Raoul en Marc fietsen naar Santiago
en Rudi rijdt met de bezemwagen
Inhoud blog
  • Dag 19 : Raoul en Marc geven na lang twijfelen op........ Dinsdag 2 juni 2009
  • Route
  • Dag 18 : Miradoux - Pouylebon - Maandag 1 juni 2009
  • Dag 17 : Cahors - Miradoux - Zondag 31 mei 2009
  • Dag 16 : Cahors Zaterdag 30 mei 2009
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    27-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 13 : Le Grand Bourg - Bertranges - woensdag 27 mei 2009

    Opstaan ; 6;15 u
    Vertrek : 8 u
    Aankomst : 17: 15 u
    Aantal kms : 113   gem 16,5

    Toen ze vanmorgen opstonden lag er een laag ijs op hun fietsen, en ook de ruit van Rudi's auto was aangevroren.  Het was dus héél koud en nat.  De tent, daar lag nu uiteraard ook ijs op, maar die is ook altijd nat van de dauw, en vanbinnen wordt ook alles nat.Als ze dan buiten stappen is ook het gras nat en krijgen ze natte en koude voeten. Het eerste wat Raoul zei was dat het hem al flink begint tegen te steken in die tent, en dat hij nooit meer in een tent kruipt.

    Het zijn ook de laatste dagen al kleine campings geweest, geen kat te zien, en dus ook weinig comfort.  Gisteravond hebben ze dan uiteindelijk lekker gegeten,maar naar t schijnt heeft Rudi héél lang moeten aandringen opdat ze te eten zouden krijgen.  De vrouw (het waren Hollanders, was heel vriendelijk en praatte honderduit, maar de man was nors.  De vrouw vertelde dus ook dat ze zo weinig volk krijgen, dat ze zich nog weinig van de camping aantrekken.  Ja, niet moeilijk als ge dat allemaal hoort.  Het eten was wel lekker : soep, een haantje (geen kip dus vandaag maar een haantje?  was da nu voor een verschil?), en als nagerecht crème glace, dus voor de prijs van 18,5 Euro.

    De tocht vandaag was héél zwaar, zoals in de Ardennen, de Marc was a h puffen zegt Raoul, maar ja, ik krijg alleen maar het nieuws uit zijn mond hee, wie weet wat de Marc allemaal te vertellen heeft. Het was koud, maar wel mooi weer.  Onderweg mooie dorpskernen , enkele kerken en een oude pelgrimsbrug en een stuwmeer gezien.  Het landschap was prachtig, temeer daar de zon scheen.

    Vanavond koken ze zelf, en eten soep, lamsbout (in de wok klaargemaakt, waar ze zéér tevreden over zijn), en kaas na.

    Voor morgen heb ik naar de voorziene camping gebeld, omdat er in de commentaar staat dat er  6 campingplaatsen zijn, en ze vreesden dat het weer iets kleins en ongezellig zal worden.  Het was een héél vriendelijke mevrouw  a d telefoon, en ze gaat eens zien of ze ergens binnen kunnen slapen.  Ze verhuurt mobilhomes, en chalets, maar ja, ze zegt ook als dat maar voor 1 of 2 nachten is, wordt dat te duur, want ze moet dan lakens opleggen en den boel achteraf kuisen en zo.  Maar ze ging zien als ze ter plaatse zijn wat ze kon doen.  Ze hebben tenslotte hun eigen matrassen en zo bij.  Ze ging ook proberen om hen iets klaar te maken van de boerderij, ze sprak van een koude maaltijd, maar er is ook een klein restaurantje vlakbij zei ze, lekker en niet duur, dus ze ging alles bekijken als ze aankomen. Ja, een koude maaltijd zie ik ook niet zo zitten denk ik, als ze gans de dag gereden hebben, maar ik denk wel dat het lekker zal zijn.

    Camping Syndicat Intercommunal
    Bertranges

    Dag 1 : 144 km (ipv 130) + Dag 2 : 117 km (ipv 96) + Dag 3 : 80,5 km (ipv 116,5)  + Dag 4 : 53 km + Dag 5 106 km (ipv 100) +Dag 6 : 110 km (ipv 90,5) + Dag 7 : 95 km  + Dag 8 : 106 km (ipv 99 wegens bezoek aan Auxerre) + Dag 9 : 90 km (ipv 83,5) + Dag 10 : 118 km (ipv 108,5) + Dag 11 : 94 km (ipv 81,5 - my god!!!!!)  + Dag 12 110 km (ipv 92) + Dag 13 : 113 km (ipv 97) = TOTAAL 1336,5 km

    Patrick is mij al aan t afjagen, waar mijn verslag blijft, en nu probeerde ik zo rap te typen, dat ik altijd maar fouten typte, en het nog langer duurde........gisteravond kon ik niet op internet, en heb ik gans de avond zitten zoeken wat er scheelde, dus het verslag van gisteren heb ik vanmorgen getypt, en zo mijn les body balance gemist.....





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    27-05-2009
    I am back .......
    Beste bedevaarders,

    'k ben terug he. Vanaf nu start terug mijn schrijf/leesuurke...Heb er wel lang op moeten wachten Teresa had precies nie veel goesting ??????'k denk da ze moe begint te worden ze zal ook eens een dagske moeten rusten . Heb haar wa moeten motiveren maar ze krijgt precies wa zenuwen van mij want er staan veel fouten in  ! ! !
    Marc en Raoel ik peins dat jullie de smaak te pakken hebben, jullie houden niet meer op zekers ..effin nu al een puike prestatie .
    Hebben jullie hier al eens bij stilgestaan ... nog wa getalletjes....
    Al 1336 km gefietst tegen 18,3 km gemid das 73 uur op de fiets zitten wetende dat jullie bij deze snelheid ongeveer 300kcal per uur verbruiken.Das in het totaal 21900 kcal dat jullie verbruikt hebben , dat zijn 73 hamburgers !! Dus mannen da wordt wokken a volonte he.
    Bedevaarders laat het jullie smaken en tot morgen .Aja jullie hebben de groeten van Eddy, Nicole , en mijn pa de Willy........das zijn nu echte berggeiten .
    Aja en als jullie kontakt hebben met Teresa zeg haar dan dat ze wa vroegen met haar blog moet beginnen want deze keer was ze serieus laat ....TOT MORGEN....en geef er morgen terug een flinke lap op he.
    Nog 1 dingske  nog 1394 km mannekes ...



    27-05-2009, 21:07 geschreven door Patrick Verhulst
    Archief per week
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs