Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    16-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kastelentocht, de enige echte !

    Terwijl de beelden van vorig evenement eigenlijk nog niet voldoende opgesteven zijn, toch alweer verder naar een volgende festijn. Hij stond al even op de verlanglijst, na deelname alweer 3 jaar geleden,

    De Kastelentocht van TOC. Deze mag met vlag en vaandel de enige echte kastelentocht genoemd worden. Schitterende organisatie, bezoek aan vele kastelen, waarvan de meesten in privébezit, en bovendien kan je kennis maken met de bewoners, die je met een applaus verwelkomen. Dit jaar telde ik maar liefst  78 voertuigen aan de startlijn in Torhout. Allen van voor 1940, aan een zeer democratische deelnameprijs. Ik denk dat geen enkele club in België hen dat nadoet. Daar  bovenop komt nog dat de meeste deelnemers zich ook kleden in de jaarperiode van hun voertuig. Prachtig. Er is daar dan ook nog een prijsuitreiking aan verbonden. 3 jaar geleden gingen we zelf aan de haal met de pot Mosterd.  De rit zelf gebeurt in kolonne, begeleid van Motards, om vlotte doorgang te verlenen aan de kruispunten, en ook de ordediensten staken een helpende hand toe om overgangen met verkeerslichten te bemannen, zodanig dat we geen enkel rood lampje voor lief moesten nemen. Het was ook wel nodig, want een stoet van 80 wagens, is niet niks. Hier en daar werden er dan ook voor nietsvermoedende automobilisten files veroorzaakt.

    Pet af voor de organisatoren. je moet het maar doen. Een super mooie tocht doorheen West Vlaanderen op plaatsjes waar de normale Limburger nooit of te nooit zou komen. Ze hebben daar zelfs bossen........

    Heb je een prewar car, schrijf je dan zeker in volgend jaar, echt de moeite, en de datum kan niet missen, steevast op de 15de augustus.  De meeste wagens dit jaar waren van Franse en Amerikaanse makelij. Slechts enkele Engelse, Italiaans en Duitse vehikels lieten zich kijken, en geen enkele Belg.

    Eigenaardig, met zo een  automobiel geschiedenis in eigen land. Waar zitten de Minerva's, FN en Imperia's........... 

    Dus hier een warme oproep voor een volgende aflevering.... de organisatoren zullen ze zeker verwelkomen. Geniet ondertussen van de beelden van dit jaar.



    Zelfs deelnemers uit (de) Verre Limburg lieten zich niet afschrikken om naar het Verre Westen te reizen.

    De raarste eend uit de bijt, deze Villard driewieller. Is het een auto, is het een motor, neen wij weten het niet. Het is Mega cool, voor degene die het ziet.

    De Franse geschiedenis kwam goed aan bod.

    Het overgrote deel van de deelnemers kwam geheel in stijl, en opvallend toch wel dat er jonge mensen meededen.

    Nu moet ik het antwoord schuldig blijven op de merknaam van deze wagen. Was het dan toch een Imperia?  Jammer genoeg reeds vroeg in de rally uitgevallen met pech.

    Een van de weinige Engelse wagens, een pracht van een Lagonda.

    En een enkele Rolls Royce.

    Charleston was duidelijk aanwezig.

    Compleet met elegante sigarettenvellengstuk. Roken was toen echt nog in de mode en zag er elegant uit.

    Je moet ook niet bang zijn om je voorliefde voor de Saloon car te laten blijken.

    Zelfs een gebroken been kon deze deelnemers niet beletten er te zijn.

    Het gebeurt niet dikwijls dat het de echtgenote is die moet zitten wachten op de chauffeur?

    Het vertrek kon op veel publiek rekenen.

     Bijna allemaal geheel in stijl.

    Toch mooi zo ...

    Oma's aan het stuur............ Top !

    Allemaal lachende gezichten.

    De enige Duitse wagen was deze Mercedes.

    16-08-2016 om 18:32 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    15-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg kastelentocht
    vervolg


    Onderweg langs vele onbekende, soms stoffige wegen.

    Maar ook West Vlaamse bossen werden ontdekt.



    Plechtig ontvangen op vele kastelen.



    Waar de deelnemers op een warm applaus konden rekenen.



    En een aantal kasteelheren toonden hun eigen collectors item.

    een van de oudste voertuigen deze Maxwell.

    Dubbele rij voertuigen zo ver de camera reikte.

    De echte liefhebber kwam hier rijkelijk aan zijn trekken.





    Geen idee of het toeval of georchestreerd was, een hele resem Groene wagens bij elkaar.

    En ook de blauwen stonden in een groepje.

    Salooning is duidelijk Okay.

    Nog een rijtje groene jongens.

    Dit nodigt zeker uit voor een inschrijving volgend jaar. Zet hem alvast in je agenda !

    15-08-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schloss dyck 2016

    Schloss Dyck 2016

    Na enkele sabatsjaren besloten we dit jaar toch maar weer eens met  enthousiasme de Duitse grens over te trekken, richting Schloss dyck nabij Dusseldorf. Het is  een kleine 100 km binnendoor tukkeren, een haalbare kaart, zelfs met een echte oldtimer.

    De sabatsjaren waren er gekomen vermits we de indruk hadden dat het steeds maar commerciëler werd, de echte oldtimers niet echt aanwezig waren, en de inkomtickets werden aangedikt met extra betalen om het ‘slot’ te betreden, en gemaakte afspraken met de organisator werden niet nagekomen.

    Toch is dit een evenement dat geen enkele gelijke kent op het Europese vaste land. We moeten het maar slikken dat dit nu eenmaal de gang der zaken is.

    Maar het zonnetje scheen, we verheugden ons op de hoop om weer schitterende bolides te mogen aanschouwen, zowel statisch als in actie.

    De Duitsers zijn perfectionisten,  niets werd aan het toeval overgelaten. De organisatie is gewoon top, daar moet je het niet voor laten. De rit er naar toe en terug in optimale omstandigheden is al 50% van de vreugd.  Eenmaal gearriveerd, het meest opvallende,  de vele in oude klederdracht uitgedoste pick-nickers. (niet die donkerkleurige met lange vingers). In ieder segment vielen ze met de dozijnen uit de lucht. De organisatie had er ook een punt van gemaakt door een modeshow te organiseren met kledij van 1890 tot de jaren 70, uit een privé collectie van 750 stuks.

    Deze kledij  gedragen door modellen, inclusief passend kapsel, mocht op veel bijval rekenen. Op de pick nick weide werd er in de stijl van de roaring 20ties een dansfeestje georganiseerd. Dit jaar geen extra toeslag meer om het Schloss te betreden, waar de oudste ‘koperenÂ’ voertuigen gestald werden. De meesten hiervan echter zagen we reeds tijdens de ‘RasanzÂ’ rally. Dus daar was niet echt iets ‘nieuwsÂ’ te ontdekken.



    Ons hoogtepunt was het uitgebreide gesprek dat we mochten voeren met de bezitter en zijn echtgenote, van de Unieke ‘Fiat – Isotta frachiniÂ’ racecar uit de UK.  We kenden dit voertuig enkel van enkele video beelden op You tube e.a.  Bleek dat hij dit vehikel momenteel te koop aanbied om een nieuw gelijkaardig project te bekostigen. Ook gaf hij toe dat hij het gaspedaal heel graag tot op de bodem indrukt, en hij hoopt dat een eventueel nieuwe eigenaar wat omzichtiger omgaat met deze spectaculaire machine. De top van deze oersauriër gaat over de 200 KM/h. Voor die tijd een snelheid waarvan de professoren dachten dat dan je hersenen zouden uit elkaar spatten. Het verbruik is bijzaak. Als je ‘normaalÂ’ rijd zo een 5 liter per kilometer. Als je het iets sportiever opvatÂ…Â…Â….  Tja, hopen op voldoende tankstations.

    www.youtube.com/watch?v=H9Yww_nYuFA

      

    www.youtube.com/watch?v=tASSCdgoDVQ

     

    Ook nog een grappige anekdote; op weg naar het evenement werden ze door de politie aan de kant gezet, om op de foto te gaan voor persoonlijke archieven. Ook goed om te weten, de eigenaars vonden dit evenement veel beter dan het Engelse ‘goodwood’ dat ook al te commercieel geworden is.



    Buiten deze race mobiel enkel nog een Mercedes anno jaren stillekes, en een raceauto gebouwd op basis van een Rolls Royce V12 vliegtuigmotor. Helaas was deze laatste geen originele, echter wel mooi in elkaar gestoken.  Toevoegsel, ik was het bijna vergeten te vemelden, maar Renault had ook een bijzonder mooie stand met race auto's. Echt de Max! 2 stuks uit de jaren 10 en 2 blauwe monsters met prachtige monocock behuizingen.  Een tikkeltje claustrofobisch. https://www.youtube.com/watch?v=LZ6Pw92DbwI en https://www.youtube.com/watch?v=v9okiVsQDgE


     We mochten ook een praatje slaan met de eigenaar van de Minerva raceauto ook hieronder in dit blog beschreven.  We zijn er nu dus uit. Het chassis is  een model NN, 1918/1919,  en ooit in een ver verleden kreeg hij een 4 cilinder Aster motor onder de kap. Uiterlijk niet echt veel verschil met de originele schuivenmotor. Hoewel; als je ze naast elkaar zou zetten? De bezitter vertelde dat de wagen uitermate licht stuurt, en een plezier is om mee te rijden. Woonplaats noord Duitsland. Dus dat weten we ook al weer. Een andere nieuwigheid een Stanley steamer gestookt op vette kool. Tjonge, als je dat ding in je garage moet opstoken, is het maar te hopen dat je een goede ventilatie hebt. Eenmaal warm, valt het nog wel mee, en kan je op de boiler tegelijk je verdiende kopje koffie zetten. En een barbecue brochetje krijg je ook nog gaar. Voor de liefhebbers van motoren was ongetwijfeld de aanwezigheid van een collectie Brough Superiours het hoogtepunt. Enne, van dat merk was ook een topautomobiel te bewonderen, nog nooit eerder in het echt gezien. Ook heel erg leuk een nog geheel originele ‘ChalmersÂ’ uit begin jaren 20, in goed gebruikte staat en nooit gerestaureerd. Een automobiel van het merk Laurin Clement, zie je ook al niet dagelijks. Dit jaar opvallend veel mooi verzorgde standen met allerlei atributen, drankgelegenheden, een zeer goed gevulde anno Â…Â… camping. Ok veilingshuis Coys was neergestreken op de kersenweide, welke 3 jaar geleden nog zo goed als leeg stond. Tenslotte kregen we een deel van ons inkomgeld ook nog terug van een vriendelijke ober die ons trakteerde op een fris Duits biertje, vergezeld van een ander aantrekkelijk blondje.

    Samengevat, dit jaar zijn de Duitsers er weer in geslaagd ons enthousiast te maken voor de aflevering van volgend jaar. Enige voorzichtige raadgeving aan de organisatie. Minder klassiekers op de centrale plaatsen en meer nadruk op echte oldtimers.




    Wat als eerste opviel dit jaar, de zeer vele Picknickers, je vond ze overal, en in stijl.



    Of het nu per Ford of per Rolls was, het was een groot feest!

    In dezelfde stijl werd er een danske geplaseert.

    Ter vermaking van de toeschouwers.

    En als de vermoeidheid toeslaat, kan je je neervlijen op de pick nickweide.

    Nog meer moois, mannequins maken zich klaar om klederdracht van 1880 tot 1970 te showen.

    De Duisters hadden kosten nog moeite gespaard om alles piekfijn te laten verlopen. Grundlichkeit in alle aspecten.

    Ook dit jaar zeer vele standjes met alles en nog wat, als het maar nostalgie ademde.

    De collega van Bertha Benz, Mevr. Ford zat de ganse dag lekker in de schaduw van haar parasolletje. Pet af.

     De meeste gaatjes werden gevuld.........

    Ook dit jaar weer een goedgevulde motor renn stal.



     Leuke schuurvondst.

    Top van de motoren; een hele trits Brough Superiours. Blijkbaar toch niet zo heel zeldzaam.

    Maar wist je dat Brough ook auto's bouwde?  Hier een voorbeeld van zo een zeer exclusief exemplaar. Deze is wel superzeldzaam! Voor ons weer een primeur.

    Een andere zeldzaamheid, deze schitterend originele Chalmers ! wow.

    ieder jaar weer weten de Duitsers toch een stoomvoertuig te lokken. Deze Stanley werd gestookt op Vette kool. Er hing dus een navenante geur. Niet echt een aanrader voor wie ove een kleine garage beschikt.  Voordeel, je kon tegelijk koffie of thee op de boiller zetten.

    Maar eenmaal de ketel warm, was het voorbij met de rook, en stoomde de Stanley vrolijk voorbij het publiek, zonder zijn achteroprijdende collega in de mist te zetten. Nu ook goed als rijdende Barbecue.

    10-08-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 1 schloss dyck



    De alleroudste voertuigen uit het ' Messingtijdperk' kregen een ereplaatsje op de binnenkoer van het slot.

    Zie hier de ingewanden van een Daimler pre 1914.

    Vis a Vis model van in het tijdperk waarin nog geen stuur was uitgevonden.

    Enne, de Minerva die ter sprake kwam in vorig artikel, kon vandaag live bekeken worden.

    Het is een Type NN, waarvan de originele motor in de loop der jaren vervangen werd door een Aster 4 cilinder, uit een zelfde periode 1918/1919

    Ander racers werden ook op het slot tentoongesteld. Zoals deze Chrysler.

    Superbe!

    In de Rennstal ook nog enkele van deze bolide's.

    Mg's, Jaguars,  Alvissen, Riley's............. de engelsen konden er wat van in de jaren 30.



    Maar ook enkele niet te versmaden schoonheden uit de 50er jaren waren  present. Alfa Romeo !

     en Lancia, voor de Italianen.

    Natuurlijk, als je in het land der Germanen vertoeft, kan het niet anders als zei Mercedes aanwezig, en dat met vele topstukken.

    zoals o;a. deze uit de jaren 20.

    Of ouder, een echte Race Mercedes met nog ketting aandrijving.

    Een hele rij SSK modellen.



    En natuurlijk was ook Bugatti van de partij.

    09-08-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 2 schloss dyck



    Een van de oudsten de Benz 1899, die af toe een demo ritje maakte.

    Nog meer koperen voertuigen, waarvan we er al een heel deel te zien kregen tijdens de 'Rasanz rally' eerder in dit blog.

    Opstelling binnen de kasteelmuren, waar we dit jaar geen extra inkom moesten betalen. Nu mogen de organisatoren weer een Bankje vooruit.

    Nog een Mercedes.



    Een enkele ouderling raakte dan verdwaald tot in het centrum.

    07-08-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 3 schloss dyck




    Voor ons het toppunt van dit jaar de Fiat 'isotta frachinii' . En we hadden de eer een lang babbeltje te slaan met de eigenaar en zijn echtgnote, welke overstelpt werd met vragen. Wie nog hier of daar wat kleingeld heeft liggen, hij is na 4 jaar eigendom te koop.

    Verbruikt slechts 5 liter per kilometer, als je het gaspedaal weet te beheersen.  in ruil daarvoor ben je overal (graag) gezien en gehoord.

    Andere geweldenaren, natuurlijk de Bentley Boys, die ook dit jaar weer in grote getalen neerstreken.

    Niet altijd in het groen.

    En in meerdere verschillende vormen en formaten.

    Maar ook klein en fijn mocht er zijn.  hier een echt leuke Messerschmitt.

    Een aantal Rols Royss waren te zien op de councours d'elegance weide.

    En voor het eerst streek ook het veilingshuis 'coys' neer op de geländeren van schloss dyck, met in de aanbieding o.a. deze Invicta.

    Als ook deze Fiat racer uit de 20er jaren.

    We sluiten voorlopig af met dit kunstwerk, en enkele Alvissen.

    Nieuwe afspraak augustus 2017.

    06-08-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 4 schloss dyck



    Dans son jus ook deze op houtgas aangedreven Citroën.

    Banden van een goed merk Mohawk! Houdbaarheids datum met deze bewezen.

    Een Rolls biedt veel plaats, maar als je er met je Bombardon in moet is het toch even squeezen

    Renault presenteerde een schitterende renn stal.

    La vie Bleu ......

    Als ik me niet vergis op het chassis en met de motor van een Nervastella?

    Een beetje claustrofobische cabine.

    Wereldrecord houder 48 uur aan een gemiddelde van 168 KM/H

    Het leuke aan Schloss Dyck is dat je bijna alle voertuigen ook in actie kan zien.

    In Spanning afwachten wat er als volgende om het hoekje komt scheuren.

    De tropenhelm een welkom atribuut.

    Een van de vaste waarden ; De Bentley boys met hun  greenToys.

    Mother Gun !

    En het hoogtepunt; de Fiat Issota Frachinii'

    Gedoopt Sates............  deze met Rolls Phantom vliegtuigmotor uitgedost knutselwerk.

    Maar ook andere smeden brachten hun werkjes mee.

    Getrakteerd op een fris pintje.............en de nodige beschermhoes in het midden.

     In gezelschap van een ander kortgerokt blondje. Een pracht van een afsluiter voor dit geslaagd weekend.

    05-08-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Natte droom of nachtmerrie

    Het volgende beeldverhaal beschijft de natte droom en/of nachtmerrie van iedere Minerva verslaafde.


    De aankoop van een automobiel stond al enige tijd op het programma.. Beste zet; een Minerva

    Daar Henri Ford zelf een Minerva reed; Op naar de Minerva dealer ! .... bij Ford

    Het eerste wat dan moet gebeuren is een ritje langs het tankstation op de hoek. Opname in Westvlaanderen, De benzine kostte 2,1 frank de liter.

    En dan een Familie Kiekje

    Het is vakantie dus een uitstapje naar een Museum in Luik moet kunnen.

    Gevolgd door een toerke langs de Ambléve.

    Om dan uiteindelijk halt te houden bij een Hotel in SPA.

    Vroeg uit de veren, het zonnetje schijnt Minerva.

    Even de douane passeren te Vaals.  Niks aan te geven? De boter onder de motorkap was ondertussen al gesmolten.

    Nu we dan toch de grens over zijn, in Holland lusten ze er van, op naar de Cofee shop.

    Als de wijn is uit de kan, is de wijsheid ook uit de man.. (en vrouw)

    Oeps  Politie controle !  Als dat maar goed afloopt.

    Vluchtmisdrijf met naar gevolg.............. vrouwen aan het stuur?

    Maar het kon nog erger zoals deze foto uit de gazet.

    Dorothea arriveert met haar ambulance voor de eerst hulp, maar....................

    Helaas kwam deze hulp te laat ...

    Per Minerva naar de laatste rustplaats..............

    De natte droom of nachtmerrie  van iedere Minerva verslaafde.

    vervolg zie hier onder

    21-07-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    20-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg nachtmerrie



    Gelukkig had de begrafenis ondernemer voldoende corbillards

    Een laatste herinnering aan een bezoek in Eindhoven.

    Minerva " For ever "  Amen.   Niet enkel Amilcar is een Religie.

    20-07-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    14-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva, those beautyfull cars.

    Tijdens het onbestrafte wildsurfen ontdekte ik de onderstaande foto van 3 Minerva's die anno 1914 een tochtje door de Alpen waagden.

    Net zoals beelden van een 'Race Minerva', gewoon mooi, ik wilde ze u niet onthouden.


    Enjoy.........





    Singing  euh........ racing in the rain . The color picture on Facebook  ' Le cyclecariste Belge.'



     Minerva met mooie race boddy............  wie weet meer over de motor, bouwjaar?

    STEEDS OP ZOEK NAAR BEELDEN VAN BELGISCHE AUTO/MOTOR GESCHIEDENIS;  HEEFT U IETS WAT U WIL DELEN?   WELKOM

    14-07-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    27-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A little bit of 'Fancy'



    Julie hadden het zeker niet verwacht dat er na de vorige vier goed gevulde weekends nog iets op het programma zou staan, maar;  Afgelopen zaterdag was het weer feest, een echt feest.


    De tijd vliegt, het was nauwelijks opgevallen dat het alweer 2 jaar geleden was dat we hier het artikel ‘Belgian Manthattan’ mochten neerschrijven. 2/7/2014


    Wat een belevenis! En wat een geluk, want het  leek toen dat het om een laatste aflevering zou gaan.  Niet dus, Denis had er nog zin in en trakteerde dit jaar weer vele vrienden, kennissen en zakenpartners  op een partijtje  onverdund plezier. Ondanks de nattigheid van 2016 kwamen veel oldtimerbezitters afzakken naar het bedrijf in Tessenderlo, waar dit jaar een deel van de oldtimercollectie binnensmuurs bewonderd mocht worden. Inclusief de meest recente aanwinsten.  De gronden rond de vijver waren zodanig van water bezwangerd, dat het een onmogelijk zaak was om de meestal zware voertuigen hier te parkeren.  Bezoekers deden dat wel, met als gevolg dat er heel wat duw en sleurwerk nodig was om ze achteraf weer naar buiten te krijgen. Nog te zwijgen van het poets- en waswerk.


    Maar toch, het was weer een geweldig feest,  een toverformule waar vooral ook de kinderen veelvuldig aan hun trekken konden komen. Als er al een manier is om de jeugd bij onze hobby te betreken, dan is dit de juiste.  Behalve een partijtje forel vissen (en eten) konden ze in een tuin van onstuimigheid met graafmachines werken, met een rupsband voertuig door een dikke meter modder ploeteren ( was het weer daar toch goed voor), met een hoogtewerker 32 meter de lucht in. Enkele oude legertanks deden dienst als klim/speeltuig. Ondertussen vloog er  een WOII gevechtsvliegtuig enkele keren  rakelings over onze hoofden. Sensatie ten top.


    We betrapten onszelf er op dat we ongewild een supergrote smile op het gezicht hadden na het  aanschouwen van de schitterende verzameling motoren en autoÂ’s.  De meesten uit de 20er jaren, met ‘a certain degree of magnificentÂ’.  En deze smile zit er tijdens het neerschrijven van deze memoires nog altijd.   Voertuigen uit een tijdperk toen ze nog met een tikkeltje ‘fancyÂ’  gebouwd werden voor de eeuwigheid. ‘Build to lastÂ’  was toen het motto, in tegenstelling met de ‘rommelÂ’ waarmee we tegenwoordig maar mee moeten leven. Vele vrienden kwamen ondanks hevige buien met hun oldtimers langs. Meestal Amerikaans bolides uit de vijftiger jaren. De moeite !


     Ik weet het niet met zekerheid, maar denk dat geen enkele  privé verzameling hier ten lande deze kan overtreffen. Het summum!  Waar ik nog een klein vederlicht woordje over kwijt wil is de aanschaf van een 50 ton wegend monster, waarin een V 12 ciinder motor woonde. Een tank met daarop een uitklapbare brug van tijdens WO II . Jammer van het weer, want anders had een demonstratie op het programma gestaan.  Gigantisch !  Kinderen mochten er op- en er in klimmen en fantaseerden zich te pletter. En dan op de koop toe nog een gratis ijsje getrakteerd krijgenÂ…Â….. beter bestaat niet.


    Wervingsreserve voor het bedrijf aanleggen ; mission accomplished.






    Van op een hoogte van 31 meter een fraai overzicht van het feestgebeuren.

    Bezoekers kwamen vooral met 50er jaren amerikanen



    of nog iets ouder 40er jaren



    Aan de bar was alles verkrijgbaar OOK een deugniet;

    Men kon zich laten verwennen in dit modderbad....   per rupsvoertuig.

    En daarna  een forelleke gaan angelen............

    die dan met succes.........................

    op de barbecue terecht kwam.  en daarna ...............vakantie definitief ingezet.............jipiekajee

    Militaire tanks als speelklimtuig.

    Broem broem  met je 51 tonner 12 cilinder een bruggetje gaan bouwen...........

    Deze motor hoort in dit vehikel thuis.

    Dan over naar het kleinere werk......... een Indian powerplus naast een 50 tal andere motoren.

    zoals deze FN 4 cilinder.

    of een BSA round tank

    Stoomvoertuig, ook leuk speelgoed

    maar beter nog brandweertje spelen met een Simplex La France. 1911.

    27-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    26-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A little bit of 'Fancy' vervolg



    maar welke kies je als je er 14 hebt?

    Dan maar over op een electrische Detroit. Ooit had ik de eer met eentje te mogen rijden.  Fantastisch !

    Nieuwe aanwinst in de collectie ' La salle'

    Een hele grote Packard jaren 30

    Rolls Royce phantom I

    Hoewel het grootste deel van de verzameling cabrio's zijn, hier toch een enkele saloon.

    Nog een la salle

    En nog een paar Rollers.............;;

    Packard limo

    Rolls

    samen op de foto.

    Denis heeft ook enkele 50 jaren sleën

    Maar de voorkeur gaat naar de grote phaetons en roadsters uit de 20er jaren.



    packard roadster

    en nog eentje in een andere kleurcombinatie.



    Pierce Arrow roadster...   zeer zeldzame verschijning.

    26-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    24-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A little bit of 'Fancy' vervolg 2

    vervolg 2


    Nog een Packard phaeton

    En nog een La Salle Caddillac........;

    gewoon ultiem subliem.

    Zeer mooie kleurstelling 3 tinten rood. En een fraai windscherm voor de passagier, zie je zeer zelden bij een roadster.





    Moest ik zelf een keuze mogen maken uit deze collectie, dan zou deze een kans maken.

    7 liter motor in deze Phantom I

    En ook op zolder stonden nog enkele exemplaren te wachten op een poetsbeurt.

    Het terug naar huis keren verliep iets minder vlot, men, moest door een dikke laag modder.

    TOT OVER 2 JAAR?


    foto's BDL

    24-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    14-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme

    Nieuwe religie; amicyclecarisme.

    Ik ben zoals de zoon van meneer pastoor, zing altijd mee in het kerrik koor. Ik maak nie veel kabaal en ga rond met de schaal.  Ik ben zowat de braafste van allemaal.

    Het liefste wat ik doen is naar de kerk toe gaan, dan zie ik mijne pa daar in zijn preekstoel staan. Zijn grote liefde aan zijn zij, dat overkomt nu ook mij.  Amilcar  un jour, Amilcar tous les jours!  Amen.

    Dat was het  mijmerende gevoel dat bij de  mannelijke kerkgangers collectief  opkwam bij een bezoekje aan een plaatselijke kerkje, dit weekend te Vaals.

    Ter gelegenheid van de 34ste  Amicar-cyclecar treffen aldaar vond in ‘de kopermolenÂ’ een fototentoonstelling plaats. De avonturen van 2 vrouwen, Teun en Tine. Zij ondernamen als koppel, anno jaren 20 van de vorige eeuw, enkele gigantische  reizen doorheen Europa, per Amilcar, en legden deze avonturen op fotoÂ’s vast. Destijds ‘not doneÂ’ als het lag aan geleerden en vromen. Een tiental jaar geleden verwierf een familielid, kleinzoon van een broer van Tine, een zeventig tal fotoÂ’s van dit ondernemen.

    Hij vond de weg naar een Amilcarist, die deze kans genadig omhelsde, om tot deze tentoonstelling te leiden. Twintig uitvergrootte opnameÂ’s  genomen door heel Europa. Verder ook de camera waarmee al deze plaatjes ingeblikt werden, en facturen, van de aankoop van de autoÂ’s, en allerlei relevante correspondentie.

    Onze gids, familielid, Ambrosius welke deze vrouwen en andere afgebeelden nog gekend heeft, vertelde met passie over de stoere avonturen, en bouwde in de verhalen zijn veronderstellingen van de menselijke relatieÂ’s in. Hij reisde zelf af naar plaatsen waar sommige fotoÂ’s genomen zijn, om in de voetstappen van zijn voorouders te treden, en vergelijkingen te maken.

     In de jaren 20 was het alles behalve evident dat 2 vrouwen dit soort avonturen beleefden; echte Pionierswijven.

    Ze kregen de bijnaam ‘vrouwen van de 2000 kilometers’ op z’n Italiaans, toen ze in 1929 deze afstand aflegden tot in Umbië.

    Het geheel is vastgelegd in een mooie gids, ‘De dames van de tweeduizend kilometer’. Wie een exemplaar wil bemachtigen van de beperkte oplage, mag zich melden.




    Opper Amilcarist predict zijn geloof zonder zijn Kees te laten pakken. Het aureooltje in de aanslag om de nieuwe religie aan man en vrouw te brengen.

    Bezoekers in de Kopermolen mogen zich te goed doen aan de ver vervlogen avonturen van Teun en Tine.

    Nazaat Ambrosius verteld honderduit over de escapades van zijn  vrouwelijke voorouders en vriendinnen.

    Een opname gemaakt in de Franse Alpen 1929, met Teun aan het stuur.

    In  juli 1930 bezocht het koppel het Noorse Haukelifjell, Bergen op weg naar een congres. Ze legden meer dan 5000 kilometers af op deze trip. Opname bij een gletjser.

    Maar ook Nederand werd doorkruist, links opname in Schoorl 1929, rechts Blaricum 1926

    Italiaanse Alpen 1929, de reis waar ze de bijnaam 'dames van de 2000 kilometers' kregen.  'Le donne dei duemila chilometri'


    De Rally;


    Van 10 tot 12 juni 2016 vond dan de 35ste Amilcar-Cyclecar rally weer plaats, ingericht door de Nederlandse stichting Amilcar. Landingsplaats ; kasteel Bloemendaal te Vaals. In dit plaatsje vlak bij de Belgische, Duitse en Nederlandse grens, ademde in de twintiger jaren ook al een Amilcar verse lucht. Ene Joseph Geerards, had in deze periode een goed draaiende slagerszaak te Gulpen, en kocht zich destijds een rode Amilcar, occasie in België, waarmee hij sportieve evenementen zoals afstandsritten reed. Later, (na 1931) werd deze ingeruild voor een andere Amilcar van het type CGS, waarmee hij tot 120 km/h kon scheuren. Gedurende de werkdagen gebruikte hij het voertuig om in lakens verpakte halve runderen en varkens te leveren aan zijn klanten, en op Zondag trok hij ermee naar de Ardennen en de Eifel. Ook op Francorchamps was hij een graag geziene gast. Zijn moeder reed bijna altijd mee tot aan zijn huwelijk.


    Wereldoorlog 2 maakte een eind aan de pret, de familie verhuisde later naar Vaals, de Amilcar bleef achter.



    Deze foto is dan van slager Jozef  Geerards uit Gulpen  bij Vaals, nadat hij de levering van een half rund had afgerond.

    Landingsplaats voor het 34 ste Amilcaristentreffen;  kasteel Bloemendaal te Vaals. Meer dan 60 Inschrijvingen !

    Wat een Dicipline, allemaal netjes op een rij.

    We LOVE  Amilcars !!!  (al is het dan een Bignan op de foto')

    Op de voorgrond een Riley 'red wing'

    Het is een algemeen euvel dat jongeren niet echt meer interesse hebben in vooroorlogse vehikels. De Amilcar-cyclecar beweging echter, kan alvast rekenen op Jonge enthousiastelingen, en het moeten zelfs geen testosteron bommen te zijn.

    Rosemarijn is alvast overtuigd, heeft zelfs haar eigen blog. 'Crankhandleblog'  Een echte Petrolhead !

    Bloemendaal ontpopte zich tot ideale ontmoetingsplaats.

    Aankomst na een dagje tutteren, gevolgd door een leuke ontvangst met een glaasje Bubbels, gevolgd door een welgekomen dinner.



    Amilcar weerspiegeld in het water....

    14-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    13-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg

    Voila, we zijn terug aangekomen in 2016, waar enkele enthousiaste Nederlandse en Belgische Amilcaristen hun religie met anderen wilden delen gedurende een 3 daags feest. Meer dan 60 deelnemers uit 7 landen zakten af naar de drielanden gemeente om mee te vieren. De Amilcaristen Pur sang hadden een mooi programma uitgedokterd met dagelijks bezoeken aan bezienswaardigheden die niet altijd  het daglicht mochten aanschouwen. O.a. een mijn bezoek, de plaatselijke mergelgrotten en museum Francorchamps werd aangedaan,alsook de antiekmarkt van Tongeren.

    Wij als jongens van het eerste uur waren er als de kippen al bij op Vrijdag, toen het gezelschap voltallig neerstreek op de parking van de mijnen van Blégny.  We telden 54 cyclecars. Pure motorporno ! Wie houd van variatie, kwam hier wel degelijk aan zÂ’n trekken. Zowel wat het wagenpark als het weer betrof. Op vrijdag, een ideale temperatuur voor zowel de voertuigen als de mannekes en vrouwkes, en vanaf zaterdag afwisselend met wat nattigheid, en later zelfs hevige regen.

    De route was zalig, glooiende landschappen, heerlijk aangekleed met heel veel fris groen en prachtige uitzichten. Heel erg mooie voertuigen, waar we weer wat nieuwigheden te zien kregen. Maar liefst 2 BignanÂ’s kwamen opdagen. Deze zie je anders nooit. Natuurlijk een stortvloed aan AmilcarÂ’s van alle typeÂ’s, Salmsons, en ook verschillende RallyÂ’s.  Ook niet alledaags. We zagen ook een voor ons onbekende Bugatti of 2.

    De Britten brachten hun RileyÂ’s, Mg tjes en een Frazer nash mee.

    De laatste dag, Zondag, besloot men in een ondergrondse feestzaal, een van de grotten van Cannes, om tot weerziens te zeggen tegen al die gelijkgezinde cyclecaristen. Nu word het weer uitkijken naar een nieuw brandpunt van verlangen; de 35 ste aflevering.




    AMILCAR_CYCLECARS MEETING 10/11/12 JUNI 2016  VAALS !

    Op deze goede vrijdag ging het richting Blégny voor een ondergronds bezoekje aan de mijn.

    Ook van het Merk BNC ontwaarden we enkele exemplaren.  Zeldzaam..........

    De gepaste vlaggen hingen er slapjes bij op der windstille dag.

    Bignan, een zeldzaam geziende cyclecar, volgens de bezitter zijn er nog slechts 4 rijdende exemplaren. 2 ervan hier vandaag aanwezig.

    Ook Salmsons waren er te zien in verschillende uitvoeringen.



    Ook dit is een Salmson.



    Onderweg pikten we nog een rits 'Invicta's op. Die kom je ook niet dagelijks tegen.

    We nestelden ons in het hoge gras langs de wegkant en maakten deze schitterende beelden. Puur genieten.









    Rosemarijn in actie.



    WORDT VERVOLGT................

    13-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    12-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg 2

    Vervolg 2

    Een mooi zicht op Hotel Bloemendaal en de speciale carros van deze BNC

    In principe zijn al de aanwezige voertuigen speciaal en verdienen het opschrift 'LOVE'

    Ook één skif Amilcar was op appel.



    De Belgische race kleur konden we wel smaken, bovendien de enige amilcar die ook uitgerust was met een vouwdak, wat op Zondag zeker van pas kwam.

    Nu leg het maar uit, waarvoor dien wat? 



    De vrijdag was bij uitstek de mooiste dag.

    Zaterdag zakte men af naar Francorchamps, waar het museum van Stavelot bezocht werd. Er waren al wat meer wolken in de lucht.

    Maar wat mooi, al die cyclecars bij elkaar.







    éen van de drie aanwezige Bugatti's , dit keer eens niet in het blauw, wat een opluchting!

    Speciale kleur op een speciaal model.  Tres chique!

    Er waren nog meer mooie achterkanten.

    Nu en dan eens een blik onder de motorkap. Hier woonde een zespitter, met compressor, een van de duurste modellen van Amilcar.

    Riley Treen.

    12-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    11-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg 3
    vervolg


    De achterkant van deze Riley gelijkend op de Buggatti. Enkel lijken die achtelichten verdacht veel op die van een volkswagen.

    Flink gedecoreerde Invicta ...... die ook even langs zoefde.

    La Bomba ......



    Na afloop van de ritten was er champagne a volonté en de nodige versnaperingen.

    Een zeldzame rally, daarvan waren er 3, in drie kleuren

    zoals deze in het wit

    Ook 3 BNC 's



    We waren nog vergeten te vermelden dat er ook een Hotchkiss mee reed.  Niet echt een cyclecar qua gewicht, maar ieeel mooi.

    Frazer Nash, kom je ook al niet vaak tegen.

    Kijk, een mooi snufje uit de 20er jaren, het zogenaamde 'fat man steeringwheel'

    schitterende landschappen in de omgeving van Vaals. Een aanrader om deze zomer eens te gaan toeren.

    Hotchkiss

    Nog meer vrouwelijk schoon achter het stuur.......

    Geweldig.



    Engelsche wagens Mg, Riley....

    11-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg 4

    vervolg4


    Op de laatste dag ging het richting Alden Biesen, Europees cultureel centrum.



    Hier werd het gezelschap ontvangen op echte Limburgse vlaai en koffie op de Pick nick weide.

    Omdat het de voorgaande avond flink geregend had, was het helaas niet mogelijk de autos op het grasveld te parkeren.





    Het geheel opgesmukt met blaasmuziek.



    Enkele bezoekers kwamen poolshoogte nemen.

    Deze Bugatti had een kersverse eigenaar.

    Af en toe toch nog wat zon tussendoor.





    En tenslotte werd het lange weekend beklonken in de mergelgrotten van Cannes.

    Al bij al een zeer geslaagd weekend, waar in de toekomst nog over nagepraat zal worden.

    Het afscheid heeft op Bloemendaal zichtbaar sporen nagelaten.

    10-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trektocht der Pioniers

    Hoewel de evenementen voor de echte oldtimers niet zo heel dik gezaaid zijn,  zijn de mei en juni maanden druk bezet, en dienen er  soms keuze's gemaakt te worden.

    Dit jaar kozen we voor de 'Trektocht der Pioniers' welke weer kon rekenen op een schone zonnige dag.

    De opkomst was goed, maar kon nog beter. Soms is het niet goed te begrijpen dat bezitters klagen over het gebrek aan evenementen, maar als het dat zo ver is, komt men niet opdagen.

    Jammer want dit is echt wel een mooi initiatief, en voor het inschrijfgeld, welk je meer dan terugkrijgt onder de vorm van drankbonnetjes en een heel mooi aandenken, moet je het niet laten.

    We hebben ze niet afgeteld, maar naar schatting waren er een 25 tal wagens te bewonderen, waarvan toch wel enkelen uit de juwelenwinkel waren weggenomen. Een mooie bonte verzameling van allerlei slag.

    Er werd ook een heel  mooie Renault te koop aangeboden.

    Er was keuze om individueel per roadboek te rijden, of in kolonne, met de organisator op kop.  En het waren echt wel heel mooie wegen die gevonden werden.

    De motorrijders, hoewel welkom, stuurden hun kat, en ze hebben een buitenkans gemist, want er werd een bijzondere schuurvondst tentoongesteld van wat je de absolute top onder de motorfietsen kan noemen.

    Meer zeggen we er  niet over, ze hadden maar moeten komen. Er werd gevraagd hiervan geen foto's op het net te presenteren, en daar houden we ons dan ook aan. Slechts een enkele motorijder kwam met zijn FN een kijkje nemen, wat zeker geapprecieerd werd

    We namen onze pick-nick mand mee, en maakten er een ech  Limburgse aangename dag van, oergezellig, meer moet dat niet zijn.

    Volgend jaar een nieuwe kans.



    Trektocht der Pioniers,  Iedere eerste zondag van Juni.

    Schitterende Nash 'special' dual ignition.  slechts enkelen nog wereldwijd.

    In totaal een 20 tal deelnemers van allerlei slag.

    O.a. deze Chrysler Roadster.

    En een mooie MG van het minder bekende type

    Ook deze coupé  zie je zeer zelden.  De moeite........

    Het moet niet altijd de duurste zijn, ook met een citroen mag je je laten zien.

    De Chrysler in zijaanzicht.

    Dan op weg via zeer mooi geselecteerde wegen,  het roadbook was perfect.

    De picknickmand ging mee en werd goed benut.

    De meesten reden in kolonne.





    Deze Mg had net zo goed een Jaguar of Lagonda kunnen zijn. Schitterend.





    Hier flitsten we nog vlug een Packard Roadster.

    Een enkele motard had de weg naar Genk gevonden. Leuke FN.

    06-06-2016 om 13:13 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In naam van de Keizer, een voorsmaakje

    In naam van de Keizer alvast een voorsmaakje op het verhaal........... Wordt vervolgt met  meer tekst en beeld............


    Even een rooksignaal geven voor het komende Indianen verhaal...........

    Pre 1919 rally Nederland/ Duitsland

    Enkele ongeziene wagens en Merken voor onze lens..... waaw!

    Zoals deze 'Charron'

      Enkele edele delen kwamen nog eens boven water drijven.

     Sehr shön ...

     Neen het is geen Bentley...........

    Van dit merk zelfs nog nooit gehoord of gelezen...........  wat is het?  We verklappen het later. Blijf inloggen .

    Ook een zeldzame Benz liet zich zien;

    De natte droom van menig pre war racecar liefhebber, hier te zien en vooral ook te horen. Broem broem...   jammer dat we op dit blog geen geluiden kunnen weergeven.

     'Als het gras twee kontjes hoog is' ... klonk het  toepasselijk op de Nederlandse radio.

    Een werkelijk ideale dag. 21 graden en windstil.  Hoog flierefluiter gehalte.

    Gieren en Brullen..........  dan pas lachen.

     Een sliert (on)eindig spektakel onder een  zwoele blauwe Hemel.

     Een stopke aan de Maas te Thorn.  Als we dat geweten hadden !

    Nog meer edellieden.

    Met een Reuze Picknickmand in de aanslag, ideale gelegenheid.

    Bij het lezen van dit bericht zijn de vogeltjes helaas al gaan vliegen, en de bubbels verdwenen. Wie er niet bij was maakt volgend jaar nog een kans.

    WORDT VERVOLGT..................................  KEEP WATCHING!

    28-05-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs