Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    08-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stitching for christmas -deel1
    ....ik en kerstmis .....langs de ene kant hou ik ervan en langs de andere kant kan het niet vlug genoeg allemaal voorbij zijn ......maar ik wil wel eens een nieuw kerstquiltje ....mijn enige kerstquilt die ik heb is zo'n 15 jaar oud met allerlei beginnersfouten en ik wil wel eens een nieuw kerstquiltje ......vandaar mijn poging om dit jaar in december te kunnen pronken met een nieuw quiltje ( maar of het gaat lukken ......) ......

    ....als je dus op mijn blog in de linkerkolom kijkt zie je een nieuwe icoon nl " stitching for christmas " ......Er zijn negen dames die elke week een gratis blok op hun blog geven en de laatste week krijg je instructies om de quilt af te werken ......het eerste blokje werd op 1 oktober gegeven door ellen van ellie's quiltplace...  het patroontje vind je hier http://elliesquiltplace.web-log.nl/mijn_weblog/2010/10/stitching-for-christmas-2.html
    .....mooi he!

    je kan hier zien wie de volgende dames zijn die een patroontje gaan geven

    http://elliesquiltplace.web-log.nl/mijn_weblog/2010/09/stitching-for-christmas-1.html







    08-10-2010, 13:59 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    20-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.naaldenmapje
    .....na een 4-tal naaldenmapjes voor anderen te hebben gemaakt heb ik eindelijk een naaldenmapje voor mezelf gemaakt ........ik vind het stofje met de verschillende borduursteken heel toepasselijk voor een naaldemapje ......en nu nog een mooi schaartje en wat naalden en ik heb een extra attribuut voor in de naailessen die ik volg sinds begin september ........

    ...het patroon voor het naaldenmapje kan hier kopen http://www.elliesquiltplace.com/NLHome.html    de mooie stofjes heb ik hier gekocht http://www.quilthuys.be/  ...... het mooie bijenknoopje heb ik 6 zomers geleden gekocht in een supermarkt in italie ( je ziet als je iets bewaart komt het uiteindelijk toch wel eens van pas ...)













    20-09-2010, 09:58 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.posy needle case swap ......wat ik heb gekregen
    ......op mijn verjaardag kreeg ik van de postbode wel een heel pak ......de kinderen vonden vooral de envelop prachtig ......ennem ...nu weet ik wel dat die knuffelsleutelhanger een miereneter is ..en geen "beest" of "sleutelhanger"........de jongens hebben het me meerdere malen gezegd .....ik ben heel blij met de mooie dingen die ik van tracee uit australie heb gekren ....

    ..on my birthday I received such a beautiful package from tracee from australia











    08-09-2010, 19:13 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    30-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.......het roze schortje ......
    .....Mette-Marit is zooooo blij, eindelijk heeft ze haar roze schortje ....ze heeft heel lang moeten wachten maar kijk nu heeft ze een mooie schort ( gekocht bij zeeman ) .....ik heb het wat opgevrolijkt met 2 stitcherietjes .....













    30-08-2010, 11:19 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.......vlinder......
    .....ik heb voor Mette-Marit ook een vestje wat "opgevrolijkt" ...er moest een vlinder op en liefst een roze ........





    26-08-2010, 13:49 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Posy needle case swap
    .....ik doe mee met de posy needle case swap ...info vind je hier http://quiltinggallery.com/quilters-fun/needle-case-swap/  en vandaag heb ik het verstuurd , het moet een verre reis doen dus ik hoop dat het veilig aankomt ......ook hoop ik dat de ontvangster het mooi vindt ...duimen en afwachten maar

    ....I'm taking part with the posy needle swap , you can find the info here http://quiltinggallery.com/quilters-fun/needle-case-swap/     today I've sent it , tha package has to do a long trip , so I hope it will arrive safely .....





    17-08-2010, 17:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn lichtbak ......
    ......voor moederdag mocht ik kiezen wat ik wilde ......en eigenlijk wilde ik al heel lang " nen deftige lichtbak" ...." nen goeie en niet te duur" ......maar de lichtbak die ik zag ....waren duur en klein ....ik ben nu eenmaal gek van het maken van stitcheries en die zijn vaak groter dan een A4-formaat dus met een lichtbakje van een A5-formaat die ik bij pippoos zag daar kan ik dus helemaal niks mee aanvangen .......en kijk mannetje ging aan de slag .....en ik heb een pracht van een lichtbak ....het formaat is zeker meer dan groot genoeg , het licht is niet te sterk .....het is kastverlichting ........en ik ben er heel blij mee .........dus toen in juni Mette-Marit naar het feestje van Elise ging heb ik een sweatshirt wat "opgepimpt'.....en het doortekenen van de stitcherie was een makkie .......















    12-08-2010, 16:11 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mette-Marit en ik hebben samen een kadootje gemaakt .....
    ....een hele poos geleden deed het buurmeisje haar eerste communie , Mette-marit en ik hebben toen samen dit leuke kadootje geknutseld ....







    25-07-2010, 07:55 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    22-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mette-Marit 5 jaar
    ......25 juni vierde mette-marit haar 5e verjaardag .....want is mijn kleine meid toch al een grote meid ......ze had voor haar feestje 10 kindjes uit de klas uitgenodigd .....en ( ik was wel zenuwachtig de uren voor het feestje ) het werd een fantastisch feestje ...;en kijk dit zijn de kunstwerkjes die de kindjes hebben gemaakt .......









    22-07-2010, 08:48 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cat quilt block of the season
    .....jaja in plaats van een BOM ( block of the month) doe ik nu mee aan een BOS ( block of the season).....het is een nieuw gratis project van ellie's quiltplace en je kan het hier vinden http://www.elliesquiltplace.com/NLHome.html   ......deze morgen heb ik de laatste steekjes van de eerste opdracht geborduurd en ik vind het jammer dat ik nu al klaar ben .....want op 21 juni kregen we deze eerste opdracht en nu is het wachten tot 21 juni ( oeps verkeerd! 21 september krijgen we de volgende opdracht) voor een volgende opdracht ......dus dat duurt nog wel even .....

    this time I've started with a BOS ( block of the season) ...you can find the free pattern here http://www.elliesquiltplace.com/NLHome.html





    27-06-2010, 13:40 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.....vriendinnetje van zoon jarig .......
    .....toen Sebastiaan een poos geleden zei : "mama in feite maak jij toch wel mooie dingen hè!" ...voelde ik de bui al hangen .......en beetje bij beetje kwam ik te weten dat zijn vriendinnetje bijna jarig was , dat hij wel iets wou geven , maar wat hè mama ! ....'t moest wel origineel zijn he .........dus ja toen ik aanbood om iets te maken vond hij dat meteen goed ...........hij is zelf in mijn mand gaan snuisteren om enkele blauwe lapjes te zoeken ( de rest heb ik er dan bijgekozen.....) en kijk dat is het geworden een kussen met binnenin een lavendelkussentje ...het stitcherypatroontje vond ik in dit boek http://www.hatchedandpatched.com.au/products.asp?buttonID=413&fpageID=3&Group=1&cat=47
    (het boek a boys story van hatched and patched)
    het oorspronkelijk patroontje was met de naam Tim ,dat heb ik dus veranderd in Bas ( Sebastiaan was echt te lang .....)
    .....en ja hoor het vriendinnetje was er erg blij mee!














    18-06-2010, 20:28 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    10-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog een beetje verder met de mysteriequilt
    ..het is al een hele poos klaar maar ik vergeet steeds een foto op mijn blog te plaatsen , dus kijk nog een beetje verder met de mysteriequilt van de quiltgroep



    10-06-2010, 11:49 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    01-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lapje voor een regenboogkussen
    ....ik heb dit lapje geborduurd voor een regenboogkussen , ik was er enkele dagen te laat mee  ( er was veel borduurwerk aan , en ik moest ook nog een aantal andere dingen doen ) .......zelf hou ik heel veel van orchideeën , in mijn erker staan er enkele prachtig in bloei....

    ....en als fan van thuis ben ik naar de thuisdag in wachtebeke geweest , ik ben wel niet zooooo'n grote fan want ik heb niet staan aanschuiven voor handtekeningen van de acteurs ....maar ik heb samen met mijn dochter , man en mama wel een hele gezellige dag gehad .......





    01-06-2010, 13:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    19-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quilttop country calendar
    ....ik had zo graag voor 1 juni de quilt helemaal afgemaakt , want op 1 juni begint de nieuwe mysteriequilt van ellie's quiltplace .....maar het zal me niet lukken ...ik heb de laatste maanden ( misschien wel jaren ) een beetje teveel hooi op mijn creatieve hooivork genomen , maar kijk de top is toch al klaar van de quilt ...ik ben wel benieuwd hoever de anderen staan met deze quilt .....



    19-05-2010, 08:52 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt!

    Lieve allemaal,

    bedankt voor de vele lieve reacties op mijn vorige blogje , ik heb ze allemaal voorgelezen aan Mette-Marit en de kleine meid glom van trots .......vanmorgen vertelde ze dat ze dat ze na school een hartje wil borduren ...want " mama, ik heb er wel veel nodig voor een groot kussen"........ja,ja ze wil geen slaapzak of poppendekentje maar een groot kussen voor op haar bed!

    ...ik hou jullie op de hoogte!

    18-05-2010, 13:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    16-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de eerste stitcherie van mette-marit
    .......Mette-Marit zegt al een poosje dat ze later ook veel wil naaien ( en ook veel koken ) .....dus zaterdag heeft ze van mij haar eerste naailes gehad ....en ik ben best wel trots ....ze heeft dat heel flink gedaan , het resultaat is een kussen met een vlinder en ze is ook samen met mij naar een stoffenwinkel geweest om een stofje te kiezen ( een beetje paars naar mijn zin , maar mette-marit mocht kiezen) .......ze is gisteravond gaan slapen met haar kussentje ( en ze glom van trots) ...en nu wil ze een laken voor haar bed gaan maken ........maar we hebben even "onderhandeld" en nu is een lakentje of een slaapzak voor haar grote pop ook goed ( oef)
    .....ik heb verteld dat ik de foto's van haar werkje op mijn blog ging zetten omdat ik best wel trots op haar ben , mijn meid is tenslotte nog maar 4! ( eind juni wordt ze 5) ...ik heb verteld dat als mensen iets op mijn blog gaan schrijven dat ik het haar zal voorlezen ....











    16-05-2010, 16:45 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    03-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.blok 2 van de BOM love is
    ...blok 2 van de BOM love is .... is ook al een poosje af ......stitcheries maken is echt een verslaving , het is zo leuk om te doen.......

    ..block 2 from the BOM love is ...is also finished







    03-05-2010, 10:26 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    02-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOM love is.....
    ..ik ben gek op stitcheries ..en de stitcheries van rosalie quinlan dat zijn gewoon schatjes ...dus ja , alhoewel ik meer dan genoeg andere dingen nog moet afmaken, ik ben toch begonnen aan de BOM love is van rosalie quinlan .........

    ...I just love making stitcheries , and the BOM love is from Rosalie quinlan is so pretty , I just have to make it



    02-05-2010, 13:31 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen......nog een schortje....
    ..onlangs was Mette-Marit uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van een vriendinnetje .....ik kocht een roze schort en daarna met vliesofix in verschillende rode stofjes de naam van het vriendinnetje ....het meisje was er heel erg blij mee .......en mijn kleine meid?.....die deed een heel verhaal over het BLAUWE schortje dat ik voor haar aan het "opsmukken" ben met haar naam ........ze zei: "mama , ik doe echt mijn best maar ik vind blauw echt geen mooie kleur ......mag ik asjeblief ook een roze schort ????????"





    27-04-2010, 13:24 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lapje voor een regenboogkussen
    een poosje geleden heb ik een lapje met 2 poezen geborduurd voor een regenboogkussen



    11-04-2010, 08:04 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs