RADIONIEUWS
Inhoud blog
  • Nieuwe Vlaamse luistercijfers (B)
  • Start veiling frequenties (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (B)
  • 'De Ochtend' van Radio 1 komt op tv (B)
    Zoeken in blog

    03-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRT & VMMa boeken minder inkomsten uit radioreclame (B)

    Vorig jaar haalde de openbare omroep liefst elf procent minder inkomsten uit radioreclame dan in 2008. Dat bevestigde de VRT gisteren. Ook in 2008 waren de inkomsten uit radioreclame al met 5,2 procent gedaald.

    Die forse daling heeft ook gevolgen voor de Vlaams regering. In de beheersovereenkomst staat immers dat de regering het verschil moet bijpassen wanneer de openbare omroep het vooropgestelde bedrag van 41 miljoen euro inkomsten uit radioreclame niet haalt. Vorig jaar moest de regering 4,6 miljoen euro ophoesten, toen het hoogste bedrag dat de regering ooit had moeten bijleggen. Dit jaar zal dat bedrag nog hoger liggen, en dat in een periode waarin de middelen erg schaars zijn.

    Allicht zal de discussie over de zogenaamde ‘knipperlichtprocedure' opnieuw in alle hevigheid losbarsten. De kans lijkt groot dat die procedure uit de volgende beheersovereenkomst geschrapt zal worden, of tenminste toch bijgesteld zal worden.

    De grote schuldige voor het moeilijke radioreclamejaar is volgens VRT-woordvoerster Diane Waumans de economische crisis. Dat de fel gecontesteerde commerciële zender MNM vorig jaar marktaandeel verloor, speelt volgens Waumans minder mee: ‘Dat heeft niet zo'n grote hap uit de inkomsten genomen.'

    Ook bij de radiozenders van de Vlaamse Mediamaatschappij (VMMa) voelden ze de economische crisis.

    Ann De Bisschop, commercieel directeur van de Qgroup (Q-Music, JoeFM): ‘Wij geven geen exacte cijfers, maar we gaan in ongeveer dezelfde mate achteruit als de openbare omroep. Al hebben we wel een groter deel uit de radioreclamekoek gehaald dan vorig jaar.' ‘Televisie is als enige medium overeind gebleven op de advertentiemarkt in 2009. Radio had het moeilijk, maar ook bioscopen, bijvoorbeeld', aldus VMMa-woordvoerster Sara Vercauteren.

    Toch schijnt er licht aan het einde van de tunnel: ‘Het vierde kwartaal deed de radio het weer iets beter dan de drie voorgaande kwartalen, al blijft radio het minder goed doen dan televisie.' December 2009 was volgens Ann De Bisschop een ‘schitterende maand' op het vlak van radioreclame.
    (bron: standaard.be)





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!
    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!
    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs