Archief
  • Welkom
  • Cold war
  • Mogre mini quest
  • Eagles' Peak
  • Animal Magnetism
  • An Enlightened Journey
  • My Arm's Big Adventure
  • Elemental Workshop II
  • Slug Menace
  • Zogre flesh eaters
  • Witch's house
  • Watch Tower
  • Wanted!
  • Underground Pass
  • Troll Stronghold
  • Troll Romance
  • Tribal Totem
  • Tree Gnome Village
  • The Tourist Trap
  • Throne of Miscellania
  • Tears of Guthix
  • A Tail of two Cats
  • Tai Bwo Wannai Trio
  • Swan Song
  • Spirits of the Elid
  • A Soul's Bane
  • Shilo Village
  • Sheep Herder
  • Shadow of the storm
  • Shades of Mort'ton
  • Sea Slug
  • Scorpion Catcher
  • Rum Deal
  • Royal Trouble
  • Regicide
  • Recipe for Disaster
  • Rat Catchers
  • Rag and Bone Man
  • Priest in Peril
  • Plague city
  • One Small Favour
  • Observatory Quest
  • Mourning's Ends Part II
  • Mourning's Ends Part I
  • Mountain Daughter
  • Monk's Friend
  • Monkey Madness
  • Making History
  • Lunar Diplomacy
  • The Lost Tribe
  • Lost city
  • Legends Quest
  • Jungle Potion
  • In search of the Myreque
  • In Aid of the Myreque
  • Icthlarin's Little Helper
  • Horror from the Deep
  • Holy Grail
  • Heroes Quest
  • Hazeel Cult
  • Haunted Mine
  • The Hand in the Sand
  • The Grand Tree
  • The Golem
  • The Giant Dwarf
  • Ghosts Ahoy
  • Gertrude's Cat
  • Garden of Tranquillity
  • Forgettable Tale
  • Fishing contest
  • Fight Arena
  • The Feud
  • Family Crest
  • A Fairy Tale Part II - Cure a Queen
  • The eyes of Glouphrie
  • Enakhra's Lament
  • Elemental Workshop
  • Eadgar's Ruse
  • Dwarf Cannon
  • Druidic Ritual
  • Digsite quest
  • Devious Minds
  • Desert Treasure
  • Death to the Dorgeshuun
  • Darkness of Hallowvale
  • Creature of Fenkenstrain
  • Clock Tower
  • Cabin Fever
  • Biohazard
  • Big Chompy Bird Hunting
  • Waterfall Quest
  • Temple of Ikov
  • Recruitment Drive
  • Nature Spirit
  • Murder Mystery
  • Merlin's crystal
  • The Fremennik Trials
  • A Fairy Tale Part I - Growing Pains
  • Death Plateau
  • Between a Rock
  • Witch's Potion
  • Vampire Slayer
  • Shield of Arrav
  • Sheep Shearer
  • Rune Mysteries
  • Romeo and Juliet
  • The Restless Ghost
  • Prince Ali Rescue
  • Pirate's treasure
  • The Knight's sword
  • Imp Catcher
  • Goblin diplomacy
  • Ernest The Chicken
  • Dragon Slayer
  • Doric's quest
  • Demon Slayer
  • Cook's Assistant
  • Black Knight's Fortress
    Foto
    Zoeken in blog

    Gastenboek

    Geef je mening over deze site

    Quests
    Hier vindt je alle quests
    11-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elemental Workshop II

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Doorzoek een boekenkast in de Exam Centre bij de Digsite ten zuidoosten van Varrock voor een beaten book

    Eisen: Je moet Elemental Workshop I hebben voltooid. Je hebt ook 20 Magic en 30 Smithing nodig.

    Benodigde spullen: Pickaxe, een hammer en 8 coal. Teleporteerrunes naar Camelot en een wapen zijn handig


    Lees het boekje dat je uit de boekenkast in het Examiner center gevonden hebt. In het boek staat iets over de metaalkundige Vitruvius die onderzoek deed naar Elemental Ores. Per ongeluk ontdekte een student van hem dat je met een machine veel speciale krachten uit het metaal kan opwekken. Hij ontdekte zo hoe je een Mind Helm moet maken, dat ga jij in deze quest ook doen. Je krijgt ook een scroll uit het boek. Bekijk de scroll ook even en ga naar Seers' Village.

    Pak je battered key van de bank. Als je deze niet meer hebt, moet je even de boekenkast in het huis ten zuidwesten van de bank in Seers' Village doorzoeken en de sleutel uit het boek halen dat je vindt. Ga daarna naar de workshop achter de odd looking wall in het huisje met het anvil ten westen van de bank.

    Eenmaal in de workshop moet je twee elemental ores hakken. Je kunt ze krijgen door proberen de steen bij de earth elementals in het westen van de workshop te behakken. Er zal dan een earth elemental verschijnen. Dood hem en je hebt de ore. Let er op dat je echt een earth elemental uit een steen dood, anders zul je geen elemental ore krijgen.

    Smelt van de ores en de coal twee elemental bars in de furnace bij de fire elementals in het zuiden. Nu moeten we de stappen die op de scroll geschreven staan uitvoeren. Op de scroll staan vanaf de ingang precies de stappen die je moet doen beschreven. Als je die volgt zul je bij "machinery" bij de water elementals komen. Doorzoek de machinery. Je krijgt nu een sleutel.

    Nu moet je naar het midden van de workshop. Open de klep in de grond en ga naar beneden. Je komt nu in een nieuw gebied van de workshop. Deze machines zijn ook oud en moeten ook weer gerepareerd worden, net als je met de machines in Elemental Workshop I hebt gedaan.

    Pak uit de kist naast de crane in het zuiden twee papiertjes: een over de crane en een over een lever. Je kunt nu van je elemental bar een stukje van de claw maken om de kapotte crane te repareren. Ga naar boven en maak zo'n claw op het anvil van de workshop.

    Ga weer naar de crane en doe de claw op de crane, deze is nu gerepareerd. Doorzoek ook kisten in de kamer voor een small cog, een large cog, een medium cog en een pipe. Een item zal niet in de kisten op deze hoogte zitten, maar die zit in een kist in het noordwesten op een soort plateautje. Je kunt op dat plateau komen door de ladders in het zuidwesten of noordwesten te beklimmen. Ga niet de grote ladder op, dan kom je weer in de oude workshop. Dat is niet de bedoeling.

    Beklim het plateautje en ga naar de noordkant. Plaats de pipe op de gebroken pipe. Nu ga je naar het westen. Open de junction box en kijk naar het plaatje hoe de pipes moeten. Als we ieder deel een nummer geven moet dat zo: 1 boven naar 3 onder, 2 boven naar 3 boven, 1 onder naar 2 onder.

    Ga weer het plateautje af doe de kleine cog linksbovenop de oostelijke machine, de middelmatige cog linksonder en de grote rechts. Nu zijn alle machines die je nodig hebt gerepareerd en kun je een bar gaan maken voor speciaal armour.

    Leg een elemental bar op het karretje onder de claw. Haal nu de oostelijke hendel over zodat de claw de bar vastpakt. Haal de hendel nog een keer over om de machine de bar op te laten hijsen. Haal nu de westelijke hendel over en laat de bar in het lava gaan door de linker hendel over te halen. Haal de linkerhendel weer over zodat de bar weer omhoog gaat en de rechter om hem op het karretje te leggen. De bar is nu oranje, maar te heet om op te pakken.

    Haal de hendel die ten noorden van je is. Nu gaat het karretje met de bar naar het volgende station. Daar is ook een hendel naast. Haal deze over en je bar wordt geplet door de machine.

    Haal de hendel ten noorden van de claw weer over, zodat het karretje naar het volgende station gaat. Dit is een machine met een watertank. De bar moet namelijk nu afkoelen. Bij de watertank is ook weer een hendel. Haal deze, als de tank leeg is, over. Als de tank nog niet leeg is moet je even aan de twee valves bij de machine draaien, dan gaat het water er uit. Draai nu aan de corkscrew lever naast de hendel. Er komt nu een ding naar buiten geschoven, richting het karretje. Draai nog een keer aan de corkscrew lever, zodat het karretje met de bar in de tank komt. Als dat niet gebeurt, moet je even na gaan of je de bar wel met de kraan in het lava hebt gedompeld en of je de bar al hebt geplet.

    Sluit de deur weer met de hendel. Draai nu aan de valve links van de hendel en aan de valve rechts van de hendel. De tank loopt nu vol en je bar koelt af. Draai weer aan de valves zodat het water wegloopt. Open de deur weer met de hendel en draai aan de corkscrew lever zodat de bar weer op het karretje op de rails komt. Sluit de deur en laat het karretje naar het volgende station, een grote machine met ventilator, gaan.

    Ook naast deze machine is een hendel. Haal deze over en de ventilator gaat draaien. De bar wordt nu wit en is droog en afgekoelt. Laat het karretje weer terug naar de claw gaan en pak de bar op.

    Nu je de primed bar hebt, kun je er een mind bar van maken. Dat doe je in de kamer beneden de deze kamer. Hier kun je komen door net zo'n klep in te gaan als je al eerder gedaan hebt. Ga dus deze klep in. Je komt nu weer in een nieuw deel. Loop naar de deuren in het oosten, ga er door en leg de bar onder de extractor gun van de machine die je ziet staan. Ga zelf in de stoel zitten. Je krijgt nu een animatie te zien en je magic gaat 20 omlaag. Ga naar boven en maak van de primed mind bar een mooie helm. Je hebt nu de quest gedaan.

    Beloning: 7.500 Crafting en 7.500 Smithing ervaring. Je kunt nu ook mind shields en helms dragen. Het schild kun je alleen maken als je een slashed book uit de boekenkast van de Elemental workshop I bij je hebt. Het bijzondere aan dit schild is dat je 9 extra Magic defence hebt. Bij de helm is dit 6. Deze items zijn te ruilen

    Quest Points: 1


    20-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slug Menace

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Sir Tiffy op het bankje in Falador Park

    Eisen: Je moet Sea Slug en Wanted! hebben voltooid. Je hebt ook 30 Crafting, 30 Runecrafting, 30 Slayer en 30 Thieving nodig. Je moet een monster van level 62 verslaan

    Benodigde spullen: 5 rune of pure essences, 1 swamp paste (te koop in Port Khazard), chisel. Teleporteerrunes naar Ardougne zijn aangeraden. Neem ook spullen mee om in het earth, water, fire, mind en air altar te komen


    Vraag aan Sir Tiffy of hij nog een baantje voor je heeft. De formulieren om je tot een White Knight te maken zijn eindelijk allemaal ingevuld, je kunt dus meteen aan de slag. Je moet wat gaan checken in Ardougne. Het stadje ten zuidoosten van Ardougne, Witchaven, heeft problemen. Je moet met Col O'Niall in het stadje gaan praten. Hij is gepensioneerd Temple Knight, maar nog wel actief. Tiffy geeft je ook een code die je aan hem door kunt geven, zodat hij weet dat alles goed is. Tiffy zal je comorb bijgewerken naar Versie 2 of je een nieuwe geven als je hem kwijt bent.

    Col O'Niall staat op de noordoostelijke pier in Witchaven. Ga met hem praten. Hij heeft niet zo hoog de pet van je op, maar vraag hem wat de missie is. Hij zal je vertellen dat er drie weken geleden iets vreemds is gebeurt. De burgemeester riep iedereen bijeen voor een vergadering. Aan het einde van deze vergadering zei de burgemeester dat hij de relikwieënkist (shrine) van dit stadje terug zal brengen. Dat vindt de kolonel een rare zaak.

    Vraag Col O'Naill wie de belangrijkste personen in het stadje zijn. Drie mensen zijn de moeite waard voor een praatje: de Mayor, Brother Maledict in de kerk en Holgart de visser.

    Brother Maledict is het dichtste bij: in de kerk. Praat met hem. Hij zegt dat de kerkelijke aanhang (congregation) hem in de steek laat. Misschien zit de Mayor er achter, hij wil immers dat kistje met relikwieën na 150 jaar terug naar het stadje brengen.

    De burgemeester is in een huisje in het noordwesten van de stad. Praat met hem en zeg dat je hier aan het relaxen bent. De burgemeester vertelt je nu over dat kistje. Vraag wat voor toevoegende waarde dat ding heeft, hij gelooft dat het een nieuwe periode in de geschiedenis van Witchaven en later heel RuneScape zal worden.

    De laatste persoon met wie je moet praten is Holgart ten noorden van het stadje, bij de boot van de Sea Slug quest. Holgart kan niet meer zeilen. Twee weken geleden is er aan hem vertelt dat hij de nieuwe regels van het zeilen heeft overtreden. Zijn schip is ingenomen en aan Jeb Wormwood gegeven, die er de hele tijd mee naar het fishing platform vaart.

    Praat met Jeb en hij zal je naar het fishing platform brengen. Ga naar het westen en praat met Bailey, die je al eens hebt ontmoet in de Slea Slug quest. Kort nadat jij weg bent gegaan, zijn die gemuteerde lobsters gekomen. Hij is bang. Je moet nu terug naar het vaste land om meer informatie te krijgen over die lobsters. Praat weer met Jeb en vaar terug.

    Ga weer naar Col O'Naill. Je zult je bevindingen vertellen. Je moet hierna de shrine inspecteren. Loop naar het westen van het stadje en ga de ruïnes in. Druk in het oosten van de muur op de geheime gang en ga naar binnen. Ga door de shortcut of loop om als je dat niet kunt. Loop verder, totdat je een paar deuren tegen komt. Je mag hier niet door heen van je Comorb, je moet eerst scannen. Doe dat.

    De savant vertelt je dat de tekens op oude Saradomin Runes lijken. Iemand moet het vertalen. Ze weet wel iemand, maar dat is geen White Knight en dus moet je voorzichtig zijn met je informatie. Hij heet Jorral. Misschien ben je die vent al eens eerder tegen gekomen in de Making History quest. Hij woont in die wachttoren ten zuidwesten van de Tree Gnome Stronghold. De savant zal een kopie maken van de tekens en aan jou geven. Pak eerst een dode sea slug van de grond bij de deuren op.

    Ga naar de wachttoren en praat met Jorral. Zijn diensten zijn niet gratis en hij heeft geen tijd. De savant zal een heel verhaal ophangen met wie je allemaal wel (eigenlijk niet) bent. Hij zal het voor je vertalen. Het is van oude priesters van Saradomin. Er staat iets over een gevecht tussen de Saradomin tempel en iets dat zich Mahey'ish Medron noemt. Hij denkt dat dat een verbastering van Mother Mallum is. Deze Mother Mallum is gevangen genomen in een mysterieuze gevangenis waar ze lang moet wachten.

    Even later zal de savant uit je comorb vertellen dat ze wel eens meer van Mother Mallum gehoord hebben. Eeuwen geleden heeft een groot kwaad bezit genomen van een aantal invloedrijke personen. Dat kwaad was deze Mother Mallum. De nog niet door-Mother-Mallum-aangetaste ridders konden nog maar net dit kwaad stoppen. De Knights konden Mother Mallum alleen maar opsluiten: ze had teveel kracht om vernietigd te worden. Het beste wat je nu kunt doen is deze gevangenis repareren.

    Ga weer naar Col O'Naill. Je vertelt weer wat je ondekt hebt. Je moet met een priester van Saradomin gaan praten. Als je naar de kerk loopt zie je nog net dat de burgemeester de priester heeft behandeld. Hij is nu ook een van groene vismannen. Je vertelt aan de priester dat je die deur hebt gevonden, hij weet er niets van af. Er zijn een paar bladzijdes met tekst over die shrine uit het heilige boek van Saradomin gestolen. Die bladzijdes moet jij hebben.

    Ga naar de burgemeester, doorzoek het bureau en vind de pagina. De man van de viswinkel heeft ook een pagina, ga die bij hem halen. Col O'Naill heeft ook een pagina, samen met wat fragmenten. Je komt met het plan om ze met swamp paste aan elkaar te lijmen. Als je dat doet, houdt de savant je tegen. Swamp paste zal de eeuwenoude pagina's ruïneren en dat mag natuurlijk niet gebeuren. Ga naar Bailey op het fishing platform door met Jeb te praten. Hij heeft een dead sea slug nodig. Die liggen bij de deuren in de geheime gang onder de ruïnes ten westen van Witchaven, als het goed is heb je die al gepakt. Haal deze sea slug als je hem nog niet hebt een en geef de slug aan Bailey. Je zult lijm krijgen.

    Gebruik deze lijm op je drie fragmenten. Je zult nu een scherm kijken, waarbij je moet puzzelen. Er zijn drie stukjes, maar alle stukjes hebben twee kanten. je kunt de puzzelstukjes verplaatsen, draaien en omdraaien met het paneel dat op de plek van je inventory staat. Als het goed gaat, krijg je de laatste pagina.

    Als je deze pagina's leest, zie je dat je runes moet gaan maken. Haal 5 rune essences en een chisel van de bank, kies voor elke rune de opties op de pagina's die je net gemaakt hebt en maak een Blank Mind Rune, Blank Fire Rune, Blank Air Rune, Blank Earth Rune en een Blank Water Rune met je chisel. Probeer als het mislukt het opnieuw met een nieuwe rune essence. Ga nu naar de air, fire, earth, mind en water altars en gebruik de lege runes met het bijbehorende altaren.

    Als je alle runes hebt gemaakt, moet je terug naar de deuren onder de grond. Doe de runes in de deuren. Je zult dan een filmpje te zien krijgen met de burgemeester: hij is nu nog meer in een vis veranderd. Je komt er achter dat je bent misbruikt. Je moet nu het beestje van level 62 doden. Daarna komt Mother zelf langs. Ze probeert je geest in te pikken voor haar eigen doeleinden, maar gelukkig helpt de savant nog net op tijd. Ze teleporteert je naar Sir Tiffy, die nog lekker op zijn bankje thee zit te drinken. Hij vertelt je dat hij de survaillance wat op zal krikken en dat je moet wachten op nadere orders. Je quest is voltooid en je krijgt je beloning.

    Beloning: 3.500 Crafting, 3.500 Runecrafting en 3.500 Thieving ervaring. Je rang bij de Temple Knights zal Proselyte worden, wat weer toegang geeft tot nieuw armour (beter dan Initiate)

    Quest Points: 1


    14-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zogre flesh eaters

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Grish ten zuiden van Castle Wars en ten westen van de ogre stad Gu'Thanoth.

    Eisen: Je moet Big Chompy Bird Hunting en Jungle Potion hebben voltooid. Je hebt ook 8 Herblore, 30 Ranged, 4 Smithing, 20 Strength en 30 Fletching nodig.

    Benodigde spullen: Je hebt niets nodig, je kan het allemaal tijdens de quest krijgen, maar eten is aanbevolen. Als je tussendoor niet naar Brimhaven wil lopen, haal dan alvast snake weed en rogues purse.



    Praat met Grish en bied hem aan om hem te helpen bij het zoeken naar de oorzaak van de ziekte die de ogres hebben. Deze ziekte haalt tijdelijk je levels omlaag, wat natuurlijk niet echt lekker is. Hij geeft je 2 super stat restore potions en 3 chompy birds.

    Praat nu met de Ogre Guard bij de barricades in het oosten, hij zal je er door laten. Loop naar achter en ga in de cave. Als je er even bent, krijg je diseases. Dit is een soort ziekte en haalt af en toe wat van je skills af. Ga naar het noordwesten en zoek het lecturn tussen wat kisten, doorzoek het. Je krijgt een torn page, lees het.

    Doorzoek het skelet dat ernaast ligt. Nu komt er een zombie van lvl 39. Dood hem en hij dropt een ruined backpack. Open de backpack en je krijgt rotten food, een beker en een knife. Doe de knife op de coffin ten westen van je. Doorzoek hem, je krijgt nu een black prism. Bekijk alle items die je gekregen heb.

    Ga nu naar de Dragon Head Inn in Yanille en doe de beker op de barman. Hij vertelt je over de eigenaar van de beker, Brentle Vahn. De goede man is ineens verdwenen. Ga nu naar de magic guild en rinkel aan de bel naast de guild. Er komt nu een wizard naar buiten en praat met hem. Laat hem de dingen zien die je in de tombe heb gevonden. Hij vertelt wat over die dingen.

    Ga nu naar het huisje ten noorden van de Magic Guild. Beklim de trap en praat met de man die in bed ligt. Vraag alles. Doorzoek nu de boekenkast die in de kamer staat. Als het goed is krijg je nu drie boeken, charcoal en papyrus. Lees het boek over de portretten, dan leer je een portret te maken. Doe de papyrus die je gevonden heb op de man, je zult nu een portret maken. Als er niet bij "Examine" staat dat het portret "realistic" is, moet je nieuwe papyrus in de kamer zoeken en het nog een keer proberen tot het wel lukt. Breng het portret naar de barman, hij zal er wat bij schrijven. Geef nu de boeken en het portret aan de wizard bij de Magic Guild. Hij geeft je een potion. Doe dit op Sithik (de man in bed). Hij wil het niet drinken dus doe je het maar op zijn thee op de drawers. Ga nu weer naar de wizard en praat met hem. Ga weer terug naar Sithik en praat met hem. Hij is nu veranderd in een Ogre. Vraag alles aan hem en hij vertelt je nu hoe je een potion maakt om de diseases op te laten houden. Hij vertelt je nu ook hoe je brutal arrows maakt en een comp ogre bow.

    Ga naar een bank en doe je snake weed en rogues purse op een met watergevulde vial, als je de herbs nog niet heb, haal ze dan op Brimhaven. Je krijgt nu een potion. Drink het niet. Ga nu naar Grish terug en geef de potion aan een ogre die Uglag Nar. Hij koopt de potion en nu kan je ook spullen van hem kopen. Hier kan je ook nog meer potions kopen tegen de ziekte. Praat met Grish en hij geeft je een key.

    Pak nu de spullen die je bij het gevecht nodig hebt. Prayer is erg handig en als je het gebruikt, neem dan ook 2 of 3 prayer pots mee en zet bij het gevecht met Slash Bash (lvl 111) protect from melee aan. Hij kan ook met ranged hitten, maar hij hit meestal met melee. Als je als mage gaat, doe dan crumble undeath op hem. Ga je als ranger, neem je ogre bow met ogre arrows mee. Voor warrior neem je gewoon je armour mee en het beste wapen dat je hebt. Swordfish als food aangeraden, het mag ook beter zijn. Het is ook handig om wat anti-diseases potions mee te nemen, want hij heeft range attacks waarmee de disease 15 wordt. Wat stat restore potions zijn dus ook handig.

    Ga weer in de cave en zoek in het westen naar wat gesloten deuren. Ga erdoor en ga naar beneden bij de trap. Doorzoek the stand en Slash Bash komt nu te voorschijn. Dood hem. Let op: hij draint in het begin je prayer! Als hij dood is krijg je wat vreemde bones en een artifact. Begraaf de bones en geef het artifact aan Grish.

    Beloning: 2.000 Fletching, 2.000 Herblore en 2.000 Ranged ervaring. Je kunt nu brutal arrows, composite ogre bows en cure disease potions maken. Verkoop de black prism aan de wizard voor 2.000 of aan de antiekhandelaar in Shilo Village voor 5.000 gp

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witch's house

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: De kleine jongen bij Taverley

    Eisen: Je moet monsters van level 19, 30, 42 en 53 kunnen verslaan

    Benodigde spullen: Gloves (maakt niet uit welke) en een stukje cheese



    De jongen zal zeggen dat hij zijn bal kwijt is en zal vragen of je hem wilt gaan halen. Ga naar de deur van het huis naast het jongetje. Probeer hem te openen.

    Jammer: de deur zit op slot. Kijk onder de potten bij de deur en je zult een sleutel vinden. Ga naar binnen en zodra je binnen bent ga ja daar de trap op. Zoek in de boekenkasten naar haar dagboek. Heb je het gevonden, lees het dan. Je moet het hele dagboek lezen, van voor naar achter, anders kom je niet verder!

    Dan ga je naar de kelder. Je zult hier weer een sleutel kunnen vinden, als je die van onder de bloempot in het huis kwijt bent geraakt. Draag je gloves en maak het hek open. Zoek in de cupboard naar een magneet. Ga weer terug naar boven en ga naar het kleine halletje waar een deur naar de tuin leidt. Als je de deur wilt open maken, zegt hij dat die op slot zit en dat hij (of zij) geen sleutelgat ziet. Drop de kaas en een klein muisje zal op de kaas afkomen. Gebruik zo snel als je kan de magneet op het muisje. Heb je dat gedaan, dan gaat de deur open.

    De muis verdwijnt weer na 20 seconden. Ben je niet snel genoeg dan moet je weer een nieuw stuk kaas halen.

    Nu je in de tuin bent, zal je in het midden een heks zien ijsberen. Zorg dat je niet gezien wordt!! Ze teleporteert je dan weer naar dat jongetje! Ga naar de fontein en doorzoek alle kanten van de fontein totdat je een sleutel vindt. Probeer dan naar het huisje te komen waar de bal ligt, maar zorg dat je niet gezien wordt! Loop de hele tijd wanneer de heks haar rug naar je omkeert en stop weer achter de heggen.

    Als je bij het huisje bent, gebruik dan je sleutel op de deur. Probeer de bal te pakken. De heks haar experiment zal eruit komen en zal je aanvallen. De eerste is heel slap. Maar het zal in totaal in 4 monsters veranderen. Als je ze allemaal vermoord hebt pak dan de bal, en ga naar het jongentje. Je mag nog steeds niet door de heks gezien worden, dan teleport ze je naar buiten ZONDER key en bal en kan je weer opnieuw beginnen. Praat met het jongetje voor je beloning.

    Beloning: 6.325 Hitpoints ervaring.

    Quest Points: 4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Watch Tower

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Bij de wachttoren die tegen de noordwestelijke buitenmuren van Yanille aanligt. In het noorden van de toren zijn stenen waaraan je omhoog kunt klimmen. Ga de ladder op en praat met een Wizard.

    Eisen: Je hebt 14 Herblore, 14 Magic, 15 Thieving, 25 Agility en 40 Mining nodig. Je moet een monster van level 68 doden en je moet je verdedigen tegen level 111 draken.

    Benodigde spullen: Een dragon bone, een bat bone, een death rune, 2 ropes, een gold bar, 20 gp (meer als je slecht bent in agility), tinderbox, candle (kan worden gepakt tijdens de quest), een pickaxe, guam leaf, vial met water en een pestle & mortar. Dragonfire shield is handig.



    De ogres hebben kristallen van de wizards gestolen en nu kunnen de wizards Yanille niet meer verdedigen tegen de terroriserende ogres uit het zuiden. De kristallen moeten terug gevonden worden. De wizard vraagt je om de grond af te zoeken naar sporen. Ga de toren uit en loop naar het noorden. Daar is een heel veld met struiken. Doorzoek alle struiken totdat je een eye-patch, fingernails, dagger en unusual armour hebt gevonden.

    Laat deze spullen aan de Wizard zien. Je kunt nu wel met de ladder de toren in, omdat je de quest bent gestart. De wizard wil dat je de stad van de ogres binnen gaat. Pak de candle van de begane grond van de toren.

    Og is de eerste die de eer heeft met jou te spreken. Hij is ten westen van Yanille bij een ruïne. Hij vertelt je dat hij je helpt als je hem zijn gold bar terug geeft. De gold bar is gestolen door de ogre Toban. Hij geeft je een sleutel voor de kist. Loop naar het zuiden, daar is ook een eilandje, met de ogre Grew. In het westen van het eilandje staat een boom. Gebruik daar een touw op en slinger naar de overkant. Praat met Grew, hij wil een tand van zijn vijand Gorad van je. Pak ook wat jangerberries op, die heb je later nog nodig.

    Toban en Gorad zijn op een eilandje. Daar kun je niet over de brug heen, dus moet je via een speciale grot. Die is helemaal in het zuiden van Ogre City (kijk op het mooie kaartje hier onder). Ga deze tunnel in, nu kom je automatisch op het eilandje. Dood Gorad, dan heb je meteen zijn tand. Ga nu met Toban praten, hij wil dragon bones van je. Geef die aan hem, nu krijg je een deel van een beeldje. Je kunt zijn kist nu ook openen, doe dat. Daar zit het gestolen goud in. Breng het goud naar Og en de tand naar Grew. Ze geven je allebei nog een stuk van het beeld. Breng de drie delen naar de Wizard, hij maakt de delen tot één deel.

    Volg de weg naar de gates van Gu Tanoth. Ga naar het westelijke pad en laat het beeldje aan ze zien. Ze laten je door. Loop naar het middelste deel van de stad en ga naar het zuiden. Daar is een stalletje met rock cakes, jat er eentje. Eet hem niet op, dan breekt je tand af en verlies je wat hitpoints. Ga weer terug naar het pad aan de zijkant van de stad en loop naar het zuiden. Daar zijn twee ogre guards. Geef ze de rock cake zodat je over de barricade mag. Loop over de brug en ga verder. Je ziet weer twee guards. Betaal ze 20 gp zodat je over de stenen mag springen. Loop ook hier verder. Hier zijn ook weer guards, praat er met ééntje. Hij heeft een raadsel voor je, oftewel: hij wil een death rune. Gebruik deze op hem. Ze geven je een scavid map.

    Kijk nu op het kaartje hiernaast en ga naar de rode grot. Doe de kaars aan (belangrijk!) en loop de grot binnen. Daar is een Scavid die ook Engels spreekt. Hij wil je de taal van de Scavids leren als je hem geen pijn doet. Ga nu naar elke grot met een geel stipje en praat met een scavid. Probeer het goede antwoord te vinden door ze allemaal uit te proberen. Als je alle scavids hebt gehad loop je weer naar de scavid in de grot met de rode stip.

    Loop nu naar het pad met de zuidelijke ingang naar Ogre city. Daar staan ook weer twee guards. Gebruik een gold bar op hen, ze laten je binnen. Loop de bruggen over en ga de grot binnen. Pak twee night shades en praat met de mad scavid. Zo krijg je het tweede kristal.

    Haal armour, een pickaxe en een dragonfire shield van de bank en ga weer naar het deel met het rock cake stalletje in Ogre city. Daar zijn in het westen guards die een grot bewaken. Gebruik een nightshade op een guard, druk op continue en ren snel de grot in. Loop naar het noorden en ga de grot weer uit. Nu kom je in Yanille. Loop naar de Wizard. Hij wil een potion maken die alle Ogre Shamans uitroeit. Je kunt deze niet aanvallen door de magische spreuk van het kristal die de Shamans bij zich hebben.

    De potion moet je voorzichtig in deze volgorde maken, anders ontploft de boel. Doe de guam leaf in je vial met water. Voeg vervolgens een jangerberry toe en maak de bat bone fijn met je pestle and mortar. Doe het poeder in de potion. Laat deze aan de wizard zien, hij betovert de potion zodat hij werkt. Ga weer naar de grot met de ogre Shamans, wikkel de guard weer in een nightshade en loop weer naar binnen. Laat alle 6 Shamans ontploffen met de potion. Nu krijg je een kristal. In het midden van de grot is een stalagmiet waar je de vierde kristal uit kunt mijnen. Doe dat dus. Breng alle vier kristallen naar de Wizard in de Watchtower en haal de hendel in het westen van de toren over. Praat weer met de wizard voor je beloning.

    Beloning: 15.250 Magic ervaring. 5.000 gp en je krijgt een scroll die je de Watchtower Teleport kan leren

    Quest Points: 4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanted!

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Falador Park, praat met Sir Tiffy

    Eisen: Je moet Priest in Peril, Recruitment Drive, Rune Mysteries en The Lost Tribe hebben voltooid. Je hebt ook 32 Quest Points nodig.

    Benodigde spullen: 10k of een Slayer gem (te koop bij een Slayer Master), molten glass en een law rune. Je hebt ook 20 rune essence nodig. Teleporteerrunes en geld voor boten zijn handig.



    Sir Tiffy vertelt je een heel verhaal dat je een White Knight moet worden door een foutje in hun administratie. Je moet met Sir Amik van hem praten. Sir Amik is op de westelijke tweede verdieping van Falador Castle. Ga daar dus heen. Hij vraagt je of je zijn schildknaap wil worden. Zeg nee en vraag in plaats daarvan om een baantje als deputy (plaatsvervanger). Hij accepteert. Praat nog een keer met hem en vraag of er baantjes zijn. Hij zegt nee en jij mompelt iets over een crisis.

    Ga terug naar Sir Tiffy en hij vertelt je over een probleempje dat er aan komt. Je moet weer terug naar Sir Amik voor je orders. Sir Amik begroet je en hangt een verhaal aan over een Solus Dellagar, een tovenaar die mensen vermoordt. Hij is nu weer terug om de landen van RuneScape opnieuw te terroriseren en hij moet gestopt worden. Vraag of je kan helpen en hij maakt je tot White Knight.

    Ga weer naar Sir Tiffy. Hij vertelt je dat je nooit moet gaan vechten met die Solus Dellagar, maar dat je hem moet opzoeken. Hij geeft je de keuze een orb te laten maken of te kopen. Kopen kost 10k, als je hem wil laten maken kun je een law rune, een Slayer gem en een molten glass aan hem geven.

    Contacteer de Sevant met de optie op je nieuwe orb. Ze wil dat je twee dingen nakijkt. Je moet gaan praten met de Zamorak Mage in de Zamorak kerk van Varrock en met Lord Daquarisu van de Black Knights.

    De Zamorak Mage is in de kerk bij de Rune Shop van Aubury in Varrock als je de Zamorak Mage miniquest al hebt gedaan. Als hij daar niet is moet je even met hem praten aan de mond van River Lum ten noorden van Edgeville op level 5 wildernis. De mage in de kerk van Varrock zegt dat hij is bestolen door de crimineel en dat hij een heel klein beetje informatie heeft. Hij vraagt je om 20 rune essence (unnoted) in ruil voor de informatie die hij heeft. Geef hem die, je krijgt ze later toch terug. Hij vertelt dat Solus naar het oosten in gevlucht.

    Nu naar Lord Daquarisu. Die bivakeert in Taverley dungeon bij de Black Knights. Voor de mensen die niet weten waar dat is, is hier een beschrijving: Ga naar de dugeon onder Taverley en ga door de poort met de suits of armour ernaast. Ga de hele tijd naar het zuidwesten totdat je bij de magic axes komt. Ga ook de magic axes voorbij en ga de brug die je in het westen tegenkomt nietover, maar ga het gangetje in dat dood lijkt te lopen. Hij loopt niet dood, je komt bij de Hill Giants. Ga verder en ga helemaal naar het eind. In het zuidwesten is een speciaal kamertje met Lord Daquarisu erin. Praat met hem. Hij wil nooit van zijn leven een White Knight helpen, zelfs niet als die crimineel die hem ook lastig valt vrij rond loopt. Zelf dood gaan vind hij niet erg, maar misschien één van zijn mannen? Dood een Black Knight en de Lord geeft toe. Hij vertelt je dat Solus een wolf fur had achtergelaten. Je weet nu dat je in Canifis moet zoeken.

    Reis naar Canifis. Zodra je Canifis inkomt vertelt Sevant wat over een speciale manier van teleporteren waarover zij een onderzoek hadden gedaan. Dat onderzoek is gestopt omdat het te gevaarlijk was. Door deze manier van teleporteren kun je heel langzaam van een plek naar een andere zelf uitgekozen plek teleporteren. Het gaat heel langzaam, dus je kunt onderweg overal alles bekijken wat je wil. Daarom is het zo lastig de precieze plek uit te vinden waar Solus heen gaat. Scan met je orb bij de bank en je ziet een filmpje. Solus teleporteert weg en laat een item achter. Die geeft een hint over de locatie van Solus. De items zijn willekeurig, dus hier een lijstje van items. Neem wat food mee op je reis, er wordt namelijk net zoveel op je gehit totdat je 5 hitpoints over hebt.

    • Banana - Bananenplantage van Karamja
    • Bear Fur - Ardougne Markt
    • Blue Cape - Champions guild
    • Blue Wizard Hat - Wizard Tower
    • Bone Spear - Praat met de goblin aan het begin van grot die te bereiken is via de kelder van Lumbridge Castle, of loop de route die in The Lost Tribe quest staat beschreven. Dood Cave Goblins totdat je de spear hebt.
    • Castle Wars ticket - Castle Wars
    • Earmuffs - in de Slayer tower bij Banshees
    • Eye Patch - Bij de piraten in Brimhaven
    • Fake Beard - Ali Morisane in Al-Kharid
    • Fremennik cloak - Relleka
    • Frogs legs - Bij de Giant Frogs in Lumbridge Cave
    • Goblin Mail - Goblin Village
    • Greenmans ale - Yanille Café
    • Red vine worm - McGrubor's Wood
    • Toy horsey - Draynor Markt
    • Unholy Symbol - The Scorpious shrine north of the Observatory
    • White Wizard Hat - Eerste verdieping van de Grand Tree

    Na een paar keer proberen en bijna dood te zijn gegaan weet je dat hij bij de Rune Essence Mine is. Ga hier heen en dood hem in een paar slagen. Hierna geef je zijn hoed aan Sir Amik voor je beloning.

    Beloning: 5.000 Slayer ervaring. Toegang tot de armourwinkel van de White Knights. Je kunt nog niet alles kopen, daarvoor moet je in rang stijgen. Je kunt in rang stijgen door Black Knight's te doden. Per rang moet je er ongeveer 100 doden. Je gaat in rang omlaag als je een white knight dood.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Underground Pass

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Koning Lathas op de eerste verdieping van Ardougne Castle

    Eisen: Je moet Biohazard hebben voltooid. Je hebt ook 25 Ranged nodig. Je moet drie demons van level 91 doden (niet zo moeilijk). Goed Agility en Thieving is aangeraden (50+) Prayer 37 is ook aangeraden.

    Benodigde spullen: 2 Ropes, Bow, Arrows, Spade, VEEL GOED VOEDSEL, teleporteer ringen/amuletten aangeraden. Houd ongeveer 2-3 inventory slots over aan het begin.



    Praat met King Lathas. Hij vertelt je over Iban, de zoon van Zamorak. Je moet naar zijn verkenner Koftic die bij de grot in West Ardougne is. Neem voedsel en armour mee.

    Ga nu door de dikke deuren naar West Ardougne, dat kan nu en je hoeft niet meer via de moestuin van Edmond. Loop helemaal naar het westen en vind Koftic. Hij vertelt je dat je de grot met volgelingen van Zamorak binnen moet gaan. Hij ziet je bij de brug binnen. Ga de grot binnen en klim over de stenen langs het pad: ga niet door het moeras. Nu zie je de brug met Koftic. Praat met hem.

    Hij vertelt je over iemand die voor jou is binnen gegaan. Koftic heeft wat verbrande pijlen en stof gevonden en laat je een boek zien over Randas. Hij geeft je een piece of clothing, doe dat op een pijl. Nu krijg je een clothed arrow, steek die aan met het vuur. Nu heb je een brandende pijl. Ga het noordelijke kamertje in en schiet de brandende pijl naar het touw van de brug. Nu kom je automatisch aan de overkant. Haal de hendel niet over, dan kom je weer aan de andere kant en moet je dit weer opnieuw doen!

    Ga nu de noordelijke inham van de gang met de spinnen in. Pak de plank, die heb je later nog nodig als je geen food wilt verspillen. Verder in de grot zie je twee paden. Één met een moeras en één met een gat. Doe je touw om de steen die boven het gat hangt en slinger naar de andere kant. Als je valt, kom je onderaan terecht. Loop dan verder, dan kom je er weer uit. Volg hierna verder over het pad over wat rock slides.

    Hier is Koftic weer, hij is een beetje gehersenspoeld. Praat met hem en ga over de netten. Als je valt, gaat er 15 van je hitpoints af, dus neem veel food mee. De combinatie is bij iedereen anders, dus probeer het een paar keer. Aan het einde haal je de hendel over, de poort gaat open en je wandelt er automatisch door.

    Verder de grot in zie je zombies. Ga naar de smalle gang, maar let op, want er zitten vallen in de muur. Je kunt proberen met je thieving de dingen onschadelijk te maken, maar dat lukt niet altijd. De rare tekens op de muur zijn erg gevaarlijke vallen die je zo dood maken als je er te lang in staat. Nu kom je bij een altaar waar je je prayer op kunt laden en een put. Ga nog niet in de put, je hebt eerst vier Orbs of Light nodig die in de inhammen voor je liggen.

    • Noordelijke pad: Doe je plank op de vreemde stenen op de grond, dat deactiveert de vallen die er in verborgen zitten. Ga als je toch geraakt wordt door zo'n val er snel van af: je bent anders binnen de korste keren dood. Pak de orb aan het eind.
    • Noordwestelijke pad: Ga langs de monsters en pak de orb.
    • Middelste pad: Zelfde manier als het eerste pad.
    • Zuidwestelijke pad: Loop verder en zoek onder de orb naar een steen om de val met de log die boven je hangt te deactiveren.

    Nu je alle orbs hebt ga je naar de zombies (vergeet de vallen in de muur niet). Hier zie je een grote furnace. Stop de orbs er in. Ga weer door het smalle pad (niet door de pijp, dan kom je weer aan het begin). Je kunt nu de put in, doe dat. Als je food nodig hebt, ga je naar de kratten in het westen, daar zit food in. Loop verder, nu zie je een gevangenisgebied.

    Maak de deur van de zuidoostelijke cel open door te pick locken eb graaf een tunnel met je schep in de modderbak. Nu kom achter de gevangenis. Volg het pad. Je vindt een ledge, dus ga er overheen.

    Je komt nu in een soort doolhof. Als je level 50 thieving bent, loop je er langs door de deuren in het zuiden te picklocken, als je nog geen thieving 50 bent, zit er niets anders op dan door het doolhof te gaan met je agility.

    Als het goed is kom je nu bij een gebied met giant bats. Ga naar het zuiden door de obstacle pipe, je vindt een eenhoorn in de cel. Doorzoek de cel voor een piece of the loose railing en ga het pad op naar de achterkant van de kooi. Wring de steen weg met de railing, de eenhoorn wordt nu geplet (wat zielig!). Ga naar de geplette eenhoorn en pak zijn/haar hoorn.

    Ga in de grot in het noorden, wandel langs de zombies en vind de drie knights Harry, Carl en Jerro. Praat met ze voor wat food en potions en dood ze. Pak de drie crests (familiewapens). Nu heb je een rode, groene en een blauwe crest.

    Ga verder en gebruik je plank weer bij de stalagmieten val. Nu zie je een andere put, doe daar de hoorn en de drie familiewapens in.

    Ga nu de grote deur binnen. Je komt bij een heel groot doolhof te staan. Loop nu helemaal naar het zuiden. Hier zit ergens een opening in de muur. Ga daar naar beneden, je komt dan bij een dwergenkamp. Er zijn drie dwergen: praat met Kamen voor food en praat dan met Niloof.

    Niloof wil je wel Dwarfen brew geven. Het haalt wat van je hitpoints af, maar er komen er ook weer wat bij. Hij geeft je ook gewoon food. Praat weer met Kamen, hij vertelt je een geheim dat de heks weet hoe je Iban moet doden. Dit moet hij vertellen, anders kun je niet verder (kijk in je quest journal als je het niet zeker weet). Ga weer naar boven door de uitgang waar je vandaan kwam. Nu kom je weer bij het doolhof. Ga naar het huis van de heks in het zuidoosten. Loop over de bruggen, als je valt kom je weer beneden in de ruimte met de dwergen. Loop dan naar het zuiden en klim naar boven. Probeer het dan opnieuw.

    Bij het huis moet je het raam doorzoeken. Je hoort "Here Kitty, Kitty". Probeer de deur niet te openen of er op te kloppen. Pak de kat die een beetje noordelijk van haar huis is en ga weer terug naar het huis van de heks. Doe de kat op de deur, je ga nu stiekem om een hoekje staan en de heks neemt de kat mee naar binnen. Nu kun je naar binnen, doorzoek de kist. Je vindt wat potions en het belangrijkste: de Doll of Iban.

    Loop nu naar de demons en dood ze allemaal. Dit is niet zo moeilijk, ik ben zelf niet één keer door hun geraakt (altijd 0 hit). Pak de amuletten en ga naar de kist in het noorden van de demon Doomion. Doe de amuletten daarop, je kunt de kist nu openmaken. Pak de Shadow of Iban en doe deze op je Doll.

    Ga terug naar het dwarfen kamp en praat met Klank. Je krijgt zijn gauntlets, die zijn erg goed voor melee. Als je er zelf nog een paar wilt, gebruik je de drop en pak op truck (drop de gauntlets, vraag nieuwe en pak de gauntlets weer op). Je krijgt ook een tinderbox (houd die!) Doe de gloves aan en pak de emmer uit het grote huis. Doe de emmer in de barrel van het kleine huis, nu krijg je Dwarfen Brew (brandt goed vanwege de alcohol).

    Oostelijk van het kamp van de dwergen ligt een tombe. Die is van Iban. Doe je brew op deze tombe en steek het aan. Pak de ashes en doe deze op de Doll.

    Loop nu helemaal naar het noorden, je ziet een heleboel spinnen (zet je camera zo hoog mogelijk als je het eng vind). Dood de grote spin Kalrag, je doet automatisch zijn bloed op de Doll.

    Ga terug naar de maze, je kunt in de noordwestelijke hoek een ladder op. Nu zie je allemaal level 1 beesten die Half-soulesses (half zielloos, toekomstige slaven van Iban) heten. Doorzoek alle kooien, het gaat een tijdje duren, maar het moet. Je vindt nu een skelet of Dove, doe deze ook al op je Doll of Iban.

    Nu ben je bijna klaar. Je hebt als alles goed is gegaan een doll met een shaduw, ashes, blood en dove: een soort voodoo poppetje van Iban. Ga naar het midden van de maze, je komt eerst nog langs Iban Disciples, dood er een en pak de Zamorak Robes. Nu moet je een volle set van een broek en trui hebben.

    Je ziet nu een paar grote trappen, maak jezelf klaar. Doe al je wapens uit totdat je alleen de Robes of Zamorak draagt. Geen armour, wapen, ring en troep dus. Doe protect from magic aan en maak jezelf er zeker van dat je drie inventory slots open hebt, anders krijg je de beloning niet! Als je dit niet hebt, kun je beter even naar de bank teleporteren en je armour op de bank zetten. Loop dan weer terug naar de maze. Doe de deur open (Protect from magic aan) en probeer de doll in de put te gooien terwijl je door de stekels loopt. Let goed op je hitpoints, het blijft een verradelijk stuk. Als het gelukt is gaat Iban dood.

    Je komt nu in een ander gebied waar je Koftic weer tegen komt. Als het goed is heb je nu de staff of Iban, 15 death runes en 30 fire runes. Koftic is weer normaal. Ga naar King Lathas in East Ardougne en je quest is klaar. Nu wachten totdat je een boodschapper krijgt die je de quest Regicide geeft!

    Beloning: 3.000 Agility en 3.000 Attack ervaring. 15 Death Runes, 30 Fire Runes, Staff of Iban en je kunt Iban Blast doen met level 50 magic.

    De Iban staf kun je voor 20 spells gebruiken, daarna moet hij weer worden opgeladen in de Underground pass bij de punt na de paladins. De spreuk van de Staff of Iban is niet goed om je magic te trainen, je kunt het gebruiken om tegen andere spelers te duelleren. Je hit maximaal 25 met deze spreuk. Als je je staff verliest, dood je één van de Iban Disciples bij de Well of Voyage in de Underground Pass en pak je de gebroken staf. Ga naar Lucien bij het café in West Ardougne, die zal de staf repareren voor 200k.

    Klank's Gauntlets zijn sterke handschoenen. Als je ze kwijt raakt, kun je voor 5.000 gp nieuwe bij hem kopen.

    Quest Points: 5


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Troll Stronghold

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met General Denulth in Burthorpe.

    Eisen: Je moet Death Plateau hebben voltooid. Je hebt ook 15 Agility nodig. Thieving 30+, je moet een troll van level 113 kunnen verslaan

    Benodigde spullen: Climbing Boots, goed voedsel, 12 gp voor Climbing boots als je die nog niet hebt.



    Praat eerst met General Denulth in Burthorpe. Die geeft je een nieuwe quest. Ga daarna naar Tenzing. Als je nog geen climbing boots hebt, koop je die bij hem. Ga door de achterdeur en klim over het hekje. Verderop is de weg geblokkeerd door stenen, beklim die. Ga het oostelijke pad in. Dan kom je bij een gate. Je moet Dad verslaan als je er door wilt, versla Dad. Hij is level 101 en kan je terug duwen, maar als je aan de rand van de arena bent kun je niet verder weg. Als Dad dood is ga je door de andere poort en volg het pad. Ga de grot in en er weer uit aan de andere kant. Daar is een doolhof. Beklim het niet, ga naar het westen door om de berg heen te lopen. Pas goed op voor de trollen die stenen naar je gooien! Je kunt hier je prayer aanzetten tegen ranged attacks.

    Loop naar het westen van de berg, vind de gang, loop deze door en loop naar het noorden. Je ziet een kort pad omhoog lopen naar een grot. Dat is Troll Stronghold. Ga de Troll Stronghold in en dood een General. Deze is zuidwest achter de deur van de ingang. Het is wel handig om je prayer op Protect from Melee te zetten, want de general van level 113 kan 40 op je hitten. De generaal dropt een key, pak die en ren snel weg, want de general is binnen een paar seconden weer terug om 40 op je te hitten als je prayer uit is. Ga nu naar de prison, die is noordoost. Ga de trappen af. Verderop slapen 2 guards bij de cellen, pickpocket ze of dood ze om de sleutels te krijgen voor de cellen. Bevrijd de mensen.

    Ga naar Dunstan de smid voor je beloning.

    Beloning: Law talisman (niet te ruilen)

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Troll Romance

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Praat met Ug in Troll Stronghold. Kijk bij de Troll Stronghold quest voor een beschrijving om in Troll Stronghold te komen. Loop naar beneden en ga de trap af. Nu kom je in de keuken. Neem de linkerdeur als je omhoog loopt.

    Eisen: Je moet Death Plateau en Troll Stronghold hebben voltooid. Je hebt ook 28 Agility nodig. Je moet een troll van level 113 doden. Protect from Melee is een must voor ieder die niet het loodje wil leggen. Level 61 magic is handig voor Trollheim teleport.

    Benodigde spullen: Yew of een maple log, rope, iron bar, cake tin (cookings guild), insect repellent (kan worden gepakt tijdens de quest), swamp tar (Lumbridge swamp), climbing boots of 12 gp als je deze niet hebt, voedsel. Games Necklace, teleporteer runes naar Camelot en Troll Stronghold is handig.



    Ug is erg verdrietig, omdat Aga, zijn geliefde, met Argg omgaat in plaats van met hem. Ga naar het kamertje ten noorden Ug. Daar is Aga, vraag naar haar hele liefdesleven. Ze zegt dat ze voor Trollweis valt, breng dit nieuws aan Ug. Ug vraagt je iemand te zoeken die veel van de bergen afweet en in de bergen leeft. Dat is Tenzing, de gast met de climbing boots van de Troll Stronghold quest. Hij is westelijk van Burthorpe. Ga bij het kasteel naar het noordwesten en volg het pad. Kies de zuidelijk weg om bij Tenzing te komen.

    Vraag Tenzing naar de Trollweiss. Hij vertelt je dat het onmogelijk is om te krijgen. Zeur door, nu kan het ineens wel. Hij vertelt je dat je een slee nodig hebt om er te komen. Misschien weet de smit Dunstan hoe je een slee moet maken: ga naar Dunstan in Burthorpe en vraag hem om een slee. Leg het aan hem uit, hij wil je graag helpen, omdat jij hem ook al eens hebt geholpen. Hij wil wax, een iron bar, maple of yew log en een rope.

    Ga naar Catherby en pak de insect repellent uit het huisje ten noorden van de bank in Catherby. Pak ook de cake tin en swamp tar van de bank. Ga nu naar de beehives in het westen van Catherby en pak een bucket van de grond. Jaag de bijen weg door je repellent op een beehive te gebruiken. De bijen vliegen weg. Vul je emmer met honing door hem op de beehive te gebruiken. Gebruik de emmer op je swamp tar, de wax gaat nu in de cake tin. Breng dit met de yew of maple log, iron bar en rope naar Dunstan.

    Bij de berg waar je heen teleporteert als je naar Troll Stronghold gaat (met de trowing trolls) loopt een pad naar het noorden. Volg dit pad. Je komt bij een ice gate, deze is van de Desert Treasure quest. Het is verstandig om hier niet door te gaan: wij hebben een ander pad nodig. Noordwestelijk van deze gate is een grot. In deze grot zijn een heleboel trollen van level 120 en level 121, dus ook hier is Protect from Melee handig ;-). Ga de grot in en probeer zo ver mogelijk te komen. Aan het einde van de grot is een klein gat in de muur. Ga er door heen. Je komt nu op een groot plateau, waar je eindelijk kunt gaan sleeën. Je kunt hier ook nog lopen. Slee langs de wolven naar het zuiden en een klein beetje naar het westen. Je vindt nu een opening naar het zuiden met een "Slide slope" optie. Doe deze, je krijgt nu een leuk filmpje te zien. Aan het einde kun je weer lopen. Ga naar het westen en vind wat rare flowers. Dit is de Trollweiss. Je hebt er maar één nodig, maar je kunt deze ook zelf dragen als bloemen. Neem dus wat extra voor jezelf mee als je dat wilt. Je kunt nu terug naar Ug sleeën of teleporteren.

    Geef Ug de bloemen. Nu is de janker te bang om het aan Aga te geven, omdat de grote sterke Arrg in de buurt is. Nu moet jij Arrg doden.

    Maak je klaar voor het gevecht. Laad je prayer op, doe armour aan en neem voedsel/pots mee. Ga naar Arrg in het kamertje met Aga. Je kunt daar niet vechten, zo voor de ogen van een vrouw. Je wordt dus naar de arena gebracht. Zet je prayer aan en let goed op je hitpoints, de trollen kunnen je met ranged en melee flink hard raken. Nadat je Arrg hebt gedood ga je naar Ug om het goede nieuws te brengen en je beloning te innen (maak genoeg inventory ruimte vrij ;-))

    Beloning: 4.000 Strength en 8.000 Agility ervaring. 1 uncut diamond, 2 uncut rubies, 4 uncut emeralds

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tribal Totem

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Kangai Mau in Brimhaven.

    Eisen: Je hebt 21 Thieving nodig.

    Benodigde spullen: Geen



    Als je met Kangai Mau praat vertelt hij je dat hij zijn totem paal is verloren. Lord Handlemort heeft hem van hem gestolen en misschien kun jij hem terug halen.

    Ga naar Ardounge en zoek naar Lord Handlemorts huis. Die is naast de kerk. Je kunt niet naar binnen, dus je moet een andere weg zien te vinden. Praat met de tuinier en vraag over de beveiliging van het huis (security). Hij vertelt je dat je een geheime code nodig hebt. Het wachtwoord is Lord Handlemort's middelste naam.

    Ga nu naar het zuiden. Loop naar het huis van de Estate agent, op zijn tafel ligt een boek voor toeristen. Lees het, je ziet dat Lord Handlemorts' middelste naam Kurt is. Ga naar de tovenaar Cromperty, die is in zijn huis in het noordoosten van Ardougne. Vraag waar het andere teleporteer blok is een vraag of hij je kan teleporteren. Je ben nu in het RPDT kantoor, zuid van de zuidelijke bank. Doorzoek de kratten, je vindt een krat voor Lord Handlemort. Nu krijg je een label. Vind nu de krat naar de Wizards Tower en doe het label op de krat. Praat nu met de employee van het depot.

    Vraag de employee de kratten weg te brengen. Ga nu terug naar de wizard en vraag hem om je weer te teleporteren. Hij zegt oke, nu kom je in het huis van Lord Handlemort. Ga door de eerste deur en probeer de linkerdeur. Vul "KURT", de middelste naam van Lord Handlemort, in. De deur gaat open. Doorzoek de trap, er zit namelijk een val op. hierna kun je naar boven en doorzoek je de kist voor de totempaal. Ga het huis uit door de voordeur. Ga met de totempaal naar Kangai Mau en je bent klaar.

    Beloning: 1.775 Thieving ervaring. 5 sword fishes

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tree Gnome Village

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met King Bolren bij de grote spirit tree in het midden van Tree Gnome Village's doolhof ten zuidwesten van Ardougne. Ga via de noordwestkant het doolhof in.

    Eisen: Je moet een level 112 kunnen verslaan

    Benodigde spullen: 6 logs



    De koning vertelt je dat er orbs zijn gestolen. Als avonturier hoor jij hem natuurlijk je hulp aan te bieden. Nu kom je weer buiten de maze. Praat met Commander Montai op het battlefield in het noorden van het doolhof. Hij heeft 6 normale logs nodig, geef die aan hem. Nu moet je coördinaten vinden om de ballista af te kunnen vuren. Deze hebben verschillende gnomes verzameld. Ga bij de gnome trackers kijken wat ze hebben gevonden.

    De eerste tracker is ten noorden van de Khazard gebouwen in het noorden van het slagveld. Hij geeft je de hoogte coördinaat. Die is 4.

    De tweede tracker is ook bij deze gebouwen. Hij zit opgesloten in de gevangenis in het oosten. Praat met de Gnome en hij geeft je het Y coördinaat (5).

    De derde tracker is een beetje raar, hij is ten zuidwesten van het slagveld aan de Khazard kant. Hij heeft een raar raadseltje voor je. Let goed op, dan weet je welk getal je nodig hebt.

    • "less than my hands" is 1
    • "more than my head" is 2
    • "less than our feet" is 3
    • "less than my fingers" is 4

    Ballista: Ga nu naar het westen van het Gnome Camp. Daar is de ballista. Voer de x in, die ligt tussen de 1 en de 4 (wat je net uitgezocht hebt). Nu lees je een verhaaltje dat het gelukt is. Ga naar het hoofdgebouw van de Khazard Troopers in het noorden. Klim over het muurtje dat kapot is. Je wordt nu aangevallen door iemand van level 48, dood hem. Ga nu naar de eerste verdieping en pak de orb uit de kist. Ga terug naar Elkoy bij de ingang van het doolhof, hij brengt je in de stad. Praat met de koning. Hij is verdrietig, de andere 2 orbs zijn ook gestolen en zijn vrouw en kinderen zijn vermoord door de Khazard Troopers.

    Warlord: Ga naar het noorden van het Khazard kamp en ga langs de wolven. Daar vind je een Khazard Warlord van level 112. Praat met hem, hij valt je daarna aan. Dood hem en je krijgt de orbs. Ga met de orbs naar de koning, nu krijg je de beloning.

    Beloning: 11.450 Attack ervaring. Een Gnome Amulet of protection en je kunt met de Spirit trees reizen

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tourist Trap

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Spreek met Irena aan de Shantay Pass

    Eisen: Je hebt 20 Smithing, 10 Fletching en 13 Thieving nodig. Je moet een level 47 kunnen verslaan.

    Benodigde spullen: Desert Robes, Water Skins, Shantay Pass, 3 bronze bars (meer is handig), knife, hammer, 10 feathers (meer is aanbevolen), ongeveer 200 gp, een beetje eten. Ring of dueling kun je gebruiken om sneller terug te zijn in Al Kharid. Extra geld voor de tapijten is handig.



    Krijg de sleutel voor het Mining Camp

    Heb je alle spullen mee? Dan kunnen we eindelijk vertrekken!

    Ga door de Shantay Pass en praat daar met Irena. Ze zegt dat haar dochter vermist is. Vraag haar wanneer haar dochter verdween en wat ze toen deed.
    Bied je hulp aan.

    Ga naar het zuiden tot je het Mining Camp vindt (bekijk de wereldkaart). Aan de ingang van het kamp zie je de Mercanary Captain met de rode cape. Klik met je rechtermuisknop op hem en klik op Watch Mercanary Captain. Er staat op dat hij een metalen sleutel draagt rond zijn nek. Als je dat gedaan hebt, mag je met hem praten.

    Zeg:
    - Hello
    - I'll offer you something in return for your time.
    - There must be something that I can do for you?
    - Consider it done.

    Hij vertelt je dat je Al Zaba Bashim moet vermoorden. Ga naar het westen van het kamp, tot je bij Bedabin Camp komt (bekijk de wereldkaart). Ga naar Al Shabim, die je vindt in een grote witte tent met rode strepen op. Zeg "I am looking for Al Zaba Bhasim" tegen hem. Hij vertelt je dat je terug moet gaan naar het Mining Camp. Praat opnieuw met de Mercanary Captain en zeg "I've some information for you about Al Zaba Bashim". Die stouterik begint je aan te vallen. Vermoord hem dus. Als hij dood is dropt hij die metalen sleutel die je automatisch neemt.

    Krijg toegang tot de mijn

    Praat met een Mercenary bij de poort en geef hem 20 coins. Ga dan ZONDER ARMOUR EN WAPENS het Mining Camp binnen. Als je toch armour en wapens aanhebt gooien ze je in een cel. Om uit de cel te geraken moet je door het raam klimmen en vervolgens op de rocks Als je in het Mining Camp bent, zie je in het noorden een huisje. Open het gordijn en klim naar boven op de ladder. Klik dan met je rechtermuisknop op de tafel en klik op "Search Captain Siad's Desk".
    Nu vind je een Cell Door Key voor als je nog eens gevangen word genomen. Klim weer naar beneden.

    Ga naar het oosten van het Mining Camp en praat met een Male Slave.
    Vertel hem:
    - I've just arrived.
    - Oh yes, that sounds interesting.
    - What's that then?
    - I can try to undo them for you.
    - It's funny you should say that...
    - Yeah, Ok, let's give it a go.

    Als het mislukt, probeer dan tot het lukt. Vervolgens zeg je "Yes, I'll trade". Nu heb jij zijn kleren, en hij die van jou. Doe je kleren niet meer uit tot het einde van de quest! Ga naar het noorden. Daar is een grote houten poort. Open hem. Dat kan mislukken, dan zit je weer in de cel. Als hij je Cel Key afneemt, ga dan door het raam en klim op de rocks en ga gewoon weer binnen tot het lukt. Ga naar het einde van de mijn en praat daar met een Mercenary. Zeg tegen hem:

    - I'd like to mine in a different area.
    -Yes sir, you're quite right sir.
    -Yes sir, we understand each other perfectly.

    (Je moet een ananas halen voor de Mercenary). Ga terug door de houten poort en ren weer naar het Bedabin Camp.

    Krijg de ananas en een plannetje

    Als je toekomt in het Bedabin Camp moet je weer praten met Al Shabim. Zeg "I am looking for a pineapple" en "Yes, I'm interested' tegen hem."

    Ga weer naar het Mining Camp en ga naar het huisje waar je de Cell Key vandaan haalde.
    Ga daar dus weer naar boven en doorzoek alle boekenkasten. Als het goed is vind je een boek over zeilen. Praat hierna met Captain Siad.

    Zeg:
    - I wanted to have a chat?
    -You have alot of books!
    - So you're interested in Sailing?
    - I could tell by the cut of your jib

    Nu gaat die Captain zoveel over het zeilen zwetsen dat jij rustig zijn plannetje uit de kist kan stelen. Ga weer naar het Bedabin Camp en spreek weeral met Al Shabim. Zeg "Yes, I'm very interested" en "Yes, I'm kind of curious" tegen hem.

    Ga naar het noorden van de tent. Daar zie je een andere tent, een kleine witte tent. Voor de tent staat een Bedabin Nomad Guard. Gebruik de Technical plans op de Bedabin Nomad Guard, dan mag je de tent binnen gaan. Gebruik je bronze bar op die anvil daar en volg de Technical plans. Je maakt nu een Prototype van de dart tip. Gebruik er een veer op, nu heb je een mooie dart. Praat nu met Al Shabim. Je kan nu Darts maken!

    Vind Ana

    Ga weer naar het Mining Camp bij de Mercanary die de ananas vroeg. Gebruik de ananas op hem en je kan de mijn binnen. Doe dat dus ook. Ga naar het oosten, daar vind je tonnen. Kijk in de tonnen tot je een lege vindt. Doe bij een lege ton rechtermuisknop en klik 'search barrel' aan. Dan kan je hem bij je nemen, doe dat dus. Doe nu: "Search Mine Cart" bij de Mine Carts naast de tonnen. Dan kan je erin kruipen. Dit kan mislukken, dan gaat er wat van je energie af. Ga naar het noordwesten.

    Daar zit Ana. Vertel haar over ontsnappen. Het kan ook gebeuren dat je gevangen genomen word, dan moet je 15 rocks mijnen. Gebruik daarna de ton die je opnam bij de Mine Cartop haar. Nu zit Ana in de ton, ga terug naar de Mine Cart.

    Ontsnappen met Ana

    Gebruik de kist met Ana op de Mine Cart. Nu is Ana weg naar de andere kant, ga nu zelf ook weer in de Mine Cart. Kijk in de tonnen tot je de ton vind met Ana in. Als je de ton met Ana in gevonden hebt, ga je naar het noordwesten. Daar staat een Winch Bucket. Gebruik de ton met Ana op de Winch Bucket. Dan vraagt een Mercenary of hij kan helpen. Zeg "Yes please" en "I said you were very gregarious!" Oké, als je dat gedaan hebt ga je te door de mijn waar die Mercanary stond aan wie je de ananas gaf. (Zuidwest van de Winch Bucket). Ga terug naar die houten poort en ga er doorheen. Ga naar de winch, die zuidwest van die houten Mine Cart is. Doe rechtermuisknop op de Winch en druk op: "Use Winch" Doe weer "Search Barrels" rond de winch tot je de ton met Ana vind. Gebruik de barrel op de Mine Cart. Praat nu met de Mine Cart driver:

    - Nice cart!
    -One wagon wheel says to the other: "I'll see you around".
    - "One good turn deserves another"
    - Fired...no, shot perhaps!
    - In for a penny in for a pound.
    - Well, you see, it's like this...
    - There's ten golds in it for you if you leave now
    - No questions asked.
    - A hundred it is!

    Klim nu in de kar en rijd het stadje uit. Nu ben je eindelijk buiten het Mining Camp! Ga naar het noorden naar de Shantay Pass en praat daar met Irena. Daar krijg je je beloning.

    Beloning: 2 keuzes uit 4.650 Agility, 4.650 Fletching, 4.650 Smithing of 4.650 Thieving ervaring. Toegang tot het mining camp en de mogelijkheid om darts te maken.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Throne of Miscellania

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Zie quest

    Eisen: Je moet de Heroes quest en Fremmenik Trails hebben gedaan. Je hebt ook 30 mining, 35 fishing, 35 Herblore of 45 Woodcutting nodig.

    Benodigde spullen: Bosje bloemen of 15 gp (ze zijn op Miscellania te koop), log, iron bar, ongeveer 100 gp en een goedkope ring (je krijgt hem niet terug). Je hebt afhankelijk van de skill die je hebt gekozen een axe, harpoon, lobster cage of pickaxe nodig. Mannelijke spelers hebben een boog nodig en de vrouwelijke spelers hebben een cake nodig.



    Ga met de boot van Relekka mee naar Miscellania en loop naar het westen, tot je een kasteel ziet. Steel niet van de bewoners en dood ze ook niet, dat vinden ze niet aardig. Ga naar boven en praat met King Vargas. De koning heeft een nieuwe heerser van zijn koninkrijk nodig. Jij wil dat misschien wel worden... Daarom moet je eerst vrede maken met het eiland wat naast Miscellania ligt, Etceteria. Als je hulp tijdens de quest nodig hebt kun je met advisor Ghrim praten.

    Ga naar Etceteria en ga naar boven in het kasteel. Praat met de queen en praat een beetje over haar problemen. Je moet nu weer met king Vargas praten. Hij vertelt je dat je tegen de koningin van Etceteria moet zeggen dat ze hun nationale lied moet veranderen. Praat met de koningin en ze geeft je het lied. Je moet nu een dichter zoeken die het lied wil veranderen. Praat daarvoor met de zoon van king Vargas. De prins bakt daar natuurlijk niets van, dus laat advisor Ghrim het lied verbeteren.

    Geef dit lied aan de koningin van Etceteria en ze wil het verdrag ondertekenen. Ga nu weer naar king Vargas en geef hem het ondertekende verdrag. Nu heeft king Vargas een pen nodig. Zijn handen zijn namelijk te groot om een gewone pen vast te houden dus moet je een pen voor hem maken. Haal de iron bar van je bank, het houtje, ring, de flowers (of 15 gp). De mannen hebben een boog nodig, vrouwen een cake.

    Praat met Derrik en vraag of hij het kroontje van je pen wil maken. Dat wil hij wel doen als je hem de iron bar geeft. Geef de iron bar en doe dan de log op het kroontje wat je hebt gekregen. Je hebt nu een giant pen. King Vargas ondertekent het verdrag. Nu moet je nog trouwen, vrouwelijke spelers moeten met Prins Brand trouwen en mannelijke spelers met Prinses Astrid. Als je nog geen flowers bij je hebt kan je deze bij het bloemenmeisje bij het kasteel van Miscellania kopen voor 15 gp.

    Voor vrouwelijke spelers:

    Praat met prins Brand. Geef hem complimentjes en lach om zijn grapjes. Vertel wat hij wil horen. Wanneer je alles hebt gezegd, geef dan de flowers. Praat weer meer en geef steeds complimentjes. Wanneer hij je "Darling" heeft genoemd kan je de emotes blow kiss en dance gebruiken om hem meer van je te laten houden. Praat steeds en doe de emotes. Geef hem dan weer de cake. Praat net zo lang tot hij je ring accepteerd en hij wil trouwen.

    Voor mannelijke spelers:

    Praat met prinses Astrid. Praat steeds en vertel haar wat ze wilt. Als ze over dansen praat, doe dan de emote dance. Dans af en toe met haar en praat steeds over alles wat je kan zeggen. Pas als je alles gezegd hebt geef haar dan de boog cadeau. Praat weer en dans steeds. Geef haar dan de flowers. Praat nog meer en dans nog meer. Pas als ze je "Dear" heeft genoemd kan je de emote blow kiss gebruiken. Praat weer en gebruik beide emotes. Praat net zo lang en gebruik de emotes net zo lang totdat ze je ring accepteerd. Dan wil ze trouwen.

    Als je over het koninkrijk wil heersen moet de bevolking je accepteren. Help daarom iemand of meerdere mensen. Bij de maples kan je Lumberjack Leif helpen met maples hakken. Bij de coal rocks kan je Miner Magnus helpen, als je gems krijgt pikt hij deze ook in. Bij de fishing spots bij de boot kan je Fisherman Frodi helpen met tuna, lobsters of swordfish vangen en bij Gardener Gunnhild kan je haar helpen door herbs te verzamelen.

    Je kan bij king Vargas zien hoe aardig de bevolking je vindt. Je begint met 25 %. Je hebt 75 % nodig om koningin of koning te worden. Als je dit hebt, praat je weer met king Vargas en hij laat jou over het koninkrijk heersen.

    Beloning: Je kunt over het koninkrijk heersen. Als je niet van plan bent dit te doen, kun je 10.000 gp uit de schatkist van het land halen bij Grimm.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tears of Guthix

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met de slang Juna in Lumbridge cave (zie quest)

    Eisen: Je hebt 43 Quest Points, 49 Firemaking, 20 Crafting en 20 Mining nodig.

    Benodigde spullen: Cut Sapphire, Bullseye lantern, pickaxe, chisel, rope en tinderbox. Anti poison potion en spiny helmet (kan gekocht worden bij elke slayer master) aangeraden.



    Ga naar Draynor Village en pak een Bullseye lantern aangeraden en een Spiny Helmet van de bank. Loop daarna richting de Lumbridge Swamps. Vind het uitroepteken bij de candle seller op je kaart en ga het gat in. Je komt nu in een grot.

    Loop langs het wall beast en ga naar het zuiden. Loop vervolgens helemaal naar het oosten, totdat je de kikkers tegen komt aan de overkant een riviertje. Je kunt gelukkig over dit riviertje, er zijn namelijk stepping stones te vinden. Spring dus over het riviertje en ga de grot achter de kikkers binnen. Loop het vervolgens naar het oosten. Hier is Juna, praat met haar

    Ze vraagt je om een verhaaltje te vertellen, doe dat. Als je dat gedaan hebt moet je een Stone bowl gaan maken, gemaakt van magic stone.

    Maak je lantaarn uit en doe de cut sapphire erin. Steek hem daarna weer aan met je tinderbox. Bij de ingang, dat gedeelte waar je in van de grot bent gekomen, zie je witte dingen vliegen. Het lijken een beetje op toverspreuken. Gebruik je sapphire lantern op een van die dingen. De magische lichten tillen je dan op en brengen je over een ravijn naar de overkant.

    Je moet daar in één van de rocks hakken, je hebt dan een soort gem in je handen. Gebruik je chisel daarop en je krijgt een stone bowl.

    Praat met Juna en je quest is voltooid!

    Beloning: 1.000 Crafting ervaring. Achter Juna is een minigame met allemaal watervalletjes. Deze minigame kun je voortaan doen. Je kunt hier één keer in de week heen. Juna zal je een stone bowl geven, welke je met zoveel mogelijk blauw water moet proberen te vullen. Groen water zal blauw water uit je bowl halen, dus vang dat niet op! Als je dit gedaan hebt, krijg je ervaring in je laagste skill. Hoe hoger je questpoints, hoe langer je in de grot mag blijven.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Tail of two Cats

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Unferth, zijn huis is ten oosten van Burthope Castle.

    Eisen: Je moet Gertrude's Cat en Icthlarin's Little Helper hebben voltooid.

    Benodigde spullen: 5 Death Runes, Cat Speak Amulet, een kitten/cat/overgrown cat, logs (maakt niet uit welke soort), tinderbox, 1 Chocolate Cake (Steel een cake en pak een chocolade bar in Cook's Guild. Gebruik bar met de Cake), Bucket of Milk, Shears, Rake, 4 Potato Seeds, vial of water, White robe Top en Bottom (bijvoorbeeld Desert Robes), Seed Dibber, 150 tot 400 gp voor Magic Carpet rides. Varrock Teleport Runes, Falador Teleport Runes en een Games Necklace zijn aangeraden



    Unferth zal je vertellen dat hij Bob mist. Hij heeft Bob voor het laatst vorige week maandag gezien, wanneer hij zoals gebruikelijk zijn eten kwam halen. Omdat Bob vandaag niet langs is gekomen is Unferth ongerust. Accepteer zijn vraag om hem te helpen, hij verwijst je door naar zijn dochter Hild. Hild bevindt zich in het huis noordoost van Unferth.

    Geef haar de 5 death runes en zij zal je Amulet of Catspeak enchanten (er komt een (e) achter). Je amulet is nu een gids naar Bob. Open je Amulet. Nu zie je een kattenhoofd. Door op zijn snorharen te drukken verander je de richting van de pijl. Zodra de pijl de goede kant op wijst gaan de ogen van de kat schijnen (onthoud: boven aan het kattenhoofd is Noord). Gebruik dit om de positie van Bob te bepalen. Het is slim om bij Unferth te beginnen, aangezien hij hier het meeste is. Vooral na updates is hij hier vaak, vanaf hier begint hij dan zijn zwerftocht. Bob kan niet door gesloten deuren en kan ook geen trappen op, dus hij zal niet ergens diep onder de grond verstopt zitten.

    Als je Bob gevonden hebt, praat je met hem (Amulet of Catspeak aan!). Na een gesprek zal hij je doorverwijzen naar Gertrude. Gertrude bevindt zich ten westen van Varrock.

    Gertrude zal je een verhaal vertellen over dat ze Bob eens in een mand vond en dat hij steeds sterker werd. Na een gesprek verwijst zij je naar Reldo in de bibliotheek van Varrock Castle. Ga naar Reldo, en vraag hem over Robert the Strong. Na een gesprek zoek je Bob weer. Praat met hem.

    Je kat suggereert je om naar de Sphinx te gaan uit Icthlarin's Little Helper. Ga met de Magic Carpet Ride, om snel bij de Sphinx uit te komen. Praat met de Sphinx. Je krijgt een optie om een cut-scene te zien of om hem over te slaan. Ik raad je aan om het filmpje te zien, het is namelijk best grappig om de geschiedenis van Bob uit te vogelen. De cut-scene duurt 5 minuten.

    Na Bobs Flashback vallen Bob en Naite voor mekaar, en ze gaan op "huwelijksreis". Bob geeft je een lijst met karweien mee:

    • Begin met "Tend garden," omdat je aardappels hier tijd nodig hebben om te groeien. Eerst gebruik je je rake op de patch in zijn tuin. Blijf proberen totdat het je uiteindelijk lukt (bij mij lukte het op sommige plaatsen wel, andere niet). Hierna plant je 4 potato seeds. Je hebt geen water of compost nodig, je hoeft ook niet te letten op de aardappels.
    • Tidy House: De simpelste. Klik op het bed en klaar is Kees
    • Warm Human: Neem Logs mee, "use" ze op de fireplace en gebruik je tinderbox op de fireplace.
    • Feed Human: Gebruik een Chocolate Cake en een Bucket of Milk op de tafel.
    • Tidy Human: Gebruik shears op Unferth, leun achterover en lach hoe jij kapper speelt...
    • Tend Garden - Haal het onkruid uit de tuin met je rake en plant 4 potato seeds. Je hebt hiervoor geen compost of water nodig.

    Nadat je alles gedaan hebt praat je Unferth. Wat een watje, hij voelt zich niet lekker! Je kat zegt dat je naar de Apocatary moet in Varrock. Praat daar met de apotheker. Hij zegt dat hij een bepaald syndroom heeft, en dat je jezelf moet voordoen als dokter en hem een vial of water moet toedienen. Uiteindelijk kan je je doktershoed kiezen. Kies degene die je leuker vindt, er is geen verschil.

    Nu ga je weer naar Unferth. Praat met hem en overtuig dat je de dokter bent. Eerst gelooft hij je niet, maar naarmate je verder komt in het gesprek gelooft hij je. Je geeft hem je vial of water en tadaa! Daar is ons watje weer beter!

    Zoek nu Bob op en praat met hem. Je krijgt een humoristische scene te zien met 2 katten op een tapijt. Als de cut-scene afgelopen is praat je met Unferth.

    Beloning: Twee keer 2.500 ervaring in een skill naar keuze. De ervaring kun je kiezen met 2 Antique Lamps. Deze lampen werken net zoals de lampen die je soms van de random event geest krijgt. Je krijgt ook een Mouse Toy. Dat is een muis aan een touw dat je kan dragen. Het lijkt op een whip, alleen de stats zijn -96 voor Attack...

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tai Bwo Wannai Trio

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Timfraku in Tai Bwo Wannai (zuiden van Brimhaven)

    Eisen: Je moet Jungle Potion hebben voltooid. Je hebt ook 30 Cooking, 15 Agility en 5 Fishing nodig. Je hebt 65 cooking en fishing nodig als je je eigen Karambwan wil koken, maar het is niet vereist dat jij dat zelf doet

    Benodigde spullen: Net, knife, ongeveer 2000 gp, speer beter dan iron (of iron), Jogre bones, seaweed, banaan, karamjan rum, Pestle & Mortar, 2 agility potions, boog & pijlen of runes om een aapje te doden.



    Timfraku bedankt je voor wat je gedaan heb in de quest Jungle Potion en geeft je een nieuwe opdracht. Je opdracht is om zijn 3 zonen Tamayu, Tinsay en Tiadeche terug te laten keren in Tai Bwo Wannai.

    Hoe vis je karambwanji en karambwan: Je kan alleen karambwan vissen met een karambwan vessel. Ga naar Lubufu en praat met hem, je kan hem vinden door een beetje naar het zuiden te gaan bij Brimhaven. Het is vervelend maar later krijg je een kans om hem te helpen dus praat door. Hij vraagt je om lokaas te halen voor karambwans, je kan het vissen in een meertje zuid van Tai Bwo Wannai. Vis 25 karambwanjis met een gewoon net en geef er 20 aan Lubufu. Hij geeft je nu een karambwan vessel die je nodig heb om karambwan te vangen. Om het te vangen moet je een raw karambwanji in de vessel doen en vis dan bij de visplaats bij Lubufu.

    Tamayu is bij de mijnen zuid-oost van het startpunt van de quest. Hij zegt dat hij geen voet binnen het dorp zet voordat hij de Shaikahan dood heeft. Praat opnieuw met hem en hij vertelt je dat je met hem mee kan gaan bij zijn volgende poging en dat je hem dan nog niet eruit helpt. Het mislukt. Geef hem een agility potion en ga weer met hem mee. Het mislukt weer. Geef hem nu de speer met het karambwanpoison en een agility potion. Je maakt zo een kp speer: Kook een karambwan en doe een pestle & mortar erop (de karambwan moet wel licht groen zijn, dat betekent dat er nog vergif in de karambwan zit). Doe de karambwan paste op de speer. Geef hem de spullen en ga weer mee. Nu slaagt hij en keert hij terug naar het dorp.

    Tinsay is op Cairn Island. Deze zoon wacht tot er iemand komt om hem te brengen wat hij wil en hij ziet niets verkeerd eraan en je moet nu de dingen brengen die hij wil.

    Banana Karamja Rum: Je hoeft bij dit alleen een knife op een banaan te doen en dat in de rum doen. Geef dan de rum aan Tinsay.

    Nu vraagt hij om een seaweed sandwich. Dood een aapje en ga naar Tamayu. Hij geeft je monkey bones en monkey skin als je het aapje op hem doet. Doe de skin op het seaweed en geef het weer aan Tinsay.

    Nu wil hij verbrande Jogre bones gemarineerd in karambwanji. Doe de gewone Jogre bones in een oven. Doe dan een karambwanji op een pestle & mortar. Nu moet je een range opzoeken. Doe de karambwanji paste op de burnt Jogre bones en doe daarna de bones op een range. Doe het NIET op een vuurtje want dan explodeert het! Geef de gemarineerde verbrande Jogre bones aan Tinsay en hij wil nu naar het dorpje terugkeren.

    Tiadeche is noord van de Jogres. Pas op voor de Shaikahan. Die loopt daar ergens rond. Praat met hem en hij wil alleen teruggaan als hij een karambwan gevangen heeft. Geef hem de karambwan vessel met raw karambwanji erin. Nu wil hij weten hoe die vessel gemaakt is. Ga naar Lubufu en vraag een nieuwe karambwan vessel. Ga met de vessel naar Tinsay en geef hem de vessel. Nu geeft hij je crafting instructies en geef die aan Tiadeche. Nu vangt hij een karambwan en je krijgt zijn eerste vangst. Nu keert ook hij terug naar Tai Bwo Wannai.

    Ga nu naar Timfraku en zeg dat alle zonen terug zijn.

    Beloning: 5.000 Cooking, 5.000 Fishing, 2.500 Attack en 2.500 Strength ervaring. 2000 gp. Praat met de 3 zonen voor ervaring en een rune speer (kp)

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Swan Song

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Kathy Corkat bij de boot naar de Piscatoris Fishing Colony. De boot ligt tegen de noordwestelijke kant van Tree Gnome Stronghold. Betaal Kathy éénmalig 50 coins (gratis met een Ring of Charos) en praat op het eiland met Herman Caranos.

    Eisen: Je moet Garden of Tranquillity en One Small Favour hebben voltooid. Je hebt ook 100 Questpoints, 66 Magic, 62 Cooking, 62 Fishing, 45 Smithing, 42 Firemaking en 40 Crafting nodig. Je moet een monster van level 170 kunnen doden. 23 Runecrafting is handig.

    Benodigde spullen: 50 gp of een Ring of Charos, 5 blood runes, 10 mist runes, 10 lava runes (zie Runecrafting guide), wapen, armour, goed voedsel en 7 bones (tijdens de quest te krijgen). Teleporteermiddelen naar Yanille, Ardouge of Tree Gnome Stronghold en Draynor of Falador kunnen je tijd besparen.



    Herman zit in de problemen: zijn stad wordt geteisterd door zeetrollen. Bied hem je hulp aan, hij zal die accepteren. Hij heeft alleen niet genoeg vertrouwen in je: hij wil een superervaren avonturier om hem te redden. Zijn oog is gevallen op die vreemde Wise Old Man van Draynor Village, die laatst de bank beroofde.

    Teleporteer naar Draynor en praat met de Wise Old Man. Hij vraagt je om 10 mist, 10 lava en 5 blood runes. Blood runes zijn het probleem niet: ze zijn te koop in de Magic Guild of Mage Arena, te stelen in de Chaos Druids toren boven Ardougne of natuurlijk te krijgen van sommige monsters. Mist en Lava zijn combinatie runes. Kijk in de Runecrafting gide voor meer informatie. Haal als je je spullen hebt je voedsel, wapen en armour van de bank. Probeer zoveel voedsel mee te nemen, dat je straks 6 plekjes in je inventory over hebt na het vechten met ongeveer 10 zeetrollen van level 79. Geef de runes aan de Wise Old Man. Hij zal je, als je alles hebt gegeven, terug naar de viskolonie teleporteren.

    De Wise Old Man is met je mee gegaan. Zoek hem op en maak een praatje met hem. Hij vraagt of je klaar bent om te vechten. Zeg hem dat je klaar bent om te vechten en ga naar binnen. Je zult worden aangevallen door trollen van level 79. Het is niet erg moeilijk om ze te doden: de Wise Old Man zal je helpen. Als ze allemaal dood zijn, vraagt de Wise Old Man je om Herman te vinden. Herman is in zijn kantoor. Het kantoor is in het stadje, ten oosten van de furnace. Praat met hem, de Wise Old Man zal nu ook weer verschijnen. Herman vraagt, tussen jouw gezeur over beloningen door, om twee dingen: je moet Franklin Caranos, een monteur, en Arnold Lydspor, de winkelier, helpen.

    Arnold Lydspor

    Arnold staat in de General Shop. Hij wil dat je 5 monkfish vangt, hij geeft je een net om dat te doen. De plek waar je monkfish kunt vangen is in de noordoostelijke hoek van de kolonie. Vang hier 5 monkfishes. Let wel op de trollen die af en toe te voorschijn komen, die moet je doden. Breng de vissen naar Arnold. Meneer is niet tevreden: je moet ze nog koken. Er staat een range in het zuiden van de stad. Kook de vis en breng vijf goed gekookte vissen naar Arnold.

    Franklin Caranos

    Franklin staat bij de ingang van de stad. Hij heeft vijf iron sheets nodig om de muur te repareren. Om te starten geeft hij je een tinderbox. Pak ook een axe en pickaxe van de stapels en ga uit de stad. Hak hier een boom om en ga onder de muur door. Zoek de stenen met iron en hak 5 iron ores. Het is handig er een paar extra mee te nemen, er zullen vast wel een paar bars mislukken. Houd de pickaxe bij je, die heb je later nog nodig!

    Laat de ores aan Franklin zien. Nu moet je er sheets van maken. Loop naar de furnace en smelt de ores totdat je 5 bars hebt. Steek dan de logs in de firebox van de machine naast je. Steek het vuur aan met je tinderbox. Ga nu naar de andere kant van de machine en plet de bars door ze tussen de platen te doen. De machine maakt iron sheets voor je, laat ze aan Franklin zien.

    Franklin vertelt dat je de muur moet repareren. Je merkt terecht op dat je een hamer nodig hebt, hij zal je er eentje geven. De plaats met de gebroken muren is onder de visplek, bij de rode streep op je kaart. Timmer de sheets op de muur en meld aan Franklin dat alles weer in orde is.

    Ga weer met Herman praten. Hij heeft nog steeds werk voor je: er moet voorgoed worden afgerekend met die stomme trollen. Hij heeft alleen geen leger om dat te doen... Daar moet jij weer voor zorgen. Herman wil dat je met Wizard Frumscone, de tovenaar in de kelder van de Magic Guild in Yanille, gaat praten. Frumscone kan je niet helpen: misschien die gestoorde paddenstoelentovenaar Malignius Mortifer, die altijd onder het Air Altar dingen staat te betoveren. Mortifer lacht je uit en wil zeven botjes van je. Breng die naar hem.

    Maliginus moet nog een vervoermiddel voor de boneseeds die hij gaat maken hebben. Misschien weten die Master Crafters in de Crafting Guild wat. Maliginus geeft je een brown apron om binnen te komen. Loop naar de Crafting Guild en maak een praatje met zo'n crafter. Sommigen zullen je aankijken alsof je gek bent, maar ééntje zal je kunnen helpen. Hij zegt dat je een pot met een pot lid nodig hebt. Maak er eentje: hak klei, maak het nat met een bucket/jug of water, maak een pot en een pot lid op een wheel en bak het in de oven van de crafting guild. Stop de pot lid op de pot en laat het aan Maliginus zien. Hij vindt hem mooi en stopt zijn bone seeds erin. Maliginus brengt je ook meteen even terug naar de viskolonie.

    Bereid je voor op de finale afrekening met de zeetrollen, daarbij moet je een monster van level 170 doden. Praat weer met Herman. Kijk naar de filmpjes, totdat de troll queen je komt pesten met haar magie-aanvallen. Pest haar terug met je wapen, totdat ze het loodje legt. Zoals bij alle magie-aanvallen kan Prayer from Magic een uitkomst zijn. Let wel op je prayer, soms haalt de queen wat van je prayer af! Nadat je de quest voltooid hebt, moet je weer met Herman praten. Hij zal je belonen. Helaas is dat niet met die hoed van de Wise Old Man, ondanks de stille hints die je poppetje geeft.

    Beloning: 15.000 Magic, 10.000 Prayer en 10.000 Fishing ervaring. Toegang tot de Piscatoris Fishing Colony, waar je Monkfish kunt vangen.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spirits of the Elid

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Awusah the Mayor in zijn huis in Nardah en accepteer de quest. Nardah ligt ten zuidoosten van Pollnivneach, je kunt hier via het zuidelijke tapijt van Pollnivneach komen.

    Eisen: Je hebt 33 Magic, 37 Ranged, 37 Mining en 37 Thieving nodig. Je moet drie Golems van level 75 kunnen verslaan

    Benodigde spullen: Een law en een air rune voor Telekenetic grab, needle een stukje thread (te koop in een Crafting winkel zoals die van Al Kharid), een wapen met slashoptie (bijvoorbeeld een Scimitar), een wapen met een crush of een smashoptie (bijvoorbeeld je pickaxe), een wapen met een staboptie (bijvoorbeeld een Scimitar), een pickaxe, een rope, een boog met ongeveer drie goedkope pijlen, een knife en een lantaarn (zoals een kaars of bullseye lantern)



    De put is opgedroogd. Als er water uit de rivier wordt gehaald is dat al verdampt voordat de bewoners terug zijn, dus de mensen denken dat hun stad is vervloekt. Jij moet uitzoeken waarom en hoe. Nadat je de quest hebt geaccepteerd moet je naar het noordoostelijke huis wandelen. Hier is een oude man (Ghaslor) die er misschien meer van weet. Hij vertelt je over de riviergeesten, die door bijna iedereen zijn vergeten. De man geeft je een scroll. Lees die en ga naar de buren van Ghaslor.

    Praat met Shiratti the Custodian en vraag naar de sleutel. Hij is verzichtig met zijn spulleletjes, maar daar trekken we lekker niets van aan. Pak met telekenetic grab de sleutelvan de tafel af. Deze sleutel kun je aan de keyring van One Small Favour doen. Doorzoek ook de kast in de noordwestelijke hoek van het huisje en repareer de kleding die je vindt met je naald en draad. Doe ze aan en pak je wapens, rope, je pickaxe, je boog en een paar arrows van je bank.

    Loop de stad uit en loop naar het westen totdat je de rivier de Elid vindt. Volg de rivier helemaal noordelijk, totdat je bij het punt uitkomt waar de rivier uit een grot komt. Loop naar de grot zodat je niet meer kunt en gebruik je rope op de tak die over de grot hangt. Je kunt nu naar binnen klimmen. Ga door de deur heen.

    In de kamer waar je terecht komt zijn vier deuren. Een dubbele deur en drie enkele deuren. Open de enkele deuren en vecht tegen de golems die verschijnen. De Black golem heeft een zwak voor crush of een smashattack, de grey golem kan niet tegen slashattacks en de white golem kun je het beste doden met stabattacks. Open de deuren en laat het water stromen. Bij de meest oostelijke deur moet je op een stokje schieten, bij de andere twee kun je het water weer laten stromen door op de leidingen te klikken. Dan mijn of haal je de leidingen open. Nadat je de waterleiding weer gemaakt hebt ga je door de volgende dubbele deur. Hier staan drie spirits op je te wachten. Zij vertellen je dat ze de priester die Saradomin predikte hebben vermoord omdat het volk nu niet meer in de plaatselijke riviergod geloven. Het volk heeft zelfs het standbeeld weggegooid en dat was de laatste druppel. Ga terug naar Nardah.

    Vraag aan de burgemeester waar dat standbeeld is gebleven. Hij zegt dat ze dat in een scheur in de grond (crevice) hebben gesmeten. Pak ook een paar van zijn schoenen bij de deur van zijn huis. Pak een lantaarn of kaars van je bank en steek die aan. Nu kun je naar de scheur ten westen van de stad lopen. Gebruik je touw hierop en klim naar beneden. Maak hier een praatje met de geest die je aantreft. Hij wil het standbeeld terug geven in ruil voor de soles (zolen, dus geen souls zoals je figuur op RuneScape denkt) van de burgemeester. Gelukkig heb je zijn schoenen net gejat en bij je. Gebruik je knife op de schoenen en geeft de zolen aan de geest. Hij geeft je het standbeeld terug. Plaats dit op het plateau in het huis waaruit je de sleutel hebt gejat om de quest te voltooien.

    Beloning: 8.000 Prayer, 1.000 Thieving en 1.000 Magic ervaring. Je kunt het standbeeld als prayer altaar gebruiken. Dit standbeeld geeft je tijdelijk extra hitpoints, boven je maximale aantal. Dat gaat helaas weer weg, net zoals ze weer omhoog gaan als je schade hebt.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Soul's Bane

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Launa ten westen van de Digsite

    Eisen: Combat 60 of hoger is aangeraden

    Benodigde spullen: Rope. Goed armour, food en anti poison is handig



    Nadat je met Launa hebt gepraat, gebruik je je rope op het gat. Klim naar beneden, je krijgt een filmpje te zien. In het oosten is een kast met wapens erin. Pak het eerste wapen eruit en versla er een monster mee. Als je niets hit, moet je een ander monster pakken. Pak als je het monster hebt verslagen een ander wapen uit de kast. Versla hier de andere monsters, doe dit todat je weer een filmpje krijgt.

    Nu ben je in een andere kamer, je ziet dark holes en één black hole. Kijk door alle holes. Je krijgt soms een geest te zien, versla die dan. Ga steeds rond, totdat je weer een filmpje ziet. Ga dan door de black hole.

    Nu kom je weer in een andere kamer. Je ziet allemaal deuren en wat monsters, val de monsters. Je hit 0, maar na een tijdje verdwijnen de monsters. Doe dit totdat nog maar 1 monster over is. Nu hit je het monster en is hij dood. Hierna komen de monsters weer opnieuw. Doe hetzelfde een aantal keren opnieuw, totdat je weer een filmpje te zien krijgt. Ga nu door de confusion door.

    Je bent nu weer in de volgende kamer. Je ziet een soort zombies. Val ze aan, ze healen 2 of 3 keer voordat ze dood zijn. Als ze allemaal dood zijn, krijg je weer een filmpje te zien. Ga via de brug naar de overkant en ga de deur binnen.

    Je krijgt een filmpje te zien. Je moet vechten tegen een soort slangen: versla ze en je zult weer een filmpje zien. Ga na het filmpje door de deur en je bent uit de Dungeon.

    Beloning: 500 Defence en 500 Hitpoints ervaring. 500 gp en toegang tot de grot van Tolna

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shilo Village

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Zuidelijkste punt van Karamja, ten oosten van de ingang van Shilo Village (kijk op de kaart). Om daar te komen moet je over een bruggetje. Praat met Mosol Rei.

    Eisen: Je moet Jungle Potion hebben voltooid. Je hebt ook 32 Agility en 20 Crafting nodig. Je moet een level 91, 68 en 93 achter elkaar kunnen doden.

    Benodigde spullen: Spade, rope, lit candle of torch (kan in de general store van Tai Bwo Wannai, het stadje van Trufitus van de Jungle Potion quest worden gekocht), 3 bones, armour en goed voedsel.



    Mosol Rei vertelt je dat de koningin van de dood, Rashillya, is teruggekeerd. Dat is natuurlijk niet zo'n goede zaak, dus moet je dat melden aan Trufitus om verdere orders te krijgen. Als het goed is krijg je een wampum belt.

    Ga naar Trufitus, de man van de Jungle Potion quest in Tai Bwo Wannai (het stadje ten noorden van Shilo), en geef hem de belt. Je moet helpen de tempel te vinden. Je quest is nu gestart.

    De tempel: Ga naar de oost zijde van het eiland en ga over de boomstam. Ga nu naar het zuiden, totdat je een berg modder met stenen ziet. Graaf hier met je spade, je vindt een scheur. Brand de scheur uit met je kaars of torch. Doe je touw in het gat en klim naar beneden. Zoek naar een klein gat met "cave in" Kruip daarin. Zoek in de eerste hoek met loose rocks naar een scroll. Pak die. Ga nu verder, je ziet zakken. Doorzoek ook deze voor een scroll. Ga nu verder totdat je een galg vindt. Doorzoek het en je vindt een skelet. Pak die. Ga nu terug naar de ingang van de grot, daar vind je een broken table. Maak er een raft van. Voor andere dingen is niet genoeg hout. Als je niet genoeg hout hebt, moet je langs de waterval, maar dan krijg je wel schade.

    Trufitus: Ga terug naar Trufitus en geef hem de remains en scrolls. Lees dan zelf de scrolls. Ga nu naar het beeld bij Trufitus hut en begraaf het skelet. Nu komt er een geest, luister naar hem. Hij geeft je een bone shard. Ga terug naar Trufitus en zeg dat je de remains hebt begraven, nu moet je naar een tombe zoeken.

    Tomb of Bervirius: Trufitus vertelt je over een tombe die in het zuidwesten van zijn huis ligt. Ga daarheen. Beklim een berg met stenen en ga over de hangbrug, als je eraf valt, probeer het dan nog een keer totdat het wel lukt. Ga op het eilandje naar de stenen, doorzoek ze. Nu vind je een geheime grot. Ga naar binnen. Daar is een tafel, doorzoek hem en pak het zwaard en het locating cristal. Doorzoek de tafel nog een keer, nu vind je een blauwe scroll. Klim met de stenen weer naar buiten en praat met Trufitus. Geef hem de spullen die je gevonden hebt en hij vertelt je over een bronze necklace.

    Necklace: Voor de necklace heb je een bronze bar nodig. Ga naar de general store en koop een chisel, bronze bar en een hamer. Gebruik de chisel met de pumbel en je krijgt beads. Maak een bronze wire van de bronze bar met het aambeeld in het dorp. Doe de beads op de wire om de beads of death te krijgen. Trek dit amulet aan.

    Tombe van Rashillya: Ga weer over de slippery log in het oosten, maar ga erna nu naar het noorden totdat je 2 palmen ziet. Doorzoek ze. Je vindt nu een geheime deur. Doe de bone shard erop, hij past wel, maar er gebeurt niks. Maak er een bone key van met je chisel en je kunt naar binnen. Je moet nu echt je armour en food hebben. Klim naar beneden bij de stenen. Als je de bones nog niet bij je hebt dood je wat zombies voor de 3 bones. Nu rennen! Doe de botjes op de deur die je tegenkomt, die gaat open. Kijk op de dolmen en de grond schudt. Dood de zombie, het skelet en de shade. Pak Rashillya's bones van de tafel. Ga nu naar Trufitus en geef hem de remains. Nu moet je weer naar de tombe van Bervirius op het eiland met de hangbrug. Doe de remains daarop en er verschijnt een geest. Je quest is voltooid.

    Beloning: 3.875 Crafting ervaring. Je kunt in Shilo Village

    Quest Points: 2





    Hier vindt je alle quests (members en non members)
    Rondvraag / Poll
    combat lvl
    3--10
    11--20
    21--30
    31--40
    41--50
    51--60
    61--70
    71--80
    81--90
    91--100
    101--110
    111--126
    Bekijk resultaat




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs