Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    24-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 mei Ontspanning
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de inspanning hoort ontspanning, vooral dat tweede, daar ben ik erg goed in. Een van de plezierkes die ik me dagelijks gun is het oplossen van Sudokus. ’s Morgens moeten die uit de krant er als eerste aan geloven en dan heb ik altijd nog wel een boekske liggen waarin ik aan mijn trekken kan komen. Toevallig was het er deze keer een vol varianten. Op deze paginas bijvoorbeeld, Sudoku X, moeten de diagonalen ook van de waardes 1 tot 9 voorzien worden. Deze avond heb ik me op pagina 55 gestort en het heeft erg lang geduurd voor ik ook maar een cijfertje kon plaatsen… En toch is dit maar een 4 qua moeilijkheid… man, man, man… Ik beweer stellig dat het niet komt doordat ik een Cristalleke had ingeschonken maar eerder dat dit bewijst dat werken niet goed is voor mijn grijze massa.    


    24-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 mei Grasmaaien
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is een jaarlijks weerkerend fenomeen: in het voorjaar groeit het gras razend snel, dit tot zeer groot ongenoegen van ondergetekende.Ik heb een broertje dood aan grasmaaien. Ooit kochten we een electrische machine en het enige criterium om de keus te maken was dat ie doorheen gras van een halve meter hoog moest kunnen. Jammer genoeg had de verkoper zelfs dat in de winkel en voorzien van een superkrachtige motor bleek het nog goed te functioneren ook.
    Al even jaarlijks weerkerend is het feit dat het vrouwke er plezier in schept om met mijn fototoestel enkele opnames te maken van mijn strijd met het ballorige gras en hoewel ik in de loop van de voormiddag al wat aan macrofotografie had gedaan tijdens de wandeling stond zij er op dat ik – zoals ieder jaar – de door haar gemaakte foto zou kiezen als dagelijkse upload. Omdat ik nu eenmaal niks kan weigeren aan het vrouwke doe ik dat dan ook maar bij deze. Ik pleit overigens al sedert jaren voor het leggen van asfalt overal rond het huis, of klinkers met als argument dat zo iets toch wel fijn zou zijn voor de kleinkinderen met hun fietsjes maar zij heeft daar geen oor naar, de kids zijn er trouwens ondertussen ook al te groot voor. Ik vrees dat het gras zal blijven groeien en dat de grasmachine nog lang enkele keren per jaar uit de garage zal moeten komen ( een halve meter is de norm he
    J )       


    23-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    22-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 mei Bobbejaanmobiel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om 10 uur vanmorgen stond ik al in Lommel om mijn geocachemaatje Jackie en zijn Annemarie op te pikken. Met dit schitterende weer hadden we een uitgebreide tocht voorzien in de regio Genk-Zutendaal. En welgevuld werd de dag inderdaad. Ik kwam nauwelijks aan fotograferen toe. Toen we ergens bij de cantine van een vissersclub stopten om iets te nuttigen heb ik wel enkele shots gemaakt van Jackie die aan de waterkant meteen ging verbroederen met de vissers maar wereldschokkend materiaal kon ik niet scoren…
    Dan val ik liever terug op de Bobbejaan-barbeque van gisteren. Daar schoot ik een heel geheugenkaartje vol bij wijze van spreken en pas vanavond had ik de tijd om die wat beter te bekijken. Bijgevoegd een foto van mijn schatje in de Bobbejaanmobiel, de van buffalohorns voorziene slee met revolvers als deurklinken en binnen bekleed met fijn leder en silver dollars. Bobbejaan reed daar in de zeventiger en tachtiger jaren regelmatig mee rond in het park en soms ook er buiten. Gisteren mocht het vrouwke er even in plaats nemen. Dat ze twee indiaanse medepassagiers had leek haar niet te deren.       


    22-05-2017 om 23:48 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 mei Sandrine
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We waren vandaag present op de jaarlijkse Bobbejaandag. Al enkele jaren wordt er rond deze datum een barbecue georganiseerd voor kennissen, sympathisanten en fans. Wij zijn ooit door Bobbejaan in Lichtaart beland – in 1973 hebben we in Bobbejaanland een heel jaar lang elke dag opgetreden – en we zijn hier ook blijven plakken. We vinden het dan ook gepast om aan dit soort eerbetoon, fandag après la lettre, deel te nemen.
    We hebben veel oude kennissen ontmoet en zowel de dranken als de lekkernijen van de grill konden we meer dan gemiddeld apprecieren. Er kwamen de nodige woud-be artiesten voorbij waar we niet warm of koud van werden maar toen was er Sandrine. Ik spitste meteen de oren… jawel, deze dame kan zingen !!!  Ik heb dan ook zo snel mogelijk mijn fototoestel uit de tas gehaald om te proberen dit goed vast te leggen. Bij dit beeld was er een lamp zo vriendelijk precies achter haar hoofd te gaan staan en zo voor strijklicht te zorgen langs profiel en haren. De spieren in haar nek tonen de inspanning van de zang en de intensiteit van haar inleving lijkt me erg duidelijk. Daarenboven is de manier waarop de bassist, in de onscherpe achtergrond, meeleeft ook nog net voldoende in beeld. Hier doe ik het voor, een foto waar ik erg blij mee ben.       


    21-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.20 mei Acro
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De jongste en de oudste van de kleinkinderen, Hannelore en Marie Leen, zijn actief bij de Wuustwezelse Turnclub. Het turnfeest willen wij dan ook nooit missen, ondanks het feit dat we ondertussen weten dat de plaatselijke sporthal zowel wat plaatsen met fotomogelijkheden als wat belichting betreft het niet meteen een cadeau  is. We gaan er uiteraard niet alleen naartoe om te fotograferen en wat de Wuustwezelse jeugd ons bood was alleszins weer de moeite waard.  
    Ik had er deze keer voor gekozen op een bank tegen de zijkant te gaan zitten dan kon ik tenminste recht op de bank gaan staan om over de constant opverende en her en der lopende kids, familieleden en bestuursleden te fotograferen. De prijs die je er voor betaalt is dat het licht er nog minder goed valt en dat je nog net iets verder af zit. Flink inzoomen dan maar en de Isowaarde drastisch omhoog.
    De foto die ik bij deze toon hoeft dan ook geen technische beoordeling, hij is niet echt scherp, ik weet het wel, het gaat om de inhoud. Bij het onderdeel acro doen onze oogappels hun kunstjes helemaal vooraan. Ik kon Hannelore te pakken krijgen precies op het moment dat ze de lucht in gegooid word door haar oudere zus ( rechts ) en de juf.
    ISO 6400  -  1/160  -  F 5      


    20-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 mei Rode wijn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om de zoveel tijd krijg ik weer eens zin om eens buiten de lijntjes te kleuren met mijn fotografie, om eens iets anders te doen, te experimenteren, kortom om gewoon te doen wat in me opkomt. Dat gevoel wordt meestal getriggerd door simpele alledaagse dingen trouwens.
    Zo zag ik vanavond terwijl ik voor de PC zat, met een glas rode wijn binnen handbereik, dat de led-bureaulamp naast me een mooi kleurspel schilderde op het bureaublad doorheen de wijn.
    Alles wat ik nog hoefde te doen was mijn onderwerp wat beter positioneren om een, voor mijn doen noodzakelijk, symmetrisch effect te verkrijgen, de Eos ter hand te nemen en een opname te maken. Wat mij betreft weer eentje voor de map “Apart”.       


    19-05-2017 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 mei Tattoo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn weer even blijven hangen in Balance Health Center nadat we Julieke naar de dansles gebracht hadden. Bij een koffie (!!!) keuvelend met Tim, de zaakvoerder en ultra atleet die we al twee keer als fotograaf mochten volgen op zijn fietstocht dwars door America, merkten we dat ie een nieuwe tattoo had laten zetten op de binnenkant van zijn arm. Ik herkende het meteen: het hoogteprofiel van de Race Across America. Van links naar rechts de start aan de Stille oceaan, de Glass Elevator als eerste piek dan de woestijn en de Rockie Mountains met Wolf Creek ( meer dan 3300 m. ) en de Cuchara Pass als hoogste punten, dan een geleidelijke afdaling doorheen Kansas, Missouri, Illinois en Indiana naar de Apalachen en tenslotte verborgen onder zijn T-shirt de aankomst in Anapolis aan de Atlantische Oceaan. Als tattoo vond ik het alleszins best origineel.
    Als je twee keer zulke tocht binnen de toegelaten tijd van 12 dagen hebt gefietst mag je dat op je lichaam vereeuwigen vind ik en een foto in deze blog is ook gepast.       


    18-05-2017 om 23:43 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 mei Het vrouwke en de druivelaars
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoogzomer vandaag, een beetje te heet eigenlijk om de plannen die we voor deze namiddag hadden waar te maken. Ik was naar Lommel gereden, eerst gingen we nog een rondje fietsen in Gelderhorsten zoals afgesproken maar toen het tijd werd om de geplande fotoshoot met de paarden te doen in de Sahara vonden we dat we dat die dieren niet konden aandoen, de fotograaf en de ruiters ook niet trouwens. Uitstel is geen afstel natuurlijk, dat komt er binnenkort toch wel eens van als de omstandigheden minder extreem zijn.
    Iets vroeger dan verwacht ben ik dan maar terug naar huis gereden en toen ik daar aankwam zag ik dat het vrouwke ondanks de tropische temperaturen toch de druivelaars aan het bijwerken was. Zij heeft blijkbaar minder last van de hitte dan paarden, fotografen en ruiters.
    Het dient gezegd dat de goede zorg die het vrouwke besteedt aan onze druivelaars ieder jaar weer garant staat voor een rijkelijke oogst en dat de boerenjongens die we daar telkenjare van maken hoog op de appreciatielijst staan van deze bourgondier, maar vandaag dacht ik toch meer aan rode wijn en barbecue en daar kon ik haar zonder al te veel moeite toe overhalen.  


    17-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.116 mei Teambuilding
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik kreeg een tijdje geleden via de berichtenservice van Geocaching.com een mailtje van een collega-hobbyist die een teambuildingdag organiseerde voor het personeel van Arcadis, een studiebureau. Hij wilde graag mijn multi “De Smallebroekencache” in het dag-programma opnemen en of ik het erg vond dat hij op 16 mei, vandaag dus, met een 20-tal medewerkers de zoektocht zou aanvatten. Erg? Helemaal niet, integendeel, ik voelde me zeer vereerd en na enig over en weer gemail vond ik het wel fijn om als zwijgende observator met ze mee te wandelen.
    Bij een lekker weertje, 25 graden of daaromtrent, kon de introductie in het geocachen niet beter verlopen. Het gebruik van de GPS had na enkele waypoints voor de meesten geen geheimen meer en ondanks hun gebrek aan ervaring werd de ganse tocht helemaal, zoals je dat van een geroutineerde geocacher verwacht, tot een goed einde gebracht, inclusief het vinden van de code voor het hangslot en uiteindelijk ook de eindlocatie van de cachecontainer.
    Na de vondst wilde ik graag nog een groepsfoto maken van het gezelschap. Ik ben er van overtuigd dat ik weer enkele zieltjes gewonnen heb voor onze hobby.     


    16-05-2017 om 23:41 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 mei Tussen de bremstruiken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Schuin tegenover huize Pol en Josee, aan de overkant van de straat dus, zo’n 40 meter richting Kasterlee is er een braakliggend terrein dat verkaveld wordt en waarop binnenkort zal gebouwd worden neem ik aan. Voorlopig gaat de natuur er zijn gang en op het ogenblik is het helemaal vol gegroeid met brem. In deze tijd van het jaar is dat prachtig natuurlijk.
    Ik liep al een tijdje rond met het idee daar eens met mijn fototoestel te gaan spelen. Van uit de hoogte fotograferen leek me wel leuk, maar ik heb helaas geen drone en hoewel ik ooit een vliegbrevet heb gehad, is zo’n drone de lucht in sturen onderworpen aan vele regels en voorlopig is dat niet voor mij weggelegd. Een ladder heb ik wél gelukkig en het meest gewillige model van de wereld ook. Ik heb Phaido tussen de geel-groene pracht geplaatst en van uit een vogelperspectief heb ik ‘m enkele keren in beeld genomen. Dit is één van de shots.
    40 mm  -  Iso 320  -  F 5,6  -  1/400     


    15-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 mei Ardeens landschap met geocachers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ook tijdens deze derde dag van ons Ardennenweekend bleven de weergoden halsstarrig weigeren de slechte weersvoorspellingen waar te maken. We genoten ook vandaag weer van een erg mooie wandeldag. De weinige regendruppels die naar beneden kwamen deden dat precies op het moment dat wij na een prachtige wandeling alweer terug in ons huurhuisje waren.
    Net ten noorden van La Roche en Ardenne hadden we een leuke geocachetocht uit gestippeld en onze verwachtingen werden helemaal ingelost. Het was soms wel een beetje pittig, maar de Ardennen zijn nu eenmaal niet helemaal plat… daarom komen we ook naar hier om te  wandelen. De tocht slingerde zich in een langgerekte lus rond een hoogte en onderweg hadden we op de wandel-GPS gezien dat we een fikse afkorting konden doen door dwars door enkele weiden naar een hoger gelegen gedeelte van het pad te lopen.
    De boer hebben we niet ontmoet en we hebben dus ook niet de gelegenheid gehad hem te vragen of hij het erg vond. Wij zijn er dus maar van uit gegaan dat het mocht. Het gaf mij alleszins de gelegenheid enkele van de groepsleden te fotograferen die zich in een mooi Ardeens landschap naar boven zwoegden.
    Het is een panoramafoto geworden, in Photoshop samengesteld uit acht staande fotos. Oorspronkelijk is ie meer dan 50 Mb groot en het is een beetje jammer dat, door de beperking op het toegelaten formaat hier, je er niet doorheen kunt scrollen om alle details te zien, maar zelfs in dit formaat geeft ie prima de pracht van het decor weer waarin wij ons de hele dag mochten amuseren.   


    14-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 mei Groepsfoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor we aan de eerste wandeling van de dag begonnen vond ik het nodig de ganse groep samen in een foto te zetten. Een decor hadden we snel gevonden. Eerst wilden enkel haantje-de-voorsten hun hoofd wel eens door de gaten in het achtergrondpaneel bij Petite Suisse steken maar daarna poseerden we allemaal samen. Ik had geen statief bij maar ik vond gelukkig een plaatsje waar ik de camera stabiel kon leggen om met de timer op 10 seconden enkele opnames te maken. Zo kon ik er zelf ook bij gaan staan. Dat ons geocachecollectief “Het Blauw Kanneke” een leuke bende is moge blijken uit dit beeld.          

    13-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 mei De strijd met het bedlinnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onze goede vriendin Annemarie wordt 65 en gaat met pensioen, een dubbele reden om iets speciaals te organiseren. Cachemaatje Jackie had voor zijn vrouwke een leuke viering in petto. Hij had zogezegd ergens in de Ardennen een huisje gehuurd voor het weekend om er met z’n tweetjes een romantisch weekend door te brengen. Dat huisje was evenwel net iets groter dan hij aan Annemarie verteld had en acht geocache vrienden zaten in het huis verstopt te wachten tot het koppel ook arriveerde. De verrassing was volkomen geslaagd. Na de emoties, de kussen en gelukwensen en de eerste drankjes werd het tijd om de practische invulling van het weekend te regelen en omdat Jackie niet wilde dat Annemarie die beslommeringen op zich nam zou hij zelf een en ander doen. Dat ging niet zonder slag of stoot. Uit het gevecht met het bedlinnen bijvoorbeeld heb ik een aantal fotos overgehouden die onze held laten zien in diverse fases van de strijd. Hoewel je het bij het zien van dit beeld niet meteen zou zeggen kan ik getuigen dat Jackie uiteindelijk als overwinnaar het bedmeubel perfect opgetuigd had om er de geplande romantiek in te beleven.        

    12-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 mei Wie is de Wannes?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Wannes is een beeld dat op het kerkplein in Lichtaart staat. Samen met zijn hond staat hij daar symbool voor het harde leven dat de Kempenaren hadden in vroegere tijden.
    De opdracht van de fotoclub was deze keer: fotografeer eender wat in de buurt van de Wannes, doe het niet in groep zodat niemand over iemands schouder meekijkt en de resultaten zo gevarieerd mogelijk zijn.
    We hebben weer mooi werk gezien tijdens de wekelijkse vergadering vanavond, diverse standpunten, onverwachte onderwerpen, details, humor, nachtfotografie, het aanbod was alleszins erg gevarieerd en dat was ook de bedoeling.
    Naast enkele spiegelingen en wat actualiteit had ik in eerste instantie een soort fotorijm in gedachten. Ik wilde samen met Phaido, ongeveer hetzelfde gekleed als de Wannes tegenover hem en zijn hond gaan staan in ongeveer dezelfde houding. Toen de foto gemaakt was vond ik dat het eigenlijk nog beter kon. Ik ben altijd wel te vinden voor een fotograpje... Ik heb daarom de Wannes dan maar van zijn voetstuk gehaald en hem samen met zijn woef op de grond gezet om te kijken naar Phaido en mezelf die op het voetstuk gekropen waren.
    Ik heb dat natuurlijk niet echt gedaan he manneuuuhhh… maar Photoshop is bij dergelijke klussen een onvolprezen helper.


    11-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 mei Overbroek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een fietstocht in Overbroek, een deelgemeente van Brecht, dat was de planning voor vandaag. Al van bij de start was de zon van de partij en we hebben er een rustige fijne rit van gemaakt langs landelijke wegen en lieflijke hoekjes, die driftig gefotografeerd werden natuurlijk. We zagen landbouwactiviteiten ten alle kanten… fotos, hoeve- en andere dieren… fotos, het groot schietveld waar rode vlaggen hingen en verbodsplaten om er ons buiten te houden… fotos…  en na afloop zijn we nog een welverdiende verfrissing gaan nuttigen in café De Witte… nog meer fotos. Het leukste plaatje evenwel was er een van deze fiere meneer die we mochten fotograferen voor zijn woning, weliswaar doorheen de omheining.


    10-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 mei De sahara
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We zijn vandaag naar Lommel gereden om de communiefotos van Lander te gaan brengen. Ik had dat natuurlijk ook via We Transfer of Dropbox kunnen doen maar persoonlijk kontakt is toch altijd leuker en dan was er nog die nieuwe multicache in de Lommelse Sahara die ik wilde gaan zoeken…
    Met zulk mooi weer in zulke mooie omgeving is de camera altijd schietensklaar en dat was nodig vandaag want ik kreeg weer allerlei visioenen. Om de zoveel meter zag ik een vrouwke met een Phaido en omdat ik toch even aan het twijfelen ging omtrent het waarheidsgehalte van wat mijn brein doorkreeg van mijn ogen was ik toch wel erg opgelucht toen ik thuis op de PC zag dat ik deze keer geen hallucinaties had gehad of dubbel- of trippelzicht door de alcohol…      


    09-05-2017 om 23:56 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    08-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 mei Hoenders
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zou er op kunnen lijken dat er in ons dorp qua wandelmogelijkeid alleen maar de Smallebroeken bestaat. Dat is inderdaad bijna altijd het décor van onze dagelijkse ochtendwandeling met Phaido en daar heb ik het dan ook vaak over maar geloof me, er is hier nog veel meer wandelplezier te plukken. Van thuis naar Balance Health Center en/of omgekeerd is ook zo’n traject dat ik graag loop, niet langs de grote weg naar Herentals natuurlijk maar binnendoor, via de Bekenbaan, de paadjes van de heuvelrug, het Barbara pad en zo verder.
    Als ik dan vertrek van uit de taverne bij Balance is de kortste weg naar de Bekenbaan dwars over de camping en in deze tijd van het jaar is daar nauwelijks volk te bekennen op een gewone maandagnamiddag, maar kippen lopen er wél, ook in de zomer trouwens. Vandaag vond ik dat het qua vogelfotografie  niet altijd de obligate ijsvogels, roerdompen, botvinken, reigers of andere bonte spechten moeten zijn maar dat een kip ook een mooie, zeer fotografeerbare vogel is. Ik had er meteen drie voor de lens. Hoewel… ik denk dat het hanen zijn, bij twee van de drie ben ik quasi zeker, nummer drie ( rechts ) is een twijfelgeval, ik ben geen kippoloog. Sta me toe ze veiligheidshalve in de titel van dit stuk maar hoenders te noemen, dat dekt de lading in beide gevallen.       


    08-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 mei Cartierheide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is niet de eerste keer dat we dit gebied uitkiezen om te gaan wandelen. De Cartierheide willen wij bij deze aan iedere wandelliefhebber aanbevelen. Diverse uitgezette routes zijn een leidraad om het gebied te verkennen of indien je zoals wij een geocache-adept bent kom je op geocaching dot com ook aan je trekken. Met de goedkeuring van natuurbekeer werd hier onlangs weer een reeks cachen verstopt en dat was de reden waarom we vanmiddag de wagen op de aangeduide parkeerplaats zetten. We hebben alweer genoten van de tocht, van de omgeving, van het gezelschap, van de zoekopdrachten en natuurlijk ook van het napraten bij een Duvelke in de taverne bij de camping Ter Spegelt.  
    Alles helemaal Zen en dik oke zou je zeggen, toch hebben we hier een ietwat bittere bemerking bij. Ik hou echt van de natuur en de bescherming ervan ligt me nauw aan het hart maar… De groene medemens die dit in beheer heeft trekt zich duidelijk geen zier aan van zijn eigen ecologische voetafdruk… In onze natuurgebieden, ook hier, ligt verdomme half Borneo aan tropisch hardhout… dit kan toch ook worden in elkaar geknutseld met kunststof, met inlands hout of desnoods in beton… of is dat niet groen genoeg?     


    07-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 mei Tafelgoochelaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was weer plezant.
    Eindelijk met pensioen, het feestje voor Leentje kabbelde gezellig verder toen een van de gasten zich ontpopte als een begenadigd tafelgoochelaar. Hij had ons al verbaasd met enkele trucjes met geldstukken en speelkaarten en zo, trucjes die in het begin niet meteen wereldschokkend waren maar die geleidelijk aan de aandacht aanscherpten voor het betere werk dat volgde. Hij had de mouwen opgestroopt om te laten zien dat er niks in zat en toen plooide hij een uitgeknipte advertentie uit een reclamefolder, van de Aldi meen ik, tot een zo klein mogelijk formaat en toen hij het weer openplooide was het een biljet van tien euro… een volgende advertentie, van de Colruyt denk ik, onderging hetzelfde lot en dat werd twintig euro… hoe hij het deed zullen we nooit weten en of advertenties van de Carrefour of Delhaise vijftig of honderd euro opleverden ook niet.
    Toen ik hem vroeg of hij zich thuis niet eens een namiddag doorheen een stapel reclamefolders wilde werken bleek hij ook geen vrije datum in zijn agenda te vinden… egoist !     


    06-05-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-05-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 mei Kabouters
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kabouters bestaan echt. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat wij in Groot Kasterlee de enigen waren in ons melkwegstelsel die zich mochten verheugen over een aanwezige kabouterpopulatie. Het Kabouterpad en zeker de Kabouterberg zijn wereldberoemd, universumberoemd zelfs… toch? Vandaag merkte ik evenwel dat er nog plekken zijn waar ze een leefgemeenschap gesticht hebben. Toen wij in Tessenderlo tussen Vinnie’s 5 en Kapelletje Klokkeveld fietsten zag ik namelijk deze kabouter pater familias met een deel van zijn kroost en familie langs de weg staan bij hun woonst. Ik vermoed dat ze wel wisten dat wij uit kabouterland Lichtaart-Kasterlee kwamen, dientengevolge op de hoogte waren van het bestaan van kabouters en dat ze zich daarom niet verstopt hadden want normaliter zijn ze zo snel en zo ingenieus in het bedenken van camouflagetechnieken dat je ze nooit te zien krijgt.
    Deze foto is alleszins het bewijs dat wij vandaag het geluk hadden ze te spotten. Ik zal zeker deze observatie doorgeven aan het kaboutermeldpunt en ik hoop dat ik bij deze weer enkele kaboutertwijfelaars over de streep getrokken heb om voortaan ook wat beter de ogen open te houden bij potentiele kaboutervriendelijke locaties.


    05-05-2017 om 23:58 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs