De wedstrijd Roeselare-Tubeke voor spelertjes tot negen jaar eindigde gisteren op 8-15. Maar niet de uitslag van de match was onderwerp van gesprek, wel de heftige commentaren aan de zijlijn. Scheidsrechter Marc Vandevelde (47) was het drie minuten voor affluiten beu. Hij trok zijn scheidsrechterstruitje uit en gooide het samen met zijn fluitje richting een Tubeekse ouder. Vandevelde verdween in de kleedkamer, een afgevaardigde nam de laatste minuten van de wedstrijd als arbiter voor zijn rekening.

‘Ik kreeg de hele wedstrijd verwijten naar mijn hoofd. Het was nochtans een faire match. Het begon met blinde mol, maar toen een ouder mij crapuul noemde, werd het me te veel’, aldus Vandevelde, die al acht jaar wekelijks scheidsrechter is bij jeugdwedstrijden. Hij heeft geen spijt van zijn reactie en zette het incident ook in zijn verslag voor de Voetbalbond. ‘Ik ben vrijwillig scheidsrechter. Ik heb geen zin om de hele tijd uitgescholden te worden.’

(bron: HLN/Nieuwsblad)
R.E.S.P.E.C.T