Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    18-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kleine verloting
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...onlangs kocht ik 2 stukjes bedrukte aida van DMC en bij elk pakje zat er een patroontje bij ... ik ga dit patroontje nooit borduren maar ik wil er wel 2 anderen mee blij maken .....dus lieve bloglezers schrijf een reactie op dit berichtje ....jullie hebben tijd tot zaterdag middernacht en zondag gaan alle namen in een vaas en de onschuldigste hand uit mijn gezinnetje zal 2 namen trekken ....en dan zullen 2 gelukkigen elk een patroontje ontvangen

    ps ...ik heb daarnet even de reacties gelezen ...om enige verwarring te vermijden .......ik verloot 2 patroontjes dus niet de bedrukte aida ..

    ....a little time ago I bought aida from DMC....;now I have 2 patterns but I 'll never cross stitch it ....but I want to make another one happy with the pattern  ( not the aida that I'll keep for myself ;-) )......so dear reader write a comment on this message ( jus click on the button "reageer" below this message) you have time until saterday midnight and on sunday my little girl will take 2 names out of the big jar ......and two happy ones will receive a pattern .......to be sure:.you can win a pattern not the aida

    18-09-2008, 16:35 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    16-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RR lap-borduurpaleis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen deze zomer heb ik ook nog een heel leuk lapje geborduurd voor de RR-lap van Anke vh borduurpaleis

    this summer I cross stitched something very cute for the RR from anke from ' borduurpaleis"

    16-09-2008, 09:48 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    15-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug
    ..jullie hebben me een tijdje moeten missen maar nu zal ik weer trachten om heel vaak een creatief berichtje te plaatsen .....de afgelopen weken waren weken van onmacht en verdriet , ik weet dat veel quilters mijn blog lezen en ik wil jullie met heel mijn hart vertellen hoe ik zelf heb meegemaakt hoeveel troost een little quilt of love kan geven ..in onze familie sloeg blijde verwachting over in groot verdriet en voor iemand die me zeer nauw aan het hart ligt heb ik zo'n quiltje gemaakt ...bij elke steek die ik zette werd het verdriet concreter en echter ....maar toch heb ik gezien dat zo'n quiltje troost geeft, niet alleen bij de mama  en papa maar ook bij anderen en  bij mezelf ...zelf wil ik door het grote verdriet niet meer zo'n quiltje maken .......maar ik wil zeker vragen aan jullie dat als jullie dit iniatief een warm hart toedragen om dan met heel veel liefde zo'n quiltje te maken .....;en wie weet verander ik ooit nog eens van gedachte en zal ik met heel veel liefde ( maar ook met een zekere angst en verdriet) zo'n quiltje maken ....... informatie over de little quilts of love kan je vinden op de volgende linken http://hier.is/lqol en http://www.belgiumquilt.be/LQOL.php?lang=ned


    heel veel lieve groetjes

    evelyne

    15-09-2008, 16:52 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    29-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eventjes blog op non-actief
    ..;door een overlijden in de familie zet ik deze blog tot 15 september op non-actief.. ik hoop dat jullie dit begrijpen

    ..because of a  death in the family there will be no new messages until 15 september , I hope you understand

    29-08-2008, 19:47 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....bedankt!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .....gisteren was het mijn verjaardag en het was een gezellige dag ....'s morgens met mijn ventje en dochter op stap geweest .....en een hele mooie winterjas gekregen ......verder kon ik bij het ontbijt reeds 11 enveloppen openen ....leuk leuk ....in sommige enveloppen zaten zelfs borduurwerkjes of lapjes stof ........... 's avonds kwam mijn familie en werd ik verwend met bloemen, kadobonnen en centjes ....ja,ja ik ga binnenkort kunnen beginnen aan de "angels story quilt" jippie!...verder kreeg ik nog badschuim , een boek met allerlei borduursteken in uitgelegd en een patchworktijdschrift .....en van mijn kinderen kreeg ik een handig schoottafeltje zodat ik nu ook lekker in de zetel kan handwerken .........( met ledlichtje .....dat is cool volgens de jongens)...en op mijn blog verschenen ook nog hele lieve verjaardagswensen ......BEDANKT!  .....en deze morgen was ik nog een beetje jarig want ik kreeg nog een 5-tal enveloppen ......

    .....thanks for all the sweet birthdaywishes ....

    27-08-2008, 19:50 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.....37...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...vandaag is het mijn verjaardag .....dus vandaag lekker genieten .....

    ......today it's my birthday....

    26-08-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    25-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.....het maken van een stitcheriequiltje
    ..een stitcherie maken vind ik een hele leuke creatieve en ontspannende bezigheid ....de stappen zijn het volgende ......eerst een leuk tekstje vinden ( lang leve het internet ......) dan ga je aan de slag met potlood en papier ....ik teken het niet te groot maar ik scan de tekening in en dan vergroot ik ......vervolgens teken je het op de stof , je legt wat batting onder de stof en dan het leukste ..het borduren...vervolgens een theebadje om het wat ouder te doen lijken ....op maat snijden , randje er omheen .....etiketje ( !!!!!dit quiltje is het eerste waarvoor ik mijn nieuwe naamlintjes heb gebruikt .....) .....nu nog een ringetje gaan halen zodat het gemakkelijk kan worden opgehangen .....

    making a stitcherie is so much fun .....first you find a nice saying ( hoerah for internet)...then you have to draw a little bit ....than you draw it on your fabric...put some batting behind ...start stitching....then drop the stitcherie in a teabad ...it looks then a bit older.......then a border and a nametag and its finished.....









    25-08-2008, 20:48 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    24-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tulpenquilt-boord
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...dit is de top met boord ..ikzelf vind het heel mooi geworden met de groene boord ...het fleurt de quilt op ....

    ..;this is the border I made for the tulipquilt

    24-08-2008, 09:56 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tulpenquilt -de hoeken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...ik ben mijn tulpenquilt aan het afwerken ....ik ben dol op het groene stofje dat ik gebruikt heb voor de tulpenblaadjes .....ik vind het bruin mooi in de quilt maar ik wil de boord toch wat lichter maken zodat de quilttop minder donker wordt .....hier zie je al de 4 hoeken voor de quilt

    ...I'm finishing my tulipquilt and I like the green fabric I've used for the leafs ...so I made for the corners 4 tulips with a green background ....

    23-08-2008, 11:53 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    20-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en nog een babykadootje ....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...en nog een babykadootje maar nu voor het dochtertje van een nichtje ....

    ...another birthpresent but this time for a little girl...

    20-08-2008, 10:16 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    19-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en nog een babykadootje....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...ja,ja nog een babietje en terug een jongen ...deze keer is anne-valerie bevallen van Hogo ...je kan hier http://avmitten.over-blog.com/article-21897480-6.html#anchorComment  haar blog zien ......

    ..;yes another baby ..this time a babyboy from anne-valerie you can visit here  her blog http://avmitten.over-blog.com/article-21897480-6.html#anchorComment

    19-08-2008, 11:12 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog een babykadootje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...onze jonathan zat afgelopen schooljaar in het 5e leerjaar en zijn juffrouw is deze zomer bevallen van een zoontje ....senne ...en ik maakte dit kadootje

    ...The teacher of our Jonathan gave birth to a babyboy....

    18-08-2008, 10:10 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    17-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.babykadootje ......
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...in blogland en andere landen worden momenteel veel babietjes geboren ........dit t-shirtje is voor een babietje van iemand vd borduursite .....

    ...this t-shirt I made for a baby from someone from the borduursite

    17-08-2008, 14:34 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paardje
    ..ik voel me al beter ..;de keel sputtert nog wat tegen maar thee doet wonderen, en natuurlijk ook het middeltje tegen keelpijn met passievruchtensmaak ...ik vind muntjes namelijk heel vies

    hierbij toon ik een lapje dat ik geborduurd heb voor de regenboogkussens , ik heb besloten dat dit voorlopig het laatste lapje is die ik voor hen heb geborduurd ...;ik vind het idee nog altijd prachtig maar ik kom momenteel tijd tekort voor mijn eigen projecten...en onze jonathan zei : " mama ik vind dat je nu eens 5 dingen voor jezelf moet maken ....en ik zeg minstens 5 hè"

    this horse I made for www.regenboogkussens.nl  ...this is the last thing I made for them , I still find it a wonderful organisation but I want some more time for my own projects!






    15-08-2008, 11:31 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    13-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen...een ietsiepietsie ziekjes .....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...vandaag gaat het niet zo lekker ...een beetje koorts, keelpijn,moe ....dus effe geen creatief blogje tot ik me beter voel .....

    ...I'm not feeling well so no creative blog until I feel better

    13-08-2008, 16:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.en nog een verjaardagskadootje.....
    ..;er was nog iemand jarig van de verjaardagslijst en voor die jarige heb ik dit leuke lavendelzakje gemaakt ......het patroon vond ik bij http://grillesdemaryse.canalblog.com/archives/2008/06/index.html ....

    ..there was another birtday on the birthdaylist en for that person I made this lavenderbag ..I found the pattern here http://grillesdemaryse.canalblog.com/archives/2008/06/index.html



    12-08-2008, 17:31 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog een verjaardagskadootje.....
    ..;voor de verjaardagslijst vd yahoogroup "borduurpaleis" heb ik ook nog dit kadootje gemaakt .....het is gemaakt van het patroontje "pop handwerken" van www.nennedesign.nl  ..ik heb alleen geen popje gemaakt maar een zakje waar aan een lintje een vouwschaartje in zit ..het zakje gaat dicht met een drukknoopje .....je kan er nog wat naaigerief in steken en dan heb je een handig "naaizakje" voor op verplaatsing

    ...for the birthdaylist from the yahoogroup " borduurpaleis" I also made this present ....It's a pattern from www.nennedesign.nl ( it's a dollpattern) ....I made a bag with a " foldscissor" ......





    11-08-2008, 20:06 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    10-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verjaardagskadootje
    ..toen ik enkele weken geleden op vakantie was heb ik dit geborduurd voor de verjaardag van iemand van de yahoogroup " borduurpaleis" ....het patroontje van het schaapje heb ik op volgende site gevonden http://aurytm.com/blog/?cat=4   de mevrouw achter deze website heeft heel veel patroontjes op deze site geplaatst.....en vandaag komt onze jonathan terug van kamp ...ik ben benieuwd naar zijn verhalen ..;en ik verlang naar een knuffel van mijn stoere zoon

    ...I made this sheep as a birthdaygift for someone from the yahoogroup " borduurpaleis" ...I found the pattern here http://aurytm.com/blog/?cat=4
    ..there are many wonderful freebies on this site ...today Jonathan comes back from summerkamp ...I 'm excited to hear his stories and I'll be so happy that I can hug him again



    10-08-2008, 16:12 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    09-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitwisseling blok 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..hierbij nog een blok die ik maakt voor een uitwisseling

    this block I made for an exchange

    09-08-2008, 14:18 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....sebastiaan is 14!
    ...vandaag wordt onze oudste zoon 14 jaar .....wat gaat de tijd toch vlug hè......14 jaar geleden studeerde ik in juni af als maatschappelijk assistent en ruim een maand later werd onze sebastiaan geboren ......op zijn geboortekaartje stond " het leven hijst de vlag" .....een zinnetje die me nog steeds ontroert want ik ben heel dankbaar voor onze 3 gezonde kinderen ......en bij een geboorte hijst het leven inderdaad de vlag ..;want de geboorte van onze kinderen behoren tot de mooiste momenten van mijn leven .....

    ..op de foto's zie je sebastiaan aan het roeien, meedoen aan een loopwedstrijd en als babietje ( ja sebastiaan je mama kon het niet laten )

    ...today my eldest son is 14!





    07-08-2008, 10:54 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs