Inhoud blog
  • Inleiding: De parels op het gras...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    The Story
    Niemandsland
    03-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inleiding: De parels op het gras...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik opende mijn ogen. De zonnestraal scheen door het half gesloten gordijn heen recht op mijn voorhoofd. Ik gooide mijn deken snel op de grond en sprong uit bed. De grauwe kleur van mijn bed kon ik vandaag echt niet verdragen, eigenlijk kan ik het nooit verdragen. Het duurde niet lang of ik hoorde een vertrouwd geluid. Zo gaat het elke dag opnieuw en opnieuw. Weer stipt op tijd het geklop op de deur. Een schelle stem van de dikke mevrouw die om de een of andere reden toch elke keer weer moest roepen.

    Na mij te hebben gewassen opende ik nog snel de gordijnen en keek naar het mooie grasveld dat nog mooi blonk. De watersterretjes kwamen elke dag weer op datzelfde gras. Ik weet niet of dat nu vallende sterren zijn, daar ben ik nog niet uit geraakt. De dikke mevrouw zei altijd dat het God is die telkens opnieuw zijn tranen op de aarde liet vallen. Maar wie is die God dan wel? Woont hij aan de zee?

    Het was tijd voor het ontbijt. Snel ging ik door naar de eetzaal. Hopelijk was mijn tafel nog volledig vrij, want in gezelschap had ik zeker geen zin. Toen ik aankwam in de eetzaal zaten ze er weer, allemaal in grijze of witte kleding. Kleuren waren altijd al verboden geweest volgens de dikke mevrouw, maar toch mocht ik een mooie rode trui met gele bloemen aandoen. Nooit wilde iemand mij zeggen wat daar de reden voor was.

    Oh nee, help. Er zat iemand aan mijn tafel. Ik ging voorzichtig aan de andere kant van de tafel zitten en keek naar de bloemen op mijn trui. Zou hij weggaan? Hij gaat me toch niets vragen? Vragen spookten door mijn hoofd. Ik wist niet wie of wat er aan de andere kant van de tafel zat. Plots stond hij op en kwam naar me toe. Ik keek stiekem en zag dat hij wel gekleurde kledij aan had. Ik keek nog langer en wist niet wat te doen. Verstijfd van angst wachtte ik op de eerste geluiden die door mijn hoofd zouden gaan weerklinken. Gelukkig, hij had niets gezegd.

    Het werd stilaan half negen in de ochtend. Eindelijk zou ik de parels mogen opzoeken, de zonnestralen op mijn gezicht voelen, het spel spelen dat ze dammen genoemd hebben. Toen ik buiten kwam zag ik dat de mevrouw die zich mama van mij noemt al klaar zitten achter het speelbord. Ik had de hele nacht nagedacht over de tactiek die ik zou kunnen toepassen.

    Tijdens mijn eerste zet hoorde ik plots een geluid door mijn hoofd schieten. Even schrok ik tot ik door had dat het mevrouw mama was. Ze vroeg of ik na de operatie terug zou willen komen naar de normale wereld. Ik begreep haar niet en werd zeer kwaad. Ik brulde dat ik normaal ben en niemand anders. Zij dacht dat ik de zieke persoon was, maar ik herinner mij haar wereld nog. Daar zijn alle mensen ziek, niet ik. En dat ging ik bewijzen ook. Ik liep weg van het schaken, razend was ik.

    Na twee uur in de ontspanningsruimte binnen te zitten waagde ik het erop. Terug de buitenlucht in, hopende dat mevrouw mama al verdwenen was en dat er ook niemand anders te zien was op het hele grasveld. Toen ik buitenkwam zag ik te veel mensen dan ik had gewild. Te veel zo gezegde normale mensen. Ze gooiden hun afval op de grond, ze speelden schaken op het dambord. Ze begrepen er duidelijk niets van. Een dambord is om te dammen en het afval doet alle waterparels verdwijnen!

    Op dat moment liep alles fout. De woede in mij deed mij actie ondernemen. En daarom ben ik nu terug hier beland.

    03-03-2011 om 17:20 geschreven door Repsaj  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:verhaal,literatuur,persoon,instelling,psychiatrie,psychiator,...

    Archief per week
  • 28/02-06/03 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs