Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    13-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg

    Voila, we zijn terug aangekomen in 2016, waar enkele enthousiaste Nederlandse en Belgische Amilcaristen hun religie met anderen wilden delen gedurende een 3 daags feest. Meer dan 60 deelnemers uit 7 landen zakten af naar de drielanden gemeente om mee te vieren. De Amilcaristen Pur sang hadden een mooi programma uitgedokterd met dagelijks bezoeken aan bezienswaardigheden die niet altijd  het daglicht mochten aanschouwen. O.a. een mijn bezoek, de plaatselijke mergelgrotten en museum Francorchamps werd aangedaan,alsook de antiekmarkt van Tongeren.

    Wij als jongens van het eerste uur waren er als de kippen al bij op Vrijdag, toen het gezelschap voltallig neerstreek op de parking van de mijnen van Blégny.  We telden 54 cyclecars. Pure motorporno ! Wie houd van variatie, kwam hier wel degelijk aan zÂ’n trekken. Zowel wat het wagenpark als het weer betrof. Op vrijdag, een ideale temperatuur voor zowel de voertuigen als de mannekes en vrouwkes, en vanaf zaterdag afwisselend met wat nattigheid, en later zelfs hevige regen.

    De route was zalig, glooiende landschappen, heerlijk aangekleed met heel veel fris groen en prachtige uitzichten. Heel erg mooie voertuigen, waar we weer wat nieuwigheden te zien kregen. Maar liefst 2 BignanÂ’s kwamen opdagen. Deze zie je anders nooit. Natuurlijk een stortvloed aan AmilcarÂ’s van alle typeÂ’s, Salmsons, en ook verschillende RallyÂ’s.  Ook niet alledaags. We zagen ook een voor ons onbekende Bugatti of 2.

    De Britten brachten hun RileyÂ’s, Mg tjes en een Frazer nash mee.

    De laatste dag, Zondag, besloot men in een ondergrondse feestzaal, een van de grotten van Cannes, om tot weerziens te zeggen tegen al die gelijkgezinde cyclecaristen. Nu word het weer uitkijken naar een nieuw brandpunt van verlangen; de 35 ste aflevering.




    AMILCAR_CYCLECARS MEETING 10/11/12 JUNI 2016  VAALS !

    Op deze goede vrijdag ging het richting Blégny voor een ondergronds bezoekje aan de mijn.

    Ook van het Merk BNC ontwaarden we enkele exemplaren.  Zeldzaam..........

    De gepaste vlaggen hingen er slapjes bij op der windstille dag.

    Bignan, een zeldzaam geziende cyclecar, volgens de bezitter zijn er nog slechts 4 rijdende exemplaren. 2 ervan hier vandaag aanwezig.

    Ook Salmsons waren er te zien in verschillende uitvoeringen.



    Ook dit is een Salmson.



    Onderweg pikten we nog een rits 'Invicta's op. Die kom je ook niet dagelijks tegen.

    We nestelden ons in het hoge gras langs de wegkant en maakten deze schitterende beelden. Puur genieten.









    Rosemarijn in actie.



    WORDT VERVOLGT................

    13-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    12-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg 2

    Vervolg 2

    Een mooi zicht op Hotel Bloemendaal en de speciale carros van deze BNC

    In principe zijn al de aanwezige voertuigen speciaal en verdienen het opschrift 'LOVE'

    Ook één skif Amilcar was op appel.



    De Belgische race kleur konden we wel smaken, bovendien de enige amilcar die ook uitgerust was met een vouwdak, wat op Zondag zeker van pas kwam.

    Nu leg het maar uit, waarvoor dien wat? 



    De vrijdag was bij uitstek de mooiste dag.

    Zaterdag zakte men af naar Francorchamps, waar het museum van Stavelot bezocht werd. Er waren al wat meer wolken in de lucht.

    Maar wat mooi, al die cyclecars bij elkaar.







    éen van de drie aanwezige Bugatti's , dit keer eens niet in het blauw, wat een opluchting!

    Speciale kleur op een speciaal model.  Tres chique!

    Er waren nog meer mooie achterkanten.

    Nu en dan eens een blik onder de motorkap. Hier woonde een zespitter, met compressor, een van de duurste modellen van Amilcar.

    Riley Treen.

    12-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    11-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg 3
    vervolg


    De achterkant van deze Riley gelijkend op de Buggatti. Enkel lijken die achtelichten verdacht veel op die van een volkswagen.

    Flink gedecoreerde Invicta ...... die ook even langs zoefde.

    La Bomba ......



    Na afloop van de ritten was er champagne a volonté en de nodige versnaperingen.

    Een zeldzame rally, daarvan waren er 3, in drie kleuren

    zoals deze in het wit

    Ook 3 BNC 's



    We waren nog vergeten te vermelden dat er ook een Hotchkiss mee reed.  Niet echt een cyclecar qua gewicht, maar ieeel mooi.

    Frazer Nash, kom je ook al niet vaak tegen.

    Kijk, een mooi snufje uit de 20er jaren, het zogenaamde 'fat man steeringwheel'

    schitterende landschappen in de omgeving van Vaals. Een aanrader om deze zomer eens te gaan toeren.

    Hotchkiss

    Nog meer vrouwelijk schoon achter het stuur.......

    Geweldig.



    Engelsche wagens Mg, Riley....

    11-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe religie; amilcyclecarisme vervolg 4

    vervolg4


    Op de laatste dag ging het richting Alden Biesen, Europees cultureel centrum.



    Hier werd het gezelschap ontvangen op echte Limburgse vlaai en koffie op de Pick nick weide.

    Omdat het de voorgaande avond flink geregend had, was het helaas niet mogelijk de autos op het grasveld te parkeren.





    Het geheel opgesmukt met blaasmuziek.



    Enkele bezoekers kwamen poolshoogte nemen.

    Deze Bugatti had een kersverse eigenaar.

    Af en toe toch nog wat zon tussendoor.





    En tenslotte werd het lange weekend beklonken in de mergelgrotten van Cannes.

    Al bij al een zeer geslaagd weekend, waar in de toekomst nog over nagepraat zal worden.

    Het afscheid heeft op Bloemendaal zichtbaar sporen nagelaten.

    10-06-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trektocht der Pioniers

    Hoewel de evenementen voor de echte oldtimers niet zo heel dik gezaaid zijn,  zijn de mei en juni maanden druk bezet, en dienen er  soms keuze's gemaakt te worden.

    Dit jaar kozen we voor de 'Trektocht der Pioniers' welke weer kon rekenen op een schone zonnige dag.

    De opkomst was goed, maar kon nog beter. Soms is het niet goed te begrijpen dat bezitters klagen over het gebrek aan evenementen, maar als het dat zo ver is, komt men niet opdagen.

    Jammer want dit is echt wel een mooi initiatief, en voor het inschrijfgeld, welk je meer dan terugkrijgt onder de vorm van drankbonnetjes en een heel mooi aandenken, moet je het niet laten.

    We hebben ze niet afgeteld, maar naar schatting waren er een 25 tal wagens te bewonderen, waarvan toch wel enkelen uit de juwelenwinkel waren weggenomen. Een mooie bonte verzameling van allerlei slag.

    Er werd ook een heel  mooie Renault te koop aangeboden.

    Er was keuze om individueel per roadboek te rijden, of in kolonne, met de organisator op kop.  En het waren echt wel heel mooie wegen die gevonden werden.

    De motorrijders, hoewel welkom, stuurden hun kat, en ze hebben een buitenkans gemist, want er werd een bijzondere schuurvondst tentoongesteld van wat je de absolute top onder de motorfietsen kan noemen.

    Meer zeggen we er  niet over, ze hadden maar moeten komen. Er werd gevraagd hiervan geen foto's op het net te presenteren, en daar houden we ons dan ook aan. Slechts een enkele motorijder kwam met zijn FN een kijkje nemen, wat zeker geapprecieerd werd

    We namen onze pick-nick mand mee, en maakten er een ech  Limburgse aangename dag van, oergezellig, meer moet dat niet zijn.

    Volgend jaar een nieuwe kans.



    Trektocht der Pioniers,  Iedere eerste zondag van Juni.

    Schitterende Nash 'special' dual ignition.  slechts enkelen nog wereldwijd.

    In totaal een 20 tal deelnemers van allerlei slag.

    O.a. deze Chrysler Roadster.

    En een mooie MG van het minder bekende type

    Ook deze coupé  zie je zeer zelden.  De moeite........

    Het moet niet altijd de duurste zijn, ook met een citroen mag je je laten zien.

    De Chrysler in zijaanzicht.

    Dan op weg via zeer mooi geselecteerde wegen,  het roadbook was perfect.

    De picknickmand ging mee en werd goed benut.

    De meesten reden in kolonne.





    Deze Mg had net zo goed een Jaguar of Lagonda kunnen zijn. Schitterend.





    Hier flitsten we nog vlug een Packard Roadster.

    Een enkele motard had de weg naar Genk gevonden. Leuke FN.

    06-06-2016 om 13:13 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In naam van de Keizer, een voorsmaakje

    In naam van de Keizer alvast een voorsmaakje op het verhaal........... Wordt vervolgt met  meer tekst en beeld............


    Even een rooksignaal geven voor het komende Indianen verhaal...........

    Pre 1919 rally Nederland/ Duitsland

    Enkele ongeziene wagens en Merken voor onze lens..... waaw!

    Zoals deze 'Charron'

      Enkele edele delen kwamen nog eens boven water drijven.

     Sehr shön ...

     Neen het is geen Bentley...........

    Van dit merk zelfs nog nooit gehoord of gelezen...........  wat is het?  We verklappen het later. Blijf inloggen .

    Ook een zeldzame Benz liet zich zien;

    De natte droom van menig pre war racecar liefhebber, hier te zien en vooral ook te horen. Broem broem...   jammer dat we op dit blog geen geluiden kunnen weergeven.

     'Als het gras twee kontjes hoog is' ... klonk het  toepasselijk op de Nederlandse radio.

    Een werkelijk ideale dag. 21 graden en windstil.  Hoog flierefluiter gehalte.

    Gieren en Brullen..........  dan pas lachen.

     Een sliert (on)eindig spektakel onder een  zwoele blauwe Hemel.

     Een stopke aan de Maas te Thorn.  Als we dat geweten hadden !

    Nog meer edellieden.

    Met een Reuze Picknickmand in de aanslag, ideale gelegenheid.

    Bij het lezen van dit bericht zijn de vogeltjes helaas al gaan vliegen, en de bubbels verdwenen. Wie er niet bij was maakt volgend jaar nog een kans.

    WORDT VERVOLGT..................................  KEEP WATCHING!

    28-05-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    27-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In naam van de keizer; Kronprinz Wilhelm Rasanz

    In naam van de keizer; Kronprinz Wilhelm Rasanz.

    Het gebeurde anno 2015 dat we tijdens het wildsurfen ontdekten dat vlak onder onze Belgische neus een oldtimertreffen met allure, al voor de derde keer werd georganiseerd. Dit door de grondlegger van het bekende ‘Schloss DyckÂ’ , eigenaar en ‘begeisterdeÂ’ van alles wat met pre war machinerie te maken heeft, Marcus Herfort.  Een prachtige website met fotoÂ’s en videoÂ’s deed ons onmiddellijk besluiten; daar moeten we absoluut bij zijn in 2016. Iets om rijkhalzend naar uit te kijken, een essentieel onderdeel voor deze lente.

    Afgelopen weekend was het dan zo ver. ‘Execute desision’. Het weersbulletin voorspelde mogelijke zware regen en onweer, maar oh, gelukkig zaten ze er anderhalve dag langs. Zaterdagochtend begaven we ons ‘mit fiel swung’ richting startplaats, om even over het randje mee te kijken.

    Het leek  net alsof de zon een zilveren deken over de tarwevelden had uitgespreid.  Je kon bij uitstek al voorspellen dat dit een speciale dag zou worden. Het was windstil, en al vroeg in de morgen hing er al een aangename zwoele  warme lucht tussen bos en veld.

    De meimaand is sowieso al mijn favoriet onder de twaalf apostelen, als alles nog fris groen is, en de graslanden, wegborders uitpuilen van bloeiende planten. Je zou er zo in kunnen duiken en beginnen determineren.

    Maar we waren er niet om de groene jongen uit te hangen, doch om weer rond te dobberen in een soepje van oude technieken, vindingen en vormgevingen, met delicaat aroma. Een ander soort tuin der lusten.


    Het evenement  werd boven het doopvond gehouden in 2013 en kreeg de naam ‘ Rasanz rallyÂ’. Naar een verhaal van kroonprins Wilhelm Rasanz, die anno 1907 Dusseldorf bezoekt per automobiel.

    Willem, voor de vrienden, is zoals zijn nonkel ‘Prins HeinrichÂ’  een fervent liefhebber van automobielen en de autosport, die toen nog in de kinderschoenen stonden. Dit in tegenstelling met de Keizer zelf welke dacht dat het om een overgaande mode ging.

    Destijds had de toen bekende autocoureur Herman Weingand een Mercedes/ Daimler agentschap in Dusseldorf. In 1905 behaalde Weingand de 2de plaats in de Herkommer Konkurrenz rally, in dit blog al enkele keren genoemd.  In dat jaar koopt hij ook een 90 PK race auto voor deelname aan de Gordon Bennet onder startnummer 29, in naam van Willems vader, keizer Willem II.

    Tijdens het bezoek van Willem leent hij hem een Mercedes 70 pk, en speelt hij zelf voor chauffeur van de kroonprins.  Een andere autogek, Graaf von Schaesberg,  die een 80 tal kilometers van Dusseldorf op kasteel Krickenbeck woont, hoort van het bezoek van de kroonprins, en plant de 80 kilometer rit van en naar Dusseldorf, en het is deze rit welke nu frivool herdacht word.

    Om voor ons onbekende organisatorische redenen werd dit jaar het vertrek geplant vanuit het Nederlandse kasteel Daelenbroek, bij Roermond.  De afstand tot Schloss Dyck blijft daarmee ongeveer dezelfde als anno 1907, en word nu, 100+ jaar later weer eens netjes over gedaan.

    Dit jaar telden we een 35 tal deelnemers, daar waar het er vorig jaar nog 45 waren. Niet enkel de wagens worden ouder, ook de eigenaars. Life is short, time is fast!


     Het oudste vehikel aanwezig een vierzits peugeot 1899.  Deze zagen we voor het eerst in onze 40 jarige carrière als oldtimerspotter. En dan is al een en ander de revue gepasseerd.

    We hebben het al een paar keer aangehaald dat het een taaie klus is een rally te organiseren voor deze voertuigklasse. Als je er dan in slaagt dit pallet vol te kleuren, dan kan het enkel resulteren in een grandioos schilderij. We zagen deelnemers uit Noorwegen, Zweden, Zwitserland, en dan natuurlijk Benelux en Duitsland. Van de 35 deelnemers slechts een 5 tal wagens die we al eerder op een ander treffen zagen.

    Een catwalk tussen de heiligen.

    Top of the bil, een voertuig waarvan we nog nooit gehoord of zelfs gelezen hadden. Echte ‘MantiekÂ’. Op de radiator stond het opschrift Duhanot ?  Waarbij de D de rest van de letters opslorpte. Ook nog een door 'poetsijver' slecht leesbare tekst in het Frans onder de radiatordop. Een bouwjaar konden we ook niet onthullen, maar volgens onze bib enkel gemaakt 1907/1908. Jammer genoeg was de wagen er op Zondag niet meer bij, want we hadden ons een gesprekje met de eigenaar verheugd.

     Een andere vreemde eend in de bijt; een Rex Simplex. Bij deze merknaam ging de bel ook niet echt luiden. Het gaat hier om een zeer zeldzaam Duits product 1901/1924 uit Ronneburg met Fafnir of de Dion motoren. 

    Charron, kenden we tot nog toe enkel uit de literatuur, en het exemplaar  hier aanwezig  was een bloedmooi curiosum. Hoewel de naam Frans klinkt, gaat het hier om een Engels product. Puur cool!

    Wat we ook enkel kenden van het net en de boekjes, een topstuk, de Amerikaanse Mercer Raceabout. Alleen deze al was de moeite om naar te gaan kijken, en Jongens, wat een sound !  Dat ding brult Â…Â…Â…. Een woordenloos schouwspel van vuur en rook. Geen wonder dat al een 10 tal jaar geleden 800.000 dollars geboden werden op een bekende veiling voor zulk speelgoed.

    Cadillac, een andere Amerikaan was ook goed vertegenwoordigd met 3 exemplaren, een heel vroege, helemaal uit Noorwegen aangereisd, en dan 2 giganten met bouwjaar 1912 en 1913. Andere amerikanen waren Locomobile, Studebaker, Buick, Dodge , Pierce Arrow en natuurlijk Ford, hoewel deze laatsten toch slechts 2 exemplaren stuurden.

    Zoals we verwacht hadden van een Duitse organisatie waren er enkele ‘HeimatÂ’ merken aanwezig, niet onbekend van naam, maar exemplaren die je in België zelden te zien krijgt. 4 Opels  waaronder ook een ‘spitzkuhlerÂ’. Ook twee Benz van voor 1919 konden bewonderd worden, wij zagen deze nog nooit, net zoals de eerder genoemde  Rex Simplex.

    Dan nog de Franse en Engelse wagens. Een oogstrelende Rolls Royce Silver Ghost 1914 met Australische carrosserie en een ander Phantom I model. Dan nog een prachtige Sunbeam, en aloude Humberette. Frans moest je dan weer spreken tegen Renault, Daraque en Brassier. De Renault in een prachtige Coupe chauffeur uitvoering, met een dikke bijna 6 liter motor. De Brassier van 1911, kreeg de naam FIFI aangemeten, en deed denken aan het stripverhaal van Jommeke waarin de held een oldtimer in een kasteelschuur ontdekt, en er niet zachtzinnig een toerke mee gaan uithalen. Fifi was het schoothondje van  Gravin van Stiepelsteen.

    Jammer genoeg geen enkele Belgische wagen op appel dit jaar, we hadden graag de Minerva die er vorig jaar  bij was ontmoet.

    Als bezoeker waren we op tijd aanwezig om alles op de gevoelige plaat vast te leggen, en mee te slalommen door het heden, zowel op Zaterdag als op Zondag.  Brutaal eerlijk, vond ik dat de route op zaterdag iets te veel drukke wegen in zich opnam, men ging zelfs over de autosnelweg. Ik kan me voorstellen dat het hartritme op dat moment even andere proporties aanneemt dan normaal. In geval je bijvoorbeeld met een klein monstertje op edele leeftijd rondtuft.

     De Rit op Zondag richting Schloss Dyck was knap ineengeschoven,  ging zelfs doorheen een natuurgebied.(toegelaten) En het zonnetje bleef schijnen tot tijdens de lunch.  Natuurlijk legden we hier weer interessante contacten die het toelaten weer verdere verhalen te bedenken. Perfect.

    De Rasanz rally staat alleszins weer op de lijst,en we hopen dat ze volgend jaar weer niet samenvalt met een ander festijn zoals dit jaar de pre1905 rally van rvccb.

    Deze laatste was ook de moeite met 18 deelnemers pre 1905.  Beelden daarvan op de website van RVCCB. Zeker kijken en op het programma van volgend jaar zetten!




    Rasanz rally 2016............ lekker, ech lekker

    Zoals beloofd in het voorsmaakje, hier verkappen we de naam de exotische rariteit ; Duhanot 1906/1907

    Hier in zijn geheel aan de linkerkant.

    En langs rechts ziet het er zo uit.

    Nog een feest;  Charron Niet frans maar Engels zie  Limited !

    En ook niet te versmaden deze  Rex Simplex van Duitse makelij. Wat zijn die 2 vreemde voelsprieten ??

    Het oudste exemplaar Peugeot 1899, welke langs achteren aangedraaid moest worden.

     De motorkap was nog niet uitgevonden.


    De  stuurinstalatie van de 1899 Peugeot.

    Cadillac was goed vertegenwoordigd.

    Helemaal uit noorwegen deze Taxi uitvoering.

    Fix onderweg per Duhanot

    Of Cadillac 1913.

    Deze Cadillac was dan 1912.

    Nogmaals het 1913 model.

    Een blik op het startersveld, met hoorngeschal op de achtergrond. Er vond namelijk een jachthoorn festival plaats op het kasteel.

    27-05-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    26-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg Keizer 1



    Op het startveld ook deze Beauty, je ziet ze Zelden,,Renault coupe chauffeur, 5 liter.

    In chauffeurs uniform, zoals het hoort.

    Ook een van de oudjes, Humberette 1903

    Duits fabrikaat, en zelden bij ons te zien Opel ! bouwjaar 1910 10/24 pk



    Ook dit is een Opel met prachtige spitse radiator. 1922 9/25 pk met Belgische toelating.

    En uit zwitserland ook een opel met boattail boddy.  Super zelden. 1914 5/14 pk.

    Brasier zie je ook niet dagelijks, tenzij je er een hebt. 1911.

    Bijgenaamd FIFI .

    Gigantische Locomobile, helemaal uit Munchen !

    Pierce Arrow, ook geen alledaagse verschijning, en hij heeft de hele rit meegereden.

    Dit is dan een Mercedes, daarnaast een Opel 4 pk uit Luxemburg

    Franse Daraque en links een Locomobile.

    Ultiem Subliem ; Mercer Runabout............    voor het eerst in het echt!

    Met 5+ liter motortje brulde hij er lekker op los./

    Maar overtroffen door deze Silver Ghost 1914 met 7,2 liter motor.

    Deze had ook zijn broertje Phantom I meegebracht.

    Ook niet alledaags deze Studebaker met zijn zilveren interieur en gouden wielen.

    26-05-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    25-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg keizer 2



    Ook deze Buick nam deel, ter vervanging van een ouder exeplaar, want 1926 is eigenlijk buiten de  gewenste categorie.



    En dan worden ze klaargemaakt voor vertrek.





    Het startsignaal !

    Een ideale dag, rond 21 graden en windstil ............. perfect!



    Heeeerlijk!







    Stopplaatsje te Thorn aan de Maas, waar de bubbels geserveerd werden.



    Charron..........

    T ford

    Opel spitzkuhler

    Mercer in de aanslag

    25-05-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    24-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg keizer 3



    Deze eenzame motorrijder kwam een kijkje nemen per zeldzame AJS twin.

    Aan fotografen geen te kort.

    Leuk detail, een ventstertje in je venster..............



    En dan onderweg richting Schloss Dyck.......  doorheen een natuurgebied ongeveer 7 km.

    Daar kan je wel eens een vreemde vogel tegenkomen. Hier een Noorse swingwing.

    De lunschstop was dan geplant bij graaf von shriekenstein op kasteel   Tüschenbroich.

    Maar eerst moest er gestopt worden bij en Biergarten, waar er............. champagne geserveerd werd.

    Zonder Biergarten  en wurscht......geen Duitse rally De meibomen stonden buiten in plaats van de bloemetjes.

    Had gesmaakt................ 



    Droog aangekomen bij de Graaf.



    Velen in aangepaste kledij.

    Maar tijdens de lunch begon het te buien en te gieten.  En deze buien bleven een week hangen !

    De dakjes gingen er op.

    En het laatste deel  van de rally moest helaas wat vochtiger langs de buitenkant, maar kan ook mooie beelden opleveren.

    Tot genoegen.  (in genugtlichkeit.)

    24-05-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    19-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deblock Bielles 2016

    Deblock Bielles 2016.

     

    Jeu jeu zeige ze in Pèèr, Voila voila et encore voila in Cuesmes, een stil oord van verbeelding  in de buurt van Mons. Stil tot gisteren, want toen werd het geluid van ronkende oude motoren weer uit de herinneringen van de inwoners gepuurd.  Door de Â…Â…Â… Deblock Bielles ! Ondertussen een gloednieuw merk in onze religie.

    Bij aankomst in het centrum vielen al direct enkele oudjes op die we nog  niet eerder zagen, waardoor de goesting nog meer begon te borrelen. Men kan hier eindelijk weer eens genieten  van echte Oldtimers!  En, met 33 inschrijvingen kan men enkel maar zeggen; een rijke oogst goudklompjes! Superbe!

    Al heel  erg vroeg in de ochtend werd er met de  geblokte startvlag gezwaaid. Maar dan hier zonder pretentieuze volgnummers, allerlei regeltjes. Iedereen doet deze ‘spatziergangÂ’ aan zijn eigen tempo, met behulp van een mooi roadboek. Alle deelnemende voertuigen zijn minimaal 97 jaar oud. En ook waren er dit jaar, ik denk voor het eerst, enkele motorfietsen op het appel. Voila voila voila.  Prachtig toch!  En uit de reacties  achteraf te horen, hebben dezen ook genoten van deze dag.

    Volgend jaar dus hopelijk nog meer van die dadda.

    De bouwjaren variërend van 1899 tot 1919. De meeste merken hier te zien, zijn al enige tijd uitgestorven. Enkel voor de insiders klinken deze namen nog bekend in de oren. Opsomminkje van maaksels die verdwenen in de tijd en niet in Bermuda?

    Decauville, Corre, Phenix, Roland Pilain, Chenard Walker, DFP, Rochet, Crestmobile, Locomobile,Le Zebre, Stodart Dayton, Unic,Loraine Dietrich,Sarolea, Delage, Nagant, Loraine de Dietrich Â…Â…Â…Â…Â….  De Dion Bouton, Le Minerve.e.a

    Maar ook bekende nog bestaande rassen zoals Renault, Ford,Peugeot,BSA,Triumph, Buick , Rolls Royce stuurden geen plaatsvervangende katten. Een hele kus om dit keurrijk pallet in deze periode van het jaar bij elkaar te toveren.

    In 1919 was de automobiel al 34 jaar oud, meer dan volwassen naar hedendaags begrip. Maar eerlijk gezegd stonden ze nog steeds naderder tot de paardenkoets dan bij de autoÂ’s van vandaag.  In 1919 was een voorrem bijvoorbeeld nog lang geen algemeen goed. De ‘messing mensenÂ’ kunnen dan ook nog een echte machine ‘unter den hintern' spuren, als ze bij het aantrekken van de achterremmen hun vehikel naar links of rechts voelen uitbreken. Vandaag werd snelheid ook niet gemeten in kilometers per uur, maar wel aan de breedte van de grijns op de gezichten van de bestuurders en hun copiloten. Snelheid is subjectief, en lol niet altijd het quotiënt van afstand en tijd. Vandaag was men zo snel als dat zich aanvoelde, zo eenvoudig is de definitie van de vreugde aan het rijden.

    Wie we wel gemist hebben zijn de vertegenwoordigers van onze noorderburen. Die hadden blijkbaar iets anders op het programma, want er was er geen enkele te bespeuren, hoewel ze daar toch ook mooi speelgoed hebben, en ook wel wat over hebben voor onze frietcultuur.

    De weermeter stond op Wisselvallig, het is nu geweten wat dat betekend. Afwisselend zon met flinke frisse buien en zelfs af en toe een paar hagelbollekes.  Maar over het algemeen toch doenbare aangename dag, want warm krijg je het vanzelf als je met deze oude rossen gaat spelen.

    Kasseien en wegen avec  Â‘Jus bruneÂ’,  (bruine saus) werden niet geschuwd.

    Het  was een sociale ontmoetingsplaats  onder vele vrienden, en hoewel er menig mondje Frans gesproken werd, viel het op dat velen toch hun best deden hun beste Nederlands boven te halen, als dat nodig was. We houden niet enkel van het woordenloze schouwspel van rook en roestig ruikend oud metaal, maar ook van culinaire verwennerijen. Hieraan was er geen te kort. Het ontbijt, met een zeer variërend arsenaal aan streekproducten, stond klaar na de eerste tientallen kilometers te hebben verteerd.  Â‘UitmuntendÂ’ is het enige woord dat bij me opkomt. Aan nattigheid ook voor de binnenkant, was er geen te kort. In totaal werden er een 80 tal kilometers verorberd, voor dat het finale verdict een einde breidde aan deze taaie klus.

    Nu is het weer collectief  verder mijmeren tot volgende gelijkaardig evenement. Deze zijn niet dik gezaaid.  De rubriek ‘whats Up docÂ’  verraadt alvast waar we volgende keer present proberen te zijn, en op welk  kakelvers verhaal u hier dan weer kan afstemmen.

    Tot dan.

    foto's JJJ en BDL en Luc Scounaux

    wordt vervolgt..........



    Nog vroeg in de ochtend naar het contactslot zoeken.
    Gisteren zat het er nog..........

    Jawel, onder de motorkap schuilen aloude geheimen.

    En ook als je op waterkracht wil rijden moet er een en ander afgesteld worden.
    Locomobie op stoom........

    Lutele minuten later.........

    En ook hier moest eerst de Engelse sleutel tevoorschijn komen.

    Wij zijn alvast op weg, want onze ene cilinder heeft iets voor de boeg. Wij zagen deze auto voor het eerst op deze rit.

    Helaas helaas, enkele kilometers na de start het eerste Panne geval. 

    Maar de meesten tuften er vrolijk op los richting 'La france'

    Idylisch beeld, zeer veel oude hoeve's in deze omgeving.

    Na de eerste Kilometers stond een uitgebreid ontbijt te wachten.

    Sfeerbeeld. Belgische Nagant als een paasei in de tuin.



    Rolss Royce, bestuurd door heuse Engelse Gentlemen.



    Hier willen we de echte kenners aan het werk laten; wie weet welke merken er  hier te zien zijn...............



    De bloemetjes werden duidelijk buitengezet. Anno 2016 zijn 3 motorfietsen welkom ingeschreven.

    Aanvallen...........  Een hele tafel vol  heerlijke streekproducten.

    19-04-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    18-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 1 deblock
    foto's

    Nadat de wijnflessen geledigd waren en ook de koffiepot een droge keel kreeg konden de paaseieren bewonderd gaan worden.

    Zoals deze schitterende Clément Bayard. 1905

    Crestmobile 1902 en Delage 1911

    schitterende 'Boattail' Chenard Walker . Let op de gestyleerde achterlichten, de recher is eveneens de benzinedop.

    Het interieur van een Phenix 1910

     Geen renault maar Corre 1905

    Ook Ford was vertegenwoordigd; model T 1911.

    Oudste vehikel Decauville 1899

    Te velde een hele rits snelle hoogbejaarden.

    Onder de deelnemers ook een 3 wieler Rochet 1900.

    Peugeot 1907.  typ 88

    Le Minerve 1902, niet te verwarren met Minerva.

    Chenard met bekende ovale radiator.
    Vandaag waren er 2 chenards aan de startmeet.

    De Dion 1903

    Met de vlam in de pijp in hun sas.

    Na zonneschijn kwam regen en hagel, wat voor een prachtig lichtschouwspel zorgde,

    Een schilder zou het niet beter kunnen

    Wegen zoals ze er ook 97 jaar geleden bijlagen.  Chenard Walker coach 1918

    18-04-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    17-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 2 deblock
    vervolg

    Op deze manier ongeveer heeft men de badkuip uitgevonden.  Peugeot Bebe 1913

    Af en toe liep een steegje al eens dood. Let eens op de speciale achtervering van deze zeldzaamheid..... !

    Na regen komt weer zonneschijn en kasseiwegen........

    3 motorfietsen deze aflevering; Triumph, Sarolea en BSA

    Hele familieuitstap per Loraine de Dietrich.

    Dion Bouton 1912





    In de topt 5 van mijn favorieten deze Clement.

    Bebe met te veel water in de radiator, of was het  zoete Pap?

    Zo kan het natuurlijk ook. Blijven lachen jonge heer.
    We willen er we bij vermelden dat er voor panne gevallen  2 vervangwagens ter beschikking stonden........ tof, de enige rally waar dit gebeurd.

    Artistiek beeld van enkele Horseless Carriages

    Schoon hé

     Laatste 5 foto's van Luc scournaux ; Triumph 1905 welke het schitterend deed volgens zijn berijder. (geen versnellingsbak)

    Crestmobile 1902, een voorruit was toen net als voorwielremmen praktisch onbekend. Geen idee of deze zelfs achterremmen heeft?

    Britse Gentlemen...... Zo hoort men te poseren als je in de UK komt.....  nie vergeten. En ook de Bere goede wanten aantrekken!

    Tijdens een stop konden de verkleumden even gaan opwarmen aan het haardvuur.

    Kaseiwegen werden niet geschuwd, alsook de zanderige (modder) wegen. Het landschap was dan ook schitterend, Hectaren bos met in bloei staande  wilde Hyacinten waren adembenemend...

    17-04-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    12-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update Belgian cars
    Gedurende 2015 verschenen hier enkel artikels ivbm de Belgische automobielindustrie.
    Minerva; 17/09/2015 Hofleverancier Minerva
    Metalurgique 31/10/2015 A blast from the past
    Speedsport 16/12/2015  kertverhaal; geboorte van een .....


    Ondertussen zijn er weer nieuwe beelden opgedoken van enkele van deze merken die we hier met u willen delen.
    Later zullen ze verplaatst worden naar de bovengenoemde artikels.


    Minerva 'kaizerspreis"  Ze waren er dus minimum met z'n 4. deze opname stamt uit 1907 circuit des Ardennes.

    Hier nr 24 aan het werk

    En er was ook een nr 10

    En nr 18 volgens deze aquarel

    Een later model kreeg nr 21

    Zwarte Roi des Belges

    Minervette

    Uitstapje op een zonnige dag.

    Deze opname stamt uit Noorwegen

    Helemaal rechts een Minerva aan de startlijn. De goede opletter heeft in de smiezen dat daarachter een Nagant staat.......... nog een Belgisch raspaard.

    Deze opname is gemaakt te Gent. Wie weet waar?
    Misschien nog andere Belgische wagens in het rijtje? Uiterst links 'Minerva'

    Minerva aan een station.

    Deze mooie wagen met nog vlakke kant achter de motorkap.

    De Minerva van Papa.

    Uitstapje in het Zoniënwoud?

    Minerva met nummerplaat 7501..........of is het 47501

    Mooie foto uit Knokke, is de achterste wagen ook een Belgisch merk? Wie hat weet mag het melden;

    Nog een fraaie Minerva, pas gekocht? de reservewielen zijn nog ingepakt.

    12-04-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update vervolg




    Minerva tijdens wegenwerken, de ingenieur komt het eens uitleggen.

    Minerva model NN, 1919 uitgevoerd naar Indië.

    Minerva transport

    Minerva H 7051

    VCC rally in de beginjaren



    Minerva  DD





    Minerva met spitse radiator nu in Museum Malaga.

    Ook deze coupe chauffeur staat in Malaga

    Even als dit exemplaar zoals gevonden.

    Minerva 1920

    8 cilinder Minerva

    d'ieteren carosserie op een Minerva.



    Reclame van Hofleverancier Osterman in Zweden.

    10-04-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg Update


    Osterman importeerde ook Opel

    Nog meer Royale Reclame.

    Kleeft letterlijk op de weg........... zonder super glue

    Mooie affiche uit de gouden jaren

    Ook in Italië was de naam doorgedrongen

    Zonder veel woorden

    Ook fietsen werden aangeprezen





    Uit een Engels dagblad



    Oostende Marseille in 1800 minuten......... Goed gegast.











    En tot slot, nog meer Minerva 'nieuws' in Het boek van Jaques en Yvette Kupelian.

    09-04-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.update


    De Speedsport d 733 waarvan sprake in artikel 16/12/2015 hier in zijn voltooiing op het salon te Antwerpen dit jaar. (2016)

    Er naast een FN


    Zeer mooie foto met uiterst links een FN, daarnaast een Amilcar en dan een Metalurgique...........  fantastig tog.

    08-04-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    29-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kop is er af 2016

    De Kop is er af.

     

    Na tweede kerstdag van 2015 hadden we liefst onze kalender  met  een druk op de knop en grote snelheid vooruitgespoeld, om aan de ellenlange donkere, oldtimerloze Januari en Februari te ontsnappen.  Behalve een verre beurs in Parijs, viel er niets te beleven in het pre war klassement.

    Twee maanden lang op de tanden bijten om dan uiteindelijk de kop er af te slaan, net zoals men traditioneel een champagne fles met een zwaard ontkurkt. Het ei is gelegd, het feest kan weer beginnen bruisen.

    De Royal veteran car Club presenteerde het voor de 56ste keer, de organisatie van de ‘Fagnez HivernalesÂ’.   Alstublieft!

    Een dubbel dozijn liefhebbers van het oeuvre ‘open prewar cars,Â’ vertrokken met modeste noot op zaterdag te Verviers. Dat kan tellen. Men kan dit met bravoure alweer een  succes noemen, een nieuwe voetnoot in de analen van de geschiedenis van de club, welke dit jaar tevens hun 60 jarig bestaan viert.  

    Zelf waren we erbij op zondag,  om deze teksten en beelden als een olievlek over uw scherm te laten vloeien. De zon stond nog vrij laag , toen de machinisten hun voertuigen van ochtenddauw- en ijs bevrijden.  Zo ging het er ook aan toe,  zeventig a honderd jaar geleden.  Na het sluimeren in een zoete slaap,  en de gulheid van een uitgebreid ontbijt, vooruitzicht op  een zonnige winterdag. Het was slechts enkele graadjes fris, en er stond  een flink erin beukende noordooster...  Tijdens deze ‘spatziergangÂ’ worden de ‘echtenÂ’ van de anderen geschift.  Puur Cool die gasten!

    Onder de levende fossielen, tal van automerken, hoewel we niet echt iets nieuws onder de pet kregen. Maar het gezelschap onder gelijkgezinden maakt dat allemaal goed. Wat mij vooral als nieuwkomer was opgevallen, een heel mooie nog in eerste lak zittende Citroën, met tatoeages die een  vergeten avontuur in het leger verklapten. Een heel kleine opsomming van het deelnemersveld;   Daraque, FN, Citroën, Packard, Loraine de Dietrich, MG, Bugatti, Talbot, Ford, Calcott, Fiat, Hotchkiss, Buick, Oldsmobile  Â…Â…Â…Â….

    Aan een  flink tempo trekt het ontspannen gezelschap aan je voorbij, terug richting Verviers. Een winterrally zonder sneeuw, is er geen, en daarom ging het weer over de hoogste punten van ‘La BelgiqueÂ’, alwaar het landschap nog wit geschilderd leek. 

    Wij schoten dit jaar geen grof Ardens wild zoals bij een vorige editie,  maar  andere breinplakkers, zoals een  chauffeur die voorovergebogen in zijn stoel zit te genieten, om vervolgens met een brede glimlach de derde gang er in te rammen. Een voordeel van een ritje in deze periode van het jaar is, dat als je geen voorruit hebt, je geen schrik moet hebben om achteraf insecten vantussen je tanden te moeten peuteren. Enkel de ijspegels afkloppen volstaat! Veel pechgevallen hebben we niet gezien, op een vast zittende koppeling na. Gelukkig kon dat euvel ter plaatse  en met een truck van de foor, losgesleuteld worden. De depaneur bleef werkloos.

    2 volle dagen dikke winterpret zonder gebroken benen zitten er weer op ,en we gaan schuimbekkend en in volle vaart af op de volgende rit, in het gezelschap de messingmensen.  19 april  pre 1919 rally.

    Tot dan.

    foto's  JJJ en BDL



     Voor de 56 ste keer; Fagnez Hivernales, je moet het maar doen !

    Ochtenddauw en ijs wegkrabben and of they go.

    Met de nodige liefde en 'Muskles ' je schatje tot leven wekken na zoet sluimerende slaap.

    Je kan ook proberen aan de gang te kietelen, maar of dat lukt ?

    Blijkbaar wel ..;

    Gepakt en gezakt, klaar voor een rit naar het hoogste punt van België.

    Even nog het zitkussen opschudden en roadbook bestuderen....... and of you go.

     Kussen opschudden, goed idee, dat had ik ook moeten doen

    Weerom zeer goed vertegenwoordigd Ford model A.

    overzichtje over het roege startersveld. Ford en Citroen nemen het voortouw, hoewel ook FN met 2 exemplaren present was.

    Kon in Zwitserland genomen zijn.

    er werd heel wat afgefotografeerd.

    Elkaars brillen controleren...

    Strategie bepalen aan de start, Oldsmobile versus Citroën.

    Tatoeage uit een vorig leven.

    Startnummer bevestigen nu de handjes nog warm zijn.

    Toeters en bellen op een Packard.

    Lets do this! Geen gevaar voor insecten tussen de tanden, dus het venster mag naar beneden.

    29-02-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg fagnez


    Hier zie je hem in het geheel. Citroen met leger verleden, met hier en daar nog een kogelgat. (zie zwarte vlekjes)

    Dan allen op weg naar de sneeuw. via de mooie Ardense lappendekens...

    Al vlug laat de Bugatti zijn achterkant zien.

    Langzaam maar zeker meer sneeuw.

    Goed gemuts onderweg.

    Idyllisch beeld op weg naar de  wit geschilderde top.

    Aankomst op de top van 'la Belgique'

    Nummerplaat in de juiste vorm. De sneeuw lag hier nog een 10tal centimeters dik.

    En dan ging het weer berg af...........

    Tussenstopje voor een warme opkikker.....;;; Citroen, FN, Oldsmobile

    Onder de kerktoren van Jalhay Packard 1927

    Voorovergebogen in zijn derde gang proberen te rammen........... Loraine de Dietrich.  Oudst deelnemende voertuig.

    Helaas bleef de koppeling hangen, maar met een truck van de foor, ter plaatse opgelost.

    De handschoen werd niet in de ring geworpen,

    Daraque toonde zijn klimvermogen. Hoewel meer dan 100 jaar oud, het ging heel vlotjes, zelfs op de steilere hellingen.

    De Bugatti  real time geflitst door de vliegende fotograaf, welke terzelvertijd ook geflitst werd door JJJ.



    We sluiten af met deze grandioze afsluiter. Talbot PL2

    28-02-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    30-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feest !!!!





     40000 ste bezoeker

    Vandaag, 31 januari  2016 is het feest!

    Want zo net tukkerde de 40.000ste bezoeker voorbij sedert het oprichten van dit blog eind 2008.
    De laatste 2 jaar bezochten 81 nationaliteiten wereldwijd dit virtueel circus. Hopelijk zijn we in staat geweest menige glimlach of gefronste wenkbrauwen op diverse gezichten te toveren van 4309 landgenoten en  1047 taalgenoten.
    Zoals u kan zien voor het seizoen 2016 hebben we onze verlangkalender al gedeeltelijk opgesteld, (what's up doc') welke in de loop der tijd nog aangevuld zal worden.  We gaan binnenkort gewoontegetrouw van start met de 'Fagnez Hivernales' en hopen op dezelfde enthousiaste weg verder te rijden, zoals we dat in het verleden gedaan hebben.
    Onze inspiratie wat betreft schatbewaarders, begint langzaam maar zeker op te drogen.

    Dus,
    beste lezer, het zal van u afhangen om ook in de toekomst alhier productief te zijn.
    Aarzel dus niet u te melden met al uw moois en straffe verhalen om lezers en liefhebbers van mooi geschoten beelden hier verder te laten watertanden.

    Bedankt voor uw bezoek!

    De 40000ste mag zich melden ! zie gastenboek. We zijn benieuwd.
    Update; het was een inwoner uit Indië die met de eer ging lopen,
    waarschijnlijk begreep hij geen snars van de Nederlandsche taal.

    30-01-2016 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs