Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    05-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rompertje en spuuglapje
    voor een allerliefst babietje "pimpte" ik een rompertje en spuuglapje......manlief zag niet wat ik geborduurd had maar vond het wel mooi    ..... ik hoop dat jullie wel zien wat ik heb geborduurd







    05-09-2011, 17:14 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    29-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een wikkeldeken

    het idee voor de wikkeldeken haalde ik hier http://emmaenmona.blogspot.com/search/label/handleiding%20dekentje  ....... apetrots ben ik op het paspelbandje dat ik zelf heb gemaakt ( je ziet de eenvoudigste dingen kunnen mij gelukkig maken ) ......verder heb ik wel gemerkt dat het beter is dat je eerst je knoopsgaatjes maakt voor het stropkoordje ( of  hoe noem je dat eigenlijk ) en niet op het einde ...vind dit nogal prutsen....en vind het mooier als de knoopsgaatjes enkel in de buitenste stof zijn ......ik denk dat de handleiding http://emmaenmona.blogspot.com/search/label/handleiding%20dekentje  en mijn foto's het wel duidelijk maken ....anders vraag je maar ....















    29-08-2011, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    26-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben 40 ! ....en de eerste van 12 giveaways!
    vandaag 26/08/2011 ben ik 40 !.......en aangezien 40 de nieuwe 20 is voel ik me steeds heel jong .......om dit met jullie te vieren is er vandaag de start van mijn eerste giveaway .......ik geef één patroon weg van nennedesign http://www.nennedesign.nl/ , jullie hebben tijd tot 25 september 2011 om op dit berichtje een reactie te plaatsen ......26 september trekt een onschuldige hand dan de winnaar uit de verschillende personen die hebben gereageerd en ook zal ik dan een 2e giveaway starten .....en zo zal ik dit elke maand doen totdat ik 41 wordt dan eindigen de kadootjes voor jullie , maar dan hebben we wel samen een jaar lang gevierd dat ik de kaap van de 40 heb bereikt !


    Today I'm 40! en to celebrate this I start a giveaway , I give away 1 pattern from nennedesign http://www.nennedesign.nl/ , You can leave a comment to this blog from today until the 25th of september, than I'll draw 1 winner



    26-08-2011, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    24-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog maar eens een tas
    ....toen mijn vriendin jarig was heb ik nogmaals het patroon van de tas van de naailes bovengehaald ......ik had de tas al 2x gemaakt ( 1x voor mezelf en 1x voor mijn mama) en ik had telkens een ecrustof gecombineerd met een ander bleek stofje ......wat dus betekent dat die tas dus heeeeeeeel snel vuil wordt .....voor mijn vriendin heb ik dus stoere en donkere ikeastofjes gebruikt .....ikzelf vind hem zo leuk geworden dat ik hem eigenlijk ook voor mezelf wil maken







    24-08-2011, 19:53 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    23-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kleed voor mette-marit en een rok voor mezelf
    sinds vorig schooljaar volg ik naailessen en ik moet zeggen als ik nu zo'n burda-patroontje dan snap ik het toch al iets beter , voor dochterlief maakte ik een "burdakleedje" ......het jurkje heeft een rits met een wat hobbelige inzet , maar 't kind is een halve jongen en rent en huppelt voortdurend , dus geen mens die de niet zo percfect rits kan aanschouwen ...... verder is dochterlief heel tevreden over de "punten" aan de onderkant van de jurk en wat ook heel belangrijk is " als ze ronddraait ziet het er ook wijs uit ! "...... ook nog een foto van de eerste rok die ik voor mezelf heb gemaakt .....het is een "oefenrok" in een "oefenstofje" ( stofje kocht ik zo'n 10 jaar geleden op de ajuintjesmarkt bij samira) .....maar de rok zit wel lekker dus heb al nieuwe stofjes gekocht voor nog meer rokjes ....





    23-08-2011, 19:50 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    21-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bloemen in de tuin .....
    ....groene vingers heb ik niet , ik ben al lang blij dat er af en toe gewoon iets groeit in ons tuintje .....onkruid wieden vind ik niet echt prettig .....en zoveel geduld als ik heb voor mijn naai- en knutselprojecten zo weinig geduld heb ik voor het tuinieren , maar goed het lot was me toch gunstig gestemd want van de dingen die ik heb gezaaid zijn er toch een aantal zaken best wel mooi geworden , kijk maar











    21-08-2011, 10:03 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the reversible bag - part 1
    ....in blogland zie je hem heel vaak verschijnen " the reversible bag" van  http://verypurpleperson.com/2010/04/making-reversible-bag.html  en na het bekijken van al die verschillende tassen wilde ik erzelf ook wel eens eentje maken ...... op de site van koekepeertje kwam ik net voor ons verlof een heel leuk kampeerstofje tegen ( en we gingen op camping naar frankrijk ...dus ik zag zo'n campingsjakos wel zitten , mijn wederhelft ietsjes minder ;-) ...... het stofje vind je hier http://www.koekepeertje.be/nl/category/2-stoffen-/ .... op de camping heb ik 10 dagen lang de tas gebruikt ....en na de vakantie heb ik de tas gedoneerd aan mijn kleine meid ( tot grote opluchting van de mannen in huis)





    14-08-2011, 08:38 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geen potlodenrol maar een "werkgeriefrol"
    ....een poosje geleden vroeg mijn broer om voor hem een rol te maken voor zijn werkgerief .......inspiratie vond ik op het internet oa bij de gratis patronen die eleleo zo mooi heeft geordend http://eloleo.blogspot.com/p/gratis-patronen_07.html   , die met de flapjes vond ik het handigst omdat hetgeen in de rol zit er niet kan uitvallen .......het leuke stofje vond ik bij http://www.stoffenvanleuven.be/   , ik was tevreden van mijn werk en mijn broer was ook tevreden met het resultaat





    10-08-2011, 10:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....tip van mijn moeder.....
    ...eind juni zocht ik een leuk kadootje voor de juf van onze kleine meid .....ik wou iets dat ze zelf kon maken , ......mijn mama kwam met idee om een blad te kleuren met koffie en dan er met een donkere stift er een tekening op te laten maken .....dus mette-marit en ik gingen aan de slag ...het kleuren met koffie vond ik wat te flets , maar met oploskoffie werd het een stuk beter van kleur ....daarna werd er getekend en geschreven .......en juf en metteke waren heel tevreden !



    25-07-2011, 14:50 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. de mme zsazsa bloem
    .....ik ben zeker niet de enige want ik heb er in blogland al verscheidene de revue zien passeren ,maar als kado aan de 2 juffen van de 3e kleuterklas heb ik onlangs de "zsazsabloem" gemaakt





    24-07-2011, 17:20 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een hele poos geleden......
    het is een hele poos geleden dat ik nog een blogje heb geschreven maar de zin en de inspiratie waren even zoek ,maar nu begin ik weer met de " volle goesting" .....een poosje terug heb ik nog eens een lapje geborduurd voor de regenboogkussens, dochterlief vond het lapje zo mooi dat ze het jammer vond dat het in een envelop verdween .....



    22-07-2011, 11:09 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een lapje voor een regenboogkussen
    ....onlangs maakte ik nog eens een lapje voor een regenboogkussen ...



    14-04-2011, 08:25 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog een schort......
    ....dit patroon van de naailes heb ik al meerdere keren gebruikt , het is en blijft een zeer handige schort .....bij deze blauwe stof van ikea was het enkel belangrijk dat het motief mooi recht en mooi in het midden van de schort stond , anders zou het geen zicht zijn geweest



    13-04-2011, 13:55 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dit kerstkadootje had ik jullie nog niet getoond
    ....;sinds een paar maanden ga ik 1 keer in de maand naar een quiltbijeenkomst ....en in december brachten we elk een kerstkadootje mee ...en dit is wat ik gemaakt heb ......











    23-03-2011, 08:14 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vandaag is het de prinsessendag .......
    .....vandaag is het zover , het is carnaval op school en Mette-Marit mag eindelijk haar prinsessenjurk aan .....bij de foto's in de tuin heeft de kleine meid haar sleep nog aan maar na de " fotoshoot" kwam ze tot het besef dat zo'n sleep toch niet echt handig zou zijn op school ....;en kijk zonder sleep maar met prinsessenspeldjes in haar en een roze jas en roze sjaal ging onze prinses op weg naar school .......



    04-03-2011, 10:04 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.prinsessenjurk voor Mette-Marit
    .....het is een poosje geleden dat ik een blogje schreef , maar begin februari heb ik de griep gehad .....en amai daar ben ik goed ziek van geweest , 6 dagen koorts en daarna me nog een hele poos snel moe gevoeld, ik hinkte mijn huishouden zowat achteraan , geen enkel klusje in huis ging vlot .....maar goed nu gaat het al veel beter en de laatste week heb ik heel veel tijd gestoken in de prinsessenjurk van mijn dochter ........ik volg sinds september naailessen heb dus al een schort en tas gemaakt ....en kijk ik dacht " oohhhh een prinsessenjurk zal ook wel gaan " ......nu het is gegaan ( mijn mama is wel de rits komen insteken ......dank u mama "smak,smak) ......maar ziehier het resultaat ...morgen komen de foto's als Mette-Marit de jurk aan heeft ......kijk even naar de bloem op de jurk ...daarvoor heb ik dus zo'n 3-tal uur in  't stad op zoek naar geweest ( heb wel ook een koffietje gaan drinken hoor ) maar kijk het is net alsof de bloem gemaakt is voor de jurk ....en het prinsessenkapstokje past er toch ook leuk bij he .....ik heb ook nog op verzoek van de kleine meid een sleep gemaakt die laat ik jullie morgen zien ( dat vonden de mannen hier in huis er echt wel over , maar goed als ik daar een klein meisje een droomjurk mee kan geven dan is dat toch gewoon leuk )











    03-03-2011, 14:18 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een beetje verder met de BOS van ellie's quiltplace
    ...... ik ben een beetje verder met de BOS van ellie's quiltplace .....;in de linkerkolom zie je een foto van de BOS en daarop kan je doorklikken als je meer info wil .....zelf ben ik dol op stitchery , maar ik wil zoveel doen dat het soms lastig is om alles af te werken ( en ik denk dat ik daarin niet de enige ben ) .....de achtergrondstof van de stitchery is misschien een beetje "kersterig" door die sterretjes maar ik ga proberen om dit te doen "vervagen " door de andere andere stofjes die ik in het quiltje ga gebruiken ,maar uit budgetaire overwegingen wil ik dit quiltje proberen maken met stofjes die ik al in huis heb ....







    22-01-2011, 10:26 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een tasje voor mijn meisje .....
    .....mette-marit vond jullie reacties op mijn vorig blogje heel leuk ( ik ook hoor )......ze heeft al ijverig verder gewerkt aan haar dekentje ..dus binnenkort ongetwijfeld nieuwe foto's ......maar mette-marit en tasjes das ook iets bijzonders .....ze heeft verschillende tasjes en als ze aan het spelen gaat met haar poppen zeult ze vaak met drie babies .....een 7-tal tassen ....en ja hoor de jonge dame heeft echt alles nodig , in het ene tasje zitten de kleertjes , in de andere de pampertjes in nog een andere de schoentjes en ga zo maar door ...ze liggen vaak ook her en der in huis verspreid .....dus voor kerst ging ik aan de slag en maakte dit tasje .....het ontwerp is van deze australische dame http://rosaliequinlandesigns.typepad.com/  ..... ik kocht het patroon hier http://www.buttonberry.com/ ..... het onwijs gave stofje kocht ik hier http://home.scarlet.be/~ld287379/vermiljoenshop/    ..... en de monchihi kreeg de jongedame van de kerstman ( puur jeugdsentiment van de mama) ......maar gelukkig vind mette-marit de monchihi ook heel leuk en spaart ze nu met haar zakcentjes voor een jongetjesmonchihi ......









    14-01-2011, 18:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trots
    ......Mette-Marit is 5 jaar en is supergeinteresseerd in de dingen die ik naai , ze wou ook zo graag zelf een naaimachine en anders ging de jongedame wel mijn machine gebruiken ...als ik bezig was met de naaimachine zat ze vaak een hele poos gewoon maar naast mij om te kijke wat ik aan het doen was .....ze kreeg onlangs van Lieve een heleboel stroken stof en die wou ze dus echt wel aan elkaar gaan naaien ......dus als nieuwjaarkado kreeg ze van iedereen een cent en ook van papa en mama ....en kijk kleine meid kon aan de slag .....en zij was heel trots ...en reken maar dat ik ook heel trots op haar ben .......







    09-01-2011, 19:41 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de beste wensen voor 2011!
    ..ik wil jullie het allerbeste wensen voor 2011! .........ook heb ik goede voornemens voor dit jaar ......ik ga zelf proberen om een beetje minder te piekeren ( soms moet je gewoon eens foert kunnen zeggen ) ook ga ik op handwerkvlak eens proberen om de dingen af te werken die ik in huis heb en me dus niet laten verleiden door de nieuwe dingen die in 2011 gaan verschijnen ( enkele inbreuken op dit voornemen zuller er onwaarschijnlijk komen in 2011 ) en ik heb me voorgenomen om wat geduldiger te zijn .......en ook om gewoon eens wat meer te lachen ( dat montert een mens ook op he , ik zie de dingen vaak veels te serieus en te ernstig)



    02-01-2011, 08:28 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs