Inhoud blog
  • EINDPLEIDOOI: AFSCHEID....ZONDER DOLFIJN EINDE
  • FINAL UPDATE JINGLES(54)
  • FINAL UPDATE JINGLES(53)
  • FINAL UPDATE JINGLES(52)
  • FINAL UPDATE JINGLES(51)
    Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Rondvraag / Poll
    WIE IS JOU FAVORIETE CONTACT STEM ALLER TIJDEN
    RUDY VAN VLAANDEREN
    WALTER BROECKX
    DANNY DE BRUYN
    DIDIER LAPORTE(VAN MALDER)
    ERIK VINCK
    DIRK MOERMAN
    LUC DE GROOT
    TON SCHIPPER
    BJORN VERHOEVEN
    MARC HUYLEBROECK
    JEROEN GORUS
    PIET DEWIN
    DIRK DE COSTER
    JO VAN BELLE
    WIET VAN BEVER
    JONATHAN SEAGULL
    LUC VAN KAPPELEN
    YVES VAN OOTEGHEM
    DAVY DE BRUYN
    PETER DECORDIER
    Bekijk resultaat

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    DE RADIO CONTACT GROEP
    contact nieuws van vroeger en nu
    01-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG 30 JAAR RADIO CONTACT


    Vandaag is het precies 30 jaar geleden dat radio Contact officiel van start ging.

    Dat gebeurde in tweetalige uitzendingen in stereo via 101,3 MHz. De voormalige Vlaamse medewerkers van  Radio Plus en van Radio Huguette stapten naar het nieuwe station over. De programma's waren tweetalig en werden uitgezonden via dezelfde frequentie.Er waren dus afwisselend programma's in het Frans(2/3) en het Nederlands(1/3).

    De Nederlandse presentators waren afkomstig van radio Huguette zoals Rudy Van Vlaanderen en Ben Van Praag.Anderen kwamen van radio plus zoals Luc De Groot,Ton schipper en Danny De Bruyn.Deze werden nog aangevuld met Wiet Van Bever en Jan Van Dijck.Er werd uitgezonden vanop de Mettewie, met één studio'tje met een klein mengpaneel.

    Er kwam officieel een einde aan radio Contact in Vlaanderen eind 2009.In Wallonie is Contact één van de meest beluisterde zenders.
    Logo: copyright Luc De Groot

    01-03-2010 om 23:24 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INTERVIEW MET MENEER RADIO CONTACT/FRANCIS LEMAIRE


    Dertig jaar geleden lanceerde Francis Lemaire een nieuw geluid op de Brusselse FM-band met enkele vrienden: Freddy Neyts, Pierre Houtmans en Catherine Servaes "Radio contact ". Die  kleine Brusselse radio is vandaag één van de meest beluisterde radio's van de Franse Gemeenschap gworden. een interview:

    Dertig jaar geleden werd radio Contact geboren.Waarom die passie en belangstelling voor de radio?

    Ten eerste een passie voor technologie, een jaar voordat ik zelf een zender oprichte met enkele van mijn vrienden luisterde ik veel naar de radio (RTB en BRT) Ze dachten alleen aan informeren en er was te weinig speelruimte overgelaten voor amusement. 

    U zelf begon op radio Koekelbergeoise?

    Ja! maar het was totaal niet-geordend en in  beschadigde ruimten moest men zich met alles zelf behelpen.Daarom begon ik zelf te denken aan een radio op te richten .

    Hoe is radio Contact dan geboren?

    Toen ik terugkwam uit wintersport, Met enkele mensen uit mijn omgeving heb ik mij dan toegelegd voor het ontwerpen van een radio met veel entertainment en  georganiseerde radio.Elke dag tussen 6: 00 uur 's morgens en  24. 00 dagelijks en met een constante van een tweetalige product in Brussel .Ik heb dan gezocht naar politieke steun en contact opgenomen met Pierre Houtmans en Freddy Neyts bij  de liberale fractie om het monopolie RTBF en BRT te doen stoppen en meer diversiteit in de media landschap te hebben.

    22 Februari 1980 was de  eerste keer dat er muziek op de radio te horen was in Brussel. Was u zenuwachtig , die dag?

    Ja!natuurlijk.Het was belangrijk voor mij dat er een goed geluid en een  goede kwaliteit van ontvangst was. Ik was zeer verheugd omdat het  super goed ging. stereo, met goed geluid en een goed programma. We hadden een studio die ons per maand  toen 12.000 Belgische frank koste(300 euro). Dat was op de Boulevard Mettewie in  Molenbeek. 

    Wat waren de radio Contact ambities?

    Entertainen en luisteraars in een goede sfeer te brengen. Het was in eerste instantie een meeuw die we hadden gekozen om radio contact te vertegenwoordigen. Maar de meeuw die over de golven vloog vonden we niet heel mooi.We gingen dan op zoek naar iemand die goed kon tekenen en een mooi en vriendelijk logo kon maken. "Dolfijnen" omdat dit dier zeer vriendschappelijk was en steeds contact zoekt met personen. Wat zijn de eerste presentators die hebben bijgedragen aan radio contact ?

    Jonathan P., Ricky Fox, Coco Van Babbelghem, Marco La Lune, Dominique Chevalier, Julie, Marion Lemesre, Bernard Olivier,Luc De Groot,Danny De Bruyn,Rudi Van Vlaanderen,Ton Schpper..... 

    Tussen 1980 en 1986, werd de zender 16 keer in beslag genomen,Nooit ontmoedigd?

    Nooit ontmoedigd! (Glimlach) Ik kan zeggen dat wij altijd gedwongen waren om snel te reageren om de continuïteit van de radio te behouden, Ik moet zeggen dat we veel steun hadden aan de luisteraars die geld storten om nieuwe zenders te kopen.Je kan niet geloven hoe de mensen mee leefden met de radio.Het was een ongelofelijke tijd. Twee jaar vóór dat reclame werd toegelaten zond Contact de eerste reclame uit op 1 juni 1983. Nogmaals, Ik was nooit bang om boven de wet te staan .Anders was ik er nooit aan begonnen.

     Hoe kwam u op het idee van de playlist?

    Zodra alles op punt zowat stond begon ik mij meer op de technische kant te concentreren.Zo heb ik de playlist ontworpen voor Contact.In het begin had elk schijfje een kleur om ze in de juiste bakken te leggen.In 1988 was er dan de  DSC,( digitale station besturing).Een revolutionaire computer systeem om advertenties en jingles  mooi tussen de muziek te plaatsen.

    In 2001 verkopen  Pierre Houtmans en Freddy Neyts  hun aandelen. Hoe heb je hun  besluit opgenomen?

    Ik stond vóór een voldongen feit,ik kon toen alles verloren hebben maar heb met de nodige risico's gelijk gekregen.

    Bent u vandaag nog contact met hen?

    Van de ene dag op de andere had ik geen contact meer met hen.Spijtig, maar het was hun keuze!

    Wat gebeurde er met uw broer Patrick Lemaire,ook hij werkte altijd voor de contactgroep?

    "Animal" was zijn radionaam in het begin! Het werkt nog steeds voor de radio met allerlei producties.

    Contact 2 en Contact plus werden later geboren.Toch zijn zij al verdwenen.Wat is uw gevoel daarbij?

    Droefheid. Dat ze licenties gegeven hebben aan radio's voor immigranten ten koste van de oudere luisteraars van Contact + .
    Dat is een typisch voorbeeld van politiek in Belgie.

    Alle netwerk radio's van Contact Vlaanderen werden verkocht aan Club FM. Is radio voor u definitief afgesloten?

    Radio in Vlaanderen voor een Frantalige is blijkbaar niet mogelijk. Daarom heb ik beslist om de frequenties van de hand te doen aan oude collega's en presentators van radio Contact.In Wallonie blijf ik aandeelhouder maar niet meer in de dagelijkse beheerraad.Ik blijf echter altijd klaar staan als ze me nodig hebben. 

    Welke  radio (s) luistert u in Tenerife ?

    Los 40 Principales, vergelijkbaar met radio contact.

    Wat zijn nu uw dag bestaat?

    De opvoeding van mijn kinderen, maken van nieuwe projecten en ....op welk terras we deze middag eten?

    26-02-2010 om 00:00 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JINGLE CONTACT VLAAMS-BRABANT(2)



    CONTACT VLAAMS-BRABANT 2




    Alle geluidsfragmenten blijven onder het copyright van Radio Contact en zijn aanverwanten. Deze fragmenten worden gewoon louter aangeboden als historisch en informatief

    25-02-2010 om 09:53 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 JAAR RADIO CONTACT:COCO VAN BABBELGEM

    Bij de lancering van radio Contact in 1980 haalde Coco Van Babbelgem één  van de meest populaire luistercijfersijfers van de radio .Hij was toen zowel op de  Nederlandstalige als Franstalige zender te beluisteren.Maar ook na de splitsing was hij op beide zenders te horen in zijn typisch Brussels accent.Later was hij nog te horen op de Franstalige contact 2 en radio contact + .Nu annimeert hij nog steeds op zondagmorgen op de Vlaamse  Club FM.(enkel op 102.8 in Brussel).

    Hoe kwam u bij Contact terecht?

    Francis Lemaire wilde een radio lanceren! Niet simpel!Je kon er achter de tralies mee geraken. Francis had mij gevraagd voor een animatieprogramma. Wat ik gedaan heb met veel plezier!

    U annimeerde ook vanuit  Brusselse cafés? of vanuit de studio's? 

    Een studioske! (Gelach) In het begin kon je dat geen studio noemen. Op het terras van een gebouw op de Boulevard Mettewie waren we geïnstalleerd.

    De eerste uitzendingen van de radio .Op het moment met een enkele frequentie te Brussel, op11 februari 1980.Later vanaf maart kwamen we elk met onze kleine radio 45 -plaatjes.

    Wat is uw beste herinnering met radio contact ?

    De beste herinneringen zijn de mensen die ik herkende tijdens animaties op de jaarlijkse markten, de braderies of tijdens de uitzendingen aan de kust.

    Herinnert u zich de eerste presentatie? 

    Absoluut. U moet zich ervan bewust dat ik veertig jaar oud was en startte met de schijf van Le  Grand JoJo Victor de footbaliste .

    Waarom is radio Contact zo een succes geworden?

    Ik denk dat haar succes is geweest dat ze dicht bij de burgers stond. Persoonlijk vind ik dat het  een beetje ontbreekt bij radio Contact vandaag!
    bron: http://www.tuner.be

    23-02-2010 om 10:02 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STEEDS AANWEZIG OP ALLERLEI ACTIVITEITEN


    Bij allerlei activiteiten waren deze steenvast erbii: de radio Contact promotiewagen en de kindvriendelijke dolfijn

    21-02-2010 om 19:10 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HERENT 106.7 VOOR CLUB FM


    Herent 106.7 zou overschakelen van Hit FM naar ClubFM.Deze gemeente met ruim 19.000 inwoners is gelegen in de buurt van Leuven.
    In Gent gebeurde enkele weken de omgekeerde beweging op de 104.9.
    Radio Contact speelde al jaren geleden zijn frequentie in Leuven kwijt.

    19-02-2010 om 20:50 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    18-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO'S OUDE RADIO CONTACT STUDIO'S
     

    Foto's uit de oude (waarschijnlijk Waalse) Contact studio's

    18-02-2010 om 16:24 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 JAAR RADIO CONTACT:DE VROUW ACHTER .....FRANCIS LEMAIRE

    Chantal Lemaire: "Met mijn man, wisten we wat het was, de radio! "

     
    Na Promotie directeur van Radio Contact jaren te zijn geweest en de laatste jaren ook Contact + (Fr)  en meer recentelijk Contact +Vlaanderen , waarvan ondertussen  alle frequenties zijn verkocht aan Club FM had Chantal best een druk leventje.
    Vandaag  wonen Chantal en Francis Lemaire in Tenerife, waar ze een interview geeft.

    In elk van ons, Radio Contact roept herinneringen op. Maar voor u ?

    Het doet me denken aan drukke tijden, uren op het werk, leuke collega's, veldslagen en stress, maar ook een succes .Mijn man en ik zijn erg trots.

    Wat zijn de mooiste momenten die je hebt ervaren met Radio Contact?

    Ik herinner me alleen de goede tijden en er zijn zo veel geweest! Als ik nadenk, dan zie ik  de beelden van de menselijke uitwisselingen, lachen, van werken met mijn collega's, mijn gezin met mijn man, mijn 4 kinderen waren altijd mijn pijler en ik denk dat hier de reden is waarom  Contact ook een familie is! Deze functie was echt mijn leven, ik had veel contacten en menselijke relaties om gelukkig te zijn, mensen om me heen waren mijn sterkte, velen die werkte voor ons waren als familie, tot slot, mijn beste momenten zijn die besteed met mijn team.

    Wat was uw werk toen je Promotie Director van Radio Contact was?

    De grootste verandering was dat ik gaf is " ga naar luisteraars". Dat men aan elke  poort  24/24 naar zijn Contact kon luisteren en zien. ga dan elders en kom terug, Dan kunnen we niet missen! Aan de andere kant zat ik achter veel grote games met zeer grote geschenken. Ik ben blij dat deze aanpak nog steeds geldig is.

    Vanaf maart 2003 konden de Belgische gasten luisteren naar de uitzending van Radio Contact uit het zuiden van Tenerife op de Canarische archipel. Is dit nog steeds het geval ?

    Nee, helaas moesten we stoppen  2 jaar geleden door een verschijnsel waarover ik niks niet wist op Tenerife: de spanning van het eiland schommelt op en neer en de zender viel altijd uit. Aangezien we daar nog niet woonden, bleef hij uit voor enkele maanden, en met enkel lokale adverteerders , was het niet levensvatbaar. Bovendien was het een piraat frequentie en de concurrenten waren niet erg gelukkig, en vergeet niet om een officiële frequentie in Madrid vragen is het obstakel.

    Je hebt hard gewerkt aan Contact + (Fr). Heeft u spijt van haar verdwijning?

    Ja, precies, het was mijn baby. Ik maakte bijna alle programma's, ik hou van deze muziek en het is echt een schande dat het enige radiostation dat bestond voor oudere mensen - hoewel ik weet dat hij bij veel mensen van 30 en 40 opstond- worden afgeschaft. Maar de RTL-groep zag geen toekomst voor dit soort van radio en zij waren onze partner en dus konden we niet alleen beslissen

    Ricky Fox heeft gezegd dat hij het was die de muzikale vorm van Contact + (Fr) voor de Contact Groep maakte. Wat is het echt?

    Eerlijk gezegd, ik ben moe van deze onzin! Francis en ik hebben contact + opgestart, vooral omdat ik graag dat soort muziek hoor. Pas toen het project gestart was zeiden we dat een beetje animatie geen overbodige luxe zou zijn en toen zei Francis: "Herinner je je Ricky Fox? Het was een zeer populaire presentator bij de vroege contact, wat is er met hem gebeurd? "We hadden contact met hem en uiteraard was hij erg" hot ", het was 15 jaar geleden dat hij nog radio had gedaan! Ik was een goede baas maar was een beetje te zeker van mezelf toen ik zei dat ik het kon beheersen, had iedereen me gewaarschuwd! Fox wou niet luisteren naar niemand, het had geen richting, na 25 jaar radio, wisten we wat we wilden maar hij wilde nooit van niks horen! .Hij werkte niet in  een team. Ik ben nooit veel overstuur door iemand, maar het was zinloos. Hij begreep het niet, hij was "gekampeerd" op de B-kanten  Het was niet gemakkelijk een product neer te zetten op Contact + .Toen hij veel e-mails kreeg , geloofde hij dat hij de koning van de wereld was . Er zijn mensen die nooit evolueren. Jammer voor hem!

    Wat denk je dat je hebt betekent voor radio contact met heel uw carrière?

    Ik was eerst een onvoorwaardelijke steun aan mijn man, want hij is Radio Contact: de eerste zender, de orde in de chaos van een piraat radio, computerprogramma's, formaten, etc.. Jarenlang werkte hij dag en nacht.Dankzij zijn technische vaardigheden, zijn "neus" en het verzamelen van kracht wist hij precies, waar hij wilde gaan. Ik heb hem altijd bewonderd en gesteund,hij leerde  me alles want we gingen door tijden waarin alle geld die we hadden dienden om de aandeelhouders te betalen .Maar we vochten omdat we geloofden in Radio Contact. We konden alles verliezen maar we hebben gewonnen omdat we nooit gewerkt hebben voor het geld maar voor de lol die we hadden! Wat is geluk! Het geld was de beloning van ons werk en nu is het zeker een  voordeel.

    Het maken van radio mis je het?

    Helemaal niet, ik ben niet een nostalgisch. We zijn blij om de beslissing terug te trekken uit het dagelijks management . De huidige officieren (RTL)zijn echte professionals en we vertrouwen hen, gewoon kijken naar de stembus. Na meer dan 25 jaar, was het beter zo. We hebben wel gezorgd dat de mensen die voor ons werkten ook op lange tijrmijn werk hadden. Het enige dat jammer is dat we geen tijd meer doorbrengen met het team, lachen en quality time.
    bron: turner.be
     

    16-02-2010 om 22:07 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LOGO RADIO CONTACT

    Een nogal onbekend logo van radio Contact

    14-02-2010 om 19:55 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE LUISTERCIJFERS :CIM 19


    CONTACT +                                                   

    48.000                              0,84%



    RADIO CONTACT WALLONIE    
    626.000                            17,61%

    12-02-2010 om 10:04 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAN 7 TOT 77 JAAR

    Wie herinnert zich deze reclame nog uit de begin jaren van radio Contact.

    10-02-2010 om 09:43 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RADIO CONTACT VIERT 30 JAAR BESTAAN ....IN WALLONIE
    Het is straks 30 jaar geleden dat radio Contact Brussel werd opgestart. Misschien was u er bij. Als medewerker, als luisteraar, Op 1 maart worden 4 uur lang herinneringen bovengehaald.
    Komen veel dj's van nu en toen nog eens op antenne. De leukste fragmenten en grootste hits uit de afgelopen 30 jaar passeren de revue.
    s'Morgens begint het al om 6 uur met Good Morning spécial 30 jaar.Presentators van gisteren en vandaag passeren de revue.Ook een quiz van de afgelopen 30 jaar en oude reclamespots.Ook fragmenten uit het verleden worden uitgezonden.
    Presentators van vroeger en nu kunnen leuke fragmenten opsturen naar http://www.radiocontact.be/30ans
    Er is ook een facebookpagina geopend op  http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=244006498485&id=194038183842#!/pages/Radio-Contact-30-ans/247397987062?ref=search&sid=1201425395.7761999..1

    en een 1ste cd met de grootste hits van de afgelopen 30jaar.In totaal staan er 60 nummers op.

    08-02-2010 om 09:51 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO MARC HUYLEBROECK


    Foto van Marc Huylebroeck uit zijn lange radio Contact carriere

    05-02-2010 om 00:00 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RADIO CONTACT IN 2003:GROTE CLASSICS EN SCORENDE HITS
    Dit is een intervieuw met toenmalig programma-directeur Bjorn Verhoeven.Hij had grote plannen maar werd na amper één jaar de mond teruggefloten.Tijdens dat bewuste jaar in 2003 stegen sinds lang de luistercijfers weer.
    Over waarom Bjorn langs de kant geschoven werd is nooit echt duidelijkheid geschept.Enkel Dirk Moerman zei hier later over dat waarschijnlijk het succes van Bjorn bij enkele mensen van  de directie in het verkeerde keelgat was geschoten.
    Bjorn is nu muzieksamensteller en presentator bij Q-music






    Aan het woord is BJORN VERHOEVEN (Programma-directeur
    Radio Contact)we schrijven oktober 2003

    1. Welke koers gaat RADIO CONTACT varen?

    Bjorn Verhoeven : Er gebeurt heel wat bij Radio Contact, des te meer omdat we houden van wat we doen en weten waar we mee bezig zijn. Radio Contact bouwt elke dag verder op meer dan 20 jaar ervaring. Radio Contact is marktleider in Wallonië en Brussel en beheert ook een groot netwerk van particuliere radio’s in Vlaanderen.
    Met vallen en opstaan en heel wat doorzettingsvermogen heeft de Contactgroep zijn mogelijkheden steeds uitgebreid om een kwalitatief en rendabel radioprodukt op de markt te plaatsen, ondanks het moeilijke juridische klimaat waarin de groep zich moest ontplooien. Radio Contact heeft in België een netwerk uitgebouwd met verschillende regionale ankerpunten.
    Het “dichtbij de luisteraars”-gevoel, de proximiteit, heeft een belangrijke rol gespeeld in de strategie van de groep rond Radio Contact. Deze proximiteit, en het besef van onze doelgroep 18 - 44 zal blijvend worden bestendigd door het "Wij zijn van jou" gevoel en muzikaal profiel.

    a. Gaat er op het vlak van muziek iets ingrijpend veranderen?

    Bjorn Verhoeven : De aanpassingen zijn reeds deze zomer doorgevoerd, grote kern : zekerdere keuze met alle grote classics en scorende hits.

    b. Gaat er inhoudelijk iets wijzigen(nieuwe rubrieken, items)?

    Bjorn Verhoeven : Rubrieken en items zijn uit den boze ... alles gebeurt naturel en wordt gevoed door de luisteraar.

    c. Gaat de lokale kaart weer getrokken worden?(lokale info)

    Bjorn Verhoeven : Steeds meer, vanaf het groene licht van de vergunningen.

    2. Waarin moet RADIO CONTACT het verschil maken? M.a.w. waarom zou ik naar RADIO CONTACT luisteren?

    Bjorn Verhoeven : Jij mag bepalen wat wij draaien; bij ons geen saaie afgeborstelde radio, maar een zender vol verrassingen.

    3. Wat is de inzet naar dj's/presentatoren toe? Gaat de stijl misschien aangepast worden?……

    Bjorn Verhoeven : Na 18 jaar op nagenoeg dezelfde crew te draaien, werd het tijd voor verandering.

    03-02-2010 om 00:00 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WORDT LID VAN CLUB FM OP FACEBOOK
    Active Image






    Ook bij ClubFM heeft Facebook, ondank verwoede pogingen van enkele medewerkers om het tegen te houden, z'n intrede gedaan.  Nu we dan toch "Facebookers" zijn, willen we natuurlijk zoveel mogelijk ClubFM-fans op onze pagina. Je verneemt er als eerste wat er gebeurd bij ClubFM en af en toe kan je er ook in de prijzen vallen !



    http://www.facebook.com/group.php?gid=40931990921#/group.php?v=wall&gid=40931990921


    bron: http://www.radioclubfm.be/

    02-02-2010 om 20:43 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JINGLE CONTACT GOLD


    CONTACT GOLD 1




    Alle geluidsfragmenten blijven onder het copyright van Radio Contact en zijn aanverwanten. Deze fragmenten worden gewoon louter aangeboden als historisch en informatief

    31-01-2010 om 00:00 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERANDERINGEN IN DE KORTRIJKSE FM-ETHER?


    Eén van onze correspondenten uit de regio Zuid West-Vlaanderen, meldt dat er tegenwoordig van alles en nog wat beweegt op de FM in Kortrijk. Uiteraard heeft één en ander te maken met de overname van alle Contact+ frequenties door Club FM. Een stand van zaken en enkele overpeinzingen.

    In Rodenburg City, Kortrijk heeft Club FM tegenwoordig een driedubbele dekking. Overkill dus. Hoog tijd om enkele overbodige stations van de hand te doen, vindt men bij de Club. In de wandelgangen konden we opvangen dat de 104.9 MHz, vanuit Kuurne, op het verlanglijstje van Hit FM zou staan. Voor de 105.3 MHz, in de lucht vanuit Kortrijk zelf, zouden meerdere kandidaten zijn.

    Al biedt deze frequentie niet direct de grootste perspectieven. De 105.3 MHz zit 'gevangen' tussen 105.2 MHz (France Info, Lille - 400 kW) en 105.4 MHz (ooit Trend FM, na Topradio/Stadsradio Waregem, nu Crazy FM). Volgens het frequentieplan van 2003 heeft de antenne een directioneel patroon richting zuidwest, de richtantennes staan momenteel op het Sint-Amandscollege.  De 104.9 MHz (Kuurne) en 105.4 MHz (Waregem) zijn beiden "rondstralers".

    Toen Contact+ nog op de 105.3 MHz uitzond, stak het allemaal niet zo nauw. Men kon in Brussel leven met deze situatie omdat er toch nog voldoende dekking was via 104.9 MHz vanuit Kuurne. Het wordt uiteraard een ander verhaal als de 105.3 MHz zou gebruikt worden voor een 'alleenstaand' Kortrijks station.

    Ooit was die 105.3 MHz in gebruik vanuit de Wevelgemse Lauwestraat door het lokale WLO. Maar men koos ervoor om over te gaan in de Contact-groep. De Blauwe Dolfijn wilde perse de naam Kortrijk in z’n lijstje hebben staan. Wat toen een goed plan leek, is het nooit geweest. De gevolgen duren voort… "Bezint eer ge begint" zei ons moeder altijd!
    bron:radiovisie

    29-01-2010 om 08:55 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    27-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE POLL:WAAROM KOMT RTL NIET NAAR VLAANDEREN MET RADIO CONTACT ZOALS IN WALLONIE?

    WAAROM KOMT RTL NIET NAAR VLAANDEREN MET RADIO CONTACT ZOALS IN WALLONIE?



    * Omdat ze hier geen radio's op de fm-band hebben

    *Ja!Waarom eigenlijk niet?Het kan via internet en digitale tv.

    *Niet geintresseerd zeker!Anders hadden ze de Contact-keten zeker overgenomen.

    *RTL is overal in de buurlanden.Maar Vlaanderen!peanuts!

    *Onbegrijpelijk!Terwijl Contact in Wallonie beter scoort dan BEL-RTL zelf.



    U kan op deze poll stemmen in de linkerkolom

    27-01-2010 om 00:00 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UITSLAG POLL: IS CLUB FM EEN WAARDIGE VERVANGER OP DE CONTACT FREQUENTIES?
    JA!EINDELIJK NOG EENS EEN KETENRADIO DIE OVERAL TE BELUISTEREN IS.  3 % (3)
    NEE! KLINKT ZOALS JOE EN NOSTALGIE,OLDIES STATION DUS  16 % (14)
    JA! BETER TOCH DAN CONTACT +  43 % (38)
    NEE! KLINKT VEEL TE SAAI!  31 % (27)
    JA! LEUK OM ENKELE OUDE CONTACT-JOCKS WEER TE HOREN  2 % (2)
    NEE! NU NOG NIET.MAAR GEEF ZE EVEN DE TIJD  5 % (4

    Toch 43% die vinden dat dit beter klinkt dan wat Contact Plus op deze frequenties bracht in 2009.Maar ook 31% die Club Fm veel te saai vinden.Maar daar wordt vast door de radiomensen uit Eeklo achter de schermen hard aan gewerkt.

    27-01-2010 om 00:00 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JINGLE CONTACT 70
    ZOMERJINGLE 5




    Alle geluidsfragmenten blijven onder het copyright van Radio Contact en zijn aanverwanten. Deze fragmenten worden gewoon louter aangeboden als historisch en informatief

    26-01-2010 om 09:35 geschreven door firmin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    CONTACT GESCHIEDENIS
     (klik op afbeelding)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 1976

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben Boon Firmin
    Ik ben een man en woon in Dworp (Belgie) en mijn beroep is .
    Ik ben geboren op 21/12/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Het zal ergens het najaar van 1980 geweest hebben....of ik al eens geluisterd had naar die radio contact uit Brussel...i
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    This is your place to be

    Blog als favoriet !

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs