RADIONIEUWS
Inhoud blog
  • Nieuwe Vlaamse luistercijfers (B)
  • Start veiling frequenties (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (NL)
  • Nieuwe luistercijfers (B)
  • 'De Ochtend' van Radio 1 komt op tv (B)
    Zoeken in blog

    29-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cool Fm (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de Cool Fm site is het lijstje met frequenties aangepast. Dit blijft er over:

     

    Antwerpen 105.4

    Bree 105.9

    Genk 88.0

    Hoeilaart 105.8

    Lier 107.5

    Mechelen 105.9

    Oostende 106.3

    Sint-Niklaas 105.5
    (Kruibeke 107.2 wordt niet vermeld)



    29-02-2008, 01:06 geschreven door radionieuws
    28-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie mikt op 15 tot 17% marktaandeel (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nostalgie verwacht in Vlaanderen "op termijn" een marktaandeel van 15% tot 17%. Dat kondigde algemeen directeur Dirk Guldemont aan in het Praatcafé van VEPEC op woensdag 27 februari.
    Dirk Guldemont baseert zich voor zijn verwachtingen op de prestaties van vergelijkbare formules in Wallonië, Frankrijk en Nederland. In Wallonië haalt de Franstalige zusterzender Nostalgie samen met Classic 21 een aandeel van 17% in de markt. In Nederland is Skyradio in zijn eentje zelfs goed voor meer dan 30% marktaandeel.
    Dirk Guldemont maakt zich sterk dat Nostalgie in Vlaanderen een unieke formule vertegenwoordigt die een gat in de markt kan dichten. "Vlaanderen is geen 'mature' radiomarkt." Maar hij beseft ook dat een radio starten moeilijk blijft. "Radio maken blijft een complexe aangelegenheid omdat die zich voortdurend ontwikkelt."
    (bron: pub.be)

    Radionieuws zegt: het marktaandeel van Skyradio was in de afgelopen meetperiode 10,3%. In de doelgroep 'vrouwen 35-49 jaar' was het 16,5%. Waar de 30% vandaan komt in het artikel is een raadsel.



    28-02-2008, 19:11 geschreven door radionieuws
    27-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enjoy the 80's (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Van 15 tot 21 maart brengt 4Fm 'de 800 van 80'. De lijst kan jezelf samenstellen via een aardige site. (klik op het logo)

    Strategische zet? Het uitzenden van deze hitparade valt samen met de start van Radio Nostalgie, waar inderdaad veel 80's te horen zullen zijn.

    27-02-2008, 23:20 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Q-music geeft weer 31 auto's weg (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Q-music geeft in maart weer elke dag een wagen weg. Alle info HIER.

    27-02-2008, 20:11 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FM Brussel betwist luistercijfers (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Volgens de luistercijfers die het Centrum Informatie over de Media bekend maakte, scheert de Brusselse stadsradio FM Brussel geen hoge toppen. "Die cijfers zijn voor ons te onbetrouwbaar", reageert algemeen directeur en hoofdredacteur Jeroen Roppe. Om de naambekendheid van de zender op te krikken stelt Vlaams minister Bert Anciaux 150.000 euro beschikbaar.
    Volgens de cijfers van het CIM is FM Brussel met een gemiddeld dagbereik van 3.200 luisteraars goed voor een marktaandeel van 0,06 procent. Maar volgens Roppe is de steekproef te groot en worden Brusselse Vlamingen amper gevraagd voor enquêtes, een middel waarop het CIM zich baseert voor het luistercijfers. "Daarom hebben we in 2007 zelf een groot luisteronderzoek laten uitvoeren", aldus Roppe. "Uiteraard behaalden we een groter publiek."
    In opdracht van Vlaams minister Bert Anciaux liet de stadsradio door het Gentse bureau InSites een marktonderzoek uitvoeren onder Nederlandstalige Brusselaars en inwoners uit de randgemeenten. Daaruit blijkt dat de stadsradio een bereik heeft van 14 procent bij de actieve Vlamingen in de hoofdstad. In de randgemeenten is dat 5 procent.
    De woordvoerster van minister Anciaux bevestigt de doorlichting. "FM Brussel heeft zeker zijn belang te spelen, maar de stadsradio staat voor enkele uitdagingen zoals de naamsbekendheid van de zender", luidt het. Daarom maakt Anciaux 150.000 euro beschikbaar voor een grote publiekscampagne die in april van start moet gaan. Na de doorlichting heeft FM Brussel in september al de programmatie aangepast, voegde de woordvoerster nog toe.


    27-02-2008, 20:08 geschreven door radionieuws
    26-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe luistercijfers (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




    CIM golf 15
    (marktaandeel):

    01. Radio 2 - 29,33% (31,80%)
    02. Q-music - 17,65% (17,61%)
    03. Donna - 12,23% (13,26%)
    04. Studio Brussel - 8,18% (8,47%) 
    05. Radio 1 - 8,84% (7,86%) 
    06. 4fm - 6,04% (5,14%)
    07. Klara - 2,30% (2,06%)

    Netwerken:
    (dagbereik - meer dan 10.000 luisteraars)

    01. TOPradio - 68.650 (89.260)
    02. Radio Contact - 62.130 (59.360)
    03. Be One - 55.930 (42.250)
    04. VBRO - 26.020 (13.030)
    05. Cool Fm - 17.260 (17.050)
    06. RGR Fm - 13.690
    (19.880)

    Provinciale radio's:
    (dagbereik)

    01. Antwerpen 1 - 57.470 (64.030)
    02. Radio Mango - 20.810 (27.360)
    03. Go Fm - 12.440 (7.260)
    04. Contact Vlaams-Brabant - 12.080 (11.320)
    05. Hit Fm Limburg - 2.480
    (2.390)

    Overige zenders:
    (dagbereik - meer dan 5.000 luisteraars - golf 14+15)

    Radio Minerva - 54.750
    Radio Nostalgie NL - 8.230
    Radio Ham - 7.840
    FM Goud - 7.240
    RGR 2 - 6.860
    City Music - 6.520
    Radio Plus - 5.060


    26-02-2008, 14:10 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luistercijfers Wallonië (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Cim golf 15 (marktaandeel):




    01. Bel RTL - 20,75 % (19,58%)
    02. Radio Contact - 14,58% (13,61%)
    03. Viva Cité - 11,80% (11,48%)
    04. Nostalgie - 10,04% (9,94%)
    05. La Première - 6,26% (6,34%)
    06. NRJ - 5,53% (5,90%)
    07. Classic 21 - 4,66% (5,56%)
    08. Fun Radio - 3,30% (2,77%)
    09. Contact Plus - 3,08% (2,24%)
    10. Mint - 2,69% (2,69%)
    11. Pure Fm - 2,33% (2,81%)
    12. Musiq 3 - 2,26% (2,39%)
    13. Sud Radio - 1,08% (0,68%)


    26-02-2008, 13:58 geschreven door radionieuws
    24-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jos Van Heerden naar KXradio (NL)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanaf aanstaande woensdag is Jos Van Heerden (ex-Radio 10 Gold) te horen op KXradio tussen 19-21u met het programma 'KX on 45'. KXradio is te ontvangen via internet en de digitale kabel.

    24-02-2008, 19:23 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antennemasten (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Benieuwd naar de antennes van Brusselse & Waalse stations: klik HIER en bekijk de masten.

    24-02-2008, 19:03 geschreven door radionieuws
    22-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donna tram (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Te zien in Antwerpen & Gent. Klik op de foto.

    22-02-2008, 23:42 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dj Tiësto op TOPradio (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TOPradio presenteert vandaag een nieuwe DJ: Tiësto. De grootste dj van de wereld is vanaf 22 februari iedere vrijdagavond tussen 22 en 24u te horen op het station.

    TOPradio volgt hiermee Radio 538 alwaar de show reeds enkele maanden loopt met groot succes.

    TOPradio programmadirectuer Youri Beaumont: "We zijn heel blij met de komst van Tiësto. Uiteindelijk zit hij hier ook helemaal op zijn plaats want geen enkele andere zender in dit land ademt de Tiësto-sfeer uit zoals Topradio dat doet".

    TIËSTO: "Tiësto's Club Life is voor mij de manier om wekelijks voor een wereldwijd publiek te kunnen draaien. Het is voor mij een uitlaatklep om te experimenteren met alle verschillende stijlen welke dance muziek te bieden heeft".

    Het radioprogramma van Tiësto op TOPradio duurt twee uur. Het eerste uur is een mix met toegankelijke platen, het tweede uur laat Tiësto zich van een andere kant horen en brengt hij in de genres van minimal tot house naast de allernieuwste tracks ook exclusieve mash ups en remixes. Elke week krijgt een beginnende dj van hem de kans zichzelf te bewijzen in de dj-booth.

    TIËSTO'S CLUB LIFE vanaf 22 februari 2008 van 22 tot 24u op TOPradio.



    22-02-2008, 10:33 geschreven door radionieuws
    21-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100% NL start themakanalen (NL)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De commerciële radiozender 100 % NL heeft drie themaradiozenders geintroduceerd. De kanalen zijn momenteel alleen te beluisteren via het internet maar het zou de bedoeling zijn om deze zenders ook via de satelliet te gaan distribueren. De themazenders die zijn gestart zijn 100%NL Nationaal, 100%NL Urban en 100%NL Gold. Meer informatie via www.100p.nl.

    21-02-2008, 19:31 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amerika's populairste radio formats (USA)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Najaar 2007





    01. News/talk: 17,9%
    02. AC: 15,2%
    03. CHR/Top 40: 10,8%
    04. Country: 9,0%
    05. Rock: 7,5%
    06. Oldies: 5,8%


    21-02-2008, 10:07 geschreven door radionieuws
    20-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cool Fm => Club Fm (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals eerder reeds gemeld stoppen de Christophe Moens stations met het uitzenden van het Cool Fm product. De zenders worden omgevormd naar Club Fm.
    Ook de site
    www.radiocoolfm.be linkt al door naar www.radioclubfm.be
    Wat nu met Cool Fm?



    20-02-2008, 14:07 geschreven door radionieuws
    19-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeroen van Inkel verhuist naar de middag (NL)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "Je Dag Is Goed", het programma dat Jeroen van Inkel elke werkdag 's morgens tussen 06.00 en 09.00 uur bij Q-music presenteert, staat vanaf 10 maart 2008 niet meer in de programmering. Zoals eind 2007 al bekend gemaakt werd gaat Ruud de Wild naar Q-music en daar zal hij samen met Jeroen Kijk in de Vegte de ochtendshow gaan doen. Van Inkel mag wel blijven bij Q-music, maar hij zal het moeten doen met een plek in de middag.

    Jeroen van Inkel krijgt in de middag twee uurtjes zendtijd: van 16.00 tot 18.00 uur. De volledige nieuwe programmering op werkdagen ziet er als volgt uit:



    06.00-09.00 ruuddewild.nl (Ruud de Wild en Jeroen Kijk in de Vegte)

    09.00-10.00 Het Foute Uur (Gijs Staverman)

    10.00-12.00 Gijs Staverman

    12.00-13.00 Hitlijn (Wouter van der Goes)

    13.00-16.00 Wim van Helden

    16.00-18.00 Jeroen van Inkel

    18.00-20.00 Menno Barreveld

    20.00-22.00 Martijn Kolkman

    22.00-00.00 Jasper de Vries



    19-02-2008, 19:04 geschreven door radionieuws
    18-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TMF lanceert uniek online radioconcept: TMFradio (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Jongerenzender TMF lanceert vandaag TMFradio, een gloednieuw en uniek online radioconcept waarbij je als luisteraar helemaal zelf bepaalt wat je graag wil horen. Het nieuwe online radioplatform bevat meer dan 100.000 songs onderverdeeld in verschillende muziekstijlen. Aristo Music, een spin-off van de KU Leuven, tekende voor de technologie. ONE Agency zorgde voor de creatie van de webapplicatie.
    Met TMFradio kiezen luisteraars zelf wat ze graag willen horen. Na een selectie uit één van de zes vooraf bepaalde muziekgenres m.n. urban, hits, party, rock, alternative en Belgisch, kan de luisteraar zijn keuze nog verder gaan verfijnen met o.a. jaartal, of de muziek eerder van gevoelige of dynamische aard moet zijn of vb. hoe dansbaar de plaat moet klinken. Dat maatwerk, in combinatie met de meer dan 100.000 songs in de database, maken van TMFradio een uniek online radioconcept. 
    “In tegenstelling tot bestaande online radioplatformen, bieden wij met TMFradio onze luisteraars de mogelijkheid om hun muziekkeuze helemaal af te stemmen op hun eigen voorkeur en zelfs aan te passen aan de gemoedstoestand van het moment. Je maakt dus al het ware je eigen radio die je vervolgens via het internet kan gaan delen met vrienden”, aldus Kristoff Coolen van TMF.  
    TMFradio maakt gebruik van het door Aristo Music ontwikkelde technologische muziekplatform. Samen met de departementen Toegepaste Wetenschappen en Experimentele Psychologie van de KU Leuven onderbouwt Aristo Music op een wetenschappelijke manier het aanbieden van contextgerichte muziek op basis van subjectieve informatie. De samenwerking tussen muziekexperts en softwarespecialisten, gestaafd met de nodige wetenschappelijke argumenten, zorgt dus voor een totaal nieuwe muziekbeleving waarbij de persoonlijke voorkeur van het individu centraal staat.
    Klik op het logo voor TMFradio.


    18-02-2008, 17:30 geschreven door radionieuws
    15-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luister naar Sky Radio LoveSongs (NL)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Heb je na Valentijn de smaak van lovesongs definitief te pakken gekregen? Luister dan nu via internet naar 'Sky Radio LoveSongs'. Elke dag is het Valentijnsdag met de beste lovesongs aller tijden!
    Klik HIER.


    15-02-2008, 11:07 geschreven door radionieuws
    14-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jan 'Candlelight' van Veen lanceert datingsite (NL)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eigenlijk is hij in 1967 met dating begonnen in Nederland, dat zei oud-radio-dj Jan van Veen donderdagavond in het tv-programma 'De Wereld Draait Door'. De man met de donkerbruine stem is bij de meeste mensen bekend als de stem van het gedichten-programma 'Candlelight'. Nadat deze show in 2003 van Sky Radio verdween, ging Van Veen verder op internet. Vandaag op Valentijnsdag lanceerde hij ook nog een datingsite.

    Onder de paraplu van zijn gedichten- en softpopmuziekzender bouwt Jan van Veen het merk Candlelight verder uit. Op de dag van de liefde lanceerde de oud-dj (begonnen op het schip van Veronica) de datingsite Candlelightdating.nl. Volgens Van Veen past de site goed bij zijn online radiozender, omdat het in elkaars verlengde ligt. In DWDD vertelde hij dat het gedichtenprogramma 'Candlelight' eigenlijk het eerste datingprogramma in Nederland was, immers ene "A." uit die en die plaats wilde een gedicht voor laten lezen aan zijn/haar (geheime) liefde met die en die naam. Ja... daar zit wat in.

    Jan van Veen bouwt zijn kaarslichtimperium nóg verder uit, want op 18 maart 2008 verschijnt het eerste nummer van het 'Candlelight Magazine'. Het maandblad zal voor een deel bestaan uit de contactadvertenties van de site, maar dan in print. Daarnaast worden er binnenkort ook feesten voor singles georganiseerd, uiteraard ook weer onder de naam 'Candlelight'.

    Laatst was Jan van Veen al te zien in een tv-commercial van de Media Markt en las hij op Valentijnsdag gedichten voor bij radiozender 100%NL. Wie dacht dat de man met de karakteristieke lage stem al achter de geraniums was verdwenen, die heeft het mis. Sterker nog, Van Veen is nog volop bezig zo twee jaar voor het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. (bron: radioactive.blog.nl)



    14-02-2008, 23:49 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nostalgie (B)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Q is good for you, enjoy the music, feel it love it ... en voor het nieuwe Nostalgie in Vlaanderen wordt het 'What a Feeling'.
    De jingles komen van VHU Europe.


    14-02-2008, 11:06 geschreven door radionieuws
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe luistercijfers (NL)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen (periode dec. 07 + jan. 08)


    01. Radio 2 - 12.1% (10.7%)
    02. Radio 538 - 10.6% (10.8%)
    03. Sky Radio - 10.3% (10.2%)
    04. 3FM - 7.9% (8.3%)
    05. Q-music - 7.1% (7.3%)
    06. Radio 1 - 6.7% (6.6%)
    07. Radio Veronica - 5.8% (5.6%)
    08. Radio 10 Gold - 3.2% (3.4%)
    09. Arrow Classic Rock - 2.3% (2.6%)
    09. Radio 5 - 2.3% (2.3%)
    09. Classic FM - 2.3% (2.1%)
    12. Slam FM - 1.9% (1.9%)
    13. Radio 4 - 1.8% (1.9%)
    14. 100%NL - 1.2% (1.3%)
    15. Arrow Jazz FM - 0.6% (0.7%)
    15. BNR nieuwsradio - 0.6% (0.6%)
    17. Caz - 0.5% (0.5%)
    18. TMF radio - 0.4% (0.2%)
    19. Kink FM - 0.3% (0.3%)
    20. Radio 6 - 0.2% (0.2%)

    ORN  - 13.0% (13.3%)
    CRN/E power - 3.0% (3.2%)
    Overige zenders - 6.1% (6.1%)



    14-02-2008, 09:34 geschreven door radionieuws
    Startpagina !
    Blog als favoriet !
    Archief per jaar
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs