Evelynes creatieve frutseltjes
Inhoud blog
  • dear prudence dress
  • stitchery klaar en ingekaderd
  • start to run
  • 40 dagen zonder vlees
  • superzachte sjaals

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    04-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....een award ontvangen ....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...ik heb gisteren van Liezbeth van deze blog ( en zeer inspirerende handwerkwinkel ) http://www.crownstitches.web-log.nl/   een kreativ blogger award ontvangen .....ik ben daar heel blij mee en ik voel me wel een beetje vereerd ...;de bedoeling is dat ikzelf deze award ook doorgeef aan 5 andere kreatieve blogjes .....daar ga ik eerst nog eens goed over nadenken en  het resultaat van deze ofening plaats ik dan morgen in een volgend blogje.....

    ...yesterday I received from Liezbeth from this blog http://www.crownstitches.web-log.nl/ a kreativ blogger award .....now I have to chose 5 blogs to give a kreativ blogger award .....but that is not so easy so I'll think about and write them down in my blog from tomorrow .....

    04-08-2008, 17:16 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    03-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.....12 jaar getrouwd.....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..vandaag zijn herwin en ik 12 jaar getrouwd ......dus ik toon jullie even een trouwfoto ......

    ..today Herwin and I are married for 12 years .....so today I show a photo of our weddingday ...

    03-08-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    02-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen...jonathan op kamp .....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..onze jonathan is gisteren voor 10 dagen op kamp vertrokken ...en in mijn vorig blogje kon je de foto zien van het hoofdkussenovertrek die ik voor hem heb gemaakt .....het is gemaakt van een grote zakdoek met legermotief uit de Zeeman .......onze jonathan was er heel blij mee ...hij zei :" nu weet ik tenminste wat het is dat ik ga ik zeker gebruiken maar je hebt me jarenlang zo'n rood zelfgemaakt ding meegegeven dat is nooit mijn koffer uitgeweest !"...nu lieve lezers dat rood ding was dus een op maat gemaakte binnenslaapzak ..bij koud weer samen te gebruiken met zijn slaapzak en bij warm weer kon hij dan alleen in die rode katoenen "slaapzak" slapen ....maar hij heeft hem deze keer dus niet mee want zei de lieve jongen " mama je moet eerlijk zijn als ik hem al vier jaar niet heb gebruikt is de kans klein dat ik hem nu ga gebruiken" .....voor de rest hebben zoonlief en ik geen discussie gehad over de inhoud van de koffer . ....
    . Het kampthema voor zijn geleding is " braveheart" dus mijn mama heeft ook een schotse rok "stoer" gemaakt maar die kan ik pas na de terugkaar van onze jonathan tonen want ik ben vergeten een foto te maken

    Yesterday our Jonathan left for 10 days summercamp  ..out of a handkerchief I  made him a pillowcase and he was very happy with it ..

    02-08-2008, 20:13 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....hoofdkussen voor jonathan....
    ....effe een gggrrrr moment ..;ik had een hele lange tekst geschreven ....maar bij het plaatsen van de foto ging er iets mis en hup weg was mijn mooie lange tekst ...het is me nu effe wat te warm om helemaal opnieuw te beginnen dus morgen komt tekst en uitleg bij onderstaande foto's ......



    31-07-2008, 21:05 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10.000 !!!!!!!!
    ...lieve lieve bezoekers van mijn blogje .....vandaag heb ik de kaap van 10.000 bezoekjes op mijn blog gehaald!....ongelooflijk vind ik dat ......een dikke merci dat jullie zo trouw mijn blogje bezoeken ...ik beloof jullie dat ik trouw zal door doen met berichtjes schrijven ...

    ...dear visitor of my blog ...today I've got the 10.000 th visitor on my blog ....;thank you for visiting my blog so often and I promise you that I'll keep writing new items on my blog ......



    26-07-2008, 16:06 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kat is klaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen de kat is helemaal klaar en de "goededoelenlap" is al op de post naar de volgende ...vanavond effe lekker wat patchen want dat heb ik met al dat borduren wel gemist

    ...the cat is finished ...and tonight no cross stitching but quilting

    24-07-2008, 14:44 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    23-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotoquilt
    ....deze quilttop met logcabinachtige blokjes heb ik gemaakt in 2006 ...het was een uitdaging van de busy bees ...je kreeg van negen dames een stuk stof en je mocht zelf nog 1 stof toevoegen en daarmee moest je een quilt maken .....;mijn dochtertje was dan net geboren dus het lag voor de hand dat ik iets voor haar wilde doen .......elke kleurencombinatie heeft foto's van mette-marit van 1 welbepaalde maand ...de quiltfoto's zijn me zeer dierbaar want door een computercrash hebben we van de eerst zes maanden van mette-marit bijna geen foto's meer .......mijn vriendin betty wil deze quilt graag op een tentoonstelling in september ...dus de quilt moet dringend afgewerkt worden maar ik weet niet goed wat ik met de boord moet doen ..;zelf had ik gedacht in de hoeken een vierkantje met negen blokjes zodat er van elk stofje 1 blokje in de hoeken zit en voor de rest een zwarte boord en omboorden met een reep stof gemaakt uit de verschillende stofjes .....;wat denken jullie?

    ...this quilt was a challenge of the quiltgroup the busy bees .....we've got from nine woman a piece of fabric and than you could chose one fabric extra and with this 10 fabrics you made a quilt ...I made a photoquilt of my babydaughter mette-marit ...each colorcombination is a certain month of her first year .......this quilt has to be ready before the end of semptember because it has to hang on a exhibition but I don't know wat to do with the border ....I think of a block with 9 blocks ( one of each fabric ) in each corner and than the rest of the border black......what do you think?






    23-07-2008, 17:48 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    21-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kat-nog een beetje verder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..dit weekend heb ik niet zo veel tijd gehad om aan de kat verder te werken maar toch even een foto om de vorderingen te tonen

    ..this weekend I didn't had much time to work further on the cat ...but I show you a new photo of the cat  ....

    21-07-2008, 10:56 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jonathan is 11 jaar!
    ......vandaag is Jonathan 11 ! .....wat gaat het toch vlug hè ...Het lijkt net gisteren dat hij op de wereld kwam met die verbaasde blik die hem nog steeds kenmerkt  hij keek zo rustig en pienter naar me toen hij me voor het eerst zag ...en begreep niet goed waarom wij ( zijn papa en mama) zo druk deden ......Ik heb die lieve jongen 11 jaar geleden een heel mooi leven toegewenst toen ik hem voor het eerst in mijn armen kreeg ...en ook vandaag wil ik die superlieve stoere jongen een prachtig levensjaar toewensen met veel ontdekkingen en leuke interessante dingen!

    ..today my youngest son is 11! ...times flies and is it not yesterday that I had this sweet boy for the first time in my arms .???..11 years ago I wished him a beautiful life and today I wish him a wonderful " new year" with great things!

    op de foto's zien jullie hem als pasgeboren baby, zijn geboortekaartje en een foto van een poosje terug samen met mij





    20-07-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    18-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een ietsiepietsie beroemd
    ..hihi ...bovenstaand titeltje mag je wel met een korreltje zout nemen .....maar er staat een foto van mij in de Cross stitcher 203 ....vandaag heb ik hem ontvangen en ik heb het boekje al een aantal keer bewonderd ...Mette-Marit vindt het supergrappig dat er foto van haar en haar mama in een boekje staat en de jongens zijn vooral opgelucht dat zij er niet in staan ......maar ik heb even ingescand wat er te zien is van mij in de cross stitcher ..;ik ben deze maand één van de drie "reader guests".....

    ....today I am a little little bit famous ...you can see my picture and some tiny comment in the latest cross stitcher ...Mette-Marit finds it fantastic that she and her mother are in a book ...;and my sons are relieved that there's no picture of them  in this issue ...





    18-07-2008, 13:54 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tulpenquilt- top bijna klaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...al een hele poos wil ik alles eens afwerken waar ik ooit aan begonnen ben... ik denk dat het geen verrassing is dat ik het daar zeer moeilijk mee heb ........;maar vorige week belde Betty me en ze wil graag deze quilt in een kerk hangen voor een tentoonstelling eind september .....en betty vertelde me dat ze heel lief naar me keek door de telefoon heen ......dus bij deze beloof ik plechtig ...ik ga hem afwerken voor eind september .......hou mijn blog in de gaten


    ...it's already a while that I promise myself to finish everything I ever started ... I think it is no surprise that that is very difficult ...but my friend Betty asked me to finish this quilt for a exhibition in a church at the end of september ...she told me that she looked very sweet at me through the phone ......so I couldn't resist ....;I promise I'll finish this quilt before the end of september .....Keep an eye on my blog

    17-07-2008, 21:54 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    16-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kat- een beetje verder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...ik ben weer wat verder met de kat ......het gaat niet zo vlug want het is nogal moeilijke stof .....

    ...;a little bit more of the cat ...it's difficult working on this fabric

    16-07-2008, 13:14 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. a stitchers angel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...als jullie even in de linkerkolom kijken zien jullie een prentje van een schattig engeltje ......vorige week heb ik me aangemeld op deze site http://hugsnkisses.typepad.com/hugsfromhelen/stitchers.html  als stitchers angel .......vanaf 18/8 gaan we een naam krijgen waarvoor we in het geheim 3 kadootjes gaan maken .....iemand gaat voor mij dan ook 3 kadootjes maken ...spannend hè???????
    ...vanaf augustus komen op de site ook "free patterns" en dat is ook altijd lauk hè?

    ...on the left side of this blog you can see a sweet angel ....yes from  this weekend I'm a stitchers angel ...you can find the information on this site http://hugsnkisses.typepad.com/hugsfromhelen/stitchers.html...on 18/8 we'll get a name and for this person I'll make three gifts and another person will make three gifts for me and in august there also will be free patterns on the site .....

    15-07-2008, 09:49 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    14-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen .... ...eigenlijk moest dit al klaar zijn ...maar ik had de afgelopen weken zoveel te doen dat ik echt geen tijd had om hieraan te beginnen ......de kat is een onderdeel van een " goededoelenlap" van de borduursite .....ik vind het een leuk figuurtje en hoop het binnen enkele dagen klaar te hebben ......

    this should have been finished weeks ago ...but I didn't had the time to start ......but this weekend I've started and I hope to finish it in a couple of days

    14-07-2008, 00:00 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie!!!!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ......het is bijna zover...vrijdagmorgen vertrekken we op reis , we gaan een weekje naar landal de lommerbergen ......dus jullie zullen me even moeten missen .....maar vrijdag 11 juli komen we terug ...dus vanaf maandag 14 juli zullen er weer "verse" berichtjes verschijnen ........morgen zal ik lichte inpakstress hebben waardoor zinnen als "hoe lang denk je dat we wegblijven?" "waar denk je dat we naar toe gaan?" als een rode lap op een stier zullen werken .....maar vanaf vrijdagmorgen heb ik een compleet vakantiegevoel en zal ik lachen om al we dan toch vergeten zijn ....want dat is een traditie we vergeten altijd iets ...zoals bvb onderbroeken voor mezelf ( uiteindelijk dan laatste dag vd reis gevonden in een zijzakje vd tas).....vaathanddoeken .........benieuwd wat ik dit jaar zal vergeten ......

    friday we're leaving for a week vacationb in the netherlands ...so this blog will be very quiet for a week

    02-07-2008, 21:01 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RRlap winter -rij 4 en klaar!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ...ziezo het borduurwerkje is klaar ......het is al op de post dus ik hoop dat het vlug op zijn bestemming is

    ....finished, I posted it this morning ....hopefully it will be very quickly at his destination

    30-06-2008, 13:21 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    28-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RR lap winter- rij3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..;'t is geen verrassing maar vandaag rij3 van het winterborduurwerkje

    It's no surprise but today row 3

    28-06-2008, 09:03 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RR lap winter- rij2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vandaag rij 2 van de rrlap ...het is hiervoor dat ik  het patroontje heb gekocht ,mijn jongste zoon is gek van pinguins en ik wil het eens borduren voor op zijn kamer ......ik heb het patroontje gezien bij http://www.hoffmandis.com/index.cfm en ik heb het besteld bij http://www.crown-vof.nl/  en het patroontje is van deze ontwerper http://www.heartinhand.com/trilogy_index.html#About%20The%20Trilogy

    today row 2...the pinguins are the reason that I bought this chart ...my youngest son loves pinguins and one day I'll make this for his room ...I saw the pattern by http://www.hoffmandis.com/index.cfm and I ordered it by http://www.crown-vof.nl/  and the pattern is from this  designer http://www.heartinhand.com/trilogy_index.html#About%20The%20Trilogy

    27-06-2008, 10:05 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RR lap winter -rij1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ..voor iemand uit de yahoo-group borduurpaleis ben ik iets aan het borduren op een rrlap met als thema winter ......vandaag toon ik de 1e rij ......dus dan komt morgen ?????.......inderdaad je hebt het goed

    ....for somebody from the yahoogroup "borduurpaleis" I'm busy making something for a RR with the theme "winter" .....today I show row1 .....so that I can show tomorrow ?????????....Yes indeed that'sright

    26-06-2008, 10:27 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen....stukje taart?
    ...vandaag is het Mette-Marit haar verjaardag ....maar met de familie vierden we dit reeds zondag ...en dan hebben we oa genoten van de lekkere taart met foto van het feestvarken ( " ben nie varken" roept ons kleine meid )...gisteren vierde ze haar verjaardag in de klas en ze heeft haar klasgenootjes en juf getrakteerd op deze lekkere cakejes ( gebakken door omalies maar mette-marit en ik hebben wel geholpen met de decoratie)...en vandaag is ze met haar klas naar de binnenspeeltuin geweest ......ennem we hadden zondag van iedereen centjes gekregen dus de jongedame heeft nu een roze fiets, een roze step en sinds vanmiddag ook een babybornpop........( ik denk wel dat ik deze zomer zelf aan de slag ga om kleertjes voor de pop te maken want die kleertjes kosten in de winkel een fortuin ) ........dus lezertjes als iemand een tip heeft over patroontjes voor poppenkleding voor een babyborn ...ze zijn steeds welkom

    today it's mette-marits birthday ...but we celebrated it sunday with the family and yesterday at school ...so you can see the birthdaycake with picture we ate sunday and the little cakes she has given in her class ......so now the little girl has a pink bike, a pink step and a babyborndoll with a pink dress ...she has it totally for pink ....one question for my readers in the store the clothes for a babyborndoll cost a fortune so when you have a tip about patterns for dollclothing they are always welcome


    ik toon ook een foto van hoe ons mette-marit er drie jaar geleden uitzag ......tijd gaat snel hè?

    the last picture is from three years ago , our little girl is than one day old ....









    25-06-2008, 19:41 geschreven door quiltlien  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Archief per jaar
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs