Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    09-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bobbins mysteriequilt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..vorige jaar ben ik eens een seizoen  lid geweest van bobbins mini-quilt club zie http://www.bobbin.nl/  ( was een nieuwjaarskado van mijn ventje)...bij elk patroontje was er ook een deel van een mysteriequilt ...en ja hoor ik heb geen enkel quilt gemaakt van de mini-quiltclub ( ben dit wel van plan want het zijn stuk voor stuk beeldige patroontjes) maar heb wel de mysteriequilt gemaakt en ik vond dit een heel werkje om te doen ....en het resultaat mag er zijn vind ik persoonlijk! ...de quilt is helemaal met de hand genaaid en gequilt ( ik word daar lekker rustig van.......)

    09-04-2008, 08:37 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.poezenborduurtje
    ....ik ben bij de yahoogroup "borduurpaleis" en daar heb ik me sinds kort ingeschreven op de verjaardagslijst ....één van de leden was onlangs jarig en ze wou iets met "poezen" ......ik heb een patroontje gekozen van http://www.brittercupdesigns.com/ en ik vond het een heel leuk werkje ......ik heb er een klein quiltje van gemaakt ....zelf vond ik dat de roze stof met stipjes bij het geheel pastte ....maar oordeel gerust zelf ..voor de achterkant gebruikte ik een effen ecru stofje van Ikea die ik enige uren laten weken heb in water met enkele theezakjes .......de stof krijgt dan een wat  "antieke look" .....het naamlintje op de achterkant geeft een zeer bescheiden finishing touch



    08-04-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quilt Mette-Marit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..enige blogjes geleden toonde ik de quilt van Jonathan ...nu is de quilt van Mette-Marit aan de beurt ..... ik heb er een echte meisjesquilt van gemaakt ....;toen ik wist dat het kleine mensje in mijn buik een meisje was wou ik echt meisjesspullen in huis  .......ik had al een man en twee zonen dus ik vond het heel leuk dat er een vrouw bij ging komen in huis ......wist ik toen veel dat de jonge dame nog veel feller dan haar broers ging zijn en dus eigenlijke meer dan een halve jongen is ...nu wat betreft de quilt ...de leuke stofjes met babyprints en ooievaars heb ik als kadootje gekregen van marja....en dan heb ik gewoon hele lieve stofjes uitgezocht om er een heel lief quiltje van te maken ......ik vond het een heel leuk quiltje om te maken vooral de naam appliceren vond ik fantastisch omdat op dat moment de naam nog een geheimpje was van mij en mijn ventje

    07-04-2008, 10:43 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    06-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste borduurwerkje

    afgelopen donderdag kreeg ik van mijn moeder een klein zakje met iets voor op mijn blog .......dus bij deze zien jullie hier één van mijn eerste borduurwerkjes ...mijn moeder denkt dat ik dan een jaar of acht moet zijn geweest ......ik moet dus eerlijk bekennen dat de handwerklessen in de lagere school niet één van mijn hoogtepunten waren ........zo had ik breisels waar er op één of andere manier steken verdwenen en weer bijkwamen..waardoor mijn breiwerkje dan héél raar van vorm werd , gelukkig had ik dan een mama of oma die het dan weer wat fatsoenlijk trachtten te maken .....en ik had dus ook borduurlapjes die niet echt schitterend waren ....dit lapje heb ik thuis gemaakt en ergens moet ik dan toch al willen borduren hebben ..;in ieder geval ik denk dat ik het beter wou kunnen dan wat ik er op school van terecht bracht ...maar zowel de voorkant als de achterkant zijn niet echt schitterend ,maar het is wel een lief en schattig werkje vind ik zelf ).......oordeel maar zelf ......maar de voorliefde voor felle kleurtjes was er wel al





    06-04-2008, 12:09 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jules
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ......deze paasvakantie heeft bijna iedereen in huis hier een verkoudheid gehad .......dus als we naar buiten gingen moest iedereen een muts en sjaal aan .......één probleem .......juleske heeft enkel een pet .....en Mette-Marit zei dat juleske dan toch wel een beetje kou heeft ....dus met een restje sokkenwol heb ik een sjaaltje gebreid .........en zie ......het staat Juleske wel hè?

    05-04-2008, 08:25 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    04-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gelukspoppetje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ....enkele blogjes geleden heb ik het borduurwerkje getoond dat ik voor Hannah heb gemaakt toen ze net thuis was ......toen Hannah in de couveuse lag heb ik ook iets gemaakt nl . een gelukspoppetje....het patroontje heet " babybutton " en is van http://www.nennedesign.nl/
    ..de stofjes waren een kadootje van mijn moeder en de kleurtjes borduurgaren heb ik aangepast aan de gebruikte stofjes ......het was een heel leuk werkje om te doen ..... voor ons Mette-Marit ben ik een " Cute as a button"-poppetje aan het maken ......maar het is nog niet klaar ....dus wie weet op een van mijn volgende blogjes

    04-04-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    03-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.konijntje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..dit konijntje borduurde ik enige tijd geleden voor een regenboogkussen .....de mevrouw hield van marjolein bastin en van natuur dus ik heb een konijntje geborduurd van marjolein bastin .......is logisch toch in zo'n geval .......het leuke was aan het borduren dat ons Mette-Marit vaak kwam vragen ..;" wat jij doen?" ..dan zei ik " mama borduurt een konijntje"...vervolgens bestudeerde de jongedame van 2.5 j het borduurwerkje ...keek verward naar mij ...en zei " is nie nijn!" en liep weg ......en dit herhaalde zich een paar keer ...pas toen ik klaar was met borduren kon ons Mette-Marit er een konijn in zien ... ...en volgens mijn man had ze dus wel overschot van gelijk, want wie kan er nu in een paar steekjes een konijn zien. ..maar de dochter en de papa zijn vaak 2 handen op 1 buik!...oh ja meer informatie over de regenboogkussen kan je vinden op http://www.regenboogkussens.nl/

    03-04-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    02-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.poppebedje voor Elisa
    ..ik ben meter van Elisa,het dochtertje van mijn vriendin Gwendolyn. Voor elisa haar derde verjaardag heb ik het poppebedje van Ikea een beetje opgesmukt ...het hoofdkussentje en het matrasje is nog origineel maar ik heb er zelf een quiltje bij gemaakt ...de quilt heeft een geborduurde rand zodat het net een dekentje met lakentje is .......het vrolijke stofje is van Ikea en het borduurpatroontje is van http://www.nennedesign.nl/   het was een heel leuk werkje om te doen en bij het dekentje heb ik gequilt rond elk bloempje ......Elisa was er heel blij mee !..Lieve Elisa van hieruit een dikke knuffel van meter Evelyne



    02-04-2008, 08:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    01-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jonathans quilt
    Ik heb drie kinderen en enkel de middelste kreeg van mij bij zijn geboorte een quiltje ......toen onze Sebastiaan ( de oudste) geboren werd deed ik nog geen patchwork en toen ons Mette-Marit ( onze jongste) werd geboren was de quilt nog niet af ( die quilt zal ik zeker in een volgend blogje eens tonen)
    ...onze jonathan heeft de quilt dus nu al bijna zo'n 11 jaar en hij ligt nog steeds op zijn bed ......wil geen andere want hij vindt de quilt nog steeds heel mooi .....de quilt is intussen al aardig versleten ....dat zie je wel op de foto's








    01-04-2008, 11:04 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    31-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sierlijke eenvoud
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ....dit heb ik geborduurd voor Hannah ...Hannah is veel te vroeg geboren en heeft 100 dagen in de couveuse gelegen ,maar deze jongedame is een echt vechtertje en nu is ze lekker thuis bij mama en papa .....afgelopen vrijdag heeft onze Mette-Marit Hannah op de schoot gehad en de kleine meid was apetrots .........Hannah heeft de allerschattigste kuiltjes in haar wang als ze lacht .....lieve Hannah vanaf hieruit een dikke knuffel van tante Evelyne

    Dit borduurwerkje was een "welkom thuis kadootje" ik heb het niet geborduurd in een typisch babyblauw of babyroze maar in lime gecombineerd met ecru .....het paroontje heet sierlijke eenvoud en is van http://www.nennedesign.nl/   daar vind je de allerschattigste vaak hele tedere patroontjes..ik ben er in ieder geval dol op .....

    31-03-2008, 08:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (13 Stemmen)
    30-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.boeket vr regenboogkussen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dit boeket heb ik onlangs geborduurd voor een een regenboogkussen...;dit is een groep die kussens maakt voor mensen die moeilijk hebben door bvb ziekte ......de mensen die zo kussen ontvangen zijn er heel blij mee en het is voor hen vaak zowel letterlijk als figuurlijk een steuntje in de rug .....meer informatie kan je vinden op  http://www.regenboogkussens.nl/

    30-03-2008, 11:37 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    29-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw boek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...als kind was ik gek op lezen .....ik verslond boeken ...maar toen ik in het middelbaar zat hebben de verplichte boekenlijsten mij het plezier van het lezen afgenomen ....ik vond het enkel nog leuk om na mijn examens een heel dik verpleegsterroman te lezen ...zalig vond ik dat ......daarna had ik twee kleine kinderen, werk ...en lezen .....tja daar was geent tijd meer voor ...maar nu ben ik al 4 jaar een fulltime huisvrouw en ik heb weer tijd om te lezen .....ik lees ook ons jongste heel graag een verhaaltje ......maar ...mmmmmm....ik ben gisteren dit boek gaan halen ........vanavond een lekker kopje thee ....en lezen in dit nieuw boek ...'t zijn zalige vooruitzichten

    29-03-2008, 12:55 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    28-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.goodmorning sunshine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..dit is een borduurwerkje dat ik heb gemaakt in het begin dat ik samenwoonde met herwin ( nu al reeds zo'n 14 jaar geleden), ik denk dat ik er al aan begonnen ben toen ik nog thuis woonde..het patroon komt uit een ariadne ...mijn moeder had een abonnement op ariadne dus we hadden elke maand een pracht van een tijdschrift , ik vind het nog steeds jammer dat ariadne geen handwerktijdschrift meer is.....
    ...het borduurwerkje is in een zalmkleur geborduurd en was heel leuk om te doen , het inkaderen kostte een fortuin het was uitermate stom van mij om het te laten inkaderen in een chique winkel midden in de stad .......nu ja een mens leert steeds weer bij  

    28-03-2008, 18:44 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    27-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nijntjesquilt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..aan deze quilt ben ik begonnen in december 2004 ...ik was dan zwanger van ons derde kindje en de bedoeling was om het af te hebben voor de geboorte ..de jongedame wordt 3 in juni en de quilt is nog niet af .........maar mijn voornemen is nu om haar de quilt te geven voor haar derde verjaardag .....moet lukken toch ?????...

    27-03-2008, 08:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    26-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.paaskipjes
    pasen is al voorbij .....maar de paaskipjes hangen nog in de paastakken ......ik heb ze een 2-tal jaar geleden zelf gemaakt en het was heel leuk en makkelijk ....eens ik de duitse beschrijving van het patroontje snapte was het heel simpel



    26-03-2008, 16:56 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallo

    ik heb mijn eigen blogje ..ik zal proberen om jullie vaak te tonen wat ik op creatief vlak aan het uitspoken ben ......

    25-03-2008, 07:45 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.primeur is voor ons metteke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen deze blog wordt een plaats waar ik mijn creatieve frutsels ga tonen maar de primeur is voor mijn dochter Mette-Marit ..;ze wordt 3 in juni en een 2-tal weken geleden heeft ze haar eerste kindje getekend

    25-03-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs