Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    12-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.haken
    .....de laatste keer dat ik een haaknaald vast had ...jaren geleden ( ik was toen zo'n jaar of 15) leerde mijn oma me pannenlappen haken .......en ja ik heb enkele pannenlappen gehaakt ....maar dat was het dan .....ik denk dat ik enkel haakte als ik bij mijn oma ging logeren ...... mijn oma is er al jaren niet meer maar toch gebruik ik nog steeds blauwe pannenlappen met een wit randje die zij voor mij heeft gehaakt ..........ik ben al voor bij de 40 dus het was jaren geleden dat ik nog had gehaakt .....maar iemand van de quiltbee had nu toch een mooie sjaal gehaakt .....en ja ik was gezond jaloers en ik wou ook zo'n sjaal ..........dus ik vroeg uitleg, ging haaknaalden en wol bij de wibra halen .......en ik heb al 45 lapjes gehaakt en nu ben ik mijn sjaal in elkaar aan het naaien 





    12-01-2013, 14:47 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.borduurwerk
    eindelijk heb ik het vorige zondag kunnen afgeven ......veel te laat ....tja dat zie je wel duidelijk aan de datum dat het het feest al een hele poos geleden was ....ik kocht het borduurpakket bij http://www.historicalsamplercompany.co.uk/home.php  , het pakket was heel verzorgd en ik had meer dan genoeg borduurgaren ......het borduurwerk heeft mooie antieke kleuren en het was een leuk werk maar ik heb het wel onderschat, ik heb er veel langer aan geborduurd dan dat ik dacht toen ik eraan begon 



    07-12-2012, 06:34 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    06-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lang geleden ........poppenbedje.....
    het is heel lang geleden dat ik een blogje heb geschreven ..........het enthousiasme om blogjes te schrijven was verdwenen......als je iets schrijft weet je als blogger eigenlijk niet of je voor een volle of een lege zaal "speelt".....maar toch miste ik mijn blog daarom ga ik toch weer beginnen met blogjes te schrijven , want ik heb de afgelopen maanden wel veel " gefrutseld".........zo heb ik de afgelopen dagen een beetje de sint moeten helpen en ben ik "naaipiet" geweest .......nu is het bedje klaar en kan ik de foto's tonen en daarna kan ik me vandaag op de berg strijk storten die hier in huis op mij ligt te wachten ........
    het bedje is een ikea-poppenbedje die geverfd is in witte olie die je ook bij ikea kan kopen .....de patronen voor het beddengoed vond ik gratis op de site van wollyonline  http://free.wollyonline.com/BDF004.asp?category=2&ProdId=105











    06-12-2012, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    16-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een dekentje voor een stoer babietje....
    ....in februari werd ik meter van een allerschattigst jongetjes......en ik wilde voor dat lief jongetje een echte jongensdeken maken .......helaas ( schaam schaam ) heeft dat schattig jongetje toch een poosje op zijn dekentje moeten wachten ......maar kijk het is af en vorig weekend heb ik het afgegeven ......de katoenen fleece en de stof met autootjes kocht ik bij koekepeertje  http://www.koekepeertje.be/   de leuke paspelpand kocht ik in de stoffenkamer  http://destoffenkamer.blogspot.be/  de inspiratie voor het dekentje  vond ik op de blog van emma en mona http://emmaenmona.blogspot.be/search/label/handleiding%20dekentje



    16-06-2012, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisje 19
    .... ja ja huisje 19 is toch in het straatbeeld opgedoken ......



    15-06-2012, 06:32 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisje 16 tem 20
    ....nu ja huisje 16 tem 20 moet je met een korreltje zout opnemen , want huisje 19 is onvindbaar ....... raar maar waar ..........alvorens ik de huisje in het "huizenblikje" leg maak ik van elk huisje een foto maar huisje 19 wou dus anoniem blijven .......







    03-06-2012, 07:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisjes 11 tem 15










    24-05-2012, 06:14 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    18-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winnaars give-away
    het is ontzettend lang geleden dat ik een blogje heb geplaatst, de laatste weken was het hier thuis enorm druk en ik kon echt de tijd niet vinden noch de energie om een blogje te schrijven ........vorige maand stierf onze allerliefste kater guust , hij is waarschijnlijk aangereden door een auto en dan is hij toch nog naar huis willen komen want de buren hebben hem gevonden vlak aan de voordeur , .........we missen onze maffe kater , hij was zooo lief en zo trouw .......ondertussen hadden we ook veel werk aan de voorbereidingen voor het communiefeest van mette-marit .....;het feest is inmiddels achter de rug , het was een heel gezellig feest, alleen de weergoden waren ons niet gunstig gezind , dus het tuinfeest werd omgezet in een tentfeest en livingfeest ;-) (met dank aan schoonzus)......vervolgens kwam de verhuis van mijn schoonmoeder naar een serviceflat .......en dan was het een hele uitdaging om mijn huishouden weer helemaal bij te werken .......maar goed alles is zich nu zo'n beetje aan het normaliseren .......

    ik ben nu wel heel laat om de winnaar van de give-away te verkondigen daarom heb ik besloten om de trekking van 26 april en 26 mei samen te doen , dus er zijn 2 mensen waar ik iets voor ga maken en ik hoop het klaar te hebben tegen 26 juni en op 26 juni maak ik dan een nieuwe giveaway bekend .........

    en nu kijk de winnaars .......van harte proficiat 






    18-05-2012, 07:40 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.babywikkeldeken
    ....ik heb onlangs als kraamkadootjes 2 babywikkeldekens in fleece gemaakt .......met mijn overlock is dit echt een makkie.......zo'n overlock is echt een fantastisch ding .......en ik ben gek op het maken van stitcheries dus het leek me logisch dat ik op de wikkeldeken een stitcherie naaide ..... het patroontje van de stitcherie vond ik hier  http://cinderberrystitches.typepad.com/cinderberrystitches/2012/02/winners-my-book-crush-1.html  het patroon van de wikkeldeken kreeg ik in de naailes 



    07-04-2012, 06:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    29-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag give-away en een "laat je verrassen" give-away
    hehe ...hier is dan de uitslag van de give-away .............tromgeroffel alom ...... deze maal heeft mijn jongste zoon de winnaar getrokken .... en dat is mech ! ....proficiat mech , als je jou adres naar me toe mailt dan stuur ik de lap met quiltspreukjes naar je toe ......

    ...jullie kunnen vanaf nu een kansje wagen voor de nieuwe give-away .....het is een "laat je verrassen " give-away .....wil je een kansje wagen dan reageer je op dit blogje en je schrijft je voornaam, lievelingskleur en lievelingsthema ........de winnaar maak ik bekend begin mei ....end april doet onze dochter haar eerste communie dus ik zal het eind april nogal druk hebben ;-) ....... van zodra ik dan de winnaar heb getrokken zal ik zelf iets maken ......dit zelfgemaakt "laat je verrassen" kadootje zal ik dan eind mei naar de winnaar versturen ....nieuwsgierig geworden? waag dan maar een kansje ......






    29-03-2012, 15:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisjes 6 tem 10
    een paar huisjes......









    18-03-2012, 08:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....eindelijk de uitslag van de give-away en een nieuwe give-away
    .....ik weet het .....ik ben veel te laat met het plaatsen met de uitslag van de give-away .....maar het was de afgelopenhier bij ons thuis behoorlijk , en de energie en de tijd om een blogje te schrijven was er niet echt ......ook vind ik een blog bijhouden momenteel een beetje schrijven en foto's tonen in een soort van "groot zwart groot" .....ik schrijf iets, toon iets ....en dat is het dan ........ik heb voor het moment het gevoel dat ik schrijf en foto's toon aan een grote lege zaal ..... dus eigenlijk moet ik weer de vreugde vinden in het schrijven van blogjes ook al is het alleen maar voor mezelf ....

    ...... de winnares van de give-away is joke ......dus joke van zodra ik je adres weet stuur ik je de lapjes toe ......

    ..... voor de nieuwe give-away geef ik een lapje weg met quiltspreukjes..... wil je een kansje wagen op deze give-away ? schrijf dan een reactie op dit blogje .....ik probeer de winnaar bekend te maken op 26 maart 









    17-03-2012, 14:57 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    10-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.van katoentassen en de huisjesdoos
    ....gisteren heb ik 2 van katoentassen op de post gedaan , het was een heel leuk werkje en vlug geklaard ( eenmaal ik eraan begon )........in de rechterbalk kan je klikken op " ik maak een tas voor van katoen " en dan kan je alles lezen over deze actie ......

    .....verder heb ik deze week gewerkt aan een huisjesbouwsysteem ......ik heb eerst van elk lapje uit mijn doos een lapje geknipt en in een doosje gedaan ( dat is al weer een grote doos die niet meer in de veranda moet staan maar netjes op onze te kleine zolder ;-) ....... vervolgens knip ik uit elk stofje de verschillende onderdelen van een huisje.......  en zo kan ik 's avonds als "Thuis" begint alle onderdelen van een huisje nemen en aan de slag gaan ........maar ik haal het doel 1 huisje per dag nog steeds niet hoor ;-)........










    10-02-2012, 06:32 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    05-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn eerste huisjes......
    ..... ik ben een beginnende bouwvakker en ik ben nog niet op schema ......( alhoewel ik me er bewust van ben dat ervaren bouwvakkers ook niet altijd op schema werken ;-) ).......maar goed ik moet nog een systeem ontwikkelen om vlotter te kunnen werken , huisjes per huisjes knippen en naaien is dus niet het beste systeem .......morgen ga ik naar een bee en ik ga niet naaien maar ik ga gewoon stofjes knippen en in een doos met vakjes leggen zodat ik uiteindelijk alle onderdelen van een huisje uit de doos kan nemen en onmiddellijk kan naaien , ik denk dat dat wel een vlotter systeem zal zijn , maar ik hou jullie op de hoogte .......welk " bouwsysteem" zouden collega "huisjesbouwers" eigenlijk hebben ?









    05-02-2012, 07:56 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winnaar van de give-away en een nieuwe give-away speciaal voor de "huisjesbouwers"
    ...... sorry dat ik veel te laat ben met het bekendmaken van de winnaar van de give-away ......maar de afgelopen weken had ik het ongelooflijk druk ( en dat als huisvrouw , ik weet het het klinkt haast ongelooflijk ;-) )....... mette-marit is gedoopt dus dat vergde ook enige voorbereiding en gefeest en verder zijn we onze living aan het verven en het behangen ( allee we hebben tot nu toe enkel geverfd....)

    .....voor de trekking van de winnaar heb ik deze keer de onschuldige hand van mijn echtgenoot gebruikt ....;en taradada..... de winnaar is " Jeanneke " 
    gefeliciteerd !

    .... verder kan je ook vanaf vandaag een kansje wagen voor de nieuwe give-away , het enige wat je moet doen is reageren op dit blog ,.... ik maak dan 26 februari de winnaar bekend ( ik heb het aangeduid op de kalender , dus dat moet lukken ).... deze keer kan je 15 lapjes van 15x15 cm winnen , dit lijkt me heel leuk als je meedoet aan de "huisjesbouwenrage"








    04-02-2012, 10:07 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    01-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerstkadootje voor de quiltingbee
    sinds enige tijd ga ik eenmaal per maand naar een quiltingbee ......en voor kerst moesten we voor een "quilterig" kadootje zorgen voor een 5 euro......ik ben dol op stitcheries en zie op de quilting bee dat veel andere dames dit ook leuk vinden , daarom heb ik een stitchery getekend van red brolly , het gratis patroon is hier te vinden  http://www.red-brolly.com/red-brolly/2011/11/the-final-sampler.html , een boekenring van bij dille en kamille gebruik ik als ring voor de kleurtjes DMC en een kadertje van bij de action ( ik ben een echte action-fan !)....en kijk een compleet doe-het-zelf-pakketje voor een 5 euro , ik zie jullie rekenen en inderdaad dmc is zo'n 1.35 Euro per strengetje , maar rond de kartonnetjes heb ik ongeveer de helft van een strengetje gewikkeld , dit is zeker genoeg voor de stitcherie......en eigenlijk wil ik die stitcherie ook zelf eens gaan maken 







    01-01-2012, 08:20 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    31-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winnaar give-away stitcherie
    .....deze keer wou ik geen onschuldige hand om de winnaar te  trekken maar ik wilde het doen met random generator .......er waren 5 mensen die een kansje hebben gewaagd voor de give-away en de computer gaf nr 4 aan als winnaar ....dit kan je hier zien ;-( link werkt niet , dus jullie zullen me moeten geloven ......voor de volgende trekking van een winnaar ga ik weer op zoek naar een onschuldige hand ;-)

    de 4e reactie kwam van marja , dus marja : van harte gefeliciteerd! ....ik mail je voor de verzendgegevens!
    ......de nieuwe give-away zijn oorbellen die ik heb gemaakt van fimo ...... waag je kans en 26 januari maak ik de volgende winnaar bekend!




    31-12-2011, 13:35 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    10-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen...... nog een tas.....
    ....tijdens de solden in juli ( dus toch al een poosje geleden ) heb ik bij http://www.julijasshop.be/  2 leuke stofjes gekocht om eens voor mezelf een reversible bag van verypurpleperson te maken ( enkel het grijze stof was een soldenstofje ) .....maar op het andere stofje was ik op slag verliefd , de stof voelt gewoon zalig zacht aan .......



    10-12-2011, 07:15 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitslag give away 3 en de nieuwe give away
    ....het is een beetje te laat maar hier is dan eindelijk de uitslag van de give-away ......de meest onschuldige "poppenhand" in huis heeft een winnaar getrokken ...... proficiat Jeanneke ! als je me je adres mailt dan stuur ik de tas naar je toe ........... 

    ......vanaf nu tem de 26e december kan een je een reactie schrijven op dit blogje om de nieuwe give away te winnen ........ik ben dol op stitcheries en daarom heb ik deze maand een leuke afbeelding ( een freebee van een site maar ik weet niet meer dewelke) op stof getekend , op de achterkant heb ik al vlieseline gestreken en je krijgt er ook een strengetje DMC-splijtgaren bij ( nr 321) ......






    06-12-2011, 20:52 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    03-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog even geduld ......
    .......ik weet het ik ben laat .....maar de nieuwe giveaway is nog niet helemaal klaar , daarvoor moet ik dit weekend nog even naar de winkel.....maar maandag 5 december maak ik de winnaar van de huidige giveaway bekend en toon ik ook wat de nieuwe giveaway is ...

    tot dan !

    evelyne


    03-12-2011, 06:53 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs