Inhoud blog
  • NIEUWTJE
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    games psx
    door --> Già
    23-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gta liberty city stories

    De PSP is nog maar krap drie maanden te koop in ons land en er zijn nog niet heel veel goede games die de aanschaf van de, toch best redelijk prijzige, PSP rechtvaardigen. Daar lijkt met de komst van Grand Theft Auto Liberty City Stories een eind aan gekomen te zijn. Op basis van de verkopen van de verschillende GTA delen voor de consoles, mag je toch haast wel concluderen dat GTA games vrijwel altijd succesvol zijn. Voor de PSP heeft Rockstar, tegen de traditie in, geen nieuwe stad ontwikkeld maar is gebruik gemaakt van Liberty City, die we ook al tegenkwamen in GTA 3. Of Rockstar het zichzelf gemakkelijk heeft gemaakt door een soort van remake te maken van GTA 3, of dat ze weldegelijk hebben geprobeerd om een nieuwe game te ontwikkelen, lees je in onderstaande review.


    Zoals gezegd speelt GTA: Liberty City Stories zich af in de fictieve stad Liberty City. Om geen één-op-één remake te maken van GTA 3, heeft Rockstar ervoor gekozen om deze game een aantal jaren vóór deel drie af te laten spelen. Ook is er gekozen voor een nieuw hoofdpersonage. Deze kerel luistert naar de naam Toni Cipriani en is een stuk spraakzamer dan het hoofdpersonage uit GTA 3, die door de game heen eigenlijk alleen maar gehoorzaam “ja” knikte. Met Toni raakt de speler gelijk in het begin van de game al verstrikt in het niet te omvatten Maffia netwerk van Liberty City. Je valt onder de hoede van de Leone familie, die in oorlog is met twee andere maffia families: de Sindacco en de Forelli families. Het verhaal is net als in de voorgaande GTA delen onderverdeeld in missies en submissies. Tijdens het spelen heb je vaak meerdere personen waar je missies voor kunt doen waarna beetje bij beetje het verhaal uit de doeken gedaan wordt.


    Gameplay

    Het besturen van Toni verloopt vrij soepel. Je loopt en rijdt met de analoge stick. In vergelijking met veel andere PSP games, voelt de analoge stick goed aan en is deze niet te gevoelig. Mensen die het D-pad de voorkeur geven, moet ik teleurstellen. Onder deze knoppen zijn namelijk andere functies, zoals het kiezen van de radiozenders, geherbergd. De rest van de controls zijn vrijwel identiek aan de PS2 versies van de voorgaande GTA games. Bij shootouts, die je uiteraard erg vaak terug vindt in GTA games, moet je gebruik maken van de R knop om vijanden te locken. Vervolgens kun je met “O” het wapen afvuren. Dit locken is regelmatig frustrerend omdat je vaak na één keer indrukken niet de juiste persoon gelocked krijgt. Dit probleem zagen we ook al in de voorgaande GTA games. Bij gebrek aan een tweede joystick op de PSP, is het jammer genoeg ook niet mogelijk geweest om een besturing zoals in SOCOM te integreren.


    Ook de camera wil nog wel eens dwarszitten. Vooral in kleine steegjes en ruimten ben je soms even de weg kwijt. De afwezigheid van “strafen”, oftewel zijstapjes maken, vind ik tevens een gemis. Zeker omdat hierdoor de game een stuk beter speelbaar was geweest. Zoals gezegd is er is op gebied van besturing dus niet zo gek veel verandert in vergelijking met voorgaande GTA games. Gelukkig went de besturing snel en kan het je ook weinig uitmaken dat de controls niet helemaal perfect zijn, aangezien je toch helemaal in de game wordt meegesleurd.


    Qua vernieuwende gameplay elementen doet deze nieuwe GTA een grote stap terug ten opzichte van het vorig jaar op de consoles uitgebrachte San Andreas. In deze game kon je CJ, de hoofdpersoon, naar harte lust “uitbouwen” en kreeg je ervaringspunten voor bijvoorbeeld autorijden en het hanteren van wapens. In Liberty City Stories heb je deze mogelijkheden allemaal niet meer. Het enige wat je eigenlijk nog doen kunt aan het uiterlijk van Toni, is het wisselen van kostuums. Ook is de mogelijkheid om te zwemmen, waar ik zelf in het vorige deel erg blij mee was, eruit gehaald. Hierdoor verzuip je meteen wanneer je met je auto te water gaat. Het is evenmin mogelijk om met helikopters en vliegtuigen rond te vliegen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de capaciteiten van de PSP.

    23-04-2006 om 18:12 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.need for speed : Most Wanted

    Denken we aan Electronic Arts, dan denken we misschien al gauw aan zwaar uitgemolken franchises die elk jaar weer een nieuwe release krijgen. Nu is dit gelukkig niet met al hun games het geval, maar de Need for Speed reeks wordt wel elk jaar vrolijk verblijdt met een nieuwe telg. Nadat EA een uitstapje heeft gemaakt naar de donkere wereld van nachtelijke straatraces in Underground, komen ze nu met een game die eigenlijk de races uit Underground combineert met de eerdere Need for Speed delen. Dit gegeven lijkt een ultieme combinatie, maar kan Most Wanted de hooggespannen verwachtingen ook waarmaken?


    De Need for Speed serie bestaat al sinds het midden van de jaren ‘90 en sinds die tijd hebben we al een fors aantal titels uit deze racegame reeks mogen aanschouwen. De reeks is nooit echt aan verandering onderhevig geweest, totdat het eerste deel uit de Underground spin-off gelanceerd werd. Voor het eerst kon de gamer zich helemaal uitleven in het wereldje van de illegale straatraces en was het mogelijk om de maagdelijke bolides qua uiterlijk helemaal aan je eigen smaak aan te passen met behulp van de nodige bling bling in de vorm van gigantische velgen of vlammende decals. Na twee Underground delen was er weer wat ruimte voor vernieuwing en werden de races weer in het daglicht gehouden.


    Het nieuwe deel in de serie gaat schuil onder de naam Most Wanted. Deze titel is niet voor niets gekozen, want in deze Need for Speed moet je de nummer één op de blacklist van beste straatracers zien te verslaan, om zo de “most wanted” te worden. De game begint als jij in je strak gepimpte BMW M3 een fictief Amerikaanse stad binnenrijdt op zoek naar races. Je komt al gauw in aanraking met de politie, die in deze game een grote rol speelt, en de nummer één van de beruchte blacklist: Razor. Na een mislukte 1 vs 1 race, waarin volgelingen van Razor aan je wagen hebben geknutseld, neemt Razor je M3 mee als trofee en wordt je opgepakt door de plaatselijke politie. Je vriendinnetje Mia staat je vanaf dat moment bij en zorgt ervoor dat je vrij komt en een redelijk startbedrag kunt lenen om een auto van te kopen. Hierdoor kun je als vanouds weer meedoen aan verschillende races om zo uiteindelijk Razor te verslaan en je BMW M3 terug te krijgen.


    De in Most Wanted aanwezige blacklist zorgt voor het grootste deel voor de structuur in de game. De blacklist bestaat in totaal uit vijftien verschillende gasten die je aan het eind van een aantal races en challenges moet verslaan om zo langzaam tot Razor door te dringen die uiteraard op nummer één in de lijst staat. Elk van de vijftien tegenstanders is een soort van level waarin je een aantal races voor je kiezen krijgt die bijvoorbeeld bestaan uit circuit, sprint, knockout en drag. Naast de standaard races heb je nog de zogenaamde mijlpaal evenementen. Deze evenementen zijn een soort van challenges die meestal te maken hebben met het overtreden van de wet. Zo moet je bijvoorbeeld proberen op bepaalde punten, waar flitspalen opgesteld staan, een bepaalde snelheid te bereiken. Ook is het de bedoeling om bijvoorbeeld zo lang mogelijk uit handen van de politie te blijven. Om een nieuwe tegenstander van de blacklist uit te dagen, zul je eerst aan een aantal voorwaarden moeten voldoen. Races en mijlpaal evenementen hebben hier een groot aandeel in, maar ook zul je een zo hoog mogelijke premie op je hoofd moeten krijgen om door te kunnen stoten.

    23-04-2006 om 18:11 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de sims 2 (eb ik zelf op ps2)

    In 1999 creëerde Will Wright het geniale The Sims. De gameplay van Sim City werd gecombineerd met een sterk sociaal aspect, wat er uiteindelijk toe leidde dat honderdduizenden moeders en ander normaal gesproken non-gamend volk de titel in huis haalden. Nu, vijf jaar later, komt Maxis met het vervolg op de titel, De Sims 2 geheten. Gamer.nl greep de vier CD’s bevattende game uit de schappen en bekeek of het spel weer zeven uitbreidingen waard is.

    Nadat je de omvangrijke installatie achter de rug hebt en De Sims 2 voor het eerst opstart, krijg je direct een oud vertrouwd gevoel. De interface is even simpel en vrolijk, en voor je het weet heb je een eigen buurt gecreëerd en geef je je eigen Sims vorm. Dit maken van een Sim is zo uitgebreid dat geen enkele Sim er hetzelfde uit zal zien en je de figuren behoorlijk goed op jezelf kunt laten lijken – mocht je dat willen natuurlijk. Nadat je de lichaamsvormen contouren hebt gegeven kun je er ook nog een leuk kledingssetje omheen gooien. Creatieve gamers gebruiken hiervoor zelf vormgegeven stoffen, die met de bijgeleverde Bodyshop in een handomdraai te fabriceren zijn. Een paar klikken later is je Sim en buurt er helemaal klaar voor en kun je je storten op het managen van een digitaal leven.


    Voordat je met de dagelijkse behoeften van je Sims aan de haal kunt gaan, dient er eerst nog een huis gebouwd te worden. Dit is echter meer een beloning dan een straf, aangezien het maken van huizen nog even leuk en makkelijk is als in deel één. Nieuw is de fundering die je onder huizen moet leggen, maar verder weinig effect heeft. Het aantal verschillende objecten is toereikend aan de behoefte en in korte tijd staat er een aardig stulpje voor onze op dat moment nog arme Sim. Ook het inrichten van de woning verloopt zonder moeite, al valt wel op dat EA tijdens het ontwikkelen van de game al rekening heeft gehouden met mogelijke uitbreidingen en niet alle artikelen die je maar kunt verzinnen in de game heeft verwerkt. De keuze is echter nog steeds groot en je komt feitelijk ook niets te kort, zeker tijdens de eerste dagen dat je speelt en je geen feitelijk geen cent te makken hebt.


    Okay, het huis is af, laten we eens zien wat onze lieve Sim er van vindt. De Sim wordt in het huis geplaatst en al snel val je weer in de eindeloze handelingen als plassen, wassen, eten en slapen. Wanneer je echter niet bezig bent met het urineren, kun je in De Sims 2 héél veel dingen doen. Het aantal activiteiten en mogelijkheden is ten opzichte van deel één minstens verdubbeld en je kunt iedere seconde van de dag vermakelijk vullen. Je activiteiten worden in De Sims 2 vooral bepaald door de wensmeter, een nieuwe feature. Aan het begin van de game kies je voor iedere Sim een bepaalde hoofdinteresse, zoals geld verdienen of liefde.

    Afhankelijk van deze interesse krijg je tijdens de game wensen geprojecteerd. Dit kan variëren van ‘naar je werk gaan’ tot ‘een stoel van §800 kopen’. In totaal zijn er vier wensen die om de zoveel tijd veranderen. Het inwilligen van deze wensen levert je humeur op. De humeurmeter vult zich richting een zogenaamd ‘platinum humeur’ als je genoeg wensen vervult. Wanneer je een platinum humeur behaald, is je Sims in Hosanna stemming en gaat alles wat hij of zij doet met voorspoed. Pas echter op voor de angsten van je Sim, die de humeurmeter naar beneden halen!

    23-04-2006 om 18:07 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NHL 06

    het volgende spel dat ik beschrijf is :


    De Gooise hockey ‘urrr’ wordt in Amerika verruild voor een keiharde ‘ah!’. Niets geen Klaas-Jan of Pieter-Bas, maar Iron Mike en Stevie Steel. Hockey op het ijs is hard, ruw en enkel aan soepel bewegende spierbonken besteed. De NHL franchise van EA Sports probeert al jaren de sport in optima forma op je beeldscherm te krijgen. Dit jaar is het de beurt aan NHL 06 om de serie verder te verbeteren.

    NHL 06 heeft geen revolutionerende nieuwe functionaliteiten in huis. Natuurlijk heeft EA Sports, waarschijnlijk om de marketing van het spel ook een smoel te geven, wel wat speciale features aangekondigd, zoals de Skill Stick en R.P.M Physics. Door de Skill Stick kun je allerlei flegmatieke fratsen uithalen op het veld. Je kunt pirouetten maken, de puck tussen je benen door het goal in schieten, schijnbewegingen maken en ga zo maar door. De gameplay wordt door de Skill Stick nog meer arcade dan deze al is. Voor de meeste van ons een positief punt, al komen al die circusartiesten die cirkelend het veld over vliegen wel wat flauw over.


    De tweede grote feature bestaat uit de R.P.M Physics, wat volledig uitgeschreven voor Realistic Puck Momentum staat. De puck is in NHL 06 geen futloos ding, maar een gevaarlijk wapen, waarmee je tegenstanders ook uit kunt schakelen. Schiet je hard tegen de tegenstander aan, dan kan deze geblesseerd raken. Tijdens het spelen van NHL 06 spel merk je weinig tot niets van deze feature, daar je meer op het maken van goals let, dan op het toebrengen van zoveel mogelijk fysieke schade.


    Over het algemeen is de gameplay van NHL 06 best te pruimen. Je pikt het spel aardig snel op en de aanvallende en verdedigende opties zijn voldoende. Zo kun je twee soorten schoten uit je mauw schudden, een ‘wrist’ shot en een ‘slap’ shot, waarbij de één snel en gericht en de ander langzaam en hard is. De situatie bepaalt welk schot het beste is, wat de dynamiek van het spel ten goede komt. Verdedigend kun je de puck van de tegenstander wegsnoepen, de spierbonk tegen de kant aan beuken (waarbij het glas van de omheining ook stuk kan), slyding-achtige bewegingen maken en de blokkende houdingen aannemen.


    De wedstrijden in NHL 06 zijn heftig en snel. Je schaatst als een gek over het veld heen en verwisselt van aanval naar defensie (en andersom) binnen enkele seconden. Het passen van de puck blijft enigszins een probleem: de computer lijkt soms niet te begrijpen welke speler je aan wilt spelen. De moeilijkheidsgraad is vrij hoog. Op het makkelijkste niveau win je zo met een nulletje of acht, maar vanaf de volgende moeilijkheidsgraad wordt het bikkelen. Grafisch laat het spel op EA Sports wijze geen steekje vallen, met mooi reflecterend ijs en goed geanimeerde ijshockeyers in het veld. Tevens zorgt EA Trax ervoor dat je ook muzikaal niets te kort komt, wat eveneens geldt voor het ingame commentaar, dat ook prima verzorgd is.

    23-04-2006 om 18:05 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De beste film aller tijden in gamevorm gieten vergt lef, heel veel lef. Electronic Arts durfde het aan en haalde de rechten op The Godfather in huis. Het was geen verrassing dat de meeste mensen hier aanvankelijk sceptisch tegenover stonden. Immers, een sfeervolle, op karakters drijvende film als The Godfather leent zich niet voor een game; en zeker niet wanneer mainstream powerhouse EA de conversie in handen heeft. Maar hebben de sceptici gelijk gekregen?

    Waarschuwing: voor mensen die de film The Godfather niet gezien hebben, bevat deze review enkele spoilers. Ken je de film niet, dan moet je die vooral eerst kijken voordat je aan het spel begint.

    Electronic Arts heeft de wijze beslissing genomen om je met The Godfather niet in de schoenen van één van de personages uit de film te schuiven. In plaats daarvan ben je één van de mannetjes die voor de Corleone’s diverse zaakjes op moet knappen, waarvan een aantal duidelijke verwijzingen naar de film bevatten. Zo zul je het paardenhoofd in het bed van de filmmagnaat mogen leggen, een wapen op het toilet in het restaurant mogen verstoppen en de executies uit de ‘baptism and murder’-scène voor je rekening mogen nemen.


    Het personage dat je speelt mag je zelf ontwerpen. Met een systeem vergelijkbaar met de Fight Night reeks bepaal je tot in detail de vorm van het gezicht, het kapsel en de kleding van de hoofdrolspeler, zolang het maar een mannetje met Italiaanse uiterlijke kenmerken is. Aanvankelijk staan er maar een paar setjes kleding tot je beschikking, maar zodra je wat cash hebt kun je je uitdossen met hoeden, zonnebrillen en dure maatpakken. Helaas voegt de customization niet heel veel toe aan het eigenlijke spel en het zorgt er ook voor dat je personage een beetje een grijze muis blijft. Hij heeft immers geen naam en kan zodoende niet door andere personages besproken worden. Je wordt simpelweg aangesproken met ‘the kid’, of dingen in die trant.


    Grand Theft Vroegah
    De spelopbouw van The Godfather is sterk vergelijkbaar met die in Grand Theft Auto, met het grote verschil dat er per keer maar één missie tot je beschikking staat die het verhaal verder helpt. Wel zijn er daarnaast genoeg submissies die je extra respect bezorgen en geld in het laatje brengen. Belangrijk hierbij zijn de winkels en rackets die je over kunt nemen en die je vervolgens op regelmatige basis inkomen bezorgen (meer hierover lees je in dit artikel).

    De missies zijn meestal zijdelings gerelateerd aan het verhaal uit de film, waardoor je ook regelmatig in scènes uit de film verzeild raakt. Helaas zijn er ook hele gebeurtenissen uit de film die in de game niet of nauwelijks aan bod komen, maar die eigenlijk in latere missies wel een rol spelen. Zo kom je belangrijke gebeurtenissen, zoals de dood van ‘The Don’, alleen in de tekst op het laadscherm voor de missie te weten.


    Schijnbare vrijheid
    The Godfather situeert zich in het New York van de jaren 40 en 50 van de vorige eeuw. De stad is vrij toegankelijk en van een aanzienlijke omvang, met bekende wijken als Brooklyn, Little Italy en Hell’s Kitchen om in rond te toeren. Helaas is de opbouw van de stad duidelijk ontworpen met de technische beperkingen van met name de PS2 in het achterhoofd. De verschillende wijken worden namelijk met elkaar verboden met slechts één of enkele lange wegen, waardoor het spel rustig de tijd heeft de nieuwe wijk in te laden.


    Naast de wegen staan hoge, ondoordringbare muren van gebouwen. Hierdoor kun je eigenlijk nooit ver kijken, behalve in de lengterichting van de straat waar je op rijdt. Je hebt zelden een mooi uitzicht op de stad, want zelfs de waterkant van de rivier die door de stad loopt, is nooit te bereiken. Waar je in Grand Theft Auto en Mafia lekker door tuintjes van huizen kunt lopen en over gebouwen heen kunt kijken, vind je in The Godfather niets van dit alles. Van een grote firma als EA zou je verwachten dat ze wat meer programmeertalent in huis hadden om dit issue op een wat minder doorzichtige manier te tackelen.

    23-04-2006 om 18:05 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn eerste game overzicht
    mijn eerste game overzicht zal gaan over fifa world cup 2006.
    het word in de winkels verwacht op 27 april, ikzelf ben van plan het te kope op psp.
    hier zie je een overzicht :

    Fifa Worldcup 2006 zal een verrassende modelvorming van de beste spelers van de wereld aanbieden.
    De 12 officiele stadions van de Fifa wereldbeker 2006 in Duitsland, alsook de stadions van iedere kwalificatiegebieden zijn eveneens nagemaakt.
     De spelers zullen hun lievelingsteam vanaf het kwalificatiestadium tot aan de virtuele weergave van het toernooi in Duitsland sturen.Dankzij verbeterde animaties van de spelers, heeft EA SPORTS een honderdtal van de beste voetballers van de planeet overtroffen.
     Hun spelstijl en hun fysieke uiterlijk zijn dus trouw nagemaakt.
     Het spel zal nieuwe betoverende manieren, zoals revolutionaire werelduitdagingen aanbieden.
    Deze wijze van het spel zal zelfs de grootste voetbalbewonderaar op de proef stellen, door hem de mogelijkheid te geven de legenda-momenten van de kampioensgeschiedenis weer te laten beleven.
    Dit volledige spel regisseert dus 32 teams die strijden voor de meest begeerde titel van de voetbalplaneet.
    Product uitvergroten

    23-04-2006 om 17:47 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    volgende spellen die ik gekocht eb beschouw ek als een miskoop !! :


    * race simulation 3-heb gelukkig gekocht voor €2 op de jaarmarkt in waver
    *disney's power duck (oud spel)- €20 overkopen ?? ==>  €7.50
    *harry potter 2 --> overkope ?? €10
    *de sims op psp- eb trug gan doen want op dozeke sta int nederlands en da is ni zo

    23-04-2006 om 16:20 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn games
    om mijne site nog wa in te lijde ga ek eerst vertelle wa mijn belangrijkste,bestste games zijn.

    fifa 04,05,06 -ps2
    pro cycling manager-pc
    gta san andreas-ps2
    tony hawk's underground 2-ps2                      
    pro evolution soccer 5-psp                                     
    fifa manager 06-pc                               
    need for speed underground 2-ps2
    need for speed most wanted-psp
    total club manager 2004-ps2
    fifa street 1-ps2
    ssx 3-ps2


    23-04-2006 om 16:15 geschreven door gianni  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)

    Archief per week
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    heist
    www.bloggen.be/heist
    mail mij

    Druk op dije knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • krikke ==> coureur
  • the originals
  • kfc katelijne
  • kv mechelen


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs