Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    15-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.draagtasje Mette-Marit
    ..onze kleine meid is nog steeds wat ziekjes ....gisteren van de dokter antibiotica gekregen en deze morgen had ze bijna geen koorts meer maar ze is nog wel enorm hangerig .....;dus terwijl ze slaapt kan ik nu even een foto plaatsen van het draagtasje wat ze op school voor mijn moederdag heeft gemaakt ......ik moet er wel effe bij zeggen dat zij geschilderd heeft en juf Katrien haar naam heeft geschreven ...en dat de kleine meid al enorm veel heeft rondgewandeld met de draagtas ( isse mama maar ik spelen )


    ...my little girl is still a ltlle bit sick so while she's asleep I can show you the bag that she decorated for me .....



    15-05-2008, 12:49 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotootjes moederdagkadootjes
    ..ons kleine meid is een beetje ziekjes vandaag en haar humeur is een beetje zoek ...dus terwijl ze nu even een lekker dutje doet plaats ik even al wat foto's van mijn moederdagkadootjes ; ik ben vergeten  een foto te maken van het draagtasje dat mijn dochter heeft beschilderd dus dat is dan voor morgen ......


    today our little girl is a little bit ill, so now she's asleep I have time to show you wat I've got for mothersday ; I forget to make a picture of the bag  that I've received from my little girl so I'll show that tomorrow ...







    13-05-2008, 11:26 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    12-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een paar afkortingen......
    ....vandaag door alle drukte geen tijd gehad om de foto's van de moederdagkadootjes te plaatsen, dus die komen morgen aan de beurt .....maar ik heb wel enkele afkortingen die voor quilters en handwerkfanaten van toepassing kunnen zijn .....

    FART = Fabric Acquisition Road Trip

    FIU = Finish It Up

    HSY = Haven’t Started Yet

    OBW = one-block wonder

    PIGS = projects in grocery sacks

    PIPS = projects in process

    SABLE = Stash Accumulation Beyond Life Expectancy

    SEX = Stash Enhancement EXperience (or Expedition)

    UFO = UnFinished Object

    USO = UnStarted Object

    VIP = Very Important Project

    WHIMM = Works Hidden In My Mind

    WIP = Work in Progress

    WIWMI = Wish It Would Make Itself

    WOMBAT = Waste of Money, Batting, and Time

    WWIT = What Was I Thinking

    12-05-2008, 20:45 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mooie mamadag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..vandaag wens ik alle mama's een hele mooie dag toe! ....mijn dochtertje zegt dat het vandaag "mooie mamadag " is .. vandaag een foto van het moederdaggeschenk dat ik vorig zowel voor mijn moeder als mijn schoonmoeder heb gemaakt .....het patroontje is van www.nennedesign.nl  , de mooie borduurstof is van www.crownstitches.nl   de mooie hanger vond ik bij  www.jookies.nl  en het is geborduurd met het linnen garen van DMC en versierd met mill hill pareltjes .....morgen toon ik de kadootjes die ik vandaag heb gekregen van mijn kroost....

    ...today I wish all mothers a very beautiful day! ...my little girl says it's today " pretty mothersday"..;today I show you a picture of the present I made last year for my mother and my mother-in-law.....the pattern I found by www.nennedesign.nl , the fabric is from www.crownstitches.nl  ,the hanger is from www.jookies.nl  and I used Linnen thread from DMC and little mill hill perls......tomorrow I'll show the presents that I've got from my children today ....

     

    11-05-2008, 13:54 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    10-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.moederdaggedichtje Sebastiaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...... 4 jaar geleden gaf Sebastiaan  ( hij was dan 10 jaar) me dit hartje voor moederdag .....het gedichtje gaat als volgt:

    Mama
    mama is soms lief
    soms boos
    soms triest
    soms blij
    maar lief
    boos
    of
    blij
    mama is altijd de mama van mij !

    Sebastiaan

    ......toen ik dit gedichtje kreeg was ik zo " gepakt" door de tekst ......hij had uit verschillende gedichten dit gedichtje gekozen en ik was er heel ontroerd van ..op dat moment liepen er ook een aantal zaken in mijn leventje niet zo lekker maar dit kadootje vond ik zooooo ontzettend lief op dat moment besefte ik dat ik het als mama wel goed deed ......want Sebastiaan en ik hadden ook daarvoor al een goed gesprek gehad en mede daardoor heb ik dan ook enkele belangrijke beslissingen genomen ..en zie vier jaar later ben ik een gelukkige en trotse huisvrouw en loopt er  hier een lief klein meisje rond ....

    4 year ago I've got this heart from my son sebastiaan( at that time he was 10 years ) the text is so sweet I was very touched when I received this present ...." mother. Mother is sometimes sweet,sometimes angry,sometimes sad, sometimes happy. But sweet,angry or happy mother is always mine mother . sebastiaan ....


    10-05-2008, 09:43 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    09-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mamaportret door jonathan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...vandaag een portret dat jonathan van mij heeft gemaakt toen hij een jaar of 5 was ....het is geschilderd met ecoline ......mooi hè !
    ...zo het is maar een kort berichtje want vandaag ga ik winkelen met mijn ventje ....ik moet schoenen kopen ( dat is iets wat ik echt niet graag doe , maar ik draag mijn rode sandalen nu al 5 zomers en manlief vindt het welletjes geweest ) .....en ik zoek nog een bloesje voor zondag ....ik moet er zondag op moederdag voor mijn kinderen toch als de mooiste mama uitzien .....

    ...this is a portrait that Jonathan made when he was 5 years old ....Ik looks pretty , don't you think ? .....today it's a short message ....I have to buy new shoes ..;( I really don't like buying shoes , but I have the same shoes for 5 summers  and fot my husband that's the limit ) ...and I want something new to wear ...because on mothersday I want to  be very pretty !

    09-05-2008, 08:20 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    07-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mamaportret door sebastiaan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...dit portret maakte Sebastiaan een 3-tal jaar geleden toen hij in het zesde leerjaar zat ......het grappige is dat mijn jongens mij steeds met loshangend haar tekenen ( alhoewel ik meestal mijn haar in een staart heb ) .....maar de kinderen en mijn man vinden mij het mooist met loshangend haar, maar dat vind ik niet altijd even praktisch .....en het blonde haar is een pure fantasie of een wens  want ik heb echt wel bruin haar ( en volgens onze jonathan ook al wat grijze haartjes,maar die zie ik nog niet ).....

    ...Sebastiaan made this portrait of me when he was eleven years old .......the boys and my husband like me with long hair ..and not my hair bound in a tail as I do most of the time ......the blond hair is a fantasy or a wish from my eldest son because I have brown hair ( my youngest son says I've got already some grey hair ...but for me that's invisible )

    07-05-2008, 14:21 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    06-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jonathans mamabeeldje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..zondag is het moederdag.....en vanaf vandaag wil ik een weeklang de kunstwerkjes van mijn 3 kinderen eens in de schijnwerpers plaatsen ....ik ben elke dag heel dankbaar voor het feit dat ik zo'n schatten van kinderen heb ....en de kinderen hebben ook al fantastische werkjes gemaakt ..vandaag toon ik een mamabeeldje die jonathan in de 2e kleuterklas bij juf sofie heeft gemaakt .....kinderen moesten een beeld van hun mama maken en dan gingen die beeldjes samen met kunstwerken gemaakt door vrouwen die borstkanker hadden gehad in een museum staan .....;en de plechtige opening was op moederdag ....nu jonathan moest ,in opdracht van zijn juf, geheim houden wat hij had gemaakt ..........en ja hoor de schepen van cultuur gniffelde in zijn openingsspeech over de mousse beelden die nogal zeer expliciet waren ....... toen ik de beeldjes zag werd alles me duidelijk .......de ganse klas had de mama's helemaal in hun blootje gemaakt en Jonathan vertelde doodleuk aan iedereen die het maar horen wilden dat zijn mama "één dikke borst en één dunne borst"had.....maar dit beeldje vind ik vooral ontzettend lief en het staat nog steeds in de living zodat ik het elke dag kan zien .....

    ..;sunday it's mothersday en from today I'll show a week works of art from my three children ....today it's a piece that Jonathan made when he was 4 years old ....It's so sweet .......

    06-05-2008, 10:26 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een kleine stitcherie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...deze stitcherie heb ik tweemaal gemaakt ...de eerste keer toen mijn zus en schoonbroer verhuisden en de tweede keer toen de zoon van mijn schoonzus ging samenwonen met zijn vriendin ...en eigenlijk wil ik het nog een keer maken zodat ik het ook in mijn eigen huisje een plaatsje kan geven ...dit patroon is een beetje van mezelf en een beetje van iets dat ik zag op het internet ...na het borduren is het lapje in een theebad gegaan om er een beetje antiek uit te zien ......


    ...this stitcherie I 've made twice as a gift but I want it make a third time so that I can hang it in my own house .....after stitching I've put the stitcherie in a "teabad" to give it an antique look...

    05-05-2008, 14:02 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (10 Stemmen)
    04-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vingerhoed
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...vandaag geen handwerkje maar een handig hulpje .....ik draag vaak bij het naaien en het quilten een vingerhoed ...nu vind ik het heel moeilijk om een goede vingerhoed te vinden ...ik heb enkele metelen exemplaren die niet echt goed zitten , ik heb een lederen vingerhoed die enkel comfortabel voelde toen ik hem in de winkel aanhad ...maar dit vingerhoedje, dit is mijn vriendje ...het is een blauw rubberen vingerhoedje met bloemetjes aan de buitenzijde en het draagt en werkt heerlijk , en is ook nog mooi om te zien....doordat de vingerhoed gemaakt is uit rubber kan je je vinger nog bewegen en dat vind ik een grote pluspunt, je vinger voelt zich niet opgesloten!!!...ennem de vingerhoed bestaat ook nog in andere kleurtjes ....dus hij kan assorti met je outfit gaan

    today not a work I made but a very handy tool...a thimble ...I find it very difficult to find a good thimble ....I have different metal thimbles ( they are not very comfortable to work with ) ...I have a leather thimble ( that felt only comfortable in the store) ...but this bleu thimble is my friend ..he's made out of rubber and it's very comfortable to work with .....my finger can still move in that thimble and for me that works perfect .....The thimble exists in different colours so it can be made suitable with your outfit

    04-05-2008, 14:22 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    03-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zomerkleedje Mette-Marit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .....het poppetje appliceerde ik vorige zomer op een saai kleedje van onze kleine meid .......ons Mette-Marit was toen net 2 en ze vond het heel leuk om de armpjes en beentjes van het popje los te trekken ...maar nu is het popje weer in ere hersteld .....één klein probleempje :vorige zomer heb ik het kleedje " op de groei" gekocht ...dus vorige zomer was het te groot en nu is het eigenlijk wat te kort ......vermoedelijk had het deze winter "juist" geweest

    ...last summer I made this doll on Mette-Marits dress....that summer she was 2 years and she loved to pulled out the arms and legs ...but know the doll is " complete" .....only one problem ...last summer the dress was to big and now it is too short

    03-05-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.beer 2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...dit is nog een beer die ik heb gemaakt .....en dit beeertje is gevuld met plactic pellets en dat maakt dat het beertje helemaal niet zo stijf is en echt wel zeer " knuffelbaar" ...het beertje is ook gemaakt met steiffmohair ...net zoals mijn eerste beertje....

    ...this is my second bear .....it is stuffed with plactic pellets and because of that you can really cuddle the bear ...this bear is also made out of steifffabric....

    02-05-2008, 10:09 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    01-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitwisseling blok 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...in april is er een groep gestart met het uitwisselen van blokken .....dit is de blok die ik heb gemaakt ..de ontvangster wil een quilt maken voor haar kleinzoon....ze wou het patroon van een logcabin en ze had een stukje stof met een tractor opgestuurd om in het midden van de blok te verwerken...en ze wou geen donkere en lichte kant in haar log cabin ...

    ..this is a block I made for a exchange ....the lady wanted a logcabin but not with a dark and light side

    01-05-2008, 11:29 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.an angels story -het boek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...ik ben zo blij ......gisteren bracht de post dit boek .....het is gewoonweg een prachtboek ......ik hou van appliceren met de festonsteek..en ahv dit boek kan je een heel mooie quilt maken met de allerschattigste engels ........ik heb al even in het boek gelezen en je hebt ongeveer zo'n 15 maal 50 cm nodig van hele mooie tere stofjes en 1.2 m achtergrond stof om de applicaties op te maken .........dus ik denk dat ik al weet wat ik voor mijn verjaardag wil ( pas op ik verjaar maar in augustus maar als vrouw moet je vooruitziend zijn ) ........ik heb dit boek ontdekt op een blog dat ik vaak lees nl. http://elliesquiltplace.web-log.nl/   op deze weblog zie je heel mooie blokken verschijnen uit dit boek .......op die weblog kreeg ik ook een tip waar ik dit boek kon bestellen nl bij http://www.thelogcabin.de/  ......nu op de achterkant van het boek staat de website vermeld van de ontwerpster .....en goh wat heb ik gewatertand ( schrijf je dit zo ??????) bij het zien van de mooie quilts die op de sitestaan en de vele mooie boeken ......er is een heel mooi kerstboek .....dus in ieder geval zal ik nog een hele poos weten wat ik ooit nog eens wil maken  ......wil je ook eens watertanden?????? kijk dan even op http://www.hatchedandpatched.com.au/ 


    I'm so happy!!!! Yesterday I received this wonderful book! .....the quilt with the angels is so sweet .....I just have to make it ......You need 15 assoerted fabrics ( 18" of each) and 43" of a cream background .....so I think I know what I want for my birthday ( my birthday is in august but as a woman you have to look forward ) ..I've discovered this book on a blog I read http://elliesquiltplace.web-log.nl/ and I found the book in this shop http://www.thelogcabin.de/ .....and you know on the back of the book I discovered the website of the designer ....and her quilts and books are so sweet .....the christmasbook is adorable .....so I still have a a few things on my wishlist ...do you want to see the wonderful things? take a peek at http://www.hatchedandpatched.com.au/

    30-04-2008, 15:41 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tweede quiltje!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..hier een foto van mijn tweede quiltje ......ik liet jullie al mijn eerste quilt zien en in dezelfde winkel waar ik de cursus voor mijn eerste quilt heb gevolgd kon je ook een cursus volgen om "ronde vormen" te leren naaien ........het juist spelden vond ik het moeilijkste maar eenmaal dat onder de knie was het een heel leuk werkje..het quiltje is volledig met de hand genaaid en gequilt...

    ...this  is my second quilt I have made ......after the "beginnersquilt" you could follow lessons " who to make rounded shapes".....putting the needles on the right place was the most difficult part...but this quilt was fun to make .It is pieced and quilted by hand

    29-04-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    28-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lieveheersbeestjesdekentje
    ......dit is het geworden .....een poppedekentje!......de geborduurde rand lijkt net het lakentje en daaronder is dan een quiltje van een leuk stofje met lieveheersbeestje..;de borduurstof heb ik gekocht bij www.crownstitches.nl ...daar vind je prachige borduurstoffen en hele mooie Amerikaanse borduurpatronen enz......het stofje vond ik bij het quilthuys ( www.quilthuys.be  ) .....ik heb elke lieveheersbeestje gequilt met een mooie bauw quiltgaren .....rond de lieveheersbeestje was er steeds een blauw lijntje dus dat ging perfect om te quilten .......het quilten heeft wel ietsjes langer geduurd dan ik gedacht had .....je weet pas hoeveel van die beestjes erop zo'n stukje stof staan als je ze allemaal doorgequilt hebt .......nu niet zo'n slimme zet van mij was om dit te quilten in het bijzijn van mijn dochter .....dit poppebedje + dekentje was haar sinterklaaskado .....dus toen mijn man en ik aan ons Mette-Marit vertelde dat sinterklaas dit had gebracht keek ze eens heel schuin naar ons en zei ze ....."neen, nie klaas mama maakt! " ....dus als sinterklaas ons nog eens een bezoekje brengt zal onze meid weer een jaartje ouder zijn ( nl 3 ) en waarschijnlijk nog meer doorhebben ...dus we zullen sinterklaas dan maar heel stiekem helpen

    ....this is it ..a blanket for a doll .....the beautiful linnen I found by www.crownstitches.nl ..;she has beautiful linnen and a lot of  patterns from American designers .....the fabric with the lady birds I find by the quilthuys ( www.quilthuys.be  ) ..I quilted every lady bird by hand with a blue thread ....I can tell you there are lot of lady birds on that little piece of fabric






    28-04-2008, 15:07 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    26-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lieveheersbeestje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ....dit patroontje is een gratis patroon van borduurblad (http://www.borduurblad.nl/) even kijken bij patronen en je vindt er verschillende gratis patroontjes waaronder dit lieveheersbeestje ....ik vond het een heel lief schattig borduurtje en het is onderdeel van een sinterklaaskado voor ons Mette-Marit .......willen jullie weten wat ik gemaakt heb ? .......kijk dan maandag naar mijn blog . .....morgen neem ik een blogvrij dagje want ons gezinnetje gaat gaan supporteren voor onze oudste zoon sebastiaan ..........hij is vandaag reeds op het belgisch kampioenschap roeien derde geworden in dubbel ( = een boot voor 2)......morgen roeit hij in 4 en in skif ( alleen)

    ...this pattern is from http://www.borduurblad.nl/  when you click on the heading "patronen" you find this pattern and also some other patterns..I find this cross stitch very sweet and fun to make ......it is a part of a gift for my sweet daughter Mette-Marit ...do you want to see it? ....Give my blog on monday a visit ......tomorrow I'll take a "blogfree" day...I'm going to be a supporter for our eldest son Sebastiaan .....today he was already third on the Belgian Championship Rowing in a boat with two ..;tomorrow he'll row in a boat with 4 and in skif ( one person in a boat)

    26-04-2008, 20:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    25-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn eerste quilt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .....deze quilt maakte ik zo'n 13 jaar geleden ......in de lessen werden ik overdonderd door allerlei nieuwe begrippen en we moesten donker, medium en licht gebruiken in de quilt .....daarom deze combinatie van geel /blauw ..( nu vind ik dat echt niet meer zo geslaagd ,maar al doende leert men)....als ik nu een quilt maak doe ik het helemaal anders ik kies mijn kleuren vanuit een soort buikgevoel ....ik bedoel daarmee als ik voel dat die stofjes bij mekaar passen en bij mij passen dan neem ik die ...ik zie dan vanzelf of er nog een bepaalde kleurnuance moet bijkomen ............de quilt blaast nogal dus je ziet dat het quilten nog niet goed in de vingers zat .......maar deze quilt heeft me wel geleerd dat het naaien van lapjes voor mij een heel ontspannende en aangename bezigheid is...deze quilt was de aanzet tot een hele mooie hobby die me heel veel geeft ...ik geniet van het bedenken,het naaien en met lapjes bezig zijn en van het contact met andere quilters....dus alleen al voor al die dingen verdient deze quilt een medaille!

    ..13 years ago I made this quilt..it is my first quilt that I have ever made.....the colour choice is a little bit wrong ..;I didn't understand what they meant with the idea of using dark,medium and light fabrics .....but this quilt is very special to me ...the quilt learned me that quilting was the ideal hobbie for me ....and for that the quilt deserves a golden medal!

    25-04-2008, 10:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pinguingordijntje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...onze jongste zoon is gek op pinguins en voor zijn kamer heb ik een "pinguingordijn" gemaakt ......;de gordijntjes kun je in ecru zo aan de lopende meter kopen , ik heb het blauw geverfd en pinguins op geappliceerd .........het moeilijkste om te vinden waren de piepkleine zwarte knoopjes ....maar Jonathan vind het  gordijntje best wel cool .....en het mag van hem gerust nog een tijdje blijven hangen ........

    ....our youngest son love penguins...so for his room I made him a "penguincurtain"...the curtains have I bought in a store ...but the fabric was white so I dyed it bleu...the penguins were very easy to make ( I used the buttonhole stitch) ......finding the little black buttons was the hardest part ..but my son Jonathan thinks his curtain is very cool

    24-04-2008, 12:31 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geboortelapje Mette-Marit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...onze dochter wordt op 25 juni 3 jaar en jullie weten reeds dat ik haar dan graag haar nijntjesquilt wil geven ,maar eigenlijk zou ik tegen dan ook haar geboortelapje willen afgeven .........ik borduurde dit lapje vorig jaar tijdens onze zomervakantie in centerparcs ......het is een patroontje van margaret sherry in de reeks Charlie'n Friends .......ik ben niet zo'n langslaper dus als 's morgens iedereen nog sliep kon ik al vaak met een lekker kopje koffie een uurtje borduren ......en 's middags tijdens het middagdutje van Mette-Marit kon ik vaak ook nog een uurtje borduren .........Achter het borduurlapje liggen 2 stofjes, het zijn hele romantische stofjes ( gevonden bij het quilthuys zie www.quilthuys.be ) en daarmee ga ik van het lapje een klein quiltje maken ......ik hoop jullie dus in juni een afgewerkt quiltje te kunnen tonen

    ..our little girl will celebrate her third birthday on 25th of june ....this cross-stitch is from margaret sherry from Charlie'n friends ......I made it during our holiday last summer ..You can see the two pieces of fabric under the linnen .....I want to make a little quilt and I want to have it finished in June .....

    23-04-2008, 11:09 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs