Inhoud blog
  • HM Hervé 27-10-2018
  • Marathon Meerssen 14-10-2018
  • De foto's van Tihange 2018
  • Foulees de Tihange 25-03-2018
  • Actiefoto's vanuit Kranenbroek
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Running Robert

    27-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De foto's van Tihange






    27-03-2017 om 09:10 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foulee de Tihange 26-03-2017
    Vandaag een hele nieuwe uitdaging voor mij en wel de Foulees de Tihange. Van filmpjes op YouTube van vorige jaren zag ik al dat het een zeer uitdagend en vooral heuvelachtig parcours zou zijn. Des te meer een uitdaging om daar eens van start te gaan. Al vroeg (incl het uur vooruit zetten van de klok) vertrok ik uit Maastricht omdat ik ook al uit eerdere uitslagen gezien had dat daar meestal een grote opkomst is en dus zaak om je auto in de buurt te kunnen parkeren. De reis zelf naar Tihange ging vlekkeloos en een parkeerplaats was ook snel gevonden. Net als in Eschweiler kon je hier ook via een tussenweggetje naar start/finish die amper 100 meter verder was. Ideaal toch. In het inschrijflokaal trof ik Robin Leduc die er zeer afgetraind uitzag. Gezellig even bijkletsen maar dat duurde niet lang want Robin moest dringend naar het toilet. Toch geen zenuwen ? En dat voor een ultra-loper. Nog even wat rondgewandeld en het begin van het parcours even bekeken en toen maar rustig terug naar de auto en alle tijd genomen om me klaar te maken. Een minuut of 20 voor de start weer terug naar start/finish en daar een lichte warming-up gedaan. Robin was ook bezig en van hem kreeg ik nog wat info omtrent het parcours. En vooral een "waarschuwing" dat je al snel in ademnood zou komen want het werd een vliegende start omlaag, gevolgd door een rondje door het park en dan al meteen de eerste steile puist. Al wandelend terug naar de start en daar zag je al een massa mensen staan die allemaal de hoofdloop van 13K zouden doen. Robin ging op de eerste rij staan, ik wat verder naar achter (5e - 6e rij). Al snel kwam het startschot en weg was de meute.De start in dalende lijn op het asfalt was niet zo lang en meteen volgde een wegversmalling voordat je het park in liep. Het was even slalommen en in de rij aansluiten op de smalle paadjes maar na zo'n 2 km kon ik eindelijk wat meer in mijn ritme komen en inderdaad was het al meteen naar adem snakken. Mede door enkele tussensprintjes om lopers te passeren op die smalle paadjes. Het ging constant op en af over grotendeels trail-achtige paden en de nodige hoogteverschillen. Pas rond km 5 kregen we een langer stuk asfalt dat grotendeels omlaag ging en hier nam ik ook de tijd om mijn adem weer onder controle te krijgen wat grotendeels lukte. Daarna weer de velwegen/bospaden op waar het veelal uitkijken was met die ondergrond van bosgrond/dikke keien enz. Na een km of 8 kregen we zelfs een passage door vrij dik stro midden in de koeienstal. Lekker loopt dat natuurlijk niet en tel daarbij de stank van de koeien terwijl je volop in actie bent. Het schoot lekker op en ondanks het zware parcours genoot ik toch hier en daar van de mooie panorama's. Tussen km 12 en 13 een lange steile afdaling over smalle paadjes ri finish waar nog een passerende wandelaar doodleuk over de finishstraat liep en blijkbaar niet in de gaten had dat er hekken stonden waar hij achter moest blijven. Ik kon nog net onder het uur blijven over deze 13 km, handgeklokt 59:48. Aan de finish ruime voorzieningen van drank, voedsel en zelfs een tafel vol chocolade paashaasjes die je kon meenemen. Leuk voor mijn 5-jarig nichtje en dus meteen eentje meegenomen. Na even wat gedronken te hebben teruggewandeld naar de auto voor een opfrissing en weer terug naar huis. Een mooie, uitdagende loop, goed georganiseerd en aangegeven onderweg en ruime voorzieningen en dat voor 6 euro daginschrijving. Chapeau. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.

    26-03-2017 om 13:23 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HM Eschweiler 19-03-2017
    Ondanks het feit dat ik vorige week pas de zeer zware marathon op het circuit van Francorchamps had gelopen, begon het toch te kriebelen toen ik op FB las dat Theow en Jogger Jo naar Eschweiler zouden gaan voor de halve marathon. Na enig twijfelen even naar Jo thuis geweest om te regelen dat ik mee zou gaan onder het motto gewoon lekker lopen en er een veredelde training van maken. Of ik nu thuis 20K ga trainen of ik loop in Eschweiler. Donderdag had ik al ruim 16K gelopen grotendeels door het bos en dat liep al vrij aardig. Nu met nog 2 extra rustdagen moest Eschweiler kunnen. Alleen het weer wilde niet meewerken. Af en toe gespetter en de wind was ook nadrukkelijk aanwezig. Ruim op tijd bij Jogger Jo. Maar waar was Theow ?Na enig wachten ging Jo nog even op de laptop kijken en zag een afmelding van Theow die weinig animo had om te lopen na een drukke werkweek. En na snel overleg werd meteen besloten om dan maar met zijn 2-en te gaan. Eenmaal in Eschweiler was het enig zoekwerk om een parkeerplaats te vinden. Het gros van de deelnemers liep nl de 10K die al bezig was vandaar de drukte op de parkings. In eerste instantie vond ik het ver weg waar de auto stond maar al snel vonden we mbv een voorbijganger een half-geasfalteerd pad tussen de scholen door waardoor je bijna bij het complex was. Inschrijving was snel geregeld en daarna even onze Duitse vriend Peter Borsdorff opgezocht die we toch al een hele tijd niet meer gezien hadden. En natuurlijk ging het over het gezond kunnen zijn en het sporten waarin we ons hartelijk kunnen uitleven. Zelf was hij nu met zijn bekende verzameldoos bezig om geld in te zamelen voor 2 kids uit Eupen die ernstig ziek zijn. Maar bij de Osterlauf Eupen zou hij voor de ouders een grote financiele verrassing hebben die aldaar uitgereikt zou worden. Daar doe je het als Peter Borsdorff toch voor. Een groot compliment is hier dan ook op zijn plaats. Terug naar de orde van de dag. Ikzelf ging me bij de auto klaarmaken, Jo ging naar de "Grundschule" waar de kleedlokalen beschikbaar waren gesteld voor de lopers. Af en toe viel er wat regen op de ramen van de auto en besloot ik (ondanks de 10 graden) om in lange tight en mouwstukken te gaan vertrekken. Ik wist natuurlijk ook niet wat ik onderweg kon verwachten amper 8 dagen na Francorchamps. Pas een minuut of 20 voor de start ging ik richting de baan waar de start zou zijn. Na wat kort loslopen was het dan zover. Rustig vertrokken en de eerste km's gebruiken om warm te draaien. Al in het 1e klimmetje voelde ik dat er toch behoorlijk wat jus in de benen zat en ik fluitend naar boven liep. Maar ik liet me van niets en niemand gek maken en trok mijn eigen plan. Aangezien dit mijn 3e deelname was, had ik ook al wat parcourservaring en wist dus wat er nog te wachten stond. Vooral de wind zou nog parten kunnen spelen aangezien die nog aangesterkt was en behoorlijk tekeer ging. De eerste stroken door het bos viel het reuze mee met de modder na de vele regen van gisteren en vannacht en kon ik goed doorlopen. Vooral bergop ging het vrij aardig en kon ik na mijn rustige start hier en daar lopers inhalen. Op de stukken wind mee was het af en toe echt afremmen om jezelf niet op te blazen door het ineens hogere tempo. Maar na de lange afdaling tot bij de plaatselijke voetbalclub kwam na een ommetje aan de andere kant de lange klim en waar ik al bang voor was, met de wind vol op de snuffer pfff. Met kleine pasjes ging ik naar boven en de mouwstukken die ik in het begin al snel omlaag had getrokken, deed ik nu weer omhoog want de felle wind zorgde voor een snelle afkoeling, zelfs bergop. Eenmaal boven kregen we een lange afdaling om vervolgens weer een lang stuk vals plat omhoog te gaan en ja hoor, weer de wind vol op de snuffer. Tot hier ging alles van een leien dakje maar op deze laatste lange klim sloeg de vermoeidheid ineens toe. Flink buiten adem ondanks het constante rustige tempo, de bovenbenen begonnen vol te lopen enz. Eenmaal boven kwam er gelukkig een afdaling die ik ook hard nodig had om weer tot mijn positieven te komen. Gelukkig ging het nu grotendeels vlak of omlaag tot vlak bij de baan waar na een slecht stuk graspad/modder de baan bereikt werd en na 3-kwart ronde kwam ik tot een eindtijd van 1:32:26 onder luide aanmoedigingen van eerst Peter Borsdorff en vervolgens Jo die natuurlijk al een tijdje binnen was ondanks zijn dagje Amsterdam van gisteren en korte nachtrust. Snel terug naar de auto omkleden waar ik ruimschoots de tijd voor nam. Lekker nagenietend van deze eindtijd en dat amper 8 dagen na Francorchamps. Het zit eindelijk weer goed met de vorm en conditie. Nu zaak om de boel heel te houden. Nog even terug naar de baan voor een evt. prijsuitreiking. Die was al volop aan de gang en van Jo hoorde ik dat we ruimschoots op het podium waren geeindigd bij het "team-klassement" als we met 3-en waren geweest en een mooie beker mee naar huis hadden kunnen nemen voor de LiberT-Runners. Maar Jo kon wel nog naar het podium waar hij met ruime voorsprong bij de M65 de 1e prijs in de wacht sleepte. Met zijn 6e plaats overall (1:26) zou hij bij meerdere leeftijdsklassen als eerste geeindigd zijn. Zelf werd ik overall 21e met mijn 1:32:26. Een zeer geslaagde onderneming en voor herhaling vatbaar.

    19-03-2017 om 16:25 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marathon Francorchamps 11-03-2017
    Na een gedegen voorbereiding zonder noemenswaardige problemen was het dan eindelijk zover. De eerste marathon op het circuit van Francorchamps (6 rondes). Met al die befaamde namen zoals de steile klim bij Raidillon, gevolgd door de lange klim bij de Kemmel, de 180 graden bocht bij La Source en alle andere. Daar moet je gewoon bij zijn. Maar wel meteen een hele zware uitdaging met ruim 800 hoogtemeters. Enkele dagen voor de marathon kriebelde het al flink en zaterdag was het dan zover. Het late tijdstip van starten (11:00 uur) zorgde ervoor dat er al vroeg veel gegeten moest worden. Probeer dat maar eens als je zenuwachtig en gespannen bent ! Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik ter plekke weinig of niks door mijn keel krijg behalve drinken. De reis ging voortvarend en een parkeerplaats was snel gevonden. Het startnummer ophalen was al een hele klim om van de parking bij de pits te geraken waar de inschrijving was. Vrijdagavond stond ik nog op de startlijst met het befaamde nr 51. Op de dag zelf kreeg ik ineens nr 49 toegewezen. Nog even wat sfeer opsnuiven op het befaamde circuit. En dan zie je het "monster" Raidillon daar liggen. Pfff, dacht ik, daar 6x naar boven. Maar alla, da's voor iedereen hetzelfde. Nog een hele tijd staan bijkletsen met Johan Jorissen die ook aan de marathon zou deelnemen. Voorbereiding was snel geregeld. Warming-up deed ik niet. Die 42 km gaven tijd genoeg om warm te lopen. En het hoofddoel voor mij na een lange afwezigheid was gewoon de finish halen. Maar eenmaal aan de start had ik toch een schema van 36 minuten per ronde in mijn hoofd, eindtijd 3:36.
    En dan maar zien waar het schip zou stranden. Er werd heel rustig gestart aan het begin van de start/finishstraat van de formule 1 races. Na een afdaling was daar meteen Raidillon die rustig beklommen werd. Je voelde gewoon de spanning op de kuiten. Daarna de lange klim "De Kemmel". En zoals zo vaak stond hier de wind op de kop wat het niet makkelijker maakte. Rustig blijven was het devies. De eerste drankpost bovenaan Les Combes sloeg ik nog over en volgde de eerste lange afdaling. Aan de achterkant van het parcours langs de kartbaan was het een en al benzinelucht die je inademde omdat daar volop races aan de gang waren met motoren en later de karts. De eerste doorkomst ging in 34 minuten. Al meteen 2 minuten speling op mijn schema. Maar ik hield me rustig en wederom met Raidillon met kleine pasjes beklommen en ook het lange rechte stuk erna ging behouden. 2e doorkomst ging wederom in 34 minuten waardoor ik al 4 minuten voor lag. Maar bij de 3e klim van Raidillon gevolgd door de Kemmel begon ik de bovenbenen toch al te voelen. O jee en ik ben nog niet op de helft !!. Toch had ik na 3 rondes al 5 minuten voorsprong op het schema waardoor ik al in de buurt van de 3:30 zou kunnen komen. Maar ik hield me rustig en bleef bij die 3:36 of iets hoger. Na 4 rondes een minimaal verlies en nog ruim 4 minuten voorsprong op dat schema. Maar vanaf ronde 5 zou het verval komen want hier ging ik Raidillon  in flink wandeltempo omhoog om toch wat energie te sparen voor wat nog komen ging. Hierdoor kon ik de Kemmel toch in een keer rennend boven komen waar anderen al begonnen te wandelen. Ook het feit dat inmiddels de lopers van de HM op het parcours waren hielp ook. Maar de vermoeidheid begon toch al danig parten te spelen en ook kwamen hier en daar pijntjes naar boven door het constante op en af. Toch had ik na 5 rondes nog steeds een 3 tal minuten voorsprong op het 3:36 schema. Maar bij de laatste "wandeling"op Raidillon begon ik ineens misselijk te worden. Een hapje van mijn energiereep hielp niet echt en zelfs op de Kemmel moest ik even wandelen om de hartslag omlaag te brengen. Bij de drankpost nog even goed bijgetankt en dan de lange afdaling. Overal begon het pijn te doen : knieen, heupen. Ik probeerde mezelf op te peppen met het feit dat ik in de laatste ronde bezig was. Op de tanden bijten. Het laatste lange stuk vals plat langs de kartbaan heb ik nog even gewandeld om de laatste 1500 meter al joggend naar de finish te gaan. Bij het overschrijden van de finish (officieel 3:36:26) moest ik al snel ergens vasthouden want ik zakte bijna door mijn benen. Het bekertje sportdrank bekwam me niet echt goed, veel te zoet en besloot ik al slenterend terug naar de auto te gaan. Eerst nog even de herinneringsmedaille ophalen. Eenmaal bij de auto had ik mijn eigen drankjes die ik wel kon verdragen. Eten kon ik niet behalve enkele kleine hapjes aan de energiereep. Na een korte opfrisbeurt met de auto terug naar Maastricht na deze geslaagde marathon. Ondanks het feit dat dit een hele zware marathon is, zou ik hier graag terugkomen om deze wederom te betwisten. Ook een pluim aan de organisatie die alles goed geregeld had met al de verschillende afstanden die er waren.

    12-03-2017 om 10:01 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De foto's van Alleur 2017






    13-02-2017 om 20:09 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HM Alleur 12-2-2017
    Hehe, eindelijk was het weer eens zover om een wedstrijd te gaan lopen. Lang afwezig geweest in het circuit door allehande oorzaken maar vandaag was het dan zover. Samen met Jogger Jo en Theow van de Weerdt naar halve marathon van Alleur (B). We waren al vroeg aanwezig zodat we plaats kregen op de parking naast het complex. Het inschrijven zelf was zoals altijd hier snel gebeurd en daarna even aan Jo en Theow de baan laten zien en korte tekst en uitleg over het parcours. Alleen mijn opmerking over "biljartvlak" werd me na de wedstrijd niet in dank afgenomen haha. Heb er toen maar Belgisch vlak van gemaakt aangezien er een paar misselijke stukken vals plat in zaten en vandaag met die schrale oostenwind maakte het extra zwaar. Zoals andere jaren weer enorme opkomst, ik hoorde al aantallen van 700 en meer. Hierdoor werd de start op de wielerbaan verlegd naar de achterkant op het grasgedeelte ipv gebruikelijke start onder de start/finishboog. Theow vroeg me nog wat ik van plan was qua tijd maar hier had ik geen enkel antwoord op aangezien ik dit zelf niet wist. Maanden geen wedstrijd gelopen en nu het weer goed gaat eigenlijk alleen duurlopen gedaan met het oog op Francorchamps volgende maand. Ik hoopte ergens rond de 1:40 te eindigen. Ik wilde behouden starten en dan onderweg kijken hoever ik zou komen oftewel waar het schip zou stranden. Bij de start voor mijn doen erg rustig begonnen. De eerste km's gebruiken om goed warm te draaien aangezien het hier amper 3 graden was met een schrale oostenwind. De stukjes vals plat gebruikte ik om eens goed door te trekken, kracht zat er genoeg in de benen voelde ik al meteen. En zo kon ik me langzaam uit de meute wegtrekken en meerdere lopers inhalen. En het geplande constante lopen lukte ook vrij aardig aangezien ik van km 1 tot 15 constant tussen de 4:20 en 4:30 zat qua km-tijd. Alleen bij de drankpost rond km 8 even iets hoger omdat ik de tijd nam om fatsoenlijk te drinken. Alleen het lange stuk vals plat rond km 16-17 was net boven de 4:30 en wederom bij dezelfde drankpost nu bij km 18. Bij die drankpost zag je aan de andere kant de lopers gaan die al een stukje verder waren en daar zag ik de loper met de ballon van 1 uur 30 lopen. En meteen dacht ik : het zit wel goed voor vandaag als ik zo kort achter de 1:30 zit en voor 1:40 was gegaan. Laatste 3 km kon ik het tempo nog goed volhouden en eenmaal op de wielerbaan kwam ik (handgeklokt) tot een eindtijd van 1:33:00. Hier kon ik alleen maar dik tevreden mee zijn. Jogger Jo was natuurlijk al een tijdje binnen en een 3-tal minuten na mij kwam Theow over de streep. Hij had in de 2e ronde nog een stukje moeten wandelen na een misstap bij een stoeprand. Snel even te goed doen aan de vele versnaperingen aan de finish (een dik compliment aan de organisatie hiervoor) en dan snel richting auto voor droge kleren. Daarna nog even in de grote kantine een versnapering en aangezien de prijsuitreiking lang op zich liet wachten zijn we maar ri Maastricht terug gegaan.

    12-02-2017 om 16:01 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heideloop - Landgraaf 15-5-2016 10 Mijl
    Mijn rentree in het wedstrijdcircuit had ik eigenlijk gepland in het laatste weekend van mei maar gisteravond laat toch nog besloten om vandaag al mijn rentree te maken en wel bij de Heideloop in Landgraaf waar ik de 10 Engelse Mijl zou gaan lopen samen met Jogger Jo die ik gisteravond laat nog belde dat ik alsnog zou meegaan. Ondanks dat ik sinds 24 oktober 2015 geen wedstrijd meer gelopen had, vanmorgen geen enkel gevoel van spanning, zenuwen of wat dan ook. Lekker relaxed Jo gaan ophalen en vervolgens richting Landgraaf waar een parkeerplaats zo gevonden was. Na het afhalen van het startnummer nog wat bijkletsen in de kantine van de Kakertse Boys. Hier kwam ik ook nog mijn Duitse naamgenoot Robert (Thonissen) tegen die na een hamstringblessure vandaag ook zijn rentree zou maken maar dan op de 5 Engelse Mijl. Vervolgens klaarmaken voor de loop. Hier nam ik alle tijd voor en omdat de start van de loop een eindje weg was, besloot ik de weg erheen gebruiken als warming-up. Verder wilde ik er gewoon geen doelen aan stellen, gewoon lekker de 10 mijl lopen en dan maar zien waar de tijd zou stoppen. Bij de start ging ik niet echt vooraan staan en ging dan ook behoudend van start. Met maar 2 intervaltrainingen en voor de rest vooral duurwerk mochten vandaag geen wonderen verwacht worden. Na het eerste stukje vals plat ging het meteen omlaag maar ook hier geen gekke dingen en het deerde ook niet dat diverse lopers links en rechts voorbij kwamen. Na een dikke 3 km even een lastig moment omdat we in een open stuk kwamen waar de wind op kop stond en hier was het toch even naar adem happen maar dat euveltje was snel opgelost. Hier begon ik al wat plaatsen goed te maken op de snellere starters en na de eerste ronde kwam ik door na exact 36 minuten. Toen kwam het idee in me op om het 2e rondje proberen sneller te lopen dan die 36 minuten. De lange afdaling werd weer gebruikt om wat te herstellen en nu kwam ik aanmerkelijk beter door het open stuk met wind tegen. Voor mijn gevoel liep het in de 2e ronde ook makkelijker dan de 1e ronde maar wat wil je na zoveel maanden afwezig zijn door allehande euveltjes maar ook een deel motivatie vooral door het steeds maar weer "terugvechten" na een zoveelste terugslag bij een blessure. Hier en daar kon ik nog een loper inhalen en merkte ik dat mijn ademhaling aanmerkelijk rustiger was dan degene die ik passeerde. Dus de conditie/uithouding zit wel goed. De beentjes begonnen wel voelbaar te worden door dit snellere werk over afwisselende ondergrond (asfalt, zand, bos). Na de laatste bocht zocht ik meteen contact met de klok en zag meteen dat ik ruimschoots onder die 36 minuten zou blijven voor de 2e ronde. De finish passeerde ik in 1:11:29. (36:00 tegen 35:29). Een mooie negative-split. Nog even nakaarten met Jo maar vanwege het frisse weer toch snel terug naar de auto om droge kleren aan te trekken. Deze eerste loop was goed voor een 29e pl overall tegen 135 finishers. Maar dat zegt niet veel. Zelf dik tevreden met het verloop mijn eerste RUN en smaakt zeker naar meer.




    15-05-2016 om 18:07 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Halve marathon Hervé 24-10-2015
    Vandaag de eerste echte uitdaging sinds mijn blessure. En meteen niet de minste met ca. 300 hoogtemeters. Maar ja, mijn voornaamste streven was om weer eens lekker te lopen en voor dit seizoen gaat het mij hoofdzakelijk erom om weer een goeie basis te krijgen voor 2016 om daar weer geheel fit en met een goeie basisconditie aan een nieuw seizoen te kunnen beginnen. Maar toch hoopte ik vandaag rond de 5 min/km te lopen en zo te eindigen rond de 1:45. De hele ochtend al behoorlijk gespannen en dus ging ik maar de auto poetsen om even op andere gedachten te komen. En dat bij mijn 238e wedstrijd pfff. Hehe, eindelijk was het zover en samen met Jogger Jo Schoonbroodt ging het richting Herve. Ruim op tijd en alle plaats om te parkeren naast het veld van de plaatselijke FC Herve. Hier troffen we al de fam. Rousseau en trainer Marc Heusschen en werd er even gezellig bijgepraat. Daarna ging ieder zijn eigen weg met zijn voorbereiding. Ik nam me alle tijd en pas zo'n 20 minuten voor de start kwam ik uit de auto en als warming-up liep ik een paar rondjes over de atletiekbaan naast het voetbalveld. De benen voelden goed aan, nu was het nog zaak om dat 21 km vol te houden. Grote opkomst en daarom maar vrij vooraan gaan staan. Van Jo kreeg ik nog wat info omtrent de start en de eerste honderden meters. En weg was de meute. Begin ging de hele tijd bergaf en ik liet me meedrijven met de meute zonder gekke dingen te doen. Km 1 ging dan ook in 3:51. Km 2 ging ook nog grotendeels bergaf maar daar kwam al de eerste knik en zo zou het hele parcours eigenlijk zijn. Pas in de 2e helft van deze HM zou het wat geleidelijker worden maar de eerste 10 ging het of bergaf of bergop en hier en daar behoorlijk pittig. Vooral bergaf een "aanslag" op de bovenbenen. Bij km 5 keek ik eigenlijk voor het eerst naar mijn gps en zag al een tussentijd die 4 minuten sneller was dan het schema van de 1:45. Veel te hard was mijn eerste gedachte en probeerde zoveel mogelijk herstelmomenten in te bouwen na een zoveelste klim. En de klimmetjes gingen ook alsmaar bedachter en rustiger. Het deerde me ook geen moment dat ik hier en daar door snellere lopers werd ingehaald. Na 10 km kwam ik door in 44 minuten oftewel al 6 minuten sneller dan de gehoopte eindtijd. Maar de bovenbenen begonnen al op te spelen en ik begon langzaam al de tol te betalen voor de (TE) snelle start. En ik was pas op de helft. Met kleinere pasjes kon ik toch een bepaald redelijk tempo aanhouden maar wel was ik de km-borden aan het aftellen om me zo maar op te peppen om door te gaan. Bij de zoveelste klim besloot ik al een stukje te wandelen om de hartslag niet te hoog op te jagen. En dat deed 'm goed. Dit deed ik naderhand nog een keer of 2 en zo ook de lange afdaling vanaf km 14 hielp een groot deel om weer op tempo te komen voor het laatste stuk. Onder de autoweg door en een laatste klim voordat we nog een vervelend veldweggetje kregen naar de atletiekbaan. Wat een opluchting toen ik de vlakke ondergrond van de baan voelde en kon ik er toch nog een kleine versnelling uitpersen en bij de boog stopte de klok op 1:38:14. Ondanks de fikse vermoeidheid kon ik toch nog een gebaar maken alsof ik net gewonnen gehad. Bijna 7 minuten sneller dan de gehoopte 1:45. Hier kan ik maar een conclusie uittrekken en dat is : I'm back in business. Nu lekker genieten van dit succes en op naar een volgende uitdaging.

    24-10-2015 om 18:27 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Actiefoto's van de Kranenbroeker Trimloop







    11-10-2015 om 20:35 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kranenbroeker Trimloop 11-10-2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen was het dan eindelijk zover. Na exact 6 maanden wedstrijdloos mocht ik weer eens aantreden. Mijn laatste wedstrijd was op 11 april en wel de trailrun op en rond de Cauberg. Mijn rentree vanmorgen vond plaats bij de Kranenbroeker Trimloop in de bossen bij Echt. Toch behoorlijk gespannen en vrij vroeg ging ik al richting Echt. De thermometer in de auto gaf amper 4 graden aan. Op de parkeerplaats was nog plaats in overvloed en eenmaal aanwezig was de stress al helemaal verdwenen. Bij de inschrijving trof ik Rudy Aarts die met het hele gezin aanwezig was en waarvan hij en zijn zoon en dochter zouden starten. Omdat we mekaar al een hele tijd niet meer gezien hadden, werd er natuurlijk het nodige bijgepraat. Voor de beide kids was het ook spannend en dus gingen we de kinderloop en het begin van ons eigen rondje verkennen om de kids van de nodige info te voorzien. Terug bij start/finish ging ieder zijn eigen weg in zijn voorbereiding. Een minuut of 20 voor de start kwam ik weer de auto uit voor nog wat warming-up maar ik wilde vandaag eerst weer eens dat wedstrijdgevoel terugkrijgen en mijn eindtijd vond ik vandaag niet belangrijk. Na de kinderloop die door Emma Aarts gewonnen werd, proficiat, waren wij aan de beurt. Falco Aarts ging voor 1 ronde, vader Rudy 2 en ikzelf voor de volle 4 rondes oftewel 9,8 km. Falco ging er als een komeet vandoor en het eerste stuk gingen Rudy en ik gelijk op maar al gauw moest Rudy lossen. Maar dat had hij al voorspeld gezien zijn trainingsachterstand. De eerste ronde gebruikte ik om nog wat parcourskennis op te doen en dan vooral waar wat getemporiseerd moest worden vanwege de oostenwind die al behoorlijk aanwezig was en vooral in het eerste open stuk tegen blies. Halverwege de eerste ronde dacht ik dat het rondje gewijzigd was want daar kwamen we ineens in een open stuk terrein wat eerst vol stond met bomen maar al gauw bleek dat dit het oude rondje was en de bomen "gesneuveld" waren. Mijn loopplan hield goed stand om het tempo bij wind tegen wat te drukken en wind mee redelijk vol door te lopen. Ook conditioneel liep het vrij aardig en pas in de laatste ronde begon de lies/buik wat op de spelen maar dat kon ook de vermoeidheid zijn want deze snelheid gedurende 3 kwartier volhouden had ik op training nog niet gedaan. Het laatste stukje asfalt naar de finish en daar was het verlossende einde na 45:32. De km-tijden varieerden van 4:37 tot 4:49 en in het laatste stukje naar de finish zelfs wat sneller. Met deze rentree kan ik alleen maar dik en dik tevreden zijn. Op naar een volgende uitdaging.

    11-10-2015 om 13:08 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cauberg trailrun Valkenburg 11-4-2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Begin van de week op het idee gekomen om te starten bij de trailrun rond de Cauberg. Via Lucien Thijssen kon ik nog een startnummer bemachtigen voor de 28km. Een ideale vervanger voor een XL-training in voorbereiding op de komende marathon(s). Omdat er nergens in de buurt van start/finish vrij parkeren was, parkeertarief 7 euro voor een hele dag of 1,70 per uur, had ik me een prive-taxi gecharterd. Mijn vader zou me brengen en weer ophalen. Ik was al vroeg aanwezig en vanwege de frisse temperatuur bleef ik binnen in de Polfermolen tot vlak voor de start. Warming-up bestond alleen uit wat oefeningen en voor de rest was er tijdens de loop tijd genoeg om warm te krijgen. Even was er wat chaos rondom de start maar al snel maande Lucien de lopers van de 28 km om te vertrekken. De 9 en de 18 km zouden later vertrekken. Wel was er bij de 28 km de mogelijkheid om tijdens de loop te switchen naar de 18 km mocht iemand de 28 te zwaar vinden of om een andere reden. Zelf vond ik dat ik vrij rustig vertrok maar tot mijn verbazing liep ik met de eersten mee. Na een korte aanloop op asfalt gingen we het bos in en de eerste helling van de velen werd genomen. Nog steeds liep ik op een top 10 plaats op 300 starters maar dat zou me al snel gaan opbreken. Rond km 8-9 bij de zoveelste steile klim begon ik het al te voelen en bij de ijzeren trap rond km 11 besloot ik om te switchen naar de 18 km. Klaarblijkelijk te snel gestart. Hoogmoed vanwege de goede resultaten op training van de laatste weken, of toch nog teveel op snelheid terwijl er bij een trail veel meer gewerkt moet worden door de vele hoogteverschillen. Ondanks dat dit mijn 236e wedstrijd in mijn loperscarriere was, toch nog een wijze les geleerd. Het was toch nog flink afzien om zelfs bij de 18 km in een redelijk tempo aan de meet te komen maar oef, het lukte toch. Maar ja, mijn taxi had ik berekend op de 28 km en dus besloot ik om nog een uitlooprondje eraan toe te voegen. En na 20,8 km in 1 uur 52 minuten en 534 hoogtemeters had ik er genoeg van en zette mijn gps stil. Op het grasveld naast de Valkenier ging ik nog wat oefeningen doen totdat mijn taxi arriveerde en zo zat dit avontuur er ook weer op. Ondanks het mindere resultaat wil ik toch de organisatie een pluim geven voor de uitstekend uitgezette parcoursen en alles wat er bij een organisatie van zo'n evenement komt kijken voor in totaal 800 lopers. Een zwaar maar heel mooi evenement en ik zal zeker nog een keer terugkomen.

    11-04-2015 om 21:44 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De foto's van de HM van Eschweiler











    17-03-2015 om 12:41 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HM Eschweiler 15-03-2015
    Afgelopen week, na overleg met trainer Jo Schoonbroodt, besloten om naar Eschweiler af te reizen voor de halve marathon, omdat we beiden het gevoel hadden dat we snelheid zouden missen voor het kortere werk en dus werd Berloz geschrapt en daarvoor Eschweiler in de plaats. Het was miezerig en grauw weer toen we richting Eschweiler gingen maar de weerradar kreeg (gelukkig) gelijk en ter plaatse was het droog. Wel de ondergrond was kletsnat en veel modder. Na de inschrijving even gedag zeggen bij Peter Borsdorff die ons meteen uitleg gaf over een kleine jongen met epilepsie waarvoor hij nu geld ophaalde zodat bij de jongen thuis een traplift geplaatst kon worden. Dan sta je toch weer even stil bij het horen van zo'n verhaal. Hoe goed hebben wij het dan als we dagelijks alles kunnen doen en laten wat we willen en uitleven in deze mooie hobby van het hardlopen. Jo even in sneltreinvaart uitgelegd hoe het parcours ongeveer eruit zag met vooral oog voor de start en de 1e km en de finish. Daarom bleven we even kijken naar de finish van de snelsten op de 10 km zodat we exact wisten hoe het parcours op het eind liep. Het was immers al 4 jaar geleden dat ik nog eens hier gelopen had en was nog maar de vraag of het parcours hetzelfde was als in 2011. Zelf koos ik ervoor om terug naar de auto te gaan en pas een minuut of 20 voor de start naar buiten te komen voor warming-up en meteen starten. Het was immers maar 4 graden en echt waterkoud. Een mooi deelnemersveld met ruim 220 deelnemers op de hoofdloop (halve marathon). De start vond plaats op de sintelbaan rond het voetbalveld van de plaatselijke FC en van daaruit de weg op, eerst een afdaling en daarna meteen een stevige puist omhoog. Na een kleine 2 km scherpe bocht naar rechts en daar vlogen we het veld in. Waar ik me dacht te herinneren van 2011 zou dit maar even zijn maar blijkbaar was het parcours toch aanzienlijk gewijzigd want de veld- en boswegen bleven maar duren. Van asfalt weinig tot geen sprake. Vooral in de bochten was het af en toe goed uitkijken door de moddersporen. Pas bij km 7 kregen we een stuk asfalt (dat was wel weer hetzelfde als toen) en maakten we een ommetje om weer op dezelfde bosweg in de andere richting terug te lopen en even verderop rechtsaf en weer verder met deze "bosloop". De km-tijden waren er dan ook naar en kwamen nooit in de buurt van de 4 min/km, nee, ruim erboven. Vooral door de ondergrond en toch regelmatig hoogteverschillen. De afdalingen gebruikte ik dan ook zoveel mogelijk om te recupereren en ging niet voluit naar beneden. Pas rond km 12-13 kregen we lange stukken asfalt en gek genoeg voelde dit als een verademing. Maar het werd meteen werken want een lange beklimming die ik nog kende uit 2011 stond voor mijn neus en in een constant tempo probeerde ik naar boven te gaan. Met km-tijden van 4:37 en 4:41 kwam ik boven en kregen we weer een bosweg voorgeschoteld. Hier kon ik een 4:04 lopen in de afdaling maar al snel kregen we een volgende lange klim voorgeschoteld, nu op boswegen. Hier haalde ik tijden van 4:52 en 4:43. Het ergste was voorbij en nog een afdaling richting het complex van de FC en nog een ommetje eromheen voordat we weer op de sintelbaan uitkwamen en nog 3-kwart ronde moesten afleggen tot aan de finish. Deze bereikte ik na 1:28:07, alleen gaf mijn gps "slechts" 20,06 km aan terwijl er toch sprake was van de halve marathon van Eschweiler. Ik zat er toch behoorlijk doorheen en in het laatste gedeelte begon mijn linker-hamstring ook nog wat op te spelen, vooral bergop was dit voelbaar. Nog even wat napraten over de "koers" o.a. met Jogger Jo die in 1:27:13 was geeindigd in zijn eerste M65 loop. Maar al snel terug naar de auto voor droge kleren en daarna terug naar het complex voor de prijsuitreiking. In de kantine was het aangenaam vertoeven en eenmaal buiten was de prijsuitreiking al in volle gang maar kregen we geen hoogte van hoever ze waren want de categorieën werden kris-kras door mekaar naar voren geroepen. Ik vond het wel mooi dat in elke categorie de nrs 1-2-3 een prijs kregen en dat voor 6 euro inschrijfgeld. Jo werd zoals verwacht winnaar bij de M65 met ruime voorsprong op de nr 2 en een Uhrkunde en een fles wijn was zijn deel. Zelf viel ik net buiten de prijzen met een 4e plaats bij de M50. Maar waar we voor de fun "TEAM HEER" als ploeg hadden opgegeven, konden we nu zeggen dat de volledige selectie in de top 20 was geeindigd met een 14e en een 20e plaats op 221 finishers.

    15-03-2015 om 19:04 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spa-Francorchamps-Run 07-03-2015
    Vandaag mochten we ons gaan uitleven op het race-circuit van Spa-Francorchamps. Omdat ik vorige week de 6 uur van Stein had gelopen en vantevoren niet wist hoe ik me 6 dagen later zou voelen, had ik me ingeschreven voor de 14 km. Met de nodige revanche-gevoelens voor mezelf na een toch ietwat teleurstellende 6 uurs loop trok ik al vroeg richting Francorchamps. Ik had me tot doel gesteld om de 1.01.00 van vorig jaar juli op zijn minst te evenaren en liefst een top 10 plaats overall. Bij aankomst was het al behoorlijk druk maar een parkeerplaats was zo gevonden vlakbij start/finish. Na het afhalen van het nummer ging ik al wandelend genieten van de mooie plaatjes om me heen met een uitdagende Eau-Rouge bocht en warempel nog sneeuw op sommige stukjes weiland, zelfs nog in de hoek van de parkeerplaats lag een hoop sneeuw. Omdat het nogal frisjes was ging ik toch redelijk rap terug naar de auto (6 graden bij aankomst). Ruim voor de start kwam ik weer naar buiten zodat ik nog de start van de 7 km kon zien en vervolgens mijn warming-up. Dit gaf vanzelf al een enorme kick. Wanneer krijg je de kans om op start/finish als hardloper te kunnen zijn waar normaal de formule-1 bolides met snelheden van ruim 250 km/u langs komen gescheurd. Waar anderen nog plaatjes schoten van de omgeving en de nodige selfies, stond mijn gezicht strak en kwam er toch behoorlijk wat spanning tevoorschijn. Bij de start ging ik op "pole-position" staan en precies om 12:15 uur schoot het peloton van de 14 km weg. Een loper schoot als een speer weg en die zouden we ook pas weer bij de finish als winnaar terugzien. Zelf kwam ik als 2e door de scherpe bocht richting Eau-Rouge. In de aanloop werd ik door een man of 5 ingehaald, meest jonge honden. Maar met mijn parcours-ervaring van de vorige 2 deelnames wist ik wat nog komen ging. De klim van Eau-Rouge nam ik zeer behouden en daarna kwam nog dat lang stuk vals plat waar de wind ook nog van voren blies. Hier kon ik het groepje weer bijbenen en vlak voor de afdaling had ik er al een paar te pakken. In de afdaling ging ik niet voluit want de snelheid was toch al behoorlijk hoog en je voelde de klappen in je rug. Zelfs de nr 2 en 3 liepen nu van me weg maar een dikke top-10 plaats zat er nog steeds in en zelf was ik meer bezig met die tijd van 1.01.00 die ik wilde verbeteren. In het lange stuk vals plat richting de chicane (bus-stop) haalde ik de nr 4 in en zo kwam ik zelf als 4e over start/finish om aan de 2e ronde te beginnen. Doorkomst in 29:33. Maar nu ging volgens plan bij mij ook alle registers open en volle bak. Nr 3 haalde ik tijdens de steile klim van Eau-Rouge in en de nr 2 in het lange stuk vals plat na Eau-Rouge en zo lag ik ineens 2e. Ondanks de inspanningen droomde ik van een 2e plaats in mijn eigen GP van Francorchamps. De lange afdaling liet ik me nu als een steen naar beneden gaan maar ter hoogte van de kartbaan werd ik ingehaald door een andere loper die een tijdje achter me bleef lopen en in het vals plat richting de laatste chicane kwam hij langszij en zijn versnelling kon ik niet beantwoorden. Ik ging nog tot het uiterste in de chicane en met een lange sprint naar de finish maar kreeg het gat naar de nr.2 niet helemaal gedicht. Maar met een aanzienlijke verbetering van mijn tijd, nu 58:32 werd ik mooi 3e overall op deze 14 km. Na het in ontvangst nemen van een herinneringsmedaille hing ik letterlijk even in de touwen om op adem te komen maar dat was al snel verholpen. Met een big-smile liep ik terug naar de auto en was mijn 3e deelname aan deze GP Francorchamps als zeer geslaagd te noemen.

    07-03-2015 om 18:34 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De foto's van de 6 uur van Stein









    02-03-2015 om 07:51 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (4)
    01-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 uur van Stein 01-03-2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Na een lange en vooral gedegen voorbereiding was het vandaag "D-Day". Vandaag moest het mijn eerste ultraloop worden, mijn debuut bij de 6 uur van Stein. Van diverse kanten hoorde ik al zeggen dat ik hoog moest kunnen scoren met zo'n voorbereiding, maar ik temperde de verwachtingen. Zelf heb ik al wekenlang volgehouden dat ik mijn debuut zeer geslaagd zou noemen als ik de 50 km zou halen. En met die gedachte en toch behoorlijk gespannen ging ik vanmorgen richting Steinerbos. Het was gelukkig droog waar de hele week al voorspeld was dat er fikse buien zouden zijn, wel de wind was nadrukkelijk aanwezig met windkracht 4-5. Parkeren was zo gebeurd en dan al meteen een lange wandeling richting het Zalencentrum waar de startnummers werden uitgereikt. Daar trof ik de overige Heerdenaren die vandaag van start zouden gaan. Vanwege de 20e versie vandaag kreeg iedereen nog een tas en een speciaal voor vandaag gemaakt shirt. Daarna de wandeling terug naar de auto die ik tegenover de ingang van het Steinerbos had staan. Ik had nog ruim de tijd om me gereed te maken, warming-up was vandaag niet nodig. Daar had je 6 uur lang de tijd voor. Maar eenmaal in het Steinerbos probeerde ik me met stukjes joggen of oefeningen toch wat warm te houden met die wind. Bij de start duurde het even vanwege een hapering bij de tijdsklok maar die was snel verholpen door Han Frenken en kon de meute van start. Vanaf het begin liep het heel lekker en omdat ik her en der gepasseerd werd door andere lopers, moest ik me inhouden om niet automatisch mee te gaan in hun tempo. Mijn eigen tempo hanteren en liefst zo lang mogelijk. In het begin geen vuiltje aan de lucht en lagen de km-tijden ruim onder de 5 min/km. Zelfs het zonnetje kwam door en deed de temp. plots stijgen. De mouwstukken gingen al omhoog en al snel deed ik ook de handschoenen uit. In de 3e ronde passeerde ik zelfs Jogger Jo die me maande kalm aan te doen maar bij de drankpost na 3 rondes hield ik voor het eerst halt om bij te tanken en nam hier ook ruim de tijd voor. Jo ging me weer langs en zou ik niet meer terug zien, pas op het eind toen hij me dubbelde. Maar na deze stop en ook nog een sanitaire stop bij een boom stokte het tempo enigszins en gingen de km-tijden over de 5 min/km. Alleen op het lange stuk fietspad langs het Steinerbos (wind in de rug) kon ik nog een 4:49 lopen. Toch kon ik nog de grens van de 12 km/u vasthouden en na 2 uur kwam ik exact uit op 24 km. Maar het werd donker boven Stein en al gauw gingen de hemelsluizen open en kregen we allemaal een fikse douche. Dit in combinatie met de koude wind zorgde voor problemen bij meerdere lopers en zag ik de eerste uitvallers langs de kant staan. Zelf begon ik ook last van de kou te krijgen en trok de mouwstukken weer aan en de handschoenen aan. Langzaam maar zeker begonnen hier en daar de spieren te protesteren vanwege de kou en werd het lopen steeds moeilijker. Bij de drankpost vlak na de finish werd de wandeling alsmaar langer om ietwat te herstellen maar dat lukte niet erg. Vooral de liesstreek en de buikspieren begonnen op te spelen. Steeds meer lopers zag je stukken wandelen en klagen over de kou. De kleding was inmiddels kletsnat geworden en tijd om droge kleren aan te doen was er niet. Na km 30 was het erg harken om vooruit te komen en begon zelfs een hoofdpijn op te spelen. Het lijf begon steeds meer te protesteren maar ik weigerde nu al te stoppen terwijl ik "pas" bij km 30 was. Maar oh, wat was het moeilijk. Het werd afzien tot en met en zo diep als vandaag ben ik allang niet meer moeten gaan. De km-tijden vlogen omhoog maar dat kwam ook doordat ik tussendoor ook al stukjes begon te wandelen. Een gevoel van teleurstelling begon zich meester over me te maken en ipv de geplande (minimaal) 50 km hoopte ik het vol te houden tot een volledige marathon + 1 ronde zodat ik toch het gevoel zou hebben langer dan een marathon te hebben gelopen. Mijn laatste 2 rondjes duurden een eeuwigheid en zelfs de aanmoedigingen van bekenden langs de kant hielpen niet veel. Het had weinig zin om met km-tijden van 6:30-7:00 verder te "sjravelen". En dus kwam met een gevoel van vooral boosheid na 17 rondjes oftewel 44 km een eind aan mijn debuut bij de 6 uur van Stein. Terugwandelend naar de auto kwam ik Henk Sipers nog tegen en maakte een gebaar dat het op was. Bij de auto had ik zelfs moeite om het slot open te krijgen, had helemaal geen gevoel meer in mijn handen en eenmaal binnen heb ik de eerste 20 minuten alleen maar gezeten en wat gedronken/gegeten voordat ik weer mens genoeg was om mezelf wat op te frissen. Tussendoor een paar keer een vloek laten vallen vanwege deze "prestatie" maar het seizoen is nog lang en de regen en de wind hebben me vandaag letterlijk genekt. Volgende keer beter.

    01-03-2015 om 19:02 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jogging des Scouts - Horion - 22-02-2015
    Vandaag nog een keer alle remmen los als "generale" voor de 6 uur van Stein van a.s. zondag. Op het programma stond de 6 km van de Jogging des Scouts in het landelijke Horion-Hozemont. Al vroeg kwam ik aan bij het voetbalveld van de plaatselijke FC Horion zodat ik een fatsoenlijke parkeerplaats had. Onderweg naar de kantine kwam ik Robin Leduc tegen en werden plannen gemaakt voor deze 6 km en verder in het seizoen. Maar ja, eerst maar eens kijken hoe ik uit die 6 uur van Stein kom. Na de inschrijving kwamen we de Speelhofrunners tegen en vanwege de kou gingen Robin en ik al een gedeelte van het parcours al joggend verkennen. Echt vlak was het niet en de wind was ook voelbaar. Na deze verkenning al snel weer de auto in voor de vaste rituelen en pas vlak voor aanvang naar de start gaan. Tja, dan kom je erachter dat de handschoenen nog in Maastricht liggen terwijl de meter maar 2 graden aaangeeft brrr. Dan maar zonder. Een minuut of 5 voor de start ga ik ook maar eens die richting uit en waar vorig jaar de 6K iets eerder vertrok vanwege het feit dat de splitsing van beide afstanden al na 300 meter is, wilden ze nu beide afstanden gelijk laten starten. Pas na aandringen van Robin beslist de jury anders en tot onze verbazing laten ze nu eerst de 12 starten en daarna pas de 6. Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te weten dat dit vragen voor problemen is. De snelle lopers van de 12 zullen aan het eind gehinderd worden door de latere finishers van de 6K. En vooral omdat de laatste 300 meter over en rond het voetbalveld een echt trail-parcours is met veel modder, smalle passages en enkele haakse bochten. Maar ja, het zij zo. Nadat de lopers van de 12 weg zijn, mogen wij opstellen en ga ik voor een keer op de 1e startrij staan. Mijn doel voor vandaag is rond die 25 minuten te eindigen en hopelijk is dat voldoende voor een top 10 plaats. Vanwege de kou ga ik niet al te snel van start om een eventuele spierverrekking of zo te vermijden met dit weer. Km 1 met een licht knikje gaat in 4:04 en daarna gaat het gashandel open en wil ik nog een keer volle bak lopen. Km 2 in 4:00. Hier en daar pik ik wat lopers op die duidelijk te snel gestart waren, vooral de jongere veulens onder ons die op dat gebied nog weinig of geen ervaring hebben over het opbouwen van een race. Rond km 2-3 krijgen we een bospad vol modder en vervolgens een veldweg vol met modder en waterplassen. Goed dat ik schoenen met profiel heb aangedaan. Komen hier goed van pas. Al slingerend baan ik me een weg door al die plassen. Eenmaal terug op het asfalt neem ik even de tijd om wat op adem te komen en vervolgens stort ik me weer in de afdaling (km 3 in 4:20). Nog wat op en af met km-tijden van 4:04 en 4:02 en dan die "ellendige passage" bij het voetbalveld. Eerst een bocht van 180 graden door een smal poortje en waar een struik duidelijk in de weg staat. Echt tussen de struiken door naar een volgende bocht waar een pijp van de afrastering gevaarlijk uitsteekt. Dan nog diverse modderpassages tot bij de boog die ze ook nog midden in een plas modder/water geplaatst hebben. De laatste 300 meter had ook anders opgelost kunnen worden. Maar ja, het laatste stuk over het voetbalveld neem ik geen risico meer en al joggend kom ik over de finish in 24:06. Het doel van de 25 minuten heb ik hiermee ruim gehaald. Zonder dat trail-achtige in de laatste 300 meter had zelfs een 23-er erin gezeten maar dat is achteraf. Dik tevreden met dit resultaat. Robin komt me (ondanks een 3e plaats overall) al mopperend tegemoet. Geen drankpost te bekennen en bij navraag bleek dat de drankpost binnen in de kantine stond !! Pas na het gemopper van de eerste finishers komen ze met de drankpost naar buiten. Ik ben ondertussen terug naar de auto gegaan om droge kleren aan te doen zodat ik de finish van de 12 nog kan zien. En ja hoor, wat ik al meldde gebeurt : de toppers van de 12 worden duidelijk gehinderd in de laatste passages door de tragere lopers van de 6 en moeten ruime bochten nemen op de gladde en modderige ondergrond om langs te kunnen. Ikzelf blijf nog wat napraten met Robin en de inmiddels gefinishte Speelhofrunners maar besluit al snel een eind eraan te maken en terug naar huis te gaan. Deze laatste test voor Stein mag zeker als geslaagd genoemd worden.

    22-02-2015 om 13:34 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Alleur





    17-02-2015 om 11:30 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HM Alleur 15-02-2015
    Na de zware inspanningen van gisteren had ik vandaag eventueel als alternatief de bosloop bij Stramproy maar deze ochtend ondanks lichte klachten aan de luchtwegen (naweeën van gisteren) toch maar naar Alleur getrokken voor de halve marathon. De km's konden we goed gebruiken met het oog op "Stein" over 14 dagen. Al vroeg aanwezig en parkeren was ruimte zat. In het inschrijflokaal was Robin Leduc ook al aanwezig en met hem, na lang niet gezien te hebben, eens goed bij kunnen praten. Robin zou op de korte afstand starten. Toen we beide op het punt stonden om ons klaar te gaan maken, kwam de meute van de Speelhofrunners aangezet en wie had het hoogste woord ? Ja hoor Bakker Marc. Vandaag voor mij geen lange warming-up om die luchtwegen te sparen en dan maar behoudend van start gaan en tijdens de HM de boel goed warmlopen. Doordat alle afstanden tegelijk vertrokken (4,7 - 11 en HM) was het een flinke meute die aan de start stond en dus ging ik vrij vooraan staan zodat ik al snel in mijn eigen ritme verder kon gaan. Dit lukte na de start al vrij snel en in de eerste km ging me bakker Marc al voorbij. De "Battle of the Bakers" zou hij vandaag makkelijk gaan winnen. Maar toch had ik hem steeds in het vizier. Hij liep nooit verder dan 200 meter voor me uit. Ik merkte al snel dat ik behoudend moest blijven lopen want de koude lucht was niet echt bevorderlijk voor mijn luchtwegen en kon dus niet echt aanzetten. Dan maar op de automatische piloot en zo constant mogelijk blijven lopen. Wel hield ik mijn gps in de gaten omdat ik toch dat doel van 1:30 wilde halen. De 39-er van gisteren was door omstandigheden net mislukt maar vandaag wilde ik niet zo maar dat doel opgeven. Bij de drankpost tussen 7-8 km nam ik ruim de tijd om "te tanken" en vervolgde mijn weg. In de stukken bergaf probeerde ik steeds "op het gemak" te dalen om zo de ademhaling onder controle te houden. In de 2e ronde ging het ineens aanmerkelijk beter met de luchtwegen en kon ik weer gas geven want de grens van de 1:30 oftewel 14 km/u gemiddeld was bereikt. Op een gegeven moment gaf de gps 13,9 km/u aan en moest ik gaan versnellen voor dat doel van 1:30. Dat lukte vrij aardig. De benen deden nog goed mee ondanks die zware 10K van gisteren. Bij diezelfde drankpost nog even goed bijtanken voor de laatste 3 km en daarna de gashandel volledig open en nog een klein kwartiertje op de tanden bijten voor dat gestelde doel. Vlak bij de vlag van de laatste km schoot de adrenaline nog even fiks omhoog omdat een halve zool met zijn auto ondanks aanwijzingen van de verkeersregelaars toch tussen de lopers door reed en ik moest uitwijken om niet aangereden te worden. Die adrenaline-stoot gaf mij nog een extra boost om die laatste km een lange sprint ervan te maken en ja hoor na 1:29:49 stopte de klok. Deze doelstelling toch gehaald en zo kan ik toch spreken van een geslaagd weekend met een 40:17 op de 10K op zaterdag en amper 24 uur later een 1:29:49 op de HM van Alleur.

    15-02-2015 om 14:08 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vlak voor de finish in Hardt (Mönchengladbach)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    15-02-2015 om 13:52 geschreven door Robert Willems  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 09/05-15/05 2016
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs