Gedichten Quirien

12-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 broers

4 is een getal van geluk
denk maar aan de blaadjes
van klavertje vier
elk blaadje heeft zijn
scheurtje en rimpeltje
maar ze blijven samen voor altijd
zelf de dood kan ze niet scheiden
kom je zo een blaadje tegen
hou het dan niet voor je mond
maar zeg dat ze prachtig zijn

Quirien Dornez

12-01-2008 om 16:21 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbij

voorbij het is voorbij
maar wat nu is is wat was
hat was vol vol met vlinders
nu de leegte de leegte
gevuld met lucht
de vlinders zijn gekomen en
gegaan wanneer ze wilden zijn
ze opgestaan
de lucht is een tijdje weg geweest
maar nu is het terug
de leegte gevuld met lucht


Quirien Dornez

12-01-2008 om 16:09 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verdriet

ik kan niet zeggen met woorden
maar mijn tranen zeggen genoeg
de liefde tussen ons is gedaan
en zal met veel verdriet en tranen
gewoon weggaan
jammer dat die momenten zomaar vergaan
maar een beetje vreindschap zal er altijd bestaan


Quirien Dornez

12-01-2008 om 16:04 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn ouders

ze zijn er om te zeggen
dat het weer eens niet goed is
ze zijn er om te zeggen
dat het beter kan
ze zijn er om te zeggen
wat kan en niet kan
maar ze zijn er ook
wanneer ik ze nodig heb


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:58 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vrienden voor het leven

jullie zijn iets speciaal voor mij
de moed om elke dag op te staan
en met een lach naar school te gaan
het klinkt meschien raar
maar wel echt waar
vrienden voor het leven
bestaat en dat is iets die je
nooit verlaat


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:52 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vriendschap

vriendschap is niet zo iets die komt en gaat
het is iets dat je je hele leven
bij je draagt
in goede en slechte tijden moet je er staan
en zal daardoor de
vriendschap eeuwig blijven bestaan
je komt zo iemand wel 1keer in je leven tegen
dan pas weet je wat
er heel je leven te kort was


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:42 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verliefd

elke dag een vlindertje bij
elke dag een minuit
denk ik aan jou en mij
elke dag denk ik aan je glimlach
elke dag ben ik zekerder
van jou en mij

Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:30 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jij en ik

jij en ik
het is voorbij het is gedaan
je zij dat ik weg moest gaan
al de wegen heb ik gepakt
en ben ik iedere keer nog dieper gezakt
want ik kwam elke keer bij jouw uit
al mijn wegen lijden naar jouw
omdat ik zielsveel van je hou


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:27 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik

ik ben de gene die op 11april
uit mama's buik kwam
ik ben de gene waar er verlangt
van word om later kinderen te krijgen
ik ik ik waarom kan ik mezelf niet zijn
waarom verlangen mensen zoveel van mij waarom ?
ik verlang naar de dag
wanneer ik kan zeggen hoe ik echt ben
en mezelf kan zijn
die dag word waarom en ik
omgezet in een mens vol geluk
omdat hij zichzelf kan zijn !
    geschreven door
              ik


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:21 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ster aan de hemel

jij bent een ster voor mij
en wat voor een ster
de koning(in) ter sterren
ben ik je kwijt
moet ik gewoon naar boven kijken
en de mooiste ster uitkiezen
en dat ... dat ben
      JIJ !


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:21 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het leven

een leven van iemand is 1 grote kleurboek
je krijgt de kans om je leven kleurrijk te maken
met al de mooiste kleuren eerst
maar toch kan je in een zwart gat vallen
waarom?...
je hebt zelf de kleuren bepaald
en toch dat zwarte gat ook al
heb je nooit zwart gebruikt
ook al ziet je leven er
rooskleurig uit het zal
altijd omrand zijn met zwart


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:19 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vriendschap

vriendschap is niet zo iets
die komt en gaat
het is iets dat je je hele leven
bij je draagt
in goede en slechte
tijden moet je er staan
en zal daardoor de
vriendschap eeuwig blijven
bestaan je komt zo iemand
wel 1 keer in je leven tegen
dan weet je wat
er heel je leven te kort was


Quirien Dornez

12-01-2008 om 15:00 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.je glimlach

alles begon met je glimlach
glimlachte je niet dan was je mooi
glimlachte je wel dan was je prachtig
glimlachte je keek je in mijn ogen
en zij je dat je van me hield
dan was ja fantasties en ik spraakeloos
.


Quirien Dornez

12-01-2008 om 14:57 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik zal je missen

ik zal je missen
maar je blijft altijd
in mijn hart
je hebt een heel speciaal
kamertje in men hart
het sleuteltje ben ik
nu wel al verloren
maar moest je de sleutel
vinden die lijd naar dat
kamertje in mijn hart
dan weet je pas dat
dat het sleuteltje is
naar het kamertje
van een prachtige vriendin


Quirien Dornez

12-01-2008 om 14:32 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overleden pepe

ik mis hem
maar wie is hij
ik heb je jammer genoeg niet gekend
het was plots allemaal voorbij
je bent gekomen maar ook gegaan
veel te vroeg heb ik verstaan
ik mis hem
maar wie is hij
ik ken je niet
maar toch zit je in mijn hart
in een kamertje appart

Quirien Dornez

12-01-2008 om 13:45 geschreven door Quirien  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)

>

Blog tegen de wet? Klik hier.
Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs