Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    18-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.a slice out of time 'de schatbewaarder'
    Na dit oldtimer festijn, met de nadruk op 'old',  hadden we er nog niet genoeg van, en bezochten een in de buurt wonende schatbewaarder,
    Concervator van verloren dingen.


    Ergens in een hoekje achter de molen staan deze twee kandidaten nog te wachten op betere tijden.  Renault Nerva Stella en Citroen C4

    Schuurvondst uit vervlogen tijd.

    Maar ook een rijdend exemplaar van een Belgisch FN is er te vinden.



    En deze zeer begeerde Belgische Germain, welke tijdens WO I in de Maas voor de Duitse bezetter verstopt werd.

    Ergens in een verloren hoekje dit oude Dion Bouton blokje.

    En hier dan het sluimerend restauratieproject FN 1913.



    Motor gedeelte van deze 1950 cc reeds in orde.

    En ook het houtwerk van de boddy is reeds gevorderd.



    Hier een voorbeeld van een zelfde type met roadster carrosserie.

    18-10-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    23-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A case Apart .....

    A case apart.

     

    Onze schatbewaarder van deze week, residerend ergens in de oksel van de noorderkempen, heeft een venijnig boontje voor de Belgische Minerva automobielen. We leerden hem kennen, al enkele jaren geleden, maar het kwam pas tot een echte ontmoeting op Cars and Coffee te Peer.  Zie artikel ‘minerva BillÂ’

     Momenteel wordt er gewerkt aan een Minerva uit het jaar 1911, welke ei zo na,  technisch bijna op punt staat. De wagen rijdt ondertussen, enkel is er nog het raadsel van de elektrische starter op te lossen. 1911, elektrische starter?  Kan niet ! zult u denken.


    In principe heeft u dan gelijk, want de elektrische starter dateert van iets later, maar toen zoals ook nu werden destijds wagens gemoderniseerd. Van zodra de elektrische starter mogelijk werd, besliste een van de vorige bezitters deze nieuwigheid toe te passen op deze wagen. Het hoort gewoon bij zijn geschiedenis . Af en toe mag je de waarheid eens een dreun geven.

    Het is gewoon een fantastisch en behoorlijk zeldzaam gegeven dat deze innovatie hier gebruikt  en nog aanwezig is.

    Van deze wagen is de gehele geschiedenis bekend van in de jaren  vijftig. Oorspronkelijk reed deze voiture ergens in Nieuw Zeeland, waar hij het zeker hard te verduren kreeg.  Ergens in de plooien van de tijd, werd de originele carrosserie  clean verwijderd, meer dan waarschijnlijk om er meer praktische dingen mee te kunnen doen. Tja, toen was dat heel gewoon.

    De motor -en andere technische, en daarmee de meest belangrijke dingen ,bleven wel bij elkaar. En erg leuk is het te vernemen dat de huidige eigenaar door veel onderzoek, ontdekt heeft dat Minerva destijds zijn chassis liet vervaardigen bij een Leuvense smit. Geen bagatel deze ontdekking!

    De sensatie van het onbekende  is het, wat het voor deze schatbewaarder interessant maakt deze hobby te beoefenen. Hoe men destijds van stukken koud staal en gevelde bomen, kunstwerken maakte. Welke kwaliteit men kon leveren met beperkte middelen. De ontwerptekeningen, zijn waarlijk kunstwerken,strevend naar perfectie.  Met het uiteindelijke resultaat, kan je stevig uitpakken in het openbaar.

    De overblijfselen van dit relikwie verhuisden van Nieuw Zeeland naar de UK, naar Amerika en weer terug naar Londen om ten slotte via Nederland weer naar homeland België te geraken. Met deze aankoop werd er comfortabel in de roos geschoten.  Belgisch erfgoed is nergens zo goed thuis.

    Ergens op deze reis, kreeg  hij zijn  huidige carrosserie Type ‘Roi des BelgesÂ’ . De wielen werden compleet nieuw vervaardigd en een set  stoere nieuwe rubbers waren ook nodig.

    De bedoeling  momenteel is de wagen technisch rijvaardig te maken, zodat alle problemen zich kunnen manifesteren. Daarna kan er aan verdere afwerking gedacht worden. Vermits de huidige eigenaar er het hele jaar door mee wil rijden, in tuxedo, is er, zoals het vroeger ook gebeurde, een winter carrosserie aangeschaft. Deze is van het type landaulette. Je weet wel,  de chauffeur zit dan open, en daarachter een half gesloten koets, die bij mooi weer langs achter ook open  en dicht kan.

      Het is straf dat de wagen net op de dag van ons bezoek de documenten voor inschrijving ontving.

    Nummerplaat zal dus snel volgen, en wanneer de startmotor op punt staat kunnen de testritten beginnen.

    Rijden kan toch, want er staan nog enkele T fordÂ’s in de garage. Eentje voor mooi weer, eentje voor in den drup. Als het moet staat er nog een andere Minerva ter beschikking, een grote limousinetype AC 1924 , zie vorig artikel  . Maar ook een kleine MG staat paraat voor de meer sportieve evenementen.

    We hopen alvast dat de 1911 Minerva binnenkort van de krukken kan, eventueel knutselen we weerom eens een teenager pick nick in elkaar.

    Waarom dit artikel de betiteling ‘a case appartÂ’ gedoopt werd, moet ook nog uit de doeken gedaan worden.  De oldtimer hobby, zeker in het segment ‘pre-warÂ’, moet u toegeven is een pure mannelijke aangelegenheid.  In dit geval niet. De echtgenote geniet eveneens van de oude voertuigen, en bezit er ook een, waar ze regelmatig mee op pad gaat. De genoemde T ford die staat te blinken van plezier. Onlangs werd het koper nog eens met een ton enthousiasme,  flink opgeblonken. En, er is ook  nog een andere link tussen Minerva en Ford. Jawel,  meneer Henri Ford heeft ooit gezegdÂ….

    ‘A Ford wil bring you anywhere, exept in high society’.

    Moet dit nog vertaald worden?    Dacht het niet.


    En derhalve reed hij zelf met een Minerva !



    Minerva  type XX uit 1911, binnenkort terug op Belgische wegen. Zeldzaam diertje.

    Wanneer alle technische euvels opgelost zijn, is het carrosserie gedeelte aan de beurt om heel flink onder handen genomen te worden.

    Dit is de betreffende startmotor die voor op de wagen gemonteerd zal worden,  die momenteel nog voor strubbelingen zorgt.

    Een 4 cilinder schuivenmotor woont onder de motorkap.

    Dashboard, sober maar voldoende.

    Dit  is de  landaulette 'winter carrosserie, een fenomeen welk ook vroeger toegepast werd.  Zie in onderstaande artikelen foto's van Minerva met nummerplaat A2 van een koningshuis, met 2 verschillende carrosseriën.

    Dan is er het schitterende T fordje van echtgenote, netjes opgeblonken.

    Bij slecht weer kan dan deze dichte versie aangezwengeld worden..

    Model met slechts 1 deur in het midden.......... genoemd centerdoor.oO

    Opklapbare zetel doet me denken aan een Buschauffeur stoel.

    Voor het sportievere werk is er dan deze kleine MG, een plezier om mee op stap te gaan.

    En als er dan passagiers mee moeten, is er de Minerva AC.



    Stijlvol voertuig waarmee zelfs Henri Ford zich zou laten verplaatsen, naar de hoger klasse...........

    23-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    17-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hofleverancier 'Minerva'
    Vermits het merk 'MINERVA' al heel wat keren ter sprake kwam, en destijds 'hofleverancier' was aan talrijke koningshuizen, hier een grove greep uit de oude doos.
    Geniet van de beelden van toen..........
    Wie commentaren bij de foto's kan voegen, graag. Wie, waar, wanneer, welke? Of heeft u ook nog zulks op archief liggen, deel het met ons.
    (andere mag ook)
    foto's uit 'autohistorica' Met dank aan de Zweedse automobielclub.
    pre war car, conan het world wide web...........;
    wordt vervolgt met nog veel meer moois............  keep watching Shocked
    Deze reeks is  steeds onder constructie.
    Heeft u nog ergens oude foto's liggen van Belgische merken, en wenst u deze te delen met andere liefhebbers, wij zien ze graag komen.
    Bijhorende commentaar bij onderstaande foto's , ook welkom.

     1.  Deze affiche zegt het   ' meest sucsesvolle merk '

     2. Voilla, deze Minerva met Noorse vlag vervoerd met zekerheid enkele adellijke figuren. Deze nummerplaat werd ingeschreven op naam van Bankier Niels Aspen in 1911.

     3. Aan het nummerbord te zien is dit ook 'gene gewone'    tijdens de Älfkarleöfärd mei 1909 namen twee Minerva's deel. De foto toont de grootste van deze, een 28/40-pk-model. De eigenaar was groothandelaar Erik Kronberg van Gävle. De auto was ingevoerd 17 augustus 1908.
    ..
     4. Hier een hele stoet nieuwe (voor die tijd) wagens, met op kop een Minerva.  Het betreft een reeks Taxis in Stockholm rond 1912. De eerste auto is een  Phaeton, waarschijnlijk het type AP / G, die  werd geregistreerd SELLBERG 11 september 1911 en vervolgens voorzien met de kentekens A1172. Auto nummer twee is een Vinot & Deguingand Landaulet. Het werd geregistreerd bij het bedrijf Taxameter 22 november 1910 en had nummerplaat A1113. De volgende twee auto's zijn een open Brasier en nog een Minerva.

     5. Vergadering van ministers ?  De chauffeurs wachten bij de wagens, op de voorgrond  een minerva phaeton. Foto gemaakt bij  centraal station in Gävle en de tijd is waarschijnlijk tweede deel van de jaren 1910.

     6. Minerva met nummerbord A 1560,  Linköping rond 1912. De plaats is het centrale plein bij het gemeentehuis. De  auto aan de rechterkant is Minerva, Phaeton, een identificatie A1560. De auto was ingevoerd 13 april 1912 en werd vervolgens geregistreerd bij Minerva verkoper Automobile Company Hans Osterman in Stockholm. De auto er naast  is een De Dion-Bouton Landaulet.

     7. Dit is ook een hele fraaie, kon ook metalurgique zijn? Een wagen uit ongeveer 1914 deelname aan de Children's Day feest in Norrköping 1921. De boddy van de auto is waarschijnlijk gebouwd door Gustaf Nordberg Vagnfabrik in Stockholm. Verschillende details zoals ramen en lampen op de voorspatborden waren kenmerken van Nordberg carrosserie uit deze periode.

     8. Nog een goed beladen voiture. Deze foto werd genomen 1 april 1915 in Stockholm en toont de eigenaar, Knut Hermansson  met zijn vier zonen in Minerva uit 1914. Het kenteken lijkt te worden bevestigd op een koplamp. Dit is geen aprilgrap. Vier zonen, toen kon het nog !

     9. Ook deze chauffeur staat op klanten te wachten. De auto is gefotografeerd op Fersenska in Stockholm. Minerva  ongeveer 1914. De taxameter is een Halda model 1

     10.Een geheel andere carosserie. 
    Minerva van ongeveer 1914 Limousine carrosserie gebouwd door AB Adolf Freyschuss Vagnfabrik in Stockholm.
      . 11. Fantastische opname met een nummer 15, deelname aan een rally...  zie ook het materiaal op het voorspatbord!
    Industrieel Carl Eck uit Partille in een Minerva 25/50 pk met registratie O337 bij de start van de 1914 winter competitie. , 3 februari 1914. moest de race in Göteborg  opgeven vanwege een probleem met de koppeling. En dan nog zo voorbereid !

     12 Minerva zonder soupappen, dat is duidelijk ! Nog maals Hans Ostemans winterrally 1912.

     13. Typisch carosserie type van deze periode rond 1922. 60 pk Minerva met carrosserie door de Nordberg carosserie fabriek. De auto werd verkocht door Per Nas die toen werkzaam bij AB Hans Osterman. Het chassis, welk 28.000 kronen koste werd verkocht met dubbele boddy's voor 32.000 kronen per stuk. een speciale koffer  kon men krijgen aan  800 SEK. De foto is genomen buiten Villa gatan 13 in Stockholm.

     14. Wat alcohol-aangedreven auto's namen deel aan de KAK's Winter Sweepstakes. Hier is het Gunnar Enderlein met een Minerva aan  het Olympisch Stadion in de wedstrijd van 1914. Let op de extra tank, de drank-aangedreven wagens gebruikten aanzienlijk meer brandstof dan een benzineauto.

     15.Ook in winterse omstandigheden werd er open gereden, gewoon een dikke jas aandoen.  De foto toont de weging van een Minerva 18/30 HK voor de  Winter Competition 1914. De auto ingeschreven door Hans Osterman werd de wedstrijd winnaar.

     16.Hans Osterman tijdens een wintercompetitie in 1912.

     17.Deze Minerva neemt ook deel aan een of andere evenement zweedse motorclub in 1913 met nr startnummer 10 . Foto genomen te Stockholm. 
    De foto werd genomen bij het begin van de Zweedse Motor Club Summer Contest 1913. De locatie is buiten het station op Valhallavägen in Stockholm.  Na de finish, het was duidelijk dat hij één was van de drie deelnemers  die  de race  voltooide zonder strafpunten. Hij werd uitgeroepen tot de winnaar van de Summer Trophy omdat hij de 200 mil-lange wedstrijd  reed met slechts één lekke band  van Dunlop..
     18.Hier dan een Minerva motorfiets met speciale voorvork. foto circa 1908.

    17-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    16-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg hofleveranciers
    vervolg

    19. Winter 1912  deze Minerva Phaeton van Gustaf LM Ericsson. De carrosserie werd gebouwd door Nordbergs in Stockholm. Gustaf zelf had de carrosserie ontworpen er waren ook nog andere 'coole' ontwerpen te krijgen . De foto is genomen in Haga Park.

     20. J.E. Ohlsson reed de Minerva 18 HP in de KAK's Winter Competition 1914. Helaas werden ze gedwongen om de race af te breken als gevolg van een schuddende ventilator welke de radiator vernietigde.  Ohlsson werd later  bekend als "Auto-Olle" , succesvol deelnemer gedurende de jaren 1920.

     21. Een andere foto toont de Minerva met de Phaeton carrosserie  vanNordberg Gustaf LM Ericsson in de winter van 1912. De foto werd genomen in het Haga Park en het is Garfield, die achter het stuur zit.

     22. Minerva met carrosserie van Nordberg  voor koning Gustaf V verworven in 1914. De foto werd genomen op Skeppsholmen in Stockholm. Merk op dat de reservewiel / band niet op zijn plaats is. In de vroege jaren 1920, verhuisde deze boddy naar een ander Minerva chassis.

     23.Gustaf V verwierf deze Minerva in 1914. Hij liet Nordbergs in Stockholm deze boddy bouwen. Het was  cool om een puntige vorm te hebben. De auto had een bolle voorruit, uit één stuk. De foto werd genomen op Skeppsholmen in Stockholm vlak voor de levering.

     foto  24. genomen  in Göteborg genomen in 1915. De bestuurder profiteren van een Minerva van ongeveer 1914

     25. De foto werd genomen op Oakhill op DjurgÃ¥rden in Stockholm rond 1920. De auto is een Minerva uit ongeveer 1912,  hij werd gebruikt  taxi, op het moment van de opname zijn er zeven passagiers. Merk op dat het rechter voorspatbord is verstuikt

     26. Minerva taxi circa 1912.

     27. Phaeton model circa 1913.

     28. Zondags uitstapje. De auto is een Minerva, Phaeton,  eigendom van de groothandelaar Erik Kronberg van Gävle. Het was een 28/40 pk model  geregistreerd 17 augustus 1908 en vervolgens bekroond met de kentekens X11

     29.Minerva 1913

     30.Op deze foto staan er een paar citaten: ". Matton Affärden van Lundbergs mevrouw Dagmar Lundberg Skutskär".  Matton betekende waarschijnlijk consul Emil A. Consul  in Gävle

     31.foto uit 1912

    32. Minerva taxi omstreeks 1910 Stockholm

     33. Familiefoto 1914, vier zonen was goed, 5 nog beter.......

    34.Minerva 1911 met de Phaeton carrosserie gebouwd door Nylund Hofvagnfabrik in Stockholm. Aan het stuur zitten Carl Schurman die reed met deze auto in de KAK's Winter Competition 1912.

    35.Body Company C. W. Jakobsson & C: o in Stockholm, op Minerva 20 HP met een limo-opbouw1923. Het  bovenste gedeelte kan worden verwijderd, zodat de auto werd omgezet in een open Phaeton. Bij Minerva verkoper  Hans Osterman  kostte een auto als deze 18.000 kronen.

    36. 1923 Geleverd, de Minerva 20 HP Type RR naar de Royal Mews. De auto werd geregistreerd A30 een body gebouwd door Body Company CW had Jakobson & C: o in Stockholm. Deze vorm van 6-persoons Phaeton kost 16.000 kronen bij Minerva verkoper Hans Osterman. Enkel één chassis kostte 12.000 kronen.

    16-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    15-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg



    37.Deze 6-cilinder Minerva Type WW 20 HP  Phaeton werd gefotografeerd in het begin van 1924. De plaats is de laan buiten de Scandinavische Museum in Stockholm.

    38.De foto werd genomen tijdens de weging vooruit KAK's Winter Competition in 1914. De auto met de registratie O337 is een Minerva 25/5 van industrieel Carl Eck van Partille. 3 februari 1914. zie ook de foto met deze wagen vorig bericht.

    39.Taxi met 6 zitplaatsen 1912.

    40.Foto is genomen tijdens een tentoonstelling, waarschijnlijk is het de derde International Motor Show in Stockholm, dat op Kaptensudden plaatsvond. AB Amerikaanse Cycle Imports toonde het merk Minerva, op de foto is te zien een chassis en een limousine. Naast een voorraad autotoebehoren.

    41.Deze Minerva 30/36 pk Phaeton voor 6 personen was eigendom van consul Emil A. Matton in Gävle. De auto werd geregistreerd 8 juli 1914 en  kreeg merkteken A3049 toegewezen. Herschikking in 1916  de auto kreeg kenteken X50, foto op 1 maart van dit jaar.

    42. Pauze tijdens het reizen met een 36-pk Minerva Phaeton van ongeveer 1914. Het voertuig heeft het identificatiemerk X201, welk op 25 juni 1917 werd uitgegeven. Toen  was de auto  eigendom van bosbeheerder Manne Ford Branch, Ljusdal.

    43.Winterseizoen 1923, Dealer Hans Osterman in deze 2-liter racewagen uit de Minerva fabriek.  Met deze auto zette Osterman  een klasse record van 132 km / h. Het vond plaats in een competitie op Edvikens ijs ten noorden van Stockholm.

    44.Minerva met Belgische militairen

    45.Minerva 1907 te Liedekerke

    46.Minerva 20 hp 6 cilinder 1907

    47.1907 tijdens 'kaizerspreis' race te Duitsland, nam ook deel aan circuit des ARDENNES

    48. Minerva circuit des ardennes tourerversie afgeleid van bovenstaande race versie.

    49.Minerva 20 hp schuivenmotor.

    50. 20 pk Minerva 1912

    51. Minerva MM 1914

    52.Minerva 1912 met Belgische plaat 10424 tijdens een race in Frankrijk.

    53.Tourist trophy 1914 equipe Minerva

    54. Meeting te Oostende 1914

    15-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    14-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg

    vervolg
    72.Minerva Landaulette  1910

    73.foto uit 1912

    74.

    75.Wazige foto, maar duidelijk een Mineva

    76.Minerva 1907 tijdens de race 'kaizerspreis' in Duitsland, nam ook deel aan 'circuit des ardennes'

    14-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg
    vervolg

    55. Minerva Type OO .

    56.Minerva 4 cil 20 pk

    57.Minerva 6 cil

    58.Minerva 6 cil type UU

    59.Type AD

    60.Minerva 'de course'

    61.Equipe Minerva tijdens 20h van francorchamps

    62.Minerva typ X 1911, gefotografeerd in Engeland. Deze wagen was eigendom van niemand minder dan Charles S. Royse..... jawel die van de Rolls....

    63.Typ AF 1927

    64.Winterrally zweden  1912



    65.Minerva typ AL 8 cilinder 1931

    66.foto zonder data

    67.Minerva 1911 met spaanse carrosserie 'capella carrozado'

    68.Nog een Minerva 1911

    69.Minerva 1928 met carrosserie 'Cunard'

    70.Minerva typ AA met nummerplaat A30 van het zweedse koningshuis.

    71.Foto uit 1913 met de Belgische familie 'Bivord'

    14-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    13-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg
    vervolg

    77.1907 Minerva met spitse radiator  ergens gefotografeerd te frankrijk of circuit des ardennes? zie ook foto's  'kaizerspreis'

    78.Zelfde voertuig als hierboven

    79.Nog eentje.......... zelfde wagen en piloot?

    80.Hier op de achtergrond een grote reclame affiche van 'automobiles Minerva'
    auto helaas niet herkenbaar.

    81.Nog meer reclame, deze in het engels

    82.En eentje in het frans.

    83.Familie kiekje bij een Minerva met 4 sterren nummerplaat. Deze behoorde toe aan een generaal Belgisch leger.

    84.Postkaarten werden ook gesierd met voertuigen,
    Dit is een exemplaar uit Engeland

    85.Jammer van het formaat  1919 race grand prix remio te Italië

    86.Deze is dan al ietsje beter, familie foto tijdens uitje.


    87.Een opschrift op de achterkant zegt Minerva te Waver.
    88.Mooie opname uit 1906.

    89.Deze is dan weer geflitst in Frankrijk.

    90.De Belgen voorzagen de chassis van Minerva van zeer fraaie carrossen. Deze van d'ieteren

    91.Net zoals dit exemplaar. d'ieteren

    92.Nederlandse reclame voor een 30pk torpedo.

    93.Minerva taxi bij een Hotel in Brussel.

    94.Opname uit 1935

    13-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    12-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg
    vervolg

    95.Foto van een Minerva welke tijdens wegenwerken in een greppel sukkelde......... tja zelfs met een Minerva kan je brokken maken

    96.Minerva van het koningshuis, nummerplaat  A 1  (zweden)

    97.Hier nog maals, aan de voorkant

    98.Hele bussel chauffeurs die de eer hadden met de koningklijke vloot Minerva's te kunnen rijden (Minerva A1)

    99.En als je nummerplaat A1 hebt, heb je ook A2...

    100.Zelfde wagen tijdens een Parade

    101.Iets heel anders, militaire Minerva's tijdens WO I

    102.zonder comentaar


    103.Zeer mooie foto, helaas ook zonder gegevens
    104.Een exemplaar ven d'ieteren 1930

     105.Onbekend

    106.Minerva van de koninklijke familie uit Noorwegen.

    107.Minerva ergens in Oostenrijk of zwitserland.  via Prewarcar.


    108. 6 liter Minerva, helaas bordje onleesbaar.
    109.Bij Conam vonden we dit exemplaar 8 cilinder 40 hp.
    110.En hier nog eentje van een minder goede chauffeur.

    111. Type AK 1929

    112.Ook, en veel reed men met Minerva in Australië .... maar niet de gewone man uit de straat.

    12-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    11-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg
    vervolg



    113.Een Minerva met Nederlandse carrosserie, en spitse radiator !

    114.Ook in Spanje werden  Minerva's aangeprezen. Hier een brochure 1913.

    115.Foto uit de pre 1914 oorlogstijd.

    116.Ook deze is een Minerva met hoge gasten uit Noorwegen aan boord.

    117.Deze Minerva kwam ter sprake in in dit blog. Wij vonden met wat opzoekwerk deze opname van Mabel die bij een hotel in Parijs uit de wagen stapt. Minerva met saouchik boddy.

    118.E 535 toerde ergens in een bergachtige streek.

    119.Zelfde wagen en personen op deze afbeelding.

    120.Onbekende minerva

    121.Dit is dan een van de oudsten, Minervette B 183

    122.Men bouwde ook al vroeg vrachtwagens bij Minerva.

    123.En dan hier, een originele foto van de Minerva uit het verhaal 'Belgian discovery' op dit blog. Foto uit de jaren 50.

    124.Jan Olieslagers, gevierd coureur op Minerva motorfiets. 1904


    125.
    126.De Minerva race wagen waarmee koninging Sylvia van Noorwegen al eens rondtoerde.

    127.Niet met zekerheid een Minerva, maar de radiatorvorm lijkt er wel op.  Wie kent het antwoord?

    128.Koeien gaan melken, het kon ook . Waarom hangt er een lederen lap van voor tussen het frame? zie ook foto 15.

    129.Wagen in het midden zou een Minerva zijn volgens opschrift. Echt duidelijk is dat niet.

    11-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg


    130.Nederlandse reclame afifche  voor verkoop van luxe automobielen.


    131.

    132.Mooie opname van een Minerva (volgens opschrift) of is het een Nagant? in Antwerpen.We herkent de persoon achterin, of het fort waar deze foto werd gemaakt? Koning Albert?
    133.Race Minerva?
    met Hispano suiza motor?
    134.Deze opname stamt uit Amerika, 1907, south hartling heuvel klim.

    135.Nog een opname van de Minerva 'kaizerspreis'

    136.De 8 cilinder van Minerva

    137.Minerva Model K 6 cilinder.

    138.Minerva motocyclette

    139.De kaizerspreis tijdens een race, nu met nr 1.

    140. En een zeer mooie van de TT op eiland Mann 1914


    141.koningin Sylvia van Noorwegen liet zich kieken in deze sportieve Minerva.
    142.Minerva met Van den Plas carrosserie.



    143.Mooie Nederlandse affiche.

    144.En ook deze van bij onze Noorderburen.



    145. Een Minerva met spitse radiator, bevind zich in Spanje. Museum Malaga.

    10-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg
    vervolg

    146.Deze 2 foto's zijn van dezelfde wagen, maar als je goed kijkt zie je dat de radiator verschilt. He gebeurde dat een grotere radiator geplaatst werd voor beter koeling wanneer de in een warm land terecht kwam, of gewoon om 'up to date' te blijven.

    147. Dit voorbeeld toont een goed bewaarde en ' gebruikte' foto

    148. Foto uit 1928


    149. Minerva deelnemend aan een rally in de jaren 50.
    150. Deze opname is gemaakt ergens in een filmstudio. jaren 50

    151. Minerva als dienstwagen WO I. Mogelijk een omgebouwde wagen die zijn leven begon als Luxe tourer.

    152. Opname van een Minerva  in USA

    152. Nog een Minerva met spitse radiator ergens in Noorwegen.

    153. Minerva deed ook mee aan sportieve evenementen zoals blijkt ook in vorige afbeeldingen. Hier een actie foto gemaakt te Spa- Francorchamps.

    154. Af en toe moesten er nieuwe rubbers gelegd worden.

    155.Grote limousine.

     157. Hier dan de grote schuldige.......
    oprichter van Minerva 'Sylvain de Jong' op een van zijn eerste producten.

    158. Op auto gebied was dit een van de pioniers.  Type N 1906 24 PK. Het Minerva embleem op de radiator kwam pas een jaar later.

    159. Het bestkope model was deze 14 pk 1914.

    160. Cabrio model typ AC 1926.

    161. foto uit de jaren 20, op de achtergrond een  Minerva dealer?

    162. Anno 1904/5 produceerde Minerva eerder kleine wagens.

    163. Voorbeeld van een 10 pk

    09-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Schatbewaarder ;Minerva Bill

    ‘MinervaÂ’  BillÂ’s story

     

    Ons  schatbewaarders verhaal begint wanneer Bill via op deze blog een Minerva te koop spotte, en kocht, hier in zijn homeland. (zie artikel Belgian discoverie)

    Zijn eigen verhaal begint toen in zijn jonge jaren op school tijdens Boot races een Minerva motor model XX te zien was.  Hij was verbluft door de stilte en boterzacht draaien van de motor. Zijn vader vertelde hem dat het een Minerva schuivenmotor betrof.

     

    Here we go;

    Jong en nog vlug onder de indruk, besloot ik de waarheid zelf te ontdekken. Bibliotheken waren destijds nog niet zoals vandaag, en het enige wat ik hier vond, was dat deze motoren erg goed of erg slecht waren. 40 Jaar geleden waren er nog heel wat mensen die een Minerva hadden gehad, dus ik deed heel wat persoonlijk research. De Meesten vertelden dat deze wagens fantastisch waren, en dat ze er spijt van hadden deze te hebben verkocht of weggegeven.

    In 1977 kocht ik mijn eerste Minerva overblijfselen met de bedoeling er gewoon wat mee te ‘spelenÂ’, een ontdekkingstocht uit te voeren doorheen de wereld van techniek.  Het was een echt wrak, maar voor 300 ponden had ik het gevoel dat dit betaalbaar was. Dit was wat er in mijn herinneringen sluimerde, ook al was deze motor wat ouder, namelijk een model JJ van 1914.

    De speeltijd leidde tot een lopende motor, en dus dacht ik, waarom de rest ook niet onder handen nemen, zodat de motor ook iets te doen had. Ik plaatste goedkope advertenties, en misschien omwille van de zeldzaamheid, kwamen de onderdelen druppelsgewijze binnenkomen. De auto kwam tot leven. Aan de motor was eigenlijk vrij weinig gedaan, en omdat hij goed draaide was ik gelukkig met het resultaat. In feite hoe meer de motor gebruikt werd, hoe beter hij het deed, net zoals de oude verhalen dit voorspelden. Bewondering voor MinervaÂ’s was dus niet moeilijk.

    Door de advertenties ontdekte hij veel MinervaÂ’s en onderdelen, en vond een EE in Brisbane, en ook onderdelen hiervoor. Een derde Minerva werd aangeboden op een veiling. Een type A Minervette.

    Mensen stookten me op om deze te kopen, omdat ze wisten dat ik deze zou repareren, wetende wat ik had gepresteerd met de JJ en de EE.  Ik kocht hem, en een jaar later reed ik er al mee. De werken aan de EE kwamen daarmee wel in het gedrang.  Ik wist dat mijn toenmalig lief het serieus meende, vermist ze hem niet in de steek liet op het moment dat ik al zijn tijd in de Minervette stak.

    Tijdens een nationale rally vroeg ik haar ten huwelijk, en zelfs mijn huwelijksreis verliep per Minerva.  Ondertussen kwam ook de EE gereed en de allereerste rit was gelijk een toerke van 3000 mijl naar Brisbane. Vanaf toen was er geen houden meer aan. Ik bleef MinervaÂ’s kopen, meestal met problemen, en herstelde ze eigenhandig, om de kosten laag te houden. Hetzelfde verhaal nu dus met de recente aankoop via dit blog. Als ik hem ooit mocht verkopen, denk ik toch nog een beetje winst te maken, ondanks vervoer en importkosten. De onderdelen hoef ik niet meer te zoeken, deze liggen al jaren in voorraad te wachten.

    Mijn meest dure aankoop was de AF, maar zelfs al was er veel werk aan, het heeft enkel veel tijd gekost, maar financieel viel het mee.

     

    Ik ontmoette de vorige eigenaar later op een race meeting, en hij was verbaasd dat ik daarheen gereden was. Hij had er zelf nooit echt veel mee gereden, en vond het een trage bak, geen snelle, vlotte betrouwbare wagen om grote afstanden mee af te leggen. Dit verhaal was me bekend, en ook vele Belgen vertellen dat MinervaÂ’s veel rokenÂ…Â…Â…..   Dit is enkel en alleen omdat ze de wagens et weinig gebruiken. Deze motoren smeken om er mee te rijden. Mijn MinervaÂ’s roken totaal niet, een ook anderen die regelmatig en echt gebruikt worden zullen dat niet doen.

    Ik heb vele motoren uit elkaar gesmeten en reparaties uitgevoerd voor anderen, maar heb nog nooit echt serieuze slijtage schade gevonden. Het ergst voorkomende is het re-metalen van de Big ends, maar dit komt enkel voor wanneer overvloedig en verkeerd gebruikt.

     Ik ben de wereld rondgereisd om MinervaÂ’s te bekijken en hun bezitters te ontmoeten. Het is een sociaal gegeven. Ik ben geen car hunter, maar wil mensen er mee verder helpen. Omwille van mijn werk aan de JJ, werd ik gevraagd om eens te kijken naar een AG, welke ik nu bezit. Sindsdien werkte ik aan vele motoren, waarvan er nu ook veel in België zijn. Ik heb tekeningen gemaakt van Minervette om Iemand in Ierland verder te helpen, en heb deze mensen ontmoet toen ik de London to Brighton reed in 1986. Ook zijn er contacten met 2 eigenaars van DD modellen . Hier heb ik ook de mooie ‘roi des BelgesÂ’  carosserie gekocht, welke ik op mijn Model G ga monteren. In Noord Ierland had ik de eer een model TT, afkomstig uit Australië te mogen rijden. En in België en Nederland heb ik de meerderheid van garages en collecties bezocht, waar zelfs de buren niet binnen zijn geweest.

    Het internet tegenwoordig  maakt het leven tegenwoordig een stuk eenvoudiger. Deze week nog werden me enkele MinervaÂ’s aangeboden, waaronder een model NN en een AC. Ik koop enkel wanneer ik de waarde er van inzie. Enkel de grote en zeldzame modellen, beter dan nieuw zijn hoog geprijsd. Mijn Wagens worden gebuikt, en behoren dus niet tot deze categorie. Ik heb weinig slechte ervaringen, en negeer eenvoudigweg idioten.

    Mijn carriere bestond er uit gaten te boren in de grond, waarvoor veel speciaal  gereedschap nodig was. Meestal waren hiervoor geen onderdelen voorhanden, dus die moesten we dan zelf maken. Met oude autoÂ’s is het net zo. Momenteel ben ik gepensioneerd, en kan dus veel tijd steken in mijn hobby. Ik ben ook een gelicenceerd radio amateur, dus electronica ligt me ook. Enkel carrosseriewerk ligt me niet, dat geef ik meestal uit. Omwille van mijn werk reisde ik veel, maar had niet altijd tijd om individuen te bezoeken. Meestal bleef het bij Musea.

    Ook restaureerde ik een Austin 7 chummy, een 1934 Austin 10 roadster, een Austral cyclecar 1913 en een V16 caddillac 1930 limo, en deze vond ik moeilijker te restaureren dan MinervaÂ’s ! Daarnaast heb ik ook interesse in stermotoren en stoommachinesÂ…  En voor de fysiek doe ik nog aan schots dansen sedert een jaar of 10, waarvoor ik ook veel rondreis. En dan ben ik nog betrokken bij een schoolcommite酅….    tijd te kort dusÂ…..

    Op dit eigenste moment maak ik weer een reis over de globe om MinervaÂ’s te gaan bezichtigen, contacten te leggen, en mijn laatste nieuwe aanwinst in België te bekijken. Met de hoop dat deze tegen kerstmis in Melbourne zal arriveren. Ik bracht een bezoek aan Cars and coffee in Peer, met een Minerva uiteraard.  Kers op de taart was het Bezoek aan de Minerva model K 1906 6 cilinder. Nooit in het echt  dit model met dubbelle carburatie gezien, en in dit geval ook nog zien rijden !  Er zijn er dan ook maar 3 van, wereldwijd. Eveneens is me een  1920 Minerva in de UK aangeboden, welke ook de nodige aandacht zal krijgen. En ook in de VS staat nog een en ander op het programma. Op zoek naar nog meer container vulsel?





    Zie hier de trotse bezitter van een hele collectie Belgische Minerva's, bij zijn 1924 AC


    Het oudste 'Minerva object in de verzameling is deze 'clip on' motocyclette 1903




    Gevolgd door deze 1904 Minervette. Deze foto toont hoe hij werd gevonden.

    En hier dan na een nodige restauratie.

    Getracht de foto's chronologisch te plaatsen, vervolgen we met de vondst van een 1913 model EE chassis

    Welke er ondertussen al heel anders uitziet.

    Hier in zijn geheel.

    De motor van een DD op de testbank, welke menig ingenieur verbaasde qua prestatie.

    Minerva 1914

    Een blik op oudste  deel van de collectie.

    De 1924 AC, mijn persoonlijke favoriet uit de collectie.

    Hier zonder kap.

    Met het 6 cilinder motorblok

    Project op stapel Typ AG

    Deze roi des belges caros werd onlangs in Ierland gevonden, en zal gebruikt worden op onderstaand chassis van een typ G.

    08-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg minerva bill
    Vervolg


    Een 1925 AB chassis

    met motorkap en radiator.



    En deze laatste aanwinst 1925 uit België



    En dan is er nog dit droom exemplaar Model AF coupé



    Samen op de foto

    Interieur van de AF coupe

    Ook een 6 cilinder blok.

    Dan is er nog de typ AG roadster 1926

    Met dak

    En een viercilinder blokje.





    Bill  op bezoek in Ierland, met bekende minervist 'Derek Wilson'

    En tenslotte  De Minerv die in België opgehaald word.

    Hier een allerlaatste blik op deze mooie Belg op Belgische Bodem.  Good bye............

    07-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Minerva Bill op Cars and coffee Peer

    'Minerva' Bill met zijn echtgenote  uit Australië op bezoek tijdens Cars and Coffee te Peer.
    Natuurlijk in stijl, per Minerva limousine, van een bevriend koppel, en aanleiding tot volgend schatbewaarders artikel ' A case apart'

    Met dank aan Roger Huibers voor de foto's.


    Blijde intrede te Peer

    Minerva Type AC uit 1924, met de grote 6 cilinder.



    06-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In between junk and rubbisch.

    In between junk and rubbisch.

     

    In het zog van de rally du hain, waar we echt niet  veel tijd hadden om ons op de rommelmarkt werkelijk te laten afdalen  in de diepere krochten van kunst en kitsch, willen we met u toch delen wat je op het gebied van automobilia zoal kan tegen komen.

    Op ons gemak rondstruinend, toch wel een en andere onverwachte ontmoeting. Moest het zijn dat onze zakken diep genoeg waren, en er nog plaats in hoekjes en grotere kanten was, dan zou er wellicht weer een ei gelegd worden. De onvervalste jager in ons, benutte zijn prestatievermogen om tussen pure junk, schoonheid te vinden. Deze delen we hier met u.

    Dan een flinke kikkersprong verderop was er ook nog Cars and coffee, waar er toch enkele pre war cars gespot ende geschoten werden.

    Kijk en geniet.



    Als eerste ontdekten we een reeks mooie afiche's  zoals deze cover van een Mode magazine.

    Of deze hofleverancier van koetswerken, de gebroeders Beisbarth........... nog nooit van gehoord

    Buick Marquette klonk dan wel bekend in de oren

    Maar ook Vermorel kwam dit jaar al ter sprake in dit blog; zie circuit des ardennes. Leuk toch dat de auteur dit merk in het zonnetje probeert te zetten met een achtervolging van enkele boeven.

    Mijn absolute favoriet, dit emaile reclame paneel van Royal automobile club de Belgique afdeling Yvoir...........  fantastisch, jammer, enkele beschadigingen.

    Maar ook enkel kleine porceleinen bordjes met afdrukken van automobilia begin vorige eeuw en daarvoor.

    Deze konden we u ook niet onthouden. hela, de kranten houder ;;;;;;;;;;;;;

    Wie ook zijn kinderen nog wil aanzetten tot de hobby kwam ook aan zijn trekken.

    Nog meer kastvulsel........

    En voor de liefhebbers van strips/auto dit mooie originele werk van Becassine

    Eerder een curiosium
    deze regulator??????????
    Wie zijn lichten nog wil afstellen a la 60 ties voila, geen probleem, en tegelijk de garage opfleuren met enkele reclame panelen.

    Of wie nog een schitterende werkbank van doen had, die vond hier ook zijn gading. Met zekerheid kon Michelin in de prijs mee onderhandeld worden.

    Voor de motomannen, een krat getten.

    Literatuur dan, Mooi boek met de werken van karosier 'd'ieteren freres.  weymann boddy op een Minerva chassis.



    Iets recenter deze catalogus uit de 50er jaren. Mooi.

    En degene die nog net dit radiator embleem miste op zijn Renault, die had hier ook prijs.

    05-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolgJunk and rubbisch
    Vervolg

    Speelgoed uit de jaren stillkes vond men er ook. Kijk deze perfecte vrachtwagen uit de jaren 20, met doos, alsook de auto daar acher.

    Ook nog nieuw out of the box  2 Manjit automatic cars, een blauwe en een zwarte, in perfecte staat......

    Het grotere werk een Mercedes ster ergens uit een muur gebeiteld. 60 cm doormeter en heavvy..........

    Voor de liefhebbers van belgische brommer dit reclame bord van Novy !

    En dan dit hele mooie racewagentje, amper enkele centimeters groot, maar wat een patina ..........;   wow.

    Ook nog voor de oer automobilist, deze stofbril met komplete stofdoek. redelijk gave en bruikbare staat. Een must have voor de echte pre war risten.

    Ook niet te versmaden deze prachtige koffer van citroën!
    In zeer gave staat.

    En mijn absolute favoriet was toch wel den deze.  Antieke  kinderwagen met inhoud. Als die niet schattig is? Om op te eten ! Smakelijk.

    Ook te koop aangeboden deze Ford model T.

    En ook deze  1936 Lanchester, hoewel daar een prijskaartje aanhing om lichtjes van te duizelen.

    Als afsluiter deze Mg.

    Met vriendelijke groeten.............

    04-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    03-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.once upon a time in the West.........; rallye du Hain !
    Once upon a time; Rallye Du Hain 2015

    Het is een tijdje heel stil geweest hier op dit blog, want inderdaad de oldtimer activiteiten stonden op en heel laag waakvlammetje, na een intensief voorjaar.  Het kan niet altijd feest zijn.

    Midden onze agenda staat de jaarlijkse tour van Du Hain, dus dat kon er nog net boven op. En bovendien combineren we dat nog met het struinen op een plaatselijke antiekmarkt, van waar er weer een halve kilo oud ijzer mee naar huis gesleurd werd. Onverstandige obsessie!
    Een klassiek geval van jammer is dat de eigen oldtimer weer thuis bleef. Mechanische problemen die net niet op tijd gefikst konden worden.
    Het is de onverdunde waarheid dat deze hobby er heel erg leuk uitziet wanneer alles werkt, maar er kan al eens iets mis gaan; Op zo een moment zie je enkel een blik ellende. Passie is de juiste sleutel, er is altijd licht aan het einde van de tunnel. Je hoeft hem enkel maar af te lopen.
    Ons vast voornemen voor volgend jaar; er bij zijn.

    Dit jaar vond het vertrek plaats in de schaduw van de leeuw van Waterloo. Hoewel er weinig schaduw was er onder de wolkenloze hemel. Je moet het maar doen, meer dan 50 prewar open sport en grand tourer cars troepten samen in het grasveld waar eens Franse en Engelse legioenen  hoogtij vierden. 'State of the art 'zou Wellington gezegd hebben.

    Deze locatie ontpopte ook als culinair punt, en net zoals vorig jaar werden we weer verwend met ongeziene voertuigen. Onder andere een V 16 caddillac in een sportief kleedje. Puristen zullen deze  blikken trommel  als een 'Kittkar' bestempelen, maar wanneer men deze kwaliteit kan leveren, kunnen we dat wel pruimen.
    De oudste eigenheimer was een Delage van rond de eerste wereldoorlog, waar behoorlijk wat verse Pit in zat. We kunnen weerom beginnen met een opsomming van automerken, maar we laten in dit geval de excuise beelden van JJJ. voor zich zelf spreken.

    Top, dat men er weer in slaagde weer fantastisch mooie wegen te vinden ten zuiden van Brussel.  Echt de moeite met af en toe een sportief, nat onderkantje.  Mocht ook wel bij een dorstig temperatuurtje van 30c°.

    Entil Next year.






    03-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    02-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.du hain 2015 vervolg


    Eerst een Bezoekje aan een rommelmarkt waar de Bugattisten dit konden buit maken.

    Er werd weer gesleurd met oud ijzer

    En dan op naar de 40e rallye van Du Hain

    Ook artistiek deze foto van JJJ.

    In de scahduw van de Leeuw van Waterloo, nog net in beeld helemaal in het rechterhoekje.

    Kijk, zo werden de gasten ontvangen, of dat voor Napoleon er ook zo aan toe ging? Ook hier rechts boven de leeuw.

    Een overzichtje

    Ergens anders in een een hoekje verstopt, deze A ford die zich toch niet helemaal tot de klasse 'grand sport' geroepen voelde.

    Belgische FN van een ras echte en verwoed FN verzamelaar. Van het type 'kijk mama, ik heb ze allemaal'
     
    Deze Bentley zagen we voor het eerste op deze Du Hain.

    Vooroorlogse BMW, Ballot en op de achtergrond een V 16 Cadillac, welke alle aandacht trok.

    Dit unieke stuk kan je dan ook maar eenmaal op deze aardkloot tegenkomen.

    Een manier om het gemaaide gras te vergaren............ koop een Buggatti

    Net nog vooroorlogs, of net niet?  Evenveel leut.

    En dan op pad naar het zuiden.

    Onderweg weg werd een steekproefje afgenomen.

    Mooi toch deze Alfa met vulling.........

    MG maakte niet enkel kleine sportwagentjes...........

    02-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.du hain 2015 vervolg


    Kijk, het bewijs dat bugattisten stoeffers zijn .................

    om daarna in alle onschuld alles weg te spoelen...........

    schuilen achter het roadbook helpt niet echt.

    Deze foto is op een of andere manier behekst............. niet recht te krijgen. de enige oplossing, pc op zijn kant zetten.
     
    Als je niet van poetswerk houd, doe je het een beetje kalm aan.

    mooie flits van de MG

    Nog zo een geval dat niet recht te krijgen is.

    Nog een tweede FN was op appel.

    Erg opvallend dat bijna alle voertuigen dubbel bemand waren. Of in dit geval bevrouwd?

    Maar de mannen mochten het werk doen.

    Zie je ook niet alle dagen , een Lanchester

    Hier van uit een andere hoek

    Het sportgehalte was heel erg hoog. Ballot en Salmson

    En hier Amilcar, Ballot en Lagonda.

    De BMW te velde



    En hier nog een ander zicht op de cadillac

    Onderweg flitsten we ook nog deze Bristol.........

    En teslotte sluiten we af met deze Talbot.


    foto's JJJ en Bdl

    01-09-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs