Foto
Inhoud blog
  • Hard labeur....
  • FilipS.
  • na de stage..........
  • Stage Mallorca...
    Over mijzelf
    Ik ben Dupont Christophe
    Ik ben een man en woon in Lauwe (Belgie) en mijn beroep is Sales .
    Ik ben geboren op 06/09/1968 en ben nu dus 55 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: .
    Marathon 3u16'00" - Dusseldorf 1/2 Marathon 1u35'00" - Ploegsteert 10 Miles : Grijsloke 1u19'08" 10 km : 42 min - kas
    Als sporten een grote liefde wordt...
    No pain, no gain...
    24-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16/03 tem 24/03
    Niet stilgezeten de jongste dagen. De km's in het fietsen en lopen beginnen aardig op te lopen. Het zwemmen blijft voorlopig stabiel, dit tussen de 8 a 10 km/week.
    Het gewicht is dan weer gezakt. Nu zaterdag jl. nog 84,1 op de teller, wat weer goed is voor een 600 gram minder die ik moet meeslepen. Het laat zich stilaan voelen in het loopwerk. Hartslag zakt, snelheid stijgt en kan langer - makkelijker volgehouden worden. Rustige duurlopen gebeuren nu meestal rond de 11 a 11,5 km/U.
    Ook het gevoel is ok. Het is wel vermoeiend, maar we voelen ons zeker niet on-fit. Het was ook plezant om eens in aangenaam weer te sporten, dat motiveert meer...
    Vorige week dus het volgende gedaan :
    maandag : rust
    dinsdag : Lopen - 19,5 km met versnellingen. Duur ca 1u45 min
    woensdag : Zwemmen 2500 m - Fietsen rollen : Ca 35 km - 1uur
    Donderdag : Fietsen : Ca 50 km - Zwemmen : 2,75 km
    Vrijdag : Rust
    Zaterdag : Fietsen 126 km - Zwemmen 2,7 km
    Zondag : Fietsen 52 km - Lopen : 12,3 km.
    Maandag : Rust
    Dinsdag : Lopen met versnellingen 21,5 km.
    Ben benieuwd naar het gewicht voor zaterdag aanstaande toe.
    De plannen voor de komende week zijn simpel....
    Woensdagavond zwemmen, ca 3 km. Donderdag Loop- Zwemtraining.
    Vrijdag : Zwemmen - Lopen.
    Zaterdag : Fietsen (ca 160 km) - Zwemmen...
    Zondag : recuperatieritje en lichte loop...

    PS : straks moet ik mijn TGV ticket bestellen om 12 uur. Hopelijk kunnen we zo gunstig mogelijk afreizen.


    Greetz
    C............

     


    24-03-2009 om 22:31 geschreven door Pongkie-pon  


    16-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 9/03 tem 16/03
    Goeie maandag everybody....

    Weer een weekje getraind in voorbereiding naar Nice toe, en het gaat beter en beter....
    Ziehier het gepresteerde, even verder gevolgd door de details...

    Zwemmen : Woensdag 3 km - vrijdag 3.8 km - zaterdag 2.25 km.
    Fietsen : Dinsdagavond ca 55 km op rollen - zaterdag 125 km
    Lopen : Woensdag 19.2 km - donderdag 11 km - zondag 21 km
    Gewicht : 84.7 kg wwz - 800 gram tov vorige week.

    Blij dat de totale duur van de trainingen toch wat wordt opgetrokken. Ca 3 uur gezwommen, 5u45 min gezwommen en 4u30 gelopen, wat goed is voor 14u15min trainen deze week....
    Het gewicht gaat ook de goeie kant uit, en het is er al aan te merken dat de scherpte her en der verschijnt.
    Het zwemmen van zaterdag bleef beperkt omdat ik met enige vertraging aankwam op de clubtraining.
    Fietsen was vooral de zwaarste training. Zaterdag deden we mee aan Gullegem-Kemmel-Gullegem, de eerste keer meer dan 100 km rijden, op een niet te onderschatten parcours en weersomstandigheden. Hetgene ons werd beloofd door de weerman werd niet gegund, en kwam pas zondag.
    Koud, winderig en vochtig raasden we door het heuvelland....
    Het lopen was wel tof richting Sint - Denijs. Het zonnetje was van de partij en zelfs op het lastige parcours naar het Balladehof, was iedereen met de big smile aan het lopen. Normaal dat ze smileden want ik regelde alvast de weg er naartoe niet... hihi.

    Kortom goed tevreden over de trainingweek. Straks uurtje op rollen, maar vooral heel ontspannen wat ronddraaien. Greetz C

    16-03-2009 om 18:59 geschreven door Pongkie-pon  


    10-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DO 06/03 TEM MA 09/03
    Do 06/03 - enkel gezwommen te Menen onder de kundige leiding van Frederik Van Lierde himself. Vooral op techniek proberen progressie te maken. Dit begint al aardig te lukken moet ik zeggen...
    Vrijdag werd er ook niks gedaan...dus op naar zaterdag 8/03...
    Fietstraining richting Wijtschate, goed voor zo een 87 km in totaal, verliep heel goed. Het was weliswaar mistig, en de wind was nooit echt gunstig..
    Niettemin klokten we toch reeds een mooie moyenne van 28 km/u.
    Ik deed regelmatig van ons drieën het kopwerk, wat me uiteraard tevreden stemt over de kwaliteit van de benen. Alleen het klimmen moet nog beter.
    Ik voel nog te veel die verzuring die aanwezig is in de dijspieren boven de knieën...
    Daarna nog geweest zwemmen en dit goed voor een totale afstand van 3,7 km. Ook in het water kon ik van het behaalde tempo niet klagen. Na wat voorzwemmen samen met Kevin D., nog meegetraind met de groep. Bijna alle opgelegde oefeningen vooraan gezwommen.
    Zondagmorgen ca 14,6 km gelopen samen met Regi. Heel vroeg vertrokken voor een rustige duurloop. De wind en regen waren heel goed van de partij om het rustige te belemmeren, maar we lieten het vooral niet aan ons hart komen.
    Zaterdag ook gewogen. Teller staat op 85,5 kg... weer de goeie richting uitgaande...

    Gisteren - lees maandag -gerust en fietsen in orde gezet. Vandaag ga ik normaliter 1u30 min op de rollen rijden, tenzij er gelopen wordt.
    We zien wel.

    Greetz
    C

    10-03-2009 om 12:38 geschreven door Pongkie-pon  


    05-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wo 25/02 tem Wo 05/03
    Bike : 25/02 50 km op de rollen - 28/02 - 90 km - 01/03 75 km - 02/03 35 km-rollen
    Zwemmen : 25/02 3000M - 26/02 2700 m - 28/02 4050 m
    Lopen : 26/02 8,07 km - 1/03 9,5 km - 4/03 21,05 km

    Vanavond staat nog zwemtraining gepland, vermoedelijk rond de 4 km.
     Het gewicht was weer lichtjes gestegen zaterdag jl. 86,4 stond op de teller, wat toch 500 gr omhoog betekent.
    Ik was er aanvankelijk niet zo content mee, maar de vorige week was ik immers 1,1 kg afgevallen. Hier had ik de dag er voor wel degelijk 90 km gefietst, wat heel wat calorieverbranding met zich meebrengt. Nu deed ik dit niet, en dat kan wellicht wel het gevolg geweest zijn. Ook spieren hebben wel degelijk hun invloed op deze.
    Op zicht vond ik me toch al wat scherper gaan worden.

    Deze week toch ook al wat het lopen (afstand) gaan opdrijven. Gemiddelden van 11km/u beginnen al aardig makkelijk te lukken, ook op lagere hartslag.
    We blijven ondertussen verder opletten met voeding, no alcool, min.candy...etc.
    Wordt vervolgd.
    Greetz
    C

    BTW : MAGERE TOTALEN FEBRUARI 09
    LET WEL 10 DAGEN ZIEK GEWEEST....

    Zwemmen : 27,35 km
    Lopen : 74 km
    Fietsen : 406 km
    gewicht tov eind jan : -2,3 kg


    05-03-2009 om 13:02 geschreven door Pongkie-pon  


    25-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19/02 tot en met wo-voormiddag 25/02
    hallo iedereen,

    hier nog eens wat nieuws over mijn trainingsgewoontes....
    we zijn en blijven voorlopig redelijk goed bezig. De hoeveelheid wordt stelselmatig wat opgedreven, enkel de snelheid van uitvoering passen we aan naar de vorm van de dag.

    Om ons Dorientje te antwoorden op haar reactie op vorig pennen, dat was nog mijn gewicht van zaterdag 14/02...hihi.
    Zaterdag stond ik op de weegschaal en zag ik tot mijn grote vreugde dat er weer 1,1 kg af was. Dit betekent dat we nu nog 85,9 kg wegen, en dit motiveert nog extra, en laat zich ook meer en meer voelen tijdens de inspanningen.
    Gezond eten blijft aan, snoepen is enkel gezond snoep (fruit of van die vitalinea affairkes...bwahh)..., liter of 2 water per dag en de cola light beperken. Ook alcohol is momenteel uitgesloten...

    Wat een leuk leventje toch he....

    Volgende zaken werden door mij uitgevoerd last week....

    Zwemmen : do 19/2 - 2600 m - za 21/2 - 4400 m - Wo 25/2 - 3000 m
    Lopen : di 24/02 - 14 km (interval 4  x1500 m)
    Fietsen : Vr 20/02 ca 85 km - Zo 22/02 ca 55 km - Ma 23/02 ca 35 km op rollen....
    Vanavond is er normaliter nog een fietstraining op de rollen, dit ca 1u30.

    Donderdag probeer ik zowel te lopen/zwemmen, vrijdag zwemmen/fietsen, zaterdag fietsen/zwemmen, zondag fietsen/lopen....
    wordt vervolgd.....

    greetz
    c

    25-02-2009 om 12:52 geschreven door Pongkie-pon  


    19-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer eens wat nieuws....
    Sedert 7 februari al niks meer neergepend op de blog... een schande !! Sorry beste lezer, ik zal dit niet meer doen. Het ontbrak me vooral aan tijd en frisheid om me nog achter de pc te zetten.
    Sedert 10 februari weer vollen bak bezig. Het griepje laat nog steeds zijn sporen na, en is voelbaar tijdens het sporten, maar het gaat.
    IK heb wel de indruk dat hij meer voelbaar is na het sporten. Ik ben meestal heel moe en zoek nogal snel het o zo gezellige nest op.
    Deze trainingen heb ik ondertussen reeds genoten :

    10 febr. : Lopen : 12.2 km a rustig tempo, met kleine - korte versnellingen.
    11 febr. : Zwemmen 2.5 km
                   Lopen : 10 km - extensief
    12 febr. : Zwemmen 2.5 km (vooral techniek)
    15 febr. : 1u15 min op de rollen gefietst
    16 febr. : Lopen 16.2 km rustig tempo
    17 febr. : Fietsen 1u30 op de rollen.
    18 febr. : Zwemmen 3 km
                   Lopen : 13.7 km (met lichte interval)
    En sebiet ga ik zwemmen.....
    Dus toch weeral iets om over te schrijven. Volgende week evenveel trainingen maar minder duur !!
    Het gevoel is dus redelijk. Ik let ook op mijn voeding en ben reeds 900 gr. kwijt. Zaterdag jl. stond er nog 87 op de teller. Graag tegen stage in Mallorca (half mei) - graag nog vijf er af... We zien wel.
    Nu me snel klaarmaken voor een swimmerke te Menen.
    Greetz
    C

    19-02-2009 om 18:59 geschreven door Pongkie-pon  


    09-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste week

    Er valt niet echt veel te noteren over mijn laatste week. Twas niet van niet willen, maar echt van niet kunnen. Een griep gooide roet in het eten, en kluisterde me constant aan bed en zetel.

    Hij is heel hardnekkig, en is achterna nog voelbaar qua blijven hangen...
    Zaterdag toch gekozen om te gaan zwemmen, en op bepaalde momenten had ik toch de indruk dat ik loden armen/benen had. Toch met de nodige moeite een 2600 m gezwommen.
    Zondag ook nog steeds redelijk futloos.
    Maandag, met dit rotweer nog extra rustdag ingebouwd, maar vanaf dinsdag gaan we weer rustig aan opbouwen.

    In januari 39 km gezwommen - 82 gelopen - 300 gefietst. Moet en zal beter !!!

    Naast Nice ook al ingeschreven voor halve Ironman distance in Antwerpen.

    Greetz
    C

    09-02-2009 om 19:54 geschreven door Pongkie-pon  


    31-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog eens iets posten he...
    tijd om nog eens iets te laten weten...
    het gewicht blijft stabiel, maar vanaf maandag moet het naar beneden. 1 februari is de absolute dag om die knop om te draaien. Ik stel het nu al lang genoeg uit, en nu is het zover.
    Wat gezonder, geregelder, gerichter gaan eten, moet al wat van die extra ballast gaan afgooien. De teller staat immers op 88.7 kg, terwijl er eigenlijk niet zo veel vet te bespeuren valt.
    Er is vooral door het gezwem heel wat spieren bijgekomen, en dat weegt ook wel mee.
    Deze week was een rustige week.
    Dinsdagavond ging samen, vooraleer te gaan zwemmen, met Regi gaan lopen.
    Hij heeft ook weer serieus de draad opgenomen, en liet dat maar eens voelen tijdens de loop.We liepen een 10 km in 52 min, en dat was wat mij betreft al snel genoeg. Ik moest in immers nog het water in en dat steekt wel een beetje in het achterhoofd. Niettemin geef ik graag toe momenteel nog problemen te hebben om ca 12 gemiddeld te lopen. Wat intervalwerk, gewichtsverlies, souplesse fietsen, zal en moet daar verandering in brengen.
    Niettemin een pluim voor mijn maat, die heel dicht bij onze eerste minister staat...

    Daarna dus toch nog gaan zwemmen met KTDC, en in het water loopt alles gesmeerd...
    2.5 km op de teller.

    Ik zal ook de totalen van januari asap op de blogruimte plaatsen.

    Deze morgen gefietst ca 90 km met KTDC. Richting Kluisbergen gefietst, in heel koude, windachtige omstandigheden

    Al bij al blij dat we thuis waren. Sebiet nog voor een 4 - tal km het water in.

    Greetz
    C

    31-01-2009 om 14:17 geschreven door Pongkie-pon  


    20-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dinsdag 20/01
    Heute een beetje gelopen. Als opwarmer liep vanuit Lauwe naar Marke. Dan heb je reeds 3 km op de teller, en meteen ook als cooling down 3 km huiswaarts.
    In Marke aan gekomen, in een constant licht gietende regen, zag ik meteen heel wat gekenden die ook dit weer aan het trotseren waren. Mijn programma was heel simpel op papier, maar in werkelijkheid woog het nu en dan serieus door.

    4 reeksen van 300/500/300 m met recup 100 m + 400 m per reeks.
    De eerste keren dat je versnellingen gaat inplannen zijn deze altijd een hel. Je moet het ook laten wennen aan je lichaam.
    Niettemin kan ik zeker niet ontevreden terugblikken op mijn training.
    de 300 m liep ik constant tussen de 1.09 en traagste in 1.18 min. De 500 m varieerden van 2.02 tot 2.08, wat toch een constante betekende tussen de 14 en 15 km/u.
    Daar hoor je ons dan niet over klagen.

    Richting Lauwe, in het gezelschap van Jantje, nog rustig uitgelopen aan een goeie 10 km/U.
    Morgenochtend vroeg de plas in en dan morgenavond een uurtje op de rollen (a la douce).
    Donderdag staat een loopje van ca 12 km gepland. (op het gemak, met enkele blokjes van 4 a 500 m - lichtjes versnellen)
    Vrijdag normaal zwemmen. Zaterdag een ritje + zwemmen, zondag ook een ritje en misschien een loopje.

    Greetz
    C

    20-01-2009 om 21:09 geschreven door Pongkie-pon  


    19-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Di 13/01 - tem Ma 19/01
    hallo beste lezers en lezerinnekes...

    Een verslag van een weekje sporten kan er weer opkomen ze...
    Het was niet goed, maar ook niet slecht.
    Ziehier de results....

    Gezwommen :
    di 13/01 : 2.75 km
    do 15/01 : 3 km
    za 17/01 : 3.9 km

    Gelopen :
    do : 15/01 : 10,2 km

    Gefietst :
    za 17/01 ca 66 km
    ma 19/01 ca 30 km op de rollen

    kortom ca 8 uur getraind.

    woensdag - vrijdag en zondag gerust.
    Niet te hard van stapel, maar geleidelijk aan opvoeren.

    Het fietsen ging redelijk niettemin het barslechte weertje.
    Het zwemmen gaat ook beter en beter.
    Het lopen, daar neemt de hartslag ook zienderogen af.


    1 grote ontgoocheling was dat ik weer een kg verdikt ben. Ik moet me toch stilaan daarop gaan focussen.
    Enfin, dat gaat wel lukken. Alles op zijn tijd.

    Greetz
    C

    19-01-2009 om 21:55 geschreven door Pongkie-pon  


    13-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 13/01

    Zaterdag was ik toch wel in mijn nopjes. Mijn trainingswerk tijdens de vakantieweek was ok, en was bijna een anderhalve kg lichter.
    In de late namiddag trok ik wat vroeger richting het wevelgemse zwembad, dit omdat ik wat meer wou zwemmen. Het was immers vrijdag laat het geweest op de nieuwjaarsreceptie op het werk, en dan gun ik me toch wat rust. Ik besloot dan maar een km voor te zwemmen om dan toch zeker rond een totaal te zitten van ca 3500 m.
    ER wordt goed gezwommen in baan 3 voor het moment. In het trainingsuur maalden we er 2900 m af (goed voor totaal van 3.9 km), dit met rustpauzes inbegrepen.
    Dit betekent vooral dat we op een constant gemiddelde zaten tussen de 1.40 a 1.45 min op een 100m.
    Heel tevreden over mijn totale afstand trokken we richting de Middenstand waar het nieuwjaarsreceptie was van de zwemclub.
    Daar ook nog goed getraind. Zodanig goed dat ik het ook de zondag maar rustig hield.
    NU gaan we stilaan weer de boog beginnen aan te spannen, het is welletjes geweest.
    Maandag nog maar eens genikst, maar dit zal meestal zo zijn op maandag.
    Mijn vrouw moet dan ook niet werken, en dit is het minste wat ik kan doen. Als het mooier weer worden zal, kan het dan wel eens zijn dat ik toer ga lopen, dan kan ze met de fiets een toertje meerijden.

    Vanavond samen met Regi gelopen. Hij is ook weer herbegonnen. We maalden een 10-tal km af in 53 min. Niet slecht met gemiddelde van 11.3km/U. De hartslag gaat ook naar beneden.
    Straks, maw binnen kwartier 21u30 ga ik zwemmen naar Heule met triatlonclub Kortrijk.
    Ook een kleine 3km....

    CU later Alligator...

    Greetz
    C

    13-01-2009 om 20:47 geschreven door Pongkie-pon  


    10-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 9 januari...
    Enkel gelopen deze keer.
    Een 10 tal km langs de leie. Was terug in 49 min.
    Laat ons zeggen dat ik er een intensief nummertje van maakte.
    Het was berelastig.
    Eind januari moet daar een minuut af !!! Hihi....

    Wegens de nieuwjaarsreceptie van het werk kon ik niet meer gaan zwemmen.

    Vandaag, lees zaterdag, plan ik een training van ca 4 km.
    Me deze morgen gewogen. Scheelt 1.3 kg tov verleden week, we zijn goed gestart.
    Gewicht is nu 87.4 kg.

    Greetz
    C

    10-01-2009 om 14:19 geschreven door Pongkie-pon  


    08-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3/01 tem 08/01...

    Sedert het eerste loopje van werkjaar 2009 hebben we toch nog niet echt stilgezeten.
    Ik heb een weekje verlof en daar was toch wat sportiviteit in gepland...Aanvankelijk was het de bedoeling om vooral veel km's te fietsen, maar de weersomstandigheden laten dit momenteel toch echt niet toe. Gelukkig kunnen we nog zwemmen en lopen.

    Zwemmen :
    3/01 2.7 km met zwemclub Wevelgem. (hoofdzakelijk korte interval)
    4/01 2.25 km solo - rustige duurtraining
    6/01 3 km - afwisselend duur traag - snel + kracht/techniek
    07/01 2.5 km - intensieve blokjes van 2 a 300 m, samen met Olivier en Lorinzo.

    Kortom heel tevreden van de zwemtrainingen deze week !! Het gaat er echt op vooruit, en is nu ook de bedoeling dat we dit stevig gaan onderhouden.

    Lopen :

    6/01 : loopband in fitness 12 km in 1u01 min. Rustige opwarming en uitlopen met wat vaartspel.
    7/01 : toer van 10 km langs de leieboorden richting Kortrijk. Het was redelijk te doen. De hartslag is weeral aan het afnemen, en dat is een goed teken.

    Fietsen :
    7/01 : gestart voor een 60 km, maar na 10 km teruggekeerd. Het begon lichtjes te regen en risico op gladheid - valpartijen werd te groot. Vervolgens dan maar gelopen en gezwommen - zie hierboven.

    Hopelijk kunnen we gauw de velo op....
    8/01 hebben we onverwacht een rustdag ingepland... Beentjes een goed laten rusten.

    9/01 weer 2 trainingen van plan, maar nog niet exact uitgestippeld.

    Zaterdag moeten we ons wegen, ik ben benieuwd.

    Greetz
    C

    08-01-2009 om 22:12 geschreven door Pongkie-pon  


    02-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Happy 2009 !!!!!

    Beste lezers,

     

    eerst en vooral aan iedereen een Gelukkig nieuwjaar gewenst !!!

    Ik wens iedereen 12 maanden gezelligheid, 52 weken van puur geluk, 365 dagen zonder zorgen, 8760 uren blakende gezondheid, 525600 minuten mooie momenten en 32153600 seconden pure vreugde....

    We hebben een leuke overgang genoten. Samen met Mario en Heidi vierden we laatste 2008 en de eerste 2009 momenten.

    Goed gegeten, gedronken met mate, gelachen, .... kortom alle ingrediënten voor een geslaagde soirée.

     

    In 2008 werden van mijnentwege de volgende prestaties geleverd :

    Lopen : 1548.61 km - Fietsen 2819.6 km - Zwemmen 201.65....

    Dit is niet extreem veel, op geen enkel van de drie disciplines, maar we mogen niet vergeten dat er in okt/nov/dec bijna niet gelopen nog gefietst werd.

    Mijn laagste gewicht was 81.1 en mijn zwaarste was 91.5 kg... We moeten die eerste acht eens van de tabellen vegen naar Nice toe. Ik denk dat ik nu ergens rond de 89 kg draai.... Dat wordt nog werken...

     

    EERSTE training zit er op van 2009 !

    We deden loopje van 11.1 km in een 57 min.
    Het liep moeizaam. Het overgewicht eist zijn tol, maar ook het mindere loopwerk van de jongste maanden eiste zijn tol.

    enfin, we hebben nog tijd, maar mogen dat niet blijven zeggen he !!

     

    IK hou jullie alvast au courant....

     

    Greetz

    C

    02-01-2009 om 21:47 geschreven door Pongkie-pon  


    31-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 - 31 december
    dinsdagavond in Mimosa Kortrijk, mijn laatste zwemtraining 2008 afgewerkt. Deze hield het volgende in :
    Opwarming 400 m
    2 x 100 m vertrek op 2'
    4 x 50 m vertrek op 1'
    8 x 25 m vertrek op 30"
    3x 500 m duur - duur snel - snel
    Deze laatste drie zwom ik telkens tussen de 8'30" en de 8'40", wat me al bij al heel tevreden stelt.
    Nog wat scherper voor de dag komen, wat aan kracht winnen, en nog vele extra trainingsuren, zouden zowel uithouding en snelheid nog moeten beteren. Daarna nog een 200 m uitgezwommen en goed voor een totaal van 2700 m. Ik ben toch wel tevreden over mijn zwemkm's van december. Het gaat de goeie kant op !
    Vermoedelijk was dit ook algemeen de laatste training van 2008. Vanavond moet ik her en der nog wat afhalen voor de festiviteiten bij ons thuis vanavond. Gezien ik vandaag nog aan het werk ben....
    Vanaf januari wordt het bittere ernst en gaan we ons echt eens supergoed pogen te verzorgen. IK wens behoorlijk afgetraind aan de start te komen in Nice !!! Laat dat vooral duidelijk zijn.. hihi.
    Voor de rest wens ik iedereen enorm plezante festiviteiten toe, een goed einde en super nieuw begin !!!!
    Greetz
    C

    31-12-2008 om 10:29 geschreven door Pongkie-pon  


    29-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23-12 TEM 28-12
    Zoals gepend ben ik op dinsdagavond gaan zwemmen naar Kortrijk. Op het programma stond een test van 30 m non-stop zwemmen, met als doel zo veel mogelijk afstand te halen, maar niet 100%. Gezien het gewicht en de vorm nog HELEMAAL niet op peil zijn, had ik van deze test niet echt iets verwacht, en zou ik al tevreden zijn met een 1500 a 1550 m in 30 min. Niettemin werd ik toch aangenaam verrast met een 1700 m in totaal. Dit betekent dat we in het zwemmen in het laatste jaar al heel wat progressie maakten naar duur toe. De snelheid in het kortere werk is er meer dan voldoende aanwezig, maar het langere werk begint stilaan door gerichter te trainen zijn positieve resultaat.
    In totaal zwom ik 2650 m.
    Woensdag ging ik nog snel eens de fiets op voor een 40 km. Rustig ritje, waarin ik nu en dan eens heel kort piekte.
    Vrijdag trotseerde ik samen met Ringo de eerste kou en vertrokken voor een 50-tal km fietswerk.
    Het ging er heel gemoedelijk aan toe.
    Zaterdag werd er stevig gezwommen met de Wevelgemse dolfijnen. Enkele betere zwemmers hadden gemist van baan, en dat deed zich voelen.
    Al bij al een heel plezante, pittig trainingske.
    Zondag een eerste zware training afgewerkt. Allez momenteel toch heel zwaar.
    60 km gefietst een goed tempo (tegen de 28 km/u) en daarna nog 10 gelopen in 51 min.
    Kortom, we zijn hopelijk nu goed weg !!!

    GREETZ
    C

    29-12-2008 om 17:11 geschreven door Pongkie-pon  


    23-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fotomateriaal Antwerpen
    hello,

    at least enkele van de mooie kiekjes die Toontje van mezelf kon schieten.

    Nogmaals merci aan degenen die er waren.

    Greetz
    C













    23-12-2008 om 20:07 geschreven door Pongkie-pon  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een opfrissingsken.....
    Beste lezer(es)kes,

    een opfrissing van deze blog zal wel eens tijd gaan worden. Al van 04/12 liet ik jullie allen onwetend achter hoe het met mijn getrain gaat.
    Eerlijk gezegd hebben jullie niks gemist hoor. Ik ben nog HEEL rustig bezig. Sedert 4 december heb ik niet meer gelopen, maar wel eens gefietst, namelijk met de mountainbike. Op zondag 7 december vertrokken we met zijn 4'en door de Lauwse, Aalbeekse en Rekkemse velden voor een korte, maar pittige MTB training.
    Allez dat moest het toch gaan worden... hehe.
    Maar ja, pas vertrokken en ik lag al op mijne snoeter... WEER als enige niet opgemerkt dat het nogal glad was....
    Aan de villa nam ik veel te snel een bocht en smak. Ik was wel iets gewaar maar kon happily ever after mijn val breken.
    Niettemin was er toch een grote schaafwond op mijn linkerknie, dit terwijl mijn fietskledij mooi intact bleef. Conclusie teer velletje, sterke kledij. Maar dat was nog maar het begin van de lijdensweg. Ik denk dat we meer op  de bek gingen dan we kilometers haalden.
    De mooiste was ongtewijfeld met mijn beekduik. Ik kan deze geen twee keer uitvoeren.
    Een smal, drassig pad, leidde ons langs een beek van een dikke meter diep, waar gelukkiglijk maar een 30 cm halfbevroren water instond.
    Franky reed voor mij maar gleed uit. Ik volgde TE DICHT en geraakte niet meer uit  mijn kliksysteem. Het gevolg was gewoon nie te schatten. Ik gleed met Velo en al den dijk in... niet te doen. Mijn ene been was er ondertussen al uit, maar mijn ander lag er nog in. Op mijn rug met de benen omhoog, en de velo boven mij. Ik moest er eerlijk gezegd ook mee lachen, maar in feite werd ik gediend van een grote portie geluk. Soms liggen er in beken wel eens attributen die een mens serieus kunnen kwetsen, maar nu was zo niet. Dank aan hierboven.
    De kou viel nogal mee van het kille water, maar toch reed ik niet lang meer rond. Na nog 16 valpartijen (joke) geraakte ik uiteindelijk thuis.

    Voor de rest werd er enkel 2x per week gezwommen, maar dit practisch nooit onder de 3 km. Ondertussen al opgebouwd naar dicht tegen de vie km.OOK vanavond duik ik nog even het water in, en morgen staat er een rustig rit gepland. Ook de triatlonfiets is vrijdag weer in mijn bezit, en zal in het weekend ook wel eens ingereden worden.
    Ik zal jullie wat sneller op de hoogte houden.
    Ik probeer ook nog wat foto te posten.

    Greetz
    C

    23-12-2008 om 19:56 geschreven door Pongkie-pon  


    04-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 4-12
    2 dagen voor de lieve Sint de huizen volpropt met speelgoed en tal van lekkernijen, gaan de zotten lopen in het enorme slechte weer.
    Ik was iets vroeger dan 19 uur gestart want ik wou per se 18 km lopen vandaag. Ik slaagde er bijna in, dit op 770 m na. Toch heel tevreden want we hielden het rustig.
    De hartslag begint weeral te zakken, nu nog het gewicht.
    De eerste 6 km verliepen heel goed, maw vooral omdat het droog was !!!! Na die zes was het echt weer winderig, snijdende regen trotseren geblazen, kortom toch wel koud...
    Tijdens de heenreis was het met de wind op kop, en terug met rugwind. Ondertussen was het weeral gestopt met regenen, en was de wind ook weeral wat rustiger aan het blazen. Toch wel tevreden toen ik de villa zag, want de eerste keer die extra km's laten zich wel voelen.

    Ik weet nog niet of ik ga zwemmen morgenochtend.
    Ik heb in de namiddag een halve dag verlof, en heb vernomen dat het slechte weer aanblijft. Dus misschien in de namiddag wat gaan zwemmen ipv fietsen.
    We zien wel.

    Greetz C

    04-12-2008 om 21:53 geschreven door Pongkie-pon  


    03-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WO 3/12
    deze morgen dus vroeg uit de veren.
    Om zes uur richting Wevelgem om onze meters te zwemmen. Eens 2500 m op te teller was het tijd om uit te stappen en ons naar het werk te begeven. Het lukte weer aardig. Voorlopig nog enkel uithouding in het water. Kracht, techniek en interval volgt binnenkort.
    Deze avond iets vroeger thuis dan verwacht. Nog maar eens de loopsloffen aangedaan voor een duurloop van 14 km. Het was best gezellig. Fris, lichte wind, maar vooral droog. Morgen weer looptraining op programma. Ik probeer er 18 te doen.
    Nu nog even genieten van de tweede helft van een knap voetballend Standard.

    Greetz
    C

    03-12-2008 om 21:46 geschreven door Pongkie-pon  





    Welkom op mijn blog!
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Running Team Lauwe
  • Leie-corrida
  • Romano Ossieur
  • Frank Terry
  • jogginggirl
  • Tri-Duathlon Kortrijk KTDC
  • Frederik Van Lierde


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs