RADIONIEUWS
Inhoud blog
  • Nieuwe Vlaamse luistercijfers (B)
  • Start veiling frequenties (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (B)
  • 'De Ochtend' van Radio 1 komt op tv (B)
    Zoeken in blog

    11-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reactie VRT & Nostalgie op luistercijfers (B)
    Radio 2 verliest voor het eerst sinds lang marktaandeel, maar vergroot zijn voorsprong als marktleider, zo reageert Els Van De Sijpe, manager radio bij de VRT, op de CIM-cijfers. Ze wijst er in een mededeling op dat het bereik van de familiezender stabiel blijft ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en voegt eraan toe dat Radio 2 met 28,8 procent "een unicum in Europa" blijft.

    De cijfers duiden op winst voor Radio 1, dat met zijn consequente keuze voor een open actualiteitsnet 100.000 extra luisteraars aantrekt. Studio Brussel groeit, "een mooi resultaat" wetende dat de massale interesse voor Music For Life niet in de resultaten is opgenomen. Klara blijft stabiel met een dagelijks bereik van 177.000 trouwe luisteraars, zo becommentarieert Van De Sijpe de cijfers verder.

    MNM zakt volgens het CIM-onderzoek onder de 10 procent marktaandeel. De metamorfose van Radio Donna naar MNM werpt dus nog steeds geen vruchten af. Volgens de CIM-luistercijfers haalde de nieuwe radiozender  een marktaandeel van 9,8 procent, tegenover 11,5 pct bij de vorige meting. Radio Donna haalde eind 2008 nog 12,5 procent.
    De dalende trend doet zich ook bij de commerciƫle hitradio's voor, merkt de manager op. "We blijven geloven in een vlotte radio met een meerwaarde voor een jong publiek. We hebben daarom, samen met de ploeg en de nieuwe netleiding, de voorbije maand MNM al op alle fronten versterkt en zullen dat ook de komende weken blijven doen."

    Nostalgie stijgt met 74 procent, zo reageert deze radiozender op de sprong van zijn marktaandeel van 2,7 procent naar 4,6 procent in de CIM-metingen over het najaar van 2009. Nostalgie is "de enige Vlaamse zender die een structurele en significante groei aantoont".
    De stijging is het resultaat van een grote instroom van nieuwe luisteraars, zo luidt het in een mededeling. Per dag luistert meer dan 5 procent van de Vlamingen ouder dan 12 jaar naar Nostalgie. "Met dagelijks meer dan 288.000 luisteraars, die meer dan 3 uur en 10 minuten luisteren, is het duidelijk dat de Vlaming het aanbod weet te appreciƫren."
    Nostalgie werd op 20 maart 2008 gelanceerd en brengt volgens algemeen directeur Dirk Guldemont "de beste classics" uit de popmuziek van de jaren 70, 80 en 90. De zender zal binnenkort ook in heel Limburg te beluisteren zijn. Met extra zenders in onder andere Hasselt, Genk, Sint-Truiden en Tongeren zal Nostalgie zijn landelijke dekking volledig rond hebben.




    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!
    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!
    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs