Inhoud blog
  • Next ; what's up doc ;
  • waarschuwing !!!!!
  • SPONSORS GEZOCHT !!
  • Minerva nieuws uit eigen land
  • minerva nieuws uit eigen land 2
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    24-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vivinus/Minerva xxxxxl
    De afgelopen weken ging de teller flink aan het rollen na  het verschijnen van het artikel over  Vivinus en Minerva.
    Deze week was het niet minder, en ook  nu kunnen we u weer verrassen met enkele schitterende en zeer zeldzame Vivinus en Minerva foto's.
    Ook van FN en Metalurgique kregen we weer enkele kiekjes bezorgd, maar dat is voor een volgende keer. 
    Kijk en geniet mee van dit blog, ondertussen een ware tijdmachine.


    Deze kan niet missen. Vivinus in het groot geschilderd op de radiator. Het betreft hier een foto van een vroege rijschool in Stockholm Zweden die gebruik maakten van Vivinussen.


    Nog een schitterende glasplaat foto van een  Scandinavische Vivinus. Numerplaat A 848 weerspiegelt in de motorkap

    Prachtige opname van een Vivinus, mogelijk de deelnemer aan de coupe de Liedkerke 1908.
    En dan hier een zeer speciale. Het zou gaan om de Vivinus van Koning Leopold II, met daarbij een uitzonderlijk, fantastisch verhaal, verteld en opgetekend door zijn vriend, eveneens petrolhead,  Graaf Henri Langloi van Ophem.... We verklappen het hier onder. Zeker lezen !

    Volgens het opschrift bij deze foto zou hier een Vivinus in beeld zijn. We zijn echte niet zeker, maar het is en blijft een interessante foto uit Brussel.

    Dan konden we deze zeker niet onthouden.  Minerva met Zweedse Boddy.

    Ook dit zou een Minerva zijn,  bijzonder caros met hoog geplaatste lampen. 

    Minerva A 368 verdient zeker een plaatsje in dit blog.

    Zoals ook A 1400 


    Wellicht toonden we deze al eerder, maar het blijft een schitterende foto, 
    Is dit een Minerva?  volgens de inzender een Postvoertuig Minerva uit Zweden.

    Wie zich de mooie foto uit de jaren 60 met het oudere koppel herinnert uit een vorig artikel, kan hier aan zijn trekken komen. Deze zelfde auto reed mee in een rally in 2014. Hier enkele opname's.
    Met kenteken F 223 jaren 70

    F 223





    En JU 88.79 in 2014. (Noorwegen)

    Koninklijk verhaal door Geoffroy de Beauffort.

    Als je een ontmoeting met Graaf Geoffroy de Beauffort op je agenda had staan, waren gesprekken over oude auto’s met zekerheid deel van de menukaart. Zijn vriend Leopold II en hij zelf waren zeer geïnteresseerd in de ontluikende auto industrie aan het begin van vorige eeuw, net zoals later zijn zoon Albert I.  Een hele reeks auto modellen kregen de adellijke titel  ‘Roi des Belges’ omdat ze hun wagens vaak lieten uitrusten met comfortabele en volumineuze bekleding.  Leopold en Albert waren ook steevast te vinden op autosalons, rally’s en evenementen.  De koning was grote Fan van Etienne Hautvast die de  Belgische kleuren van het Merk Pipe verdedigde, waarvan hij ook een goede klant was. 

    Het verhaal.

    Op een mooie dag besloot Leopold met zijn Monteur/Chauffeur en favoriete Belgische sportman een motor tour te gaan ondernemen, vanuit de Maasvallei richting Ardennen. Incognito natuurlijk want het was eigenlijk niet toegestaan voor een Royal om dit soort dingen te ondernemen. Ze gebruikten een Sportwagen van 100PK, die een snelheid van 120 km/h zou kunnen halen. Het merk word niet vernoemd.  Op het moment dat ze richting Luxemburg reden speelt zich dit verhaal af.

    Zijne majesteit droeg een grote beschermende bril, alsook een grote doek, masker voor de mond en om zijn baard te vrijwaren van stof. Een bijkomend voordeel was dat hij daardoor onherkenbaar was, en zijn opstandig gedrag kon verdoezelen. Voor dit soort gelegenheden die blijkbaar meermaals voorkwamen, liet hij zichzelf  ‘Graaf de Bonchamps’ noemen.  Zien we hier enig vergelijkend materiaal met ene zekere Laurent?

    Op weg richting Luxemburg, ergens op een verlaten weg, op enige afstand tussen 2 huizen ontmoeten ze een andere wagen die in panne staat. Een chauffeur ligt roerloos onder de auto, en wekte de indruk dat hij verpletterd was. De eigenaar staat naast de wagen en doet teken aan het naderende voertuig om te stoppen. Hij vraagt een lift naar de eerstvolgende stad. Het was een breedgeschouderde man van gemiddelde lengte, en net als de koning onherkenbaar gezicht. Ze reden in een grote limousine, en zag er van goede afkomst uit.

    De koning stemde toe, de chauffeurs zaten naast elkaar en de koning en zijn gast op de achterbank. Ze reden aan een gematigd tempo en het voorbijglijdende Belgische landschap gaf aanleiding tot een gesprek over onderwerpen over de Belgische actualiteit.  De koning was zeer geamuseerd door dit gesprek, en het feit dat hij niet herkend werd. Hij was zeer verbaasd  over de vaardigheid waarmee de vreemdeling sprak, maar ook hard en kritisch was, en relevante adviezen over de onderwerpen uitsprak. Maar dit zonder oneerbiedig over te komen, en met waardering voor het beleid van de koning. Deze amuseerde zich des te meer en had het verlangen zijn identiteit prijs te geven.  Maar toch vertelde hij zijn metgezel; Ik zie de koning vaak, en zal uw verstandige bespiegelingen met hem delen. Hij heeft niet zo veel verstandige  en gedocumenteerde mensen als u om zich heen, en ik ben er zeker van dat hij u als adviseur en vertrouwenspersoon zou willen aanstellen.

    Als u wil kan ik u aan hem voorstellen, en ik ken hem goed genoeg om met zekerheid te weten dat hij u zal aanwerven.

    De vreemdeling antwoordde; Ik ben vereerd en gevleid, maar moet u bedanken, ik ben niet vrij en kan me niet onttrekken aan mijn verplichtingen. De koning der Belgen was op het moment gekomen dat hij zichzelf dan maar moest ontmaskeren om deze man te overtuigen privé adviseur te worden op het paleis.  Dit aanbod kon hij dan toch onmogelijk naast zich neerleggen.

     Pardon,ik moet toch weigeren antwoordde de man, terwijl hij zich vooroverboog met diep respect. Ik moet de eer verwerpen die u me waardig acht, ik heb het echt te druk elders, terwijl hij zichzelf  ontmaskerde door ook zijn bril  te verwijderen.

    Leopold II, verbaasd, herkende zijn neef Willem II, keizer van Duitsland.

    24-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    23-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva Royal Norsk
    Met deze nog een aantal vondsten ivbm de Minerva's van Koning Haakon.  

    Een krantenartikel waarin de Minerva's van Koning Haakon uitvoerig beschreven worden.



    Ondertussen hebben we vernomen dat deze Minerva naar een Museum verhuist is.


    Koning Haakon zelf aan het stuur






    Koning Haakon in een vroegere periode dan voorgaande foto. 

    Minerva 1905 foto genomen Lyngbygaard. chauffeur was Wilhelm Pilstic.

    En dan deze heel mooie foto van een Minerva in de 60 er jaren

    Nog een Minerva met Nordberg karosserie.

    Koning Haakon wachtte tot de nieuwe Motorwet in 1913 in gebruik was genomen voordat hij zich een automobiel aanschafte. Eerst verwierf hij een rijbewijs en ging toen naar de autorijschool in de hoofdstad.  De directeur was Henri Costa. De laatste proef werd afgelegd  op 28 juni door ingenieur E.H. Rotheim. Na verloop van tijd,, kreeg hij niet alleen éen, maar twee auto's, een open (torpedo) en een gesloten (limousine ) zodat men kon rijden bij elk weer. Beide wagens waren van het Belgische merk Minerva.
    De open auto was de eerste die werd afgeleverd en het gebeurde op 2 juli 1913. Beide auto's werden door A / S Auto in de Lindemann Straat afgeleverd en waren van hetzelfde type. Ze hadden een viercilindermotor van 26 / 50HK, boor / slag 100/140. Er waren twee ontstekingsbronnen, één via magneet en één via batterij en spoel. Beide auto's hadden twee claxons: een blaashoorn en een  elektrische, die op dat moment bij de meeste Minerva’s standaart meegeleverd werden.

    De auto's hadden chassisnummers na elkaar;  chassisnummer 22219 voor de torpedo, de gesloten had 22220. In Noorwegen er 9 stuks van dergelijke Minerva, 26/50 HP 1913 jaargang (22000 reekstype GG) ooit afgeleverd.
    Minerva-auto's konden worden geleverd met originele Minerva-carrosserie, of men kon kiezen voor een eigen carrosseriebouwer. Er werd gekozen voor de hofleverancier welke eerder rijtuigen en sleden afleverde op het kasteel, namelijk O. Sørensen trolley en Body Factory in Møllergaten. Je kunt je voorstellen dat het een elegant koetswerk werd.
    De open auto kreeg kenteken A-1,  de gesloten auto A-2. Toen op het einde van de jaren '20 een nieuwe auto, een derde Minerva werd gekocht, werd de plaat  A-1 overgedragen, terwijl de oude open auto toen "gedegradeerd" werd tot de A-4.

    De oude gesloten Minerva werd geleidelijk "afgebroken" en kreeg toen A-3.
    Er zijn geruchten in de literatuur dat Haakon een Minerva had met twee sets van carrosserie, één voor gebruik in de winter en één voor gebruik in de zomer.  Maar ,dat is niet het geval. De auto's waren in weze allemaal hetzelfde, dus het is geen wonder dat mensen hebben gedacht dat ze een andere boddy op hetzelfde chassis hadden gezet.
    Beide wagens hadden ook dezelfde donkerblauwe kleur,  zoals de auto vandaag naar het Noorse Technische Museum , in een gerestaureerde staat.
    De auto werd meestal gebruikt tussen het kasteel en de koninklijke boerderij in Bygdøy, maar  ook voor lange reizen. Koning Haakon hield  ervan om zelf met de auto te rijden. Hij werd ook waargenomen op de achterbank of naast de chauffeur. Vlak nadat hij de auto kreeg op 7 augustus 1913 volgde er een lange reis naar Fagernes met 3 auto's, inclusief de open Minerva. De krant Valdres schreef dat de koning naast de chauffeur zat en vaak naar buiten ging om gehaaste paarden langs de auto’s door te loodsen. Terug naar Oslo was het Haakon die zelf met de auto reed. Er zijn ook verhalen over een reis die vanuit Nordland naar Oslo.

    De auto heeft geen nieuwe eigenaar gekregen en is waarschijnlijk gesloopt. Op documenten is te zien dat de auto alleen A-1 en vervolgens A-4 heeft gehad.
    De gesloten auto heeft geen andere kenmerken dan A-2 en A-3.
    Meer informatie over de auto's:
    22219 (torpedo) 22220 (limousine) 55255 1922: A-1 A-2 1925: A-1 A-2 1929: A-4.

    Niet in gebruik A-1 1932/33: A-4
    Waarschijnlijk wel  A-3
    Bewaarde vandaag A-2 (A-1 werd in 1931 op  een Lincoln gezet)
    A-3 (Werd gekocht in 1934 Lincoln)

    Helaas is  onduidelijk wat met de derde en laatste Minerva in de koninklijke vloot is gebeurt. Het lijkt  erop dat deze in gebruik was. Maar we weten dat het een Minerva 30cv, type AF was. Frame nummer was 55255. Motor nummer 55306. Documenten geven aan dat de auto het kenteken A-1, A-2 en A-3 heeft gehad.
    Er zijn maar twee Minerva in de 55000-serie in Noorwegen geweest (de tweede AF-auto was een roadster). De motor was een 30CV, 6-cilinder motor van 5,4 l, slag / lengte 90/140.
    AF was het laatste model van deze motor en werd vervaardigd van 1926 tot 1928. Gezien het koninklijk huwelijk in 1929 plaatsvond, kunnen we aannemen dat het model uit 1928 was.

    23-11-2017 om 12:20 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    22-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva Royal Norsk
    Door het Vivinus verhaal kregen we ook nog enkele zeer mooie beelden van Minerva's in Noorwegen te pakken. De koninklijke vloot. Koning Haakon en aanverwanten bezaten minimaal 4 Minerva's.  Een daarvan nog steeds in hun bezit, waarvan hier een foto.
    Verboden foto's en texten over te nemen !
    Not alowed to copie Photo's and text!


    Minerva D - 489  was een van de phaetons waar mee Koning Haakon persoonlijk reed zonder chauffeur.

    Dan was er de U 840, hier met een heel gevolg tijdens een officiëel bezoek. De wagens erachter politieagenten.

    Nog eens een mooie opnamen van U 840, 

    Een andere phaeton waarvan de voorkant op de volgende foto.



    Nog een Minerva  zonder kentekenen een Pierce Arrow .

    Op dit beeld is het niet zo duidelijk welke van de 2 bovenste een Minerva is.... 

    Trio Ford (volgwagen) Pierce Arrow en Minerva

    Wanneer het weer wat slechter was stond deze coupe chauffeur ter beschikking. Deze wagen is nog steeds in het bezit van het koningshuis. zie foto hieronder.


    En tenslotte een bekende foto die we al eerder lieten zien, er was dus ook nog een sportieve Minerva in de familie.

    22-11-2017 om 15:40 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vivinus reactie 2
    FAB stond voor Fabrique automobiles Belge, maar in Engeland bedoelen ze dan " It's fabulous' "  en dat is het in dit geval ook echt.
    We kregen toegestuurd foto's van de overblijfselen van een FAB, ergens gemaakt in de jaren 80 met een Agfa pocket camera. Door enkele studenten. Dat deze foto's bewaard zijn gebleven en nu opgedoken naar aanleiding van ons blog, is ook al wonder op zich. De eigenaar zou ook nog de radiator hebben, opgeborgen op een goede plaats. 
    Een onderzoek waard........
    Verder nog een reactie uit Spanje van een lezer die nog foto's had van zijn grootvader met een Vivinus. Hij herinnert zich dat Opa altijd sprak over zijn Belgische voiture.  


    Overblijfsel van een FAB



    zelfs in deze toestand zou deze auto nog gerestaureerd kunnen worden........... veel werk, maar wel de moeite.



    Nog een ander chassis in de tuin. Ook een oude Belg?

    Vivinus in Spanje.  Opa met zijn 3 kinderen.


    Als laatste voor dit moment, nog een foto van Noorse Postauto.

    21-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vivinus reactie
    De Vivinus die nu vertoeft in een Noors Museum, werd vroeger gevonden op een hooizolder, waarvan een mooie foto. Na restauratie word hij regelmatig in gebruik genomen op oldtimer evenementen.
    De auto werd gekocht door Knut C. Langaard uit Oslo in 1909 (zoon van Christian Langaard, die lid was van de Royal Norwegian Automobile Association.) In het najaar van 1910 verhuisde Knut Langaard naar Kvam Farm en reed er met de auto naar toe.

    In 1914 werd de auto verkocht aan Otto Schulz die woonde op een boerderij in Egge. Hij gebruikte hem tot 1917 toen hij vanwege technische problemen buiten gebruik gesteld werd. De auto bleef tot 1975 in de schuur op  boerderij tot hij werd verkocht aan Øivind Ofstad, Trondheim
    In 1999 werd de auto aangekocht door de Nord-Trøndelag Motor History Association welke hem heeft gerestaureerd. Voor het eerst sinds 1917 kwam de auto tijdens de veteranenrace op de weg  in verband met de 100ste verjaardag van de eerste postauto in Noorwegen op 26 juli 2008, zie foto onderaan, eerste postwagen, een Vivinus

    Na 58 jaar op de hooizolder te hebben gestaan, terug in het daglicht.


    Vers gerestaureerde Vivinus in 2008 voor het eerst weer terug op de baan






    Een nieuwe generatie bestuurders

    Eerste  De allereerste post auto in Noorwegen; Vivinus.

    21-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog enkele interessante Minerva foto's
    Deze week nog enkele mooie Minerva foto's mogen ontvangen......... 
    o.a. beelden van op Interclassics Brussel, met dank aan BC.


    Zeer fraaie Minerva 1930 met hoogstaande koplampen.


    Een Minerva als zitplaatsje in de zon.
    Minerva HH. als Pantser omgebouwd


    Muurreclame 

    Muur reclame............ hieraan zullen we in de toekomst nog een artikeltje volkrabbelen.
    Deze hoorde nog thuis in de rubriek 'coupe chauffeur'

    Een Minerva naast austin 7 Monaco 1927

    Minerva met Nordberg Carosserie.

    Eveneens een Nordberg Minerva.


    Ten slotte deze AK 32 op intercalssics Brussel.


    Een Minerva onder constructie..............

    21-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    20-11-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva roots; Vivinus

    Verboden foto's over te nemen zonder toestemming!

    Vivinus, een andere Belg aan het hoofd van de Minerva stamboom.

    Onlangs struikelden we zowat over een echte oude Belg in de verzameling van een liefhebber van Belgisch historisch rollend erfgoed, en bij Bonhams werd er eentje onder de hamer gebracht en verkocht aan 65.000 euro. Reden genoeg om hem hier eens verder te belichten nu het buiten toch vochtige en donkere zonnestralen  miezert.

    Vivinus is een klein Brussels merk, opgericht door ene Alexis met dezelfde achternaam. Van origine een Fransman geboren in 1860 en in 1888 naar België uitgeweken. In 1896 knutselde hij een kleine stoommotor in, in een fiets, en vanaf toen ging de bal aan het rollen.  In 1899 ontmoet hij Graaf Jaques de Liedekerke, en samen vormden ze de Society of Workshops VIVINUS te Schaarbeek.

    De eerste VIVINUS die in 1899 in serie werd geproduceerd, was een kleine tweezitter die werd aangedreven door een eencilinder motor aan de voorzijde en gekoeld door lucht.
    Deze 3.5-pk auto, met een snelheid van 25 km / h, was een onmiddellijk succes dankzij de manoeuvreerbaarheid en lage prijs.

    In 1900 al, werd een 7 HP in productie genomen, die een topsnelheid van 56 km / h  behaalde.
    Het was toen een luchtgekoelde tweecilinder bestaande uit twee dwars op elkaar gemonteerde gekoppelde blokken, versnellingsbak met 2 versnellingen en riemaandrijving.Tussen 1899 en 1901 rolden 152 exemplaren uit de poorten van de fabriek.

    Vanaf 1901 begon VIVINUS met de ontwikkeling  van waterkoeling met een 9pk DE DION-motor  terwijl de riemoverbrenging plaats maakte voor een versnellingsbak.
    Van 1902 tot 1906 werd de viercilinder  15/18 pk, ook La Routière genoemd, geproduceerd. Van 1907 tot 1912 werden vier verschillende viercilindermodellen aangeboden: Type A 24/30 pk met 4156 cc cilinderinhoud, Type L 22/28 pk met 3742 cc capaciteit, Type N 20/24 pk met 3500 cc cilinderinhoud en Type O 12/14 pk met 2799 cc. 1910 was nog steeds het type P 10/12 pk met een verplaatsing van 1944 cc

     VIVINUS verwaarloosde de autosport niet, komt met een 2,8 liter racer, en neemt met enig succes deel aan de Liedekerke Cup van 1906, 1907 en 1909.

    Maar VIVINUS was ook geïnteresseerd in andere vormen van motoren voor de luchtvaart en de marine, een gebied waar deze motoren zeer werden gewaardeerd.
    Werd het bedrijf slachtoffer van te veel diversificatie van zijn activiteiten?
    De situatie van het bedrijf werd zo precair dat het in 1911 in liquidatie zou worden gebracht.
    De productie van auto's met 2 en 6 cilinders werd al in 1907 stopgezet en toen VIVINUS in 1912 alle activiteiten stopzette, omvatte het gamma auto's enkel vier 4-cilindermodellen van 10/12 pk, 16/20 pk en 24/30 pk.

    Het was de Belgian Automobile Factory (FAB) die de installaties overnam in 1912, terwijl Alexis VIVINUS, na een korte vertegenwoordiging in België van het Franse merk CLEMENT-BAYARD, wordt ingehuurd door MINERVA in Antwerpen, waar hij er de 40 pk  ontwikkeld als hoofd ingenieur. Voila, daarmee zijn we er.

    Het merk was erg geliefd in Scandinavië, en men kan dan ook enkele zelden overgebleven exemplaren vinden in musea in Denemarken, Zweden en Noorwegen. In België staat er een 7pk in het museum Mahy the Leuze, en in Frankrijk is er ook nog een exemplaar te bewonderen.  In totaal zijn er slechts een dozijn overlevenden. Mocht je er ooit een ontmoeten met deze wetenschap, weet dan dat het een unieke gelegenheid is. Voor zo ver wij weten is er geen enkele FAB bekend.

    Leopold II was eigenaar van een 4 zits Vivinus met gewoven ‘wicker’ carosserie, en  Etore Bugatti  werd door het autovirus geïnfecteerd toen hij een ritje mocht maken in een Vivinus.

    Wie nog meer weet over dit kleine maar fijne merk,of foto’s heeft, wordt vriendelijk uitgenodigt het met ons te delen. Alvast dank.



    Deze 1900 Vivinus welke we niet zo lang geleden ontdekten was aanleiding tot dit artikel.


    Dit exemplaar werd vorige week bij Bonhams geveild aan 65000 euro (afgerond)


    Een beeld van de tijd toen deze voertuigen nog nieuw waren

    Een Vivinus die dienst deed in Amsterdam bij de familie Wurbain. 3PK voiturette

    Wie een zich een Vivinus kon permitteren, was goed gezien bij het vrouwvolk.

    Deze Vivinus tukkerde rond in het Brusselse. Gerard Leon aan het stuur. 







    Deze Vivinus is te bewonderen in een Zweeds Museum.



    De heer Lucien Hautvast in 1905 op een Vivinus 'tourisme'

    Lucien met zijn mechanicien op de Vivinus 'course' 1906 coupe de Liedekerke.

    Een Vivinus 'de dietrich' met investeerder Baron de Dietrich aan het stuur.

    Nog een Vivinus 'course' 4 cilinder al in 1902 met Henri Langlois van Ophem aan het stuur.

    Geen denderende opname, maar hier zien we niemand minder dan Etore Bugatti terwijl hij het auto virus opneemt aan het stuur van een Vivinus onder licentie van de Dietrich. foto van Bugatti trust UK.

    Ook onder licentie werd de 'new Orleans' geproduceert in de UK.

    20-11-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!