Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    11-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minervitis extention...vervolg 2
    vervolg 2

    En nog enkele Modellen uit de vroege 30er jaren.



    Minervette K222



    Hier nog eens een hele mooie opname van een trotse chauffeur bij de mobiel van zij Heer en Meester.

    Taxi te Engeland. FX 1247


    Gewoon schitterend.....................
    Minerva bij garage 'Antwerpse Poort'...........




    Mevrouw met haar hondje.................


    Vroege Minerva in de UK.




    Minerva Roadster in de Jaren 30 te Antwerpen. L- 540
    Minerva met buitenaardse mascotte.


    YH 5592 was ook nog actief in de vijftiger jaren.
    Samen met zijn trotse eigenaar, welke deze voor vele jaren koesterde.

    Motor kon nog rekenen op belangstelling.

    11-02-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minervitis extention.. vervolg 3


    Er zijn altijd wel beelden die door de mazen van het (internet) sluipen, zoals deze van Emiel die aan zijn Minerva staat te prutsten........... De wagen ernaast ook een Minerva.

    Ook een collega mocht op de foto.

    Een beeld van het koninklijk bezoek aan het kamp van eht rode kruis.

    Ook ertussendoor geglipt, hier nr 12 Minerva tijdens de TT 1914.

    En eentje van nr 19.

    Ook nr 1 was een Minerva.

    vlak na de start.........

    Nog eentje van nr 19.

    en nr 1


    Van deze rally toonde we voorgaand ook al enkele beelden.

    De Minerva raceteook op Spa .......
    En voila, nog een ouder versie een ritje in Belgiê.
    2 Minerva's, in het midden een zeldzame Belgica' Saventhem en op de achtergrong Germain en Nagant. Een Belgisch onderonsje.

    In de rubriek Minerva feminalis ontsnapte deze hele mooie, waarbij de dame in kwestie achter het stuurwiel zit.


    Ergens toonden we een opname van een dame, welke uit een voertuig stapte. Hier de gehele wagen.

    Een opname in een Franse Badstad.

    Bewonderd door de volgende generatie.......


    Ook deze mag gezien worden.

    10-02-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minervitis extention...vervolg 4



    Mooie postkaart anno jaren 1910 te Poperinge.

    Einde jaren 20 te  Dadizele. Geen parkeerproblemen.
    En ook in Antwerpen mocht er nog gerookt worden.


    Pracht van een Landaulette.

    Een Minerva onderweg in de Ardennen, op toen nog onverharde wegen.
    Het is ons onbekend of dit Minerva standbeeld nog in Antwerpen staat?
    Wie het weer mag het melden.


    Dan nog een mooi familiekiekje tijdens een pick nick uitstapje. Minerva  .6165
    Hier nog maals een Minerva tijdens een Hill Climb wedstijd, zoals de vorig getoonde van mevr. Wright. (dezelfde?)

    Deze foto ontsnapte uit een vorige sessie, waar hij eigenlijk behoorde bij de foto van een zinkend schip. Zo is het dus afgelopen.

    09-02-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mineritis extention vervolg 5
    motornieuws

    Jan Olieslagers mag toch wel een Minervist van het eerst uur genoemd worden.  Hier aan het werk op zijn Minerva rechts.

    Nog een Equipe Minervisten.

    Hier zullen velen van smullen. Aangeboden collectie oude motoren aan 50 cent per stuk !!!!!!!!!!!  Als je de tekst leest, er zat ook een FN 4 cilinder in de collectie.

    Een van de gelukkige kopers?

    Minerva in een verzameling te Norfolk.

    Minerva service op de Torhoutse steenweg Oostende. Bestaat deze garage nog?


    Nog een Minerva garage.


    Volgende afspraak in zaal Minerva............

    08-02-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winterse Venen


    Winterse Venen.


    Ieder jaar weer zitten tig oldtimerliefhebbers weer te popelen om hun raspaardjes uit hun winterse onderkomens te verlossen. Afgelopen weekend kregen de ‘echtenÂ’ daartoe de gelegenheid door zich aan te melden voor de 57ste Fagnez Hivernales.  Een unieke winterrally voor open wagens uit de tienerjaren van de vorige eeuw.   Deelnemen is  een ambitie hebben waar enkele gemene kantjes aan vastzitten. Je moet wel degelijk uit het juiste hout gesneden zijn en bijna alle plagen uit de bijbel al doorleefd hebben.  Het dikke pak sneeuw van de voorgaande  week werd vervangen door koude nattigheid. Op zaterdag trotseerden de piloten 160 kilometers Hoge Venen – Luxemburg, en op Zondag een 70 tal kilometers terug naar het noorden. Dresscode voor dit feest;  smoking and topless.

     De God Temperatus flirtte met het vriespunt en kreeg er zelf rode oortjes van. Het is zoals proeven van een lekkere taart, maar wel eentje met een zuur randje.  Tijdens het eten ervan werden er daarbij af en toe woorden geleend, waarvan we het bestaan niet eens kenden.  Een deelnemer wist zijn ervaring met deze slagzin  te verwoorden;  Mijn innerlijke ‘ f*ckÂ’ kwam even naar boven.                

    Voor roem en drommen juichende toeristen moet je het niet doen, maar achteraf kan je wel een klein monumentje voor jezelf oprichten. Bovenal de herinnering aan de gezelligheid onder de geitenwollensokkenmannen en vrouwen, zal als een onuitwisbare kras getatoeëerd bijblijven.

    We zijn al een aantal jaren getuige van dit winterse spektakel, en zagen het deelnemersveld de laatste 5  jaren gezapig inkrimpen.  Ook al omwille van andere gelijkvallende activiteiten zoals enkele bekende beurzen.  Maar deze aflevering  zat weer in de lift met een 20 tal equipes aan de startlijn.  Proficiat aan alle dapperen.  Oudste bolideÂ’s en bijna vaste waarden ‘Loraine de DietrichÂ’  en Daraque van nog voor 1910 voerden het peloton aan met de meeste jaren op hun palmares, gevolgd door wagens met het pluimage van de jaren 20.  Twee Belgische FNÂ’s, een schitterende Engelse Lagonda, Vauxhall, Calcott, en in de meerderheid, de Franse merken Rosengart, Citroën, Bugatti, Daraque en Amerikanen zoals Ford en Chrysler. En een enkele Italiaan die luisterde naar de naam ‘FiatÂ’. Prijs voor het sympathiekste wagentje schenken we aan het Rosengardje, waarvan het nu bewezen is dat je er meer mee kan dan enkel het velletje van je rijstpudding aftrekken.

    Het hele verhaal kom je enkel te weten door een praatje te gaan slaan met de stoere deelnemers die deze traditie in ere houden.  Wij luisteren naar de symphonieën geproduceerd door galmende uitlaten, en de daartussen zwevende anekdoteÂ’s, en hopen maar dat dit voorbeeld in de toekomst nog veel navolging krijgt.  

    Next ride van de Rvccb... Debloc Bielles op 22 april voor voertuigen tot 1919.

    Zet hem alvast op je kalender!


    foto's;  Jaak Jacobs.
    Op Zondagochtend na een flink ontbijtje in Hotel International te Clervaux  weer klaar om er volle bak tegenaan te gaan. Het weder was het wat rustiger aan gaan doen.

    Eerst nog een en ander nader bekijken.

    Olie; tjek, water; tjek, lucht; tjek, goesting; tjek.....

    Draaien maar aan dat wielleke.

    Aan de starlijn dit jaar een symphatiek rosengardje, met een motortje waarmee je toch iets meer kan doen, dat het velletje van je rijstpudding aftrekken.

    Glunderende jonge gezichten, klaar voor de strijd.

    Citroën six versus Loraine de Dietrich.

    Het peloton stond al vroeg klaar voor de start.

    Ja, ze hadden gezegd dat ik in 'smoking' moest komen................

    Dan maar met z'n allen op weg naar..



    België...........

    Hier en daar nog wat restanten sneeuw van vorige week te bespeuren.

    Tukker tukker.......over Luxemburgse wegen

    Ergens halverwege een tussenstop voor een welkom opwarmertje in de schaduw van een kerktoren.....

    Lekker sportief  pallet......

    Deze zeldzame Calcott rijdt regelmatig mee, en is dan ook een zeer betrouwbaar beestje.  1914, ja, dat geeft al 102 kaarsjes op de taart.

     Als je de hele groep samen ziet staan, best wel een indrukwekkend groepje. 



    Een stevige borrel ging er met gemak in.

    06-02-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg winterse venen
    Vervolg

    oh, is het al weer tijd om een stukje van zure de  taart te gaan bijten? 

    Lets go ! laatste etappe.









    Onderweg met de Brescia.



    Nog energie genoeg om wat capriolen uit te halen.

    We zijn der bijna......... nog even volharden.

    De achterkant van een Rosengard. Berg af even snel als berg op.

    Nog even vlug een hoekje om,

    om de pekelharingen op te bergen.


    Nu kunnen de piloten weer met de koude voeten onder de tafel......
    Om te gaan afsluiten met een lekker en welgekomen diner.

    Goed gewerkt jongen.... Braaf zo.



    Poppetjes gezien... kastje dicht........

    Entil next time......

    05-02-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg winterse venen


    Een sfeerbeeld van hoe het er op zaterdag aan toe ging........... druilerige winterse neerslag

    tijd om de handjes op te warmen...

    Een vernuftig Belgisch systeem om het koelwater op pijl en temperatuur te houden.

     Drescode...Smoking en topless verplicht..........

    Maar gelukkig ging het er gedurende de laatste etappe topless aan toe.



    Stevig in de afdaling richting La Belgique



    04-02-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    23-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minervitis racingitis.
    Het is bij de wat oudere generatie algemeen bekend dat Rolls Royce in het verleden bekend stond als ' de beste auto allertijden'.
    De Belgische varieant daarop was de Minerva, ook wel 'Belgische Rolls' genoemd. Beide merken produceerden voornamelijk comfortabele tourwagens, die ritten zoals Parijs-Peking niet schuwden.  Snelheidswedsrijden echter, daar waren ze niet zo happig op, hoewel Minerva toch wel een paar pogingen waagde. Charles Rolls was ook fan, en was in de beginjaren importeur van Minerva in de UK.
    Een vorm van Minervitis daaruit afgeleid, de racingitis, waarvan in dit verslagje enkele mooie shots.
    Eerder al toonden we etelijke beelden van de Mineva Brabazon 'kaizerpreis' welke o.a. meedingde op het 'circuit des ardennes' welk dit jaar trouwens weer herdacht word.  Maar Minerva reed ook op de bekende circuits zoals de TT van Man jaren 10, en Brooklands in de jaren 30.


    De Minerva 'kaizerspreiz' nam ook deel aan de TT van Man, met 3 exemplaren. Dit is er een van.

    Charles Rolls hier in een Minerva in de beginjaren als importeur van het merk. Hij was aanwezig op de TT.

    Minerva aan het werk op de TT 1914. Startnummer 1.

    Een ander exemplaar met startnummer 14.

    In de jaren 30,31,32 en 34 was Minerva aanwezig op Brooklands, om het op te nemen tegen o.a. de 'Bentley Boys'


    De Minerva stak letterlijk met kop en schouders boven zijn concurrenten uit. Startnummer 66.
    Hier werd een 6 geschrapt, of moest er nog een bijgeplakt worden?

    In deze versie met startnummer 44.

    Zo ging het er dan aan toe aan de startlijn.  Minerva moest het opnemen tegen Mercedes en Bentleys...........


    Maar soms ook tegen kleinere wagens zoals Austin 7. hier startnummer 6.
    Een mooi beeld waarop men ziet dat heel wat concurrenten enkel zijn achterkant te zien kregen.

    Pit stop van 66.


    Bandenwissel.  De wagen werd ook privé gebruikt met nummerplaat PN 1223.





    schitterend beeld op een stuk van de Brooklands piste die vandaag nog bestaat.

    Het ging er gezellig aan toe in deze drukke bende....................
    Destijds waren er vele wagens voor dagelijks gebruik die op zondag gingen deelnemen aan een race........

    23-01-2017 om 11:06 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minervitis racingitis. vervolg







    Minerva startnummer 42 Versus Bugatti en MG.


    Op zondag naar de races.....

    En naar de kerk............

    Geoff Baker nam ook deel aan lokale rally's.........

    Hier met starnummer 29




    En nummer 7.


    Terug naar vroeger; een Brabazon tijdens circuit des Ardennes, juichend Publiek.............  Dat waren nog tijden

    Nog eens de nr 1 tijdens de TT man


    En een tweede met nr 12.
    Ook in België werd er gekoerst, o.a te Oostende.

    Brabazon nr 24



    En een groepje klaar voor een ritje door de Alpen.

    21-01-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    20-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minervitis racingitis. vervolg
    vervolg

    Hier Geoff Baker Bij zijn Minerva waarmee hij op Zondag al eens graag op het circuit ging gassen.


    o.a. op Brooklands
    Minerva met startnummer 2 rally van Dieppe.

    Een Minerva NN, met Aster motor op Schloss dyck 2016.



    Schitterende opname van de Brabazon nr 10 circuit des Ardennes. (dit jaar weer een herdenking)


    Equipe van 4 voertuigen
    In eigen land race te Oostende.

    En in Scandinavië gaf men ook graag gas.


    TT Mann
    Coupe de Liedekerke



    Minerva wereldrecord poging 40 pk.

    Soms ging het al eens mis.
    Brabazon op Brooklands.

    Alpenfahrt.........

    24h van spa.

    Amerikaanse versie voor de Indianapolis 500.

    En nog een laatste Brabazon ...........
    mag er nog meer zijn???????

    20-01-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer van dadde
    Om het jaar te openen, nog maar eens een greep in de koekentrommel om wat lekkere hapjes boven te halen.
    Nog enkele gevallen van Minervitis feminalis, edwardianus, en andere.

    Als dit geen mooie is, dan weten we het hier ook niet meer.

    Een bekende Amerikaanse actrice bij haar limo.

    Ook deze zat in de showbizz. De auto is niet helemaal te herkennen, maar de ondertiteling zei Minerva.......



    In onze categorie geaccidenteerde Minerva, past ook deze .........

    Boem pattat......

    Wat gaat dat hier weer kosten????????

    En ook deze behoorde tot de minder gelukkigen. Minerva Brabazon die op Brooklands verongelukte......

    Een close Up

    Achterwielen helemaal weg........

    En ook hier een minder fortuinlijk Minerva op het achterdek van een zinkend schip............ 

    Niet helemaal onze categorie, maar ook Wayne Carine ontdekt wel eens een Minerva......... en wat voor een......

    Dan nog even in het verdere Oosten, een Minerva met verkeerde macotte.

    op de acchtegrond komen nog even de plaatselijke vervoersmiddelen voorbij........ kameel.......



    En dan nog eentje geflitst tijdens een Inhaal maneuver.

    Let eens op de mascotte, is dat niet dezelfde als deze gebruikt bij de vorige foto's...........

    Een Minerva coupé chauffeur, waarvan op deze foto helaas de snuit niet zichtbaar is.

    05-01-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer van dadde


    Dit zou dezelfde wagen als op bovenstaande foto moeten zijn............. alsook de volgende

    Een beetje donker, maar het Minerva gehalte is min of meer toch zichtbaar....

    Duidelijk dan deze is al moeilijk.
    Het gaat hier om dezelfde wagen waarvan we eerder al 5 foto's vonden. Nu heel mooi naast een Mercedes SSK

    Hier nogmaals langs de achterkant.

    En zelfs het dashboard kwam in beeld.

    Hij werd dan ook professioneel gefilmd.

    Een gelukkige bruid.........

    Deze hoorde normaal thuis in de rubriek Minerva royalitis. Minerva's van het Koningshuis.

    Hier nog eentje...

    En ook als taxi werden Minerva's ingezet. Deze foto uit Berlijn.

    En deze komt uit Polen.

    Nog eens een paar beelden van de Berlijnse Taxi.

    Niet makkelijk om met een Minerva rechtsomkeer te keren. De fotograaf kreeg de gelegenheid 2 foto's te schieten, en dat was destijds iets anders dan gewoon op het knopke drukken.

    Hier verschijnt hij nogmaals......

    Een mooi postkaart uit 1907.  Foto genomen te Kapelle bij hotel Schootenhof. Mogelijk is de wagen links een Minerva.

    Dit is er met zekerheid eentje, met aan boord geen gewone figuren. Noorwegen of zweden, maar de gebruikte vlag is ons niet bekend.

    Ook nog een aardige foto dit model van rond 1914/15 met al elektrische verlichting.

    Een bijna identieke wagen ?

    04-01-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    03-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer van dadde


    Ook nog uit een oude hoek, met aan boord 2 bevallig half gesluierde dames.

    Meer recent, tweede wagen van rechts in het rijtje een Minerva van de laatste generaties.

    We gaan verder met beelden voor de liefhebbers van motorfietsen. In den beginne knutselde men wat in elkaar, en deze meneer gebruikte een Minervamotor die hij dwars in een fietsenframe plante, en zelfs voorzag van cardan aandrijving (fn)

    Ok hier zo een concept met Minerva motor.


    Hier staat het duidelijk op de tank......... Minerva.










    Dit is een meer originele versie.

    Een echte schatvondst.

    03-01-2017 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige Feestdagen
    Prettige feestdagen              Awsome motoring

    EN BINNENKORT NOG MEER OUDE MINERVA FOTO'S !!!! 
      Keep watching.  SOON MORE OLD  MINERVA PICTURES ! 



    01-01-2017 om 12:41 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    30-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minervitis royalis

    Voila voila voila, het zit er weer op.

    2016 was een mooi en vruchtbaar jaar met nieuwe ontdekkingen, afscheid van gouwe en gauwe ouwen, maar ook van verse uitdagingen die komend jaar vorm moeten krijgen. Met deze verplichte kost, beelden en ervaringen passen we samen door één deur. Hopen maar dat het in de smaak viel om alzo een elegante aftocht te maken.

    We gaan het jaar royaal afsluiten met beelden onze Royals, welke, zei het in alle stilte, ook oog hadden voor mooie mobielen.  Dat vanaf het eerst uur. Vooral Albert I en zoon konden er wat van. Albert was op dat gebied ook een kieteltje chauvinistisch. Hij voorzag het hof van Belgische wagens zoals Exelcior, Pipe, Sava, Germain, FN maar vooral veel MinervaÂ’s.

    We doken heel heel diep in de geschiedenis en vonden heel wat schatten. Hoewel we ervan zijn overtuigd dat er nog veel meer moet zijn, en sporadisch komt er al eens wat vanzelf bovendrijven. Dus nogmaals een warme oproep, nog iets liggen van Belgische auto en motor industrie, deel het met ons. Het is echt geen taaie klus.

    Jammer dat we van de fotografen uit die tijd niet kunnen beweren dat ze techniek bijzonder genegen waren. Blijkbaar hadden die geen enkele affectie met vervoersmiddelen, want beelden zijn karig, en als ze er al zijn, dan dikwijls met de focus op de voor ons verkeerde plaats. Maar toch, de beelden die er dan wel zijn, tja die zijn er Â…Â…Â…Â….en wij proberen ze in spannende cinema te gieten en enkele mysteries te ontsluiten.

    Kijk en geniet mee. We beginnen met ons te laven aan een laatste reeks Minervitus gevallen; Minervitus Royalus en Ed-war-dianus. Deze laatste met de nadruk op ‘WAR’ . De andere merken komen later aan bod, variatie is immers een belangrijk levenskruid.



    Het koninklijk konvooi brengt een bezoek aan de overblijfselen van Ieper.

    Een tekening welke waarschijnlijk gemaakt is aan de hand van een foto, nog voor het uitbreken van WOI 1912.

    Zoals gezegd, de fotograaf had geen enkel oog voor de voertuigen. wel voor ons. U bent nu (aan)geschoten.


    Een Minerva welke tijdens WOI als ambulance werd ingericht. Wat een luxe !
    Altijd nog beter dan lopen.

    Vele wagens werden tot ambulance omgebouwd.

    Een van deze ambulances is nog te zien in de collectie Mahy.

    Albert brengt een bezoek aan een hospitaalkamp van het rode kruis. Zelf ariveerde hij in een Excelcior, zijn echtgenote Elizabeth in een Germain, en het gevolg per Minerva's. Wapen van het paleis op de deur.

    Hier nog net te zien in de linkerhoek.


    Hij wisselde regelmatig van voertuig. Hier laat hij zich vervoeren in een coupe chauffeur Minerva.
    Ook Elizabeth zat achterin.

    Weeral enkel het snuitje.

    Hier iets beter in beeld tijdens een intocht in Brussel.



    Soms werden de wagens tijdens defilee's met bloemstukken belegd.



    Albert komt aan op het paleis.

    Bezoek aan het parlement.

    30-12-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    29-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minervitis royalis vervolg 1


    Na de oorlog bracht Albert een bezoek aan het graf van de onbekende soldaat aan de congreskolom.

    Maar ook zoonlief Leopold kwam nu al in actie.


    Albert nogmaals, maar dit is waarschijnlijk een excelcior.
    Bezoek aan de universiteit van Leuven.

    Koninklijke Minerva's tijdens een Parade in Brussel.

    De chauffeur mag ook eens in de kijker gezet worden.

    Minerva tijdens een bezoek aan de kazernes van Leopoldsburg. De volgwagen waarschijnlijk een FN.

    Ook hier vergat de fotograaf dat de toekomst ook interesse zou hebben in de auto achter de man.

    Hier samen op de foto, een Excelcior en een Minerva..............

    langs de achterkant moeilijk te determineren, maar wie weet duiken er nog een beelden op van een wagen met nummerplaat 66631.

    En ook hier. Albert bracht een bezoek aan een technische school in Winterslag.







    Af en toe gingen de wagens in onderhoud.  Hier een zeldzame foto daarvan.  Albert kwam persoonlijk toezien op de gang van zaken.

    nummerplaat 25181?


    Een van de heel zeldzame foto's waar de minervavloot helemaal in beeld kwam. 5 Minerva's tijdens een bezoek aan de gevangenis van Namen.
    Een Minerva tijdens het binnenrijden van ...

    29-12-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.minervitis royalis vervolg 2


    Albert en Leopold samen bij het inhuldigen van een gedenkplaat te Veurne.



    Aankomst van Astrid luchthaven evere.



    Leopold en Astrid Evere

    Op deze kan je de auto beter herkennen. Minerva.





    Albert bezocht de scheepswerf teTemse voor de doop van een schip. Het gevolg telde 5 Minerva's. 10108

    Minerva 15839 met aan boord waarschijnlijk de koningin. Albert, echtgenote en kinderen reden nooit samen.





    En er was ook nog 10106

    Leopold bezocht traditiegetrouw het autosalon Brussel.  Hij had ook voor Minerva, Excelcior, maar ook Bugatti, en Alfa Romeo konden hem bekoren. Het Belgische koningshuis was 1 van de bezitters van een Bugatti Royalle.

    Mijn favoriet deze opname van Leopold tijdens een bezoek aan de 24h van Spa, bij een Minerva. 

    Hier met een Minerva aan een scheepswerf van Hoboken.

    Deze is niet echt duidelijk. Lepold met kinderen samen in één wagen.

    En ook voor de royals duren niet alle liedjes even lang. Begrafenis van Astrid per Minerva.

    28-12-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    27-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer minerva.........


    Een mooie opname van een Minerva tijdens een parade ter ere van oudstijders. WO I

    Deze Mineva behoorde toe aan een magistraat van arondisement Tongeren.

    Minervette/Minerva van Baron Cyriel Buyse


    Uit de categorie 'oudste' Minervette in Nieuw Zeeland
    Ook deze een Minervette in New Zeeland

    Deze foto, of een deel daarvan stond reeds in een eerdere rubriek. Nu hier in zijn geheel.


    Het opschrift zegt het zelf, een Souvenir uit Ieper. let op de dubbele achterwielen van de eerste auto.
    Pracht van een Minerva met waarschijnlijk amerikaanse boddy.

    Hier piepte nog even een Minerva mee naar de stoet.

    Minerva uit Noorwegen.


    Als dit geen mooie is?
    Dan hier een chauffeur die op zijn Baasje staat te wachten. 

    Nog eens AXV 18

    in 1930 waren de wieldoppen weer uit de mode.

    Franse Minerva waarvan de glaasjes reeds uit de spatbordlampjes verdwenen waren anno jaren 50.

    Mooi straatbeeld, maar let ook op het uithangbord boven de man. Café Minerva........

    Dit is een hele bijzondere, deze Minerva was namelijk in bezit van de directie van suikerfabriek Tienen.

    Minerva met het embleem van een andere wagen................... ai.

    27-12-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    26-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer minerva.........


    Minerva in zijn thuishaven Antwerpen met op de achtergrond de Boerentoren.

    Dit is eens schitterende vondst omdat het bekend is dat deze Minerva in 1941 in de pers verdween. Jammer.

    Een mooie Sedanca de Ville met trotse eigenaars.

    Deze tourde ooit door Tasmanie.

    Een Minerva (laatste) in dagelijks straatbeeld.

    Mooie Roadster

    Nog meer 'Royalty'  Sinterklaas in Eindhoven.........jaren 70.

    Dit is waarschijnlijk dezelfde.

    Een Minerva in Indië

    Jammer van het formaat, maar duidelijk hier het station van Antwerpen.

    En nog eens flitsten we de Amerikaanse Minerva hier een 5de gevonden beeld.

    ook dit is een Amerikaanse boddy.

    Koninklijk Beeld?

    Mevr. op de Torhoutse steenweg.

    Deze in het Nederlandse Boekel.

    Plaats onbekend.

    Minerva equipe Coupe des Alpes.

    En nog een laatste van de 24h van Spa.

    26-12-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    25-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer minerva.........


    Nog een leuk beeld van een Minerva vrachtwagen uit het Turnhoutse.

     En den deze met Franse belettering

    We publiceerden al vele foto's van de Brabazon, maar deze hadden we nog niet eerder gezien. Circuit des ardennes

    En ook dit racegevaarte op het eiland Man.

    Dit is dan een amerikaanse versie.

     Eentje uit een werkplaats.

    En nog een verloren gelopen beeld van Leopold III (prins) bij een bezoek aan het Erasmushuis te Anderlecht.


    Eerder toonden we een foto van Jan Olieslagers actief in de vliegerij.  Hier zie je zijn Minerva langs de achterkant. Vliegveld Kiewit waar tegenwoordig Pukkelpop gehouden word.
    Ook nog een mooie uit een oude doos. De gigantische Minerva 8 cilinder. iets om trots op te zijn toen en ook nog vandaag.

    Een Minervette die verdwaalde in UK. Nummerbord  K 222

    Deze dan is weer genomen in de Vlaanders. 46479..........  Wie weet bestaat hij nog.

    En nog een ontsnapte foto uit de reeks Minervitis Royalitis. Bezoek van het hof aan Veurne.

    Een snapshot op de beurs van Parijs 1931. Minerva kreeg een plekje naast Rolls Royce.

    En dan deze schitterende die eigenlijk in de rubriek Ed - WAR - dian hoorde te staan.


    Ook een ontsnapte foto uit de rubriek 'In de fabriek'
    En dan nog enkel motoren. In het midden een Minerva, rechts is een Rex, de andere twee onbekend. Wie het weet mag het vingertje opsteken.

    Dit is ook een hele mooie, met een FN 4 cilinder op de voorgrond.

     En als laatste nog eens Olieslagers.......... 

    25-12-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs