Inhoud blog
  • Tempus fugit
  • Macho en zijn BFF
  • Met de borstjes bloot
  • Summertime
  • Onrust
  • De assistent
  • Ups en downs
  • Zwerfkatjes
  • Het is weer gebeurd!
  • Zondvloed!
  • Het plukken van de dagen
  • Ouder en wijzer
  • Waarheid
  • Siemens!
  • Veren, eitjes en vogeltjes
  • Schoenenwalhallah
  • Servies maken
  • Home made kerstcake
  • Egoïstische egocentrische individualisten
  • Het is gebeurd!
  • Netwerken
  • Franse colère en migraine
  • Afspraakjes met Evi
  • Stacation
  • The best is yet to come...
  • Huismussen, pralines en cava
  • Suikerklontjes en calorietjes
  • Leve de lente
  • Hakuna matata
  • Murphy en de lieveheersbeestjes
  • Stresskip
  • Human doing
  • Straatwerken... niet zonder gevolgen
  • Kerst 2015
  • Ieder huisje heeft zijn kruisje
  • In een notendop
  • Ping
  • Alea iacta est
  • Naar de dierenarts...
  • Dierenplezier
  • Twijfel
  • Beamers
  • Amateurisme
  • De familie B
  • Weggaan
  • Wat als?
  • Vakantie
  • Zot zotter zotst
  • Ringen uit de eerste wintercollectie van Madeleine G - Vive les fêtes
  • It's a men's world...
  • Inspiratie
  • Picknick
  • Graspop
  • Kado
  • Emoties
  • Carrière switch
  • Dag vreemde man!
  • Zelfkennis
  • Midlife
  • Bezoek
  • Aldi
  • Genieten
  • Lasertherapie
  • Weervrouw
  • Madeleine G
  • Vier vijfde!
  • Vriendinnen
  • Coniferen
  • Al doende leert men!
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Quoi de neuf?

    08-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Netwerken
    Een nieuwe job behoort weer tot de mogelijkheden. Wie niet waagt, niet wint! Deze keer pak ik het serieus aan. Heb mijn contacten aangesproken en 'uitgezet' en heb ook twee niet van de minste referenties kunnen bemachtigen. Mijn cv ligt klaar. Enkel nog een motivatiebrief  toevoegen en op het hopelijk goede moment naar de juiste personen sturen in de ijdele hoop dat het wordt gelezen en dat ik op zijn minst voor een gesprekje zal worden uitgenodigd.

    Met dank aan de twee straffe personen die mijn referentie willen zijn en met een scheef knipoog naar de huidige bazin die mij weer dat ene trapje heeft gegeven dat ik nog net nodig had om mijn kans elders te wagen...


    08-11-2016 om 16:08 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Franse colère en migraine
    Woordenwisseling met een secretariaatsmedewerker. Meningsverschil met de bazin. Het was een leuk begin van de week! 

    Ik geef toe, als ik in een Franse colère schiet (meestal omdat ik me onrechtvaardig behandeld voel), dan is het menens. Schelden en vloeken doe ik niet, maar mijn lichaam en geest zijn dan zo oververhit dat ik tril van opgekropte woede. En dat moet er dan uit en liefst meteen! Als je dan enkele uren later een mail krijgt van de bazin waaruit blijkt dat ze zich gewoon geen bal aantrekt van al je argumenten en alweer gewoon haar zin doordrijft, dan wordt het  te veel en trop is te veel, nietwaar?

    Toch zal ik bij mijn standpunt blijven en niet toegeven! Ik zal niet nog harder werken dan ik nu al doe. Integendeel! En de dreigementen die je tussen de regeltjes door in haar mail kan herkennen, kunnen mij wat! Ze doet maar. Ik draai niet bij!! Het beloven top weken te worden...

    Het was een druppel op een hete plaat, want er werd de voorbije weken regelmatig een druppeltje op de plaat gemorst. Niet echt goed voor geest noch lichaam. De migraine was al op en top aanwezig de voorbije weken. Ook de pijn aan de nek steekt terug de kop op. Het zijn typische symptomen die jaarlijks tijdens het najaar terugkeren en na de winter vanzelf weer verdwijnen. 

    Hoop doet leven! Morgen weer hard labeur, maar de motivatie is diep gezonken... Misschien moet ik toch eens goed vloeken! Ze kunnen daar mijn k..... kussen. Awel, dat lucht op! Vanaf morgen zal de nieuwe ik op het werk verschijnen! Een minder braaf, vriendelijk collegaatje, want brave meisjes komen nergens, maar stoute overal!


    18-10-2016 om 16:01 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afspraakjes met Evi
    Meer dan twee maand verder en ja ik spreek nog steeds drie keer per week af met mijn geweldige start to run vriendin! Mijn personal coach kan tevreden zijn! De adrenaline is er weer, de goesting om te lopen eveneens. En ik maak vorderingen. Maar eerlijk? Het mooie weer en het heerlijke nazomertje hebben absoluut geholpen. Genieten is het, keer op keer! Drie keer per week echt tijd voor mezelf en de kans om alles even van me af te zetten en vooral het werk te vergeten. Maar, ik zie ook af, hoor. Een heerlijk hoorntje vanille ijs of een zalig proeverke met vleessaus en mayonaise kan ik dan ook af en toe zonder schuldgevoel verorberen... en het liefst van al in het geniep!

    28-09-2016 om 15:27 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stacation
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Niks mis mee! Heerlijk slenteren, kuieren, lunchen, zonnen, fietsen, ... in Belgenland en  's avonds slapen in je eigen bed. Een zalige natural voetscrub in onze eigen Mer du Nord. Dat kunnen ze ons niet meer afpakken...

    31-07-2016 om 00:00 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The best is yet to come...
    Weer een jaartje ouder, maar het beste moet nog komen! Haha!!  Toch mijn start niet gemist. Vanmorgen een afspraak met Evi gevolgd door een heerlijke koffie met appeltaart. Niet echt een logische combinatie, maar vandaag moet dit echt wel kunnen. Ik ben de VIP en ik geniet ervan met volle teugen...






    24-07-2016 om 12:45 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Huismussen, pralines en cava
    Mezelf knus installerend in mijn relax voorzien van nepbont dierenvelletje en pelsen kussentje en genietend van een koffietje met praline realiseerde ik dat het al de vijfde dag op rij is dat ik niet meer ben buiten geweest. Nuance: niet meer ben weg geweest! De laatste keer dat ik de garage uitreed moet zaterdag geweest zijn... om de frigo aan te vullen. Ik vergeet mijn kleine uitspatting van maandag toen ik snel even naar de frituur fietste om mijn lijstje met zonden nog wat langer te maken. 

    Heerlijke dagen zijn het ondanks de humeurige zomer die regelmatig roet in het eten komt gooien. Het moet gezegd, voor een "weervrouw" als ik doet het me bitter weinig. Ik geniet, profiteer, doe waar ik zin in heb. Ik pluk de dag!! En dus tellen we tijdelijk ook geen calorietjes en maken we voorlopig geen afspraken met Evi... We eten en drinken dus ook waar we zin in hebben! Het doosje pralines dat ik maandag kado kreeg moest er daarnet aan geloven. Voorzichtig maakte ik de mooie verpakking open en koos één lekker chocolaatje voor bij de koffie terwijl de geur van vers afgebakken pistolets en een mini croissantje zich in huis verspreidde. Gisterenavond bestond het avondmaal uit calameres a la romana en rosé cava. Voor vanavond wacht er een portie diepgevroren spaghetti, een overschotje van een tijdje geleden en ja, er is nog een fles witte wijn open die lekker matcht met de veel te grote portie spaghetti! Hoog tijd dat manlief weer terug is van zijn driedaags schildersavontuur aan zee waar hij zijn vader helpt bij een werkopdracht. Poezemie zal minder blij zijn want zal 's nachts weer plaats moeten maken en content moeten zijn met een plekje aan mijn voeten in plaats van zich koninklijk uit te rekken in het midden van het kingsize bed en van contentement luid spinnend toe te geven aan een diepe slaap. 

    Wat een leven! Hoog tijd om de koffiemachine nog wat te laten werken!! Proost! Op de zomer!

    14-07-2016 om 11:42 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Suikerklontjes en calorietjes
    Na heel wat jaren op tram drie door te brengen - wat heel fijn was trouwens- begon ik stilletjes aan ook wat kilootjes te "winnen". Het ging aanvankelijk zo traag dat ik het (bewust?) nog niet eens doorhad totdat ik een reeks vakantiefoto's bewonderde en bestudeerde en ik zag wat ik niet wilde zien. Ik was duidelijk wat aangekomen!

    Toen uit mijn jaarlijks bezoek aan meneer doktoor bleek dat mijn cholesterol wat was verhoogd (nog niet te hoog hoor!) en in de wetenschap dat ik sowieso lijd aan een hoge bloeddruk (lijkt wat in de genen te zitten) besefte ik dat ik echt iets moest gaan doen.
    Dus, omwille van mijn gezondheid begon ik te "start to runnen" en dat bleek een schot in de roos. Ik beleefde echt plezier aan mijn afspraakjes met Evi en binnen de drie maanden liep in op mijn eigen tempo de 5 kilometer. Ik stopte er na die drie maanden niet mee zoals zovelen, maar hield het maar liefst 4 jaar vol. Af en toe eens zondigen en een frietje steken of een pruimentaartje verorberen bezorgden me geen schuldgevoel meer, ik genoot met volle teugen en probeerde gezond door het leven te sjeezen. Bovenop mijn looptrainingen maakte ik meerdere keren per week een gezonde en vaak groene smoothie want dat paste bij mijn gezonde levensstijl!

    Maar, beetje bij beetje, heel geleidelijk aan begon ik te slabakken... Minder en minder smoothies, minder en minder loopsessies en weer meer en meer vetophopingen en kilootjes 'gewonnen'. Zo veel mogelijk niet op de weegschaal gaan staan helpt natuurlijk om je kop tijdelijk in het zand te steken totdat de bom echt barst en het besef weer groeit dat er iets moet veranderen.

    Dus, sinds vorige week tellen we weer calorieën en letten we op ons suikergebruik, want het moet echt anders. Geen suikertjes meer in de koffie, geen gratis koffiekoeken meer bij Charif, einde verhaal voor de dagelijkse cornflakes en de musli, dag pruimentaartjes en theekoeken! Lang leve  magere yoghurtjes, rijstkoeken, volkorenboterhammetjes, caloriearme slaatjes en havermout. Na 7 dagen minder suiker had ik al ontwenningsverschijnselen en stak de eerste hoofdpijn de kop op, maar die hebben we alweer overwonnen zonder toegevingen te doen!

    Vanmiddag mezelf toch wel getrakteerd op een proevertje frietjes met saus om nu weer volop binnen de lijntjes verder te kleuren en niet te veel scheve schaatsen te rijden.

    De weegschaal geeft al 500 gram minder aan sinds een week geleden, dus er is vooruitgang op dat vlak.

    En nu nog een nieuwe vaste afspraak met Evi regelen! 

    20-05-2016 om 15:36 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leve de lente
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de boom van de buren na... een geslaagd Hemelvaartweekend!

    08-05-2016 om 16:50 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hakuna matata
    Maandagmorgen net geen 8 uur en het zit al tegen. Na het nodige speurwerk uiteindelijk toch het ontbrekend stukje gevonden om mijn café latte te prepareren. Oef! De dag kan dan toch goed starten... of niet?

    Slecht geslapen, raar gedroomd, maar ik kan het niet navertellen. Toch was het zo'n droom waarvan er nog een hele poos flarden door je hoofd schieten die je danig uit evenwicht brengen. Het weer help ook niet echt mee. Grijs, donker, nat en heel koud en dat gaat nog een tijdje duren als we de weermannen en -vrouwen mogen/moeten geloven. Net voor de middag ook nog een mail van een bazige directeur die weer totaal geen rekening lijkt te houden met eerdere uitgebreide argumenten contra deze beslissing. En merde! Heb wel boterhammen bij, maar geen charcuterie. Gelukkig heb ik nog een potje choco ergens verstopt om dat missertje goed te maken en terwijl ik duchtig chocopasta op mijn boterhammetjes smeer, is daar dan die ene domme opmerking van die collega die vindt dat choco eten "snoepen" is! Ach, man! Laat mij toch gerust vandaag!
    Geen zon, slecht humeur, vermoeidheid, te veel werk! Slechte combinatie! De uren aftellen en opgelucht naar huis vertrekken in de wetenschap dat dinsdag mijn vrije dag is, dat helpt... totdat je thuis arriveert en vaststelt dat de plastiek mand met oud papier vandaag niet werd meegenomen en er een stom briefje in de brievenbus werd gepropt met de mededeling dat het papier niet in plastiek manden mag aangeboden worden. We doen dat al meer dan 2 jaar, stomme idioten van de milieudienst! Dat werkt perfect en is heel praktisch. De halve buurt doet dat op die manier, maar ineens is dat een probleem. Bovendien staat daar nu een volle plastiek bak oud, vies en nat papier, want het heeft heel de dag gestrontregend. Dikke merci aan de gemeente! Snel even bellen om mijn ongeloof en boosheid te uiten, maar er neemt geen kat meer op aan de andere kant van de lijn! Werken doen ze daar niet echt graag, dat is duidelijk...

    Laat het duidelijk wezen, het was een klotedag! Maar, niet onbelangrijk, ik ben er toch in geslaagd om het allemaal los te laten, foert te zeggen en van mijn avond te genieten. Hakuna matata!! 

    Vandaag (op mijn vrije dag) kon ik het niet nalaten om toch de nodige acties te ondernemen om mijn frustraties van mij af te mailen... De bazin haar zin gegeven, maar toch even langs mijn neus weg laten weten dat ik tegen haar beslissing ben en haar toch snel effie met de neus op de feiten gedrukt. Ook de milieudienst kreeg ervan langs... voor wat het waard is! 

    IK ben weer helemaal zen!!


    26-04-2016 om 16:44 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Murphy en de lieveheersbeestjes
    Het was hier weer prijs de voorbije weken!

    Aanpassingswerken voor de riolering (heel de oprit opengebroken!), problemen met telenet (met dank aan de grote telenet werf!), nog meer problemen met telenet (kabel over als gevolg van de werken aan de riolering en de oprit) en nog meer zever met telenet (nieuwe digibox bleek na uren zoekwerk toch de oplossing...)

    Gaslek in de garage (stuk oprit opnieuw opengebroken), afwerking rioleringswerken in de straat (stuk oprit opnieuw opengelegd want er moet afwaterend gewerkt worden en de nieuwe straat lijkt hoger te liggen dan vroeger- ononzelaars -). En nog steeds geen reparatie van onze muur die weken geleden geramd werd door de arbeiders die de straat al maanden terroriseren (in huidige omstandigheden is dit werkwoord misschien ongepast).

    Ook onze oven gaf de pijp aan maarten, maar na het nodige denk- en opzoekingswerk en het spenderen van de nodige eurootjes kwam dit snel weer in orde. En... het nieuwe salon moest er ook al aan geloven. Nog geen jaar oud en er moest al een technieker aan te pas komen die natuurlijk het onderdeel bij de Italianen moet bestellen waardoor we nog een twaalftal weken geduld moeten hebben. 

    Vanmorgen weigerde een van de twee wagens dienst en dat op Paasmaandag. Dat wordt de volgende dagen niet uitslapen want manlief moet op het werk geraken en ik heb de volgende dagen de auto nodig. Ik dacht nochtans dat ik Murphy voor bewezen diensten had bedankt en wandelen had gestuurd...

    Dinsdag bleek uiteindelijk het geluk aan onze kant te staan. Onderweg naar Zaventem hoorden we rond 8u10 dat er een aanslag was op Brussels Airport...  Mijn hart stond even stil want mijn papaatje liep daar - net geland na een lange reis - wel ergens rond en zou ons tegen 8u30 buiten opwachten. Zelf waren we vrij laat vertrokken en hadden onze planning om vroeg te vertrekken en van een koffietje te gaan genieten tussen de vertrekkende en aankomende passagiers uiteindelijk aangepast. Onze beschermengels deden hun werk want we kwamen er alledrie met de schrik vanaf. 

    Geen haar op mijn hoofd dat er nu nog aan denkt om die massa lieveheersbeestjes die ons huis overspoelen een kopje kleiner te maken! Blij met alle geluk dat ze ons brachten zet ik ze allemaal om beurten geduldig buiten zodat ze nog lang van buitenaf Murphy op een afstand kunnen houden...


    28-03-2016 om 12:01 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stresskip
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Sinds de rioleringswerken in de straat is ons huis al maanden - in het beste geval - via één kant bereikbaar. Drie maand geleden moest ik alweer (met een auto vol boodschappen die moesten uitgeladen worden en een bureau vol werk dat lag te wachten) een grote détour doen om thuis te geraken. Een enorme camion gooide roet in het eten en moest werkelijk vlak voor mijn neus het straatje versperren om bijna 1 uur lang bakstenen te lossen voor een of andere nieuwbouw in de buurt.

    Binnen de kortste keren een file van jewelste met slechts één iemand die zich enorm druk maakte in de situatie en uitstapte om de chauffeur die aan het lossen was ervan langs te geven... zonder resultaat. Die vent bleef heel kalm en negeerde mij volledig! Je moet maar durven!De andere buurtbewoners die in hetzelfde schuitje zaten, bleven - naar mijn mening- veel te rustig, aanvaardden hun lot en lieten hun wagen aan de kant staan om in alle rust en zonder stress naar huis te wandelen en de auto een paar uur later weer op te halen. Niet onbelangrijk in het hele verhaal: het merendeel van de buurtbewoners heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt en heeft tijd zat...
    Enkele uren later vertelde ik aan tafel het hele avontuur en nog steeds kookte ik van woede. 

    Het feit dat ik blijkbaar de enige was die hier zo'n tumult rond maakte, zette me aan het denken. Ik dook nog eens in mijn boek over mindfulness en enkele hoofdstukken later werd ik iemand anders. Ik heb geleerd om los te laten en heb aanvaard dat ik de wereld en mensen rond mij niet moet veranderen, maar moet accepteren zoals ze zijn.

    Met resultaat! Zelfs een opgebroken oprit die ons dan ook nog eens €3000 gaat kosten om in orde te zijn met de nieuwe riolering in de straat en een kapotte kabel die televisie, radio (want we luisteren digitaal), internet en telefoon een hele dag saboteerde kunnen me niet meer van mijn stuk brengen. Ik kan het zelf nauwelijks geloven, maar die enkele seconden gevloek negerend, was ik de rust zelve. 

    De nieuwe stressloze versie van mezelf meent dat alles altijd goedkomt!

    09-02-2016 om 13:52 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Human doing
    Door het leven lopen, steeds meer doen en niet meer stoppen! Is dat de goede keuze? Niet meteen datgene dat ik me een jaar geleden had voorgenomen. Maar, het besef dat ik weer niet goed bezig ben is er, dat is al een begin.

    De voorbije maand was best fijn. Er waren veel vrije momenten met tijd voor anderen en vooral ook voor mezelf. Een dag werken en ik voel me alweer wat gespannen en snel geërgerd. Dus, drink ik weer thee met mijn demonen en zie ik kantjes van mezelf die ik liever niet zie.

    Hoog tijd om mijn boek over mindfulness nog eens te raadplegen zodat ik weer een human being kan proberen te worden. Werk aan de winkel dus zodat ik op regenachtige dagen (en daar hebben we er hier genoeg van) mijn innerlijk zonnetje kan laten schijnen...
     


    05-01-2016 om 16:29 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Straatwerken... niet zonder gevolgen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-12-2015 om 19:30 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerst 2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    22-12-2015 om 16:55 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ieder huisje heeft zijn kruisje
    Dat iedereen zijn rugzakje met zich meedraagt, dat is de boodschap die we gisteren tijdens de eindejaarsreceptie van de bazin meekregen.

    Een videofragment gefilmd in een Amerikaans ziekenhuis maakte ons allen stil en een enkeling moest zelfs een traantje wegpinken. Nadien deden we een mini-teambuilding vergezeld van een glaasje bubbels. Leerrijk en gezellig! Als het goed is, zeggen we het ook. Als je dan na zo'n namiddag huiswaarts keert met 2 weken vakantie in't verschiet besef je weer dat je veel fijne collega's hebt. Als je dan ook nog wat complimentjes hebt gekregen en zelfs een pluimpje van de baas dan krijg je heel eventjes vleugels... 

    Zorgt ook voor veel twijfel over de sollicitatiekwestie. Maar, kreeg nog steeds geen antwoord, dus waarover zou ik piekeren? We laten alles voorlopig z'n gangetje gaan en genieten nu eerst van een korte vakantie en de eindejaarsperiode.

    En... mijn huisje heeft gelukkig maar een heel klein kruisje!

    19-12-2015 om 12:44 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In een notendop
    6u       De wekker! Dju, opstaan...
    6u30   Terrorisme in de straat: de werkmannen doen weer goed hun best. Iedereen wakker!!
    7u20   Akkeakketuuttuut en yes een hoekje zetel kunnen bemachtigen (met dank aan meneer X die nauwelijks wilde opschuiven)
    8u00   Paraat om aan mijn dagtaak te beginnen, verder geen ziel te bespeuren op het werk...
    8u30   Nog een snelle roddel... Ik ben weer bij!
    8u40   Nerveuze, maar lieve gezichtjes met veel vragen
    11u30  Het verplichte nummertje zit erop. Huiswaarts! Wat een leven...
    12u15  Werkdag: part two (het zal een korte worden, voel ik)
    15u00  Powernapje (of poging tot, want te veel cafeïne gooit roet in het eten)
    16u00  Mailtje van de nieuwe bazin en veel frustratie. Moet nu werkelijk alles veranderen? Tja, nieuwe bazen, nieuwe   wetten! Evil or Very Mad Een berichtje met een bitsige ondertoon, zal ik even bitsig van repliek dienen? Laten passeren!
    17u00  Dag vriendjes van de avondschool, ik ben onderweg...

    09-12-2015 om 16:01 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ping
    De mogelijk nieuwe bazen hebben er geen oren naar. De mail werd 10 dagen geleden verstuurd met tot op heden... geen antwoord.
    Zo frustrerend, maar ach! We laten het weer even los en net nu doet de inbox van de email 'ping' en kondigt een nieuw bericht aan, maar niet datgene waarop ik zit te wachten.

    Loslaten dus! Voilà! Is gebeurd...  Focus op al wat wel goed gaat en dat is een heel arsenaal ondanks de gezondheid en de mind die de laatse tijd veel kenmerken vertonen van een nakende burn-out. Vaak verminderde eetlust, vermoeidheid, lusteloosheid, maagpijn, oprispingen, migraine, muizenissen,... Ook wel de tijd van het jaar:  regen, wind, weinig zonlicht, vroeg donker, te veel werk. Druk, druk, veel te druk! 
    En dan nog die vreselijke werkmannen die onze straat al meer dan een half jaar terroriseren en niet meteen van plan zijn hun biezen te pakken. Gisteren moest het muurtje in de voortuin eraan geloven nadat ze de voorbije maanden stelselmatig putten in de voortuin hebben gedabd en onze reuzegrote oprit inpalmden en gedeeltelijk ruïneerden. Komt allemaal goed, hebben ze beloofd!
    Maar, wat zit ik toch weer te zagen? Geen reden tot klagen en zagen!  December is begonnen, de prachtig black en white opgetuigde kerstboom staat de glunderen in de woonkamer, de haard verpreidt zijn zalige warmtegolven, de kerstverlichting smukt de donkere winkelstraten op, geen overvolle treinen deze maand en een aangepast werkschema dat voor nieuwe lichtpuntjes zorgt in de duisternis.

    Ping! You've got mail... 

    03-12-2015 om 20:10 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alea iacta est
    Maandagmorgen, iets na zeven.  Fietsje op,  vrieskou en  regen trotseren, treintje op en neen, weer geen plek om te zitten! Akke akke tuut tuut weg zijn wij!

    De vooruitzichten zijn somber. Deze week is er eentje om indien mogelijk te deleten. Een mini-winterslaap daar droom ik in stilte van! Heerlijk lang uitslapen en cocoonen  in pyjama en kamerjas met een goed boek, een dekentje en onze poezemie. Het zal bij dromen blijven!
    De plicht roept! Geconditioneerd zoals ik ben vervul ik braaf mijn dagtaak en neem ik zonder morren deel aan de vergaderingen die deze week op de planning staan... Zelfs op vrijdagavond worden we verwacht! Deze marionet voert gehoorzaam uit als er aan haar koordjes getrokken wordt. Zelden ziek, nooit een snipperdagje, geen profitariaat! 

    Proficiat aan mezelf voor de vier vijfde beslissing die ik vorig jaar nam. Maakt veel goed! Desondanks toch veel lange perioden vol stress, maagpijn en migraine. Het lichaam reageert en reclameert! De dolle rit die alle dagen heen en terug naar het werk moet afgelegd worden, wordt er niet toffer op. Vroeg opstaan, massa's volk en geen zitplaats op de trein, terreurdreiging in het land en bomalarm in Antwerpse scholen, lange vergaderingen, laat thuiskomen,...  De emmer loopt over! Genoeg! Stop! Tijd voor verandering!

    De teerling is geworpen... De brief is verzonden. Hopelijk maak ik een kans op deze job in een fantastische omgeving dicht bij huis. Bericht voor de nieuwe bazen: jullie zouden hier geen spijt van krijgen! ...

    24-11-2015 om 17:21 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Naar de dierenarts...
    Vorige maand was het weer zover: met poes op jaarlijkse visite bij haar niet zo graag geziene vriendin, madame de dierendokter. Nageltjes knippen, oortjes nakijken, ontwormen (bah, niet lekker), een prikje tegen allerlei lelijke ziektes en eens even kijken naar die tandjes...

    Had ik mooi geregeld dit (dacht ik). Was na een vergadering maar nipt op tijd thuis om de afspraak te kunnen halen, dus kon ik deze keer eens aan dit vreselijke uitje ontsnappen en het baasje meesturen met het poezenbeest. In een kleine uurtje was die klus alweer geklaard en zouden we hopelijk weer een jaartje verder kunnen. "Dag dierendokter, hopelijk toch volgend jaar!" 
    Pech! Een nieuwe afspraak kwam in het vaccinatieboekje mee en was gepland voor 17 november. De diagnose? Ontsteking aan de tandjes! Nuchter binnen te brengen op dinsdagmorgen 17 november om 9u.

    Dus, ik hang er toch aan dit jaar! Vanmorgen vele verontschuldigingen opperend, bracht ik ons pelsejasje naar de dierenarts waar ik haar een ganse dag moest achterlaten overgeleverd aan de goede zorgen van haar minder goede vriendin. Hartzeer heb ik daar van. Een ganse dag loop je dan verloren en hoop je dat ons oud rakkertje van zeventien de narcose overleeft en weer dat oude, vinnige beestje zal worden...

    Over enkele uurtjes mag ze weer opgehaald worden door het nerveuze baasje dat hopelijk weer rust vindt als we vanavond opnieuw kunnen lachen met de snurkgeluidjes en het heerlijke gespin van onze lieve poezemin.



    17-11-2015 om 13:37 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dierenplezier
    Sinds enkele weken lijkt onze tuin op een pretpark... voor beestjes.

    Niet een, twee, maar drie Exclamation eekhoorntjes fladderen tussen de coniferen en sjeezen door de afgevallen bladeren van de notenboom op zoek naar heerlijke, grote noten om die dan in onze tuin of die van de buren te gaan verstoppen om ze dan later nooit meer terug te vinden. Schoon om zien, is dat. Poeslief lag erbij, keek ernaar en droomde lekker verder van een of ander lekker tussendoortje of een stukje rosbief.
    Ondertussen knabbelen meesjes en  roodborstjes aan de vetbolletjes en de pindanootjes en kwetteren er duchtig op los terwijl papa merel komt baden in zijn privé-zwembadje in de voortuin van ons huis. Ook het kleine winterkoninkje pikt een paar graantjes mee, maar  dat lijkt de eekhoorntjes niet te storen totdat de vrouw des huizes in rubberen laarzen en voorzien van schepje en tulpenbolletjes plots de synergie in het dierenpark voor eventjes lijkt te verstoren. 

    Wie zegt er dat er geen wonderen bestaan?

    08-11-2015 om 14:00 geschreven door La Miss  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Over mijzelf
    Ik ben , en gebruik soms ook wel de schuilnaam La Miss.
    Ik ben een vrouw en woon in (België) en mijn beroep is niet van belang voor mijn blog.
    Ik ben geboren op 24/07/1971 en ben nu dus 52 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: lezen, shoppen, juwelen ontwerpen, van het leven genieten.

    Foto

    E-mail mij

    Klik hieronder om mij een mailtje te sturen.


    Blog als favoriet !



    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs