhoogd omdat ze de voorbije weken toch wel wat aanvalletjes gedaan had.Ipv 2 x 3,5 cc word het nu 2 x 4 cc en eens zien wat dit gaat doen.
    We zaten dan ook nog met het probleem dat haar gewicht niet meer omhoog gaat nochtans eet ze heel goed.Ze was 1 kg vermagerd en weegt amper 15,3 kg en dat vinden de dokters wat te weinig.De pediater heeft nu voorgesteld om ze s'achts wat sondevoeding bij te geven tot ze 17 kg weegt zodat ze wat reserves heeft;
    Ja,het is weer een beslissing dat ik moet nemen ,maarja,we moeten aan de kindjes denken hé. Ze gaan het in school s'nachts geven omdat ze echt wel voldoende eet hoor maar ze verbrandt het waarschijnlijk vel te rap.
     Mijn moedergevoel zegt ook dat het door die verdomde medicatie komt maarja,ze hebben het nodig hé.
    Zo zie je maar met die sloeberkes van mij is het elke dag wat anders en ben je daar wel veel mee bezig.Ik vind het soms niet eerlijk en dan vraag ik me af.Waarom Robin en waarom Anouk,ze hebben al zoveel doorstaan,maar aangezien het zo een vechterkes zijn om iets te bereiken kan ik hen alleen maar heel graag zien en veel liefde geven.
    Lieve schattekes van mij,ik hou heel veel van jullie.Dikke zoen

    Liefs,Ann

    17-02-2009 om 18:54 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    16-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dr Plasschaert
    Hallo,
    Vandaag ben ik weer naar mijn sloeberkes geweest in Aartrijke want deze namiddag moesten ze op controle bij Dr Plasschaert  voor hun rugje en heupjes te controleren en ook voor het aanvragen van een nieuwe zitschelp enzo...De Dr heeft de foto's bekeken en alles is in orde,ze hebben nog geen scoliose en de heupjes zitten ook nog goed op hun plaats.Gelukkig,dat is dan iets om ons geen zorgen over te maken.De kinisiste is ook content ,soms is Anouk wel heel spastisch maar met oefeningen en kiné kan ze nog goed de spanning doorbreken.Robbedoesje beweegt zich genoeg.Toen ik toekwam lag anoukje in de bedbox rustig te slapen,wat had ze er deugd van.Robin zat in zijn bedje en wat zag ik,ze hadden deze morgen al carnaval gevierd en zijn gezichtje was geschilderd.IK most echt kijken naar mijn meisje,ze was heel content en zo af en toe wil ze precies iets zeggen,echt schattig.Weet je,dan ben ik echt gelukkig als ik zie dat alles goed gaat met hen.IK heb ze dan op het gemak hun pyamaatje aangedaan en dan was het tijd om te eten.Ze aten allebei heel goed.Het was heel druk in de leefgroep want er is vandaag een nieuw kindje gestart ,de opvoedsters zijn dan heel blij als ik ga om ze eten te geven want ja,je bent gauw een klein uurtje kwijt hé tegen dat die 2 sloebers alles binnen hebben.Ik ben echt met een goed gevoel naar huis gekomen ,ook al mis ik ze,...........Het moest da nog lukken,op de radio hoorde ik het liedje "Girl " van Anouk en dan moet ik direct aan mijn meisje denken,.Mijn Anouk heeft precies ook zo een power zoals de zangeres ,echt waar.Daarom is het de moeite om elke dag voor hen te vechten,hen te verzorgen en van hen te genieten.Robin en Anouk ,mama ziet jullie heel graag.
    Dikke zoen,..........
    En ja,morgen ga ik opnieuw werken,de rug is veel beter en laat ons hopen dat het zo blijft.
    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag



    16-02-2009 om 19:39 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 15 februari 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,
    Zo te lezen op jullie blogjes hebben jullie allemaal een heel mooi weekend gehad.
    Wel,bij ons was dit ook zo hoor,weliswaar waren onze sloebers er niet maar ze zijn steeds in ons gedachten.
    Gisteren zijn we bij vrienden geweest want mijn ventje moest daar een boompje snoeien,ja,voor degenen die het nog niet weten mijn ventje is een tuinaanlegger van opleiding en zo word hij af en toe eens om raad gevraagd hé.
    Pascal en Sonja hadden ook voor eten gezorgd en we hadden echt een heel mooie namiddag,lekker wat tetteren bij een glaasje wijn.We zijn dan nog eens met hen naar de nieuwbouw gaan zien,en ja,wat verlangen we ernaar,het zonnetje scheen zo mooi en nu onze vloeren er liggen is het echt wel mooi.s'Avonds hielden wij het heel gezellig onder ons tweetje,met een vers stokbroodje en wat kaas ,lekkere aardbeien  en vooral elkaar en natuurlijk was er dan nog Dirty Dancing op T.V..Ik weet het,het is een vrouwenfim ,maar na 20 jaar is het nog steeds een heel mooie film.
    Deze morgen hebben we lekker uit geslapen ,na een lekker ontbijt en een heerlijk badje zijn we deze middag samen gaan eten.Lekkere scampi's ,daarna zijn we naar de bouwbeurs gaan zien want we hebben nog laminaat nodig voor onzen boven. Dan nog even binnengesprongen bij ons ma en pa.
    Daarjuist belde ik naar Aartrijke en met de sloeberkes was alles in orde,ze zijn superflink geweest.Ik zei tegen de opvoedster dat ik ze miste maar kreeg al direct het antwoord dat ik toch ook op mezelf moest denken maarja,das soms gemakkelijker gezegd dan gedaan.
    Ik ben echt wel mijn ventje dankbaar dat hij me soms eens met mijn voetjes op de grond zet want soms ben ik onvermoeibaar en das niet goed hé,dan krijg je een klop.
    Ik heb echt wel genoten van ons weekend samen en weetje wat,volgende week is het dan vakantie en dan komen de kindjes extra lang naar huis en morgen ga ik terug naar school bij hen.

    Liefs Ann
    Weet je,het deed ons echt deugd om eens samen te zijn,,zo op ons gemak,zonder verplichtingen

    15-02-2009 om 19:19 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 13 februari
    Dag allemaal,
    Het is alweer bijna weekend.Wat gaat de tijd toch snel.En ja,het is Valentijn.Ik wens jullie dan ook allemaal een heel mooi en liefdevol weekend toe met iedereen die jullie genegen is.
    Jammergenoeg heb ik mijn sloeberkes niet in het weekend,ze gaan naar oma langs hun papa's kant.Ja,die mensen zien zo weinig de kindjes en ze zorgen er ook heel goed voor.Dank je wel ,oma en opa.
    Dan ben ik maar deze namiddag naar de kindjes gegaan.
    Oef,Anoukje is weer beter,de aanvalletjes zijn weg.Nu op 10 maart moeten we naar het UZ gent en dan gaan ze een nieuw EEG doen want het is al heel lang geleden..Toen ik toekwam lag ze wat te slapen  want ze was naar school gegaan.
    Robin zat in zijn rolwagen ,hij had weer van die periodes van blij zijn en kwaad zijn ,maar ne keer dat hij bij mama op het schootje zat  ,was het één en al zonnestraal.
    Ik heb dan maar enkele foto's genomen,want ze hadden een heel mooi hartje gemaakt in school voor mama.Lief hé.
    Robin heeft dan heel goed gegeten en plots was hij weer heel content en mijn poppemieke at op het schootje van mama heel haar bordje leeg.
    Wat zie ik die schatten graag.
    Op maandag start er een nieuw kindje op hun leefgroep en de papa kwam toe met wat gerief en weet je,alles flitste door mijn hoofd van toen ik hen daar de eerste dag moest achterlaten en nu 5 jaar later heb ik het er nog steeds moeilijk mee.
    Wat het is niet de gewone gang hé in het leven om jou kindjes te moeten delen ,maarja,ik bel hen elke dag en ze komen toch nog veel naar huis en anders ga ik op bezoek.
    Maandag ga ik alweer naar school want we moeten naar Dr Plasschaert.
    Ik ga dan maar genieten van een romantisch weekendje samen met mijn ventje en dat zal ook deugd doen.Want hij doet heel veel voor mij en de kindjes.Dank je wel,zoetje.

    Zo,dan geef ik jullie graag een lieve Valentijnsknuffel.
    Liefs van ons allen





    13-02-2009 om 20:23 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    12-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 12 februari
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag allemaal,

    Ik heb 2 rustige dagen gehad.Ja,ik moest wel hé,ik ben nog steeds thuis voor mijn rug.Ik mag wel zeggen dat het veel beter gaat ,de enorme spanning die ik had is toch wel geleidelijk afgenomen .Dinsdag ben ik nog eens naar de osteopaat geweest en die heeft zijn werk gehad,want mijn bekken stond nog gekanteld en is nu weer op zijn plaats.Laat ons hopen dat het nu wat goed zal blijven..
    Met Robin en Anouk is ook alles in orde,toen ik gisteren belde had Anoukje wel wat schootjespijn maar ze hebben ze dan wat verwend.Iedere woensdagnamiddag is er een muziekmoment ,dan komt een meester die gitaar speelt enkele liedjes zingen en daar genieten de kindjes van en mijn kleine meid heeft op het schootje gezeten van de opvoedster en dan was het ok.Met Robin gaat alles zijn gewone gangetje;
    Gisterenavond heb ik ook gekeken naar Hart voor Mekaar,het was een mooie uitzending want het ging eigenlijk allemaal over mensen met een handicap en weet je,het doet toch echt wel deugd dat er toch nog veel mensen zijn met het hart op de juiste plaats.Dat heeft me dan een warm gevoel want onze speciallekes verdienen echt wel het allerbeste.Het gaf me echt wel een emotineel gevoel want dan voel je precies hetzelfde wat er in die mensen omgaat.Ja,en wij als mama  hebben gewoon dat moederinstinct om alles te geven aan die sloebers.

    Liefs,Ann

    Hallo,
    Hier ben ik nog eens terug.
    Ik belde vanavond naar Aartrijke en ons Anoukje is minder goed,ze deed gisterenavond een grote epilepsie -aanval en vandaag was ze nog wat aanvalachtig.Ja,ze kan dit wel hebben,ze doet een grote aanval en de dag nadien gaat het moeizaam,het is dan precies alsof ze wat afwezig is.Maar ze kan het niet zeggen hé,kon ze het maar 1 keer zeggen wat ze voelt.Ze gaan ze ieder geval tonen aan Dr Bockaert,dat is de neurologe.
    Anoukje staat wel al een hele tijd op dezelfde dosis van haar medicatie en misschien gaat die moeten aangepast worden.
    Ik ga in ieder geval morgen eens gaan zien.
    Robin was in de voormiddag welgezind maar in de namiddag wat humeurig en dat is al zo'n 3 dagen,ik zei hen dat ze hem best niet meer in zijn bedje steken over de middag ,hij wil dat niet meer,thuis had ik het ook al een paar keer voor en daarom liet ik hem op en bleef hij content.
    Lieve schatjes,mama ziet jullie graag.Dikke zoen

    12-02-2009 om 19:41 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (7 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    10-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Anders
                                                     Anders     

                                   
                                           Jij bent zo mooi
                                            Anders dan ik

                                    
                                             Natuurlijk niet
                                             meer of minder
                                             mooi .............

                                                zo mooi
                                                anders,

                   Ik zou je nooit anders dan anders willen


    Voor mijn schatten,dikke zoen mama
                                                                                
                                                                          

    10-02-2009 om 11:56 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig aan
    Hallo,

    Vandaag was ik alleen thuis met mijn kindjes.Ze hebben weer alletwee goedgeluimd opgestaan,ze sliepen wat langer uit want ze waren doodmoe van hun fijne dag gisteren.Na hun ontbijt keken ze wat naar studio 100 Tv want dat vinden ze fijn,ze herkennen heel goed de liedjes van plop,K 3 en Samson,daarna was het tijd voor hun douche en dan nog wat turnen op de mat alhoewel ze waren echt wel heel moe en deden een dutje.Zusje deed wel haar best om zich heen en weer te rollebollen en zo af en toe zie ik ze nog eens nieuwe dingen doen en dat maakt me dan heel blij.Deze middag hebben ze goed gegeten.
    Nadat de verpleegster gekomen is voor mama's laatste spuit heb ik ze jammer genoeg weer naar school moeten brengen ,want het was genoeg voor mama's rug.
    Nu,ik heb ze 4 dagen na elkaar gezien en dat maakt me al content maarja,als je dan zulke fijne dagen gehad hebt is het extra moeilijk om ze weer achter te laten ,maar ik heb er alleen maar een goed gevoel bij. Lieve schatten weet dat mama jullie heel graag ziet en steeds aan jullie denkt in alles wat ze doet.We gingen dan nog eens naar de bouw  gaan kijken en daar gaat het goed vooruit,ze zijn bezig aan het vloeren en ja,het is heel schoon. Dan zie ik direct naar hun kamertje en in mijn gedachten ben ik het al helemaal aan het inrichten,we gaan er dan een mooie snoezelkamer van maken.
    Ik ga nu deze week nog extra rusten zodat ik dan volgende week weer kan gaan werken.

    Tot gauw,liefs,Ann



    09-02-2009 om 20:08 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Super zondag
    Dag allemaal,

    We hadden vandaag een heel mooie dag.Vanmorgen gezellig samen ontbijten en daarna konden Robin en Anouk bij papa Erwin in het bad en genieten dat ze deden.Robin is vandaag echt wel SUPERBLIJ ,het was een hele dag lang kraaien van plezier en dan ook heel goed eten.Deze voormiddag heeft hij dan ook nog wat geturnd op de mat,draaien van buik naar rug lig en hem rechtopzetten.
    Mijn Anoukje was één en al zonnestraal en vanmiddag hebben we dan samen wat gesoesd in bed,gezellig hoor,ze voelt zo graag de warmte van haar mama;
    Rond 14.30 hebben we ons dan klaargemaakt want we moesten nog eens feest vieren  voor Elke haar verjaardag.Volgeladen met cadeautjes gingen we naar mijn zus.Ik had nog voor Elke een jasje gekocht en ondergoed van Mega Mindy,voor Jens haar broertje hadden we een dekbed van Piet Piraat en een pyama.Het was natuurlijk volle vreugde bij die kleine mannen.Elke en Jens hebben de hele namiddag geravot met Timmy en plezier dat ze hadden .
    Maar mijne Robin vond het ook heel leuk,we hadden zijn fluffybal meegedaan want daar is hij gek van en zo heeft hij de hele namiddag zitten lachen en dan ook nog eens op het schoootje van oma en extra aandacht van zijn tante Sophie,want dat is zijn grote vriend .Van toen hij een baby was,had hij echt wel een voorkeur voor haar en nu is dat nog zo.
    Mijn poppemieke zat de hele namiddag te glimlachen.
    En wij genoten van lekkere taart en lekker eten,dank je wel zus.
    Ik ben echt zo gelukkig dat ik vandaag een mooie dag gehad heb en morgen kan ik nog een dagje genieten van de kindjes want ik breng ze maar morgen terug naar school.

    Liefs,Ann





    08-02-2009 om 20:55 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    07-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Super Robin
    Hallo,

    Wat is het toch zalig om mijn kapoentjes bij me te hebben,weet je,ik vergeet het dan een beetje wat voor een last van mijn rug ik heb maar ik wil wel mijn 2 schatten van mannen bedanken voor al het hef en til werk.
    Vooral Timmy,hij ziet echt wel heel graag zijn broer en zus.
    Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis geweest om foto's te laten nemen van hun rug en heupjes,dit moet jaarlijks gebeuren voor DR Plasschaert zodat hij het goed kan opvolgen of er toch niet teveel afwijkingen ontstaan.Robin vond het superleuk,ja als hij maar op stap kan gaan,Anoukje zat er ook met de glimlach bij.Deze morgen en middag heeft Robin ook heel goed gegeten.Bravo jongen maarja,het was dan ook spaghetti bolognese en dat vind hij heel lekker,Anoukje houd meer van zachte smaken en zei at dan witloof in hesp met kaassaus en puree en smullen dat ze deed;
    Deze middag is de verpleegster gekomen voor mijn spuit en dan hebben we allemaal wat platte rust gehouden terwijl papa is gaan werken.
    Nu zitten Timmy en Robin naar een filmpje te kijken en zusje zit wat te soezen.Wat is het toch heerlijk om eens te relaxen en gewoon thuis te zijn samen met al de kindjes.Gewoon zalig!!!!

    Liefs,Ann



    07-02-2009 om 16:43 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    06-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 06 februari
    Dag allemaal,

    Het gaat stilletjes aan wat beter met de rug,hij voelt toch al een stuk meer ontspannerder aan. Eindelijk !!!!;
    Vandaag hield ik het nog rustig,deze namiddag ben ik wel naar een stockverkoop geweest van kinderkledij en ja,ik kon het niet laten en heb mijn kapoenen weer in het nieuw gezet.Ze verdienen het om mooi gekleed te zijn;want anders kan ik toch niets kopen van speelgoed want ze spelen met niets en t'is nog zo leuk als ze er schattig uit zien
    Rond 18 .00 uur zijn we dan naar Aartrijke gegaan om Robin en Anouk zodat ze kunnen gen,ieten van een weekendje thuis.Ze zijn weer allebei genezen en heel content.
    Na nog een stevige knuffel was het bedtijd.Anoukje ligt al in dromenland maar broertje ligt nog te kraaien van plezier.

    Liefs,Ann

    06-02-2009 om 20:53 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    05-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 05 februari 2009
                                             Hallo jij daar,kleine spring in 't veld
                               Stil zittend in je stoel of druk gebarend met geweld
                                Ik zou wel eens in jou wereldje willen kijken
                                       En mijn gedachten willen verrijken
                                       Hoe jij deze grote wereld beleefd
                              Zo weinig begrip krijgt maar zoveel liefde geeft
                                     Ongecontroleerd en ongegeneerd
                                     Ik heb al zoveel van je geleerd
                                Geleerd hoe mooi de wereld eigenlijk is
                                Je voelen ongedwongen vrij als een vis
                                      Hoelang zal het nog duren
                                Dat wij niet meer stiekem gluren
                                      Dat wij jullie accepteren  
                                 Als kleine dametjes en heren
                             Ook al hebben jullie een handicap
                             Wil niet zeggen dat ik er geen heb
                               Ben wel trots dat ik je ken
                             En zo af en toe een beetje verwen
                         Geniet van het leven en maak veel pret
                    Voor mij ben je gewoon en niet gehandicapt


    Dag lieve Robin en Anouk ,dit is heel speciaal voor jullie.

    Love You, dikke zoen mama  

    05-02-2009 om 13:37 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-02-2009 om 17:22 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 04 februari 2009
    Hallo,
    Hier ben ik dan nog eens.Vandaag ben ik lang in mijn bed gebleven zodat de rug goed kan rusten.De zinderingen in mijn ene been gaan iets beter maar tis zeker nog niet over.Het moet zijn tijd hebben om te kunnen genezen maar ik ga me nu aan de regels houden zodat ik vlug weer de oude ben want ik wil volop genieten van mijn kindjes in het weekend want dit heb ik echt nodig.
    Deze namiddag ben ik wel mrt Timmy op boodschappen gegaan zodat hij kon heffen en sleuren met al het gerief.

    Liefs,Ann
    P.S; Ik heb eens een foto toegevoegd van de kamer van de sloeberkes in aartrijke.

    04-02-2009 om 17:22 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elke 4 jaar
    Dag allemaal,

    Hier ben ik dan weer want gisteren was er feest.Mijn metekindje Elke was 4 jaar en dat moest ze vieren met haar mémé Ann.We gingen met haar cadeautje ,een dekbedovertrek van K3  en een lekkere taart en het feest was geslaagd,ze mocht van haar mama kiezen wat ze wou om te eten en er waren dan nog verse wafels.Dus ,we hadden een drukke avond.
    Vanmorgen ben ik naar de dokter gegaan want die rugpijn is niet meer om uit te houden,ik heb al heel veel pijn geleden maar trop is te veel .Hij zei me dat ik nu echt eens volledige rust moet nemen en zo ben ik nu 2 weken thuis,ik moet ook een hele week inspuitingen krijgen met spierontspanner en ontstekingsremmer en maar hopen dat het eindelijk wat gaat beter.Ik heb dan vandaag al veel gerust en mijn rug warm gehouden met kersenpitjes.
    Toen ik vanavond naar mijn kindjes belde vertelde Thomas dat ze hun kamer hebben geschilderd en hun bedjes verplaatst.Leuk hé.Verder waren mijn kapoenen weer welgezind.Mama gaat nu de hele week goed rusten zodat ze in het weekend kunnen genieten van een weekendje thuis want wat mis ik ze......................Maarja,nu eerst even op mezelf denken.

    Liefs,Ann



    03-02-2009 om 19:27 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    01-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de kindjes zijn beter
    Hallo,

    Hier ben ik dan nog eens.Deze namiddag ben ik naar mijn ma geweest want mijn ventje moest werken,Ma en ik hebben samen naar de cross gekeken en het was best wel mooi om te zien dat er een belg won.
    Na de cross bn ik naar mijn sloeberkes geweest enja ,ze zijn weer bijna genezen.Robin zat rustig op zijn kamertje maar was blij om mama te zien,Anoukje had wat schootjespijn ,ja als de opvoedster haar op het schootje nam begon ze heerlijk te lachen.Natuurlijk vond ze het dan leuk bij mama ,ik heb ook wat foto's genomen uit de leefgroep zodat jullie eens kunnen zien waar ze verblijven.Dan heb ik ook nog Robin uitgehaald en hij zat weer luidop te lachen,hij is er weer door het ventje.Wat ben ik content.

    Liefs,Ann



    01-02-2009 om 19:47 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 1 december
    Hallo,

    Wat een dagje rust toch niet al kan doen,ik voel me toch al wat beter.Gisterennamiddag zijn we wel de hele tijd op stap geweest.Er was eerst het afscheid van Zr Bernadette,de directrice van Zonnebloem,de vorige school van de kids.Het was wel een blij weerzien van vele ouders en vroegere opvoedsters ,ze waren natuurlijk heel nieuwsgierig hoe het met hen gaat,en ik kon alleen maar vertellen dat ze het heel goed doen op hun nieuwe school en dat is ook zo maar ik vertelde er wel bij dat ik ze soms heel hard mis,....................... en alweer kreeg ik het antwoord dat ik een prachtige mama ben en er alles voor doe en dat ze me wel kunnen begrijpen dat het soms lastig is.En nu ga ik eeens boffen met mezelf,ze zeiden wel dat ik er stralend uitzag,en dat gaf direct een opbeurend gevoel en zo kan ik er nu weer tegenaan.Dank je wel ,lieve mensen voor die opbeurende woorden.In de avond zijn we dan nog naar Brugge geweest naar de bowling samen met de ouderraad van Aartrijke.We hadden eerst Stone grill en dan een partijtje bowlen en ja,ik heb mijn ventje verslaan.Opnieuw een opkikker en dus na lang uitslapen voel ik me al veel beter.
    En deze middag maar hopen dat mijn maat Sven Nijs wereldkampioen word en dan kan mijn dag niet meer stuk.
    Daarna ga ik naar mijn kindjes om ze lekker te verwennen.

    Tot vanavond,Liefs,Ann

    01-02-2009 om 10:53 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al wat beter
    Hallo,

    Vanmiddag had ik het wat moeilijk en had een belletje met mijn zus en het luchtte wat.Normaal gezien ging ik dweilen maar ik heb in plaats wat geslapen en het deed me deigd.Na een lekkere koffie en een bezoekje aan de kapper voel ik me al stukken beter.Gelukkig heb ik een lief ventje die dan morgen gaat dweilen voor me.
    Ik heb ook naar mijn sloebers gebeld en Anoukje is al genezen maar broertje nog niet,die heeft moeten overgeven vanmiddag.Ja,het gaat zijn tijd nodig hebben.In het weekend blijven ze op school zodat ze goed kunnen uitrusten ,morgen gaat oma Rollegem op bezoek en ik ga dan zondag.Ondertussen kan mijn rug dan ook wat rust gebruiken en kan ik er tegen volgende week volop tegenaan.

    Liefs,Ann

    30-01-2009 om 19:05 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs