Radio Contact dingt met Contact 2 naar Vlaamse zendvergunning
Media & Cultuur Radio Contact dingt met een derde "format" onder de naam Contact 2 - naast Radio Contact en Family Radio - naar één van de twee landelijke commerciële zendvergunningen die de Vlaamse regering begin augustus zal toekennen.
Daartoe is de naamloze vennootschap Vloro opgericht, die Contact 2 met een kapitaal van 110 miljoen frank (2,73 miljoen euro) snel wil opstarten, zo is donderdag op een persconferentie op de zetel van Radio Contact in Brussel bekendgemaakt.
Voorzitter Dominique Nédée van Vloro vatte de troeven van Radio Contact als volgt samen. De groep beschikt over ruim twintig jaar ervaring en kan terugvallen op de kennis van minderheidsaandeelhouder RTL Group. De zender heeft ook bewezen dat hij rendabel kan zijn. Voorts kan Radio Contact als derde speler, naast VRT en VTM, het pluralisme op de Vlaamse mediamarkt versterken.
Francis Lemaire, afgevaardigd-bestuurder van Vloro en oprichter van Radio Contact had het terzake over het "duopolie" van VRT en VTM. Vloro aanvaardt voor Contact 2 reclame van alle spelers op de mediamarkt (VRT, VTM, de Persgroep, de VUM...). En het aandeelhouderschap staat open.
Radio Contact is momenteel de grootste privéradiozender in Vlaanderen met een marktaandeel van zo'n 7,3 procent en beschikt er over ruim 80 lokale radiozenders. Contact 2 zendt momenteel al in het Franstalige landsgedeelte uit en legt de nadruk op muziek en minder op het woord. In Vlaanderen wil de zender veel, maar wel kort verpakt nieuws brengen, aldus Dierickx. De lokale presentatoren, "die dicht bij de luisteraar staan", zullen begeleid worden door journalisten onder leiding van Ludwig Verduyn, voormalig adjunct-hoofredacteur van de krant De Morgen, aldus programmadirecteur Danny de Bruyn.
Daartoe is de naamloze vennootschap Vloro opgericht, die Contact 2 met een kapitaal van 110 miljoen frank (2,73 miljoen euro) snel wil opstarten, zo is donderdag op een persconferentie op de zetel van Radio Contact in Brussel bekendgemaakt.
Voorzitter Dominique Nédée van Vloro vatte de troeven van Radio Contact als volgt samen. De groep beschikt over ruim twintig jaar ervaring en kan terugvallen op de kennis van minderheidsaandeelhouder RTL Group. De zender heeft ook bewezen dat hij rendabel kan zijn. Voorts kan Radio Contact als derde speler, naast VRT en VTM, het pluralisme op de Vlaamse mediamarkt versterken.
Francis Lemaire, afgevaardigd-bestuurder van Vloro en oprichter van Radio Contact had het terzake over het "duopolie" van VRT en VTM. Vloro aanvaardt voor Contact 2 reclame van alle spelers op de mediamarkt (VRT, VTM, de Persgroep, de VUM...). En het aandeelhouderschap staat open.
Radio Contact is momenteel de grootste privéradiozender in Vlaanderen met een marktaandeel van zo'n 7,3 procent en beschikt er over ruim 80 lokale radiozenders. Contact 2 zendt momenteel al in het Franstalige landsgedeelte uit en legt de nadruk op muziek en minder op het woord. In Vlaanderen wil de zender veel, maar wel kort verpakt nieuws brengen, aldus Dierickx. De lokale presentatoren, "die dicht bij de luisteraar staan", zullen begeleid worden door journalisten onder leiding van Ludwig Verduyn, voormalig adjunct-hoofredacteur van de krant De Morgen, aldus programmadirecteur Danny de Bruyn.