Inhoud blog
  • Vakantie
  • Pneumonie
  • Verdwalen in emoties
  • Fijne dagen
  • Een tijdje geleden
    Zoeken in blog

    Over mijzelf
    Ik ben Ann Vanmoen
    Ik ben een vrouw en woon in Izegem (België) en mijn beroep is gegradueerde verpleegkundige.
    Ik ben geboren op 28/03/1970 en ben nu dus 54 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Hallo, Als mama van 2 gehandicapte kindjes wil ik jullie heel graag mijn verhaal vertellen. Geniet van het leven !!!
    WELKOM OP MIJN BLOG
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn lieve Robbedoes,
    Wat ben jij lief
    Wat ben jij stoer
    Ik heb je lief
    Je mama ,xxx
    lotgenootjes
  • Kyano
  • jonas
  • Ella
  • Darleen
  • Eline
  • Juliette
  • Phara
  • Sander
  • Sterretjes aan de hemel
  • äaron *
  • Seppe *
  • Lotteke*
  • Thibo*
  • Dorien*
  • Rytse*
  • Emily-Grace*
  • Jens *
  • Bijzondere blogs
  • Stefaan Vanpeteghem*
  • 365 dagen jullie mama
  • Slaapkopje
  • Bijzondere mensen
  • Anny
  • Joke
  • Tricky
  • Ines
  • Frisco
  • kamiel
  • Jij,

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene aan wie ik denk
    Elke minuut van de dag

    Jij,
    Jij bent degene
    Degene van wie ik hou
    met heel mijn hart,........

    Jij,
    Jij bent degene die ik wil
    die ik wil in mijn leven

    Jij,
    Jij ben uniek

    Jij,
    Jij bent mijn zonnestraal
    Jij,ik hou van jou

    Lieve Robin en Anouk,
    mama houdt van jullie
    Dikke zoen,
    Mama
    Het leven met 2 gehandicapte kindjes
    mijn verhaal
    04-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 4 januari
    Hallo,
    We zijn juist terug van Aartrijke,ik heb mijn sloeberkes teruggebracht na een weekendje thuis.Ze waren doodop mijn schatten.Al die feestdagen kruipen in hun kleren .Best dat het gewone leventje weer zijn gang kan gaan.Gisteren heeft Anoukje bijna de hele dag geslapen,zo moe was ze Robin was ondanks zijn verkoudheid,de hele tijd content buiten vanavond.Ik denk dat hij nu ook wel doodop was.
    Gisteren zijn oma en opa Izegem gekomen om te nieuwjaren bij de kindjes want ze waren met Nieuwjaar bij oma Rollegem.
    Verder heb ik me in het weekend ook wat rustig gehouden.Dat doet ook eens deugd;
    Liefs,Ann



    04-01-2009 om 19:42 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 3 januari 2009
    Hallo,
    Het jaar is nog maar begonnen en we zijn het alweer gewoon.Gisteren ben ik al gaan werken en het was al meteen volle bak.Jammer van al die zieke mensen.Voor alle kankerpatienten zijn dit emotionele dagen ,voor sommigen is het heel moeilijk om hen gelukkig en gezond 2009 te wensen als je weet en zij ook dat ze het niet gaan halen.Wat is een mens toch gelukkig als hij gezond is want dat kan je met niets kopen.Vele mensen die bij ons komen zeggen ons dat wanneer je zo iets doormaakt ,dan verandert je hele leven;je gaat meer genieten van de kleine dingen om je heen.Ondertussen heb ik dat al lang geleerd dat perfectie niet bestaat en dat je dit moet aanvaarden.
    Robin en Anouk zijn daar een voorbeeld van,ze hebben zoveel gebreken maar ze  maken me perfect gelukkig met hun lieve glimlach,hun warm lichaam tegen mam's borst,het gewoon bij mama zijn.Dat maakt mijn dagen mooi.
    Na 10 jaar heb ik geleerd om van elke dag iets moois te maken met wat je hebt,ook als is het niet veel.Het is natuurlijk niet altijd zo evident zoals ik het hier nu schrijf want ik heb ook nog heel vele moeilijke momenten maar dan zeg ik,morgen is een nieuwe dag en we gaan er weer voor.
    IK denk dan aan Robin en Anouk ,want zij hebben een grote vechterslust en voor hen moet je het doen.
    Deze morgen ben ik om hen gegaan naar Aartrijke en wat zijn ze blij om mama te zien.Nu zijn ze wat aan het rusten,tenminste Anoukje slaapt maar broertje ligt wat te turnen en maakt zo van die geluidjes van blijdschap.Mijn sloeber voelt het goed dat hij thuis is bij de mama.
    Zo,ik ga nu vlug wat genieten want een weekend is zo voorbij.
    Met mijn rug gaat het iets beter ,maar ik ben voorzichtig.

    03-01-2009 om 14:59 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy New Year
    Hallo,
    Een heel Gelukkig en Gezond 2009 allemaal.
    We gaan dit nog heel veel zeggen de komende maand hé.Maar het is o zo belangrijk om gezond te zijn want dan pas kan je van het leven genieten.
    Gisteren ben ik gaan vieren bij mijn zus samen met mijn andere zus en onze ouders en het was heel leuk.Ons ma had heel lekker gekookt.Eerst hebben we uitgebreid geaperitiefd ,daarna was er een visbouché ,en hertekalffilet met een winterse versiering en dan nog lekkere taart.We hebben ons geamuseerd en dansten er wat op los want Clouseau was op de TV;Niets is toch leuker om samen te kunnen zijn.
    Het eerst wat ik gedaan heb als ik ben opgestaan is gebeld naar oma Rollegem om hen en mijn kindjes een Gelukkig 2009 toe te wensen.
    Ze stellen het goed bij oma.Het is toch wel leuk om ook vele smsjes te krijgen hé dan pas zie je hoe veel vrienden je rond je heen hebt en daar hebben we geen gebrek aan.
    Ik wens jullie vandaag en heel 2009 ,heel veel aangename dagen toe.
    Liefs

    01-01-2009 om 13:07 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 30 december
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hey,
    Vandaag had ik een vrije dag ,we hebben eerst lang uitgeslapen ,ik had wel al een paar keer opgestaan want ik had te veel pijn in mijn rug.Gelukkig mocht ik deze namiddag naar de osteopaat.Hij heeft hem weer wat in orde gekregen ;mijn bekken stond gekanteld en dat had ik door die hernia's weer teveel druk en nu gaat het toch wat beter.Hij vroeg me om het rustig te houden maar das gemakkelijker gezegd dan gedaan hé.Na 16 uur ben ik dan naar mijn kindjes gegaan zo dat ik ze nog eens zag dit jaar.Robin had een mindere dag,hij deed gisterenavond een epilepsie-aanval,hij wou liever met rust gelaten worden het ventje.Maar mijn klein poppemieke was wel content ,ze zat een beetje bij mama op het schootje en genoot van de knuffels en piepezoentjes.En dan zie je haar zo mooi glimlachen en dan smelt mijn hart.Het is dan wel lastig om ze te moeten achterlaten want morgen gaan ze naar oma Rollegem .In het weekend komen ze dan weer naar mama.Ja,als ik dan naar huis kom gereden dan zet ik mijn radie heel luid om me wat te kunnen afreageren.Gelukkig wacht er dan thuis een lief ventje die de pijn wat dragelijker maakt.
    Moest ik niet meer op de blog geraken dan wens ik aan elk van jullie een HEEL GELUKKIG EN SUPERGEZOND EN WARM 2009 TOE.
    Hopelijks komen al jullie dromen uit.
    Liefs en dikke zoen ,ann

    30-12-2008 om 22:25 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pijn in mijn rug
    Hallo,
    Vandaag ben ik opnieuw gaan werken en het was zoals gewoonlijk heel druk.Nu,ik mag niet klagen ,ik ben nu thuis tot vrijdag.Gelukkig maar want ik zit met hevige rugpijn.Ik heb 3 hernia's in mijn rug.Ik ga elke maand naar de ostopaat zodat ik dan weer weg kan.Best dat ik morgen mag gaan want het is niet meer om uit te houden.Voorlopig kan ik nog altijd een operatie uit stellen en ik hoop dat het zo kan blijven want anders zit ik serieus in de penarie.Dan zou ik mijn kindjes niet meer mogen opheffen voor een hele tijd en dat zou een ramp zijn,ik mag er niet aan denken dat ik ze dan op school zou moeten laten.Weet je,ik ben daar al heel veel mee bezig geweest en heb al veel pijn verbeten maarja,ik heb geen andere keuze hé.Nu binnen enkele maanden ga ik mijn tillift hebben en zal het beter zijn.Vroeger haalde  ik ze altijd uit hen stoel om eten te geven maar nu laat ik ze toch al wat zitten.Maar soms denk ik dan ook aan hen dat ze eigenlijk veel in hun stoeltje moeten blijven zitten en dat dit voor hen ook lastig moet zijn en daarbij ze zijn zo graag geknuffeld.Het enige dat ik kan doen is de hulp inroepen van mijn 2 mannen.
    Vandaag heeft mijn ventje het huis voor mij gedweild en de bedden ververst.Lief hé.Voor de rest van de dag gaan we nog boodschappen doen en het wat rustig houden.

    29-12-2008 om 16:37 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clouseau was prachtig
    Hallo,
    Gisteren had ik een supermooie avond.Ik ben naar het sportpaleis naar clouseau gegaan en voor mij is dat echt een adrenalineboost.Wat kan ik daar van genieten.Ik was nochtans doodop want ik had 3 dagen mijn sloebers bij me maar het was super hoor.Ze zijn zo flink geweest ,dan is het voor mij steeds extra lastig om ze terug naar het internaat te brengen maar langs de andere kant is het goed voor hen want ze waren ook doodmoe van al het feesten en lang op te zijn.Onze Robin is vrijdagavond tot 11 uur wakker geweest en was er al terug om 06.00 uur.En dat is veel te weinig slaap voor hem ,ik ben dan altijd bang dat hij epilepsie-aanvallen zal doen want hij heeft zijn rust meer dan nodig.Nu gelukkig maar is er geen gekomen.Mijn klein poppemieke deed dan gisterenvoormiddag nog een dutje om wat slaap in te halen.Gisteren voormiddag ziijn Elke en Jens ook bij me geweest,dus was het een gezellige drukte.De kleine kapoenen zijn graag bij tante Ann,ze wilden niet weg.Onze Timmy is naar zee bij zijn vriendje en zo was er een ticket over voor mee te gaan naar Clouseau en die eer was dan voor Célientje (mijn nichtje) .Ze vond het echt heel super.Maar het was ook echt zo,wat kan Koentje de mensen inpalmen.Echt de moeite waard.Ik heb wel geen stem vandaag maarja,ik weet van wat.
    Liefs,Ann

    28-12-2008 om 11:33 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 26 december
    Dag allemaal,
    Hopelijk hebben jullie ook zo een fijne kerst gehad zoals wij.Woensdagavond zijn robin en anouk naar huis gekomen en was het hier heel gezellig.Oma en opa kwamen langs en hadden cadeautjes mee.Ook mijn zus Els was er met heel veel cadeautjes.We hielden het heel gezellig met verschillende hapjes en heel lekkere taartjes.Robin was heel flink en bleef lang op.Als mijn ventje maar kan vieren.
    Gisteren was er opnieuw feest dan kwam mijn zus Sophie met de kindjes en ook oma en opa.Opa had lekkere pompoensoep gemaakt en daarna was er lekkere kipfilet met denneappeltjes.Lekker.Dank je wel oma en opa om het klaar te maken.Gisteren waren mijn kindjes ook superflink en zelfs Robin heeft heel goed gegeten.Weet je,voor mij was het heel fijn om de dagen met mijn sloeberkes door te brengen.Nu,zitten ze mooi voor het raam te genieten van het zonnetje in hun ogen.Vandaag houden we het rustig want mijn ventje is boswachter en moet werken deze namiddag.
    Misschien nog een beetje opkuisen hier want ja als je 2 dagen bezoek gehad hebt ,lige het wat vuil.
    Lieve groetjes

    26-12-2008 om 10:07 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 23 december
    Hallo,
    Vandaag opnieuw een overvolle dag gehad.Ik ben eerst gaan werken tot 15 uur en daarna ben ik met mijn 2 mannen op stap gegaan.We zijn OSB platen gaan halen voor in ons nieuw huis op de zolder.Na veel zwoegwerk zijn ze op de zolder geraakt.Twas wel fijn hoor dat je kan bezig zijn aan je EIGEN NIEUW HUIS.Het heeft me zo een warm gevoel en ik ben daar eigenlijk wel een beetje fier op.Daarna zijn we nog boodschappen gaan doen voor de kerstdagen want mijn kapoentjes komen naar huis tot zaternamiddag.Wat zal dit weer leuk en gezellig worden.We gaan het gezellig knus en sfeervol maken met vele lichtjes en kaarsjes want daar genieten ze van.Opa en oma komen en ook mémé Els.Dan delen we de cadeautjes uit en gaan we genieten van een hapje en een drankje.We wensen jullie alvast allemaal een mooie en gezellige kerst toe.
    Liefs,Ann

    23-12-2008 om 22:11 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Robin 11 jaar
    Hallo,
    Wat was het vandaag een speciale dag voor mij en mijn kapoen Robin .Ja,mijn ventje is 11 jaar vandaag en dat moet gevierd worden.
    Na mijn werk ben ik om een taart geweest en dan ben ik samen met mijn ventje naar Aartrijke geweest.We hadden voor Robin een flan bresilienne laten bakken want dat is zijn lievelingstaart.Ook al eet hij moeilijk vandaag ging het wel goed binnen.Wat was hij content om te kunnen knuffelen met de mama.Op kerstavond krijgt hij dan de cadeautjes.Hij kreeg ook nog een telefoon van tante Sophie en Elke en ze zong  een mooi liedje voor haar neefje.Ook oma Izegem belde naar de leefgroep.Dank je wel allemaal.
    Ook iedereen die mijn blog leest.?Dank je wel.Het heeft me wel een heerlijk gevoel.
    Liefs,Ann

    22-12-2008 om 20:15 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 21 december
    Dag allemaal,
    Hebben jullie het ook allemaal zo druk met inkopen te doen voor de feestdagen?Gisteren zijn we de ganse dag op stap geweest om vanalles uit te zoeken en s'avonds zijn we dan naar een drink geweest in onze toekomstige straat.Dit was echt leuk.Rond pasen gaan we kunnen verhuizen naar een hele nieuwe wijk en daarom zijn er daar een paar mensen die vorige jaar al een feestje hebben georganiseerd om elkaar beter te leren kennen.Dat is echt fijn.Het zijn allemaal toffe mensen en elk met hun verhaal.Het heeft ons echt een goed gevoel en voor mijn sloeberkes gaat het daar goed meevallen want het is een doodlopende straat .Wat gaat Robintje hem amuseren als hij maar buiten kan zijn en dan al die kindjes om hem heen.We beginnen nu toch wel stilletjes af te tellen ....
    Gisteren ben ik ook nog taart gaan bestellen want Hiep Hiep Hoera ,mijn robbedoesje is morgen 11 jaar en dan gaan we naar school met lekkere taart.Nu ben ik ook nog bezig met de cadeautjes te maken voor de kindjes van de leefgroep.Ik kijk al uit naar morgen want ik mis ze toch wel hoor maar vandaag zijn ze naar oma Rollegem.Nu langs de andere kant is het ook eens genieten alleen met mijn ventje want onze Timmy is ook bij zijn mama.Vroeger lukte me het moeilijk om het weekend zonder hen door te brengen maar nu besef ik toch wel dat ik ook eens op mezelf moet  denken alhoewel dat ik toch 100 keer op een dag hn vernoem.Ik ben ook mijn kalender gaan afhalen met foto's erop die ikzelf heb gemaakt en het doet dan deugd om die mooie foto's van mijn kapoentjes te zien.
    Ik wens jullie nog een leuke zondag.

    21-12-2008 om 11:27 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrijdag 19 december
    Hallo,
    Dank je wel om jullie fijne reacties.
    Het is een tijdje geleden hé maar ik heb het druk gehad.Heel veel werk in het ziekenhuis.Jammer van al die zieke mensen en met de feestdagen in het vooruitzicht is het voor hen extra moeilijk om te dragen.
    Gisteren ben ik op bezoek geweest naar Robin en Anouk en ze waren juist terug van het kerstfeestje op school,de dag voordien hadden ze er al één van uit VOCR.Ze waren doodmoe maar ze hadden genoten.Deze week belde ik ook met Oma Rollegem (dit is de mama van mijn ex) .Sinds de scheiding van 5 jaar geleden doen zij heel veel voor de kindjes waarvoor mijn oprechte dank en heel veel respect.We hebben geregeld voor de feestdagen wanneer de kindjes thuis gaan zijn.Ze gaan de Kerst enkele dagen bij mama vieren en op oudejaar gaan ze bij oma logeren.Weet je,voor mij is dit dan moeilijk want dan mis ik hen nog meer.Tenslotte zijn de feestdagen een familiegebeuren en jammergenoeg moet ik ze dan missen maarja,ze worden goed verzorgd. Gelukkig heb ik dan mijn vriend Erwin,hij is een hele grote schat en helpt me met al zijn liefde door die dagen heen.
    Ik ga nu even Erwin bedanken want hij is heel speciaal voor mij en de kindjes.Ik vind het echt heel prachtig wat hij allemaal voor ons over heeft.Hij zorgt voor de kindjes juist alsof ze van hem zijn en na 3 jaar krijg ik nog steeds een warm gevoel daarbij want hoeveel mannen zouden dit doen.Ik heb echt de hoofdprijs gewonnen met mijn ventje.Ik had dit nooit durven dromen dat ik dit geluk nog kon krijgen.Dankzij Erwin en Timmy kan ik nu weer volop genieten van het leven want ik weet niet hoe ik het anders ging klaarspelen want als ik alleen ben met Robin en Anouk kan ik mijn huis niet uit.Dus ,lieve mannen ,ik hou heel veel van jullie.1000 maal dank voor alles wat je voor ons doet.
    Ik wens jullie alvast een heel goed weekend.
    Liefs,Ann

    19-12-2008 om 15:26 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 15 december
    Het weekend is alweer voorbij.Jammer want dan zijn mijn sloeberkes terug in school.Het doet me telkens weer pijn om  hem achter te laten alhoewel ,dat ik niet mag klagen want ze zorgen op Onyx allemaal heel goed voor hen.Ik vind het ook steeds fijn dat ik ze zelf nog in bedje kan steken dan is mijn dag goed afgerond.Robin had gisteren een mindere dag maarja het ventje kan het ook niet helpen,ik denk dat een epilepsie-aanval toch een onaangenaam gevoel bezorgt maar Robin kan het niet zeggen wat er scheelt.Ik hoop soms dat ze het me eens kunnen vertellen maarja,het zal steeds een zoeken blijven hé om te weten wat er in hen omgaat.Ik denk wel dat ze nu heel gelukkig zijn want ons Anoukje moest zoveel brabbelen gisteren en lachen dan ben ik een supergelukkige mama.
    Vandaag heb ik heel veel gewerkt,ons huisje van kop tot teen gekuist,boodschappen gedaan en dan ben ik begonnen met de kerstkaartjes te schrijven,is toch wel steeds speciaal voor mij dan probeer ik toch aan iedereen persoonlijk iets te wensen want soms staan we daar te weinig bij stil. ik hoop dat het jaar 2009 voor iedereen een heel tof en gelukkig jaar mag worden.Voor ons wordt het alvast spannend want dan kunnen we verhuizen naar onze nieuwbouw. Eindelijk onze droom,eindelijk mijn aangepaste verzorgingsruimte voor Robin en Anouk.Dat gaat me een groot stuk helpen want mijn sloebers beginnen te wegen.Ik heb er nu toch wel een helper bij want onze Timmy begint nu ook de kindjes te heffen.Dank je wel lieve jongen.

    15-12-2008 om 21:19 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zondag 14 december
    Hallo,
    Het was een kort nachtje slapen want Robin deed een epilepsie- aanval rond 03.00 uur,het gebeurt meestal in zijn slaap en na 2 uur is hij dan wakker en trunterig,het ventje kan het ook niet helpen; hij viel dan nog terug wat in slaap en dan was zusje er ,ze had honger; Robin is dan nog wat in slaap gevallen in zijn stoel:Na zijn badje was hij er weer wat door en kon hij wat lachen.
    Liefs

    14-12-2008 om 12:07 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 13 december
    Hallo,
    Gisteren had ik een vrije dag,ik heb eerst eens mijn tukje uitgeslapen en daarna heb ik wat het huishouden gedaan. In de namiddag ben ik met mijn zus naar de Filoe in Izegem en daar heb ik heel veel nieuwe kleertjes voor mijn kindjes gekocht van de nieuwe collectie.Je moet er altijd vroeg bijzijn;Weet je,dan ben ik wel gelukkig hoor want ik heb graag dat ze er goed uitzien,het is het enige dat ik kan doen want met speelgoed spelen ze niet en het doet me dan deugd dat ze zeggen dat mijn matekes er goed uitzien.Mijn zus is meegegaan samen met Elke,mijn metekindje want voor haar niuwjaar krijgt ze een hele mooie tenue,wat deed ze moeilijk om het te passen maarja,ze gaat stralen.Dan is Elke met me meegekomen bij ons thuis want ze wilde Timmy en mijn kerstboom zien.Dan hebben we lekkere frietjes met biefstuk gegeten.HMMMM lekker.Dan zijn we met z'n allen naar ons ma geweest want ze was gistern 62 jaar.Proficiat Ma en dank je wel voor de mooie en gezellige avond.
    Vanmorgen ben ik dan achter mijn kindjes geweest en wat waren ze content om mama te zien,tegen dat we thuis waren was het middag,ik heb ze dan eten gegeven maar broertje at niet goed en ik gaf dan maar sondevoeding .Anoukje heeft wat last van een verkoudheid.Na een dutje,alhoewel ze sliepen niet veel gingen we even wandelen in de Euroshop want Robin is zot van lichtjes en beweging om zich heen.Dan gezellig naar huis waar we het gezllig maakten met de kerstlichtjes, nog wat kuieren en keppe doen en het was bedtijd voor Robin en Anouk.

    13-12-2008 om 20:37 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 11 december
    Hallo,
    Vanmorgen ben ik naar de begrafenis van de moeder van ons tante geweest en dit is voor mij  altijd moeilijk.In een kerk word je altijd geconfronteerd met het verdriet en dan komt alles weer naar boven.Doordat ik op het blogboek van Kyano gelezen heb dat er 2 kindjes aan kanker gestorven zijn komt de moed toch wel hoog.Het leven is toch niet voor iedereen even mooi.De vraag waarom ik is al zoveel in me opgekomen maar als je rond je heen kijkt ben je niet alleen met de problemen.Om 12 00 moest ik beginnen werken ,het was heel druk op de dagzaal oncologie.Vandaag werden we weer met een moeilijke situatie geconfronteerd,het gaat om een jonge vrouw die in een terminale fase zit ,dan sta je daar even bij stil en besef je dat je vandaag moet leven en vandaag genieten want morgen kan het te laat zijn.Dus,lieve mensen ,profiteer ervan.Dit is iets wat ik ondertussen geleerd heb van Robin en Anouk.Mijn sloeberkes hebben me dit geleerd..
    Liefs,

    11-12-2008 om 19:18 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.woensdag 10 december
    Hallo,

    Alvast dank je wel aan alle bezoekers.Dit doet me deugd.
    Vandaag moest ik niet werken,gelukkig maar want ik zit met een grote verkoudheid.Deze morgen heb ik boodschappen gedaan en deze namiddag eten klaargemaakt.Timmy zit in de examens en dan heeft hij graag dat er iemand hem gezelschap houd. Ik heb dan lekkere vanillepudding met speculaas voor hem klaargemaakt.Na 16 uur ben ik dan Aartrijke naar mijn kapoentjes geweest. toen ik hun kamertje binnen kwam zag ik 2 heel contente kindjes. Robin herkent heel goed zijn mama en is dan direct heel enthousiast.Dan mochten ze bij mama op het schootje om te eten.Bij Robin gaat dit soms moeilijk ,sinds zijn medicatie is aangepast heeft hij weinig eetlust.Gelukkig heeft hij een maagsondeke zodat we hem kunnen voeding bijgeven en ja mijn klein meisje eet heel goed.Ooit was dit helemaal anders. Dan is het nog wat gezellig keppe doen en dan is het helaas weer tijd voor mama om naar huis te gaan.Ik ga heel dikwijls in het midden van de week op bezoek anders mis ik mijn kindjes te lang. ja,het went maar niet hoor je kinderen op internaat te moeten laten.Mijn verstand zegt dat dit de juiste oplossing is maar mijn hart volgt dit niet altijd.............................
    Zo,stilletjes aan gaat mijn verhaal wel duidelijk worden voor jullie en hoop ik dat ik jullie wat kan boeien.

    Liefs

    10-12-2008 om 19:46 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.maandag 8 december
    Ik werk als verpleegkundige op oncologie. Het is een zeer boeiende en toffe job maar het is psyschisch soms heel zwaar maar langs de andere kant heeft het me ook veel kracht en vechtlust om te beseffen dat het leven zo mooi is ,ook al heb je het niet zoals je het wilt.
    Robin en Anouk hebben me leren genieten van de kleine dingen.
    Neem nu sinterklaas,mijn sloeberkes waren al content met een stukje chocolade en een grote knuffel.Al doet het me wel pijn dat ze niet kunnen spelen.
    Maarja,na enkele jaren leer je relativeren en probeer je alles een plaats te geven.De ene dag lukt dit heel goed en de andere dag is het heel moeilijk.
    Ik hoop echt via deze weg in contact te komen met lotgenoten ,geef gerust mijn blogadres door.liefs,

    08-12-2008 om 21:16 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom iedereen
    Dag allemaal,

    Ik vind het heel tof om nu mijn eigen blog te hebben en hoop om zo mijn verhaal te kunnen delen met jullie.
    Ik ben mama van Robin (11 jaar) en Anouk (9 jaar). Mijn kapoenen zijn allebei ernstig pschychomotorisch gehandicapt en zijn volledig hulpbehoevend.Tijdens de week verblijven ze op internaat en in het weekend komen ze naar huis.Het is soms heel zwaar voor me en het lucht me wel op om af en toe eens te kunnen praten met iemand.
    Hopelijks kom ik op deze toffe manier leuke mensen tegen;

    Liefs,Ann

    08-12-2008 om 20:07 geschreven door mama robin en anouk  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/robinenanouk

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    08-12-2008 om 19:57 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Hallo,
    Mijn verhaal gaat over Robin en Anouk,dit zijn mijn 2 allergrootste schatten,Robin  en Anouk hebben allebei een heel zware fysische en mentale handicap.
    Maar wat de oorzaak is van dit alles ,is nog steeds een groot vraagteken.Vele onderzoeken en tests en jaren later is het nog steeds niet geweten;
    Ze hebben allebei epilepsie,maar die is met medicatie redelijk onder controle;In het begin was het echt heel moeilijk om alles te aanvaarden,je wilt weten hoe hun toekomst zal zijn,......Na verloop van tijd probeer je alles een plaats te geven en te genieten van elke dag dat ze bij je zijn.Mijn kapoenen hebben me al zoveel geleerd,hoe mooi het leven is? Wat genieten is van de kleine dingen in het leven? Wat echte liefde is? Gewoon ik ben ze heel dankbaar dat ik hun mama mag zijn.
    Soms heb ik het heel moeilijk,maar ik kan heel goed mijn gevoelens neerschrijven ,vandaar dat ik mijn blogje heb aangemaakt..
    Liefs,Ann
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Mijn klein poppemieke,
    Mijn hartedief,
    Wat ben jij lief
    Wat hou ik van jou,
    Je mama,xxx
    Foto

    Foto

    Archief per maand
  • 08-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • onze school
  • mama's werk
  • autismespectrumstoornis
  • hier verblijven we tijdens de week



  • Twee beertjes hand in hand houden elkaar lekker warm.
    Net als die twee beertjes heb ik het nooit koud,
    want jullie zijn degene die mijn hartje warm houdt!!!

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs