RADIONIEUWS
Inhoud blog
  • Nieuwe Vlaamse luistercijfers (B)
  • Start veiling frequenties (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (B)
  • 'De Ochtend' van Radio 1 komt op tv (B)
    Zoeken in blog

    15-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gevecht om de luisteraar (B)

    Het Nieuwsblad: radiostations Q-Music en MNM bekampen mekaar met spektakelacties.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

     

    Q-Music stuurt Ornelis & Rogiers de lucht in, Peter Van de Veire trekt voor MNM een week naar buiten. Ze vechten een bitse strijd: wie wordt de grootste radiozender bij de jongere luisteraars?

    Wie heeft het leukste radiostation? Met die prijs valt geen eer te behalen. Wie heeft de meeste luisteraars? Dát is belangrijk. Want luisteraars betekenen reclame-inkomsten. Zeker als het gaat om de hoogst interessante groep tussen 18 en 44jaar; de vijver waaraan Q-Music en MNM allebei vissen.

    Vorige week kwamen de belangrijke CIM-luistercijfers, op basis waarvan adverteerders hun campagnes toewijzen aan radiostations. Die halfjaarlijkse cijfers waren goed voor Q-Music. Met 975.000 luisteraars is het na Radio2 de grootste radiozender van Vlaanderen. Q bereikt in de groep tussen 18 en 44jaar 28,5 procent van de luisteraars; goed voor het marktleiderschap in die categorie. Allemaal redenen om te juichen.

    Ware het niet dat de VRT een paar dagen eerder vlug met een eigen onderzoek naar buiten was gekomen. Daaruit bleek dat MNM, de op 5januari gelanceerde vervanger voor Donna, liefst 1,3miljoen luisteraars trekt, louter en alleen in de groep tussen 18 en 44 - een aandeel van liefst 47,3 procent in die categorie. MNM geeft Q dus flinke klappen.

    Het was een truc waar men bij Q-Music absoluut niet mee kon lachen. 'Het is duidelijk dat dit niet in de haak is', reageert programmadirecteur Erwin Deckers. 'Maar het is niet onze bedoeling om daar een publieke discussie over op te starten. Wij zullen dit als grote mensen onder elkaar oplossen.'

    Bij de VRT zijn ze zich van geen kwaad bewust. 'Cijfervervalsing is dit niet', zegt Thierry Van Zeebroeck, baas van de VAR, de reclameregie van de VRT. 'Dit is zonder arrogantie gedaan. Voor mij valt het eerder onder bekwaam management. We wisten dat die CIM-cijfers er aan kwamen, we wisten dat die gingen over de tweede helft van vorig jaar, toen er van MNM nog geen sprake was. Wat moesten we doen? Een half jaar wachten op de volgende cijfers? Ik zou een slechte patron geweest zijn als ik dat had gedaan. Het was niet de bedoeling om een polemiek op te starten, eerder om compleet te zijn.'





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Startpagina !

    Klik hier
    om dit blog als uw startpagina in te stellen!
    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!
    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs