Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    16-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minerva nieuws uit eigen land 2
    Nog even verder met Royaal nieuws uit eigen land.
    Een beeld van Leopold op de evenementen uit Spa/Francorchamps bij het Minerva team.


    Leopold was een Petrol head, maar ook in zijn kennisenkring vertoefden Minerva's.


    Hieronder zien we Leopold bij een Minerva, samen met vriend Raymond de Crawhez (Baron)

    Eveneens in het bezit van Adelijke handen, deze wondermooie Minerva Pheaton 1924.

    Afbeelding, genomen aan het kasteel van Seneffe, schitterende Minerva Roadster van Baron Marcel de Giey.

    Diens echtgenote was een telg uit de 'Crawhez' familie.

    Ze namen met deze wagen deel aan de 'concours d'elegance' in de toen zeer modaine badstad 'La Baule' 


    Destijds een pracht van een stad zoals de Haan aan de Belgische kust. Momenteel totaal kapot gemaakt met moderne appartementen.

    Onderstaande Minerva heeft een carrosserie van Saouchik, welke door deze firma 'La Baule'  gedoopt werd.

    16-03-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    11-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eviva España (box 11)
    Eviva España

    In opvolging van onze Minerva Box uit Rusland, nu verder met het Belgische avontuur in vakantieland Spanje.
    Wij trokken voor U naar de bibliotheek van Madrid om ons te laten verrassen met weer nieuwe Minerva weetjes.
    Spanje was een serieuze afzetmarkt voor Minerva, en een deel van het automobiel register is zeer goed bewaard gebleven. Op www.minervisten.com vind u o.a. een lijst van nummerplaten toegekend aan Minerva eigenaars in de jaren 20 en begin 30.  (onder Minerva Owners, gouden boek)
    Hier in dit blog bijhorende beelden van Minerva reclame, eigenaars, deelnemers aan sportieve evenementen. Indien iemand er iets aan toe te voegen heeft, zoals altijd zeer welkom. 

    We beginnen met een beetje advertenties uit kranten.






    Deze reclame betreft de RACE rally uit 1919, waaraan een Minerva38 PK uit 1913 deelnam waarvan verderop beelden !! Volgens deze advertentie lag het verbruik van de 38 pl op slechts 19 liter op 309 kilometer en 2 liter water ?????  Van olie verbruik geen sprake !










    Helaas was de kwaliteit van de foto's uit de kranten van die tijd niet van 'Minerva niveau'



    Volgens het onderschrift bijhorende bij deze foto de aankomst van President Â…Â… onleesbaar......




    Hieronder een artikel betreffende een Minerva 20 pk



    Onderstaande foto is dan wel weer van schitterende kwaliteit.

    Hieronder een zeldzaam beeld van een Minerva, nog met kettingaandrijving tijdens een rally omstreeks 1908.

    Niet enkel tourwagens werden geleverd, maar ook Bussen deden dienst in Spanje.


    Wordt vervolgt met meer Spaans nieuws.

    11-03-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eviva España (box 12)
    vervolg


    Hieronder schitterende beelden van Minerva 38 pk's die deelnamen aan een evenement in de omgeving van Benidorm





    onderstaand een foto van de Minerva welke deelnam aan de bovengenoemde R.A.C.E. in 1919

    10-03-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pandora's Minerva box deel 10
    Pandora's Minerva box brengt u deze week naar onze noorderburen.  Reeds eerder in dit blog verschenen vele beelden uit Holland. In deze aflevering enkele exclusieve nieuwigheden van de eerder genoemde Frits Koohoven, welke in 1907 deelnam aan Circuit des Ardennes, en in 1908 met zijn Bolide op beurzen en salons te zien was. Eveneens een mooi verhaal van een Rally den Haag - Berlijn in 1912, en nieuws van het salon RAI jaren 20/30.
    Hieronder  DEN Frits in Actie tijdens Circuit des Ardennes 1907.

    Beneden dan een schitterende opname van Frits met zijn Bijrijder en de Minerva 'kaiserspreis'
    Frits tourde doorheen Europa om reclame te maken met zijn Bolide.

    Deze Minerva stond tentoongesteld op de RAI van 1908.

    Hieronder dan Frits welke tijdens deze tocht een demonstratie geeft  met een Minerva van een beklimming van 50%  Spectakel a volonté

    Anno 1912  werd er een betrouwbaarheidsrally georganiseerd van Den Haag naar Berlijn.  Hieronder een pracht beeld van deelnemende Minerva.

    De foto hieronder toont hoe in 1923 een Minerva naar Nederland verscheept werd. Exteem zeldzaam beeld !

    Onderstaand, een affiche voor het salon in Nederland (RAI) uit 1924

    1928,  Een Minerva op eens stand samen met Amerikaanse merken.



    1930 had Minerva zijn eigen stand.

    Deze top Minerva stond op de affiche van het salon. (uitsnede)

    Onderstaande uit de affiche van 1932

    In 1934 kwam de M4 op de proppen.

    Hieronder dan een beeld van Minister Colijn's Minerva H 41944.  Hij was begin jaren dertig 'crisis' Minister hier gefotografeerd na een vergadering op domein Ruygenhoek.

    Ook een zeer mooie hieronder, de Minerva D 8921 met chauffeur van de grote baas van Philips op bezoek in de Belgische afdeling. Het personeel reed met Fordjes.

    01-03-2019 om 14:50 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.witloof uit België Whit love from Russia. Deel 2
     Witloof is een bekend Belgisch product, alsook Minerva automobielen.Vervolg ons Russisch avontuur.


    Deelname van een equipe aan de zogenaamde Stella rally 1913 in Rusland. (boven)

    Deze Minerva werd gefotografeerd in Riga anno 1912.

    Hierboven een opname uit 1915, midden in de oorlogsjaren. De Minerva is een model omstreeks 1912, waarschijnlijk door het Leger in beslag genomen voor militaire doeleinden.

    Nog een Minerva die in Rusland verdwaald was. De foto werd genomen in 1917, Minerva van rond 1911.

    Hierboven nog een exemplaar van Minerva in Rusland. Deze werd geschoten al in 1907. 

    Nog een groepje Militairen met een aangeslagen Minerva in 1914.



    Minerva A 435 in Rusland met Duitse Militair. Opname werd gemaakt in 1918.

    Russische militairen met een schitterende 38 PK Minerva.
    En nogmaals een prachtige Minerva met Militairen.

    Verboden foto's te kopiëren ! 

    wordt vervolgt met nog meer Minerva avonturenÂ…Â…Â…Â…..
    Nog iemand oude Minerva of andere Belgische beelden???    stuur ze op ! 

    21-02-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    18-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fagnez Hivernales 2019

    De Fagnez Hivernales van 2019 viel dit jaar volledig in het water, of moeten we zeggen zonnestralen. 
      De winter was heel ver te zoeken, maar, ieder nadeel heb ze voordeel zei ooit een kloeke Hollander.
     Niks  te Hivernales maar Printemps !  Dit jaar aan de start weeral een 20 tal clubleden die het aandurfden, en hoera weer enkele nieuwelingen. 
    We zagen voor het eerst een Talbot London, Chrysler de Soto, een Vauxhall en een Citroën Six cabriolet.
    Zoals immer een immens gezellige sfeer onder vele bekende collega's.
    Deze  normaal helse tocht van 2 dagen ging dit jaar richting Clervaux waarbij je vehikel maar beter wat boterhammen gegeten had, wegens toch wel enkele gespierde hellingen die getrotseerd moesten worden. 
     Helaas dit jaar enkel beelden van de aankomst op Francorchamps. De eerste aankomelingen hadden hun bolides reeds opgeladen. 
    Dat is zowat het enige wat beter kon. 
    Kijk op de website van VCCB voor de kalender, volgende afspraak 14 April. 

    Foto's Jaak Jacobs.


    Al de 59 ste uitgave, deze mooie rallyplaat met ook een afbeelding van JJ.


    De Loraine de Dietrich van op de rally plaat in levende lijve.
    Een beetje boterhammen oppompen.

    Aantrappen.
    En Gassen maar.....

    De voorzitter van de club met zijn trouwe Ford model A roadster.

    Nieuw clublid met deze prachtige Talbot London 1920  4,5 liter.



    2 Belgische voertuigen FN en Minerva .

    Minerva model SS 1909.

    Nog een Talbot, Franse versie.

    Amilcar

    Ook nieuw deze Vauxhall. 

    Oude bekende met al heel wat 'Hivernales' op de teller  Calcott.

    Een mooie Chrysler 'do soto' SIX

    Nog een vaste waarde bij de Fagnez, deze Citroën/

    Nieuw voor onze lens deze Ciroën Six Cabriolet, gevolgd door een Dodge en Ford.

    En eveneens een vertrouwd gezicht deze Fiat sport.
    Foto's Jaak Jacobs.

    18-02-2019 om 09:08 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Witloof uit België, Whit love from Russia.
    Minerva trachtte voor wo I haar producten wereldwijd aan de man te brengen. Bewijs daarvan kregen we enkele weken gelden van onze correspondent uit Rusland, van wie we een hele reeks mooie beelden mochten ontvangen, exclusief voor dit Blog. 

    Stille getuigen van verkoop in Rusland onderstaande reclame affiche's.
    Verboden te kopiëren !






    Een andere methoden om Mineva's aan de Rus te brengen waren sportieve evenementen. De Pas opgerichte Automobielclub  organiseerde een 'Of road' evenement in 1913, waarvan hieronder teksten en beelden. De deelnemende Minerva behaalde een tweede plaats, na een Ford T.
    Gedateerd 1 oktober, maar gezien Rusland toen nog gebruik maakte van de Georgiaanse kalender, was het feitelijk in September dat dit plaats vond. Er lag toen een dik pak sneeuw.





    Lijst van het eindklassement van de deelnemers aan deze rally.
    1. ford 2. Minerva 3. Mercedes 4 ford 5,6,7 Hupmobile 10 Pope Hartford 



    Ergens moet er nog meer beeldmateriaal van deze rit zijn, gezien de camera naast de weg.



    Hieronder beelden van een andere regelmatigheidsrit van Riga naar Moskou.
    Deze Minerva was reeds uitgerust met elektrische lichten en claxon.

    Een zicht op de vierkoppige bemanning.

    Hij raakte onderweg wel in de problemen.

    Nog een vooraanzicht van deze wagen tijdens de Raid.

    Ook onderstaande foto stamt uit een evenement dat plaatsvond in Moskou. 1913

    Naast sportieve evenementen was de auto natuurlijk ook geliefd bij de Militairen. 
    Hieronder een zeer mooie opname van een Minerva type HH

    Net zoals ook bij ons werden Minerva' s gebruikt als ambulance.

    2 Russische generaals met hun chauffeur bij een Minerva

    Wordt vervolgt, Verboden kopiëren !

    04-02-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pandora Minerva box 10

    Daar we het vorig artikel beëindigden met Minerva Motoren, hier een vervolg.

    Een fraaie en vroege Minerva V twin 1906.


    Hieronder nog een exemplaar van Minerva met ronde torpedo tank.1908

    Links op deze foto de bekende Jan Olieslagers op Minerva.

    Hieronder  nog een motorfiets met Minerva motor.

    Minerva in dienst bij het leger 'telegrafie'



    Minerva 'clip on ' 1902

    opgevolgd door dit model 1903

    Minerva Belgisch frame en krachtbron, met Engelse afwerking van Phoenix



    Hieronder een beeld van de equipe 'Coupe des Alpes'  1924

    Nog vroeger een beeld van 2 Minerva's tijdens een Meeting te Gent in 1906.  De wagen rechts is een 'Pipe'


    En dan gebeuren er al een accidentjes welke op deze manier worden opgelost.

    Van Gent weer een sprong naar zweden waar Minerva met inschrijfnummer 424 langs achteren op de korrel werd genomen.

    En nog eens een hele mooie die aantoont dat Minerva's een en ander te lijden hadden.

    Een nog zeer jeugdige Per Johansen in deze wagen. 

    Uit Finland kregen we dit beeld.  Enkele prominenten op bezoek. Helaas konden ze ons niet meedelen wie deze personen waren.

    Tenslotte in deze 10de minervabox deze mooie shot van een Minerva Luxe touringcar.

    28-01-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    23-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 9

    Deze 4 de week van Januari 2019 weer een vervolg met Minerva beelden.




    Hieronder dan weer een Scandinavisch beeld van een oerminervist,Anders H Holte, geregistreerd als E 524. waarvan we nog meer beelden tonen in een vervolg bericht.

    Nog een schitterende Scandinavische Minervist Oskar Petterson  opname 1912

    Uit eigen land kregen we dan weer deze 'limousine'  met 7 zitplaatsen omstreeks 1926.

    Uit het Brusselse stamt deze Minerva opname bij Garage 'Porte d'Anvers' omstreeks 1912.


    Hieronder;
    Deze grote 8 cilinder 22 pk Minerva behoorde toe aan André Pissart. De foto werd gemaakt in 1945. Andre Pisart, Minerva dealer in Brussel en ex coureur bij Chenard, reed in 1930 van Oostende naar Marseille en terug in een record tijd met een gemiddelde van 85 km/h, in 32.45 uur. Zonder stoppen terug te leiden tot minder dan 30 uur.  Direct na de aankomst reed hij verder naar Brussel voor de opening van het autosalon 1930. Maximale snelheid was een vlotte 128 km/h. Koning Albert was verbluft en loofde Pisart om zijn prestatie. Zonder deuken terug aankomen getuigd van serieuze 'coquetterie' zou hij gezegd hebben. 


    Hieronder nog eens een exemplaar van een Minerva in Engeland. Omstreeks 1912.Dit model heeft zeer kleine remtrommels op de achterwielen.


    Ook nog een keer Victor Kellberg  tijdens een rally in Scandinavië.

    Omdat we toch in de rallysfeer zitten, hieronder beelden van het volledige team van de Kaizerspreis met de bekende Minerva Brabazon. 1907, we zien team Moore - Brabazon, Koolhoven - Algernon en Warwick Wright - Â….


    Na de race werd een van de Minerva's verkocht aan Leopold Cannings uit de UK, waarvan hier een opname.

    Nog een opgroeiende Minerva generatie hieronder;  Zus en broer Edith en Edwin Chapell in 1908


    Een zeer gelijkende opname die we al eerder in dit blog openbaarde. We zien de zussen Phylis en Zena Dare. Een herhaling omdat u op de volgende foto Actrice Phylis nog eens ziet bij haar Minerva 40 PK 1906.


    Phylis poseert trots bij haar Minerva.

    Nog eens wat Minervabeelden uit eigen streek, Jaren 20 te Genk.

    En nog eentje uit Genk jaren 10.

    Tenslotte nog enkel shots voor de liefhebbers van 2 wielers.
    Heel vroeg model van Minerva omstreeks 1901.

    Onderstaande foto is dan een opname uit 1906 in Belgisch Congo, waar 4 Minerva's verzeild geraakte.


    En nog een hele mooie van een Minerva 1904 met zijspan en een tweeling.

    23-01-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    15-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 8
    Het vorige verhaal eindigde met een mooi model van carrossier 'Papler' uit Keulen. Vandaar dat we hier vervolgen met een andere stroomlijn Minerva.
    Blijven inloggen, Pandora's Minervabox deel 9 ligt op de testbank !



    Ook ons Poolse verhaal krijgt een vervolg met de onderstaande opname van kasteelheer Jan Nepomucen Lasocki uit 1928. Uiteraard met chauffeur.

    Iets dichter bij huis,  kwam deze Minerva terecht. Er werden een hele reeks foto's gemaakt, welke bewijzen dat ook in die periode al Updates uitgevoerd werden. Zie laatste foto.
    Omstreeks 1927/28 werd deze familie wagen vervangen door een Hispano Suiza, waarvan er ook vele beelden gemaakt werden.
    Een vooraanzicht van Minerva A 983

    De wagen had een 2 deurs, vierzits carros Cabriolet.

    Luxueuze uitvoering met losse zetels en een achterbank met armleuningen.

    Hier een beeld met de kap omhoog, en volledig afsluitbaar met glasramen.

    Deze laatste foto gemaakt in 1927, getuigt van een 'updating'. Hij kreeg voorwielremmen en de lampen op de spatborden verdwenen. Ze werden gemonteerd (of vervangen) onder de koplampen voor een modernere look.

    Klaar voor een laatste rit staat vermeld op de achterkant, wellicht om de nieuwe Hispano te gaan ophalen.

    Uit scandianivië dan alweer deze opname van Victor Kelberg.

    Hieronder zien we dan Leopold op bezoek aan het autosallon te Brussel.

    Zoals we reeds lang wisten was Leopold een fervent Minerva liefhebber, welke de pap al vroeg in de mond kreeg zoals blijkt uit dit beeld uit 1927, waar hij als prins plaatsnam in deze geweldige Minerva.

    En nog vroeger als jong manneke in 1919 met een vooroorlogs model.

    Daarvoor, in 1913 werd zijn moeder al gespot met deze Minerva. 

    Een ander adelijk figuur met liefde voor het merk was deze Baron Pierre de Crawhez.

    Een naoorlogs Model type PP uit 1922.

    The man Himsleve, Sylvain de Jong achter het stuur van een 1914 Minerva met spitse radiator. Men wilde eigenlijk in 1915 volledig overstappen naar dit uitzicht, maar de oorlog gooide roet in het eten.

    Een andere spitskoeler hier ook weer met Victor Kellberg.

    En een ouder model met sneeuwkettingen.
    Wordt vervolgt / Verboden te kopiëren en plaatsen op sociale media !

    15-01-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-01-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 7
    2019 is  och arme nog maar een week oud, en we kunnen u, trouwe lezers alweer plezieren met enkele zeer mooie Minerva zichten.

    We beginnen met een meer dan schitterende vondst.
     Deze waarschijnlijk een 38 PK Minerva met zeer bijzondere carosserrie werd ergens in een Belgische schuur op een zeer gevoelige plaat gewipt.  Prototype van de 'spitzkuhler' Minerva? 
     2019 belooft een topjaar te worden als het zo verder gaat.  Wie kan het opschrift 'Husser' op de radiator duiden?  Op de achtergrond ook nog een Nagant.
    Bekijk ook de voorlaatste foto van een Minerva spitzkuhler met gelijkaardige carros van Papler.


    Hieronder dan een kersverse inzending vanuit Polen. In het stadje Gostyn reden destijds 2 Minerva's rond waarvan we hier de exclusieve beelden tonen.
    Een Minerva viercilinder...Â…Â… pre 1924. Deze behoorde toe aan een plaatselijke bouwondernemer. Hij had hiervoor een chauffeur in dienst. Met pet.

    En een dikke 6 cilinder van na 1924. (voorwielremmen) Eigendom van de directeur van een suikerraffinaderij. Ook deze had een chauffeur in dienst.  Ieder jaar kwam er een ploeg mecaniciens uit België om het onderhoud te doen. 

    Uit 1925 stamt dan deze Poolse Affiche met sportieve torpedo carros.

    Verder dan nog met de nodige nieuwjaarswensen eentje uit Noorwegen, Minerva Type AB torpedo, waarvan de overblijfselen momenteel gerestaureerd worden.

    Nog een beetje vrouwelijk schoon toevoegen aan dit lijstje ! Mooi detail, de verzonken gereedschapskist in de treeplank en schuifdak.

    En het nodige mansvolk welk moet laten blijken dat ze iets van kaartlezen en techniek verstaan, om de dames te imponeren.

    Uit eigen land nog een paar beelden uit de werkplaatsen van d'Ieteren, waar we telkens op de voorgrond een Minerva kunnen determineren.



    Tussendoor nog een kieker van Fritz Koolhoven, welke we eerder al toonden als Minerva coureur en importeur in Nederland, aan het stuur van een Minerva.

    Voor de motorliefhebbers nog een beeld van een zeer vroege 'Clip on' Minerva omstreeks 1902/3. Deze heeft al een carburator, dus niet het eerste model met oppervlakte carburator in de tank.

    Ook nog tegengekomen in een Duits tijdschrift. Banden met witte wanden.

    Onderstaande waren we nog vergeten in te voegen bij onze Scandinavische rubriek.  Een opname uit 1912 ! Het hele dorp ging na de kerkgang op de foto met misschien wel de enige auto uit de hele verre omtrek. Minerva A 1664.

    Ter vergelijking met de eerste foto uit dit verhaal deze carros van Papler, welke we al eens eerder lieten zien. Op deze kan men duidelijk het embleem van Minerva boven op de radiator zien, hoewel andere vorm als op de eerste foto. Er is nog slechts 1 overgebleven Minerva bekend met zo een radiator, en deze bevind zich in Spanje. 

    Als afsluiter van dit eerste verhaal een mooie aquarel van de Minerva die men live kan gaan bekijken in Portugal.
    Verboden foto's over te nemen, plaatsen op sociale media.

    07-01-2019 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy Motoring 2019
    Met dank aan alle lezers en inzenders.



    28-12-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    27-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 6 b
    Om 2018 feestelijk af te sluiten; aanschouw deel 6 van Pandora's Minerva box.
    Moge er volgend jaar nog vele volgen. 




    Deze schitterende opname kreeg de titel  "Patattenfretters" opgespeld.  Enkele personen zijn bekend nml Egbert en Antoni Kelder, en Wilhelmina Weling.

    Hierboven nog een bekende Belg, nml coureur Polier met zijn Minerva in Coupe de Liedekerke.

    Nog zo een schittend beeld uit ver verleden te Huy, waar 3 Minerva's poseerden, samen met een Wanderer motorfiets

    Hierboven werd een Minerva vereeuwigd op de Guldenvlieslaan te Brussel.

    Auto Meeting te Tienen, volgens het opschift zou er een Minerva aanwezig zijn. 

    Muurreclame voor Minerva te Ramont Tenneville

    Een hele mooie glasplaat van een Minerva Berline.

    En nog eens 2 beelden van de nu wel overbekende Minerva ZZ OO 46  tijdens een rit van de PAC begin jaren 50

    Nog een overduidelijk foto van Frederik Janssen van een pracht van een Minerva ergens jaren 70

    In het verleden toonden we reeds beelden van een Minerva corbillard welke in Mechelen dienst deed. We vonden nog een beeld van deze wagen.

    Minerva 197828

    In 2012 werd deze  zeldzame corbillard  te koop aangeboden in Madrid, Spanje.

    Ook nog in het buitenland, Koning Haakon die betrapt werd op het zelf besturen van zijn Bolide. De chauffeur mocht achterin.

    Hieronder een zeldzame vondst van een Minerva in Argentinië. Zoals het dikwijls gebeurde werd deze omgebouwd tot vrachtwagen.


    In het Belgische Congo verzeilden ook enkel Minerva's.

    Nog een vooraanzicht van een mooie Minerva omstreeks 1908.

    En een kiekje in een garage waar we allemaal wel even in wilden rondsnuisteren.

    27-12-2018 om 20:05 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 5


    Nog enkele beelden van ons Scandinavisch avontuur...   Hier een verzameling van Vroege Minervisten.


    Fille's zijn van alle tijden.  en ook Minerva's mochten in het rijtje gaan staan. Als je goed kijkt zie je er 2

    Minerva A 368 deed dienst als Taxi

    Deze is geen taxi maar bedrijfsvoertuig van de Noorse Sociaal democraten.

    We gaan verder naar eigen land waar we in Brugge 2 mooie beelden schoten

    Minerva vrachtwagen bij de Augustijnerbrug en hieronder een Minerva Ambulance bij het st Jozef ziekenhuis.

    Dan nog een mooi beeld van het pas heropgebouwde Ieper waar men met Minerva Bus naar toe kon.

    Een inzending uit Aarschot waar volgens deze een Minerva geparkeerd stond in Villa het Bogaerdenhof.

    Eveneens bezaten de zonen van Levy - Finger een Minerva.

    Hieronder dan een postkaart van het stadsplein van Tienen, waar op de grote markt een Minerva Dealer zijn waren aan de man probeerde te brengen
    .

    Dan was er nog iemand die deze hele mooie Minerva 'Roadster' wist te vereeuwigen.

    Dit pracht portret werd vastgelegd te Antwerpen.....   



    Ook uit tienen komt deze foto van de woning van de eigenaar van de suikerfabriek. Eerder al toonden we een beeld (close up) van diens Minerva
    .

    Onderstaande Minerva van het model AH was eigendom van de Belgische ambasadeur in Nieuw Zeeland.

    Minerva te koop aan verlaagde prijs.....

    Hieronder nog enkele zeer mooie uit nieuw zeeland..


    WORDT VERVOLGT.
    verboden te publiceren op sociale media !

    07-12-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 4

    Vervolg 























    Er liep iets mis met deel 4 van Pandora's box deel 4, het ligt dus niet aan uw PC.
    Beeld aan het paleis in Brussel, waar toen nog een klokkentoren op stond, en enkele Minerva's voor de deur.

    Waar Albert regelmatig mee op stap ging.



    Hieronder dan eentje van bij het paleis in Laken, waar enige beweging was op de dag van de door van Albert. Een Minerva staat op het punt de poort binnen te rijden. Hiervan bestaat er een film waarvan dit een uitsnede is.


    Nog eentje die thuishoorde in de Scandinavisch rubriek.  Een Minerva bij Sanatorium in Noorwegen.

    En tenslotte nog een van een Heldin uit WO I, die op 19 jarige leeftijd Ambulancierster werd voor Soldaten uit Nieuw Zeeland.  Debora was haar naam.

    06-12-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    30-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 3
    VERBODEN FOTO OVER TE NEMEN? PLAATSEN OP SOCIALE MEDIA !
    Het is mogelijk dat enkele foto's reeds eerder in dit blog verschenen. Het zijn er ondertussen zo veel dat alle bomen in het bos op elkaar beginnen te gelijken. Maar met zekerheid ook weer enkele nieuwe ontdekkingen.

    Een glasheldere opname van een Minerva automobiel van de eerste generatie omstreeks 1908, fonkelnieuw bij een Dealer in Noorwegen. Ook de motorfiets is de moeite om eens te bestuderen.


    Minerva in the snow. Model KK

    Minerva tijdens een winterrally.

    Minerva A 1410 1914

    De welbekende Minervadealer Osterman op de weegschaal

    Volgens de inschijfregister zou dit een Minerva zijn, maar we hebben zo onze twijfels.

    Wreed accident, de Minerva ging over kop.

    Lekker knus en warm ingepakt. Is deze mooi of is deze schitterend? 

    Jammer genoeg is deze niet zo scherp, model HH 1913 

    Met KR 5554 liep het ook niet goed af.

    Ook de onderstaande is ronduit schitterend.  Minerva A302

    Deze jammer genoeg ook niet zo duidelijk.



    Minerva 848

    Ook niet te versmaden Minerva taxi KR 55....

    Op onderstaande foto rechts achter een Minerva in de kolonne van Poolse politici

    Ook uit Polen Warshau.

    En tenslotte nog eens een hele mooie Minerva 1910.

    WORDT VERVOLGT MET NOG MEER MOOIS !

    30-11-2018 om 16:02 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 2
    In deel 2 van onze box van Pandora weeral schitterende Minerva beelden...Â…..  verboden te kopiëren.
    Minerva Taxi van omstreeks 1913.

    Onderstaande foto werd genomen in 1921.

    Zeer mooie foto van een Minerva tourer 1913, welke dienst deed om toeristen rond te leiden.

    Een Minerva als vervoersmiddel van hooggeplaatste persoon.

    Een Minerva van het type OO, eigendom van een Hotelier, welke zijn gasten hiermee vervoerde.

    De laatste wagen in dit rijtje is een Minerva, de eerste misschien een Metalurgique?

    Het is moeilijk te herkennen, maar opzoekingswerk naar de nummerborden wees uit dat wagen nr 1 een Minerva zou zijn.

    Daarom waren dus steeds reservewielen aan boord.  Regelmatig ne platte.
    Wat een fantastisch beeld ! en gelukkig een fotograaf aan boord.

    Minerva gefotografeerd aan een tankstation.

    Een foto ingezonden vanuit Amerika van de in voorgaand deel I genoemde Minerva C 513
    Huidige eigenaars van deze auto hadden deze foto nog nooit gezien.

    En nog een hele mooie van een Minerva 1912.


    De wagens werden ook in Putke winter gebruikt zoals blijkt uit onderstaande foto.


    Minerva van MJ. Veun deed dienst als taxi voertuig.

    Hieronder een bijzonder foto. Deze Minerva type OO was de allereerste auto in het dorp.

    Firma Jensen & CO maakte gebruik van  betrouwbare Belgische techniek.

    Hieronder een Minerva van voor 1910, eigendom van een dokter welke zijn Patiënten bezocht. Hij bezat ook een Pipe.

    Het model OO was erg geliefd in Scandinavië. Hier R6105, een Deense registratie.

    Wordt vervolgt...Â…    verboden te kopiëren !

    21-11-2018 om 12:56 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    11-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pandora's Minerva box. deel 1
    Enige tijd geleden ontvingen we van een lezer een  verwijzing naar een goedgevulde box met niet te versmaden oude Minerva beelden. Deze worden hier alweer gratis ende voor niks gedeeld, op voorwaarde ze niet te gaan publiceren op Sociale en andere Media. 
    Alstublieft ;  en dank aan al degenen die ooit iets inzonden, hoewel er dat bitter weinig zijn.

    De eertste foto behoorde eigenlijk nog tot voorgaande artikel, maar wegens gebrek aan ruimte nu hier.
    Men ziet Prins Carl en Princes Ingeborg van Noorwegen op een bezoek aan Stockholm. Minerva helaas niet helemaal in beeld.
    Verboden te copiëren, delen op sociale media !

    Interdit de partager, copier, les médias sociaux.



    Hieronder een hele mooie omname uit 1910 van de familie Hougsrud, welke in het bezit was van een Minerva.
    E 524. Let even op de koplampen, afgedekt met gestroomlijnde deksels?

    De foto hieronder is van dezelfde familie, ook Minerva.

    Dat men ook al nadacht over de stroomlijn van hun wagens blijkt uit deze 'Taxi' Minerva 26/50 anno  1913.

    Uit dat zelfde jaar nog een taxi van Olle Germundsen. De foto werd gemaakt in 1919.

    Ook uit ongeveer dezelfde periode (1913) onderstaand beeld, dit keer met een Privé chauffeur.

    Openbaar vervoer anno 1913, Minerva bus.  Een Eland staat klaar om in geval van Panne de pk's te vervangen.

    Nog eens een zeer fraaie opname van een Minerva helemaal rechts. Dit evenement was de allereeste rally in Noorwegen, aan het stuur van de Minerva Arne Riser Moe.

    Hieronder een tweede beeld van datzelfde evenement  in 1914 Oslo.

    Ook Minerva A 512 was hier aanwezig op de bezoekersparking.

    Op de onderstaande foto staat niet 1 maar 2 Minerva's.  nr 1 en 4 uit het rijtje.

    Bij deze kan het niet missen, 1913 in Trysil  ook hier 2 Minerva's in Beeld. eveneens nr's 1 en 4 .

    Minerva E 475 met 18 pk deed dan weer dienst om zware lasten te vervoeren.

    Nog eens een opname uit 1910.  Wie deze locatie weet te benoemen in Noorwegen, mag het laten weten.

    Ook nog een hele mooie postkaart uit 1909 met nr 2 een Minerva.

    Of wat dacht u van deze schitterende familiefoto, men was niet bang om de wagens volledig te gebruiken.
    Deze foto werd gemaakt in 1911.

    Een van mijn favoriete beelden hieronder. Men zit 2 Minerva's waaronder die van de familie Hougsrud. Ondanks geen kenteken, te herkennen aan de gestroomlijnde koplampen.
    Foto genomen in 1912 bij het postkantoor van Stravged

    Dan nog een mooie van Minerva's L 41 en L 1472.  Anno 1913, eigendom van een taxibedrijf.

    Dit is nog maar een eerste deel uit de doos van Pandora.  Dus blijven inloggen, en vooral ook blijven inzenden beste Minervisten.

    Wordt vervolgt...Â…Â…Â…Â…Â…...

    11-11-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva A 1/ 2 en 3/4 en E 523
    Voor de trouwe lezers van dit Blog is et geen nieuws meer dat het Noorse koningshuis trouwe klanten waren bij hofleverancier Minerva. Reeds enkele beelden hiervan werden hier getoond, maar ondertussen is er nog meer opgedoken. De nummerplaten A1,2 en 3 werden toegekend aan de koninklijk familie. A1 kon uitgerust worden met winter en zomer carrosserie, wat door sommigen als onzin wordt bestempeld. Het zou gaan om verschillende wagens. Toch niet onmogelijk, In autoworld Brussel staat een voorbeeld van seizoens wagens, met twee carrossen. 
    Verboden foto's over te nemen.

    Hierboven een bekend beeld van A1, welke ook al eerder in dit blog verscheen. Hier met open carros.
    De achterkant van deze wagen.
    gevolgd door enkele beelden van A1 met gesloten carrosserie



    Onderstaande foto bewijst dat A1 plaat op verschillende voertuigen werd geplaatst.  Hier een 1920 model met spaakwielen





    Hieronder Minerva A 2

    Hieronder A 2 en A 4 tegelijk in beeld

    Dan was er ook nog A 3

    en tenslotte nog een (net) beeld van A 4  in de garage van het paleis. (let ook op de Henderson moto er naast.)

    We vervolgen met het beeldverhaal van Minerva  E 513 welke in 1950 terug in verkeer gesteld werd, en vandaag nog steeds rond tuft.












    Wordt vervolgt

    Verboden foto's/teksten over te nemen !

    06-11-2018 om 09:40 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-11-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva wetenschappen
    Vandaag 1 November;
    We wisten het al eerder, vele notabele Belgen lieten zich verplaatsen per Belgische trots Minerva, meestal  bewust. Maar er waren er ook enkelen die dat deden misschien tegen hun zin. Het was wellicht hun eerste en laatste keer.  Toch is het een eer voor de tot grootste Belg verkozen Josef de Veuster, alias Pater Damiaan om op deze wijze naar de laatste rustplaats gebracht te worden, insgelijk Koningin Astrid.


    Dit spektakel vond plaats in Leuven, en niet op Molokai, zoals Jozef dat zelf gewild zou hebben.
    Minerva 102920.

    Daar we toch in de studentenstad vertoeven hieronder nog meer uit het grote boek der Minerva Wetenschappen. 
    Iedereen kent de mascotte's die het beroemde merk vertegenwoordigen. De liefhebbers weten dat deze mascottes geschapen werden door de hand van Pierre de Soete, maar bijna niemand weet dat Pierre een Leuvenaar was, en al helemaal niet hoe hij er zelf uit zag.
    Daarom hieronder een beeld van hem, samen met een buste van de Belgische Kardinaal die zich ook per Minerva liet vervoeren. Het is ons niet bekend of Pierre ook een Minerva bezat?  Deze wetenschap laten we aan de lezer om te onderzoeken en het ons liefst ook te melden.

    01-11-2018 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs