Inhoud blog
  • Next ; what's up doc ;
  • waarschuwing !!!!!
  • SPONSORS GEZOCHT !!
  • Minerva nieuws uit eigen land
  • minerva nieuws uit eigen land 2
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    22-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pipe super extra extention.
    U krijgt een ontluisterend inzicht over het Belgische automerk Pipe in dit blog. Het wordt zeer uitvoerig beschreven in 17 vorige artikelen, met vele beelden die u in geen enkel boek of ander medium te samen kan terugvinden.

    Hieronder nog meer van al dat moois als extra aanvulling, met zeer mooie nog niet eerder getoonde zeldzame beelden.
    Het overige kan u bekijken in de artikelen; - 27 tot 30 november 2017 -,   - 1 tot 17 December 2017-,  - 17 en 18 februari 2018-. 

    P.S.
    In januari van dit jaar werd een Pipe geveild op het salon te Parijs, en wij zouden graag weten waar deze auto momenteel verblijft. (in welk land)  Wie het weer mag het melden !

    Verboden foto's en teksten over te nemen !



    Als eerste een zeer mooi beeld met daarop de stichters van het merk, de gebroeders Goldsmith,
    Meeting van Oostende 1903. Aan het stuur Paul Rivierre, testpiloot die later overstapte naar  o.a. Excelcior.
    Pipe was vertegenwoordigt met 3 voertuigen...............

    Hieronder de man die in vele verhalen opduikt, Gentleman driver Lucien Hautvast.

    En de grote Mysterie gast Jaques Gudders, over wie weinig te vinden valt, maar met deze dus toch nog een opname.

    Datzelfde jaar nemen ze ook deel aan Circuit des Ardennes met  andere bezetting.
    Onderstaande wagen word bereden door mecanicien Van de Poële.

    Ook Lucien is op post.

    En nog eentje met Jaques Gudders.

    Hieronder dan een beeld van de hele ploeg.

    Ook Baron Pierre de Crawhez liet zich verleiden om een Pipe uit te proberen, om dan in 1904 met een Pipe deel te nemen aan de Gordon Bennet.

    Hieronder Piloot Augieres aan de start op de Gordon Bennet.

    Lucien Hautvast

    En Pierre de Crawhez met nr 6

    Hieronder zien we hem door de bocht suizen. Crawhez met nr 6.

    Een mooi overzicht over de start.

    En finish .



    De stand van Pipe Brussel 1904.

    Een evenement waar ook het koningshuis al van in den beginne ging kijken. Hier Leopold II op het salon van 1905.

    Advertentie van Pipe Dealer uit Brussel.

    22-03-2018 om 15:35 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pipe super extra extention 2

    In dat jaar kon je volgend model van Pipe aanschaffen.

    OP ONDERSTAANDE FOTO ZIJN WE BIJZONDER TROTS. 
    Deze toont een Pipe die het overzees ging zoeken, nml een race op het strand van Florida, Ormond beach. In geen enkel naslagwerk over het merk komt dit ter sprake.  En het word nog mooier, want van in de U.S. kregen we de melding dat je van dit evenement een filmpje op You tube kan bekijken. De Pipe komt enkele malen in beeld.
    Link; https://www.youtube.com/watch?v=XbplwxZbkys

    Hieronder een volledig beeld van alle deelnemers aan dit evenement.

    Een jaar later op de beurs van 1906, verscheen Pipe met deze stand.

    Men kon daar opteren voor deze schitterende 6 cilinder.

    En deze kon je gaan kopen bij Victor Hugo.

    Een van de grootste evenementen in 1906 was de Coupe de la Meuse, waarvan hier een foto aan de start.

    Pipe werd vertegenwoordigd door o.a. Lucien Hautvast, waarvan hier een heel mooi beeld op een bekende plaats te Dinant met startnummer 3.

    Een andere piloot was Kinet, waarvan foto's zeer schaars zijn. Wij vonden er 2, onderwelke den deze.

    Hier langs de Maas.

    We zien Hautvast met nr 3 over de finishlijn vliegen.

    En onderweg bij een bekende brug.

    Hieronder nog een mooie op dezelfde plaats maar een andere deelnemer op Gobron.

    In een eerder bericht brachten we verslag uit van Pipe wagens die als volgwagen diens deden bij de wielerkoers Tour de Belge en Tour de France. Hieronder nog een foto hiervan. Ook in 1906.

    1907 was een druk jaar, Pipe schreef ook in voor de Duitse versie van circuit des Ardennes, nml De Herkommer konkurenz rally, waarvan hier een pracht van een foto.
    Hautvast op de 16A.
     A
    Bijzonder mooie foto van de Linkerkant op de Herkommer.

    Een overzicht van het parcours. Deze rally wordt nog steeds ingericht......... 

    De 16A reed ook mee op 'circuit des Ardennes'  En hier maakte men een foto van de rechterkant.
    Wordt vervolgt.
    Verboden foto's over te nemen !

    21-03-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    20-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pipe super extra extention 3
    In deze laatste 'extra extention' ook beelden van andere wagens en zelfs motoren die deelnamen aan een van de eerste auto evenementen hier te lande. Het kwam reeds ter sprake in onze uiteenzetting van Excelcior, maar een van de trekpleisters was Oostende. Het trok heel wat volk, maar er waren ook tegenstanders, zoals zal blijken uit onderstaande beelden.
    Alvast dank voor reacties en meerdere inzendingen.

    In voorgaand artikel waren we dus gebleven bij de GP 1907 'circuit des ardennes. Hier een beeld van Lucien die met zijn pipe door de bocht raast.



    Nog een foto, maar helaas zeer slechte kwaliteit uit een krant. Wel zo bijzonder omdat de meeste kranten destijds zo goed als geen foto's publiceerden.

    Tja, en dan liep het niet zo goed af voor Lucien, waarvan hier nog eens een mooie foto.

    We maakten al eerder melding van Pipe wagens die werden ingeschakeld bij de wielrenner tour van Belgiê en Frankrijk. Hier nog een mooie opname daarvan uit 1906.

    We doen nog eens een stapje terug naar het jaar waar we deze extra extention mee begonnen 1903. Enkele zeer mooie beelden uit Oostende.  Wagens die deelnemen aan de automobiel week verzamelen hier op de hoek aan het strand.  Wellicht zullen lezers uit Oostende deze plek herkennen.

    Ook hieronder een verzamelpunt aan Grand Hotel Oostende. 1903

    Onderstaande beelden zijn Geen Pipe's, maar geven een mooi beeld van hoe het er aan toe ging in Oostende.



    Er was ook een klassement voor motoren.





    Automobielen werden ook onderverdeeld in klassen, waarbij deze Mercedes bij de zwaargewichten gerekend mocht worden.

    Niet alle bewoners van Oostende waren opgezet met voorbijrazende bolides....... Hier zien we hoe een Boerin met stenen smijt naar voorbij(rijdende) snelheidsduivels. Er bestaan beelden van de gehavende wagen, maar dat is niet echt van toepassing in onze Belgische geschiedenis.

    En niet zonder redenen, zoals blijkt uit onderstaande foto waarbij Chevalier de Knyff  (oorspronkelijk Antwerpenaar) met zijn wagen op een koe botst.

    Tot slot nog enkele zeer mooie foto's van Pipe Motoren.
    De 6 cilinder....

    En de viercilinder.

    Als allerlaatste nog deze tekening.

    Hopelijk komen er nog meer Pipe beelden en nieuwigheden in onze bus.
    Word voorlopig niet vervolgt.
    Verboden foto's over te nemen !

    20-03-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    19-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pipe extra extention. appendix
     
    n 1904 namen 3 Pipe's deel aan de Gordon Bennet rally. Met veel waarschijnlijkheid verhuisde één daarvan naar de U.S. 1905 nam deze deel aan de strandraces in Florida, later bekend als de Daytona Beach speed track.  Zoals eerder vermeld is dit in geen enkel naslagwerk eerder vermeld. Een van de oorzaken daarvan is dat de wagen daar vermeld word als zijnde een Renault.  We kregen nog een mooie opname van de Franse bestuurder  'Maurice Bernin' en de auto aan het werk op het strand, dank zij overzeese lezer.  Maurice reed in 1904 voor Renault in de Vanderbilt cup. Verder vinden we van deze persoon geen enkele andere info.
    Zoals vermeld bij voorgaande foto van dit evenement, kan u de Pipe aan het werk zien op You tube https://www.youtube.com/watch?v=XbplwxZbkys 






    19-03-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!