Luisteren naar de radio is dankzij de iPod ontzettend old-school, maar old-school is weer in. Dat blijkt uit recent Amerikaans onderzoek. In de afgelopen jaren leek radio minder populair te worden door de mp3-speler. Tieners luisterden in 2007 gemiddeld drie uur minder naar de radio dan in 1998. En jong volwassenen (18-24) raakten het toestel al helemaal niet meer aan. Maar, die tijd is nu voor bij. Radio is namelijk bezig met een comeback, meldt Paragon Media Strategies.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Uit online onderzoek blijkt dat 54 procent van de 14 tot 24-jarigen weer meer naar de radio is gaan luisteren, ondanks dat ze nog steeds net zoveel muziek (ongeveer 400 nummers) op hun mp3-speler hebben staan als vorig jaar. 'Radiostations weten zich beter te binden met die mensen', volgens een van de onderzoekers. 'En de muziek is waarschijnlijk ook interessanter.'
Wie weet zorgt de mobiele site van Nederland.fm hier ook wel voor een revival van de radio. De site maakt het eenvoudig om op je iPhone naar Nederlandse radiostations te luisteren, in prima kwaliteit.
|