Inhoud blog
  • time-out
  • istanboel
  • 3 x amerika op 1 muur
  • breivirus
  • eerste test
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Over mijzelf
    Ik ben marina
    Ik ben een vrouw en woon in moorsele () en mijn beroep is ambtenaar .
    Ik ben geboren op 15/04/1960 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    hallo, ik ben marina. ik quilt sinds een 10-tal jaar. ik ben gehuwd met luc (al 26 jaar!) en samen hebben wij 3 kinderen
    quiltmadam

    14-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geslaagd in de opdracht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen om weer 2 blokjes te maken ! ik moet dringend eens weer 2 rijen aan elkaar zetten : misschien lukt het in de kerstvakantie wel !
    vannamiddag is er bee hier in moorsele, er zal dus wel weer een blokje bij komen ! en dan moet ik dringend stofjes knippen want anders weet ik niet wat ik zal doen vrijdag op de enige, echte hoppequilterskerstbee ! eerst nog het kadootje inpakken ook !

    14-12-2011 om 11:27 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een bewogen dag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen terwijl ik (nog in pijama) rustig zat te chatten met els (van europe quilt) over onze plannen om samen oudjaar te vieren in oostende kreeg ik een berichtje van mijn vaste chauffeur guute : ze kon niet mee naar de bee in poperinge ! omdat ik die afspraak niet graag mis, moest ik dus vliegensvlug douchen, een vriendin opbellen om mij naar het station van wevelgem te laten brengen. alles in sneltreinvaart dus ! helaas, die trein zelf had 45 minuten vertraging !
    de bee zelf was zoals altijd : veel kletsen, weinig naaien, gezellig onder vriendinnen ! carine had mijn bestelling bij en een kadootje ! ik leerde het kerstballen breien aan carine, nu nog op zoek naar bamboebreinaalden !
    weer een wandelingetje tot aan het station van poperinge (onderweg even binnen bij een bakker voor klaaskoeken) : wat denk je ? weer een half uur wachten op een trein ! bleek de computer ook niet te werken waardoor er geen treinkaartje kon gekocht worden ook ! onderweg nog de nodige vertraging : de trein bleef even staan in het station van ieper, zonder de nodige uitleg ! aankomst in wevelgem, op zoek naar een bus naar moorsele, ook met de nodige vertraging : uiteindelijk was ik om 18u45 thuis !
    de trein, altijd een beetje reizen ! dan raden ze je het openbaar vervoer aan ! om wraak te nemen ga ik volgend jaar 2 keer op en af naar amerika : 1 keer in maart naar de amish en 1 keer later op het jaar met DH naar new york, omdat ik geslaagd ben in dat (moeilijke) examen waarvoor ik in augustus 2 weken verlof nam om hard te studeren ! kwestie van mijn ecologische voetafdruk wat op te krikken !
    een dag met hindernissen maar de verwenkoffie (met thee) smaakte er niet minder om !
    binnen 2 weken weer bee in poperinge : geen openbaar vervoer voor mij dan ! het boek over marker-borduren voor hilde ligt al klaar, ik mag ook niet vergeten kopies te nemen van het patroon van de warme wintersjaal voor sabine ! zijn er nog aanvragen ?

    03-12-2011 om 10:43 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.heel erg ambitieus
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik ben begonnen aan een groot werk : ik wil deze poncho breien ! de eerste 4 rijen zijn er al, de rest is heel wat ingewikkelder !
    na 2 sjaals in de breiles wou ik toch aan iets anders beginnen, ik hoef tenslotte geen hele kast vol sjaals en sjerpen !
    hopelijk vriest het nog niet meteen weken na mekaar want deze poncho zal niet op 1, 2,3 klaar zijn ! maar ja, volgend jaar wordt het weer winter !
    gisteren kocht ik ook het boek van de allernieuwst rage : kerstballen breien ! gelukkig is het ook ieder jaar weer kerstmis !
    tijdens de handwerkles ben ik aan het afwerken : werkjes van een paar jaar geleden die onafgewerkt in de kast zijn blijven liggen, neem ik nu onder handen ! momenteel is dat een kleedje in hardanger : ik heb mezelf voorgenomen om elke dat een hokje op te vullen met een 'maltezer-kruis', een vervelend werkje maar gisteren ben ik er in geslaagd om er 2 te doen ! ik had precies het systeem te pakken en nu moet ik volhouden natuurlijk !

    16-11-2011 om 16:59 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.niet veel gebeurd op quiltgebied
    Klik op de afbeelding om de link te volgen maar toch ben ik er in geslaagd om 2 blokjes te maken vooor de civil war quilt : 2 blokjes uit het boek 'civil war love letter quilt'.
    ik ga trouw iedere keer naar de bee in poperinge maar slaag er dikwijls niet in om hierover te bloggen : het is hier altijd druk, druk, druk, .....
    daar zit de breiles ook voor iets tussen natuurlijk : de 2e sjaal is af, ik weet niet goed met welk werkstuk ik nu ga beginnen, nog een sjaal, de weddingringsjaal of een poncho ? projecten genoeg dus maar de tijd ontbreekt !
    vrijdag ben ik naar de lander geweest : er was een gratis workshop, interessant maar ik ben er niet meteen wild van ! borduren op vilt ! maar ik heb mij toch laten verleiden : 2 patroontjes gekocht en een pakketje om leuke kerstversiering te maken !
    en dat terwijl ik mezelf beloofd had om niks nieuws meer te beginnen : mijn (netjes opgeruimde) kasten puilen uit van de projecten ! 2 weken geleden had ik 3 dagen nodig om alles weer netjes te sorteren en wat ik daar allemaal aangetroffen heb, je houdt het niet voor mogelijk ! volgend jaar in amerika zal ik verplicht moeten worden om met een blinddoek om rond te lopen, zodat ik niet te veel in de verleiding kom om nieuwe stofjes aan te kopen !
    het aftellen is ondertussen al begonnen : vrijdag was het nog precies 4 maanden voor ons vertrek !

    13-11-2011 om 11:58 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    14-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vorderingen in de breiles
    Klik op de afbeelding om de link te volgen samen met guute ga ik iedere dinsdagavond naar de breiles ! dit is mijn eerste werkstuk dat af is : een superwarme wintersjaal ! ik moet nog de draden instoppen en de franjes er aan zetten en dan mag het gaan vriezen, ik zal warm ingeduffeld zijn !

    14-10-2011 om 09:28 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 nieuwe blokken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen deze komen alle 3 uit het boek 'civil war love letter quilt' ! omdat ik toch nooit 2 dergelijke quilts zal maken, heb ik beslist om de blokken uit beide boeken te combineren tot 1 quilt van 121 blokken ! hoeveel ik er tot nu toe heb, weet ik niet precies, ik moet eens gaan tellen !
    2 rijen staan er al mekaar, ik moet eens hulp vragen om die op foto vast te leggen !
    van het weekend met de hoppeqquilters heb ik hier helaas geen verslag neergeschreven : teveel kwam op mij af direct na de thuiskomst en daardoor had ik even geen zin om te bloggen ! maar het was een fantastisch weekend : veel zon, veel leute, veel vriendschap, lekker eten, knap winkeltje, enz....

    wat staat er de komende weken op het programma : druk, druk, druk ! maar volgend weekend hoop ik de tijd te hebben om mijn kasten met quilt-en handwerkgerief eens grondig op te ruimen ! ik ga één en ander trachten van de hand te doen op de tweedehandsverkoop van de samplers, de rest geef ik zo weg !

    14-10-2011 om 09:23 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    26-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afwerken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dit jaar zal ik in de handwerkles niks nieuws opstarten, enkel dingen afwerken die zijn blijven liggen !
    dit broodmandje werkte ik deze namiddag af : de borduurtechniek is 'broderie suisse' en kan enkel op vichystof gebruikt worden !
    alvast 1 stuk afgewerkt !
    voor de civil war diary quilt heb ik ook een beslissing genomen : 70 blokken van de 121 heb ik al, de resterende 51 zal ik uit het boek 'civil war love letter quilt' halen ! 2 van die volledige quilts zal ik toch nooit maken en in dat tweede boek staan ook leuke blokken ! voor het weekend van de hoppequilters zal ik dus nog een paar blokken knippen zodat ik die daar  kan maken ! het ziet er naar uit dat we schitterend najaarsweer krijgen, dus dat wordt genieten ! 

    26-09-2011 om 00:00 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sainte marie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ondertussen toch al een paar dagen terug uit de elzas : al met al toch vermoeiender dan ik gedacht had ! ik heb het gevoel dat ik binnenkort weer met een nieuwe hernia rondloop en die busreis heeft daar geen goed aan gedaan !
    maar ik heb toch wat aankopen gedaan : een patroon van een quilt waar ik de stoffen van salgarollo kan in verwerken die ik in bangkok kocht, een patroon van een sjiek naaimandje en verder nog 2 boeken en wat prutskes !
    vannamiddag ben ik begonnen aan een nieuwe quilt : een 'secret project' ! ik zal hiervan niks tonen op mijn blog tot de top helemaal klaar is ! één ding kan ik wel verklappen : ik verwerk er mijn grote voorraad japanse stoffen in !
    en nu ga ik breinaalden kopen want binnenkort wil ik hier mijn vorderingen van de breiles tonen !

    21-09-2011 om 16:54 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    14-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slechts één blokje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen helaas, meer zat er deze keer echt niet in ! het examen van vorige week kreeg voorrang !
    en hoe liep het examen af ? echt, ik heb er geen idee van, het wordt wachten op de uitslag ! ofwel ben ik er net door ofwel ben ik net niet geslaagd !
    ik heb mij nu wel voorgenomen om nooit meer aan dit soort examens mee te doen ! ik heb er geen zin meer in om 2 weken van mijn verlof op te offeren om te zitten studeren voor iets wat je uiteindelijk niet nodig hebt om je werk goed te doen !
    nu gaat alle vrije tijd weer op aan patchen, handwerken en breien !

    14-09-2011 om 18:47 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.snoepdoosjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen deze morgen liep ik even binnen bij blokker, op zoek naar theemokken van janneke brinkman. die vond ik niet (blijkbaar zijn die enkel te krijgen in de nederlandse blokkers) maar deze snoepdoosjes vond ik wel ! weer 2 doosjes erbij voor mijn (uitgebreide) verzameling ! ik weet het, 't is een verslaving maar echt snoep zit er niet in, dus 't is goed voor de lijn ! binnenkort zie je mij wel opduiken op één of andere bee met een snoepdoosje !

    23-08-2011 om 14:13 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    21-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 jaar geleden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dag op dag 29 jaar geleden zijn we getrouwd ! het lijkt precies nog de dag van gisteren ! de bloemen staan op tafel, morgen gaan we uit eten !

    gisteren was het nog eens een mooie dag om te bbq'en : na een namiddagje studeren voor het examen van 7 september en een blokje CWD hebben we lekker buiten gegeten ! vandaag ziet er weer al heel wat minder uit !

    21-08-2011 om 09:51 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    15-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deze maand 3 blokjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen en 1 rij helemaal aan elkaar !
    ik ben bezig aan de 2e rij : ik moet daar wel nog 1 blokje voor maken en ik weet niet of ik dat in september wel zal kunnen doen ! vanaf volgende week begin ik nl. hard te studeren voor het examen begin september ! 't zal hier dus weer eventjes stil worden !

    15-08-2011 om 00:00 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen zin om een steek te naaien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen maar wel lekkere suikerwafels gebakken !
    en nu die zo goed gelukt zijn, krijg ik plots toch zin om nog wat te naaien !
    aan de slag dan maar zeker ?!

    11-08-2011 om 17:59 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen sinds gisteren heb ik een nieuwe laptop, een mini-uitvoering weliswaar ! het scherm(pje) is niet groter dan 22 op 12 cm maar ...... ik kan er werkelijk alles mee doen, foto's bekijken, op internet, .... met de pc kon ik amper nog uit de voeten, traag, ontzettend traag, liep de hele tijd vast, ik moest voortdurend de hulp inroepen van DS ! en .... nu kan ik mijn minitje ook meenemen op reis, naar oostende, op weekend, ....
    vorige week waren we weer enkele dagen aan zee : nu en dan een wandelingetje in de zon, zelfs een uur of  3 op het strand maar ook regenbuien. niet erg, dan kon ik verder werken aan de CWD ! de laatste dagen had ik zelfs niks meer om in mekaar te steken maar dan heb ik verder gewerkt aan de DEAR JANE in kruisjessteek : dat werkje laat ik in oostende liggen (als ik niks meer heb, kan ik daaraan verder doen !)
    dit weekend wordt er weer één aan zee : we gaan naar de musical MAMMA MIA !
    daarna gaat het handwerk enkele dagen aan de kant : ik ga weer studeren ! op 6 september moet ik examen doen op mijn werk en ik wil slagen want er hangt een flinke financiële premie aan vast !





    "

    11-08-2011 om 09:48 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    15-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 dag te laat !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen maar hier zijn dan toch de 2 blokjes van de CWD die ik deze maand maakte ! ik ben ook al begonnen met een rij (de onderste) aan mekaar te zetten (foto volgt later !).
    op de bee in poperinge mocht ik het nogal horen dat ik te laat was met mijn foto's ! maar omdat enkele collega's nu met verlof zijn, moet ik een tandje bijsteken op kantoor : deze week heb ik 3 dagen gewerkt (ver boven mijn gemiddelde !) en dan heb ik 's avonds niet veel zin om nog de pc aan te zetten ! volgende week ben ik een weekje thuis (ik hoop enkele dagen naar zee te kunnen gaan - een dagje naar 'de lander' is al gepland) en de week daarop moet ik weer 3 dagen werken ! omdat ik in augustus de hele maand thuis blijf, zal ik in die 3 dagen heel hard mogen doorwerken want ik wil wel alles afwerken eer ik in verlof ga !

    15-07-2011 om 17:58 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quip-day !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren was quilt-in-public-day ! ieder jaar op de derde zaterdag van juni, voor de derde keer al !
    wij waren met de 'samplers', een patchworkgroep uit kuurne, te gast in 'k' in kortrijk !
    veel volk en veel belangstelling !

    19-06-2011 om 12:31 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    14-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.deze maand toch gelukt !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen op de valreep is het mij toch nog gelukt om twee blokjes van de CWD te maken deze maand ! sedert ik terug ben uit thailand is nog niet veel uit mijn handen gekomen ! voor de handwerkles heb ik toch ook al een strandtas gemaakt ! foto volgt ! en ik heb ook al gebreid, een sjaal die ik wil aandoen op het doopfeest van leena volgende maand ! trouwens, ik ga volgend schooljaar niet alleen naar de handwerkles, voor het elfde of twaalfde schooljaar al, ik ben de tel kwijt ! maar ik ben nu ook ingeschreven voor de breiles ! benieuwd hoe veel werkstikken ik op één schooljaar zal afhebben !

    14-06-2011 om 00:00 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moederdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen omdat ik met moederdag niet in het land was (remember bangkok !) zorgden mijn kinderen voor een leuke verrassing : om de 10 dagen krijg ik een prachtig boeket bloemen ! van de vorige 2 vergat ik een foto te nemen, dit is de derde al !

    13-06-2011 om 13:20 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ze zijn er weer !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen in bangkok vond ik toilettasjes van cath kidston, te gebruiken als naai-etuitjes ! ik bracht er toen een aantal mee om door te verkopen, aan de spotprijs van 5 à 7 euro ! in geen tijd zat ik door mijn voorraad heen !
    nu mijn broer en schoonzus sinds gisteren weer in het land zijn,  vroeg ik mijn schoonzus nog een voorraadje mee te brengen !
    voor wie interesse heeft, de grotere (links op de foto) zijn aan 7 euro, de andere aan 5 euro ! laat mij weten welke je wil, ik hou ze voor jullie opzij !
    als deze voorraad op is, zal het een tijdje duren eer ik er nog aan geraak : ik ga voorlopig niet meer naar bangkok (misschien volgend jaar pas opnieuw !).

    even een update : 4 tasjes zijn al verkocht (uit de eerste rij een roze, uit de tweede rij het tweede, van boven te beginnen, uit de derde rij het tweede en het onderste !)
    nog volop keuze dus !

    12-06-2011 om 00:00 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    04-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opruiming !
    helaas, niks van patchwork ! (komt misschien nog wel !)
    DH vond dat ik dringend plaats moest maken in ZIJN  boekenkast, dus haalde ik er al mijn boeken van tussen !
    enkele er van zal ik zeker geen tweede keer meer lezen, dus bied ik deze te koop aan op 'kapaza' .
    laat mij gerust weten als je interesse hebt voor één of meerdere boeken !



    Bijlagen:
    http://nl.kapaza.be/li?ca=11_s&id=2258579&w=3   

    04-06-2011 om 12:50 geschreven door marina  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs