Radio en muziek, het zijn twee handen op één buik. Met andere woorden, een flinke hit is meestal het gevolg van het veelvuldig draaien van een song op de radio. Tom Waes moet daarom hopen en rekenen op de steun uit radioland om van Dos Cervezas een succes te maken.
Bij de publieke omroep kan dat niet echt een probleem zijn, want uiteindelijk is Tomtesterom een tv-programma uit eigen huis. Mogelijk is het genre niet of nauwelijks geschikt voor StuBru en Radio 1 en zal het er niet in de programmering worden opgenomen. Al worden ten behoeve van deze of gene actie al eens grenzen verlegd
MET HULP VAN DE VELE RADIOVRIENDEN (?)
Dos Cervazas zou dus ook op de steun moeten kunnen rekenen van andere zenders om te scoren. We zien het niet snel gebeuren dat dit bij Q-music en/of JOE fm zal gebeuren (beiden zijn in handen van de VMMa), misschien wel bij de vele niet nationale radiostations. Het lijkt logisch, maar niet iedereen wil meestappen in dit verhaal.
FamilyRadio Vlaanderen liet al heel snel weten dat ze het een bedenkelijke eer vonden om Dos Cervazas te mogen draaien. Het ligt hen vooral zwaar op de maag dat de exclusieve voorstelling van de single gisterenochtend gebeurde bij VRT, zowat tegelijk op al hun radiozenders, in het bijzijn van de pers.
WIE INVESTEERT, SPREEKT EERST
Waarop Adriaan Van Landschoot, tegenwoordig bestuurslid van Sabam liet weten dat FamiliyRadio gelijk heeft. Jullie hadden de promotie tezelfdertijd en met gelijke kansen voor iedereen moeten starten. Tweede keus is nooit leuk, liet hij onze redactie weten. Waarna de bal in het kamp van Annemie Arnauts van LG Music lag, zij brengen Dos Cervazas op de markt.
Ik snap uw bedenking, maar de schlager is nu eenmaal een productie van Eén, in samenwerking met productiehuis de Mensen (lees: de geldschieters). Daarom moest de primeur bij de VRT plaatsvinden. Ik bekijk het enkel als een springplank naar de andere zenders, die uiteindelijk 'Dos cervezas' kunnen grootmaken. Alle respect naar hen!
bron: http://www.radiovisie.eu/be/nieuws.rvsp?art=00083302