Inhoud blog
  • Next ; what's up doc ;
  • pandora's paas minerva box deel 13
  • 100 km van Ophain 2019
  • 100 km van Ophain 2019 (2)
  • pandora's Minerva box deel 12
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Archief
  • Alle berichten
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • www.­oldtimernederlan­d.­nl
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Trektocht der Pioniers
    1 ste juni zondag
    22-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trektocht 2013
    Goed nieuws voor de trouwe bezoekers van het evenement. In 2013 zal een nieuwe uitgaven van de Trektocht der Pioniers plaatsvinden.
    Mede door de goede opkomst en belangstelling van de liefhebbers gaat het gewoon verder.

    Welliswaar zal de formule in een volledig nieuw kleedje gestoken worden, en staan er andere mensen aan het roer. De oude garde zal wel nog een kleine rol spelen in ondersteunende functie.

    Alle info in verband met de veranderingen zullen tijdig op deze website weergegeven worden, eventueel gelinkt aan een nieuwe website.
    Dit blog zal wel blijven bestaan, met allerlei nieuws op gebied van vooroorlogs mobiel spul.
    Kwestie dus van af en toe in te loggen op www.bloggen.be/pre1930rally

    dank aan alle trouwe bezoekers!!!!!!!!

    22-06-2012 om 20:20 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Race ambitie van de Zotte Baron
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (Vervolg op het verhaal vakantieliefde en  dolkoene mannen in hun puike kisten.)

     

    Velen stellen zich mischien de vraag hoe het nu gesteld is met de race ambities van de zotte Baron, die  het idee had zijn eigen race wagen te bouwen.  Het is nu anderhalf jaar geleden dat hij deze droom  begon te realiseren,  en inderdaad, er komt vordering in de zaak.

    Intussen zitten daar weer een kerst, krokus , paas en en andere velofdagen tussen, en het carosseriewerk en enkele technische inovaties zijn  op  afwerkings niveau geraakt, ondanks dat gezondheid en goesting niet altijd optimaal zijn.

     De carosserie is een combinatie van aluminium en staalplaatwerk  over een  essenhouten frame. Daar waar delen niet gelast moesten worden werd gekozen voor aluminium en klinkwerk,  staaldelen werden met bajonet  aan elkaar gelast en de naden met tin dichtgesoldeert.  Gevolg bijna geen gebruik van kunststof producten, hetzij enkel om heel fijne oneffenheden uit te vlakken.  Grootste moeilijkheid en tijdrovend was het maken van de spatborden en  achtersteven van de carosserie.  Maar  ook het vervaardigen van kleinigheden zoals  de ophanging van de spatborden, spoilers en dat  soort prullaria . Eigenlijk kan je stellen dat je voor ieder onderdeel dat er gemaakt moet worden   gemiddelt  minimaal 2 volle dagen nodig hebt. Ook voor de dingen die mislukken en je dan opnieuw moet maken.  Gelukkig beperkten die zich in dit geval.  Soms zijn ze wel goed , maar niet mooi, en dan begin je ook weer opnieuw. Vergeet niet dat het de allereeste keer is dat de baron aan zulk project begon. Nooit eerder metaal bewerkt.

    Toch is er nog heel veel werk aan de winkel. Carosserie moet nog een paar aanpassingswerkjes ondergaan,  mooi strak maken, lakken etc….

    Qua techniek moeten alle leidingen, electro nog  bedacht en uitgevoert, de tank heeft nog een beurt nodig en de bekleding van vloer en zitjes nog vervaardigt.  Ook het raam dient nog van glas voorzien, en allerlei afwerkingen aan spatborden, lichten,  etc etc.    het zal minimaal nog eens een jaartje duren vooralleer dit alles voltooid is.  Momenteel word er nagedacht/gewerkt aan de uitlaat die er vooral erg sportief moet uitzien. 

     

    Wordt vervolgt………………………………







    09-06-2012 om 15:16 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    04-06-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen shoppen shoppen.!!!!!!!!!!!!!!!!

    Shoppen in de GB.

     

    Met Carrefour ging het de laatste tijd niet zo goed,   er waren dan ook koopjes te doen in de GB.

    Daar het kroost van Baron de Lunatic zich in een opgroeifase bevind, wordt het huidige verplaatsingsvehikel een beetje te eng.  Tijd dus om van de solden te profiteren en en passant een overzees uitstapje te maken naar de GB.  (Groot Britagne)

    Het oog van de Baron is gevallen op een vier persoons open phaeton uit zijn lievelingsperiode, de goede oude tijd, voor Wereldoorlog 1 .  Liefst dan nog een Amerikaan omwille van de degelijkheid, simpel van techniek, want wat er niet op zit gaat ook niet stuk, maar dan toch voorzien van de nodige paarden om geen sukkeltje te zijn in het verkeer.  Zulk een exemplaar werd ontdekt bij een fabrikant van tuin en wegenbouw machines over de plas.

    De tocht over het water vormde geen probleem, vooral om dat er in dit geval onder het water gereist werd.  Met Jonckheer Jacob Jacobsen als navigator en ervaren engeland vaarder,  geen vuiltje aan de lucht om linksrijders te trotseren.  Een vriendelijke Nederlander wonende aan de andere kant van het kanaal wilde zijn collectie reduceren  en  dus moest hetgeen zijn echtgenote het minst beviel, de deur uit,  tot Happy -nis van Baron  de Lunatic de Neerglabbeek.

      Het betreffende vehikel werd een  7 tal jaar geleden aangekocht om er de beroemde rally Parijs – Peking  mee te gaan rijden.  Ware het niet dat zijn engelse Gentlemen vrienden hem dan zouden hebben gelyncht.  “ This car is the only example left over in europe, and you wil wrack it !!!! “  Shame on you….  Derhalve besloot hij wijselijk maar een ander voertuig voor deze beproevingsrit aan te kopen en te laten aanpassen voor deze monsterrally. Hij vertelde voluit over zijn belevenissen doorheen Mongolië en andere min of meer exotische streken en enkele maanden zonder echtgenote.

    Tijd voor een proefrit waarop de baron voor de aankoop op stond. Je wil er immers zeker van zijn dat de kat die in de zak zit niet overleden is nog terwijl je de zak aankoopt.  Da auto stond reeds klaar, met koude motor, en starte onmiddelijk. Voor de verkoop was er nog even een verse batterij aangekocht.  (niet origineel bij deze auto uit 1910, maar wel heel erg handig wanneer  uitgerust met een startmotor)  Een grootvolumige auto met zo’n 45 PK draai je niet zo maar even aan de praat.

    Dan volgde een stevige rit zowel over de  landerijen als door het piotoreske stadcentrum om het kunnen van de Amerikaan te demonstreren.  Ook enkele beklimmingen werden ingecalculeert.

     Tijdens een stevige rit van een 20 tal kilometers  deed de  eigenaar  de werking van alles uit de doeken, en vertelde dat hij in de 7 jaar dat hij de auto bezit, er hoop en al 100 km mee gereden had.  Zonde, dood zonde……….    Langs de andere kant First klas geprecerveert.    Okay dan volgde nog een inspectie op de brug van een vriendelijke buurman, en hup de koop werd onmiddellijk gesloten.  België is bijna een schat rijker. De terug tocht naar het vaste land gebeurde niet zonder slag of stoot.   Pech met het trekkend voertuig zorgde voor wat gewrevel en een dagje oponthoud, maar uiteindelijk arriveren de Baron en Jonckheer veilig terug in eigen haven.

    Nu nog uit de doeken doen over welk vehikel het gaat???????  

    Okay dan maar.  Het merk is een Oakland, zoals gezegd van Amerikaanse oorsprong. Dit specifieke model is het model K met 40/45 PK  sportstourer boddy met optionele kap.  De nieuwprijs van deze tourer was 2500 US dollars zonder opties.  Een goede middenklasser dus.  Een der laatste echte Oaklands, want de fabriek werd kort daarop overgenomen door het beter bekende Pontiac. Dit is het enige exemplaar van dit type bekend in europa, in de states zijn er nog 2.  Ondanks Amerikaanse makelij, staat het stuur aan de linkerkant.Een indianen verhaal, gisteren nog gehoord, vertelt dat dit gedaan is om de bestuurder toe te laten dat hij met zijn revolver dan makkelijker achter zich om kan schieten. Een beetje hetzelfde als het waarom bij de indian motorfiets het gashendel links staat. Voor de genen die het niet weten  trouwens, is Pontiac, overnemer van de Oakland, de naam van een beroemd opperhoofd.  Tot daar ons  indiaans waar de indiërs helemaal niks mee te maken hebben. Die baggeren nog wat af op hun waterbuffels.

    De Baron had de auto voor een eerste echte lange rit willen inschrijven voor ‘trektocht der pioniers’, maar de weergoden beslisten daar anders over.  Hopelijk kan deze machiene tijdens de volgende zomermaanden wel van start.









    04-06-2012 om 16:47 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trektocht 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Terug- blik   “Trektocht    der    Pioniers   2012.”

     

    De vijfde Trektocht zit er op.  Van heel wat fenomenen is het bekend dat men zich niet moet afvragen of ze zich zullen manifesteren, maar wanneer.  Zo ook op 3 juni 2012, liet de zon zich niet blikken, in tegenstelling met de 4 vorige afleveringen.

    En ondanks dat, de  niet aflatende regen en kou, was de opkomst eenvoudigweg fantastisch te noemen.  Laten we stellen dat de echte “die hards”  nu echt wel door de filter gehaald zijn. En dat betreft  meer dan 50% van degenen die zich hadden aangemeld.

    Zeer begrijpelijk ook dat enkele bezitters hun dierbare oldtimers wilden sparen van vocht en drek. Of omwille van veiligheid, beperkt zicht, remkracht, de tocht niet wensten aan te vatten.  Het kan hen onmogelijk kwalijk genomen worden.

    Sommigen beschikken blijkbaar ook over een goed weer kalender, want op 2 juni verscheen reeds een uitzonderlijk mooi exemplaar van een in 1911 gebouwde Hudson aan de startlijn.  24 uur en heel veel zonneschijn  te vroeg. Langs de andere kant heeft deze dienst gedaan als proefkonijn welk de rit feilloos uitnavigeerde aan de hand van roadbook en bepijling.

    Even samenvatting van de rit zelf.  Al vanaf een uur of 7 begon het te druppelen, en eigenlijk hield dat niet meer op tot aan het einde van de dag. Het enige verschil zat hem in de hoeveelheid van de neerslag, de ene keer wat meer, de ander wat minder. Voor de rest goed constant vochtig. Desondanks overweldigende opkomst, gezellige boel aan de koffietafel. Internationaal ook, met de komst van Noël Whitall  uit Engeland, en hier en daar viel er ook een woordje Duits te klappen, Nederlands accent niet te vergeten. In totaal melden een veertigtal mensen zich vooraf aan , en een dertigtal kwamen ook opdagen.

    Helaas kwam al snel het nieuws dat onze drankvoorzieningswagen ook met panne te kampen had. Euvel werd verholpen door omlading in een ander voertuig.

     De start verliep voor het oudste voertuig , een crestmobile  (Vincent Mahy) uit 1902 niet van een leien dakje. Na van de aanhanger te zijn geladen starte hij vlot een draaide mooi. Echter niet lang. Sleutel sleutel…..  uiteindelijk bleek het een electronisch probleem te zijn!!!!!!   Als laatste ging het dan door de druipende regen, in de kielzog van een moderner voertuig richting eerste stopplaats. Welliswaar via afgekorte route. En net ter plaatse gekomen bij Walter Langers van Lanz buldog museum, dook een ander maar bekend technisch probleem op, waarop de rit moest afgelast worden.  Exit Crestmobile. Ondertussen had ook de geweldig imposante Studebaker 8 cylinder (Mark Geekens) de strijdbijl begraven. Maar al snel werd deze vervangen door een Sears Highwheeler 1909.  Ook de FN van Frank Stevens zag het al snel niet meer zitten, maar Frank zelf gaf niet op.  Hij heeft het op zijn minst geprobeerd. De Salmson Van Jos Cox kreeg een klepveerprobleempje en ook die moest uiteindelijk  de strijd opgeven.

     De motoristen hebben hun best gedaan de route te willen rijden. Helaas door slechte zicht van aangewaasemde brillen, druilregen, besloten de meesten moderner vervoer in te schakelen. Jammer, want het pallet zag er fantastisch uit, Moto reve, scot, harley, rover,indian,humber,favourite,FN,minerva………… Tom van Calster echter, trotseerde met zij PA de gehele route, een groepje amilcars volgend.  Moest er een prijs uitgereikt worden voor de meest moedige motorrijder, zou Tom die met zekerheid in de wacht gesleept hebben. Een andere prijs voor Bruno Costers die jaar op jaar met zijn trouwe Humber helemaal vanuit het Antwerpse de tocht naar Neerglabbeek aanvat. Weer of geen weer. Pechprijs zou waarschijnlijk kunnen  gaan naar Vincent Mahy met de vooraf beschreven Crestmobile. Ondanks alles heeft hij werkelijk alles gegeven om maar te kunnen rijden. ‘Thats the spirit’

    Ook zeker een vermelding waard is de deelname van Jean Tilmans met zijn Stanley Steamer 1913………… Het was niet de eerste keer dat Jean aan de start verscheen, het is en blijft een imposante verschijning. Altijd weer meer dan geweldig om te zien in alle fase’s.

     

     

    Ondergetekende kreeg helaas niet veel mee van het bezoek aan het Lanz Buldog museum, maar daar er toch wel wat tijd werd doorgebracht, demonstratie van de koolzaad motor e.a. neem ik aan dat dit best in de smaak viel van de bezoekers. Dank dus aan dhr. Langers voor zijn uiteenzetting.

    Het gros van de doorgefilterde hard core, reed verder naar het Boederbos, beeldentuin van kunstenaar  Leo Camps die vanaf vandaag geinspireert is door automobielen en hun bestuurders. Van de nood werd een deugt gemaakt, want sommigen zagen de kans ook nog even een bezoek te brengen aan het museumpje van Jos Nuyts, op een boogscheut  van het Boenderbos.

    Een lange wandeling door het bos en tuin, met broodjes, drank werd gevolgd door de verplaatsing naar ons einddoel “Happy Old Iron”

     

    Altijd zeer in de smaak vallend, zeker van degenen die er nog nooit waren.

    Om het met de woorden van Noël Whitall te zeggen; “ I would not have believed you, if i had not seen it with my one eyes”

    Voila,  tot hier een korte uiteenzetting van  de gebeurtenissen op 3 juni 2012 te Neerglabbeek en omstreken.

    Rest er nog een dankwoord uit te spreken, dit jaar vooral aan de deelnemers zelf die alle weergoden trotseerden, en een prachtig pallet exclusieve echte oldtimers te voorschijn toverden. Duimpje omhoog.  Geen kwantiteit maar kwaliteit.!!!!!!!!!

     De Mensen die instonden voor de koffietafel, het opruimen de afwas,

    Walter en Ria die dit jaar de route uitstippelden, de roadbooks samenstelden en route controleerden.

    Jaak Jacobs voor de bepijling van de route, andere

    Bruno Costers voor de medewerking aan het blog (foto’s)

    Walter Langers,  Leo Camps ,Mark Geerkens voor ontvangst in hun musea, Martin Larminier voor de mooie badges die elke deelnemer ontving, al onze sponsors.....

    Thieu Nies voor de  drankverzorging…

    Als afsluiter zou ik simpelweg zeggen,  tot volgend jaar……………

    Wie graag een foto uit het album van Bruno wenst per mail, kan die aanvragen  bij bc@belgacom.net

    Video  links    
                                           http://youtu.be/E8Hwcg8gJBY
                                           http://youtu.be/o9Zytm-0nzk
                                           http://youtu.be/E8Hwcg8gJBY
                                           http://youtu.be/Hdf-Nw78B8U
                                           http://youtu.be/vnCDc82RGaI











































    Nog meer foto's op   http://rides.webshots.com/slideshow/582544820DctYsd
    http://rides.webshots.com/album/582544820DctYsd

    04-06-2012 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    27-05-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the onley way
    The only way to go

    art work by Jaak Jacobs/ edited by Gilletman

    Bijlagen:
    the onley way 2012.docx (456.4 KB)   

    27-05-2012 om 07:47 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    16-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Langs Heg en weg tuinvondst
    Oldtimers in wording   ???
    Afgelopen weekend stulperde ondergetekende in de nabijheid van leuven over volgende vondsten;

    Minerva en Amerikaan  Het (mensen) lijk was helaas niet meer aanwezig, desondanks toch een spannende vondst.............
     Iemand interesse om deze overblijfselen te redden, neem contact op met de webmaster!!!!!!!













    16-02-2012 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    12-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit des Ardennes

    In het leven geroepen door collega Baron de Crawhez, in het begin van de vorige eeuw en als grondlegger van de huidige formule races,   wordt tegenwoordig om de 4 jaar Circuit des Ardennes georganiseerd. Ergens begin juli Te Bastogne wordt de herdenkingsrit gedurende 4 dagen in verschillende klassementen gereden. Dag 1 voor de alleroudsten, dag 2 + veteranen, dag 3 + vintage en dag 4 + klassiekers.

    Een evenement om naar uit te kijken en een mooie vakantiestart van te maken. Wij waren er bij en schoten enkele beelden tijdens de voorbereiding van de Pre run op vrijdag. Op eigen wielen reden we de toer naar Bastogne de dikke 200 km lange pre run, daaropvolgende nog maals 250 km toerrit en de weg helemaal terug naar huis, met tussendoor nog wat verplaatsingen richting Hotel.

    Fantastische ervaring die om de paar jaar herhaalt mag worden.
    Helaas gingen veel foto's verloren omwille van een pc virus, maar toch nog een deel kunnen redden. Hieronder het bijhorend beeldverslag van dag 2.







    Wie valt er nu niet voor dit soort Race bolides?????????????









    Werkelijk prachtige details op deze edwardian racer....






    Chenard en Walker  en  een heel vroege Renault
    verloren gelopen in kategorie

    Aankomen,   bijtanken    Tourneé  General a la "De Dion Bouton" !!!

    12-01-2012 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    30-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Automotive art

    Oude bolides en kunst.

    Men kan het eenvoudigweg niet ontkennen dat oude voertuigen, het koesteren ervan, hand in hand gaan met een vorm van waardering voor kunst.
    Heel wat liefhebbers van oude motoren, auto's zijn ook beroepshalve bezig met een of andere vorm van kunst en/of vormgeving.
    Architecten, schilders, webdesigners, auteurs en acteurs zijn op dit vlak actief.
    Onze oude liefdes zijn vaak zelf ook onderwerp omwille van hun oogstrelende lijnen, de passie die er van uitstraalt.
    Zelfs de organisatoren van de Trektocht bezwijken bij het zien van al dit moois, en trachten het te vereeuwigen op foto, doek, audio.
    Maar ook in het verleden waagden talenten zich aan het vastleggen van bewegende bolides.
    Dit jaar op een beurs het genoegen gehad een boek op de kop te tikken met daarin een 50 tal houtskooltekeningen van races uit de jaren voor WO II.  Geweldige actie tekeningen waarvan men alleen maar kan dromen om zelf deze gave te beheersen.
    Ondergetekende waagde er zich aan om Gerard de Bruyne in een kwartet, te vereeuwigen samen met een deel van zijn collectie. En eindelijk na een periode van 2 jaar werd het laatste deel met zijn triump afgerond, nog net voor het jaareinde. Daarmee ontvangt Gerard, trouwe deelnemer aan de trektocht, een voltooid Nieuwjaarscadeau.


    Kwaliteit van de weergegeven beelden op het blog, is wel slechts een fractie van het echte werk.

     Gerard triomferend op zijn Triumph, met als achtergrond een tafereel uit de prille jaren 20.













    30-12-2011 om 20:01 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    14-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sweet Valey Rally
    Het oldtimerseizoen, voor het rijdende grut altans, zit er zo goed als op. Een van de laatste evenementen voor het heel oude spul is de jaarlijkse Sweet valley Rally, vertrekkende te Genk. Zoals ieder jaar was ik op post om mooie beelden te schieten van de pre 1919 automobielen, en enkele boeiende, leerrijke gesprekken te voeren.
    Dit jaar was Ford de grootste vertegenwoordiger met, als ik goed geteld heb, een 15 tal T fordjes.  op de voet gevolgd door enkele Dion Boutons, en enkele Amerikaanse masttdonten van het Merk Packard.  Ongelooflijk hoe geruisloos een V 12 motor draait !!!!!!!!!!! Verder nog de bekende franse merken en een enkele Engelse Calcott.
    Enkele sfeerbeelden van de rally vertrekkende met een prachtige najaarszon
    .

    Helaas was er dit jaar weinig tijd voor meerder rally's of beurzen, dus blijft de berichtgeving anno 2011 eerder beperkt.
    Beelden van Circuit des Ardennes heeft u wel nog te goed.


















    14-11-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantievondst

    Vakantievondst.

     

    Als je dan toch al op vakantie gaat omdat je bijvoorbeeld vooraf geboekt hebt, dan ben je genoodzaakt er het beste van te maken, ondanks negatieve weersvoorspellingen.  Zo ook de auteur van dit artikel. Maanden vooraf gereserveerd om een weekje naar de Ardennen te trekken en terloops nog  Circuit des Ardennes mee te maken.  Zo iets doe je natuurlijk per oldtimer, en met de hele familie.

    Goed op tijd vertrokken richting zuiden met het weer dat er nu eenmaal geboden word. Cabrioletje met dickeyseat en aanhangertje  deden meer dan hun uiterste best.  Tegenslagje, de geplande route kon niet worden gevolgd wegens wegwerkzaamheden, net voor de stad Luik waar het echt niet leuk is om  rijden.  HEEEEEL veel tijd verloren op de doortocht over deze Calvarieberg. Dan nog een aantal fransozen tegenkomen, die  halsstarrig niet willen begrijpen dat je met zo'n auto niet op je plaats bent op een autosnelweg;  Je moet het eens nadoen, tegen 25 kmh tegen een ellenlange berg opzeulen !!!!!  Dan mag het 20 graden vriezen en nog heb je het warm !!!!!!

    Uiteindelijk toch  geslaagd Luik en snelweg achter ons te laten, maar dan sloeg het weer om. Koud en regen, en een open schoonmoederszit, met daarin vrouw en kind…..  Bovendien op natte en steile wegen weinig tot geen remkracht. (Net zo hartverwarmend als op de snelweg). Op goed geluk een hotelletje trachten te zoeken, maar alle hoteliers waren wegens het slechte weer zelf op vakantie!!!!!!!!!!!!     Door met de lichten aan en aanhanger te rijden, ook nog het geluk gehad dat de batterij plat liep. En nog meer geluk dat er in zo’n aanhanger plaats is voor een reservebatterij….  Sleutel  sleutel…… in de regen. Volop vakantiepret en avontuur in overvloed, of was het zondvloet?

    Goed wat kilometers door de nattigheid, en hopla, een dikke toevalstreffer, op 40 km van het doel, in  de middel of nothingnis en voor de inval van  komplete duisternis, een hotelletje van 20 kamers met geen enkele gast behalve die andere ezel, die in de weide achter de gehuurde kamer stond te snotteren, en het nodig vond om al bij het krieken van de dag, de kraaiende  Haan uit te hangen. Leuk voor de kinderen.

    Maar dan komt er toch nog een goede draai aan het verhaal.  Met oldtimer in de garage van de hoteleigenaar, komen nostalgische gesprekken naar boven. De hoteleigenaar vertelde hoe hij in zijn jonge jaren de koeien ging melken in een hoger op gelegen weide, en dat deed hij vanaf zijn 12e levensjaar met een FN motorfiets. Eerst achterop met Pa, en even later op eigen benen. Natuurlijk volgt dan de vraag of hij die fiets nog in bezit heeft.

    Natuurlijk  niet, die werd in de loop der tijd weggegeven aan een buur  een honderdtal meters verder op. U ziet hem al komen.  Ondergetekende ging deze buur opzoeken, maar wat een pech, Enkel de echtgenote was thuis, met de mededeling dat haar man in het ziekenhuis lag met een ernstige (lees fatale) ziekte.

    Deze was ondertussen wel jaren verzamelaar van bromfietsen geworden, een colectie, die wel even bezichtigd mocht worden. Tussen alle brommers stak warempel  nog die enige zwarte FN.  We hielden contact, en enkele weken later mocht de FN naar een nieuwe thuis.
    Weer een verhaal met een happy end.............

    Vakantiegroetjes  inbegrepen.



    Met aanhanger en familie richting zuiden

    De andere Ezel aan het raam van de slaapkamer die zonodig het mannelijk kieken moest uithangen. Hallo, links in beeld


    Onderweg door de Belgische wildernis

    Behouden aankomst te Bastogne(zie spandoek)

    Vakantievondst  FN M70, met sportief uiterlijk, na grondige
     schoonmaakbeurt.

    06-09-2011 om 10:38 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantieliefde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vakantieliefde………………..

     

    Ondanks het slechte weer tijdens de maanden juli en augustus  was de vakantie weer voorbij  voor dat je het goed en wel beseft.  Dit heeft als voordeel dat  de oldtimers op stal blijven en  aan het nageslacht gewerkt kan worden. Lekker met de werkkleren aan de garage in, muziekje erbij,  en met vet en glijmiddelen boutjes vast en los draaien.  Slijpen, plooien, lassen dat het een lieve lust is. Voorbehoedsmiddelen zijn hier  van geen enkel nut, geen gevaar voor nog meer besmettelijke  virussen.  Viagra is nog lang niet nodig. 

    Het water was al gebroken in december vorig jaar,de wedergeboorte van een jaren 30 sportwagen is in volle gang.  Hele meters ontsluiting en hevige weeën zijn ingezet.  Alumium snuitje is al te zien.  En dan die vrouwen maar klagen dat een geboorte enkele uren kan aanslepen………..     In plaats van uren doen wij mannen, er maanden, zelfs er  jaren over. Toegegeven, het is wel veel minder pijnlijk als je tenminste tijdens het plaatbewerken niet met de zware hamer op je duimen klopt, en de boel niet affakkelt tijdens het lassen, of met ander vuur speelt; zoals het vergeten van een of andere verjaardag, afspraak bij de tandarts en dat soort dingen.

    Dat zou ook wel eens pijnlijk kunnen aflopen;



    snuitje van de nieuwe boreling

    06-09-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    31-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grand prix franco Belge
    Grand Prix franco Belge 2011.

    Normaal geven we op het einde van het jaar een overzicht van hetgene er het voorbije jaar zoal te beleven viel.

    De grote vakantie is weeral voorbij, en derhalve willen we al een voorsmaakje geven van het nog niet koud geworden evenement. De rillingen zitten me nog steeds in de handen......

    GRAND  PRIX FRANCO BELGE  welk dit jaar op Franse bodem plaatsvond vanwege soepellere wetgeving.
    Een godsvergeten plaatsje midden ter velde, waar hij nogthans al was geweest, want het niemanddalletje werd zelfs naar hem vernoemd............
    Vergeetachtig is hij ook al..  ???  Ach ja, als je al 2011 bent mag dat ....

    Godswaerdevelde.  Zoek het maar op.:  wink:
    Op een klein circuit werden een weekend lang demo races gereden waarbij  het snelheidsduiveltje  een beetje uit zijn doosje kon komen kruipen.
    Leven en rijden als God in Frankrijk......
    En als altijd interresante contacten gelegd met leuke mensen.....

    Zowel autopiloten als motorrijders kwamen aan hun trekken.
    Ondergetekende had de eer en het genoegen te kunnen meerijden en per MG, een jaren 30 Alpha Romeo te jagen, na enkele ronden met de Gillet te hebben gescheurt.

    Beelden hiervan op you tube;  pre war racing; grand prix franco belge 2011 !!!!!!!!!!!!
    Zeker kijken!!!!!!!!!!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=e4tTl5fzVH4
    of zoek onder video's van gilletman



    Kleine greep foto's uit al het moois dat er te zien, en vooral te beleven viel............







































    GILLETMAN

    31-08-2011 om 22:45 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.indianen verhaal

    Het  er op nahouden van een blog heeft zo zijn voor- en nadelen.

    Een van de nevenverschijnselen is dat je een bepaalde bekendheid krijgt op mondiaal vlak. Onze website word  over de hele wereld bekeken, en dat heeft zo zijn gevolgen.

    In de nasleep van onze rally afgelopen weekend kwam weerom een interessante ontdekking aan de oppervlakte vanuit zeer  donkere diepten.  In Slovakije  lagen ergens in een vergeten spinnenkoppenhoekje, de restanten van een oude Belg.  Neen niet die uit de Asterix verhalen of  Juul de Caesar, en Ambiorix was het al evenmin, wel een heuse Gillet Herstal, en niet de minste, maar wel het vlaggeschip, de 500 sport uit het jaar 1927.

    Alle indianen schieten met bananen, maar wij hebben tegenwoordig  andere middelen  naast onze pijl en boog, om onze jachttrofeeën binnen te halen.  Het zware geschut werd opgesteld en de ouwe gillet werd vanuit de bijna eeuwige jachtvelden terug naar zijn roots vervoert, La Belgique……    Tegen een Gillet spreek je nu eenmaal Frans. In enkele dagen was de buit binnen. Het voordeel van deze manier van jagen, is dat je je pijl meermaals kan gebruiken,  we hebben dus nog munitie   over voor volgende  slachtoffers.

    Deze oude glorie zal wellicht door een echte liefhebber weer tot leven gebracht worden. Dat hopen we tenminste.ht

    Nog een link toegevoegt aan de lijst met links http://www.occcheel-veteranen.tk/



     Met pijl en boog op jacht naar groot wild....

    Jammer dat hij al gedeeltelijk gescalpeert werd door andere jagers.

    10-06-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    09-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trektocht der Pioniers 2011

    Traditioneel vind de Trektocht plaats op de eerste zondag van Juni,  zo dus ook afgelopen weekend van 2011.
    Dit was de vierde editie voor auto's en motoren te samen, en vermist deze datum vast staat, kunnen we het weer dus niet zelf uitkiezen.(anders ook niet natuurlijk)

    De weersvoorspellingen konden niet slechter, maar wij verzekeren u ervan dat op die dag enkele kaarsjes branden bij de beeltenis van de heilige die die dag voor het weer verantwoordelijk is, en een schaaltje verse eieren erbij kan mirakels teweeg  brengen.
    Voor de vierde keer op rij  schitterend oldtimerweer, niet te warm, niet te koud, geen wind.  Wat wil je nog meer,

    En toch hebben een groot aantal deelnemers die zich vooraf aanmelden, en de weerberichten volgden..........zich laten misleiden.
    Ze hadden dus weeral ongelijk.  Het weer was ronduit schitterend, de opkomst helaas beneden de verwachtingen. Maar de sfeer des te meer  exelent.
    Van degenen die het toch aandurfden, enkele  oude snoepertjes.........  een AC accociable driewieler 1914 die luistert naar de naam Betsie,
    Een bijzonder zeldzame Belgische motorfiets van het merk Antoine et Praillet.  Natuurlijk zijn alle andere voertuigen die de leeftijd van 80 jaar gehaalt hebben stuk voor stuk bijzonder te noemen. Het sportieve karakter werd benadrukt door enkele amilcars, eentje met skiff boddy, en een schitterende MG typ Q.....

    We hebben ieder jaar ook de gewoonte onze rit een doel te geven. Dit was dat de rozen- en fruittuin van Luc van Esser te Geistingen.
    Daar de kersen rijp waren, en een ladder paraat stond, werd er a volonté geplukt en gesmult..........  De tuinen waren een prachtig decor voor de deelnemers die in stijl met hun oude wagens reden. De rozentuin die een 300 tal nieuwe rozensoorten telt, stond in volle bloei. Er werden heel wat mooie plaatjes geschoten, een heel dik uur ging er hier aan voor de moeite. Er was dan ook uitdrukkelijk op gewezen dat we alle tijd van de wereld hadden om de stille genieters uit te hangen.
      Vervolgens ging de rit verder doorheen Thorn, bekend als het idylisch middeeleeuwse witte stadje aan de Maas. Geen beter decor als dit. 
    Ondertussen een terrasje gedaan of een eetgelegenheid bezocht. Persoonlijk deden we dat aan de vossenmeren waar de  duizenden waterlelies hun best deden om te schitteren op het zonovergoten wateroppervlak.
    Via de mooiste binnenwegjes, zonder  rode lichten, verkeersdrempels, of andere ongewenste intimiteiten aan onze achterkant, ging de  namiddag  vlotjesweg richting openlucht kunstmarkt te Opitter .  Onze oldtimers mochten te midden van het publiek geparkeerd worden, Veel volk op de been, onze meegebrachte  kuntswerkjes werden veelvuldig op de gevoellige plaat gelegd. 
    Toen trokken de weinige wolken zich tesamen en een enkele donderslag maakte prompt een einde aan de prachtige dag.  Wat zeg ik, neen, een halfuurtje miezerregen was alles wat ons te beurt viel, want ondertussen was het kaarsje bij de heillige Jozef  aan haar einde geraakt....
    Maar het werd al vlug vervangen en zie daar.....
    De zon  scheen weer vollen bak.  Volgend jaar een dikkere kaars kopen.
      Degenen die het niet aandurfden de rally verder te zetten en  in Oppiter huiswaards keerden, hadden dus ook ongelijk, want we reden verder tot bij Happy old iron in verfriste boerenbuitenlucht, om een deel van de immense collectie van Mark Geerkens te bewonderen. Een olieverfschilderij met als thema 'oldtimer, en geschonken door de Organisator van de kunstmarkt (waarvoor onze dank) werd verloot onder de deelnemers. Bij het eerste lotje was het al prijs, de winnaar was aanwezig. Als toetje daarbovenop kocht hij ' zo goed als' een
    A ford roadster uit de collectie van Happy old Iron. De Rally werd beklonken met een fris glas witte wijn en ander vocht, met uitzondering van hemelwater.    Kortom weer een geslaagde trektocht.

    Nog meer foto's volgen heel binnenkort waneer deze  binnen en bewerkt zijn.


    Zoals in den ouden tyd.

    waar zit hier de deur ergens?????

     aha............

     effe tsjecken of de deur toe is

    wie zegt dat jongeren niet geinterreseert zijn?



    Indian, Gillet, 2x automoto, antoine et praillet, triump en new hudson waren van de partij........

                  Prailet et Antoine  extreem zeldzame belgische moto die nog snel een andere vlotter verpast kreeg die toevallig nog ergens rond lag te slingeren

     de vrouwen zijn gek op deze kledij,   de mannen op de vrouwen............

    Opel met startprobleem dat met  het technisch vernuft van omstaanders verholpen werd.



     Humber helemaal vanuit het antwerpse hierheen gereden...  moedig!!!!

    Gillet  ss 500 in dubbelpak

    09-06-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    08-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trektocht 2011 deel II
    Zoals beloofd nog meer sappige beelden...........

           Ingang in de tuin van eden, onder de 70 meter lange liaanrozen

     kersen in vele soorten

      ze kregen er niet genoeg van

     deze jongen was er helemaal  ondersteboven van, en smulde en smulde en smulde

     overzicht over de rozentuin

     Romantiek in rozengeur en zonneschijn





     auto moto dans son jus









    welkome aankomst op de kunstmarkt te oppitter............











    08-06-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    07-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog meer foto's
    Met exuses voor de door elkaar gehutselde foto's,  de Blog master heeft zo zijn eigen willetje.....

     doortocht door het prachtige stadje Thorn

     kinderen in de kattebak, ook zij beleefden veel plezier aan deze dag.

     Amilcar word op deze wegen omgedoopt tot rammelcar

      oef, weer een gladde weg

      broem broem

      Lof voor de organisatoren, deelnemers waanden zich in zuid frankrijk....



      prachtige foto van de MG Q

      Gerard de Bruyne bracht dit jaar zijn triump 1916 mee, helemaal vanuit middelkerke............... petje af.  Iedereen zat ondertussen aan de koffie en sandwiches..........

    07-06-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    06-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trektocht 2011
    In afwachting van bewerking van de foto's en sfeerbeelden van de 4 de trektocht 2011, kan u alvast dia's en foto's bekijken via de Link onder mijn favorieten.

    Foto's en dia's van  de moedige  Bruno 'Humber' Costers  die weer en wind, maar vooral afstand trotseerde in zijn trouwe oude Humber.

     Nogmaals bedankt Bruno!!!!!

    06-06-2011 om 15:08 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    10-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Car whisperers

    Car whisperers

     

    Het leuke  van een beursbezoek tegenwoordig  is niet zo zeer wat je er kan vinden, maar wel  de contacten die je daar kan leggen.

    Een gesprek onder oldtimerliefhebbers ontsluierde het bestaan  van een echte prewar car in een Brusselse kasteelkelder.

    Echte carhunters als we zijn, maakten we er werk van om de echtheid van het verhaal te verifiëren.

    Het duurde een aantal maanden vooraleer we het juiste adres te pakken hadden, en nog eens zoveel tijd om de eigenaar er van te overtuigen eens één blik in de kelder te mogen werpen, om er daarna wat meer blik, aluminium en staal uit te kunnen halen.
    Jezus was niet de enige die van water wijn kon maken............  helaba...

    Een speurtocht doorheen de immense verwarmde  kasteel kelders leverde niets op….  De auto was verdwenen????   Na de butler er te hebben bij geroepen werd het duidelijk dat de auto naar een andere locatie vervoerd was.  (Dit is echt niet om dit verhaal op te leuken, echt gebeurt…)

    Op een andere locatie buiten het kasteel domein, troffen we aan, een AC drophead convertible, zescilinder uit het jaar 1939. Prachtige maar wat verwaarloosde auto, maar toch, een echte vondst.

    Het verhaal………………

    Tijdens een lunch op het kasteel vertelde de wat oudere man een pak boeiende verhalen in verband met het familiebezit, avonturen op auto en zakengebied , en natuurlijk  de story achter deze auto. Wie ooit sweppes dronk, dit was een creatie van een voorvader uit deze familie.

    In de nasleep van zijn grootvader die een  bentley reed, en nog steeds in familiebezit is, kocht de huidige  kasteeleigenaar  deze  wagen een kwart eeuw geleden met de bedoeling hem te restaureren. Destijds was hij nog rijdend.   De wagen verbleef in een hele poos in een  verwarmde fabriekshal, en verhuisde daarna  in de verwarmde kasteelkelder. Maar ook hier moest hij plaats ruimen, en de afgelopen maanden stond hij jammerlijk in een aanpalende kille bergkelder.

    Bij de première, was het liefde op het eerste zicht.  De auto stond er weliswaar verwaarloosd bij, banden plat, onder de stof. De wat oudere eigenaar vertelde het verhaal van de aanschaf, de plannen mooie vooruitzichten, kortom vele emoties kwamen naar boven. Gezondheidredenen strooiden echter roet in het eten, en van uitstel kwam afstel.

    Daarna nog heel wat werk verricht om de man zich over zijn emoties heen te zetten, en de auto over te laten aan een iemand die hem met veel liefde weer tot leven zal brengen.

    Met het nodige geduld en overredingskracht, kregen we de eigenaar zo ver afscheid te willen nemen van deze chique bak. We wilden echter zeker zijn van de zaak, en vroegen een expert zijn mening te geven over deze auto. De resultaten waren helaas bedroevend. De auto was toe aan een totaalrestauratie van zowel Boddywork als motor, en deze wagens staan helaas bekend om motorfalen, ondanks het prachtige zescilinderblok in aluminium, met 3 SU carburatoren.Deze AC had dus enkel nog emotionele waarde en dat van het chassis, oud ijzer. Maar des al niet te min vonden we een liefhebber die zich er over ontfermen wilde. De auto is dus momenteel in bezit van een nieuwe eigenaar. We hopen er op dat de auto dus een nieuw leven tegemoet kan gaan en met liefde behandeld zal worden.

     

    Weer een succes van  Joncheer Jacobus jacobsen en Baron de Lunatic????













    10-04-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    01-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Never ending story.............

    Never ending story…………. Of toch?

    Het begint hier stilaan op een goed stripverhaal met detective-inhoud te lijken.

    Onlangs ontdekten we in het zuiden van dit land, een loods gevuld met een vijftig tal oldtimers in wording.

    Daarmee bedoelen we vehikels uit de 60er en 70er jaren. Leuk, prachtig zal je denken.

    Helaas, afgelopen winter heeft het noodlot toegeslagen.  Een flinke brok roet  is in het eten van toekomstige restaurateurs gevallen.  De overgebleven auto’s die op een of andere manier het geluk hadden te ontsnappen van de schroothoop, zijn nu toch ten prooi gevallen aan de tand des tijds. Pietje Hein met de bekende zeis  zat zich zeker weer te vervelen in afwachting van een leuke aardbeving, tsunami, met als toetje een kernprobleempje.

    De bolides stonden in een grote loods, waarvan afgelopen winter het dak het begaf onder de druk van massa’s  sneeuw. Het gaat van volvo’s over mercedessen tot corvette, alfa etc….………….  T’ja de een zijn plezier is de ander zijn vertier. Geef toe, als je de dadelijk volgende beelden bekijkt, doen die toch denken aan een tsunami. Piet jongen, was het nog niet genoeg geweest?

    Tot overmaat van ramp word de locatie nu door groene jongens geviseerd, en alles moet tegen Pasen 2011 netjes opgeruimd zijn. Een en ander is al geruimt, maar er is meer...

    Had onze  vriend Laurent zich daar niet even kunnen gaan moeien in plaats van in de Congo?  Hij is toch ook autoliefhebber???

    De meeste auto’s zijn dusdanig beschadigt dat ze niet meer te redden vallen, maar voor een of ander onderdeel zeker nog te gebruiken. Zoals bovengenoemde onze zakcentjes weet te spenderen, had hij hier misschien een kleinigheidje kunnen uitgeven, en daarna een boompje opzetten.

    Look, weep and cry ………………..  hij kwam, hij zag , hij barste in tranen uit……..        Avee Caesar!!!!

    Wie nog iets wil redden kan contact opnemen via ons gastenboek, en wij loodsen u naar de plaats van onheil. Vergeet niet je talisman mee te nemen.





























    01-04-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)
    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winterpret
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Winterpret


    Het winterseizoen 2010/2011  zit er gelukkig weeral op. Niet dat dit verloren tijd was, in tegendeel, tijd te kort om alle winterprojecten tot het  bittere einde te voltooien. Naast het bijna dagelijks sneeuw ruimen stond de creatie van een eigen  jaren dertig sportauto op het programma. Een jongensdroom die door  ouders al pril de kop werd ingedrukt, wegens onmogelijk, te duur, dat is iets voor gepensioneerden en gekken !!! Noem maar op, alles was goed om er maar niet aan te beginnen. 30 jaar waren nodig  om de nodige moed, ervaring en wil samen te sprokkelen. Rijpen noemen ze dat. Enkele zotten ontmoet die met hetzelfde idee zaten, en het ook, en met beperkte middelen uitvoerden, met een resultaat om U tegen te zeggen. Pure kunst, gemengd met technisch vernuft en veel karakter.  Dat smaakt naar meer en ………een eigen creatie.  Dan het  geluk gehad een wondermooi chassis te vinden, geëigend voor dit project. (zie enkele artikelen voordien)

    Engels underslung chassis uit 1932, met een 1600 cc kopklepmotortje en een preselector versnellingsbak, en al hydraulische remmen!! Lekker smal en laag.

    De motor werd zonder veel problemen eerst opgestart, na wie weet hoeveel jaar stilstand, wetende dat een vorige eigenaar er nieuwe olie indeed,  zuigerveren en de dichtingen verving. Want je wil toch geen auto gaan bouwen op een chassis met niet werkende motor?

    Eerste werk bestond eruit dit chassis grondig op te meten en  secuur uit te tekenen, en aan de hand daarvan een ontwerp te maken. Veel gommen en proberen, profielen uitwerken.  Daarna een aantal mallen van het hout van een afgeschreven bed in elkaar geflanst, bekleed met stukken karton, om een kijk te krijgen op de contouren van het ontwerp  schaal  1/1. Lijkt eenvoudig, maar vergis je niet, je moet met heel veel dingen rekening houden.

    Beetje aanpassen, zitproefje, en voila, het echte werk kon beginnen.

    Binnen in het bescheiden maar ondertussen verwarmde werkplaatsje, werd het schrijnwerk voor rekening genomen, zoals het hoort, met veerkrachtig essenhout, pen en gatverbindingen. De zondagen konden eindelijk, na de perikelen in de kerk,  doorgebracht worden op interessantere en productievere plaatsen, zonder met te vinger te worden gewezen. Bijna elke vrije minuut werd opgeofferd. Toch nog roet in het eten gekregen tijdens de solden, en een beetje kerkgeschiedenis. Maar af en toe een beetje dimmen wakkert de vlam weer op. Af en toe moet verse zuurstof aangevoerd worden.

    Het chassis zelf ook onderhanden genomen, hoewel het niet zo slecht was. Vooral vliegroest verwijderen, zuiver maken en wat technische aanpassingen, vervangen van leidingen, nakijken van remmen, stuurinrichting enz.

    Bij het verschijnen van de eerste zonnestralen begin maart werd het ontstane  cockpit geraamte  op het chassis geplaatst en goed bevonden. Nu kan het eindstuk eraan gebreid worden.

    Jammer dat die winter zo snel voorbij was……………. Nog zo veel werk te gaan….

      Dit jaar trachten de tuin niet te verwaarlozen.

     

    Wordt  met zekerheid vervolgt……………….

    ps op You tube kan je eenfilmpje bekijiken van de allison in actie..... zoek onder ; veterancar allison



    Het teken en denkwerk......

    Mallen maken met afvalhout................

    Met karton afkleden.......

    Uitvoering in essenhout.....

    Winterjasje nog aan bij de eerste zonnestralen.....

    Linker en rechteraanzicht..................

     Beetje aangekleed op de computer.............
    nog een beetje geduld.............................  wordt vervolgt.



    13-03-2011 om 00:00 geschreven door gilletman  


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 27/07-02/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Gastenboek
  • mr
  • Circuit des Ardennes 2017
  • Barbour Glenden Fleece Gilet Olive
  • Barbour Ariel Quilted Jacket Dk.chambray
  • Het wordt steeds beter

    Bedankt voor uw bezoek,druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek, hopelijk tot ziens



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Archief per jaar
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • -0001

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!