Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    29-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gedichtendag
    Dance as though no one is watching you.
    Love as though you have never been hurt before.
    Sing as though no one can hear you.
    Live as though heaven is on earth


    ...hoe ouder ik word hoe mooier ik deze tekst vindt

    ...with getting older I find this little poem each day prettier

    29-01-2009, 18:04 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geduldige jongen
    ......dat onze jonathan een geduldige jongen is heeft hij dit weekend wel bewezen .......onlangs kocht ik een grote pot strijkparels ...maar 1 probleempje voor onze jonathan ...alle kleurtjes zitten door elkaar ( mette-marit vindt knutselen met strijkparels ook heel leuk maar zij stoort zich er niet aan dat de kleurtjes allemaal samen zitten) ......onze jonathan heeft dus een volledige zondagmiddag pareltjes zitten sorteren ...... kijk maar ....





    27-01-2009, 09:44 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    24-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een christmas BOM
    ...een goed voornemen van mij dit jaar is om op tijd te beginnen aan de kerstkadootjes EN ook meer voor mezelf te maken ( mijn huisgenoten vinden dat ik veels te veel voor anderen maak).....dus dan heb ik toch alle redenen om ook deze ChristmasBOM te maken .....het is voor kerst EN ik zal op het einde van het jaar voor mezelf een leuk quiltje hebben ......deze BOM vind je hier http://gailpandesigns.typepad.com/ ..... en pas op stitcheries zijn zeeeeeer verslavend maar het zijn ontzettend leuke en ontspannende werkjes

    ...this year I want to start early with christmaspresents and I want to make more things just for me and not give it all away ...so this ChristmasBOM is excellent ..... you can find it here http://gailpandesigns.typepad.com/     but I want to warn you making stitcherie can be a real addiction





    24-01-2009, 14:59 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    22-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe BOM
    ...hihi ...ja,ja ik weet het aan mijn prikbord hangt een briefje " eerst alles afwerken en dan pas aan iets nieuws beginnen" .....maar wij vrouwen zijn nu eenmaal heel soms een ietsiepetsie eigenwijs ....en deze nieuwe BOM kan ik eigenlijk maken met stofjes die ik in huis heb ....dus dan mag het hè? toch?.....het patroontje vind je hier http://www.elliesquiltplace.com/NLHome.html


    .....hihi...yas I know I promised myself don't do start anything new ...but this BOM is sooooooo cute ...you can find the pattern here http://www.elliesquiltplace.com/NLHome.html




    22-01-2009, 11:17 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    20-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hallo
    ...hallo, ik ben Guust de huiskater......momenteel is mijn vrouwtje de twee jongsten in huis aan het vertroetelen want die zijn een beetje ziekjes ....en wat ik dan doe ....tja poppebedjes liggen zalig ......en vrouwtje, baasje en de kinderen blijven me lief knuffelen en verzorgen ....


    ..hello, I'm Guust the "male"cat in the house ....Evelyne is taking care of the 2 youngest children as they are a little bit sick .....





    20-01-2009, 13:54 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (9 Stemmen)
    16-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.......morgen....
    ...morgen staan we heel vroeg op en we gaan een dagje naar disneyland ......ons kerstkado aan de kinderen .....maar eigenlijk vinden herwin en ik het ook een heel leuk vooruitzicht ......ik ben echt benieuwd naar wat we allemaal gaan zien ...en we gaan veel fotos maken ...dus volgende week zullen jullie wel iets te zien krijgen

    tomorrow we go a day to disneyland ..its our christmasgift for the children ....

    16-01-2009, 21:19 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    13-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een huisje .....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..voor een RRlap heb ik een huisje geborduurd ....ik vond het heel leuk om dit te borduren ......heb wel een beetje de kleuren aangepast want anders zag je het huisje niet op de blauwe stof

    ...I stitched a house voor a round robin...

    13-01-2009, 15:56 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    07-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....de beste wensen ......
    ....ik wil iedereen het allerbeste wensen voor 2009!
    .....voor ons had kerstdag een iets minder aangenaam kantje want op kerstnacht is er ingebroken in onze garage en zijn er 3 fietsen gepikt .....
    vandaag toon ik jullie de kerstkaarten die hebben mogen ontvangen ( vind ik altijd heel leuk ) en enkele van de kerstversieringen ......voor de rest ga ik vandaag mijn strijk overmeesteren en de vrieskou trotseren ( fietsen met dit weer is niet zo gezellig , leve het warme ondergoed ) ......deze morgen deed jonathan zonder mopperen zijn thermisch ondergoed aan ......Mette-Marit ging toch wat protesteren toen ze doorhad dat ze én broekkousen moest aandoen én een dikke lange broek én dat er dus van een rokje geen sprake kon zijn .........maar het mopperen verdween als sneeuw van de zon toen ze op school toch een kusje kreeg van vriendje Oskar

    ...I wish you all the best for 2009! ......at our home christmas had a little bot of a dark side because on christmasnight they have stolen 3 bicycles of our garage , thankfully the thieves havent come in in our home.......today a picture of our christmas cards and some ornaments






    07-01-2009, 10:52 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    22-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kerstvakantie
    ........het is kerstvakantie .....de kinderen zijn gezellig 2 weken thuis en mijn mannetje is ook enkele dagen thuis hij moet op kerstdag terug beginnen werken .....ik heb nog enige kerststress want bepaalde kadootjes zijn nog niet klaar .........dus de komende dagen wordt het genieten van elkaar en doorwerken aan de kadootjes .......ik toon jullie een foto van mijn allereerste kerstquiltje en van de voet van onze kerstboom ...ons mette-marit schrijft brieven aan de kerstman ( anders weet die lieve man niet wat ze wil ) en ze maakt er pakjes van ( want dat vindt de kerstman veel leuker).....en wat is er nu gebeurd op een nacht is er een rendier geweest en de kerstman ( en ze zeiden beiden hohoho , dat heeft mette-marit echt gehoord) en ze hebben suikerwafels on de kerstboom gelegd ( want daar is mette-marit dol op ) ........nu mijn blogje gaat even op kerstverlof zodat ik volop van mijn gezinnetje kan genieten ...dus tot begin januari .......ik wens jullie allen een vrolijk kerstfeest, gezellige dagen en een prachtig eindejaar toe!

    its christmasholidays! so I show you the christmasquilt I've made years ago ...and I wish you all a meery christmas and a happy new year ........and i'll be blogging again in january!



    22-12-2008, 11:26 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (8 Stemmen)
    12-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....een kaarsje
    Dit jaar hebben we in de familie een groot verdriet ..in augustus is mijn neefje Rune doodgeboren en nu is hij een sterretje aan de hemel......het overlijden van Rune is een groot verdriet voor mijn zus haar man en hun dochtertje maar ook voor iedereen die zo uitkeek naar de geboorte, bij zo'n groot verdriet is er maar weinig dat je kan doen behalve troost bieden en er zijn .......en ook op zondag 14 december om 19 u 's avonds een kaarsje laten branden ter herdenking van alle overleden kinderen ....enige uitleg vind je hieronder ......

    Een brandende kaars voor overleden kinderen

    zondag 14 december 2008 om 19 uur

    Ter herdenking van alle kinderen die de wereld verloren heeft, wordt er ieder jaar op de tweede zondag van december een nationale herdenkingsdag voor overleden kinderen gehouden.

    Op deze dag wordt om 19u een kaarsje aangestoken door iedere persoon die zich aangesproken voelt. Dit kaarsje brandt ter ere van alle kinderen die gestorven zijn! Door dit te doen in de verschillende tijdsgordels, gaat er in 24 uur een golf van licht om de wereld

    Dit jaar wordt het Worldwide Candle Lighting voor de 12e keer gehouden en dit op zondag 14 december 2008.

    Het wcl is ontstaan in Amerika in 1997 bij een lokale zelfhulpgroep voor ouders van een overleden kind (the compassionate friends). Binnen deze groep hielden zij een candle lighting op de nationale herdenkingsdag voor overleden kinderen. Nadien hoorde zij dat er in Engeland een moeder hetzelfde had gedaan voor haar overleden zoon. Een candle lighting maar dan in het stadspark, het had een enorme indruk achtergelaten bij haar omgeving.
    Hierdoor besloot tcf om via getroffen ouders het meer publiekelijk te maken. Via deze weg de mensen te doen stilstaan bij het sterven van kinderen.


    The Compassionate Friends Worldwide Candle Lighting®, held annually the second Sunday in December,
    this year December 14, unites family and friends around the globe as they light candles for one hour to honor and remember children who have died at any age from any cause. As candles are lit at 7 p.m. local time, creating a virtual wave of light, hundreds of thousands of persons commemorate and honor the memories of children in a way that transcends all ethnic, cultural, religious, and political boundaries.


    Now believed to be the largest mass candle lighting on the globe, the Worldwide Candle Lighting, a gift from TCF to the bereavement community, creates a virtual 24-hour wave of light as it moves from time zone to time zone. Hundreds of formal candle lighting events are held and thousands of informal candle lightings are conducted in homes as families gather in quiet remembrance of children who have died, but will never be forgotten.

    ...That their light may always shine.

    Please help spread the word about this tremendous event and invite anyone who is unable to attend a service to light a candle at 7 p.m. for one hour wherever they may be.

    It doesn’t cost you anything.

    12-12-2008, 20:13 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    06-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.over keukenpieten, omapieten en recyclagepieten
    ....onze dochter had aan sinterklaas een kleine keuken gevraagd , gistermorgen zei ze dat een ienieminie keuken ook al goed was .....nu had sinterklaas jeren geleden aan onze jonathan een plastieken keuken gegeven ......en eigenlijk was dit niet echt zo'n handig iets ( sorry sinterklaas) .......dus had de ikeapiet in nederland ons een leuk idee gegeven .......dus creatieve keukenpiet ging aan de slag , omapiet vroeg aan sinterklaas pannetjes aan de sint voor haar kleindochter en kijk dit is het resultaat .......en oh ja jonathan de recyclagepiet gaf liefdevol zijn oud maar nog zeer bruikbaar keukengerief aan zijn zus ( lief hè)





    06-12-2008, 12:04 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sinterklaas is lief
    .....ik vind sinterklaas heel lief en wat tof dat man precies weet wat je leuk vindt ...gisteren heb ik een envelop gekregen van sinterklaas en daar zat een heel leuk gedichtje en een heel tof kado in ......de decemberuitgave van handwerken zonder grenzen ....nu kan ik het rolmaatje van nennedesign maken ....joepie!...en ja hoor ik weet wie de sint geholpen heeft maar dat verklap ik nog effe niet ...na het weekend dan zal ik het jullie vertellen .....










    06-12-2008, 11:18 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    29-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog een uitwisselingsblok
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...dit is nog een blok die ik voor een uitwisseling heb gemaakt .......en de ontvangster vond hem heel geslaagd ....dus missie volbracht .......vandaag zet ik mijn schoentje....want .....ik heb een hint gekregen dat de postpiet iets leuks zal brengen .......

    ...dit is another block I've made for an exchange

    29-11-2008, 11:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    24-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uitwisselingblok en zonsondergang
    ....vandaag een uitwisselingblok die ik een poosje geleden heb gemaakt , de aanvraagster had de stof voor de hoekjes en het patroon doorgstuurd en ze wou graag 2 blokjes en dit is wat ik ervan heb gemaakt ......wat ze ervan vind? ...dat weet ik helaas niet want ik heb geen reactie gehad ....jammer maar helaas ......

    verder toon ik ook nog een zonsondergang die we hebben gefotografeerd toen we in de herfstvakantie in centerparcs waren .......we waren net allemaal gaan zwemmen en dan in de duisternis gezellig terug naar ons huisje wandelen ........

    ..;today 2 blocks that I've made for an exchange and a pretty photo that we took during our midweek in centerparcs



    24-11-2008, 11:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kikker
    ...ik heb een lapje gemaakt voor een regenboogkussen ....een kikker en zelf vind ik hem heel leuk geworden ......gisteren tijdens het gure herfstweer en deze morgen toen iedereen hier in huis nog sliep heb ik de kikker afgewerkt en vandaag gaat hij op de post

    ...I finished a frog voor de "regenboogkussens"





    22-11-2008, 09:06 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.appeltaart enzo .......
    ....morgen is het op de kleuterschool " grootouderfeest" .....dus Mette-Marit haar oma's komen naar school ....dat vinden de kleine meid en de oma's heel leuk .....Mette-Marit heeft dus al uitgelegd aan haar vriendinnetjes ( en ook aan mij) dat ze dus een oma en een omalies heeft, dat alle oma's al jarig zijn geweest en dat ze geen opa's heeft want megamindy heeft een opa en zij is geen megamindy dus is er ook geen opa ..........ik hoop dat jullie nog mee zijn . .....en elke dag herrinnert ze mij er ook aan dat ik heb beloofd om voor het grootouderfeest appeltaart te bakken ......en kijk ...ik ben het echt niet vergeten ......en ik denk dat als mijn mama de taart ziet dat ze gewoon weet dat het er eentje van mij is ......
    ...vandaag is het donderdag dus hier ten huize Claus is het dan "frietendag" .....ik wou eigenlijk hongaarse kip met pasta maken maar het is dus hongaarse kip met frietjes geworden ......herwin en ik vonden het alvast lekker benieuwd wat de kinderen ervan gaan vinden .......en voor de kleine meid zal ik wat rijst koken want zij lust geen frietjes ........het recept voor de hongaarse kip vond ik hier  http://elliesquiltplace.web-log.nl/mijn_weblog/2008/11/hongaarse-kip-m.html

    tomorrow at the school of Mette-Marit it's "grandparentsday" ....so her two grandmas will be there and I've backed a applecake for school ......and for dinner I've made hungrary chicken ...I found the recipy here http://elliesquiltplace.web-log.nl/mijn_weblog/2008/11/hongaarse-kip-m.html  ( it's also written in english)







    20-11-2008, 14:12 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geborduurd voor rrlap indianen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .......het was eventjes wat rustiger op mijn blog want een lief ziek meisje vroeg even heel veel aandacht maar nu is ze weer helemaal beter en is ze heel trots met een onderhemdje van dora ( dat ze kreeg van tante muriel) terug naar school , ze ging aan iedereen haar onderhemdje laten zien .....ik hoop dat ze hierdoor niet opnieuw een verkoudheid krijgt ...vandaag toon ik jullie drie potten die ik borduurde voor een rrlap met als thema indianen

    ....last week my blog was quiet because I had at home a little sick girl that have asked a lot of attention .....but today she's back to school .......very proudly with new underwear from dora the explorer ( a gift from Aunt Muriel) .......today a picture of something I've stitched for a RR with theme indians

    17-11-2008, 09:53 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    11-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ark van noah
    ...op het internet zijn er zoveel leuke BOMs maar een dag heeft maar 24uur en ik wil al zoveel doen op een dag ...;dus ...ik had mezelf verplicht om  niks nieuws te beginnen op handwerkvlak ......dit is dus aartsmoeilijk ..;en vooral de BOM van lynette anderson vind ik dus een plaatje ....en ja hoor ik ben gezwicht ...deze maand is er een patroon van pinguins..;en onze jonathan is dol op pinguins dus ik kon geen neen meer zeggen en dit is het resultaat ..;en de patronen vind je hier http://lynetteandersondesigns.typepad.com/lynette_anderson_designs/noahs-ark-.html

    ..on the internet are so many BOM and its so difficult to say no ...I had said to myself not to start anything new ...but this month the BOM is the pattern of two adorable penguins and my son Jonathan collects penguins so I've decided to start with the BOM from lynette anderson the patterns can be found here http://lynetteandersondesigns.typepad.com/lynette_anderson_designs/noahs-ark-.html




    11-11-2008, 17:42 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    07-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIF
    ...op deze blog http://avmitten.over-blog.com/article-24047658.html  heb ik me ingeschreven voor de PIF-challenge ( = pay it forward challenge) .....wat houdt dit in ...de eerste drie die reageren op dit blogje krijgen binnen de 365 dagen van mij een zelfgemaakt kadootje  MAAR alvorens te reageren lees eerst de voorwaarden .....je moet zelf ook een blog hebben EN op je blog ook beloven om aan de eerste drie die reageren ook een zelfgemaakt kadootje te sturen .....wanneer je bij de eerste drie bent en ook het zelfde belooft op jou blog zal ik je contacteren voor je adres en zal ik je blog uitgebreid bestuderen om te weten te komen wat je leuk zou vinden als kadootje....

    ...on this blog http://avmitten.over-blog.com/article-24047658.html I have joined the PIF-Challenge ( pay it forward challenge ) the first three people who wrote an reaction on this item get from me within the first 365 days a little handmade present......BUT  for you react read the rules ...you have to got a blog AND promise on your blog that you will make a gift for the first 3 people that react.....so when yo're one of the first three people that react and you've made the same promise on your blog I'll contact you for your adress and I'll visit your blog often so that I'll know what will be a perfect gift for you!

    07-11-2008, 14:37 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ABC-quilt -blok E
    .....het is maandag en na een onderbreking van 2 weken lukt het me weer om een nieuw blokje te plaatsen van mijn abc-quilt.....het is de E= electric fan .......ook toon ik jullie nog 2 foto's van ons midweekje centerparcs .....we hebben het heel gezellig gehad .....zo'n paar daagjes samen relaxen met ons gezinnetje heeft ons echt deugd gedaan

    ...today I show you the E block of my abc-quilt ...it's the E from electric fan .....and I show you two pictures of our midweek in centerparcs .....It was so relaxing those 4 days ....





    03-11-2008, 19:26 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs