De inhoud van dit blog belicht sedert
enige jaren naast verslagen aangaande 'pre-war oldtimer' evenementen ook de Belgische merken.
Anno 2016/2017 kwamen de merken
Minerva, Metalurgique, Elgé, FAB, Pipe, Speedsport, Vivinus meer dan uitgebreid
aan bod. Deze mytheÂ’s zullen verder afgepeld
worden met nieuwe vondsten. We vullen aan met nog andere bekende en minder
bekende merknamen.
We zijn dus steeds onversaagd op zoek
naar oude en nieuwe beelden van deze eens roemruchte mobielen, waar ook u een
bijdrage kan leveren door het insturen van uw bestanden. Voor 2018 plannen we alvast meer te vertellen
over de merken Nagant, Springuel, SAVA, FN Â…Â… en wat er nog zoal opduikt,
alsook spannende verhalen.
Alvast veel lees en kijk genot,
beginnend met een aanvulling van ons ‘Pipe’ verhaal.
Pipe 1909 circuit de l'Anjou. Pipe 1908 meeting SPA, bestuurd door Vienne. In 1910 werd deze Pipe uitgerust met een motor die eigenlijk voor een Zeppelin bedoeld was, met het oog op deelname aan wedstrijden. Pipe met deelnemers nummer 22M. wedstijd en jaar onbekend.... Pipe naoorlogs prototype. Nam deel aan de vliegende kilometer van Oostmalle in 1922. André Pissart. Een advertentie Pipe Phaeton 60 PK 1908. Omstreeks dezelfde periode als bovenstaande Pipe coupe chauffeur met carros van Voght. Twee Pipes 1911 De Pipe van Koningshuis tijdens Albert I bewind.
Hieronder een foto tijdens een officiële gelegenheid. (zie ook beelden voorgaand artikel over Pipe)Ook een Pipe? we betwijfelen het, maar het is wel een heel mooie opname. 1914 Tweede en derde in de rij Pipe. de eerste is een Berliet. Pipe vrachtwagen 1908. Deze had 16PK. Pipe met houtgasgenerator 1926. Stand van Pipe op het salon 190? Hier een foto van de Beker van de rally st.Petersburg welke een tijd geleden op een veiling verscheen. Gewonnen door Pipe. En als laatste nog eens de foto van de Pipe Royal om foto 9 en 10 bij te staan.Koningin Elizabeth met kinderen Leopold (III) en broer Karel. (regent tijdens WO II)
|