Vrederechters Indien ik mijn professor Rechten aan de universiteit moest geloven, is er geen sprake van vrederechtbanken noch het belgicisme vredegerechten dan wel om vrederechters. Klein detail, maar gezien deze wereld zowat de behoede (katholieke) klasse dient voor te stellen op die universiteitsbanken kwamen we ogenschijnlijk tot een dubbele wereld eigenlijk. Deze van de realiteit, en deze van die ivoren torens, die maar kunnen vitten over principes en puntjes op de 'i' (artikel 16 van het Burgelijk Wetboek). Zo komt men eigenlijk terecht in een scheiding van machten, die er geen is. Want wat zegt de propaganda nu eens niet? Welnu dat het gaat om een struggle for life in de grootsteden, met twee versnellingen & met sirènes, en zovele slachtoffers van het systeem eigenlijk. Want de prijzen zijn 'gesprongen' evenals de huwelijken trouwens in/na de ruilhandel. En wat constateert men dan? Arme vreemdelingen in die rechtbanken waarvan men het geld op een wettelijke manier aftroggelt, dokters op bezoek bij patiënten die men boetes geeft evenals aan invaliden met uitkeringen die hoge huren, Belgacomfactures en belastingen betalen. Mensen dus, die zovele keren huurfactures en Belgacomfactures moeten betalen aan nog andere mensen, die superrijk zijn, ergens gezellig in het buitenland vertoeven maar de nationalistische rechtervleugel financiert zodat de wet aan hun kant blijft. Herinnert u zich de CEPIC? En in deze struggle for life is er ook nog een scheiding na de schending, tussen die ontelbare schermen met propaganda, en de realiteit. Een arme sukkel wordt dan berechtigd, en meestal merkt men dan dat deze Justitie eigenlijk de rijken dient, en de armen verder plundert door de onrechtvaardigheid te bevestigen zonder camera's, maar meestal achter een groot kruis zoals bij de alcocholici te Leuven of Brugge. Met staatssteun. Is men dan hoe dan ook verwonderd dat er een paar net voor de school dan toch gemanipuleerd zijn om de ULB helemaal schaak mat te zetten door er gewoon een kogel in te jagen. Net zoals Israël trouwens. Als men er zich van af wil maken namens "une Raison d'Etat" welnu stuurt men dan de dolgedraaide (s)pionnen met revolvers, en wordt alles weer mediatiek haalbaar. En het product van deze media dan is zo waanzinnig en "rationeel" in het ware drama geworden, dat na de schietpartijen, het slachtoffer, sorry de moordenaar, bijna in direct (rechtstreeks dus) op tv en politionele camera's roept : "Et j'ai payé mes impôts!" (en ik heb mijn belastingen betaald!). Nood dan aan een psychiater, die deze struggle for life niet kent want zelfde schoolbanken dan die rijkeluizoontjes en -dochters zodat weer eens een andere realiteit te voorschijn komt. Hoe relevant ook dat kan klinken. Maar wat die sprakeloze menigte elk in zijn cubus met scherm moet constateren dan, is dat een gewone flic uit de Marollen nu rijdt met een gloednieuwe Mercedes, waarvan de prijs zowat overeenkomt met één jaar van zijn wedde of het wekelijkse inkomen van de bakker of de beenhouwer. Of anderzijds te merken dat een simpele griffier in het bezit is van ongeveer hetzelfde groot huis aan residentiële wijk dan dat de minister van defensie heeft. En dat is nu zo'n 40 miljoen euro waard. Vindt u dat niet raar? Vindt u het ook niet raar dat deze arme bevolking kiest voor zo'n mensen met grote villa, en vindt u het ook niet raar dat de enigen in deze ô zo democratische samenleving, die nog (spontaan?) reageren daartegen, eigenlijk psychiatrische patiënten zijn terwijl de ganse omgeving nevrotisch is. Wat de psychanalyse merkt in dat soort aan delirium is dat de paranoïa leidt tot 'Oedipus' of de 'castratie', eigenlijk alle repressieve apparaten, die in het onderbewuste verstrengeld liggen. Maar de schyzofrenie in dit delirium ontsnapt aan deze apparaten. Vandaar het subversieve karakter van de universele kater, zult u mij zeggen. En het legitimeren van een wereld met een gestreden strijd, die het verleden bevestigt want is er dan ook in deze symbolisering nog een ideologisch discours zodat interpretatoren of figuranten (zonder macht maar wel met een waan aan macht) zich nog kunnen herkennen hierin. Als u dat niet raar vindt, welnu is dat te wijten aan het feit dat u (ook door deze propaganda) gewoon afgestompt bent. Of niet soms? http://pitteman.eklablog.com/
Moeten we het hebben over de belgische verzieking, sorry verkiezingen, nu hun katholieke kranten bewijzen dat ze er weer alle baat bij hebben dat de liberalen (of wat er van overschiet) zogenaamd in de clinch gaan met de socialisten (of wat er van overblijft) om nog mediatieke aandacht en belangstelling op te wekken, en de geiten van de vrt (met katholieke aanstelling) hun debiele en pedante zegjes mogen blijven behouden tot pensioengerechtigde leeftijd. En is hun groot huis met groot dak dan ook afbetaald. Nu natuurlijk het gemeentepersoneel werkt voor de politieke propaganda van de partij van de burgemeester, en ze dat wettelijk niet mogen. Maar om maar een voorbeeld te geven: Koekelberg laat zo'n arrogante kloosterbeambten affiches plakken voor MR (gemeentewagen EWZ 307) maar men heeft de indruk dat ze ook hierdoor (met hun arrogantie) iets willen uitlokken, maar er gebeurt niets. Niet iedereen wordt voor politiek betaald immers. Wat u nergens in uw kranten zal lezen, is dat op dezelfde dag dat de propaganda van flamingant extreem rechts 'en masse' verspreid werd door de Post, men boetes uitdeelt aan (joodse) invaliden met minimuminkomens, die durven te reageren. Want op diezelfde bijzondere dag (31 mei jl.) hebben alle Brusselse postbodes (facteurs) dus wettelijk (?) voor racistisch extreem rechtse partij gewerkt, zelfs de arabische contractuelen. Ook bij de politie het geval? U bent op de hoogte dat het nu gaat om contractuelen sinds de privatisering. Geen journalist, die zal nagaan of die neonazies voor deze ordentelijke massale verspreiding betaald hebben, en hoeveel want dat is voor de eerlijke democraten gewoon onbetaalbaar. En sinds internet interesseert de Post niemand meer, ook omwille van het feit dat joodse kunstenaars verboden zijn op belgische zegels. Stel u voor wat een sfeertje, maar één ding helpt ons, en dat is de totale onverschilligheid van de kudde, die zonodig alles doet wat hen voorgeschoteld wordt, zonder nadenken en zonder scrupules. Als ze maar alles kunnen (af)betalen hiermee ; maar ook dat is niet meer evident, evenals hun meedogenloze gewoontes om hun sexualiteit (en agressiviteit) in vaste banen te leiden. Onder de krachten, die de oriëntatie van de sexuele driften afbakent, -schrijft Freud als ik mij goed herinner-, is er de valse schaamte, de walging, medelijden en de sociale constructies van de moraal en het gezag. De politiek wordt dan 'didactisch' in die mate dat het een wereld voorstelt, die op den duur de perceptie moet waarmaken, die men u dienaangaande beschrijft en naar voren brengt. Eens bewust (?) van deze wereld (van postjesjagers?) wordt het leven sinister, want moet men o.m. alles kunnen (af)betalen door mee te doen in de grauwheid ten bate van de rijken. En deze laatsten, ook met grote lelijke huizen met grote daken, moeten ook nog katholiek zijn in deze contreien. Carrière oblige. Maar stel u voor : er zijn nog mensen die geld hebben voor boeken en kunst in dit boereland. Dat is niet eens 1% van deze bevolking. En zo gaat het leventje...