Inhoud blog
  • contact
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis
  • Op naar de Hoog misOp naar de hoog mis vervolg
  • 125 jaar Minerva
  • Classic days Dusseldorf
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    08-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mag er nog gelachen worden ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    08-01-2015 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    26-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gisteren was het kerst.
    Zoals de traditie het wil, op tweede kerstdag, vindt er in Nederweert een samentroepen van oldtimerliefhebbers plaats.

    Daar in de buitenlucht een lekker temperatuurtje heerste van om en bij de 10 graden, besloten we dit jaar erper open 105 jarigeoldtimerop uit te trekken.
    Zonder tegenspruttellen het einddoel gehaald, de terugreis liep net iets minder vlot, maar dat is dan weer een heel ander verhaal.

    Een ontmoetingsplaats waar je mensen; die je al een tijdje niet meerzag, tegen hetlijf kan lopen. Zo zag ik nog eens iemand waarmee ik 15 jaar geleden naarde Indian meetings in Zweden, België en Frankrijk trok. Maar ook vele andere bekende, meestalblije gezichten. Natuurlijk ook het arsenaal bijzondere motoren is altijd weer bewonderenswaardig, en meestal ook te koop.



    Böhmerland, de driepersoons Tjech, kom je zelden tot nooit tegen. Op de achtergrond een mooi oud v twinnetje.

    Een van mijn favorieten  en ook nog betaalbaar, deze Lea Francis V twin

    Wie interesse heeft in deze extreem zeldzame Majestueuze Majestic, moet heel diep in het buideltje tasten.

     Deze Indian prijkte met het opschrift ........... verkocht........

    Nog een twin, Douglas.

    Zeldzame REX 190.

    Een uitstap naar Yesterdays, altijd het overwegen waard..........

    26-12-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    17-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.happy motoring 2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Klik op de foto voor groter beeld
    Met deze is de 35.500 ste bezoeker net voorbijgefietst...............

    Fietsen Goed op weg en aangekomen in 2015...........

               

    Video 'for fanatics onley' Hot tube rallye........    https://www.youtube.com/watch?v=lHWBqEXkjeg   
    Rijdt mee anno 1899.................

    17-12-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    16-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donkere dagen

    Donkere dagenÂ…Â…Â…Â…..

    We zitten er al een tijdje in, de donkerste dagen van het jaar. Voor sommigen het mooiste seizoen, voor anderen eerder iets om zo snel mogelijk doorheen te spartelen.

    Wij hebben er een goede remedie voor om deze tijd een beetje op te vrolijken. Daarmee bedoelen we niet; de ballen in de bossen hangen, of de poes haar melk toedienen. De vogeltjes fluiten hun lenteliedjes niet, maar toch kwam ons weer iets ter ore gefloten.

    Als er op nog geen 3 km van je woonplaats het summum van Belgische olditmertechniek staat te flikkerlichten, mag je dat niet zo maar links laten liggen. Zoals de Herders een fonkelend sterretje pleegden te volgen trokken wij de Stoute schoenen weeraan, en op pad, een ander lichtje volgend.

    Al eerder in dit blog werden Belgische autoÂ’s bekeken ende bewonderd, en daar komt nu nog een grote schep bovenop. We kwamen en zagen in levende lijve een van de nog slechts 2 bestaande MinervaÂ’s van het model K! Gebouwd in 1906/1907. (volgens de literatuur) Net geen london - Brighton car. Voor het eerst stak sylvain de Jong een 6 cilinder motor van het conventionele type in zijn vinding. 40 paarden onder de motorkap gehuisvest. Hoeveel daklozen dat zijn, mag u zelf berekenen.

    Waarlijk een pareltje, met slechts 1 minpunt. Hij staat weeral op de verkeerde plaats, maar komt toch al aardig in de buurt.Deze oude Belg heeft een Engels ‘Roi des Belges’ koetswerk van de firma Morgan & Co en werd origineel ook verkocht in UK. Daar is hij tot voor kort blijven rijden, in Oost Engeland. Nooit ver van huis geweest .

    Vorige week werd een eerste proefrit gemaakt na het herstellen van de Magneto, maar omwille van het slechte weer en gebrek aan een venster, bleef het kort van stof, ondanks een lengte van 5 meter plus en een achterkant van 2m hoog. Dus maar hopen op stralende zon in Januari !

    Wij hebben alvast kunnen versieren dat hij te bezien zal zijn op één of meerdere pre war afleveringen van ‘Cars & coffee friends te Peer vanaf April. (nu ook op facebook)

    Alweer een reden om daar regelmatig eens poolshoogte te gaan nemen.

    Tot hier onze nieuwjaarsbrief....................

    ps, we zijn ook nog op zoek naar de 2de Minerva van dit type die ook nog ergens staat rond te staan. Wie ons kan tippen.......... we horen het graag.

    enkele reacties van lezers;
    proficiat aan de eigenaar, de natte droom van iedere verzamelaar, mijn absolute favoriet, ik kom naar Peer, WOW........... , kan ik een meeliften?

    Minerva nr. 2 stond ooit in een frans museum, met coupé chauffeur carrosserie, bordeaux kleur. Meer dan waarschijnlijk vandaag in een Belgische collectie.


    Een gegeven paard mag men niet in de mond kijken zegt het spreekwoord. Gelukkig geldt dat niet voor een gekocht serpent. Giftanden zijn al getrokken.

    Zet hem maar onder de kerstboom...... blinken doet hij vast en zeker.

    Dashboard met vele oliedruipers.

    Met zijn royale 5 meter moeilijk in beeld te brengen.

    Iets minder duidelijke beelden, koetswerk van Morgan & Co

    6 pistons produceren samen 40 PK 6235 cc....

    Comfort in de rood lederen zetels met blik op veel blinkend koper.



    In vol ornaat met de kap er op. Dus toch geen dakloze!

    De Minerva in de dagen dat hij nog piepjong was.

    Hier op stap.

    Nog een laatste blik alvorens afscheid te nemen tot op een weerzien in Peer........

    16-12-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    21-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lof der Zotheid
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lof der Zotheid.

    Erasmus zaliger heeft het ooit gezegd ende beschreven; Lof der Zotheid.
    400 jaar geleden geschreven en nog steeds actueel!

    Soms moet je goed zot zijn om onze hobby te beoefenen. Last minit besloot ik me aan te melden om aan de laatste rit van het jaar deel te nemen, want alle weermannen en vrouwen waren het eens over de warmte die dit weekend over Belgenland zou trekken. Maar niet zonder trekken of streken.

    Volgens mijn echtgenote een teken van God dat de lier van de aanhanger hettot 2 maal toe begaf. Blijf maar thuis was de boodschap. Daarmee rekende ze niet met het feit dat er nog een andere God bestaat, die met die 2 hoorntjes, de welke het ook nooit opgeeft.
    Hoewel ik de organisatoren reeds had laten weten dat er een kans was dat ik er niet zou wezen, toch nog opgelost de boel, en huppekee vroeg in de ochtend 125 km richting Mechelen, met op de achtergrond het deuntje van Zjef Vanuytsel; de zotte morgen.

    De rit verliep dan ook weer niet zoals verwacht wegens een gps met een eigen willeke. En het mocht gebeuren dat klokslag 9h ik nog arriveerde, precies op het moment dat de andere deelnemers het startschot al gehoord hadden. Wat een geluk dat afladen sneller gaat dan opladen. Gezwind werd de boel aan de gang gedraaid, en konden we op pad.

    Het ging over voor mij onbekende wegen tot we de Zimmertoren van Lier passeerden, en even later herkende ik het plaatsje Emblem. Ookeen Amerikaans motorfietsmerk.Afbeeldingen van emblem motorcycles

    Wat kan ik meer zeggen dan dat het weer plezant was eens op plaatsen te komen waar mijn GOD nog niet geweest was.

    Het waren een deftig aantal kilometers die verslonden dienden te worden, om uiteindelijk welverdiend aan een herberg te kunnen halt houden. Hoognodig om vocht welk nog niet via de poriën als angstzweet ontsnapt was, te lossen, en gelijk weer bij te vullen. Dorst dat je daar van krijgt !

    Pas nu kreeg ik in de gaten dat de opkomst dit jaar weeral afgezwakt was ten opzichte van vorige jaren, maar des al niet te min was de leut even groot. Een tiental deelnemers maakten de wegen rond Mechelen onveilig. Amerikaanse wagens hadden duidelijk het overwicht; Stodart dayton, Overland, Oakland en T Fords uit de tienerjaren, Een vaste Britse klant op deze rit, de zeldzame Calcott. Dan de 2 oudste voertuigen van Belgische makelij, Minervette en Nagant. Een ander Brit was een gigantische Rolls Royce Phantom, of Gosth? Erg leuk om achter aan te tuffen. Eigenlijk een jaartje of 2 te jong voor deze rally, maar hij was dan ook een substituut voor een T Ford.
    Vervangingen waren schering en inslag, want ook een Unic 1912 werd vervangen door een Morgan. Op zaterdag reed nog een Dion Bouton 1903 mee (foto in,zet boven)) En de Nagant racer nam de honeurs waar voor een Clement 1902.
    Zo zie ja maar, het gaat niet altijd van een leien dakje met die oude dingen. Gelukkig hebben de meeste eigenaars nog andere paarden op stal.

    De pauze duurde niet al te lang, daar er nog een afspraak na te komen was bij aankomst terug in Mechelen.

    Vandaag had God weer eens ongelijk, of toch niet helemaal, want ik verloor op een hobbelige weg een zoeklamp, welke met veel geluk net niet overreden werd door een tegenliggende wagen. Anderen hadden dan op dezelfde plaats te maken met een verstopte benzineleiding. Kijk, daar dient zo een rally nu voor. Alle euvels aan je voertuig steken de kop op, en je kan weer verbeteringen aanbrengen. Lang leve de knutselaars.

    Terug in Mechelen werden we ten huize van, ontvangen voor een aperitiefje en een verrassing. We bevonden ons aan het einde van het straatje zonder eindeÂ…. Hoe zot kan het nog worden? Naar het schijnt heeft deze plek in Mechelen de beste akoestische voorwaarden om de beiaard en andere muziek te beluisteren. Er is hier een heus onderzoek naar gedaan.
    Er was een Gids ter plekke die een en ander uit de doeken deed over de stad, en ons vervolgens leidde naar een Vliegend Peerd.

    Dit is het voormalige woonhuis van Mayke Verhulst, een 16de eeuwse kunstenares. Allee, waar kennen we die van?

    Wellicht nergens van, maar wel een van haar pupillen, nml Pieter Breughel, welke ook in dit atelier het vak leerde en later zelfs huwde met de dochter van Mayken. Ook de kleinzonen Pieter Breughel de jongere en broer Jan kregen hier hun opleiding.Mayken had er blijkbaar een goed leven, want ze werd maar liefst 81 jaar jong en overleed er in 1599. De geboortedatum mag u zelf uitrekenen. Als je weet dat men toen gemiddeld 50 werd, heeft ze goed geboerd.

    Omdat we toch al een beetje niet goed bij het hoofd zijn, door met onze oude naftslurpers een beetje de lucht gaan helpenopwarmen, is dit pand ook toepasselijk kabinet der zotheid genoemd. Een 2 kamers groot museum met schilderwerken van o.a. Pieter Breughel. Onmiddellijk al bij het aanzien van de werken ontwaarde ik Jeroen Bosch. Ik herinnerde me de lelijke mensenkoppen nog van in de lagere school. Het museum heet kabinet der zotheid, omwille van de onderwerpen van de schilderijen, boordevol satirische allegorieën en vernufte verwijzingen naar het wulpse leven in de tijd van de rederijkers. De schilders durfden al eens de draak steken met de Adel, kerk en overheid. Werken die later tijdens de Spaanse overheersing verboden werden. In dit museum onder andere het oudste pornoschilderij der lage landen. Ene meneer Baldung Grien kreeg in 1525 de behoefte dit neer te kwasten. De Kamasutra was er al in de 2de eeuw….

    GenÂ….kt werd er nog vroeger.

    Onze gids deed een en ander smakelijk uit de doeken, waardoor we weer een stukje wijzer geworden zijn wat betreft gebruiken en beeldtaal uit de middeleeuwen. De vrouwen gingen met schuldgevoelens naar buiten.

    Het moeten niet altijd oude autoÂ’s zijn om je mee te amuseren.

    Voila, het grootste deel van de dag zat er weer op, en het ging via het historisch centrum van Mechelen terug naar het vertrekpunt alwaar een diner op de gasten te wachten stond. Heel wat mensen hadden de camera in de aanslag.

    Benieuwd of er misschien een lezer van dit blog tussenstond en een fotootje wil delen.

    Hasta la viestaÂ…Â…Â…Â….


    De eerste beelden werden geschoten bij de nodige eerste stop. Een van de oudst deelnemende voertuigen Nagant 1907. Op de achtergrond T ford.
    voorbijgstoken door deze minervette die enkel jaartjes ouder is. Op zaterdag reed er nog een De Dion Bouton uit 1903 mee (zie foto inzet) met dank aan  Luk van Roost.

    Klaar voor een aperitief, teenagers op een rijtje. Achterkant even mooi als de voorkant. Dat kan je van moderne wagens niet altijd beweren. Allen de picknick manden in de aanslag.....

    Van voren ziet het er dan zo uit. De Nagant werd ingezet in plaats van een 1902 Clement, die met eigen willetje geen zin had in een uitstapje. De Oakland was er dan op het laatste nippertje nog wel bij. De ideale versie zou vervolledigd geweest zijn met een Unic 1912 single phaeton. Plaats werd ingenomen door een Morgan. En nog eenT ford ipv Rolls Royce.


    Grootste wagen was zonder twijfel deze wondermooie Rolls. Vergeten te vragen of het een phantom of een Gost was. In ieder geval een model uit 1922, ter vervanging van een T ford, die het op deze dag niet zag zitten, ondanks het prachtige weder.

    Lekker luxueus.

    Deze Calcot  1914 zagen we reeds op elke aflevering van deze rally, sedert toch wel een jaar of 7......

    Nog meer Amerikaans, Stodart Dayton 1912. Onlangs nog op tv in de serie 'chasing clasic cars' waar op een wagen met replica boddy een heel dikke prijs geplakt werd.

    Nog eens de tienagers.........



    Aankomst in Mechelen op het einde van het straatje zonder einde was het akoestisch goed toeven. Zicht op de kathedraaltoren.


    Een gids stond bereid om Zotte dingen te gaan vekennen. (let op het snuitje van de t- ford)

    Hier is hij beter te zien, de toren.

     Dit pand is gedoopt 'vliegend Peert'

    met als inhoud het zotte kunstkabinet. (fragment uit de oudste pornoafbeelding)

    Twee kamers groot met bekende werken van breughel, bosch en anderen. De moeite eens te gaan bekijken, best met een gids die uitvoerig de betekenissen  letterlijk uit de doeken doet.

    Tja, als je in die tijd een vrouwke moest uitkiezen.

    21-10-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    19-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg lof der zotheid.
    Vervolg Lof der zotheid.

    Een vluchtige blik op de toerrit doorheen de Mechelse binnenstad met vele smalle straatjes.



    De cirkel in de lucht geen UFO. In de tijd van de rederijkers zou deze een heel andere betekenis hebben gehad.  Benieuwd of toeschouwers die foto's maakten in het centrum deze met ons willen delen.

    19-10-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    28-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Teenager Pick Nick
    Teen- ager Pick nick treffen.

    Eindelijk was hij aangebroken deze dag. En wat voor een!  Het september zonnetje liet het kwik stijgen tot een heel stuk boven de 20. Zo goed als geen wind, extreem aangenaam, ideaal oldtimer weer.

    De rit richting Zolder verliep voor allen zonder enig probleem. Ter plaatse aangekomen werden elkaars grijzende eminenties uit de tiener jaren al vlug onderling gekeurd, gewogen en vooral goed bevonden.
    Iedereen zat gelijk op dezelfde golflengte. Er waren evenveel motoren als auto's aanwezig, en ook de verhouding mannen en vrouwen was in evenwicht. Super ! Alles bij elkaar enkele honderden jaren van internationale techniek en design. Frans, Engels, Belgisch, Amerikaans en Nederlands, alles in dezelfde natte teenager pot. Lekker roeren en klaar.

    Het hongertje reisde ook mee, de pick nick manden werden al vlug tevoorschijn gehaald.
     Rond een  grote uitgespreide deken schaarde het gezelschap samen om meegebrachte lekkernijen en verhalen te verorberen. Sommigen compleet vreemd voor elkaar, maar in deze omstandigheden kwam daar al vlug verandering in.
    Een van onze eerder beschreven schatbewaarders was aanwezig en vertelde over zijn project Indian Powerplus dat zo goed als voltooid is. Bij een volgende gelegenheid is hij er met zekerheid bij. De verst komende zakte helemaal uit Appeltern in Nederland af.

    Het oergezellige etentje werd afgerond met een wandeling richting Bolderbergse kluis.
    Iedereen  was voor de eerste keer hier, het was dus even zoeken geblazen. Die kluizenaars hielden van verstoppertje spelen en andere geniepige dingen. Maar uiteindelijk geraakten we er, het uitzicht was de wandeling meer dan waard. Ons steentje als bijdrage aan wereldvrede werd letterlijk gedropt bovenop de berg.  Bovendien werden we nog aangesproken door een Jogger die kon vertellen dat zijn nonkel nog een auto uit 1913 in zijn schuur bewaarde...  een moderneling zou  direct 10x klikken op ''vind ik leuk'..... Koren op de molen van ondergetekende verhalenverzamelaars! Dit volgen we op.
    Keep loging  in zou ik zeggen.

    Iedereen was het met elkaar eens; dit is besmettelijk, smaakte naar meer. Het enige wat er aan deze dag minder goed was; hij  was weerom te snel voorbij.
    Hopelijk zijn degenen waarvan het voertuig met technische panne stond, of die op een beurs nabij Hershey rondslenterde, met een familiefeest zaten of reeds ingeschreven bij ander evenement, of zich zelf te oud vonden..... er de volgende gelegenheid ook bij.  Nog beter, misschien nemen ze zelf het initiatief voor een volgende Teenager Pick Nick. Leuk plekje zoeken, wij maken de reclame. Niet te lang wachten............. Wie neemt de handschoen op?
    Het jaar is nog niet ten einde, er kunnen nog mooie dagen volgen.
    En volgende keer er aan denken de batterij van de camera te laden om meer dan 1 foto te kunnen maken.


    Op deze foto staat 307 jaar  internationale oldtimertechniek samen. Wie meer wil weten moet er de volgende keer gewoon bij zijn.

    De kluis van Bolderberg, midden in  (privé) natuurgebied
    eigendom van Baron de Villefagne de Vogelsanck



    Van op de bolderberg kan je na een fikse wandeling genieten van dit fraaie uitzicht op het kasteel van Terlaemen. Sterk ingezoomd.

    De heide stond nog en bloei...

    Prachtige wandeling waarbij je in dit seizoen de paddestoelen uit de grond kan zien schieten.





    Ook een leuke hobby, die je met oldtimer uitstapjes kan combineren; paddestoelen fotograferen.


    Tot een volgende .........

    28-09-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rallye du Hain 2014
    Rallye  Du Hain 2014.


    Naast de reeds voorgenoemde evenementen in eigen land, zoals Circuit des Ardennes, Minervadag,.......
    staat ook de  'Rallye du Hain ', georganiseerd door Royal Veteran Car Club in onze top 10 om op z'n minst te bezoeken.

    Vroeg in de morgen onder een mistig waterzonnetje richting zuidkant Brussel, en ondertussen nog een rommelmarktje meepikken. Geen maat voor niets, want we ontdekten enkele zeldzame automedailles van de Royal automobielclub van Congo. Mooi en zeldzaam, maar helaas wist de verkoper dat ook, en de vraagprijs was dan ook gigantisch.

    Een steenworp verder de vertrekplaats van de Rally. Mooie opkomst, en dezelfde plaats was ook vertrekpunt van een hele reeks sportwagens a la Ferrari, Maserati Astons etc...
    Dit ondanks het samenvallen met de beurs Beaullieu in de UK, waar met zekerheid enkele Busladingen Belgen rond dwarrelden.

    Maar daar kwamen we niet voor, en hoewel de meerderheid van de deelnemende voituren ons reeds bekend  waren, mochten we toch weer lekkerbekken van nieuwe, nog niet eerder geziene topmobielen.
     België niet enkel bekend om zijn chocolade en frieten, maar in het verre verleden ook voor de automobielen. We mochten aanschouwen; een super extreem zeldzame SAVA sport............ een NAGANT de course en FN sport. Voor de motards stond er een schoon stuk van het zeldzame merk Rush.
     
    Enkel deze al waren de moeite om 140 km ver auto's te gaan spotten. Dan ook vers op onze wegen een V 16 Caddilac........... en als je je dit speeltje kan permiteren is 1000 euro voor een gepersonaliseerde nummerplaat een kleintje. Op een litertje benzine meer of minder moet je ook al niet kijken. En... prachtig toch dat de eigenaar zijn schatje wil delen met andere liefhebbers, hem niet achter een gesloten garagedeur houd.

    Nog een benzine slurpertje, Ballot 8 cilinder. Tijdens deze editie waren er maar liefst 3 Ballots aanwezig. Dit vergeten  Franse merk maakte echt wel mooie wagens.

    Verder zoals steeds op dit feest, een aantal Buggati's, maar ook een pracht en zeldzame BNC racewagen. Het moet niet altijd groot, chique en prestigieus zijn om hier mee te mogen rijden en genieten. A ford, Chevrolet, Citroën, MG, de leut is even groot.
    De bezitters van Amilcar, Salmson en aanverwanten zaten waarschijnlijk over de plas, en ook hier dit jaar geen T fordjes?


    Het geheel werd gepresenteerd onder ideale weersomstandigheden. Niet te warm, niet te koud, geen wind en na het vertrek een prachtig zonneke. Meer moet dat niet zijn. En het mag ook gezegd worden dat de organisatoren echt wel hun best hadden gedaan om mooie wegen uit te zoeken.  In een wat afgelegen hoekje werd ook een regelmatigheidstestje afgelegd, waar de sportieve wagens hun kunnen even konden demonstreren. Ook enkele serieuze heuveltjes werden niet omzeild. Verder, zoals steeds, super gezellig. Toch maar weer overleggen om tegen volgend seizoen lid te worden van deze  actieve club.










    Om de motorfietsliefhebbers te laten watertanden.  Rush 1929....  die kom je niet dikwijls tegen.

    En dan dit mooie detail, een emaille plaatje met merknaam, bouwjaar en  framenummer. Speciaal dus voor deze moto ooit vervaardigd.

    We hadden al eerder het genoegen eens met deze 1907 Nagant de course een stukje mee te rijden.

    Maar deze hadden we nog niet ontdekt. SAVA 1914.......  Belgisch en super zeldzaam, als het al niet de enige is met deze carrosserie.

    Dashboard van de SAVA. Mooie grote koperen klokken. (zie ook de sava van onze schatbewaarder in artikel schatbewaarders 13/08/12  in dit blog)

    Sava sfeerbeeld

    En dan deze mooie FN sport met sport carros......

    de Luxe van Pritcnard Demollin uit Luik

    Dual sidemounts en een venstertje voor de passagiers.

    Nagant in volle glorie. 9 liter???

    Overtroffen door de cilinderinhoud van deze V 16 caddilac........ Groter kan niet tenzij met een vliegtuigmotor............

    Nadat de mist was opgetrokken kon het kapje er af.

    Ballot Paris vertegenwoordigd met 3 exemplaren.

    Met mooie gevlochten stoelen en spatborden ..........  gewoon mooi.

    Ballot met dikke 8 cilinder.............  gigantisch.

    Zeldzaam deze BNC racer..

    Hier aan een graskant geparkeerd.

    Een vijtal Bugatti's waren aanwezig............  Altijd weer mooi en spectaculair.

    07-09-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg Du hain.
    Vervolg Du Hain

    Onderweg over mooie Brabantse wegen .......  spektakulair geluid moet je er zelf bij verzinnen.

    De Sava niet alleen om naar te kijken, hij rijdt ook echt.....

    Net zoals een V16 caddilac..

    Evenveel lol in een Citroën

    En zoals we tijdens circuit des ardennes mochten constateren, ook een Bugatti valt al eens in Panne, en krijgt dan nog eens een platte op de koop toe. Wat heb je nodig om het probleem op te lossen. Inderdaad,  een andere Bugatti. Dat is zoals de ingrediënten om Youghurt te maken. Wat heb je daarvoor nodig ........... Youghurt.
    .
    Mooi beeld van een Monitor........

    Amen....... (het nu onherkenbare insect heeft dit avontuur niet overleefd.)

    Kijk, dit toont aan dat een SAVA best een ruime wagen was...........

    Een Buggatti die wel de middagstop haalde.

    Ook Bentley was vertegenwoordigd met dit fraaie exemplaar.

    Overzichtje aan de middagstop.

    Een eenzame maar mooi gepoetste Jaguar SS.

    Fiat Sport

    Deze Bugatti onmiskenbaar een Typ 57c

    En een Bugatti verliest ook wel een drupje olie.......... gelukkig was er zaagmeel in de buurt.(het zijn nu eenmaal niet allemaal knappe koppen.)

    A fordjes waren er natuurlijk ook.........

    De ideale oldtimer. Rijden rijden rijden....

    Mg met super charger.......... deze kwam uit Engeland terwijl wij, Belgen daar zaten.

    Wordt vervolgt met nog meer foto's.

    05-09-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    26-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude klepper jubileum
    Oude Klepper 25 jaar.

    Ondankseen naamswisseling, en enkele sabatsjaren werd dit jaar anno 2014 voor de 25ste keer de oude klepper aan de Belgische kust georganiseerd. Een van de vaste waarden, en must voor al wie van veteraan motoren houd.
    Toen motorfietsen tot 1929 nog mochten deelnemen had ik het genoegen er enkele keren bij te zijn.
    Een van onze schatbewaarders, Gerard,reed als enige alle uitgaven.Dit jaar met startnummer 1 op zijn kersvers gerestaureerde FN 4 cilinder mee. (zie artikel meester tovenaar 1/09/2012)
    links boven intypen onder 'zoeken in blog'

    2 en een half jaar deed hij erover om dit pareltje weer als nieuw tevoorschijn te laten komen. Twee weken voor de start van de oude klepper stuurde hij al een fotootje van het beëindigde project, maar met het verzoek deze pas na het evenement te publiceren.
    Alles kan nog mis gaan.

    Dit gezegende jaar staat ook volledig in het teken van de grote oorlog, en derhalve duurt de klepper ook 2 dagen lang, vertrekkend vanuit Ieper.Deelnemers konden'de Last Post' aan de Menenpoort bijwonen. Indrukwekkend.
    Onder een schitterend zonneke en het prachtig decor van de Ieperse Lakenhallen konden ze weer voor de 25ste keer van start, de echte oldtimers onder de motoren.

    3 leon bolee's van de 19de eeuw stonden aan de startlijn, samen met een 70 tal andere tot de verbeelding sprekende merknamen. Geteld heb ik ze niet, maar het was een gezellige drukte van jewelste daar in Ieper. Zoals immer vlekkeloze organisatie, en de stoet werd begeleid met enkele sidecar motoren uit wo II.

    Bij vertrek werden nog enkel Postduiven gelost, maar een enkele stiekemerd had het bijna gewaagd de duiven te vervangen door een konijn en een kip.
    Zeg nu zelf, konijn en kip smaken toch beter dan duif. (afhankelijk van de kok)

    Het mooie weer zorgde ervoor dat we onderweg post konden vatten op enkele leuke picknick plaatsjes om voor deze tekst bijhorende beelden te maken.
    Op zondag ging men naar aloude gewoonte dan weer van start in De Haan.


    De FN 1910 4cilinder, natte droom van onze schatbewaarder klaar voor zijn eerste echte lange rit. Anno 2014; Oude klepper !

    Aan de startlijn moest uitleg gegeven worden over dit avontuur.

    En dan volle gas richting Diksmuide .. prut prut prut.

    De concurentie op de hielen FN uit Oostende ...........
     Belgische oer- Sarolea  V twin van Stanny Wouters met als decor de schitterende marktplaats van Ieper.
    een motorfiets zoals er zich ook nog een bevind in bezit van de Koninklijke familie.
    Ooit zat het adelijke gat van ene Leopold er op.

    Nog een oude Belg FN....285

    Bijhorende klederdracht word zeker in dank afgenomen.



    Geweer in de aanslag voor de aangaande strijd. FN van Michel Steins
     
    Engelse motoren moeten toch ook van goede kwaliteit geweest zijn, heel wat Engelse merken op Appel.
    Triumph, Rudge Multi, AJS ..........


    Humber bouwde niet enkel auto's.

    Een echte gezellige drukte, veel publiek . Royal Enfield

    Ook enkele franse rariteiten zoals deze Gnome Rhone



    Ondertussen werd een deuntje op de mondharmonica gespeeld. De sfeer zat er goed in. Die Engelsen houden toch van een stukje nostalgie.

    Sjampetter, Molenaar en oudstrijder, ze waren er allemaal.

    Elke deelnemer werd afgevlagd met een gedicht ter herdenking van een gesneuveld soldaat op de slagvelden rond de ijzer. Met naam en toenaam en hun heldendaden. Elke moto kreeg een rode klaproos als decoratie.

    26-08-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    25-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg ouwe klepper
    vervolg ouwe klepper


    Na startnummer 1, welke alle 25 edities van de oude klepper reed, vertrokken de oudste voertuigen. 3x Leon Bolee van rond 1899.........

    Opa mocht mee op de voorste rij. Aplaus van het publiek. Air bag niet nodig.

    Een van de oudste tweewielers een duitse Werner 1902.

    In vol Ornaat Michiel Steins met het geweer in de aanslag. Zo zag het er uit in 1914, enkel de wegen waren waarschijnlijk in minder goede staat. En ja, ze hadden toen ook al kleuren.

    Nog een driewielig gevaarte AC 1913.


    Na een 20 tal kilometer zat Opa nog steeds in het zadel. Permanent en kravat een beetje verwaaid.

    En FN nr 2 had nr 1 nog niet ingehaald. Is dit niet schitterend? Let op de oude Westvlaamse taxplaat.
    Vol concentratie, de Westvlaamse wegen trotserend. De droom van een Engelse veteraan rijder gaat hier in vervulling.

    Sommigen maakten er een familie uitstapje van . 


    De Henderson van Rudy Leblon in volle vaart, hij heeft er duidelijk zin in. Zwaaide hij, of had hij het gemunt op die vervelende electriciteitsmast ?

    Ook de indianen waren goed vertegenwoordigd. 2x Powerplus
    Deze zeldzame Indian O type (boxermotor) ongerestaureerd !

    De familie de Boer had er ook nog zin in na een toerje Nederland - Zwitserland en terug. Per veteraan natuurlijk.

    De organisator Ronald Florens himselve met het duimpje omhoog. Een tevreden man lijkt me.

    De canadese mountie in legeruniform per Harley
    Dit jaar had geen enkele deelnemer zin om eens in het kanaal te rijden.



    Ook een indiaan houdt af en toe halt om het landschap te bewonderen...

    25-08-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    24-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg2 oude klepper
    vervolg oude klepper

    Maar dan gaat het gezwind verder.

    Om te verpozen onder de Ijzertoren. AVV VVK   Allen voor veteranen  veteranen voor Knutselaars ?

    Verse restauratie? Links op de achtergrond een van de begeleiders per wo II moto. Deze mensen verdienen ook een pluimpje.

     Zoon van Hendrik met Scandinavische roots.

    In deze korf zaten bijna een konijn en een kip in plaats van duiven.

    Slechte punten voor soldaat Michiel Hij liet zijn geweer weeral onbewaakt achter; Foei Michiel, daarmee konden de Duitsers zo ver oprukken.

    Dan maar even de toren van de onderkant bekijken. (zie rustbank)

    Klaar om eens goed verpleegd te worden, en verder op te rukken naar de Haan.

    24-08-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    20-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bossaert 2014
    Nu we toch in de buurt waren, oude klepper, hebben we van de nood een deugd gemaakt, en het Museum waarvoor reclame gemaakt werd met een brochure, bezocht.

    Misschien wist u het nog niet maar naast het automobiel museum in Brussel is er ook nog de collectie Bossaert tussen Veurne en Ieper. Een 95 tal auto's en 20 tal motoren worden er tentoongesteld, gaande van 1899 tot de jaren 70. Hieronder toch wel enkele zeldzame eendjes. O.a. een Belgisch Excelcior, maar ook unieke stukken zoals La ponette, Alcyon etc. maar voor meer informatie moet u echt naar het museum afzakken.

    In bijlage foto's van uit de brochure.


    Bij de ingang deze rariteit............ voorzetel kon vervangen worden door een motorkap.

    Oude, interresante techniek.

    Forecar met 2 zitplaatsen en 350 cc. 1911

    Overzicht over reeks prewarcars.

    Tres rare! automobil  Alcyon ..............

    Interieur van een Amerikaan

    T ford

    Deze delage reed dit jaar mee bij circuit des ardennes.

    Belgische FN 1300

    Mag niet ontbreken in een Belgische collectie Minerva typ K 1930

    Een van de pronkstukken a la American la Franse .

    20-08-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sweet spot

    Schloss dyck  classic days 2014

     

    Een van de evenementen om te gaan samenzwermen, zoals het eerder beschreven ‘Circuit des ArdennesÂ’ is het  jaarlijks 3 daags festijn in Duitsland ‘classic daysÂ’.

    Het uitje dat je oergezellig met je echtgenote of vriendin kan pellen, wegens niet enkel de auto als middelpunt. Je krijgt er geen tranen van in de ogen tenzij van pure vreugde. Elke liefhebber die hier passeert weet dat het niet altijd makkelijk is om vrouwlief eens te overtuigen om mee te genieten van wat de wandelende testosteronbommen toch o zo gigantisch leuk vinden.

     Er word wel eens beweerd dat de auto vergeleken kan worden met een fallus of ander prestatievermogend sexueel getint symbool. Voor degenen die niet weten wat een fallus is, dat is dat  u vormig ding tussen twee ellen. Tekeningske bij maken?

    Wat heeft classic days dan te bieden wat onze egaÂ’s kan bekoren? Allee toch niet zo moeilijk te raden !   Wat doen ze liever dan shoppen, kleren kijken en bling bling, glitter en glamour verheerlijken. Op  Schloss Dyck, ja wohl, een echt sprookjeskasteel, vind je het allemaal. Het begint met een dik entree prijsje. Als dat hoog genoeg is, is het voor vrouwlief meestal  een teken dat het dik in de sjakos moet zijn.

    Daar het percentage aan classic autoÂ’s de echte oldtimers ruim overtrof, beperken we onze fotoreportage dit jaar tot wat ook het vrouwke interesseert. Het sociale, familiale, menselijke karakter. We hopen ook stillekes dat  vrouwelijke lezers op deze blog positieve reacties gaan plaatsen, want ze zijn o zo dun gezaaid die elegante struifjes.

     FotoÂ’s van "klassieke"  autoÂ’s zijn in dit internettijdperk geen zeldzaamheid meer, dus die schrappen we gewoon-weg. Het evenement blijft mooi, maar in vergelijking met wat we gewoon waren in de  zeg  ”eerste vijf” afleveringen zijn de echte zeldzame pareltjes waar wij van watertanden toch wat summier. Maar ze waren er wel, en voor de madammen, met of zonder bontjas, was het toppie.

    foto's  Joncheer Jacob Jacobsen bewerkt door Bdl.



    lekker en gezellig, knus met z'n 2 tjes romantisch

    alles keurig en opgeruimd

    in stijl met een bloemetje en.... een varken

    klaar voor een uitstapje naar het frietkot.

    Daarna opmaken voor het betere werk.

    Met vriendin naar de hoedenwinkel voor een passend deksel............een koffiekletske.....



    ......om de buurvrouw een beetje jaloers te maken.

    Nog een bijpassende bril uitzoeken die ook bij het lassen nuttig kan zijn.

    en dan zijn we klaar voor het  betere modellen werk...

    Even de concurentie bekijken !

    Opletten dat je nieuwe hoed bij de achtergrond en kleedje past !!!

    En dat de verleidingsschaal tot zijn recht komt. Cup 96.
    Geef toe dat Jonckheer dit jaar succes had bij de lady's, die maar al te graag voor zijn lens poseerden !


    Onze fotograaf Jonckheer Jacobsen werd door al deze emotie er toe verleid het eens in kikvorsperspectief te bekijken........ oh la la.

    Kleren, bling bling, allemaal verleidelijk .........

    Maar terug vanuit het gewone perspectief viel het toch een beetje tegen !

    Dan maar eens gaan kijken wat er zich zoal achter het glas bevond......

    Dat ziet er al iets beter uit.

    04-08-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    03-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg sweet spot


    Daar komen ongelukken van !!!!! ..en dat word in de verf gezet.

    Het opschirft op dit fallus symbool werd verkeerd opgevat  Mother Fuc.......

    Zelfs de mond van de fotograaf viel er van open........publiek stond er bij en keer er naar.

    Terwijl de fontein verder spoot............

    Dan maar de kuisheidsgordel aangelegd.

    En als een brave jongen dacht hij er aan hoe hij in het verleden godinnen aanbad.

    Niet de auto, sukkels !

    Over naar de echte helden.............

    Zoals schone Frits en Goliath



    De echte mannen die hun handen vuil durven maken.

    Of de stoere motobinken, met of zonder buikje.

    Duidelijk een zelfbouw machine met opschrift Stohl eigenbauw . Kijk een Harley voorvork die iemand zoekt voor de restauratie van zijn 20er jaren project !

    Hoe ouder hoe zotter?

    Nog meer motogeweld.

    Naast de echte helden waren deze er ook nog; de echte Gentleman.........

    Keurig en netjes in het pak, en bretellen om de broek omhoog te houden.

    Elegant en stijlvol.........

    03-08-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    02-08-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg 2 sweetspot


    De ware Jacob ( Gentleman) die zijn vrouwlief gepast begeleid naar andere oorden.

    Pure romantiek

    Zo uit de film 'Indiana Jones' geknipt.

    Geen commentaar.

    Met bijhorende muziek en aap

    Het moet niet altijd een hetero koppel zijn.

    oog voor detail

    en Nostalgie

    Wat is Duitsland zonder dikke Mercedes

    Gelukkig waren er ook nog gewoon auto's te zien. Railton Special . Sjieke dinges

    Rilley?

    De autodesigners uit de dertiger jaren waren volop aanwezig. Delahaye
    Een en al glamour en glitter Mercedes. Het hoogtepunt van classic days 2014 !

    Delage..

    Hoedje af.

    In de bloemetjes gezet.

    En dan braafjes terug huiswaards...........

    02-08-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    13-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de schelde gedreven
    Zonder te overdrijven kwamen we dit jaar weer over de Schelde gedreven. Voor de 3de keer op rij deden we dat per Oldtimer, ondanks dat dit evenement dit jaar op 13 juli gehouden werd. De genen die ongeluk hadden, waren zij die er niet waren.

    Onder een iets andere formule, want dit jaar was voor vooroorlogse wagens en moto's alles
    gratis voor 2 personen. En voor wat jongere 'klassiekers'  kon men  zeer economisch aan zijn trekken komen. Onbegrijpelijk dat er slechts een opkomst van een tiental pre war  wagens was. Okay, de weersvoorspellingen waren niet al te optimaal, en een triatlon in 't stad maakte het er niet makkelijker op om de bestemmingsplaats te bereiken. Leeftijdsgrens van de wagens was opgetrokken tot 1950. Wij kwamen met een beetje good wil ter plaatse, zei het met enige vertraging. Van op het moment van aankomst tot het einde bleef het zo goed als droog, en ook de warme jas mocht aan de kapstok blijven vertoeven.

    Onze gastheer had weer al het mogelijke gedaan om het iedereen naar zijn zin te maken.
    Er was voedsel en drank ohne ende, en naar ieders goesting.  Soep, Aziatische en echte Belgisch kost, paëlla, vlees, vis, koud buffet, etc, en na afloop uitgebreide keuze in desserts; ijs, taart, tiramisu, kazen, koffie...........  kortom gewoon goed.

    Onder de deelnemende voertuigen jammer genoeg slechts 1 Minerva, en een viertal andere wagens zagen we de week voordien nog in de Ardennen.  De klassieker parking was  goed gevuld, maar dit is niet echt de opzet van dit evenement. En op de koop toe kregen prakisch alle deelnemers nog een waardevolle cadeaubon toegereikt.

    Hopelijk kunnen we met de onderstaande foto's de liefhebbers motiveren om er bij de volgende editie 2015 wel bij te zijn. Zet hem nu al in uw agenda. Bezitters van vooroorlogse wagens kunnen met deze niet meer beweren dat er te weinig georganiseerd word. Je moet natuurlijk wel de moeite nemen er te zijn.









    Twee grote schotels Paëlla met alles er op en er aan, en alles mocht op.



















    Koud buffet

    Wie het liever op z'n Vlaams deed, kon bij de kroketten en kalfsvlees terecht.

    Salades, pasta, rijst, patatten..........

    Liefhebbers van Vis konden zich te goed doen aan gerookte forel of maatjes, zalm............

    Enkele deelnemers in vol ornaat, met de Minerva als publiekslieveling.

    Belgische Germain 1899.

    Metalurgique 1922

    Trouwe  Humber, ook al enkele jaren van de partij.

    Nog niet gezien, deze Packard roadster.

    Zo te zien nen ouwen otto.

    Deze MG was er ook tijdens circuit des ardennes.

    A ford sports coupé

    Langs de schelde mochten dit jaar wagens tot 1950 poseren.

    De klassiekerparking redelijk gevuld.

    13-07-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    05-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des ardennes 2014

    Circuit des Ardennes 2014

     

    We zaten alweer 3 jaar te wachten op deze uitgave van “Circuit des Ardennes”. Het evenement ter herdenking van de geboorte van het formule 1 gebeuren, ontsproten in het brein van collega Baron de Cathers.

    Het weekend lange gebeuren is opgesplitst in 3 categorieën, gespreid over 3 dagen. In totaal melden zich bijna 600 sympathisanten om deel te nemen.  Op donderdag al arriveren de eerste deelnemers met de alleroudste vehikels, om op vrijdag de pre 1914 klasse te rijden.

    Momenteel geen vergelijkingsmateriaal bij de hand, met uitzondering van ons geheugen welk zegt dat er tijdens de twee eerste afleveringen toch wel meer echte oldtimers werden aangetrokken. Dit jaar misten we de echte speciallekes zoals er destijds verschillende Aero engined car of een Blitzen Benz deelnamen. Lag het aan het weer? We denken van niet, want je moet al een hele tijd vooraf ingeschreven zijn. De kostprijs om deel te nemen dan, of minder goede ervaringen gehad tijdens vorige evenementen? Of beiden wie weet. Wij vonden de vorige afleveringen subliem, maar toch een duur weekendje.

    Op zaterdag dan word de leeftijd opgetrokken tot 1940, en daarna worden de gordijnen opengetrokken voor oldtimers tot de jaren 70.

    Onze voorkeur hier gaat naar de oudsten onder de oldtimers, en dus waren we present op zaterdag. Angstvallig volgden we de weerberichten, maar vermits we op vrijdag nog tropische temperaturen noteerden, hoopten we op zaterdag enkel op wat mildere temperaturen. Nog met de sandaaltjes, korte broek en zonder jas  thuis vroeg vertrokken, maar eens we de Baraque de Fraiture naderden trok het wolkendek dicht, en begon het zowaar zwaar te regenen. Niet de allerbeste vooruitzichten.

    Ons voornemen om ons op een mooi plekje naast het circuit te nestelen en mooie ‘actieÂ’ Beelden te schieten viel letterlijk in het water. Het bleef dus bij het flitsen aan de start en  op de tussenstopplaatsen. Wel een onverwachte opsteker was dat we bij het oprijden een garage passeerden waarvan het uitstalraam uitpuilde van de oldtimers, en niet het bekende jaren 60 of zeventig spul, maar heuse prewarcars. Je weet wel in zo een echt oud garageke, waar je zelfs geen fotoÂ’s door het raam kon maken, wegens net zo lang niet gepoetst dan dat deze autoÂ’s daar ooit geplaatst waren. En tijdens de rally zelf kwamen we nog eens hetzelfde tegen, maar dan gevuld met motorfietsen. Een klein museumpje met toch wel een vijftig tal motoren. Hier wel enkele beelden van, alles spik en span.

    De temperaturen vielen nog een beetje mee, als je tenminste een jasje had en jezelf wist droog te houden. Onderweg kwamen we enkele goed geklede mannequins tegen die zowaar bijna van hun kledij ontdaan werden, moesten deze niet zo goed beveiligd geweest zijn.

    Kort om, dit was een dag voor de echte die hards van het genre. Diegenen die dus lekker in hun bed bleven of alles van op een afstandje beredeneerden, weten nu tot welke klasse ze niet behoren.

    Een van de mooiste categorieën persoonlijk vind ik die van de motoren. Een twintigtal dapperen stonden op zaterdag aan de starlijn, waaronder enkele mooie super originele Harleys, waarvan de oudste door een vrouw bereden werd. Een schitterende FN viercilinder liet ook blijken dat hij tegen een druppeltje bestand was.

    Zoals steeds was er ook een Bugatti afdeling, welke toch wel een op een goede opkomst kon rekenen. Als ik goed geteld heb waren ze met een twintigtal, maar ook weer minder dan de voorgaande jaren.

    Onderweg zagen we toch dat onder de oudsten der voertuigen toch een beetje last hadden van wateroverlast, maar het kan net zo goed ergens anders aan gelegen hebben. Van de drie panne gevallen zagen we er 2 toch aan de eindmeet. Hola, je moet weten dat dit tripje door de ardennen toch zoÂ’n 180 km op en affen is.

    We mogen toch besluiten dat we vanaf vandaag (de maandag daarna) toch weer uitkijken naar een volgende aflevering van Circuit des Ardennes. Het blijft gewoon goed, en word hier in België door geen enkel ander evenement geëvenaard.

    ps. mocht er onder de lezers iemand zijn die beelden heeft van op zondag onderweg in de Ardennen, en deze met ons wil delen, ze zijn welkom (enkel pre war) alvast dank. Wij schoten dit jaar geen wild wegens te slecht weer. Klik op de reageer knop links onder elke rubriek.



    Deelnemerspallet moedige motards met  X-aantal mooie Belgische machines

    Deze oer Harley werd in bedwang gehouden door zijn meesteres.

    Altijd weer mooi; sportwagens en motoren aan de startlijn...

    Om de minuut werd een busseltje motoren losgelaten.

    Pracht van een FN 4 cil. Maar al de anderen mogen er ook zijn.

    Om in het motorsfeertje te blijven, onderweg schoten we door de beladen vensterramen deze kemels. FN 285 T

    Brommers, motoren, een messerschmit e.a. Let op het spandoek van circuit des Ardennes van de eerste generatie.

    Heel veel schoon spul......

    Een FN 'ezelke'

    Een van de pechvogels Humber 1903. Probleempje met de ontsteking.....

    Ook deze Dion Bouton laste zijn eigen rustpauze in terwijl de passagiers verkleumden.

    Deze ouderling wilde eens onder het buikje gekriebeld worden.

    Anno 2011 was dit een van mijn favorieten op dit evenement. Dit jaar was hij er weer bij. Scap 19..

    Nieuw voor onze lens deze Barré de course...

    Meer moet dat niet zijn; een motor op een chassis, een paar stoeltjes en de noodzakelijke benzinetank.

    Een andere course machine deze De Dion Bouton die al in 1903 deze rally voor het eerst reed. Een gelukkig weerzien.

    Nu we toch in de sfeer van de oudjes zitten, dit renaultje deed het uitstekend.

    Maar ook deze uit 1901 trok met zijn gele kleur veel aandacht.

    05-07-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervolg CDA
    Vervolg circuit des ardennes

    Al even interessant als de wagens zijn hun bestuurders.

    Engelse deelnemer met een Rover aan de aankomst terug in Bastogne.

    Ook deze gentlemen kwam van over de plas. Gelukkig zijn ze deze weersomstandigheden gewend.

    Wat smaakt dat Belgisch hemelwater toch goed.

    Mevrouw Bridgewater was toch liever in de sofa gebleven. Did we really had to go to Belgium to enjoy the weather?

    Met zeer korte tussenpozen bleef het een minuutje droog. Caddilac 1909?

    Raar maar waar; T fordjes waren niet dik gezaaid.

    Ook nieuw voor onze lens; een Vermorel .......

    Zonder problemen haalde deze renault de finisch.

    Prehistorie Delage.

    Ook de Nederlanders kwamen het Belgisch water proeven........... Zeldzame Senechal waarvan hier op dit treffen 3 verschillende voorbeelden.

    Even op een rijtje; Stoddart dayton, fiat, humber, overland,dion bouton

    Bugatti apparte klasse..

    Er waren er een twintigtal van.....

    Een bugatti moet ook al eens geduwd worden.

    Ook een aantal Alvissen doorzwommen Belgisch water...........

    Een van mijn persoonlijke favorieten deze Rolls Silver ghost.  Pure klasse

    Even de pluviometer controleren.

    04-07-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    03-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vervolg CDA2
    vervolg

    Een sfeerbeeld onderweg, de aanhoudende regen zorgde voor minieme beelden
    Wie is er thuis als ik aan het wieleke draai?

    Deze fraaie en net gerestaureerde Stanley Steamer procuceerde zo goed als geen mist?

    Driewielers waren zeldzaam. Dit was de enige die voor onze camera verscheen.



    Lekker warm gezellig bij elkaar. Hoe anders  samen je oude dag doorbrengen?

    Er was ook behoorlijk wat Amerikaans geweld uit de jaren 20 te bewonderen. La salle

    Deze Packard draaide zonder dat je het kon horen, en er zat geen elektro motor in.

    Nog meer Packard.

    Deze Belgische Nagant een van de oudst deelnemende voertuigen.

    Zie je ook niet vaak Peerless.  Er waren er 2 op dit evenement.

    En wie had er al gehoord van Philos?  wij wel, zelfs al mee gereden!

    Ook mooi deze hotchkiss

    Duidelijk een triootje uit 1910.

    Omdat er dan geen mist hing, even zelf produceren.

    Leuke Fiat racer

    twee Minerva's door ons gespot.

    nr 2 hier op de achtergrond. Schiterende BMW moto uit begin 30er jaren. Een model dat ons kan bekoren.

    03-07-2014 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 26/09-02/10 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 06/09-12/09 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 30/11-06/12 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs