ARTIKEL 25 OKTOBER 2001 ----------------------------------------- De geschiedenis van die hitlijst start al op 18 april 1981 wanneer het populaire jongerenweekblad 'Joepie' uitpakt met de Super 30. In 1989 slaan het magazine, de commerciële omroep VTM én Radio Contact de handen in elkaar en stellen de Super 50 samen. Een paar jaar geleden werd die samenwerking stopgezet.
Daarna zond Contact een tijdlang de Factory 40 uit, in samenwerking met TMF en Free Record Shop. Zaterdag jongstleden werd uiteindelijk de laatste Contact 40 de ether ingestuurd. Maandag begon het netwerk immers met een nieuwe programmatie, waarin de heropgeviste Super 50 prima past. Van 12.00 tot 16.00 uur hoor je de vijftig hits die jij wil.
Alle geluidsfragmenten blijven onder het copyright van Familyradio. Deze fragmenten worden gewoon louter aangeboden als historisch en informatief.
Het staat al maanden te lezen op hun website(binnenkort on air)Maar nu komt Club FM eindelijk ook naar regio Hoeilaart in Vlaams-Brabant. Er zal worden uitgezonden op de 105.8 MHz,de frequentie waar eerder hit fm te beluisteren was. Sebastien Vansever (Club FM): "Dat zou voor volgende maand ergens kunnen zijn, er zijn eerst nog wat ingrepen nodig aan de antennes op de watertoren daar". Christophe Moens CEO van Club FM(en FamilyRadio): "Over overeenkomsten van gelijk welke aard met aangesloten radio's kunnen we verder niet communiceren wegens de geheimhoudingsplicht in die overeenkomsten"
Lennart doet mee aan Movember... Wie ziet het nog zitten om zijn snor en baard te laten groeien voor het goede doel?Maar Lennert heeft ook plannen voor Helen!
OVER MOVEMBER
Elk jaar, in november, is Movember verantwoordelijk voor het verschijnen van miljoenen snorren wereldwijd. Met hun Mos werven mannen fondsen en vergroten ze de bewustwording van prostaat- en teelbalkanker en geestelijke gezondheid. Als een onafhankelijke wereldwijde liefdadigheidsorganisatie is het de visie van Movember om een permanente impact te hebben op het gezicht van de gezondheid van de man.
HOE HET WERKT Movember daagt mannen uit om tijdens de 30 dagen van november een snor te groeien, en zo hun eigen uiterlijk te veranderen, en dat van het gezicht van de gezondheid van de man.
Mo Bros registreren zich in oktober op Movember.com en beginnen, gladgeschoren, hun Movemberavontuur op 1 Movember. Gedurende een hele maand worden deze onbaatzuchtige en vrijgevige mannen, de Mo Bros, wandelende en pratende reclameborden. Hun inspanningen vergroten het bewustzijn van vaak genegeerde kwesties op het gebied van de gezondheid van de man, omdat ze overal waar ze komen het gesprek aangaan.
Een onmisbaar onderdeel van Mo Bro-zijn is om fondsen te werven voor de gezondheid van de man. Mannen doneren hun gezicht. Vergelijkbaar met hardlopen of wandelen voor een goed doel vragen zij familie en vrienden om ze te sponsoren.
Movember is er niet alleen voor mannen. De vrouwen van Movember worden Mo Sistas genoemd. Zij spelen een cruciale rol in het succes van Movember door de mannen in hun leven aan te moedigen om mee te doen, en ze te steunen. Mo Sistas kunnen deelnemen door zich aan te melden op Movember.com, en doen mee met fondsenwerving en het vergroten van bewustzijn. Mo Sistas doen alles wat Mo Bros doen, alleen zonder snor. Lees HIER meer over Mo Sistas.
Aan het einde van de maand vieren Mo Bros en Mo Sistas hun Movember avontuur bij een van de officiële GALA PARTÉS, die wereldwijd worden gehouden.
Deze week verscheen er toch wel dit eigenaardig bericht op radiovisie:
Club FM, het netwerk met het grootste aantal frequenties in dit land, doet het al ruim een week met een plekje minder in de FM-band. Op de 106.3 MHz, te beluisteren in de ruime omgeving van de Limburgse fruitstad Sint-Truiden, is geen signaal meer te horen. Het is niet bekend wat er precies aan de hand is. Eerder was op deze frequentie Radio Contact te horen. Françis Lemaire is nog steeds de eigenaar. Toegestane vermogen is 91 Watt.
Ondertussen is alles weer in orde en is Club Fm er weer te horen.Wat ons echter zeer verbaasde was dat deze Frequentie nog steeds eigendam zou zijn van Lemaire. Terwijl iedereen toch dacht dat hij alle frequenties verkocht had.
2 september 2002 ------------------------ Het interactieve talkradio- en televisieprogramma -Zwart of Wit- met Jurgen Verstrepen gaat op 15 september van start bij Radio Contact Vlaanderen en tegelijk op LibertyTV.
6 september 2003 --------------------------- De kandidaten die een regionale zendlicentie willen bemachtigen, maken zich officieel bekend. Het zijn NV Promotheus Inc. voor West-Vlaanderen, VZW Facta Media in Limburg, VZW Radio Gent voor Oost-Vlaanderen. In de provincie Antwerpen duiken twee geïnteresseerde partijen op; de Antwerpse Radio NV en VZW Radio VRM. VZW Vrije Golf (radio contact)dingt naar een frequentiepakket voor Vlaams Brabant en de regio rond Brussel.
6 september 2004 ---------------------------- Michel de Wilde, ooit bij TOPradio en nu bij Radio Contact, trekt naar Crazy FM. Hij presenteert het vrijdagavondblok tussen 22.00 uur en middernacht.
6 september 2005 ---------------------------- Jeroen Gorus keert na een kort avontuur bij Radio Donna terug naar Radio Contact. Het landelijke netwerk brengt in de nieuwe programmering ook meer lokale invullingen om tegemoet te komen aan de wensen van het VCM.
7 september 2001 ---------------------------- De beslissing van het Vlaamse Commissariaat voor de Media om 4FM en Q-Music een landelijke radiolicentie toe te kennen, valt bij Radio Contact in verkeerde aarde. Hun dossier werd slechts als derde beste beoordeeld. Men constateert dat de beurskoers van De Beukelaar, tegenwoordig Think Media, voor de helft min één aandeel, eigenaar van 4FM, al op 6 september 2001 met twintig procent steeg, terwijl het verdict pas om 16.30 uur werd bekend gemaakt.
7 september 2005 --------------------------- Contact Inter, dat in een recent verleden in Brussel en in grote delen van Vlaanderen te ontvangen was, keert onverwacht op 92.1 MHz terug. Het station vernam van een rechter in hoger beroep dat men de uitzendingen mocht hervatten en dat er van een overtreding geen sprake was.
10 september 2001 ------------------------------- Radio Contact reageert verbaasd over de toekenning van de tweede vergunning voor een landelijke commerciële radio aan 4FM. Vooral het feit dat men voor het onderdeel -ervaring- slechts 15 op 20 kreeg, kon bij de groep niet door de beugel.
10 september 2002 ---------------------------- Radio Contact krijgt er een tweede frequentie bij in Hasselt, de 107.2 MHz. Radio 2000 zorgt voor een krachtig stereosignaal.
11 september 2001 ------------------------------ De geruchten over een mogelijke wijziging van Family Radio naar Contact 2 nemen toe. Terwijl de meeste netwerken zoals TOPradio, Mango, Contact en NRJ in Aalst met een stereosignaal uitpakken, blijft Family Radio in mono uitzenden.
12 september 2003 ------------------------------- Danny Scherpenberg en Didier Laporte versterken de nieuwsploeg van Radio Contact. Zij verzorgen hoofdzakelijk de ochtendjournaals.
14 september 1998 ----------------------------- De officiële uitzendingen van Family Radio, het tweede netwerk van Radio Contact starten. In oktober zullen alle 35 aangesloten stations het signaal overnemen
15 september 2002 ----------------------------- De controversiële praatshow -Zwart of Wit- van Jurgen Verstrepen is voor de eerste maal via Radio Contact te horen. Het televisiestation Liberty TV zendt de beelden uit.
18 september 2003 ----------------------------- De uittocht van de dj-s bij Radio Contact blijft duren. Na Dirk De Coster, die naar Radio 2 uitweek, vertrekt nu ook Jan Molenaar. Wie hem opvolgt, is niet bekend.
22 september 2003 ------------------------------ Piet De Win, de sidekick van Jeroen Gorus bij TOPradio, trekt naar Radio Contact.
20 september 2004 ---------------------------- De hoofdredacteur van de nieuwsdienst van Radio Contact, Geert Schalck stapt op. In een mededeling aan de media laat de voormalige medewerker van Vitaya, Eurosport, VTM, TV Brussel en de VRT weten dat er te veel was gebeurd. Als opvolger wordt Peter Vandenbossche, de hoofdredacteur van het regionale Kanaal 3 genoemd.
20 september 1980 ------------------------------ Radio Contact houdt in Vorst Nationaal het tweede grote fanfeest. Zevenduizend toeschouwers zien er optredens van diverse nationale en buitenlandse artiesten. Dé stunt is echter de televisie-uitzending. Brussel en een deel van de omgeving kunnen alles in kleur volgen.
22 september 2004 ----------------------------- Peter Vandenbossche wordt de nieuwe hoofdredacteur bij de nieuwsdienst van Radio Contact. Hij volgt Geert Schalck op. De topman van Kanaal 3 werkte in het verleden bij Radio 2, bij het persbureau Belga en bij de kranten Het Volk en Het Laatste Nieuws.
23 september 2002 ---------------------------- De nieuwsuitzendingen van Radio Contact en Contact 2 worden aangepast. Zesmaal voor de nationale bulletins wordt er regionale informatie gebracht. Twee dagoverzichten en regelmatige nieuwsflashes moeten het aanbod vergroten.
24 september 2001 -------------------------- Alle presentatoren van Radio Contact en Family Radio in de Kortrijk worden afgedankt. Samen met de stations in Gent, in Roeselare en in Brugge worden deze afdelingen eigendom van de Contactgroep. Alle programmas worden gecentraliseerd.
25 september 2003 ------------------------------- Een oproep van Jurgen Verstrepen en Radio Contact om een flitspaal te versieren, levert een politiecontrole op. Er zijn geen arrestaties.
26 september 2002 ---------------------------- Radio Contact streeft naar een landelijke dekking in Nederland. Over de manier waarop men dit wilt verwezenlijken, blijft men onduidelijk.
29 september 2002 ----------------------------- De Hasseltse afdeling van Radio Contact laat via de RDS-tekst niet alleen de titels en de uitvoerders van de gedraaide songs, maar ook reclameboodschappen zien.
Voor de herlancering in 2013 van Radio Contact in het Franstalige landgedeelte heeft reclamebureau Air een volledig nieuwe look & feel gecreëerd. Men maakte gebruik van de bestaande emotionele band tussen de luisteraars en de radiozender maar men liet het imago evolueren naar een minder brave en afgeborstelde versie.
Het reclamebureau heeft de zender voorzien van meer persoonlijkheid, creativiteit en een eigentijds karakter. Dat wordt in een eerste fase gecommuniceerd via een bizarre machine die in de advertenties en tv-commercial geïntroduceerd wordt: de Feel Good Machine, verwijzend naar de bekende jingle van de zender.
Met dezelfde speelse ingesteldheid als van een Tim Burton film werd deze muzikale geluksmachine in het echt gebouwd. Hij voedt zich met objecten en symbolen die rechtstreeks gelinkt zijn met de artiesten en muziek van Radio Contact: gitaren en drums, maar ook de glitterhandschoen van Michael Jackson, het hoedje van Bruno Mars en de zonnebril van David Guetta ...
Ik ben Boon Firmin
Ik ben een man en woon in Dworp (Belgie) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 21/12/1963 en ben nu dus 60 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
Het zal ergens het najaar van 1980 geweest hebben....of ik al eens geluisterd had naar die radio contact uit Brussel...i