'Baron de Crawhez ' Circuit des Ardennes 2011!!!!!
Last but not least Goede vriend Baron de Crawhez organiseert weerom ' Circuit des ardennes' Dit topevenement van 3 dagen vindt slechts om de 4 jaar plaats. Volgende editie 2011......!!!!!! Tijd voldoende dus om dit nu al in uw agenda te noteren en om in de knutselkelder te duiken om uw vehikel startklaar te krijgen.... Hoe ouder hoe beter........... op vrijdag voor voertuigen tot 1914.........
Zoals je kan zien in vorig artikel waren dit evenementen met een hoog race/ sportief gehalte............... Als het begint te kriebelen................ Inspiratie genoeg voor de zotte baron om zijn maagdelijk witte rosengart te pimpen.... how does it look after......
een echte familiecar....... maar........ oei........... is ie niet een beetje gekrompen??????????????
In dit bericht een kleine fotoimpressie van wat 2009 te bieden had op oldie gebied. Helaas moest een kleine greep gemaakt worden uit duizenden prachtige foto's, het nadeel van het digitaal tijdperk.........
beurs ciney, mototreffen peer, mototreffen luyksgestel, mueum stavelot, schloss dyck, rally louvain la neuve, rally van Brussel.....
De datum van de eerstkomende Trektocht der pioniers zal binnenkort worden mede gedeeld, Deelnemers uit het verleden zullen automatisch een mail ontvangen.
ondertussen laat ik u mee genieten van wat 2010 zoal te bieden had op oldtimer gebied, waar aan ondergetekende deelnam,of tenminste aanwezig was, U mag dit gerust beschouwen als reclame voor deze evenementen.
Weert Arcen Weert, treffen voor cyclecars and sports cars toertocht midden limburg, treffen voor motoren categorie pre 1940 en pre 1965 Rally van brussel rvvcb pre 1940 cars Talbot London cars stop in Peer sweet valley rally pre 1940 cars oude klepper parade de haan pre 1920 motorfietsen schloss dyck het goodwood van europa cycle car and grand sports Louvain la neuve Rit Bsa club Peer voor pre 1940 motoren Belgische motoren Les Herstalliennes voor motorfietsen uit deze regio Aa beeck rit pre 1965 motor en bromfiets rally Beaully engeland
Verder zou ik reclame willen maken voor de vmc rit te Essen, zeer de moeite waard voor pre 1940 motoren En ook reeds nu voor 'circuit des Ardennes dat zal ingericht worden in 2011. supper manifestatie in 3 dagen te bastogne, ingedeeld in eendag voor pre 1914 voertuigen, pre 1940 en pre 1965 Vooral het motorfiets gehalte mag omhoog, hoewel er al een flink aantal waren.
In het Bericht 'nieuwste speetje van Baron de Lunatic' kon u meegenieten van de rosengart roadster die toegevoegd werd aan de colectie. Nadat dit wagentje terug op punt werd gesteld om weer vele kilometers te mogen rijden, werd het ook nog een beetje 'gepimpt'.... een sportievere look Hij zag er helaas te goed uit en kreeg daardoor een nieuwe eigenaar die er reeds 1000 km probleemloos mee reed. Hijnwerd ingeruild op een vehikel uit 1902, waarmee de baron nu de neerglabeekse wegen onveilig maakt.
Hieronder hopelijk beelden van al dit moois.......... 2010 was toch een mooi jaar, ondanks financiële crisis
Indien de foto's hier niet verschijnen, klik dan op de titel van het allerlaatste bericht.... in de linker kolom bovenaan onder inhoud blog.
Oorspronkelijk op gezet als 'Bikers Onley' rally waren anno 2009 de motoren helaas in de minderheid. Alee mannen, laat u niet kennen, volgend jaar weer in de meerderheid???? De motoren die er waren, waren wel van hoog karaat. Chronologisch Minerva V twin, BSA, SIC, Indian, Harley, FN, Gillet, Automoto en Peugeot. sommigen in dubbelpakket. In andere bijdragen en in de Marge vind u foto's van de motoren in actie
Als afsluiter naar aloude gewoonte begaven de moedigsten der oude Belgen Duitsers en Hollanders naar eindbestemming Orshof. Hier genoten allen onder het aanhoren van de wildste verhalen op oldtimergebied tussen pint, glas wijn een smakelijke maaltijd. Want al die benzineverhalen maken dorstig en hongerig. Een aantal deelnemers met familiale verplichtingen begaven zich reeds huiswaards. De verhalen waren zo straf, dat iedereen het vergat nog foto's te maken van dit gebeuren, wel nog enkele beelden van de moedigen die de eindstreep haalden.
In voorgaande beelden kon u al een indruk krijgen van enkele speciale gevallen, maar wie echt wil opvallen moet zich een van de volgende voertuigen aanschaffen. eigenlijk voor deze rubriek bedoelt was ook foto nr 10 in vorogaand bericht. Deze afgebeelde motor hoort toe aan een 'Case' bouwjaar ontsnapt me natuurlijk weer' maar laten we hem indelen in de categorie 'oud genoeg'. Dit is een 3 cylinder tweetact motor met een heel appart verhaal er achter om deze naar België te krijgen. Super zeldzaam..... Een foto van het gehele voertuig stond eerder ook al op deze site. Wie zoekt die vind........
Sears 189? Neen dit is geen koets maar wel degelijk een gemotoriseert voertuig. Jammer genoeg had de ondergetekende niet voldoende tijd om meer tekst en uitleg te vragen.
Met zo een vehikel ziet Baron de Lunatic zich al door de straten van het dorp kachelen. Zeg nu zelf, is dit extravagant of niet?????
Motorke om U tegen te zeggen. Hier word enkel met woorden van 10 euro gesproken, dank u.
Speciaal voor wie niet kan kiezen tussen motor, auto of tractor..... dit driewielig rode gevaar. Nog klein beetje werk aan deze twee 'Dans son Jus' Goulden twenties Reo, en als ik het goed heb automoto???
John Deeres bambi...... T ford met speciale opbouw....
Nog zo'n geval voor wie niet kiezen kan......
Naast de 2 meerijdende Stanleys ook nog dit deze stoomstrijkijzer .... euh tractor....
Andermaal een T ford met woody opbouw... En als afsluiter van dit artikel wilde ik toch nog even de Nagant 1907 in zijn volle glorie tonen, met trotse bezitter die op onze Rally voor het eerst met dit vehikel een evenement bezocht. Nogmaals hartelijk dank voor deze onverwachte primeur . wie heel goed gekeken heeft kon ook nog deze oer- motosacoche ontwaren Er was nog veel meer te zien, maar dat viel enkel te beurt aan onze deelnemers. Wie weet is er in 2010 weer een editie???
Ooit gevuld met stinkende en luidruchtige Kiekens, nu met oude tractoren en vrachtauto's. Wij reden er gewoon doorheen. Ziet u ergens zure gezichten????
Na het slikken van de eerste bezichtigingen nog een toerke richting meer.........
SCHOL !!!!!!
Graag had ik er nog wat foto's opgeplakt, maar wegens technische gecompliceerdheid zal dit in de volgende rubriek dienen te gebeuren. Onze hele rit gedurende 80 km, verliep over dit soort wegen. We bleven in de buurt van het vertrekpunt, reden te meer dus om potentiele deelnemers hun alleroudste voertuigen uit de kast te halen. Op bovenstaande foto's Amilcar 1924, Rosengart 1928, BSA 1912, ford T 1922, Ford A 1930, en Cadilac 1907
Den toog, inclusief tooghanger, T ford 1922, BSA 1912, Studebaker 1929, Dodge 1928, La Licorne 1930, BSA 1912, Minerva 1908, Cadilac en T ford. In Part IV van on the way.... nog een lekernijtje weggelegd.... dont do away.... wordt vervolgt...
Ooit de trots van menig stoere landbouwers-boerenzoon, nu idylisch beeld van happy old iron. In het begin van deze blog werd nog geoppert dat om te genezen van het oldtimer virus, enkel een overdosis nog kan genezen. De grens ligt bij sommigen wel heel erg hoog. Hier volgen beelden van 4 jaar verzamelen.... of toch een gedeelte hiervan. Het begon met tractoren......
Wij waren voor een 2e maal te Gast om de colectie te bewonderen.
In het volgende bericht enkele beelden van onderweg tijdens de 6de Trektocht der Pioniers....
De route volgde ongeveer 85km lange idilische wegeltjes doorheen onze en aanpalende gemeenten, speciaal afgestemt op veteraanvoertuigen, dwz. geen steile hellingen, geen rode lichten, zo weinig mogelijk vluchtheuvels. Wel kregen de deelnemers wat stof te slikken op een half kilometertje grintweg. Dit was helaas te weiten aan het feit dat de organistie nog de laatste week de route moest wijzigen. We zouden normaal een motorfiestcolectie gaan bezoeken, Helaas werd dit nog de laatste week voor de rally opgezegt??? Jammer. Een aantal foto's zullen in een 2de deel van 'On the way' getoont worden wegens nog niet in het bezit van de Webmaster.
Op de bijgevoegde foto's ; In actie singer Le Mans, Stanley steamer in dubbelpakket, met Minerva doorheen oude kiekenstal, Motoren Peugeot en FN in volle vaart door een dorpskern.....
Het begon dus met tractoren, breide zich langzaam maar zeker uit naar vrachtwagens en automobielen.... en alsof dit nog niet speciaal genoeg is, nog enkele specials......
Veel uitleg is hierbij niet nodig; kijk en geniet......
Met deze nogmaals een hartelijke dank aan allen die meewerkten om dit evenement tot stand te brengen. Jaak Jacobs route, Jos Braekers Bakkersfiets, Wim Nijsen depanage, Mark Geerkens colectie, Jean Nijs drankvoorziening, Irene de Luna ontbijt, Stefan Bongaerts antieke camera, Jean Tilmans stoomvoertuigen, Jos Hendrix foto's, Thieu Geelen foto's, Willy vossen Hot dog verkoop, Frank van Orshoven Avondmaal.
Vroeg in den morgen op den vooravond van den verkiezingen werden door Jonckheer Jaak Jacobuszoon, den ariverenden deelnemers op den gevoeligen zilvernitraatplaat van den geleenden camera van Stefanus van den Bongaerts vastgelegt. Dit schouwspel gepaart gaande met den nodigen knal ende geflits werd gesmaakt door deelnemers ende publiek. Zie hier enkele van den resultaten van de kunstenaar der magischen houten doos. Ondertussen werden de hongerigen door den plaatschelijken warme Bakker ende Meester Jos van brood voorzien vanop zijnen pas verworvenen bakkersfiets.
Afgelopen weekend was het moederdag, en vermits de Baron de Lunatic de Neerglabbeek altijd maar moeder word, vond hij het een goed idee om zichzelf een nieuw speeltje kado te doen..... Je moet dit sportief opvatten
Kraakwitte cyclecar.... Het kleine zusje van Big Betsie..... Na het nodige knutselwerk werd het kleine wagentje op 22 mei terug nieuw leven ingeblazen na 30 jaar rust. Met dank aan de inspiratie van handige harrys's Bart en Mario..... die voor nieuwe frisse vonkjes zorgden....
Voor de nieuws - gierigen onder de lezers ; het merk van dit wageltje is Rosengart, type LR2 uit 1928. Om het ingewikkeld te maken ;dit is een franse licentie van een engelse auto, gebouwd door een Duitser van Joodse afkomst. Uitgerust met belgische banden..... van internationaal gesproken....
Het sleutelwerk vereist dan ook een setje metrische en anglosaksische maten. En... opletten voor links draaiende schroeven.