Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    21-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lang geleden
    wat is het lang geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven ...... wat is er ook veel gebeurd het afgelopen jaar ...... vorig jaar september ben ik aan de opleiding verpleegkunde begonnen ....... en naar school gaan , huishouden beredderen , stage doen en studeren ... het was soms echt naar adem happen ...... maar het eerste jaar heb ik goed doorsparteld ....... 1 september begin ik aan het 2e jaar ...... ik hoop dat ik de terug de energie en de kracht zal hebben om het vol te houden .......... we hebben sinds een maand een nieuwe kat in huis : "Minoes" .......hierbij een foto  ( madam voelt zich al goed thuis bij ons ) en ook een foto van Saartje..... die madam vraagt zich ,denk ik , vaak af waarom we zo 'n wildebras in huis hebben gehaald



    21-08-2014, 07:20 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hanami
    I was a pattern tester for a new pattern from  www.straight-grain.com  you can find the pattern here  http://www.straight-grain.com/p/patterns-and-tutorials.html  I made the blouse for my 8-year old daughter Mette-Marit and I 'm very happy with the result .........it was easy to make and looks great ....and Mette-Marit can easily play in this blouse.

    Ik was een patroon tester voor the hanami top van www.straight-grain.com , je kan het patroon hier vinden http://www.straight-grain.com/p/patterns-and-tutorials.html  ik vond het heel leuk om patroontester te zijn en ben heel tevreden met het resultaat, de mouwen vind ik heel geslaagd en Mette-Marit is er heel blij mee , ze heeft voldoende "bewegingsvrijheid" in dit bloesje en kan er dus lekker in spelen ......ons madam zal heus geen bloesje dragen waarin ze enkel kan stilzitten ............ze heeft zelf het uilenstofje gekozen en ze is er dus heel blij mee vooral de mouwen vind ze "cool"








    23-08-2013, 09:10 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    21-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen..... kadootje gemaakt
    onlangs maakte ik een kadootje ... een lief portomonneetje met daarin een ingepakt zeepje ....... het patroon voor het portomonneetje haalde ik uit het boek " stitch it for spring" van lynette anderson ..... ik kocht het boek bij bookdepository ( boek was nog geen 8 euro en geen verzendkosten ), het idee voor het ingepakt zeepje vond ik op de site van red brolly





    21-08-2013, 07:47 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geknutseld voor de zonnedekens
    ..... vorige week zondag stonden we met een kraampje voor de zonnedekens op de savarkensmarkt in wachtebeke .....en ja we zijn bijna helemaal "uitgeregend"......we kregen de ene bui na de andere bui over ons heen ......herwin probeerde er de moed in te houden door steeds te zeggen dat het volgens de buienradar de laatste bui was ........maar na een 7-tal regenbuien hadden we het wel gehad ;-) ........... mette-marit wilde knutselen voor de markt en we maakten samen haarrekkertjes en lavendelzakjes ........ vooral de lavendelzakjes vind ik ontzettend lief .........



    18-08-2013, 07:12 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    03-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pasen......
    vorige vrijdag maakte ik de laatste steekjes aan de "easter sampler" van een gratis patroontje van red brolly ....... zaterdag naaide ik 2 pennenzakken en op zondag ging ik met mette-marit naar de kerk ...... sinds mette-marit vorig jaar gedoopt is doen we dat heel vaak ...... en zondag was mette-marit bang dat we te laat gingen zijn en ze holde de kerk binnen om dan op de 2e rij te gaan zitten ( ik dacht bij mezelf : dit zou mijn opa moeten zien hebben )......... verder heb ik ook nog het scharenhoesje gemaakt voor mette-marit ( het hoesje is ook een gratis patroontje van red brolly )







    03-04-2013, 07:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    28-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mette-marit ging naar een feestje ......
    .... en ja ze wist wat de jarige leuk zou vinden ....... dus terwijl mette-marit op balletles was ging ik op mijn fiets naar het stad ( en ik had geluk die woensdagnamiddag was het een zalige lentedag , de enige die we tot nu toe hebben gehad ) .........bij artevelde op de vrijdagsmarkt (gent) hebben ze hele leuke katoentjes ...... kijk maar ......en met het maken van die tas kon ik bij het appliceren de festonsteek van mijn nieuwe naaimachine uitproberen .......tas en zakdoekenhoesje geslaagd zou ik zo zeggen ...... en mette-marit vertelde me dat de jarige blij was met het kado ....;







    28-03-2013, 06:49 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    27-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stofjes voor de zonnedekens
    vorige week kreeg ik 2x stofjes voor de zonnedekens , ik heb foto's op facebook geplaatst, maar Nel ( een mevrouw die vie het nederlands prikbord quilten ) stofjes gaf gaat niet op facebook , vandaar dat ik haar stofjes ook nog even op mijn blog plaats ....... ik weet dat we voor de zonnedekens hele mooie quilts gaan kunnen maken met de stofjes die we hebben gekregen , nog eens "nen dikke merci"



    27-03-2013, 06:23 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    13-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.velcrokat
    een poosje geleden keek ik samen met mette-marit naar een dierenprogramma , ik denk dat het dieren in nesten was maar ik weet het niet meer zeker . Het ging o.a. over katjes die met de fles zijn grootgebracht ( zoals ons saartje ) en de dierenarts noemde zo'n katje een velcrokat ...... en eigenlijk is dat wel "de" naam voor ons saartje .......ze volgt mij overal ...... vorige week was ik tassen aan het naaien voor de zonnedekens en ons saartje had een ideaal plekje uitgekozen ...kijk maar .... 



    13-02-2013, 07:13 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.karnaval
    gisteren was het karnaval op mette-marit haar school .......en ik maakte uit de knippie van februari 2012 dit flamenco ensemble ......eigenlijk ging ik dit vorig jaar maken ...... maar verder dan de stof kopen ben ik toen niet geraakt .......... maar door de aanschaf van mijn naaimachine heb ik me echt ( ja echt deze keer ;-) ) voorgenomen om alles af te maken wat ik in huis heb ( ik denk dat ik 10 jaar geen handwerkgerief hoef te kopen ).......maar kijk dit is mette-marit als flamenco-danseres...... en yeah er is al 1 ikea-doos leeg ! ( zou die dan weer opgevuld mogen worden ;-) )







    09-02-2013, 07:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    26-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kraamkadootjes
    onlangs  heb ik voor 2 schattige kleine meisjes een kadootje gemaakt , de fleece kocht ik bij " au plus bas" in ledeberg , de katoentjes vond ik in mijn eigen stoffenvoorraad......... 



    26-01-2013, 08:12 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    12-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.haken
    .....de laatste keer dat ik een haaknaald vast had ...jaren geleden ( ik was toen zo'n jaar of 15) leerde mijn oma me pannenlappen haken .......en ja ik heb enkele pannenlappen gehaakt ....maar dat was het dan .....ik denk dat ik enkel haakte als ik bij mijn oma ging logeren ...... mijn oma is er al jaren niet meer maar toch gebruik ik nog steeds blauwe pannenlappen met een wit randje die zij voor mij heeft gehaakt ..........ik ben al voor bij de 40 dus het was jaren geleden dat ik nog had gehaakt .....maar iemand van de quiltbee had nu toch een mooie sjaal gehaakt .....en ja ik was gezond jaloers en ik wou ook zo'n sjaal ..........dus ik vroeg uitleg, ging haaknaalden en wol bij de wibra halen .......en ik heb al 45 lapjes gehaakt en nu ben ik mijn sjaal in elkaar aan het naaien 





    12-01-2013, 14:47 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.borduurwerk
    eindelijk heb ik het vorige zondag kunnen afgeven ......veel te laat ....tja dat zie je wel duidelijk aan de datum dat het het feest al een hele poos geleden was ....ik kocht het borduurpakket bij http://www.historicalsamplercompany.co.uk/home.php  , het pakket was heel verzorgd en ik had meer dan genoeg borduurgaren ......het borduurwerk heeft mooie antieke kleuren en het was een leuk werk maar ik heb het wel onderschat, ik heb er veel langer aan geborduurd dan dat ik dacht toen ik eraan begon 



    07-12-2012, 06:34 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    06-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lang geleden ........poppenbedje.....
    het is heel lang geleden dat ik een blogje heb geschreven ..........het enthousiasme om blogjes te schrijven was verdwenen......als je iets schrijft weet je als blogger eigenlijk niet of je voor een volle of een lege zaal "speelt".....maar toch miste ik mijn blog daarom ga ik toch weer beginnen met blogjes te schrijven , want ik heb de afgelopen maanden wel veel " gefrutseld".........zo heb ik de afgelopen dagen een beetje de sint moeten helpen en ben ik "naaipiet" geweest .......nu is het bedje klaar en kan ik de foto's tonen en daarna kan ik me vandaag op de berg strijk storten die hier in huis op mij ligt te wachten ........
    het bedje is een ikea-poppenbedje die geverfd is in witte olie die je ook bij ikea kan kopen .....de patronen voor het beddengoed vond ik gratis op de site van wollyonline  http://free.wollyonline.com/BDF004.asp?category=2&ProdId=105











    06-12-2012, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    16-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een dekentje voor een stoer babietje....
    ....in februari werd ik meter van een allerschattigst jongetjes......en ik wilde voor dat lief jongetje een echte jongensdeken maken .......helaas ( schaam schaam ) heeft dat schattig jongetje toch een poosje op zijn dekentje moeten wachten ......maar kijk het is af en vorig weekend heb ik het afgegeven ......de katoenen fleece en de stof met autootjes kocht ik bij koekepeertje  http://www.koekepeertje.be/   de leuke paspelpand kocht ik in de stoffenkamer  http://destoffenkamer.blogspot.be/  de inspiratie voor het dekentje  vond ik op de blog van emma en mona http://emmaenmona.blogspot.be/search/label/handleiding%20dekentje



    16-06-2012, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisje 19
    .... ja ja huisje 19 is toch in het straatbeeld opgedoken ......



    15-06-2012, 06:32 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisje 16 tem 20
    ....nu ja huisje 16 tem 20 moet je met een korreltje zout opnemen , want huisje 19 is onvindbaar ....... raar maar waar ..........alvorens ik de huisje in het "huizenblikje" leg maak ik van elk huisje een foto maar huisje 19 wou dus anoniem blijven .......







    03-06-2012, 07:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisjes 11 tem 15










    24-05-2012, 06:14 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    18-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winnaars give-away
    het is ontzettend lang geleden dat ik een blogje heb geplaatst, de laatste weken was het hier thuis enorm druk en ik kon echt de tijd niet vinden noch de energie om een blogje te schrijven ........vorige maand stierf onze allerliefste kater guust , hij is waarschijnlijk aangereden door een auto en dan is hij toch nog naar huis willen komen want de buren hebben hem gevonden vlak aan de voordeur , .........we missen onze maffe kater , hij was zooo lief en zo trouw .......ondertussen hadden we ook veel werk aan de voorbereidingen voor het communiefeest van mette-marit .....;het feest is inmiddels achter de rug , het was een heel gezellig feest, alleen de weergoden waren ons niet gunstig gezind , dus het tuinfeest werd omgezet in een tentfeest en livingfeest ;-) (met dank aan schoonzus)......vervolgens kwam de verhuis van mijn schoonmoeder naar een serviceflat .......en dan was het een hele uitdaging om mijn huishouden weer helemaal bij te werken .......maar goed alles is zich nu zo'n beetje aan het normaliseren .......

    ik ben nu wel heel laat om de winnaar van de give-away te verkondigen daarom heb ik besloten om de trekking van 26 april en 26 mei samen te doen , dus er zijn 2 mensen waar ik iets voor ga maken en ik hoop het klaar te hebben tegen 26 juni en op 26 juni maak ik dan een nieuwe giveaway bekend .........

    en nu kijk de winnaars .......van harte proficiat 






    18-05-2012, 07:40 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.babywikkeldeken
    ....ik heb onlangs als kraamkadootjes 2 babywikkeldekens in fleece gemaakt .......met mijn overlock is dit echt een makkie.......zo'n overlock is echt een fantastisch ding .......en ik ben gek op het maken van stitcheries dus het leek me logisch dat ik op de wikkeldeken een stitcherie naaide ..... het patroontje van de stitcherie vond ik hier  http://cinderberrystitches.typepad.com/cinderberrystitches/2012/02/winners-my-book-crush-1.html  het patroon van de wikkeldeken kreeg ik in de naailes 



    07-04-2012, 06:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag give-away en een "laat je verrassen" give-away
    hehe ...hier is dan de uitslag van de give-away .............tromgeroffel alom ...... deze maal heeft mijn jongste zoon de winnaar getrokken .... en dat is mech ! ....proficiat mech , als je jou adres naar me toe mailt dan stuur ik de lap met quiltspreukjes naar je toe ......

    ...jullie kunnen vanaf nu een kansje wagen voor de nieuwe give-away .....het is een "laat je verrassen " give-away .....wil je een kansje wagen dan reageer je op dit blogje en je schrijft je voornaam, lievelingskleur en lievelingsthema ........de winnaar maak ik bekend begin mei ....end april doet onze dochter haar eerste communie dus ik zal het eind april nogal druk hebben ;-) ....... van zodra ik dan de winnaar heb getrokken zal ik zelf iets maken ......dit zelfgemaakt "laat je verrassen" kadootje zal ik dan eind mei naar de winnaar versturen ....nieuwsgierig geworden? waag dan maar een kansje ......






    29-03-2012, 15:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs