Inhoud blog
  • 14 juni EINDE
  • 12 juni '17 - Na een einde komt een nieuw begin.
  • 11 juni Het Blauw Kanneke
  • 10 juni De Sprint
  • 09 juni Mariapark
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Links
  • Onderweg no Polien
  • Geocaching
  • fietsroutes
  • Leren fotograferen, de site van collega Alex
  • Music on wheels
  • Pols Fotoblog
  • Pols Fotodagboek
    Een vervolg op 2012in366fotos...
    Klik op de foto om een groter formaat te zien.
    16-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.16 april Aprilklokjes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Meiklokjes, muguetjes, lelietjes van dalen… die bloemekes hebben vele namen, maar gezien de datum heb ik veel zin om deze exemplaren alvast aprilklokjes te noemen.
    Het is ondertussen een bijna obligaat weerkerend item geworden op deze blog. Eén keer per jaar wil ik de wereld attenderen op de bloei van deze kleine geurende schoonheden. Ik had tijdens onze dagelijkse wandeling doorheen de Smallebroeken al enkele dagen gezien dat de vroegste en de dapperste exemplaren hun best deden om de knopjes tot echte bloemekes om te vormen en vandaag was het zover. Voor de ongelovige Thomassen: op N51°14.073 en E004°56.256 bloeien ze.   


    16-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.15 april Multicaching met Phaido
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wanneer is het eigenlijk goed weer? Ondanks de veel frissere temperaturen dan de voorbije dagen en de bewolking vond ik dat niets een fikse wandeling in de weg stond deze namiddag. “Er is een goede kans dat het in Uw regio droog blijft...” hadden Sabine en Frank immers gezegd.
    Vorige week liep ik tijdens de ochtendwandeling met Phaido iemand tegen het lijf die duidelijk aan het geocachen was. Het traject dat wij dagelijks afleggen heb ik in de vorm van een multicache ter beschikking gesteld van de collega-hobbyisten en als ik daar iemand zie die met een GPS loopt te zwaaien weet ik het wel. Ik stelde me voor als de legger van de cache en uit het gesprek bleek dat hij in Geel-Bel ook een gelijkaardige tocht had uitgestippeld. Vandaag wilde ik dus graag een tegenbezoek brengen en ik liet me niet afschrikken door een iets minder riante weersvoorspelling. Mijn viervoetig cachemaatje Phaido ging mee natuurlijk.
    Voor de ( steeds zeldzamer wordende ) niet geocachende vrienden moet ik misschien toch even uitleggen wat een multicache is. In tegenstelling met een gewone “traditional” cache waarbij je coördinaten krijgt waar je iets moet gaan zoeken is een multi cache eigenlijk een wandeling waarbij je door de GPS langs de coördinaten van diverse waypoints geleid wordt en daar moet je dan telkens gegevens zoeken. Door die gegevens bij het einde van de tocht in te voeren in een door de legger gegeven formule kun je de eind-coördinaten berekenen. Het tikt niet zo lekker aan qua aantal gescoorde cachen maar ik vind het oneindig veel leuker.
    De wandeling die wij dus vandaag aanvatten zou volgens de legger 9 km zijn maar als ik mijn stappenteller mag geloven was dat een schromelijke onderschatting. We hebben er alleszins van genoten en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn vriendje nog eens enkele keren te laten poseren. Deze stronk van een net gesneuvelde boom leek mij een prima pied de stalle om hem even op te zetten.
    Het is de hele wandeling droog gebleven trouwens en de voldoening toen ik mijn naam in het logboekje kon schrijven was net iets groter dan indien dat in een lukraak weggesmeten potteke achter een kapelleke zou geweest zijn….


    15-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 april Bloesem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik ben al een hele tijd alles wat met appels te maken heeft aan het fotofraferen. Ik heb namelijk appelplannen voor mijn bijdrage aan de AV-reeksen voor het fotosalon van onze club in november. Je kunt er niet vroeg genoeg aan beginnen…
    Het is bloesemtijd en dat is natuurlijk een bijzonder vruchtbare periode om beelden te verzamelen. Groothoek, details, kleurtjes, ik ving er vandaag weer veel. Al spelend met de opnames doe je dan weer inspiratie op over de uiteindelijke selectie en vormgeving. Ik wil alleszins ruim voldoende keuzemogelijkheden hebben om alle mogelijke kanten op te kunnen als ik uiteindelijk ga monteren. Ik heb al wel een vrij goed idee van hoe het er allemaal moet uitzien, maar ik gun mezelf toch nog altijd de vrijheid om wat creatief te brainstormen rond andere benaderingen.
    Zo kwam ik vandaag op het idee dat een collage misschien ook wel leuk zou zijn. Dit is alvast een probeersel. Op het grote scherm zal het niet met 4 maar waarschijnlijk met 24 beelden zijn en er moet een flitsende beweging inzitten… Qua kleurenrijkdom valt me dit alvast mee. Hier borduur ik op verder.      


    14-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.13 april Paasbloemen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In deze tijd van het jaar zijn er een aantal bloemen die we meteen linken aan de lente. Eerst heb je de krokussen natuurlijk en eind april komen ook de meiklokjes oftewel de lelietjes van dalen de aandacht opeisen. Maar daar tussenin is er nog een minder gekende maar toch meer en meer prominent aanwezige bloemsoort die overal opduikt: de paasbloem.
    Ik kreeg er vandaag een heleboel voor de lens. Meestal staan ze in grote groepen en dan stel je scherp op één bloem en met een groot diafragma wordt dat de rest van het beeld, achterin, wel voldoende onscherp, en daar zoek je ook naar als amateur-fotograaf. Maar door de gele kleur bleef die achtergrond, zelfs onscherp, nog iets te prominent aanwezig in deze foto vond ik en dan gaat deze jongen natuurlijk experimenteren. De bloemen die scherp zijn selecteren is makkelijk natuurlijk. Na diverse variaties uitgeprobeerd te hebben vond ik deze rigoureuze omzetting naar zwart wit van de ganse achtergrond het dichtst aanleunen bij het resultaat dat ik zocht.       


    13-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 april Schilderen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het vrouwke heeft een tijdje geleden enkele rare objecten gekocht, een soort mini-paneeltjes die je bvb voor het raam kunt zetten of decoratief ergens in een of anderen kunstzinnige meubelschikking kunt verwerken. Ze doen me een beetje denken aan de doorkijkjes in de biechtstoel waar de priester achter zat om mijn zonden te vergeven in de tijd dat ik daar nog in geloofde. Knalwit evenwel… Dat vonden we beiden niet meteen de meest geschikte kleur en dus is ze aan de slag gegaan met penselen, krijtverf, boenwas, sponzen en nog wel enkele creatieve werktuigen om er een antiek tintje op aan te brengen. Het is niet meteen mijn smaak maar als het vrouwke da leuk vindt is het voor mij ook okee. Ik laat ze haar gang gaan en ik heb er geen idee van of ik dit nu verven of schilderen moet noemen. Als ik de maat van de penselen zie waarmee ze aan de slag is zou ik eerder voor het tweede kiezen.
    Hooguit loop ik regelmatig eens langs om te zeggen hoe mooi ik het vind, hoe bijzonder en hoe leuk dat in ons interieur zal staan en uiteraard ook om wat met de camera rond te zwaaien…        


    12-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 april Jefke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb van het familieweekend in Oostvoorne onder andere ook gebruik gemaakt om fotos te maken voor de plechtige communie van Jefke, de een na jongste van het kleinkinderenheir. We zijn op zaterdag naar het strand bij de Maasvlakte getrokken en, o wonder… daar was geen kat te bekennen, wat een verademing als je dat vergelijkt met de Oostendes, de Blankenberges en de Knokkes van onze Belgische kust. Ik heb meer dan tweehonderd opnames gemaakt, vaak meerdere shots van dezelfde houding natuurlijk want met zulk hard licht is het niet vanzelfsprekend om je ogen open te houden als model en ook de schaduwen moet je als fotograaf onder controle houden. Naast de traditionele poses heb ik ook geprobeerd de spanning er af te halen door hem dingen te laten doen waar hij goed in is en die hij echt leuk vindt, voetballen en hardlopen bijvoorbeeld, dat is helemaal zijn ding.
    Vandaag ben ik bezig geweest met de eerste groffe selectie en het bewerken van mijn eerste opties. Of deze foto uiteindelijk ook zal gekozen worden weet ik niet, daar moeten papa en mama maar over beslissen, maar als proevertje vind ikzelf dit alvast een hele leuke.        


    11-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 april Lang weekend in ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een biljart-vlak landschap, een windmolen op de achtergrond, een typische mooie lage-landen-lucht en hele rijen tulpen in bonte kleuren… veel Nederlandser kan een foto nauwelijks zijn.
    We zijn terug thuis na een lang weekend Qality-time met de ganse familie in Oostvoorne. Voor de terugreis kozen we er voor de snelweg langs Rotterdam te mijden en liever over Goeree-Overflakkee richting Lichtaart te rijden. Dit eiland wordt vaak beschouwd als het meest noordelijke van de Zeeuwse eilanden maar eigenlijk behoort het tot Zuid Holland en dat merk je onder andere ook aan de vele kleurige tulpenvelden die we her en der langs de weg zagen. Na vele verleidingen kon ik het uiteindelijk niet meer houden. Het was in Nieuwe Tonge dat ik een tussenstop inlaste om mijn rechterwijsvinger wat beweging te gunnnen. Het geheugenkaartje van de Eos was er mij dankbaar voor en de overige fotos die ik eerder op de dag schoot werden meteen gedegradeerd tot kansloze concurenten.       


    10-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 april Vier op een rij ( in duplo )
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens de voormiddagwandeling in de wondermooie natuur van Oostvoorne liepen we doorheen een domein waar ons op een infobord bij de ingang werd verteld dat we de loslopende dieren, Schotse runderen, half-wilde paarden en dies meer niet te dicht moesten benaderen. Vijfentwintig meter zou een veilige afstand zijn... Deze vier paarden die aan de rand van een vennetje stonden te poseren voor de voorbijkomende wandelaars leken ons alleszins geen grote bedreiging voor lijf en leden maar om ze goed op de foto te krijgen hoefde ik ook niet dichterbij...

    09-04-2017 om 23:36 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 april Vier straffe madammen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    We hadden een welgevulde dag. Ochtendwandeling met Phaido, voormiddagwandeling met de ganse groep, na de lunch een tijdje bijpraten en relaxen, dan naar het strand langs de Maasvlakte om communiefotos te maken voor Jefke en tenslotte had het vrouwke weer gezorgd voor een heerlijk avondmaal. Dat dit begoten werd met de nodige lekkere vloeistoffen mag als vanzelfsprekend worden beschouwd en dat het nadien weer laat werd wegens gezellig ook.
    Uiteraard was de foto-oogst weer enorm en uit het aanbod kozen we een plaatje uit de voormiddagwandeling. Het vrouwke, onze dochter, mijn zus en de schoondochter hadden plaatsgenomen op een hek voor een foto en toen ze er af sprongen had ik de camera nog steeds in aanslag. Vier straffe madammen...

     

    08-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 april Oostvoorne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Het wordt een traditie. Binnen een aanvaardbare niet al te lange autotrip afstand huren we met de familie - en dan bedoel ik onze kinderen en kleinkinderen, wijzelf en ook mijn zus met haar ventje - ergens een weekend-huis om wat samen te cocoonen, bij te praten, actief in de natuur rond te lopen, kortom een soort familie teambuilding uitstap.
    Dit jaar was het de beurt aan dochterlief Ilse om te kiezen en het werd dit historisch pand in Oostvoorne, onder de rook van de haven van Rotterdam, op enkele kilometers van het opgespoten nieuwe haven- en industriegebied De Maasvlakte, maar wel enorm mooi en groen. Het is een prachtig huis, oud, gebouwd in 1920 maar redelijk goed onderhouden, de grandeur van vroeger proef je er nog en de faciliteiten volstaan ruimschoots om aan al onze wensen te voldoen. Het allerleukste is misschien wel dat we hier een tuin hebben van 5 hectare, we hebben deze eerste dag al reeën gezien trouwens en volgens de eigenaar is dat niet eens zo uitzonderlijk. Vandaag plaats ik een foto van het huis, onze verblijfplaats voor het weekend, morgen zien we wel weer wat we voor de lens krijgen... 

    07-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 april Danseressen in tegenlicht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De voorbije dagen had ik enkele keren een bonte specht gezien in de Smallebroeken maar toen had ik niet de goede lens op mijn toestel zitten. Vandaag had ik de teletoeter er op gezet en dan laat da beest zich niet zien natuurlijk. Resultaat: zero fotos… verder niet meer de deur uit geweest, dus moest ik weer terugvallen op oud materiaal. Nu ja, zo oud ook weer niet, in de map niet gekozen opnames van de shoots bij Balance stootte ik op dit plaatje met potentie, zo vond ik in tweede instantie tenminste. Want eerst had ik ‘m opzij geschoven als mislukte foto en eigenlijk was ie dat ook. Tijdens de dansrepetities had ik behoorlijk wat afgeschoten en op een gegeven moment hield de flash er mee op, warmgelopen, dus even wachten, de opname met flash met fel verminderd vermogen die ik toen nog maakte zag ik nu met andere ogen. Het is wel geweten dat ik niet vies ben van een experimentje als het over fotobewerking gaat en het mooie tegenlicht met de spiegelende schaduwen intrigeerde me genoeg om te proberen er iets meer uit te halen. Na de nodige filters, bewerkingen en de hele Photoshop trukkendoos ziet ie er plots heel anders uit. Volgens het zonesysteem van Ansel Adams is het alvast een voltreffer want alle 10 de zones zijn hier overduidelijk in te vinden.
    Toevallig hadden we deze avond in de fotoclub nog een gesprek over mislukte fotos en weggooien en zo. Ik ben alvast blij dat ik het met deze niet gedaan heb. Dat gesprek is trouwens niet de reden waarom ik vandaag voor deze opname kies, die bewerking en het eerste deel van dit tekstje was al voor de vergadering klaar. Ik plaats ‘m gewoon omdat ik ‘m leuk vind en voorlopig is dat het enige criterium waar ik me aan houd.     


    06-04-2017 om 23:49 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 april De Scheldeprijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een jaarlijks weerkerende titel. De Scheldeprijs kwam weer door Lichtaart en zoals ieder jaar stond ik ook nu weer langs het parcours om te zien of ik geen leuke plaatjes kon schieten. Door het feit dat de wedstrijd deze keer in Mol startte, in het kader van het huldebetoon aan Tom Boonen, was de route aangepast en kwamen ze deze keer niet van Tielen maar langs Bobbejaanland om via de rotonde richting Poederlee weer op het oude traject te komen. Ik stond dus op een andere plaats vandaag. Niet toevallig had ik een stek uitgekozen tegenover café De Heide, bij Marie. Enige drank verlicht het wachten tot de renners in de buurt komen. Uiteraard ging ook mijn aandacht in de eerste plaats naar Tommeke Tommeke en warempel hij bleek met enkele ploegmaats in de kop van het peleton te rijden vóór enkele Lottos en wat Treks… makkelijk fotograferen zo.  


    05-04-2017 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 april Twee kerken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lente en Haspengouw, dan denk je natuurlijk aan bloesem, aan wandelen of fietsen doorheen een golvend landschap tussen weelderig met bloemekes getooide fruitbomen. Ieder jaar zakken we wel enkele keren naar hier af in deze tijd van het jaar. Voor de appelaars waren we nog iets te vroeg vandaag, ik zal dus nog eens moeten terug komen, mijn project rond appels voor de fotoclub indachtig, de perelaars stonden evenwel al in volle pracht te pronken alom. Mijn cachemaatje Jackie had een uitgebreide geocachetocht uitgestippeld die o.a. ook het gekende doorkijkkerkje in Borgloon aandeed. Het is niet de eerste keer dat ik hier fotos maak en waarschijnlijk ook niet de laatste, maar zo had ik ‘m nog niet. De torenspits van de kerk van Borgloon past precies in de doorkijkspits van het kerkje.


    04-04-2017 om 23:40 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 april Kasterlee: De stuw op de Nete
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De stuw op de Nete bij de watermolen en de vistrap in Kasterlee. Het was een van de drie mogelijkheden die ik had voorgesteld als locatie om alle clubleden naar toe te sturen om vrij te fotograferen. Het lot besliste toen dat het een van beide andere mogelijkheden zou worden en stiekem vind ik dat nog steeds jammer. Ik had het beter bij deze ene gehouden want dit vond ik zelf eigenlijk de leukste. Ik ben hier al vaker komen wandelen, geocachen, fotograferen kortom genieten. Op deze paginas kwamen trouwens al fotos voorbij die hier geschoten zijn en onlangs merkte ik dat de plek nu ook door andere clubleden geëxploreerd wordt. Ik ben deze keer ook eens aan de andere kant gaan staan om op het knopje te drukken en de Nete, de stuw en de prille lente vast te leggen.
    O ja… de hier verborgen geocache kon ik ook deze keer niet te pakken krijgen, goede reden om snel weer eens terug te komen… met mijn fototoestel natuurlijk.


    03-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.02 april Peer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was een hele tijd geleden, maar vandaag was ik nog eens in Peer, mijn geboortedorp. Eigenlijk moet ik stad zeggen, want Peer kreeg stadsrechten in 1367 en hoewel ik er al eind zestiger jaren vertrok om elders een nieuwe heimat te vinden voel ik toch nog altijd enige verbondenheid met de geboortegrond en de plagerige confrontatie van een stadsbewoner met gewone dorpelingen zoals de inwoners van Lommel bijvoorbeeld durf ik ook wel eens aanwakkeren.
    Na een mooi rondje geocachen in het gehucht Bomen kon ik het niet laten de kerktoren even te vereeuwigen. Was het de wetenschap dat het de hoogste toren van de regio is, ooit benoemd als La Cathédrale de la Campine, was het de mooie wolkenlucht, was het de wonderbare prachtige lentedag die ook stiekem in de opname is geslopen? Ik vind dit alleszins een plaatje om te koesteren.


    02-04-2017 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 april De Korte Heide
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik hou van spiegelingen en ik zal ook niet nalaten mijn fototoestel te gebruiken als ik ergens een mooie zie. Vanavond zaten we gezellig met een bevriend stelletje te tafelen in de Korte Heide, de taverne bij de gelijknamige camping. Het wateropppervlak van de vijver was werkelijk spiegelglad en na een druilerige dag begon het duidelijk op te klaren, er kwam warempel nog een streepje avondrood piepen in het westen. Ik weet niet hoe laat het precies was, moet tussen acht en half negen geweest zijn vermoed ik en de omstandigheden leken mij gunstig om even naar buiten te glippen om enkele plaatjes te schieten. Dit is er een van.    


    01-04-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 maart De wandelgroep
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het wandelseizoen is weer begonnen in zorgtehuis Hoevezavel. Ze waren er zo ongeveer allemaal, de vrijwilligers die we sedert jaar en dag onze vrienden en collegas mogen noemen. Ook enkele nieuwelingen en toevallige bezoekers waren bereid om het eens te proberen. Fijn… hoe meer zielen hoe meer vreugd en vooral hoe meer bewoners we kunnen verblijden met een welgekomen uitstapje tijdens een supermooie vroeg-lentedag als vandaag. Een rolstoel een tijdje duwen is heus niet zo moeilijk en je hebt er geen idee van wat het betekent voor de passagiers.  
    Afhankelijk van welke richting de tocht uitgaat zijn er doorheen de jaren enkele vaste stop- en rustplaatsen in de wandeltrajecten geslopen en de kleine parking in de buurt van de kerk van Heeserbergen is er zo een. Ik heb hier al vaker fotos gemaakt van groepen die op één lijn stonden te poseren maar vandaag was de groep te groot en daarom ben ik maar eens aan de andere kant op een bank gaan staan om  een totaaloverzicht te schieten. Dat Phaido, zoals altijd, zeer geconcentreerd in de gaten houdt waar het baasje nu weer mee bezig is vond ik lekker meegenomen in het plaatje.


    31-03-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 maart Allochtoon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De meest dringende klus(sen) had ik gisteren afgewerkt en deze morgen het ik de riem er helemaal afgegooid. Ik ben de ganse dag gaan fietsen. Omdat de tocht die ik had uitgestippeld, inclusief de nodige geocache zoekmomenten natuurlijk, nogal ambitieus was had ik me door het vrouwke samen met mijn stalen ros een eind van huis laten afzetten. Dik 50 km en veel gelogde cachen later kwam ik rond 7 uur vanavond redelijk moe maar voldaan weer thuis, net op tijd om te eten, te douchen en naar de donderdag-vergadering van de fotoclub te gaan.
    Na afloop heb ik snel de fotooogst doorgenomen en een close up van een allochtone inwoner van Mol Millegem vond ik het best geschikt om vandaag weer eens voor “iets anders” te zorgen op deze pagina.  


    30-03-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    29-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 maart Groepsfoto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nog één keer moet ik noodgewongen terugvallen op een opname van vorige zondag, de laatste dag van de fotoshoots voor de dansvoorstelling van Balance. Er was gevraagd de fotos klaar te hebben tegen donderdag en gezien het feit dat ik een echte deadline opzoeker ben heb ik vandaag weer een flink stuk van de dag voor de PC doorgebracht om de laatste opnames te bewerken. Echt erg vond ik dat niet trouwens, na zulke mooie lentedagen vol met wandel- en fietsplezier kregen we een iets mindere dag en morgen barst de lente weer in alle uitbundigheid los voorspellen ze. Tijd nuttig besteed dus…
    Deze opname was eigenlijk de moeilijkste van allemaal, niet dat de dames slecht meewerkten of zo, integendeel, maar de omstandigheden zaten behoorlijk tegen en qua nabewerking kwam er nogal wat kunst en vliegwerk bij kijken. De zwarte achtergrond was eigenlijk te klein voor zo’n grote groep en langs beide kanten moest er behoorlijk wat bijgetoverd worden. Selecteren, klonen, een hele klus. Daar komt bij dat de opstelling in de dansstudio zo was dat op het uur van deze opname de zon binnenscheen langsheen de achtergrond en dat zorgde voor enkele levensgrote flares, die ik uiteraard ook allemaal weggewerkt heb. Ik moest ook wat meer afstand nemen en om de boel goed belicht te krijgen moest ik dus de power van de flitser en de reikwijdte een beetje pimpen, een van de mogelijkheden om dat te doen is een hogere ISO-waarde en dus moest ik toch ook enige ruisreductie toepassen. Er kwamen nog wel enkele filters en routineuze handigheidjes voorbij en aan het einde van het verhaal was er deze plaat. Daar ben ik toch wel een uurtje zoet mee geweest.


    29-03-2017 om 23:57 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    28-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 maart Parking
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoezo parkeerproblemen?
    We parkeerden de wagen deze morgen op de grote parking die de gemeente Brecht aangelegd heeft om het natuurgebied De Merel te ontsluiten. Nadat we de fietsen er af gehaald hadden en we eens rond gekeken hadden viel ons op dat de parking… leeg was, en ik bedoel he-le-maal LEEG. Naar wij vernamen door de info te lezen  die we vonden op de geocaching site zou de gemeente Brecht plannen gehad hebben om hier een Sport-recreatie-toeristisch giga project te ontwikkelen toen ze dit domein aankochten eind vorige eeuw. Voorlopig is het dus bij deze super de luxe giga-parking gebleven. Moeilijk bereikbaar is ie ook nog eens, want de laatste twee kilometers moesten we over een onverharde hobbelweg tot op de bestemming rijden. Ons niet gelaten… we wilden dit stukje Noorderkempen komen ontdoen van nog niet door ons gevonden geocachen en daar zijn we ook in geslaagd. Het werd een fijne dag in een grotendeels onbesmeurde intacte natuurlijke omgeving. Dat ze dan voor een net iets te grote parking hadden gezorgd voor ons, daar zaten we niet mee in. Je kunt met een beetje goede wil trouwens onze auto heel eenzaam zien staan een beetje rechts uit het centrum… Voor we aan onze tocht begonnen en we de parking afreden heb ik me nog eens omgedraaid om deze foto te maken.       


    28-03-2017 om 00:00 geschreven door Kosmopol  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs