Inhoud blog
  • Next ; what's up doc ;
  • waarschuwing !!!!!
  • SPONSORS GEZOCHT !!
  • Minerva nieuws uit eigen land
  • minerva nieuws uit eigen land 2
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    10-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des Ardennes Episode 6

    Circuit des Ardennes 2017

     

    Het is slechts om de 3 jaar dat dit feest gedurende 3 dagen georganiseerd word, en dit reeds voor de 6 de keer. We zijn er trots op dat we er iedere aflevering bij mochten zijn, en we verheugen ons op voorhand op het feit dat we ook ieder jaar weer nieuwe ontdekkingen mogen doen.

    Dit jaar stonden op het stadsplein een hemelse parade van voertuigen tentoongesteld met royale achtergrond. Namelijk de fantastische FN 6 cilinder staf car van Albert I uit 1914  en de Bugatti van toen nog prins Leopold III. Als dat geen toppers zijn.

    Wellicht is het een troebele gedachte, enkel interesse hebben voor de pre war categorie, maar we waren erbij op Zaterdag om de Pre run te verkennen.

    Volgens de gratis te verkrijgen cataloog,  ook op de website te vinden, waren er 124  equipes ingeschreven met voertuigen van voor 1940. Stuk voor stuk chroniqueurs van hun tijd.  Of we deze allemaal te zien kregen op Zaterdag,  daar mag ik aan twijfelen. Zo uit het hoofd schat ik er zo een 50 tal gezien te hebben, inbegrepen de categorie Bugatti, welke om een of andere duistere reden een aparte klasse vormt.  In deze tuin van omstuimigheid, woordenloos schouwspel van vuur en rook,  waren de grote afwezigen de cyclecaristen.  Slechts een enkele Amilcar, Rally of andere diens gelijkende stonden aan de startlijn. Ondanks het feit dat de hele scene van vooroorlogse wagens en motoren  jaar na jaar inkrimpt, toch enkele spectaculaire nieuwigheden mogen bekijken, wat het geheel dan toch weer de moeite maakte om er bij te zijn. Zonder geheimzinnigheid is er geen verhaal.

    Wij noteerden in ons geheugen de neergedaalde Muze’s ;  Henri de la Fresnaye , in  het kort FL sports uit 1909 , de Brasier voiture de course uit 1907 en de Midland Model L uit 1911 als onvergetelijk.  Hiermee stonden al onze chakra’s weer op scherp.  Een hele mooie Gregoire met voldoende hoeveelheid charme, stond niet vermeld  in de deelnemerslijst, en verraste ons aangenaam. Aangezien hij er als nieuw uitzag, misschien een recent voltooide restauratie. Respect.  We hopen deze meermaals te mogen begroeten.  Dit jaar redelijk wat leden van de Rvccb met daardoor bekende voertuigen.

     

    Het oudste deelnemende voertuig was een Nagant Gobron uit 1900, maar de eer van de oudste tentoongestelde ging naar een Belgische Germain 1898, welke in 1960 in de kelders van de fabriek werd teruggevonden en chassis nr 1 draagt.

    Om deze herdenkings rit alle eer aan te doen was ook aanwezig één van de allereerste deelnemende racewagens uit 1903, een De Dion Bouton, welke dan ook de deelnemers plaat A1 voorbehouden kreeg.

    We waren zeer aangenaam verrast met de rit zelf waardoor we ons afvroegen waarom de Belgen in de zomer massaal naar het buitenland trekken. De Ardennen, getooid in zijn zomerse kleuren, zijn zo mooi……….  Met een tussenstop in Marche en Famenne  scoorde de organisatie echter geen goede punten door een te kort aan parkeerplaatsen. Jammer, want plaats was er wel voldoende geweest met een beetje meer inzet.  Nu, het plezier was even groot en het was althans voor ons geen reden om over 3 jaar niet meer aanwezig te zijn.  Onder het moto ‘This is where the magic happends’  zetten we hem weer op ons programma en hopen weer verrast te worden…. Hoewel dat jaar na jaar moeilijker wordt.  Wat zijn we toch verwend…….. niet?



    Net op tijd voor de start van de Pre run. Brasier 1907.


    Op de oude foto's meestal in zwart wit, maar in werkelijkheid veelal mooie kleuren.
    Zomerse kleding bij dit weer zeker toegelaten.



    Deze Minerva zagen we ook nog vorig weekend bij de rally van Ophain.

    Brasier was net iets te snel voor een volledig beeld.


    In periodieke kleding, hoewel de zonnebril niet echt past.

    Het peloton motoren was eerder karig deze aflevering.  slechts een 10 tal pre war fans durfden het aan.

    Dames achter het stuur waren er ook te vinden.

    Panhard zonder soupappen.
    Ook de wagens uit de dertiger jaren waren goed vertegenwoordigd.

    En langs de wegkant kon je deze  Nederlandse bezoeker opmerken.  Je ziet ze maar zeldzaam deze nog in originele lak verkerende topmobielen.


    Dit ademt echte sfeer............

    Onderweg naar Marche en Famenne via echt hele mooie, rustige wegen. 

    De categorie cyclecaristen was deze aflevering niet echt prominent aanwezig, maar ze waren er wel.
    Het ouds deelnemende voertuig Gobron Nagant 1900, waarvan de witte banden ondertussen al een beetje grijs gedraaid zijn.


    Zoals gezegd, dames achter het stuur, waarom niet?
    Een kleine kolonne Amerikaanse Harley's, altijd goed voor de sfeer.

    10-07-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des Ardennes Episode 6

    Vervolg Circuit des Ardennes 6de aflevering

    Magnifique FN 6 cilinder, voormalige staf auto van Albert I. 1914

    Een zicht op de rechterkant (rechts gestuurd)

    Omdat je deze echt niet alle dagen ziet, ook nog eens de acherkant.

    Een andere Belg........ Germain 1898 met chassis nr 1. In 1960 gevonden in de kelders van de fabriek.



    Ook nog een Belgische FN Sports achter de 6 cilinder Citroën.

    De wondermooie Grégoire  met veel leuke details,welke we voor het eerst zagen.

    Brasier course 1908............. daar doen we het voor.



    Ook heel er mooi en nieuw in onze analen........ Midland 1911.

    En ook deze Humber uit 1912 kwamen we nog nooit eerder tegen.

    Net zoals deze unieke Unic.1909. niet helemaal origineel maar daarom niet minder leuk.

    Onder de oudste deelnemers Renault en Daraque 1902

    Enkele duitsers vonden de weg naar België. Hier bijna nooit te zien Adler 1913.

    Duhanot ook super zelden, maar we zagen hem vorig jaar voor het eerst op de Razans rally.

    Nieuw op Belgische wegen, wegens recent aangekocht.. Bentley.

    Een van de topstukken dit weekend deze Bugatti.
    Vorige week nog in Lelystad te bewonderen, nu in Bastogne. Berliet AK 14 van 1913.

    09-07-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des Ardennes Episode 6 vervolg 2
    Onderweg. De Nurnberg ring staat bekend als de 'groene hel', laten we Circuit des ardennes omdopen tot 'groene Hemel '

    Mag op geen enkel treffen ontbreken; de Ford Model T




    Zonder soupappen, maar wel met een blauw wolkje ..





    Duitse deelnemer met een Marmon 'special'

    En natuurlijk onze Mooie Minerva..........

    Bugatti's laten zich liefst van hun mooie achterkant zien



    FN sports 1911

    De super zeldzame Duhanot in actie.



    overland



    Vignot Deguingand

    Morgan

    Midland 1911
    Heerlijk Pick Nicken en genieten van het langs zoevende Museum.

    Wordt vervolgt.....  To be continued.........

    08-07-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des Ardennes Episode 6



    Triump

    Ford model A

    Bentley

    Fraaie Amerikaans moto's  Harley en Excelcior

    Alvis in originele staat.  Mmmmmmmmmmmm.

    Rally 1931

    AC six 1925

    1909



    Henri de la Fresnaye  1909

    Delahaye 1908

    Dodge Brother.

    Clemant Bayard



    Raleigh V twin in originele staat

    Bugatti

    Nog een topstuk Alfa Romeo........
    Een originele deelnemer van circuit des Ardennes in 1903

    07-07-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minerva XXL episode 3
    Het is een feit dat dit blog zowat overal ter wereld gevolgd wordt, en dat is maar goed ook, want ons stokpaardje 'Minerva' werd ook overal ter wereld aan de man en vrouw gebracht.

    Deze week kregen we weer enkele mooie oude foto's vanuit Spanje, waar een zeer mooie Minerva gebruikt werd door de eigenaar en fotograaf van een kunstmagazine. Hij reed er persoonlijk mee rond om overal foto's te gaan nemen en reportages voor zijn magazine te creëren. Verder Beelden van een Minerva die als brandweerwagen in Spanje dienst deed.

    Een tweede zeer mooi verhaal is dat van een Minerva welke in de jaren 70 nog stond in de garageafdeling van het technisch instituut sint Michiel in Bree.  Toen nog versleet ik persoonlijk enkele broeken op de schoolbanken aldaar, en het oldtimer virus had reeds toegeslagen. Het gezeur bij Pa om dat ding te gaan kopen liep op niets uit. Een andere had wel de moed daartoe, en werd eigenaar van dit mooie ding. Hij voorzag hem van een sportcarosserie en verkocht hem daarna aan een kleermaker. Deze verhuisde naar Zuid-Frankrijk en verkocht de wagen aan een Rus........... Daarna is het spoor bijster.
    Maar we hebben wel beelden gevonden van Mensen die bij deze kleermaker een kostuum lieten maken, en zich lieten fotograferen bij deze wagen. Ook de eigenaar welke de wagen van de koets voorzag, kennen we ondertussen en deze is op zoek naar oude foto's, welke we weldra hopen te pakken te krijgen.

    Ook uit Nederland weer enkele mooie foto's, en nog meer........o.a... Het koningshuis, .; vandaar de titel van deze rubriek XXL extra extra Large.  Kijk en geniet van de oude tijd.


     Is dit geen schitterende Minerva ? In Spanje reed eigenaar/redacteur en fotograaf van een bekend kunstmagazine er mee rond. Met reclame voor het blad ' Mundo Grafico '.


    Ook uit Spanje, deze inzending van een tot Brandweerwagen omgebouwde Minerva..... Met aanhanger.

    Opname uit 1927 .

    Dan deze Beelden uit het verhaal van de Minerva van TISM Bree.............  Allen die daar gezeten hebben en zich dit herinneren, welkom met verhalen.

    In de garage van de kleermaker.

    Wie we hier hebben, Leopold Himselve aan het stuur. De chauffeur mocht op de achterbank.

    Ook Belgisch koningshuis.......;; Nummerplaat A 2

    Om het dan toch Royaal te houden, een opname van de Bekende Nederlandse Minerva, een bezoek van Prins Hendrik.

    Deze hele mooie foto kregen we dan uit Lisse in Nederland.

    En ook uit Nederland deze foto uit Heerenveen.

    Nog even de Ed- War-dian toer op met deze pracht van een Minerva van Belgisch leger.

    In de eerdere rubriek Edwardian Minerva's toonden we een zeer zeldzame opname van een Radio (zend) wagen. Nu eentje Radiologie.
    En een beeld van een ontwerp voor een Edwardian Ambulance.

    Nog een mooie van een vroege vrachtwagen. Knipperlichten waren er nog niet.

    Met deze zijn we ook heel blij. De onderstaande foto toonden we al eerder, maar we waren niet zeker of het wel echt om een Minerva ging. Met deze foto is dat bevestigd.  Meeting bij Hotel Scholtenhof.




    Deze kregen we uit Blankeberge, de wagen zou een Minerva zijn, maar 100% zeker is dat niet.  Toch een mooie foto.
    Bij deze foto hebben we helaas geen uitleg.  We laten het over aan de lezers.

    28-06-2017 om 13:46 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    27-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minerva XXL episode 3 vervolg



    Fabrieksfoto van een Minerva carros by d'ieteren
    Ook deze is een ontwerp van d'ieteren

    maar ook andere carrosiers werkten met Minerva zoals deze Hofkens.


    Deze is van Feval.
    Overduidelijk een Amerikaanse Minerva

    Fabrieksfoto Minerva 1931 model AL

    Minerva van een Amerikaanse Actrice.




    Deze carrosserie kon voor zowel als Coupé chauffeur of cabriolet doorgaan.  Schitterend ! 

    Nog een Amerikaanse versie.
    Een van de laatste modellen van Minerva 8 cilinder.


    Nog een zeer fraaie tourer uit de jaren 20. Aluminium motorkap was toen een echt modeverschijnsel.

    Ook een fabrieks foto van de 8 cilinder








    Als laatste in deze aflevering Rolston Minerva met verkeerde mascotte................

    27-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    26-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 100 km van Ophain.
    De 100 km van Ophain.

    De 100 kilometers van Ophain is een organisatie van de Royal Veteran Car club België, welke dit jaar voor de 3de keer plaats vond. Omwille van familiale verplichtingen waren we niet in de mogelijkheid deel te nemen, maar omdat het in de buurt was, konden we wel eens polshoogte gaan nemen bij de aankomst te Ophain.

    Het deelnemersveld toonde een grote verscheidenheid aan mannenjuwelen uit de tijd van toen, en blijkbaar ook nu nog. Van 1899 tot 1940 stelde men 39 voertuigen levendig ten toon. Voor ieder wat wils van sportief tot limousine, van flaneermobiel tot elementair vervoer. 

     Automobielen uit de oertijd verstrooien nu eenmaal  een zekere aantrekkingskracht, en enkel al het opstarten is  altijd weeral een avontuur. Vooral dan bij deze van nog voor 1920, toen automatische vooronsteking, choke en startmotoren e.a. nog op het verlanglijstje van uitvinders en profesoren stonden.

    Een wondermooi opgeblonken Minerva en een Imperia, waren Belgische schonen op dit treffen, Ford ging lopen met de prijs voor de meest in aantal aanwezigen. Het was niet de T ford, maar het model A dat met deze eer kon prijken, aangevuld met een nog niet eerder gezien Model B.

    In de klasse sportwagens ontmoetten we een letterlijk schitterende Engelse zonnestraal, (sunbeam 1912) en enkele Buggatti’s, Amilcar.  Daarnaast een hele reeks andere zeldzame bromdingen. Rosengard, Peugeot, Citroën, Renault, Ballot, Mercedes, BMW, Fiat, Buick, Chevrolet, Chrysler, Stoddart Dayton, MG… Voor de liefhebbers stuk voor stuk pareltjes; en niet voor de zwijnen.

    Wij kijken alvast uit naar het volgende avontuur op onze agenda; Circuit des ardennes.




    Aankomst van de Minerva Type G 1913 22HP. 4 cilinder schuivenmotor. 
    Opgeblonken als een spiegeltje.



    Nog een Belg.... Imperia

    Beste vertegenwoordigd merk; Ford met 4 model A's en 1 zeer mooi model B.


    Model A phaeton 2 deurs.

    Een zeer zeldzame Model B

    Het oudste Vehikel automoto

    Een zeer mooi pallet aan vooroorlogse sprotieve machines. Sunbeam, Bugatti, Amilcar.



    Amilcar

    Bugatti

    Sunbeam en Bugatti

    Ook deze Mercedes Limousine met schuifdak, een niet alledaagse verschijning.

    Chevrolet coupe

    Enkele voertuigen stonden reeds op de Trailer. Ballot, Renault.


    Ook erg mooi, Citroën Normandië en Citroën Treffle waren erbij.

    26-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    25-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 100 km van Ophain. vervolg




















    25-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    19-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nationale Oldtimerdag Lelystad
    Lelystad anno 2017.
    In een speciale uitgave 'Oldtimerdagblad' staat dit evenement als 33ste editie in rij geadverteerd. Al jaren stond ze op onze 'Bucketlijst' die we met deze eindelijk kunnen afstrepen. Deze Editie stond ook in het teken van 115 jaar Cadillac, waarvan dan ook een hele reeks modellen bewonderd konden worden.

    Zoals het meestal ook bij onze Duitstalige buren het geval is, was de organisatie met een mooie 'schitterend' te beoordelen. Hoe het komt dat we  nog niet eerder van de partij waren........ onbegrijpelijk.  Het is niet echt bij de deur, maar ook niet onoverkomelijk ver, te vergelijken met een uitstapje naar de kust. Vele landgenoten vonden de weg hier naar toe. Zelfs, voertuigen met Belgische eigenaars die we in eigen land nog nooit zagen, komen hier op de proppen.

    Eén van de aangename dingen hier is, dat de voertuigen per bouwjaar categorie en/of jenre of merk staan opgesteld. Dit met heel veel aandacht voor onze favorieten, de Pre war cars. Centraal stonden de Pioniers tot 1918, geflankeerd door de afdeling sportwagens en Luxe tourers, Roaring 20 and 30 mobielen. In de eerste klasse, enkele stoomvoertuigen, White, Locomobile en Stanley. Het gebeurt als maar zeldzamer, maar we ontmoeten hier toch weeral enkele maaksels waarvan we nog nooit gehoord hadden. Whitgift, Liberty, Hall, Straker Squire? Ook een nieuwe ontdekking; een Vauxhall 3 cilinder, welke volgens de periodiek uitgedoste eigenaars in volledig originele staat verkeerde, zelfs de lak. De in de prijzen vallende Hall, uniek in de wereld met  boxer 8 cilinderconcept had deze eer zeker verdiend. Een dikke concurrent van de Duitse Biefstukwarmer brommer van DKW, die daarmee pas in de vijftiger jaren op de proppen kwam. Immers de motor zit onder de bestuurdersstoel gemonteerd.

      Er was een aparte locatie voorzien voor Franse wagens met in de hoofdzaak Citroën. En de blauwe loper was breed uitgerold voor de Amerikaanse schepen uit de jaren 40-50-60. Kortom iedereen kwam hier ferm aan zijn trekken met in totaal meer dan 300 inschrijvingen.
    Het was bakken in de zomerzon, weinig schaduw van de 15de eeuwse Batavus te bespeuren. Omdat vlakbij winkelcentum Batavusdorp tot laat in de avond open was, hadden ook de vrouwen niks te kort............ Een ideale combinatie.
    Het was een succesje, en we zetten hem weer op onze kalender voor een volgende aflevering.
    We beginnen onze fotoreportage met de  klasse Pioniers.


    Belgische inzending, een Clement Talbot 1904

    Buick Mclaughling 1906

    Vauxhall 3 cilinder 1905


    De bezitter stond belangstellenden graag te woord.
    White Steamer, fantastisch stoomaangedreven wagen 1904


    Clement Talbot   London 1904
    Caddilac, eveneens een Belgische inschrijving.



    De Dion Bouton 1909 open tourer

    Een Highwheeler International

    Clement Bayard 1909

    Mooie Rambler 1904, uit België en nog nooit eerder gezien.

    Een Ford T met aparte radiator. Op de achtergrond nog een T fordje.

    Stanley steamer Mountan Wagon.





    Deze Hall met 8 cilinder Boxermotor is een wereldwijd uniek exemplaar.

    De motor zit onder de bestuurdersstoel en is daarmee de voorloper van de 'Biefstukwarmer' van DKW.

    19-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    18-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lelystad vervolg


    Een bloedmooie Staker Squire uit 1910, gekocht in België, maar oorspronkelijk afkomstig uit Australië, gebouwd in Londen.


    Alle wagens werden aan het publiek voorgesteld.

    Wolsely Siddely uit 1908, ook geen alledaagse verschijning

    Peugeot 1905 double phaeton.

    Zeer mooi, Renault Coupe chauffeur

    Ook al uit België deze zeer mooie Cartercar 1912, daarnaast een Maxwell 1912, ook uit België

    Jackson

    Wie zin had in banaan, die kon zich verlekkeren op deze La Licorne.1918

    Maxwell 1912 en

    Cartercar 1912

    EMF, nog zo een merknaam die je zeer zelden tegenkomt, eveneens 1912

    De T ford mocht zeker niet ontbreken in deze verzameling.

    Berliet 1913, ook uit België
    En een zeldzame luchtgekoelde Franklin 1917.




    Een merk waarvan we nog nooit gehoord hadden, Whitgift. Cyclecar


    18-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    17-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lelystad vervolg the 20ties


    Metz, ook zo een Amerikaans merk waar velen nog nooit van gehoord hebben. Aangedreven met een frictiekoppeling.


    Eén van de 3 stoomvoertuigen, een Locomobile.

    De jongste uit de categorie pre wwI, merknaam helaas vergeten.
    Met inschrijvings nr 1 stond deze Renault op kop qua leeftijd.


    Een De Dion Bouton 1904 uit België

    EMF 1912

    In de categorie brandweerwagens (waarvan er ook een heel aantal waren) was dit de oudste uit 1901

    Daarnaast was er nog een peloton Vrachtwagens.

    Day elder........ nou die had gelijk.......... 1916..... een dagje ouder.

    En van hieruit gaan we naadloos verder naar de jaren 20. Opvallend veel Amerikaanse merken. Waar zaten de Nederlands Spijkers en de Belgische vertegenwoordigers................. Die bleven met z'n allen thuis;


    Pracht van een Cadilac.







    Een voor mij nog onbekend merk; Liberty.




    Een T ford mag nooit ontbreken.
    Durant, ook niet alledaags.

    17-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    16-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lelystad vervolg the 20ties deel 2


    Even poseren met Dikke (nep) Sigaar. Opvallend dat eigenaars de bezoekers zeer graag te woord stonden. Echte hobbyisten en liefhebbers.


    Een hele boullevard vol, zoals het 100 jaar geleden geweest zou kunnen zijn.



    Essex boattail.......

    lekker flaneren in het zonnetje.



    gezellig bijkeuvelen.

    Stutz, ook al niet een alledaagse verschijning.

    Dodge Brothers

    Willy's Whippet

    Buick Roadster won de derde prijs in zijn klasse, ondanks verkeerde wielen.

    Pontiac



    Packard....





    Plymouth, deze werd te koop aangeboden.


    Wordt vervolgt...................... Keep watching

    16-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva XXL episode 2

    Minerva XXL

    België kende in het begin van vorige eeuw heel wat autoproducenten. Om de concurrentie uit het Luikse een beetje de Antwerpse duivel aan te doen, liet Minerva een grote reclameschildering uitvoeren in het midden van Luik. Ze openden er ook een dealer, toepasselijk genoemd garage wolfs. Van hen kregen we een mooie foto van de vitrine.

    Maar Minerva was zowat overal actief. We tonen een mooie foto van een handelaar uit Keulen en Monaco. Sylvain de Jong was niet te beroerd ook zelf zijn merk te gaan promoten. Zo reed hij persoonlijk mee in rally’s zoals die van Polen Hongarije, en de Alpenfahrt. Daarnaast werd er promotie gevoerd op alle mogelijke salons in Europa, zoals ook die van Praag, Denemarken….

    Dit alles leverde goede klandizie op. Velen passeerden in dit blog reeds de revue. Hier nog foto’s van de Regent van Hongarije, Premier van Japan.

    Ook hadden we het al over Charles Lindberg, maar de beelden waren eerder klein en karig. Nu hebben we er eentje op de kop getikt. 

    We toonden in het verleden beelden van ons koningshuis, en ook nu weer doken er enkele op, maar ook van andere hoogwaardigheidsbekleders. Ook de bekende Baron de Crawhez probeerde Minerva uit.



    Reclame in het midden van het hart van de concurrenten uit Luik.

    Hier een mooie opname van de Vitrine. Met dank aan dhr. Wolfs voor deze foto.

    Minerva was actief in vele landen. Deze foto is van een Dealer uit Keulen.

    Garage Francotte bewees de degelijkheid van Minerva door mee te rijden in een rally naar Monte Carlo. Let ook op de auto in de vitrine.

    Sylvain de Jong deed zelf ook aan promotie. Hij nam deel aan de rally Boekarest-Polen.1924


    Hier is hij te zien in de Alpenfahrt Zwitserland. 1915

    Nog eentje van Sylvain op deze Alpenfahrt. Oostenrijk 1914
    Deze Afiche maakt reklame voor een Minerva in de Europatour.

     Dit is een foto van de wagen en de personen die deelnamen, netjes gekleed. Het was dan ook een Tour en geen rally. 1931

     Ander promotie werd gevoerd door de aanwezigheid op Salons.  Let op de reclame op de achtergrond, ook concurrent Metalurgique was aanwezig.

    Salon van kopenhagen 1927


    Salon van Praag 1924
    Een van de beroemde klanten, de Regent van Hongarije.

    Deze wagen was eigendom van de Premier van Japan.

    Hier dan een beter beeld van Charles Lindberg, met op treeplank majoor Sneyers, commandant van de luchtmacht.


    Prinsen Leopold en Charles 1919 met een koninklijke Minerva.
    En ook van Koningin Elizabeth vonden we deze mooie opname.

    Een ander bekend adelijk figuur in de automobiel wereld; Baron Andre de Crawhez. Een echte Petrolhead, grondlegger van Circuit des Ardennes, welke deelnam aan vele wedstrijden. Hij had daartoe al vroeg in de jaren 20 al een Trailer/Caravan.

    09-06-2017 om 11:22 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva XXL episode 2 vervolg



    Prins Leopold
    Foto van een hoge functionaris in Berlijn.


    De Minerva van commandant Hemmeleers Shenley 1925. Deze was kapitein in WO I en werd door de Amerikanen gedecoreerd in de orde van de Helden. In 1925 was hij militair attaché voor de Belgische ambassade.

    Gravin de Bruche 1925

    Deze Minerva behoorde toe aan Actrice Marylinn Miller

    En deze was van een Russische kledinggigant.

    Een wat minder bekend persoon was Madamme Marquet, welke in Monaco een Concours d'elegance bijwoonde.



    Voor officiele gelegenheden in Kongo had men ook Minerva's in dienst.

    Hans Ostermann uit Zweden kwam reeds enkele keren ter sprake in dit Blog. Importeur  en rallyrijder voor Minerva.

    Dezelfde Hans Osterman.  Op deze Minerva werd een extra benzinetank gemonteerd.

    Minerva 662 tijdens een rally Oostenrijk. Coupe Prins Henri.
     Deze is wel heel interessant. An het stuur niemand minder dan André Citroen op de TT van 1905.

     We moeten het niet altijd ver in het buitenland gaan zoeken. Coupe Oostende 1922.

    Ook in Oostende vroeg in 1906.

    Eveneens in Oostende 1909, 2 Minerva's en helemaal rechts een Belgische Pipe.

    Minerva produceerde toch wel wat, omstreeks 1930 werden de wagens beterkoop en bereikbaar voor een groter publiek. Foto Minerva bijeenkomst Oostende in 1930

    Een hele fraaie opname van een Rally in Spa in 1933, met enkele mooie Minerva's aan de start.

    08-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva XXL episode 2 vervolg 2


    Nog eentje uit Oostende 1906


    De rally Namen Luxemburg 1922

    Circuit des Ardennes
    Coupe de la  Meuse 1909 

    Criterium van Spa 1907

    Coupe de Liedekerke 1907

    Nog eentje van de Alpenfahrt 1912


    Coupe de Suise Minerva team 1924
    Kaizerspreis 1907
    Na dit sportieve intermezzo, hebben we nog wat foto's van 'gewone Minerva's'

    Een Minerva met d'ieteren carrosserie salon Brussel 1924
     Een Minerva 1909

    Een Minerva PP met bijzondere carrosserie.

    Ook deze kleine wagen heeft een aparte opbouw.


    Mooie Minerva gefotografeerd te Auberge. Volgens het opschrift was de radiator in dezelfde kleur gespoten als de rest; Zilver.

    Deze week kregen we deze mooie foto van een Blogster uit Maldegem, waarvoor onze hartelijke dank.
     Deze hoorde eigenlijk nog te staan bij de 'rally' rubriek. Namelijk een foto van de Coupe de Liedekerke uit 1907. Elskamp en Brabazon behaalden 2de en 5de plaats.


    Als bijna laatste in deze reeks deze mooie taxi uit Zweden.

    Zoals steeds...... de Minerva reeks wordt nog vervolgt...

    07-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mille Miglia voor de armen

    Mille Miglia voor de armen !

    Dit jaar hadden we de kans om de 11de uitgave van de Grand prix ‘retro’ d’Yvois te mogen bijwonen. Een schitterend  tweedaags evenement met een veertigtal sportieve vooroorlogse wagens en  motorfietsen. Op Zondag mogen ze dan eens een demokoers rijden, letterlijk rond de kerk. Georganiseerd door een bende echte liefhebbers die dit niet commercieel uitbuiten, gratis inkom, geen poespas, verkoopstandjes maar het pure oldtimerplezier met als enige randanimatie de nodige maagvulling uit een simpele Franse keuken.  Het is eigenlijk verwonderlijk dat dit evenement niet meer deelnemers en volk trekt.

    Is dit te wijten aan de ligging van het dorpje Carignan een steenworp net over onze grens? Volgens ons is dit net een van de grote troeven. Je hoeft niet bang te zijn in de fille te moeten staan, of met parkeerproblemen om de oren te worden geslagen. Al bij het binnenrijden vanuit Florenville heb je zo iets van; hier zou ik willen wonen.

    Het evenement vindt sedert een decenia plaats op het eerste weekend van juni, niet toevallig onze lievelingperiode van het jaar als het bloeiend fluitekruid en  klaprozen weelderig de golvende wegbermen bevolken. De temperaturen liggen net binnen de grens van niet te warm en niet te koud. Ideaal !

    Jaarlijks staan er ongeveer een veertigtal wagens en een dertigtal motoren aan de startlijn van allerlei pluimage. De lucht van benzine en aangebraden koppelingen stroomt meteen je aderen in. Het kabaal van een peloton motoren klonk als een symfonisch orkest tussen de koulissen van authentieke franse rijwoningen, al meteen bij het binnenwandelen. In de verste verre geen parkeerautomaat of kassa te bespeuren.  Vroeger zagen we vooral ( is het daardoor daardoor) Nederlanders en Fransen aan de start, maar dit jaar werd opvallend veel Duits gesproken. Ze hebben dit evenement ontdekt als ‘das Mille Miglia fur die armen’.  Genau hier sind wir am platz, hoor ik ze nog roepen. En gelijk hebben ze. De sleutel van de pret is gevonden! Vergeet niet dat heel wat armenkost door de geschiedenis heen, later op het menu van de super rijken kwam te staan. Denk maar aan  kaviaar en truffels. Het is enkel door de grote massa nog niet ontdekt, en dat is maar goed ook.

    Nochtans hebben reeds menige Bugattisten, en dit jaar bijvoorbeeld een pracht van een Delahaye, de weg gevonden. Toch niet echt arme mensenkost. De meerderheid bestaat uit de hobbyisten die zichzelf een special in elkaar steken. Dat zijn de ‘echten’ die hier aan hun trekken kunnen komen.

    Er is ook een klasse voor gewone toerwagens en Edwardians, dus die moeten het ook niet laten. Nieuw dit jaar was de reeks velo’s, waarvan de berijders wuft uitgedost waren.

     Op zaterdag is er een gemoedelijke rondrit in deze prachtige onontdekte streek, en op Zondag word er geracet. Er is weliswaar niets te winnen, behalve dan de eer om er geweest te zijn. Bovendien, in deze snel veranderende tijd is het fantastisch toch, dat dit soort evenementen nog kunnen. Wie weet hoe lang het nog zal duren? En zelfs al heeft je wagen een beetje last van incontinentie, of een met as en roet besmeurde nummerplaat, je bent nog steeds welkom.

    Als er volgend jaar nog een aflevering komt, zet hem dan nu al als voetnoot in je persoonlijke geschiedenisboek! Ook aan mooie liedjes komt ooit een einde.



    Bij het binnenkomen van het dorp werden we direct geconfronteerd met het symfonisch geluid van een peloton motoren.

    Geen kassa of parkeermeters te bespeuren......



    De stal van de motoren was dit jaar eerder dun bevolkt.






    Ook gewone tourwagens zijn welkom
    De Amilcaristen hadden blijkbaar een ander treffen op deze dag. Slechts 2 exemplaren kwamen opdagen...

    Ook in de categorie touristen, deze Citroen met speciale opbouw. Op de achtergrond een zeldzame Lea Francis........

    In de meerderheid bij de Grans sports waren met zekerheid de Riley specials.

    Tp stuk van het weekend Delage 135

    Nog een groepje riley's

    Ook gering in getale dit jaar de driewielers. Net zoals de Amilcars slechts 2 exemplaren.

    Een onbekend merk, Belgische deelnemer.

    Lagonda rapier 3 stuks.

    Een van de zeldzaamste wagens hier te bespeuren deze Hinstin.......

    Whippet

    Riley met compressor.

    06-06-2017 om 12:52 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mille Miglia voor de armen vervolg





    Op de hoek van de straat stond deze prachtige MG. Met het opschirft  'te koop'

    De rand prix d'yvois is reeds 11 jaar oud.

    MG Q

    In de klasse Cyclecars waren de Austin seventjes in de meerderheid met 11 specials.



    Bij de grands sports waren dat de Riley boys.







    Wordt vervolgt.................

    05-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mille Miglia voor de armen vervolg 2


    Delahaye

    Af en toe eens een stuntje laten zien







    Vers brood





    Een beetje Amour........

    Oeps...........

    Daar zullen we de oogjes maar voor dichtknijpen zeker...

    Gewoon verder rijden.

    kabouter plop keek ook mee.





    Last van incontinentie op zwarte adem... geen probleem.



    04-06-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    29-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De 1900 rally van RVCCB

    Randoneé 1900

    Vorige week was het thema B40 (beforty), deze week B100 ?….  het schuurde er lichtjes tegenaan.  Dit keer wel voor chauffeurs van alle leeftijden.

    Het  is altijd weer plezant een rally te organiseren onder een bepaald thema, zodat je met gelijkgezinden aan de start komt, en niet in de woestijn staat te prediken. Prozac voor onze ziel ! 

    Voor de 36 ste keer dit  twee daags treffen voor de echte Pioniers in de oldtimerwereld.  Dat kan tellen. Wij namen voor het eerst een kijkje in 2009, toen deze rit nog doorging onder de naam ‘Hot tube rally’, en de laatste, vorig jaar onder de noemer ' Gordon Bennet ' memorial.  Allemaal  hier beschreven in dit blog, al het is wel even zoeken . We moesten voor een keertje niet helemaal naar London of Brighton om enkele van  deze pionieren met hun sfeervolle klanken in actie te kunnen bewonderen.

    Dit jaar hadden een dozijn voertuigen de euvele moed aan de startlijn te verschijnen. Onder andere Clement's, De dion Bouton's, Cotereau, Panhard levassor's, Gladiator,Decauville, Rochet....  Een dun verhaal zonder literaire uitspattingen, maar daarom niet minder spannend. 

    Het ging er wat warm aan toe gedurende deze 3 dolle dagen. De weerboer tekende de warmste meidagen  sedert de waarnemingen op in zijn analen.  Gelukkig viel gedurende de nacht en ochtend, net voor de start van  Zondag  welgekomen verfrissend hemelwater. Met omhoog getrokken sokken en de juiste hoeveelheid eelt op de klauwen en het zitvlak, was een parcours van totaal 165 kilometers af te leggen.

    Vanuit het kasteel van Harzé ging het kronkelend, recht toe, recht aan, over Belgiës mooist golvende binnenwegen  in de streek van Ourthe en de Amblève naar een andere paradijselijke setting, Chateau de Vervoz. Hier werden we hartelijk  ontvangen door Baron en Barones de Tornaco, met wie we een persoonlijk  babbeltje konden slaan.  Zelf is de Baron een fervent autoliefhebber en Bugattist.

    De champagnekurken popten vrolijk  in het rond om een succesvolle rit te bezegelen, en enkele mysteries te ontsluiten. Slechts één deelnemend voertuig moest de rit helaas afleggen op de trailer.  Anderen kregen dan weer te maken met kwaaltjes die met de mantel der liefde konden worden genezen.  Onder de 'spielerei' zitten nu eenmaal ook scherpe kantjes. Deze worden er vlot afgeveild, en kenmerken het karakter van de club, waar een helpende hand nooit ver weg is.

    Helaas is het nu alweer uit met de pret, en moeten we weer een jaartje sparen voor de 37 ste hoeveelheid drama.

    Foto’s Jaak Jacobs en BDL



    Vroeg op zondagochtend tijdens het wegtrekken van een verfrissende regenbui, kwamen de poppetjes uit de kast.


    Het regenpakje kwam toch nog van pas op dit ovenwarme weekend.

    decauville 1899.
    Met omhoog getrokken sokken in het natte gras.

    Nog even de bandenspanning op peil brengen, en de Belgische driekleur uithangen. De Dion Bouton 1903.

    Behalve hemelwater spoot ook de fontein lustig in de warme ochtend lucht. Clement 190.




    Decauville 1899

    Om de uit 1902 Gladiator Katie te kunnen bewonderen, moesten we een aantal jaren geleden helemaal naar London.

    Cottereau en De Dion Bouton

    Panhard Levassor en Gladiator

    Panhard Levassor



    Onderweg over nog frisse Ardense wegen. Clement had net enkele paardjes meer de de Dion Bouton. Of lag het aan het gewicht van de passagiers? Jammer dat we er geen geluid bij kunnen plakken.

    Maar al heel vlug droogde het op, en werd het een schitterende dag........ Clement, Decauville, Gladiator, De Dion Bouton... samen meer dan 400 jaar rijdplezier.....

    UItgestrekte landschappen...... Cottereau 1902
    Soms werd er een kleine fille veroorzaakt als het berg op moest.

    Panhard Levassor 1896,  Je ziet ze zelden in actie..........  een echte paardenloze koets.
    schitterende foto van Jaak Jacobs.

    29-05-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 1900 rally



    Cottereau 1902.



    Met een beetje minder gewicht aan boord ging het een beetje beter berg op......... Passagier op een drafje.








    Heet tempo lag ongeveer op het niveau van de betere wielrenner.........  40/60 km/h

    Aankomst op kasteel de Vervoz waar gelijkgezinden samen door 1 poort pasten.







    Champagne om een en ander door te spoelen...

    Santé





    Zo een schaduwrijk dakje kwam zeker van pas.

    28-05-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!