Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Van Porto naar Compostela
  • Dag 99: Terug thuis!
  • Dag 98: Afscheid van de camino
  • Dag 97: Terugblik vanuit Santiago de Compostela
  • Dag 96: Van Olveiroa naar Fisterra 35 km
    Reinhilde op pelgrimstocht
    te voet van Opoeteren naar Compostela
    19-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 97: Terugblik vanuit Santiago de Compostela
    Je kan je leven dromen ...

    Of je kan je droom be-leven ...

    Ik kreeg de kans om een lang gekoesterde droom te beleven.

    Een mooier geschenk voor mijn vijftigste verjaardag kan ik me niet voorstellen.

    Ik ging mijn weg... een weg die niemand anders ging... mijn eigen camino. Ik voelde me vrij als een vogel. Ik voelde me rijk als een koning. Ik voelde me zielsgelukkig..

    Geen moment was ik bang. Geen moment had ik spijt. Geen moment dacht ik aan opgeven.

    Vol zelfvertrouwen en met een open geest begon ik in juli aan mijn tocht. Ik rekende op de goedheid van de mensen en werd niet ontgoocheld.

    Een lach en een vriendelijke groet kan deuren openen, letterlijk en figuurlijk. Ik denk aan al die lieve mensen in Frankrijk die me onthaalden als een prinses in hun huis en me lieten proeven van hun cultuur en hun levensvisie en ... Ze deelden een klein stukje van hun leven met mij. Ze openden voor mij ook een deur naar geluk...

    Positiviteit is ook zo'n sleutel waarmee je deuren kan openen. Ik ben er vast van overtuigd dat je veel meer kunt bereiken als je positief in het leven staat. En je wordt er vanzelf gelukkiger van.

    Mijn camino is ten einde. Mijn stempelboekje is net vol. (120 stempels) Ik raapte mijn schelpjes op het strand. Ik bereikte het 'einde van de wereld'... Maar mijn droom is niet echt voorbij. Ik kan nog heel lang teren op de herinneringen. Ik heb nog zoveel te vertellen. Ik kon niet alles schrijven...

    Ik ging in juli alleen op weg. Helemaal mijn eigen weg. Zo wou ik het. En toch voelde ik me nooit eenzaam of ongerust. Ik had het gevoel dat iemand toezicht op me hield, me een hand boven het hoofd hield... de spiritualiteit van de camino...Ik voelde me overdag één met de natuur. Ik proefde van de natuur in al zijn faciliteiten en ik genoot als een Pallieter. En 's avonds vond ik steeds fijn gezelschap.

    De camino verandert een mens, hoorde ik meer dan eens. Misschien is dat zo, maar ik denk dat je alleen maar in positieve zin kan veranderen.

    Ik weet niet of ik veel veranderd ben, maar ik ben er wel sterker door geworden. Degenen die mij kennen, denken misschien dat ik veranderd ben ... Ik heb gewoon voor een keer mijn ziel bloot gegeven via mijn blog. Dat was op voorhand niet echt de bedoeling en ik had ook in de verste verte niet verwacht dat zoveel mensen mijn blog zouden bezoeken. Ik praat normaal niet gemakkelijk over gevoelens, maar op mijn weg liep ik zo over van geluk dat ik het met iedereen wou delen. De reacties die ik terugkreeg, waren als vitaminen voor mij. Daarom nog eens een welgemeend 'dank je wel!' en :-D

    Ik wil eindigen met een gedicht. Mijn lieve collega, Els, vond dit en stuurde het mij door. Heel passend, heel mooi!


    Er is een weg

    die niemand gaat

    als jij hem niet gaat.



    Wegen ontstaan

    wanneer wij ze gaan.



    Zoveel dichtgegroeide,

    wachtende wegen

    van niet geleefd leven.



    Er is een weg

    die iemand gaat

    wanneer jij hem niet gaat.



    Jouw weg is er,

    een weg die ontstaat

    wanneer jij hem gaat.



                  Werner Sprenger




    :-D :-D :-D :-D :-D  :-D 




    Verzonden met mijn Windows Phone





















    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    20-10-2012
    Proficiat
    Proficiat Reinilde!

    We hebben met bewondering en verwondering je hele reis gevolgd.
    Jouw belevenissen en indrukken tijdens je tocht hebben ons (en vele anderen) diep geraakt.
    Je moet het allemaal maar doen en dat helemaal alleen.
    We genoten van je verslagen en bijhorende prachtige foto's.
    Je hebt je doel bereikt, geniet nog lang van al die mooie herinneringen.

    Nog een fijne thuiskomst,
    Jaak en Ina

    20-10-2012 om 18:43 geschreven door Jaak Bergmans


    Proficiat!
    Dag juf Reinhilde

    Van harte proficiat! Wat een prestatie! Bedankt voor de mooie verhalen, je schrijft enorm goed, t is zo leuk om te lezen. Jammer dat het hier eindigt. Jij hebt jouw weg duidelijk gevonden en eveneens ben je duizend ervaringen rijker. Ik ben diep onder de indruk! Ik wens je een fijne thuiskomst en mag je nog vaak die mooie herinneringen herbeleven.
    lieve groeten
    anneke en Co.

    20-10-2012 om 16:45 geschreven door Anneke





    Foto

    Foto

    Gastenboek
  • Education is compulsory for the students till 16 or 18.
  • OUNCES VS QUART
  • CUPS MEASUREMENT
  • Grams in a teaspoon
  • Buy google ratings for your business

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 25/03-31/03 2024
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 12/03-18/03 2012


    Over mijzelf
    Ik ben Reinhilde Clijsters
    Ik ben een vrouw en woon in Opoeteren (België) en mijn beroep is onderwijzeres.
    Ik ben geboren op 22/03/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Wandelen.
    Ik ben al 28 jaar gehuwd met Marcel en heb twee geweldige kinderen: Tim (26) en Lize( 24)

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs